הירהורי כפירהשי גבסו
למה להתחתן אם אפשר לחיות טוב בלי?
אני בן 28 ומקבל הצעות ממגוון רחב מאד. יש לי מכרים מהרבה מקומות בחיים
ורובן לא התאימו.
זה מתיש ומייאש. והכי מפריע זה הכאב של להכיר ולהתחבר לנשמה ואז להתנתק. גם כשזה לא מתאים.

אשמח להחכים מניסיונכם ולחיזוקים.
תודה.
אתה רוצה?-שמחה-
אם כן אל תתייאש בנאדם עובר הרבה נסיונות בחיים וגדל מהם

אחלה שאלה!
אתה באמת חושב שתחיה יותר טוב בלי?
צריך בסוף להתחתן עם אחת..מזה משנה עם בדרך רובן לא התאימו?

והעניין הריגשי אכן קשה, יודעת מקרוב..
אבל מה לעשות? החיים קשים לא באנו לפיקניק:-/

דא-שמעת על אימון לחתונה?
אנלא ככ יודעת מהזה אבל פעם שמעתי שיש כאילו חסמים רגשיים ובגלל זה לא מתחתנים ואז אחאי האימון זה אמור להסתדר והרוב התחתנו תוך שנה וחצי
אני מקווה שלא חרטטתי הרגע.. אבל ממש אולי המצאתי בקשר לחסמים הרגשיים???o_O

(זה מצווה אצל בנים לא?)
מפני שלא להתחתן זה נגד התורהעוזיהו

אלא אם כן אתה בן עזאי.

איפה כתוב בתורה שאסור לא להתחתן?ה-מיוחד
מצוות פרו ורבואיש השקים
וכיוון שאבור בדרך זנות אז חובה להתחתן
תבדיל בין לא להתחתן כי לא מאמין בזהkly3
לבין לא להתחתן מתוך חיפוש אחר האחת חיפוש מתיש.
אם זו מהסיבה הראשונה, אתה באמת לא חייב. לא מתחתנים בכוח. זה עושה עוול לכל הצדדים.
אם מהסיבה השניה, אתה צריך להתעלות עצמך. זה רק אתה תוכל לעשות.
מצווהחסדי הים
טוב לך בלי?שמן פשתן

סיוט. אבל אסור להתיאש

אם אתה מחפש סימן שאתה רוצהnany
וזה מה שיעשה לך טוב.
תראה מה קורה לכל מיני נזיריםזית שמן ודבש

עם כל הסיפורים על הטרדות של ילדים.

 

זה כי הם נוצריםתקוות עולמים

למרות שגם אצל הנזירים הבודהיסטים היו לא מעט נזירים שהיו הולכים בדרכים של סיפוק מיני בדיוק כמו החילונים. או שהם היו מבצעים זממם בחשאי, או שהיו מתחוללים דברים בתוך המנזר שלהם.

 

יש כאלה שדווקא מצליחים יופי. המורה הראשון שלי למדיטציה לימד אותי, שאותו דחף חריף של גברים לקיים יחסי מין נובע מאנרגיה כלואה שלא מצליחה להתפתח ולהעלות.

 

הדחף הגברי לקיום יחסי מין, נובע מתסכול רוחני, נובע מלחץ, נובע מסבל.  גם רבי נחמן מברסלב זיע"א אמר:

 

עִקַּר הִתְגַּבְּרוּת הַתַּאֲוָה הַיָּדוּעַ דְּהַיְנוּ תַּאֲוָות הַמִּשְׁגָּל

הוּא רַק מֵחֲמַת עַצְבוּת וּמָרָה שְׁחוֹרָה

וּצְרִיכִין לְהִתְגַּבֵּר בְּכָל עז לִהְיוֹת אַךְ שָׂמֵחַ תָּמִיד

וְאָמַר: אֲפִילּוּ כְּשֶׁנּוֹפְלִין לִפְעָמִים לְתוֹךְ רֶפֶשׁ וָטִיט

שֶׁקָּשֶׁה לוֹ. מְאד לָצֵאת מִשָּׁם

צוֹעֲקִין וְצוֹעֲקִין וְצוֹעֲקִין

וְהִגְבִּיהַּ יָדָיו קְצָת וְלא אָמַר יוֹתֵר

וְאָמַר שֶׁלְּעִנְיַן הַמַּחֲשָׁבוֹת וְהַבִּלְבּוּלִים שֶׁמְּבַלְבְּלִין לָאָדָם בְּעִנְיָן זֶה

שֶׁדַּיָּהּ לְצָרָה בִּשְׁעָתָהּ

וְלא יְבַלְבֵּל עַצְמוֹ כְּלָל כְּלָל בְּעִנְיָן זֶה

לא קדֶם וְלא אַחַר כָּךְ

לא נכון- הדחף קשור לזה שה' יצר אותנו ככהא"י זה קשה

וזו המצווה הראשונה והחשובה ביותר.

