לביינישים שביננו...שחר

דרדקי ו123! זה בשבילכם במיוחד...

בסוכות, אנחנו נוהגים לוהשתמש הרבה בדיני לבוד ובדיני גוד אסיק מחיצתא.

סוכה מוכשרת ע"י גוד אסיק וכן ע"י לבוד למהדרין.

שאלה קטנה: מה היה קורה אם במליאה היו מחליטים להנמיך את המחיצה ל10 טפחים ולסמוך על גוד אסיק? או לעשות מחיצה ממקלות ולהעזר בדין לבוד? אתם יכולים לדמיין את הזעקות נגד...

אז למה במצוות סוכה אנחנו יכולים 'לחפף' ולהשתמש בדינים אלו?

זה יוצר תחושה של 'משתמשים בכללים אלו כאשר נח לנו...'

סליחה שלא הסברתי לשאר האנשים את המושגים, אולי לדרדקי יש כוח להסביר מה זה גוד אסיק..

 

הרחמן הוא יקים לנו את בנין אריאל!!

אני לא ממש בקי בהלכות סוכהדרדקי

כאשר יש לך דברים לרוחב גם אם זה לא גוש אחד אלא עם רווח או מקלות לגובה עם רווח ביניהם אפשר לסמוך על זה כגוש אחד, נכון? 

במחיצה יש (אם הבנתי נכון את אימי) מחלוקת מה היא המטרה של המחיצה, יש האומרים שלא יראו הבנים את הבנות ולכן זה לא מספיק ויש האומרים שהצורך הוא בהפרדה, ולכן אולי אה"נ יהיה אפשרי,(צריך לזכור שרב התנועה התיר לעשות מליאה בלי מחיצה... ואם אינני טועה הצורך במחיצה הוא בדברים שבקדושה)

בעעעיוכי

סיבכת אותי עם כל המילים האלו... ניראלי אתה צריך לעשות מילון כדי שנבין משו.. טוב.. היה לי מה לכתוב אבל אני מפחדת שלא הבנתי נכון ואז אני אכתוב שטויות... אז עדיף שלא...

הסבראנונימי (פותח)

גוד אסיק שייך לדיני מחיצה ומופיע בענייני סוכות: כאשר בונים סוכה עם דופן בגובה 10 טפחים, והסכך נמצא גבוה יותר, אנו ממשיכים קו דמיוני מקצה הדופן עד לסכך ורואים זאת כאילו הם מחוברים

החידוש מעניין יותר כאשר הסוכה נמצאת על בימה בגובה 10 טפחים ומתוך הסוכה לא רואים מחיצה כלל, גם אז ישנה דעה בגמרא (של ר' יעקב, לא להלכה) שרואים את צלעות הבימה כאילו הן ממשיכות כלפי הסכך והן נחשבות לדפנות הסוכה.

לא רק לבינ"שים.yehciel666
אתה באמת לא מבין מה ההבדל בין הדברים? חוצמיזה, שמחיצה זה לא הלכה שצריך לשים, במיוחד אחרי שרב התנועה התיר במליאה להיות ללא מחיצה.
נוסיףדרדקי
שלאחר פרשת העריות(ויקרא יח) הפרשה הבאה מתחילה" וידבר ה' אל משה קדושים תהיו" ואמרו חז"ל לומר לך שהשכינה שוריה במקום הפרושים מן העריות [בערך בזה הלשון בערוך השולחן אבן העזר סימן כא סעיף א]
לכל מי שלא הבין,שחר

א. השאלה נשאלה בבדיחות.

ב. וזה הקטע הרציני: שאלה אמונית - למה כשנוח לנו אנו משתמשים בקולות והיתרים!?!!

קולות והיתרים.123

אם אתה שואל מבחינה תנועתית: תוכל נא לתת דגומאות מתי אנו משתמשים בקולות(והיתרים) כשנוח לנו?

אולי אתה מתכוון שאנו לפעמים סתם אוהבים להחמיר ולחפש חומרות...

* היתרים - מה הבעיה עם היתרים? כשדבר מותר - אז הוא מותר.

בצ"ל אריאל!

לא מבחינה תנועתית,שחר

בכלל בציבור הדתי...

הבאתי סתם דוגמה מזה שקידשנו את ההפרדה בתנועה למרות שהרב התיר מליאה בלי מחיצה, ולעומת זאת בסוכה קשה לנו להחמיר קצת על דפנות נורמאליות!

