לגננות שביננו, ובכלל לכולם. התייעצותאנונימי (פותח)
אני גננת בגן מ"מ של חופשת לידה.
הילדים בודקים כרגע את הגבולות איתי.

יש לי קושי עם כמה ילדים.
1. ילד שלא מסוגל לדחות סיפוקים. הוא רוצה שאבחר אותו כל משחק וכל הזדמנות שבוחרת ילדים. ואם לא, הוא מחריב לי את המפגש. הוא משתטח על הרצפה. ממרר בבכי (דמעות) וצורח. אין לי שום דרך לעצור את זה. ניסיתי בטוב, ובפחות. הוא בשלו- צורח על הרצפה.
2. 2 בנות שקבוע משחקות ולא מוכנות לאסוף כשכולן אוספות. בחצר הושבתי אותן לידי חלק מהזמן, כזמן למחשבה ואז דיברנו על זה והחלטנו שהן יקשיבו. לא עזר....
לא יודעת איך להגיע אליהן. בטוב לא הולך, וגם בעונש לא הולך.
3. שני ילדים שאין להם גבולות. לא קשור אליי. פשוט מתקשים בגבולות, בכל מקום. הפסיכולוג מעורב אבל לא כל כך מועיל.
הייתן נותנות להם לעשות מה שהם רוצים כל עוד לא מפריעים? (לא להיות בתפילה ובמפגש, לאכול כשהם מחליטים ובפינת הספר, לשחק בגן כשכולם בחצר)

אשמח לרעיונות ועצות איך להתמודד ולהנעים את השהות בגן עליי ועל שאר הילדים שדיי סובלים. (מעיקר מהילדים שבנקודה הראשונה והשלישית)
...zmil
אם ישנה בת שרות או סייעת נוספת לנסות מידי פעם לפחות במפגש להצמיד את הילד שנשכב ברצפה אליה. לא להתייחס אליו יותר מידי להתהגות ואז אולי הוא יפסיק מעצמו. לשוחח על כך עם ההורים שלו והגננת הקבועה אולי הוא צריך אבחון נוירולוג.
בנות שלא אוספות אז שלא תשחקנה. כולם יקבלו פרס מסוים לדוגמא צפייה בסרט והן לא
אני דיי חדשהפה לקצת

אז עדיין לא רוצה לשוחח עם ההורים על דברים פחות טובים. בינתיים רק מחמיאה באוזניי ההורים.

 

ויש לי מספר ילדים בעייתיים בגן.

שניים עם בעיות התנהגות רציניות. ואחד כנראה על גבול האוטיזם (בבדיקה). אז יש לא מעט ילדים שצריך להצמיד לסייעת ולכן עם חלקם אני חייבת להיות במפגש ולהתמודד.

 

תודה לך על התגובה!

לגבי ההורים-אחינעםם
לא נכון להתעלם מהקשיים. נסי לספר על דברים טובים אך גם תגידי להם שאת רוצה להתייעץ איתם.. תארי להם סיטואציה שקרתה בגן ותשאלי אותם אם זה מוכר להם? איך הם מתמודדים עם זה בבית? אחרת כשתעדכני אותם על הקושי בשלב מאוחר יותר הם ישאלו מה קרה פתאום וזה עלול לפגוע באמינות שלך. כאמא- בדכ קשיים שיש בבית באים לידי ביטוי בגן והפוך, קשיים שיש בגן- רואים גם בבית. בהצלחה! לא קל לספר להורים ,אך ממש נכון כשנעשה ברגישות ובאהבה.
אני לא מתעלמתפה לקצת

אבל כאמא- היית רוצה שגננת בשבוע הראשון שהיא בגן תספר לך על בעיות שהילד עושה?!

 

לדעתי, קודם הם צריכים להרגיש שאני אוהבת את הילד שלהם ואכפת לי ממנו. ואח"כ אוכל לשתף אותם בקשיים ולהיעזר בהם.

 

אני לא אומרת על ילד מופרע שהוא מקסים.