הדחף הוא חשוב ומצווה. הזוהר אומר שמי שלא קיים בו הדחף הוא 'גרוע מחמור' 

(לא חלילה להעליב אף אחד- רק לשבח את היצר הזה)

דבריך נראים ממש ככפירה בטובתו של הקב"ה שברא בנו רצון לקיים את העולם ולהמשיך את קיומו של עם ישראל ושל האנושות

אבל להאשים את הדחף בהיותו קשור לצרות ובעיותא"י זה קשה

זה לא נכון בעיני. עידון תמיד צריך, אבל זה עידון לדבר חיובי.

ככה זה כשמבינים מה שרוציםתקוות עולמים

כל המערכת האלוהית מתבססת על העניין של הייחוד בין זכר ונקבה, כל תורת הקבלה. זה הדבר הגדול ביותר, וכשם שהוא גדול ויקר וחשוב, כך גם קשה להגיע אליו.

 

בלי האנרגיה המינית האדם הוא רוח רפאים. לכן כל אלו שמדחיקים ומסרסים את עצמם הם למעשה מבצעים התאבדות רוחנית. זה פיזיקלי לגמרי, האנרגיה צריכה לזרום למעלה. האדם לא נברא כדי לקיים יחסי מין, האנרגיה המינית צריכה להעלות למעלה, להתפתח, להרחיב את התודעה. לפי הזוהר, ייחוד מתבצע כשהזכר והנקבה שבתוך הזכר מתחברים עם הזכר והנקבה בתוך הנקבה. לרוב האנשים זו סינית עתיקה, והרוב לא מגיעים לשום 'ייחוד' כפי שהזוהר מתאר בהרבה מאד הזדמנויות.

 

טוב היה לו כולם היו מקבלים הכשרה רוחנית, זה בהחלט נושא שהמודעות בו כמעט ולא קיימת ברמה הממסדית. במקום לבזבז כסף על תקן מפגר של יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים, עדיף היה תקן של יועץ הרמטכ"ל להכשרה רוחנית. וממילא כל התופעות של הבוכריסים למיניהם היו נעלמות.

 

אני תמיד אוהב להביא מכתב של שופן שמסביר את העניין בצורה יפה ופשוטה:

 

'שוב אשעמם אותך במכתבי במחשבותי על השראה ויצירתיות, אך את תביני שמחשבותי אלו קשורות במישרין בך. חשבתי רבות על השראה ויצירתיות ולאט, לאט, הבנתי מהותן של אלו. השראה ורעיונות חדשים באים לי רק לאחר פרישות ממושכת מאישה. משנמלאתי תשוקה לאשה ונותרתי מרוקן מכל אוני, בורחת ההשראה ממני, יבש מעין ההשראה שלי והרעיונות לא צצים עוד בראשי. תארי לעצמך, כמה מוזר ונפלא הדבר שהכוחות המשמשים להפריית אשה וליצירת אדם, הם אותם הכוחות המשמשים ליצירת אמנות. כמה מוזר ומופלא שגבר מבזבז את אונו היקר בעבור רגע אחד של שכרון חושים.

 

אפשר לומר זאת גם על מדענים, המקדישים עצמם למחקרים מדעיים, או לגילוי תגליות. הנוסחה כנראה פשוטה: יהא התחום אשר יהא, היוצר חייב להתנזר מאשה, כדי שהכוחות בגופו יצטרפו לכוחות במוחו על מנת שיגיע להשראה, שתאפשר לו להוליד יצירת אמנות טהורה.

 

חשבי על כך, המשיכה המינית לאשה והתשוקה הופכות להשראה, אבל הדבר אמור רק במי שבורך בכשרון וביכולת. לא יוצלח שיתנזר מנשים, אולי יצא מדעתו מתסכול, אך לא ייצור דבר הראוי לאל או לאדם. מצד שני אהבה נכזבת או תשוקה שלא באה על סיפוקה, המתחדדת מול זכרון דמות האהובה ונושאת עימה תסכול שאין לשאת, עשויה לתרום ליצירתיות. נוכחתי בכך בשירתו של נורוויד [משורר פולני ]

 

מה באשר למוצארט? איני יודע, אך אני סבור שאשתו הפכה ללחם חיקו. אהבתו ותשוקתו הצטננה, ועל כן יכול היה ליצור הרבה. לא שמעתי על פרשיות אהבים שהיו לו בחייו.

 

דלפינה מתוקה, כמה מנוזל יקר זה, כמה כוחות השקעתי בך! לא הענקתי לך אפילו ילד, אך רק האל יודע כמה השראות מוזיקליות מצוינות, כמה רעיונות מוזיקליים ירדו לטמיון. אבדתי און וזמן.'