חמוד,yehciel666
לשבת בדיון רציני ללא מחיצה, זה לא עריות! במיוחד שרב התנועה התיר את זה לכתחילה. מי שרוצה יכול להחמיר על עצמו, לא על אחרים!
חמוד אתה,שחר

אתה רק מחזק את דברי!!!

אם במליאה שהתירו לשבת בלי מחיצה יהיו צרחות על זה שיורידו אותה,

למה בסוכה אנו כן יכולים להתיר לבוד וגוד אסיק רק כי אנחנו קצת עצלנים!

כייוכי
זה פשוט 2 דברים שונים...
.צחי קנטור

יש פה שתי מטרות שונות - זו מחיצה לעניין יציאת ידי חובה במצווה, וזו מחיצה לעניין צניעות.
(כמו שתשווה בין רה"ר של שבת לרה"ר של דיני מציאוֹת).

גוד אסיק מחיצתא.123

לבוד התקבל להלכה, אבל אתה בטוח ש"גוד אסיק מחיצתא" גם נפסק להלכה בענייני בסוכה?
(איני מבין גדול בנושא זה, אך ע"פ הידוע לי "גוד אסיק" הינו רק בענייני שבת ולא בענייני סוכה, שהרי רבא דחה את אביי בסוכה דף ד' ע"ב: "בעינן מחיצות הניכרות וליכא").

מעיקר הדין באמת אין צורך במחיצה במליאה, אך אנו לפעמים מעדיפים להתחסד כשאפשר(יש מקומות שנכון להחמיר, כגון: בצניעות, שכל המחמיר[עד גבול מסויים] הרי זה נקרא קדוש; ויש דברים שהמתנזר בהם נקרא חוטא - עי' נדרים י' ע"א).

זה לא שכללי ההלכה האלה(כגון: לבוד) זה עניין של חפיפניקיות, אלא זה עיקר הדין.

ענייני המחיצה לגבי צניעות, נקבע הרבה לפי מנהג המקום. לדוגמא: יש מקומות שנהגו בהם בזמן הריקודים בחתונה, להסתפק בעציצים או בשולחנות בין הבנים לבנות, וזה בסדר מעיקר הדין למקום שכך נהגו שם.
[בזמננו המנהג הוא הפרדה גמורה בזמן הריקודים].

בצ"ל אריאל!

"גוד אסיק" אכן אין בסוכה.צחי קנטור
יש שיטה אחת בשולחן ערוך שסוברת שכן - סימן תר"ל סעיף ו בסופו - "משום דאמרינן גוד אסיק מחיצתא", אבל ה"משנה ברורה" דוחה אותה ואומר "דבכל גווני לא אמרינן לגבי סוכה גוד אסיק".
ודאי שיש!!!שחר

ודאי שיש!!!

אחרת לא היה אפשר להשתמש בסוכות ברזלים...

מה הקשר?צחי קנטור

מה הקשר בין סוכה העשויה מברזלים לגוד אסיק מחיצתא?

התכוונתי לסוכת נצח...שחר
אתה משתמש בדין לבוד עד גובה 10 טפחים (איפה שנגמרים המוטות ברזל...), ומשם אתה אומר גוד אסיק מחיצתא עד הסכך.
.צחי קנטור

אני מתבלבל לגמרי...
מצד אחד המשנה ברורה אומר בסימן תר"ל ס"ק ל"א: "דבכל גווני לא אמרינן גבי סוכה גוד אסיק..." (כשזה על הגג בלי דפנות)
מצד שני גיליתי עכשיו באותו הסימן ס"ק מ"ג: "דאמרינן גוד אסיק מחיצתא..." (כשהגג גבוה הרבה מהדפנות)
בקיצור לעניין שהזכרת יש גוד אסיק מחיצתא... מתנצל...

אני חוזר בי מבלבוליצחי קנטור

הסתירה מתיישבת ממה ש123 הזכיר מקודם - אולי זהו התנאי לאמירת "גוד אסיק מחיצתא" בדיני סוכה:

 - מתי שהמשנה ברורה אמר שאנחנו לא אומרים "גוד אסיק מחיצתא" זה כי אין מחיצה ניכרת;

 - מתי שכן (כשיש את העשרה טפחים) זה כשהמחיצה כן ניכרת..

אולי תסדרו את זה יותר טוב...? ובכלל, ממתי הפורום הזה הפך לבית מדרש לדיני מחיצות??

