רבנו אמר:"אני הצדיק של כל הצדיקים,אני הרבי של של הרביים. אני מחזיק בידי את המפתח של שמיים וארץ" והוא ממשיך ואומר דברי שבח על עצמו. זה מעלה לי שאלה,איך רב כזה גדול אומר על עצמו כאלה דברים? הוא לא אמור להראות לנו דוגמא אישית? שמעתי פירוש אחד שאומר שאנחנו כל כך גאוותנים שכשאנחנו שומעים מישהו משבח את עצמו אז הוא גאוותן. ואצל צדיקים זה לא כך כי לנו, שאין לנו כלום הדברים נראים לנו גדולים אבל בשביל צדיקים, שהחיזיון שלהם שלהם הוא במדרגה גבוהה ביותר שיהודי יכול להגיע אליה אז מה שהם אומרים על עצמם הוא עניין קטן...אבל עדיין, התשובה הזאת לא סיפקה אותי...אתם יכולים לעלות עוד פירושים?? תודה..
שאלה..צאן קדושים
איפה כתוב שהוא מחזיק את המפתח?יש נחת
רבי נחמן לא יכול להיות הרבי של כל הרבניםתקוות עולמים
כי מרבית 'הרבנים' וה'צדיקים' הם שליחים של השטן. בעד רבי נחמן, הוא מעולם לא דרש ממך דבר, ולמעשה, עושה הכל כדי להרחיק אותך ממנו הרחק הרחק.
???יש נחת
ידיעה אישיתתקוות עולמים
הרבנים מקרבים אותך, כדי להרחיק אותך מן האמת.
הצדיק מרחיק אותך, כדי לקרב אותך לאמת.
סבבה אני לא מתווכח עם רוח קדשךיש נחת
הרבי אומר את זה בעצמוetamary
למלאך המוות עוזרים הרופאים
ליצר הרע עוזרים הרבנים
הציטוט הזה לא נכון.מבקש אמונה
הציטוט הנכון הוא:
קָשֶׁה וְכָבֵד עַל מַלְאַךְ-הַמָּוֶת לְהָמִית לְבַדּוֹ אֶת כָּל בְּנֵי הָעוֹלָם בְּגַשְׁמִיּוּת וּבְרוּחָנִיּוּת, וּבְכֵן הֶעֱמִיד לוֹ עוֹזְרִים בְּכָל מָקוֹם הָרוֹפְאִים לְהָמִית בְּגַשְׁמִיּוּת, וְהַמְפֻרְסָמִים של שקר לְהָמִית בְּרוּחָנִיּוּת.
לא רבנים, מפורסמים של שקר! יש הבדל.
כמדומני שזה נמצא בשיח שרפי קודש א-א תקנה או אֲבָנֶי"הָ בַּרְזֶל, סעיף ס"ד
אתה בסך הכל מצטט את הסילוף אחרי צנזורהetamary
חזקה על הרב לווין שהביא את הציטוט המדוייק
מה זאת אומרת הרבנים שליחים של השטן ?חזב"ת גאה
תגובהחתול מיאו
כל יהודי מחובר בנפשו עם הרבה שלו. ולכל רבה יש חיבור משלו לנשמתו של משה רבינו. יש מי שהרבה שלו זה רשב"י ואז על ידי לימוד הזוהר היהודי הזה יכול להגיע לעבודת השם באמת וכך גם כל רבה ורבה. רבינו העיד על עצמו שבדור עקבתא דמשיחא יהיו נשמות כל כך נפולות שרק התורה שלו ולא של שום רבה אחר תוכל להדריך את הנשמות האלה בעבודת השם באמת.
הצדיק חייב להעיד על עצמוננח סטייל
גם משה רבנו
איך יכול להיות שהוא כתב "ומשה עניו מכל האדם"?
הרי זה פרדוקס!
איך בנאדם עניו אומר על עצמו שהוא עניו?
אלא שהצדיק חייב להעיד על עצמו שידעו ממנו...
זה לא סותר, להפך!
אשרינו שזכינו להתקרב לרבנו
אתר תיקון הכללי: http://www.tikunhaklali.co.il/
קצת באיחור ובכל זאת- תגובה למה ששאלתבת 30אחרונה
ר' נחמן, או כל אדם אחר שיש בידו כוח לעזור לאחרים- לא מדבר מתוך גאווה. זה בכלל לא הקטע. ר' נחמן לא מנסה "להראות" לחסידים שלו כמה הוא צדיק וחשוב אצל ה' יתברך.
כל כוונתו, וכן כוונתן של צדיקים אחרים שהיו במהלך הדורות היא לעזור ליהודים.
לכן ה' נטע צדיקים בכל דור ודור. כדי לעזור לנו.
נניח שיש מעבדת מחקר שגילו בטכנולוגיה מיוחדת את התרופה הסופית למחלת הסרטן- האם זו תהיה ראוותנות וגאווה שהם יפיצו את העובדה הזו, ויספרו לכולם בשבח התרופה שלהם?
וודאי שלא. הם הרי רוצים להציל חיים.
כך גם ר' נחמן- יש לו תרופה לנפשות. תרופה בדוקה לנפשות חסרות, כואבות ומחפשות.
אז בוודאי שהוא יפיץ את המידע הזה כמה שיותר.
הוא הצדיק של כל הצדיקים- לא כדי להתגאות שנקנא בו....זה מאוד ילדותי לראות את זה ככה....
הוא הצדיק של כל הצדיקים- כדי שנדע שאצלו אפשר למצוא דרך שתעזור לנו.
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
געגועצאצא
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
תודה!רק להידבק בצדיק
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אומןאשר ברא
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!