 

הבנת?

 

אני אתמקד במשפט אחדה-מיוחד
"כל התופעות של הבוכריסים למיניהם יעלמו"
אתה לא מתבייש?
מה יש לי להתביישתקוות עולמים

מנאפים הם לא מנת חלקי.

אני מזועזע מהתיאור הזה.א"י זה קשה

לגופו של עניין- אין טענה יש תיאור והסבר לכן אין הרבה למה להגיב.

 

היהדות סוברת שמה שאתה אומר זה לא נכון ולכן-

- נצטווינו להתחתן

- יש מחלוקת לגבי אדם שהיה לומד יום ולילה בלי לבזבז שניה מיותרת האם מותר לא להמנע מלהתחתן. והשו"ע כמדומני מכריע שאסור.

- אדם נשוי רגיל חייב לקיים יחסי אישות כל שבוע לפחות פעם אחת (תלמידי חכמים- שיא היצירה והרוח של עם ישראל)

- היחסים לא צריכים להעשות מתוך פחד ואימה מהיצר הרע אלא מתוך שמחת יצירה והתרגשות (שמחת הבית וברכתו, ספר של הרב מלמד)

- הגישה שהצגת היא גישה נוכרית שלא מוסגלת לחבר בין חומר לרוח ורואה סתירה ביניהם. לעיתים חכמי ישראל נטו אחריהם מעט אך הגישה המרכזית נותרה לא כך.

כל השרוי בלא אשה שרוי בלא שמחה...אני77

רוב ההתחכמויות בסה"כ דורשות טיפה התבוננות ורואים שהטענות היו לא רציניות.

אם הראש עוסק בלחפש - לפחות הוא עסוקמושיקו

עדיף מאשר שהראש יהיה פנוי לדברים אחרים...

זה דרך העולםיעל מהדרום


למה באמת? מי קבע שצריך להיות נשואים בגיל מסויים?קוד אבל פתוח
אבל זה ממש לא נשמע ככה זה נשמע שאתה מיואש, ואם זה באמת המצב קח לעצמך הפסקה עד שרצה באמת.
התורה קבעה.עוזיהו


לא אמרתי שלא צריךקוד אבל פתוח
אמרתי שלא צריך בגיל מסויים.
ואני חוזר ואומר,התורה קבעה.עוזיהו


גם אם תגיד משהו 1,000 פעמים זה לא יהפוך את זה לאמתקוד אבל פתוח
אם יש לך מקור אתה מוזמן להביא לפה.
היא כן קבעה גילא"י זה קשה

בעיקרון- 18. אחר כך חכמים התירו לדחות את קיום מצוות עשה עוד כמה שנים עד ש24 נהיה הגבול העליון.

זה ביטול מצוות עשה. בית דין יכולים לכפות על זה עד שנשמתו של אדם תצא.

(לא באתי לתת הסברים רעיוניים- רק להבהיר שההלכה ברורה בנושאים האלה)

אבל לפעמיםלא נולדתי
לקחת הפסקה בדייטים
נותן כוחות להמשיך הלאה כדי למצוא את האחת,
ודווקא להמשיך ולהמשיך תוך כדי יאוש
לא מביא לשום מקום ורוגע בנפש,
והמצב נשאר בקדמותו.
כך שזה ממש לא שחור לבן כמו שהצגת זאת.
לפעמים ההשתדלות היא להרפות.
צודק. לא חלקתי.א"י זה קשה

רק אמרתי שיש גיל שהתורה קבעה לקיום המצווה. לעיתים דווקא בשביל לקיים את המצווה צריך להרגע קצת ולנוח מהחיפושים.

א המשנה באבות לא רלוונטית למציאות של ימנוקוד אבל פתוח
ב בגמרא כתוב שילד בן 6 צריך לפרנס את עצמו, אני רוצה לראות את ההורה שייתן לילד שלו ללכת לעבוד בגיל 6.
ג הרמבם אומר שצריך לבנות בית ורק אז להחתן.
לגבי ג- אם מישהו ינסה לממש את זה היוםפסידונית

הוא יתחתן לכבוד הפנסיה. אם יהיה לו מזל.

לא מדויקא"י זה קשה

כתוב שילד בן שש אביו לא חייב לפרנסו. זה היה במציאות שבה הילד היה יכול להכנס בתור שוליית נגר או שוליית סנדלר וכך להתפרנס.

אבל להתחתן זו מצוות עשה (פרו ורבו) ואסור לדחות קיום מצוות עשה ללא הצדקה. ולא כל תירוץ נחשב הצדקה. ולכן חכמים קבעו גיל, ובימינו גם אם צריך קצת יותר שנים- אם מתכוננים היטב לא צריך יותר מדי שנים. אפשר להתחתן מיד בסוף השירות הצבאי בהסדר בגיל 21-22.