כל התנועהשחר
היא בית מדרש לענייני מחיצות...
לדעתי,yehciel666
בעניין זה שאנחנו כאילו עצלנים, ולכן התירו לבוד וגוד אסיק.. אתה אומר שזה בגלל שאנחנו עצלנים, אז זה לא הותר בהלכה מהסיבה שאתה ציינת, אלא כי זה מותר, אין פה שום הקלה, זה פשוט מותר. כמו שמותר לברור בשבת לפי תנאים מסויימים, וכמו שבשר וחלב שמתערבבים נפסלים רק ביותר מ1 ל60, וכמו עוד אלף דברים.. זה לא מותר כי החליטו שזה יותר נח, פשוט כך ההלכה. שזה מותר.
תרשה לי לחלוק עליך.שחר

הרי ברור שעדיף סוכה בנויה בצורה רצינית מסוכה לנצח!

עם כל ההכשרים של סוכות נצח, אדם צריך לדור בסוכתו. אל תגיד לי שסוכת נצח מהוה תחליף הולם לבית.. (אני לא מדבר על תושבי עיר האמונה...) סוכה מעץ עדיפה ממנה, כשם שסוכת בטון עדיפה מסוכת עץ...

תגיד לי אם הבנתי נכוןצחי קנטור
אז בעצם הקושיה שלך מההתחלה לא היתה על איך יש דין של גוד אסיק מחיצתא בסוכה, אלא איך אנחנו משתמשים בסוכות נצח בגוד אסיק מחיצתא ולא בונים סוכה יותר רצינית... זה מה שהקשית?
טוב, אז אנחנו חולקים.yehciel666
ואחרי ששאלתי רב, מסתבר שזה לא נכון שסוכה מבטון עדיפה על סוכה מעץ, ולא סוכה מעץ על סוכה עם רצועות ובד. אז בא נגיד שכל מה שהזכרתי מקודם, זה אתה אומר שזה החמרה, וזה לא ככה באמת...
זה מזכיר ליhadar
שתמיד הרב שלנו אמר לנו שרב טוב זה רב שמוצא היתרים, כי כל אחד יכול פשוט להחמיר בהכל ואז בטוח "יצאנו ידי חובה", אבל החוכמה היא למצוא היתרים בהלכה כדי לקיים את התורה בצורה הרצויה אבל הנוחה ככל שניתן.
כח דהיתרא עדיףדרדקי
ביצה ב: רש"י מביא את זה(בערך)
זה לא סותר את דברי...שחר

אולי הגזמתי בקטע של הסוכה מבטון, אבל בסוכת עץ אפשר בבירור לומר 'כעין תדורו' ובסוכה לנצח...

לא הבנתי למהצחי קנטור
כשיש הלכה.yehciel666
אם יש הלכה, אז כל סברא שבעולם, והכי הגיונית שיש לא תשנה את ההלכה. כמו שאסור לפנות יישובים, וא"א אפשר לבוא ולתת סברות שהצבא יתפרק או משהו, זה פשוט אסור...
אבל אפשר לומרצחי קנטור
שסברה יותר מגדירה את המקרה המדובר (שדינו כבר קבוע ולא ניתן לשינוי) ואז גם סברה היא משמעותית, לא?
אם דינו קבוע ולא ניתן לשינוי,yehciel666
אז הסברא לא משמעותית, כי הדין קבוע. לא?
הסברה לא תמיד מגדירה את הדיןצחי קנטור

הסברה יכולה גם לומר לך שהמקרה הזה (שבנוגע לדינו יש ספק) דומה יותר למקרה שבו הדין הוא לקולא, מאשר למקרה שהדין בו הוא לחומרא... אני לא חושב שאני יודע איך להגדיר בדיוק...

יש דברים שאי אפשר לעשות בהם הקלות והיתריםhadar

אבל יש חלק שכן.

במה למשל אי אפשר?צחי קנטור
במה שיחיאל לדוגמא כתב-hadar
על פינוי יישובים וכ'ו.
אני לא כ"כ בטוח...צחי קנטור

אני לא הייתי אומר שאין מקום להקל בכלל בפינוי יישובים (לא שאני מחפש מקום להקל), כי איך שהבנתי יש פוסקים שאומרים שעל מנת לדעת אם יש פיקוח נפש המחייב פינוי יישובים, צריך "לדרוש במומחים", ופה המומחים לענייני פיקוח נפש הם אנשי הביטחון. (אבל כידוע, בהתנתקות אנשי ביטחון הזהירו שהפינוי יגרום לסכנה יותר גדולה).
למעשה, אני חושב שהכי בטוח לומר בשלושת ה"יהרג ובל יעבור" שבהם אין מקום להקל. אבל בשאר המצוות, עם כל השיטות ופרטי הדינים שיש, לעולם אין לדעת...