אני אומרת שהוא מאוד השתדל היום ובבוקר הוא הצליח להתגבר ולא להרביץ לחבר. (מאשר לומר שבכל שאר היום היו לו לא מעט התקפי זעם)

 

יש אמא אחת שכבר ביום הראשון שיתפה אותי שבבית הוא מתפרע ואלה אם גן בגן. לה כן אמרתי את המצב במלואו.

אז מצויןאחינעםם
נראה שאת עושה את זה בחכמה! ישר כח!
לא ציינת את גיל הילדים,בלדרית
אני כרגע בגן טרום חובה/חובה ואספר לך מה עושים אצלנו.
קודם כל ילדים עם בעיות מיוחדות צריכים דרך התייחסות מיוחדת במקרה הראשון הייתי מנסה לעשות מפגש שלם בנושא דחיית הסיפורים. מכירה את ניסוי המרשמלו? בנוסף לפני שמגיעים למצב שאת צופה התפרצות -לפחות בפעמים הראשונות הייתי מעירה לילד קצרות, אנחנו עומדים עכשיו לבחור או לקרוא לילד אחר, אתה זוכר שדיברנו על....
זה יתן לו הכנה שיכולה להקל עליו את ההתמודדות. אחרי כמה פעמים להפסיק ולראות אם למד לבד.
מקרה שני-לא הייתי מעירה לאלה שלא מסדרים. לפחות לא בהתחלה. הם לפעמים לא יודעים איך ולמה לעבוד. הייתי משבחת ומושיבה לידי את המספרים המצטיינים ומזכרה במפגשים איך ולמה אנחנו מסדרים את הגן. ולבדוק אם היה שינוי. במידה ולא אפשר לעכב קבלת הטבות שהילדים האחרים מקבלים או לדחות יציאה לחצר.
שלוש- לא לוותר. לבדוק אבל אם יש להם מגבלות והפרעות והאם יש פתרונות מקצועיים לעניין.
תודה על התגובה.אנונימי (פותח)
אני בגן טרון חובה-חובה.

בנוגע לילד הראשון, אני מוצאת את עצמי תמיד בוחרת אותו מחשש שהמפגש יחרב. זה מפריע לי ממש. מקווה שאחרי סוכות כשנכנס לשגרה אצליח ללמד אותו לחכות.
ובאמת אעשה מפגש על זה לכולם. רעיון טוב. כי שיחה רק איתו לא עזרה.
המקרה השני, הן יודעות מצויין לסדר. כשהייתי בחפיפה עם הגננת הקבועה הן סידרו מצויין. הן סתם בודקות איך אגיב.
אתמול לא נתתי להן לשחק, וכשאספנו הן התבקשו לעזור לכולן לאסוף (למרות שלא שיחקו) כתנאי ליציאה לחצר. אצל אחת זה עזר. מקווה שזה ימשיך ויעזור גם אצל השנייה והן ילמדו לסדר.
בנוגע למקרה השלישי, הגעתי למסקנה שאין לי ברירה אלא לוותר. זה או שאר ילדי הגן או הם. אם אהיה עסוקה בהם לא אוכל לנהל סדר יום תקין בגן.
הפסיכולוג והיועצת של הגן מעורבים, בינתיים הם לא מביאים שום תועלת חוץ מזה שמגיעים פעם בשבוע ומטרידים אותי בסדרת שאלות שמפריעה לי להיות עם הילדים והגן נהיה בלאגן.


אני מושיבה לידי ילדים שמפריעים ונותנת להם להחזיק דברים כדי שיהיה להם תעסוקה ולא יפריעו. (לדוגמא את העט שלי, את התמונות של הסיפור, חבילת מדבקות וכדו')
ילדים שמתנהגים יפה גם מבקשים לשבת לידי ואז חשבתי שאולי זאת טעות וזה בעצם פרס למופרעים.
מה את אומרת?
(אם הם ישבו במפגש הם יכולים להפריע לילדים אחרים להקשיב)




(אני מתלבטת אם הגן שלי באמת גן קשה או שבגלל שזאת ההתחלה ואין עדיין שגרה אז זה המצב. מקווה שאחרי החגים המצב ישתנה)
שיטה שראיתי.בלדרית
להתחיל מפגש בסיפור עם בובות ואז לתת לילדים להחזיק אותם בסוף הסיפור. לתת להם שיעבירו את הדמויות ביניהם, מעסיק אותם יפה מאוד.
בנוסף לא לתת להם לשבת הרבה זמן, מדי פעם לעשות פעילות להוצאת מרץ כמו שיר או הצגה.
נכון, הושבה לידך זה אכן סוג של פרס אבל תלוי איך מציגים אותה, וברור שעדיף שתהיה פרס למצטיינים ולא פינת עונש. אפשר לתת לילד להתנועע קצת במקום ורק כשמתחיל להגזים להעיר. קשה להם לפעמים מאוד הישיבה.