אם אתה מתחתן בגלל שאתה חייב אתה בבעיה ..(וזה עוד בשפה נקיה)יואב גל
חובה צריכה להיות שיקול האחרון שלך בחתונה
אם זה בכלל צריך להיות שיקול
לא אמרתי שצריך להתחתן בגלל זהא"י זה קשה

בו ננסה דו שיח
- אני רוצה לרצוח

אתה אומר-  זה לא מוסרי

-לא אכפת לי

- אבל תחשוב על ערך החיים שלו

- לא מעניין אותי

- אבל תחשוב כמה המשפחה שלו תסבול

- אז מה! מגיע להם

 

מה נשאר לך לומר?

ה' אמר שאסור. המשטרה תכלא אותך. כולם ישנאו אותך ויגעלו ממך.

(אין להבין מדברי שאני משווה בין לא לרצות להתחתן לבין רצח!!)
 

לפעמים כשהסיבות הפנימיות והמהותיות (וגם הפשוטות) לא מצליחות לגעת מספיק עמוק צריך להשתמש באמצעים יותר נמוכים של ציווי. כך גם כאן- אדם אמור להרגיש טבעית שהוא רוצה וחייב להתחתן, אחרת יש בעיה. אבל בגלל שלפעמים אדם לא מרגיש את זה או שהקשיים שיש קוברים את הרצון הזה, ה' ציווה אותנו כדי שנהיה חייבים בכל מצב.
בנוסף ציוויו של הקב"ה מקפל בתוכו עומקים בלתי רגילים שאנחנו לא בהכרח (או בהכרח לא..) נצליח להפגש איתם, ולכן כל דבר שאנחנו עושים (גם אם הוא טבעי לנו מכל סיבה בעולם) אנחנו מכוונים לקיים את ציוויו של הקב"ה.

אז אני אומר שוב אם אדם מתחתן בגלל ציווי עדיף שלא יתחתןיואב גל
אני לא חושב שיש מישו שרוצה שיתחתנו איתו בגלל שחייבו את בן הזוג להתחתן
אם זה מקרה של שחור לבן אז סבבה- אני מסכים.א"י זה קשה

אבל אם אנחנו מדברים על מקרה שאדם רוצה אבל לפעמים מרגיש חלש ומבואס- אז אני חושב שלדעת שלהתחתן זה חובה- זה דרבון גדול.

יואב גל-חזקיהו מלך יהודהעוזיהו

חזקיהו

קיבל נבואה על ידי הנביא ישעיהו שהוא ימות בעולם הזה וימות בעולם הבא שנאמר ''כי מת אתה ולא תחיה''-שאל אתו חזקיהו ''למה''?ענה לו ישעיהו ''מפני שלא נשאת אשה''-חזקיהו אמר לישעיהו שזה מפני שהוא ראה ברוח הקודש שהולכים להיוולד לו בנים רשעים וישעיהו אמר לו שזה לא מתפקידו לעשות את השיכולים של ה' יתברך,חזקיהו אמר לישעיהו שיתן לו את בתו לאשה...בטענה שגם חזקיהו וגם ישעיהו צדיקים ויכול להיות שלא יצאו לחזקיהו בנים רשעים..אבל זה לא עבד...זה רצון ה' יתברך.מחזקיהו מלך יהודה יצאו מנשה ורבשקה,מנשה רצח את סבא שלו(ישעיהו) ורבשקה היה שר צבאו של מלך אשור...אף על פי שיש דעה שאומרת שרבשקה הוא לא הבן של חזקיהו.

זה מדרש כמדומני

נו.. ו.... מה אתה משווה בכלל?יואב גל
אני לא משווה,אני מביא דוגמהעוזיהו


חחח אני מבין אבל הדוגמה לא נכונהיואב גל
חזקיהו לא רצה להתחתן בגלל שהוא לא רצה שיהיו לו ילדים רשעים
אני מדבר על מקרה שבנאדם לא רוצה להתחתן בכלל ... אז אני חושב שבמקרה שבנאדם לא מרגיש רצון בכלל להתחתן, הדבר האחרון שהוא צריך לעשות זה להתחתן בגלל שחובה להתחתן
העיקר בדוגמה שהצגתי מבחינת שואל השאלה היא שחזקיהועוזיהו

מלך יהודה קיבל דין מוות גם בעולם הזה וגם בעולם הבא לפיכך שלא נשא אשה.

 

בקיצור חרטה...יואב גל
לכפור בתורת משה רבנו זה עניין שלך,לא שלי.עוזיהו

אל תחליט לאף אחד את האמונות שלו.

לא אמרתי חרטה על התורה ! אמרתי חרטה על התשובה שלךיואב גל
ולא בקטע של לפגוע
פשוט לא עניתה על מה שאמרתי ... האם איש/אשה שלא רואים שום עניין בלהתחתן ראוי שיתחתנו רק בגלל הציווי? הדעה שלי היא , שלא! נקודה!
זאת לא התשובה שלי,זאת רק תמונה להמחשהעוזיהו

את התשובה שלי כתבתי לפני כן.

יש הרבה דברים שיהודים עושים אפילו שהם לא רוצים...אם זה שמירת שבת,אם זה בעניין  לא לקיים יחסי אישות בזמן נידה...כמו כן,להתחתן.

אף אחד לא שואל אותך מה אתה רוצה או לא,יש חוקים.

 

סבבה ...יואב גל
אז מדבריך אני מבין שהיית מוכן להתחתן עם מישי שהסיבה היחידה שהיא נמצאת איתך זה בגלל הציווי ...
שא ברכה .. חחח
מה שאתה אומר הוא לא רלוונטיעוזיהו

מפני שאני רוצה להתחתן מפני שאני רוצה להיות מאושר.

אבל גם אם לא הייתי רוצה,אין לי ברירה כי התורה צוותה.

שוב התחמכת מהשאלהיואב גל
אבל סבבה .. שבת שלום
עניתי כן.עוזיהו

שמע,אין לי עצבים לזה עכשיו,אני במשבר.

ועכשיו אני צריך להתגבר עליו וללכת ללמוד,אז להתראות

 

ל - א"י זה קשהקורא

 

אם אתה טוען שזו מצווה מהתורה, אני לא אתווכח איתך, אתה כנראה יודע יותר טוב ממני בנושא הזה.

יחד עם זאת נשאלת השאלה האם זה אנושי וריאלי שאדם יצליח לקיים את כל המצוות מהראשונה ועד האחרונה, ולעולם לא לחטוא במשהו.

אני סבור שאולי חוץ מיחידי סגולה, זה לא מעשי.

אומנם התורה לא אומרת לנו שמותר לנו לא לקיים מצוות מסוימות, אך בפרקטיקה מובן שכנראה רובם המוחלט של בני האדם, גם המשתדלים, לא יוכלו להיות נקיים לגמרי מחטאים או מאי קיום מצוות מסוימות. ולכן יש להכיר בכך, שיש אנשים שלא עומדים עד שלב מסוים, ולפעמים אף גרוע יותר - לא יעמדו כלל, במצוות מסוימות במהלך חייהם, לרבות מצוות נישואין.

 

נשאלת השאלה האם אדם כזה הלך עליו מה שנקרא. אני סבור שלא בהכרח. אני מאמין שבסופו של דבר, בכל הנוגע לענייניי העולם הבא, מה שקובע זה המאזן הכללי, סך הדברים שעומדים לזכותנו של אדם לעומת הדברים שעומדים לחובתנו.

ואם לאנשים מסוימים הסוגיה של נישואין לא עומדת לזכותם (כמו שלאנשים אחרים דברים אחרים לא עומדים לזכותם), אז מוטב לאנשים האלו להרבות במצוות ובטוב, כדי שיהיה להם מספיק דברים אחרים שיעמדו לזכותם. 

 

האם כשאומרים לאדם שמזווג זיווג מוצלח ש"יש לו מקום בגן עדן" - זה אומר שלא משנה מה הוא יעשה בהמשך חייו, הוא יגיע לגן עדן בכל מקרה?? אני חושב שממש לא. אני חושב שהמשמעות הפרקטית היא שהמעשה הזה מזכה בהרבה נקודות זכות ומעלה את הסיכוי לגן עדן, אך בסופו של דבר המאזן הכללי של הדברים שעומדים לזכותנו של אדם לעומת אלו שלא - הוא זה שיקבע לדעתי.

 

ולכן גם אם אנשים לא עמדו במצוות מסוימות, עדיין יש להם סיכוי לחיי העולם הבא אם יהיו להם מספיק דברים שיעמדו לזכותם. זו דעתי בכל אופן.

 

ומי שייקבע כמה זכויות וכמה חובות יש לאדם, אלה לא בני האדם, ששכלם, ראייתם והבנתם מוגבלים, אלא מי שבוחן כליות ולב, הלא הוא השם יתברך.

וגם אם אנשים מסוימים לא התחתנו, אך יש להם מספיק זכויות שמזכות אותם בעוד הזדמנות, בדמות גלגול נוסף, זה גם בסדר. העיקר לא להגיע לכף הקלע.

 

וכל זה אני כותב למרות שאני חילוני בכלל. אולי בגלגול הבא אני אהיה פוסק

 

ונסיים בברכת זיווג מתאים וטוב במהרה לרווקים (שאני אחד מהם, אגב)

כתבת יפהא"י זה קשה

אכן יש אנשים שלא מצליחים לקיים מצוות מסוימות (ואולי לכל אחד יש מצווה כזאת- אני מקווה שלא) ואנחנו לא אחראים לשפוט אותם- הקב"ה יראה כמה היה קשה להם ומה הייתה ההתמודדות וישפוט בהתאם לכל הנתונים. וגם אם אדם חטא בדבר מסויים עליו להתשדל לעשות טוב בעולם בכל המובנים האחרים.
 