תראי, יש הרבה גנים קשים, וזה אכן רק השבוע הראשון. כשהילדים מתרגלים לחוקים ולסדר היום ואת מתרגלת אליהם זה נהיה קל יותר.
שבוע טוב!אחינעםם
קראתי את דבריך ורציתי להציע כמה דברים: 1.לגבי הילד שמתקשה לדחות סיפוקים- יכול מאד לעזור אם תגידי לו: עכשו יוסי יענה על השאלה/ ישתתף במשחק, אחריו דני ואז אתה. בהתחלה לתת לו לחכות ילד אחד,אחכ שניים,אחכ 3, ואחכ יכול להיות שלא. לגבי דברים אחרים בטוחה שבאים לידי ביטוי( רוצה לצאת בטח ראשון מהמפגש, אוכל בלי לחכות וכו) תעמדי על כך שיעשה כמתבקש ( ואם צריך תעזרי בסייעת) אך אל תתני לו לחכות בהתחלה יותר מדי. 2. לגבי איסוף- נראה לי מאתגר כל גננת.בגדול- לחזק מאד ילדים שאוספים במדבקה יפה/ ממתק קטן.מבטיחה לך שכולם ירצו גם. דבר נוסף- לתת לילדים ביד את מה שהם צריכים להניח במקום,או לתת להם משימה- לאסוף לפחות 5 פריטים נניח,והם מראים לך ומקבלים מדבקה. 3. לגבי ילדים מאתגרים- חום,אהבה, חום ואהבה,גבולות ברורים מאד והתייעצות עם בעל מקצוע. בגדול- לא מומלץ להעניש יותר מדי אלא לעיתים נדירות.אחרת מאבדים את האפקט. בהצלחה רבה!!
והמשך קטןאחינעםם
לגבי סעיף 3. אפשרי להם בגבולות שלך! זא אם את מוכנה שיאכלו- רק ליד שולחן ובודאי שלא בספריה. מתקשים לשבת במפגש- בדממה יושבים וקוראים ספר. לגבי חצר- בשום פנים ואופן אסור שישחקו בגן בלי השגחה.תחשבי מה הנקודות שהן קריטיות לך ומה לא ולפי זה עשי ( אני נתתי לך דוגמאות ממה שנכון בעיני,אך כל גננת והעדפותיה). בהצלחה רבה!!
תודה!אנונימי (פותח)

הם באמת לא לבד. הסייעת בפנים איתם ואני עם השאר בחצר.

 

נתת לי פה כמה רעיונות. אנסה אותם. תודה!

לא גננתl666

אבל מה שראיתי אצל גננות שהן פשוט לוקחות ילד מתפרע לשבת בצד.

בתור אימא - דרך יחידה להתמודד עם צרחות על הרצפה זה לא להגיב ולא לתת שום חיזוק חיובי. ברגע שאין טעם ילד מפסיק את העניין. אבל הוא מפסיק רק אחרי שפעמיים - שלוש מבוגר עומד על שלו עד הסוף. כל עוד ילד יקבל מה שהוא רוצה אחרת הוא יצרח אז הוא יצרח, אפילו שעה.

באופן כלליzmil
לכתוב חיוכים ירוקים על לוח שמות ומי שיש לו כך וכך חיוכים יקבל מדליה או פרס בשקל
לא פשוט בכלל..יטבתה
אבל ילדים הם כאלו, על מנת לקבל ביטחון הם בודקים גבולות.