ולכן אם אדם לא מצליח להתחתן- ייתכן שהניסיון שלו גדול מאוד ואני לא שופט אותו על כך. אבל כיון שזו מצווה חובה עליו לעשות כל מה שהוא יכול בשביל לקיים את המצווה. ואסור לו להגיד לעצמו- עזוב המצווה הזאת לא בשבילי- לא נורא אני יקיים מצוות אחרות. חובה להשתדל ולנסות.

 

כנ"ל לגבי כל מיני הבטחות של-'יש לו חלק לעולם הבא', זה אומר שזה מעשה טוב משמעותי שמקדם את האדם למגמה הנכונה בחייו, זה לא אומר שהוא יכול לרצוח ולשדוד ועדיין יהיה לו חלק לעולם הבא...

כי הרבה יותר טוב עם יהלום מקורי

רק אחרי החתונה תבין כמה כל התקופה המתישה הזאת הייתה שווה כל פיפס

 

אין עניין להאריך יותר בהסברים כי זה כמו שאני יכתוב סינית

 

אתה לא מבין כמה אושר עוד מחכה לך פי אלף יותר מהטוב העכשווי 

 

חזק ואמץ בכל הכחח

הכותרת שלך ענתה לשאלה, פיך ענה בך, כפירה בה' לא לרצות להמשיךנבנה המקדש

את שלשלת הדורות.

הסגנון שלי היה גרוע, חלילה יוצא מדבריי שאני מאשימו בכפירה ח"נבנה המקדש

התכוונתי, שהוא צריך להלחם נגד מחשבת הכפירה הזו במלחמת חרמה.

 

ובזכות זה יראה זרע יאריך ימים וגו' ושה' ישלח לו ברכה ושמחה בע"ה בקרוב.

השאלה וההנחה ש"טוב בלי" היא כבר חטא נורא ומציאות עגומהסוג'וק

הזיהוי ש"לחיות טוב" זה מה שנראה לך. אולי בקטע חברתי, כלכלי וכד'

מצב נורא בדור הזה

רחוק מאוד ממקום של קדושה וחיי עולם

סליחה?????? למה זה חטא לומר טוב לי????קוד אבל פתוח
וזה שטוב לא אומר שלא רוצים להשתפר ושיהיה עוד יותר טוב.
"טוב בלי" (לא "טוב לי"). 'לחיות טוב' בלי להתחתן, כדברי השואלסוג'וק


אופס טעות שליקוד אבל פתוח
נקודת המוצא של השאלה שגויה.me.
תגדיר טוב.

לחיות טוב. מה זה אומר.

לחיות בלי שושלת. בלי המשכיות. בלי קבעון.
בלי תורה. בלי שמחה. בלי ברכה. וכו'..

בא לך להמשיך להיות חלקי בבקשה.
בסופו של דבר החלקים בפאזל משלימים עם עצמם וחושבים שהם ממלאים את תפקידם גם בקופסא בארון.
כי אוהבים.מומין טרול

(מבטל מעקב, סליחה..)

התשובה בתוך השאלה- לאורך זמן החיים פחות נעימים . א"א לחיותנפש חיה.
עבר עריכה על ידי נפש חיה. בתאריך כ' באלול תשע"ו 08:28

"בלי" ולהנות מזה. טוטאלית

צא ובדוק מה קורה אצל רווקים מבוגרים


טבעת שלימה של התנהגויות והרגשות, חיים לעצמם, אין להם באמת בשביל מי ומה. 
התוצאה= מרמור, לא תמיד יש חברים טובים לאורך זמן [לא אמרתי אין! אמרתי לא תמיד יש!], לפעמים גם רגשות שלילייים כלפי העולם.
סדרי עדיפויות שמאוד מושפעים מתחומי עניין אחרים- כך שאם הקמת הבית יהיה ערך שני או שלישי , זאת מגמת שיפור גדולה מאד


ככלל

אני חושבת שמי שלחלוטין לא רוצה להתחתן [לא משנה אם איש או אישה]- כדאי לבדוק למה ומה קרה.

המנגנון הטבעי שקיים אצל כל אחד [מעבר ליצר ההישרדות]
שייך ל "לא טוב היות האדם לבדו".
בכל מיני תרבויות והשקפות [אפילו לא שייך רק יהדות]- החתונה מגיעה מכל מיני סיבות ועניינים. 
אחת מהן נוגעת 
לרצון בסיסי לא להיות לבד. להמשיך [חיים/ קשר קרוב ולגרום לו להתבסס וכו' וכד']. לאהוב. לתת וליצור למען מישהו, לקבל משמעות לחיים....

יותר מכך- שותפות חיים בגיל מבוגר [ כאשר אדם כבר ביסס ומיצק את השקפת העולם שלו] 
עלולה מאד לחבל ברצון וביכולת להסתגל לאדם חדש, לוותר איפה שצריך וכד' ויש אומרים גם מצד המשכיות- הטיפול במשפחה ובהמשכה והאחריות- יכולים פחות לזרום ולהיות נטולי עול (כך שיהפוך ל "נועם עול" ולא "עול") 
ובאופן כללי- לנוע בכיוון שיגרום למערכת גלגלי השיניים לפעול בצורה מיטבית...
[אני לא אומרת לא קיים! קיים- אבל קשה מאד  ומתגלה אחרי הרבה זמן- יחסית למי
ששקוע בתוך עולם של "סגור לבד עם עצמי " (זוהר ארגוב שם,שם...)]

אני לא נכנסת כאן לגזירה מול בחירה- 
אלא רק לעובדה שלאורך זמן החיים לבד- לא מעניקים את התחושה שנוצרת כאשר חיים בזוג ומקימים משפחה.

ועוד נקודה, @שי גבסו

@שי גבסו
אני חושבת שאם ניגשים לחיפוש ממוקד יחסית [לאיזה סגנון מתחברים, אילו ערכים חשובים לי, איך אני מסתדר עם הצד השני על מנת כמה שיותר הבסיס המשותף יהיה רחב דיו גם כאשר נוותר ונבוא לקראת]
ויחד עם זאת- בראש פתוח, באמונה ובשמחה-  
הדרך יכולה להיות קלה הרבה ייותר משנדמה.

האכזבה והמרור שאתה חווה עכשיו מראים לחלוטין במהותך לא משלימה עם הלבדיות שאתה למצא בה, ומחפש ורוצה- על אף היאוש הרגעי וה"שבירה שאתה חווה לפעמים.
וזה לבד ומראה שאתה "על הגל הנכון" , הרי אם לא היית רוצה בכלל, לא חושבת שהיית כותב את הפוסט בצורה כל כך אמיתית וכזו שתובעת תשובה שתניח את דעתך...

[שמעתי פעם משהו יפה-
למה מרור הוא חלק מהדברים שאומרים בפסח? "פסח מצה ומרור"? הרי מרור הוא סמל השיעבוד והקושי.
התשובה היא שבעומק המרור- גנוזה הגאלה. ההבנה שאנחנו במהות נמצאים בכלל בהוויה של גאולה ולא שייכים כלל לצד ההשתעבדותי כי עבדי ה' אנחנו- עצם המהות האמיתית שלנו- מאפשרת לנו את השחרור ואת היציאה אל הטוב. לכן המרור- תחילתו מר אבל ננוז בו טוב גדול שמתגלם בסופו ה "מתוק יותר"....]


ומילה לסיום- אין מישהו ש'נתקע' לאורך זמן- סתם ב'טרמפיאדה' הזו של השידוכים. ובאמת כ"א בסוף מוצא את ה "טרמפ" איתו ממשיך למחוז חפצו.... הטרמפיאדה הזו היא זמנית.... תנסה לזכור את זה,  טוב?? בעיניי,
 יש הרבה עידוד ונחמה בזכירה הזו....


יה"ר שהקב"ה יאיר את דרכך בטוב!

 

וואוו מה זה מסכים איתך!! לא עם הקטע של לא להתחתןיואב גל
אבל זה באמת מתיש וכואב להכיר ולהתחבר ואז להתנתק בגלל שזה לא מתאים ...
צריך לבדוק מה המשיכה שלנו לקשרים שלא מתאימים
יש טוב, ויש טוב יותר חיפושית אדומה

ובשביל לזכות בטוב יותר שווה להשקיע, מה שאומר גם לקחת סיכונים.

 

היה פה שירושר מאוד דומה לא מזמן של מישהי - עניתי שם תשובה יותר מפורטת. מוזמן לחפש....

נראלי שאתה כותב אשמח להחכים ואשמח לחיזוקיםהפי
זה אומר שתכלס בלב אתה כן רוצה את זה
כי זה צורך הכי טבעי לחפש אחר החצי השני שלך..