1. לגבי הילד עם דחיית הסיפוקים- הייתי מיידעת שיש את הילד הזה ושברגע שהיא רואה התפרצות כזאת במפגש תפקידה לקחת אותו ולהוציאו מהמפגש.
במקביל להבהיר לילדים שיוסי יצא מהמפגש כי לא הקשיב לכללים ובגן שלנו יש כללים וחייב לכבד אותם (אני מדגימה להם עם הכללים בכביש שבלעדיהם היו קורים אסונות אז כך בגן)
אפשר גם לנסות להסביר לו: "יוסי תכף נשחק במשחק. אזמין קודם את לידור וחני ואז אותך. אני רוצה לראות אותך ממתין לתורך בסבלנות ושתדע שאני מסתכלת לראות איך אתה מתגבר כי אני יודעת שאתה מסוגל!

2. הבנות שלא אוספות, שולחת את כולן לשחק ואותן מזמינה אלי. "אתן יודעות למה טרם הזמנתי אתכם? אתמול לא אספתן וזה נוגד את הכללים בגן שלנו. היום אני רוצה לתת לכן הזדמנות כי אני מאמינה שאתן מסוגלות. היום אתן אחראיות על מרכז הבית וכשאומר לאסוף אתן נשארות שם אחרונות לראות שהכל מסודר כי עליכן אני סומכת הכי הרבה".

3. לפני מפגש נותנת להם חצי מהכריך שיאכלו. תזכרי שאוכל מרגיע ילדים ויש לי כאלו שלמדתי שאם הם אוכלים לפני המפגש הם פשוט רגועים יותר.
לגבי מסוגלות לשבת במפגש, תדרשי מהם לפחות 10 דקות לאחר מכן תסכמי עם הסייעת.
אורי עכשיו במפגש עוד מעט (בשעה 9:15) אני שולחת אותו אליך כדי שיערוך שולחנות לארוחת בוקר. תפרגני לו ותחזירי אותו למפגש (את כמובן משבחת אותו על העזרה)
את דני תשלחי להביא לך דברים, לי יש ילד שבשבילו אני תמיד שוכחת את התיק/ יומן/ עט/ בקבוק/ ספר/ חישוקים.
לקום להביא משהו זה פשוט מעולה בשביל הקשב שלו.
אפשר גם להושיב אותו בין 2 ילדים שקטים עם חתיכת פלסטלינה ביד. יש לי ילד שני נותנת לו איזה בובה קטנה של הביצת קינדר וזה מעסיק לו את הידיים.
ילד שיושב לי כשלא מתנהג יפה אני פחות מתחברת.
והכי חשוב- לא להפסיק לעודד אותם גם באופן אישי וגם בכללי
וואו ילדים תראו איך דני יושב! אני כל כך שמחה לראות איך שהוא משתדל!


בהצלחה
והפסיכולוגים ואלו.. שיהיו בריאים
לפעמים מרוב עצות שלהם ותיאוריות מפספסים את הילדים
יש פה כמה רעיונות שאימצתי.פה לקצתאחרונה
תודה!
התקן תדלוקאנונימי (פותח)
האם אכן צריך את זה לצורך הכרה בהוצאות רכב?
ואם כן, איזה התקן מומלץ? אשמי להמלצות מניסיון בלבד. שיטוט ברשת עד עכשיו לא הניב לי מידע משמעותי, בעיקר פרסומות.
לא צריךמשהאחרונה
זה נוח כי יש לך חשבוניות מרוכזות ואתה לא מאבד אותן.
שיווק דיגיטלי: כרטיס ביקור דיגיטלי לעסקיםlicard

יש כאן עצמאים ובעלי עסקים שמעוניינים בקידום ושיווק העסק שלהם? שרוצים למתג את העסק שלהם בצורה יוקרתית שתמשוך את העין ותזמן לקוחות?

אז אני רוצה לתת לכם המלצה קטנה ממני, בשנים האחרונות עולם השיווק עבר מהפכה משמעותית! השיווק החזק ביותר כיום הוא ברשת. אחד הכלים החזקים והמשפיעים כיום במיתוג, שיווק וקידום עסקים הוא לא אחר מאשר - כרטיס ביקור דיגיטלי.

לפרטים נוספים כנסו לקישור הבא:
https://www.licard.co.il/

אולי יעניין אותך