ואתה צודק זה באמת קשה להתחבר ואז להתנתק שזה לא זה.. לכן מה שעוזר לי זה הידיעה שה' לא מעביר אותי סתם הכל מכוון והכל יהיה טוב.
אם אתה שחוק זה סימן טוב!עובד
הרב יהשוע אומר לתלמידיו,
תפתחו ותפגשו ותיחשפו,
וגם אם תיפגעו מקשר מסויים,
אתם תתחתנו בזכות זה ותתקדמו הלאה-
המעז מנצח-
מי שחושש להפתח להפגע ולהתמודד
הוא המפסיד הגדול בסוף!
כמובן שצריך לשם כך לגדל פרופורציות ואמונה..
ועוד משהו, נשמע שאתה קצת צריך עידוד..
דבר עם חבר טוב,
לך למקום שאתה אוהב,
תעשה משהו משמח, תשתחרר קצת.
ואם יש לך עומס רגשי מקשרים,
קח קצת פסק זמן, זה רק יעזור-
באמת יותר טוב לך בלי?ענבלאחרונה
בס"ד

אני לא מתיימרת להבין את הניסיון שלך, ב"ה אני לא בגיל. אבל כן חוויתי פרידות בחיי. לא יודעת, בהרגשה שלי זה שווה הכל..
אם היה לך קשר משמעותי בחייך אתה בטח יודע מה זה לפחות קצת. באמת עדיף לך לחיות לבד מאשר לקבל את זה פי עשר?
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

בתור בת מאה אחוז הייתי רוצה להמשיךהגבעות בלב תמיד

דבר ראשון, אני אישית הייתי רוצה להמשיך בוודאות. לא לכולן חשוב הדומיננטיות של הצד השני בדייטים!

אני ועוד הרבה חברות שלי חיפשו או מחפשות אדם רגיש, עדין, מכיל, מאוזן, שרואה את האחר ומבין ניואנסים. והשאר גם מתפתח העיני עם הזמן - לפעמים אדם צריך להרגיש מספיק בנוח ועם ביטחון בסיסי בקשר בשביל להוביל, להביע את דעתו, להיות קול ההגיון וכו'.


וגם בעיני בכל מקרה צריך לזכור שדייטים הם די 'מחוץ לחיים האמיתיים' - לא בהכרח משקפים את כל צדדי האישיות, מגיעים לחוצים, הפגישות נעות במסלול מובנה, בחיים האמיתיים מביאים הרבה יותר את כל המורכבות וכל צדדי האישיות. לדוגמא אני לא מנהיגה בדינימיקה קבוצתית, אבל כשצריך - לדוגמא יש מצב חירום בעבודה וכו' - אני לגמרי תופסת פיקוד, יש לכולנו רבדים באישיות ויש המון סיטואציות בחיים האמיתיים שאני בטוחה שאתה מוביל, הקול השפוי וכד' ויש סיטואציות שאתה צריך להיות עם עצמך ולעבד רגשות (כמו כולם בעצם..).


גם בעיני תפרגן לעצמך על הרגישות שלך, זו מתנה גדולה ואישית ממש עודד איתי לקרוא שיש כמה גברים רגישים בעולם, ועם עדינות נפש שחשבתי שאולי לא קיימת..

אני גם רוצה למשל מישהו שירצה להקים איתי חווה עם כלבי תרפיה, ולא מוצאת כי מסתבר שאין הרבה שמתחברים לרעיון (לגיטימי לגמרי). אז כמו שאומרת לעצמי, אומרת גם לך - מי שתתאים לך ויהיה לכם טוב ביחד, תגיע! מי שחתכה או הקשר לא היה שייך, כנראה שאם הייתם ממשיכים היו כל מיני קונפלקטים וקשיים שה' חסך ממך 😉


ותזכור - רגישות היא לא חסרון, היא מעלה גדולה! אל תכנס לסטריואטפים על צד נשי וגברי, או על ציפיות של אחרים.. אתה לא אמור להכנס לתבנית שהיא מאוד מוכללת ומוקצנת כמו סטריוטיפ גברי, או להיות בריצוי כלפי חלומות ושאיפות של אחרים. תהיה מי שאתה, מי שמתאימה תגיע!

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
..advfbאחרונה
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
אוחזיויקאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.אחרונה

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי היםאחרונה
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
לבנים גורמים להרגיש רע על חיצוניותלאצעיר

אותה שדכנית שאמרה לי לא לפסול על מראה, לא מצמצה כשאמרה לי שפוסלות אותי כי לבחורות חשוב שהבעל יהיה יפה בעיניהן, בלי שמץ של ביקורת.


אף אחד לא אומר להפגש עם מישהו ברמת "דוחה". לשני המינים. רק אומרים לוודא שריחוק קטן-בינוני לא יהפוך אצלך בראש ל"דוחה".


ובגיל מסויים באמת שצריך להעיף את תווית ה"קשיש"( מבזה בפני עצמו) הזו. במיוחד שביולוגית אכן יש הבדלים קריטיים.

ברווקות מאוחרת - בחור שמבוגר ממישהי גם ב10 שנים מתמודד( סטטיסטית) עם פחות מורכבות מבחינה ביולוגית. טענות לקב"ה. 

הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

אולי יעניין אותך