הדר,שחר

אמרת שהרב שלך תומך בחיפוש התרים.

אפשר לשאול מי זה הרב שלך? יש לו גישה מעניינת  שהייתי רוצה לחקור יותר ביסודיות.

תומך בחיפוש היתרים.yehciel666
נראלי שהכוונה היא שהוא לא מחמיר בכל מה שאפשר, כי זה לא חכמה.. צריך לדעת מה מותר ומה אסור, ולא להפוך את המותר לאסור. ומי אני שאני יאמר את זה, אבל גם אני חושב שכך צריך להיות...
לא אמרתי שהוא תומך בחיפוש היתרים,hadar
אין לי מושג במה הוא תומך, רק אמרתי (כתבתי יותר נכון) שהוא אמר לנו שרב חכם וטוב זה רב שיכול למצוא היתרים, כי אחרת כל אחד יכול להיות רב ולהחמיר עם הציבור שלו ואז אין סיכוי שהם יחטאו, הבנת ת'רעיון?
לא באתי לתקוף...שחר
אלא להתעניין. כ"כ אכפת לך לומר לי מי הרב הזה? את יכולה לשלוח מסר"ש.
גמני לא....סליחה אם זה היה נשמע ככה....hadar
זה לא איזה רב ידוע-זה היה הרב שלי להלכה בכיתה ח' שקוראים הרב צבי ברויאר.
הגר"א בפירוש למשלידרדקי
אומר שצריך להיות יותר קשה לרב להחמיר לאחרים מאשר להקל להם
וגם הגמרא בעצמה אומרת כח דהיתרא עדיף(ויש שמפרשים כמו שהדר אמרה)
בצלב"א
הגבול.שחר

צריך למצוא את הגבול בין לא להחמיר יותר מידי לבין העקרונות של תנועתינו - 'תנועת לכתחילה'

הגבול הוא די דק ולפעמים מיטשטש, וצריך חתיכת עיון איפה לומר 'כח דהיתרא עדיף' ואיפה להחמיר...

לא דיברתי מבחינת התנועה,דרדקי
דיברתי על מתי מה המקור שעדיף להתיר, בכלליות
כמובן שיש מקומות שצריכים להחמיר(אבל שוב זה בעיקר על עצמנו ולא על אחרים)
מה הקשר עכשיו לתנועה?hadar
או לחילופין,שחראחרונה
הם ישברו סופית... ויחטאו.
האבולוציה המגזרית:מקפיצים נטושים

פעם ערוץ 7 היה נחשב הערוץ המגזרי הדוסי,
ואריאל נחשבה התנועה הדוסית של המגזר,
ולכן היה פה פורום תסיס ופועל,

אלא שהיום ערוץ 7 כבר נחשב פרוגרסיבי מדי,

וכל תנועת אריאל מתעדכנת באמצעים אחרים....

 

*הסיפור דמיוני ועל אחריותי בלבד*

למה ערוץ 7קעלעברימבאר
נחשב פרוגרסיבי מדי?
חחחחח לא באמת התכוונתי לזהמקפיצים נטושים

אבל אני יכול להמציא סיבות למה אם תרצה.

אני סתם נכנס לפורומים נטושים וכותב בהם משהו.

אגב מסתבר שהפורום הזה אפילו מופיע בתפריט הפורומים אז כנראה הוא דווקא פעיל כביכול...

המון להט"בים מסתובבים פה באין מפריעפשוט אני..
איך הגעת לפורום הנטוש הזה?קעלעברימבאר
קפץ לי ב''עדכני''פשוט אני..
אה בעצם הוא מופיע בראשי, כמו שאני הגעתיקעלעברימבאר
אפילו המנהלת של הפורום גאהפשוט אני..אחרונה
אתם יודעים איך הופכים סניף של עזרא לאריאל?דורין השמיני
אני רואה שהפורום צולע אבל אני ישמח שתענו מהרדורין השמיני
נראליהעי

מתקשרים לתנועה יש בטוח מספר בגוגל

לגרש את הבנות ניסית?פתית שלגאחרונה

😜

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש אגון לגבי צביעת קירות?

צובעים על דפים גדוליםתות"ח!אחרונה

מחפשים מבנה שלא אכפת לו שיצבעו עליו (אנחנו צבענו על איזה מחסן של בית כנסת ששימש לנו גם כחדר ציוד של הסניף....), הכי טוב לדוגמא מבנה שטרם צבעו אותו והוא עוד בבנייה ואז יש סיכוי גבוה שייתנו לצבוע. אפשר לנסות לדבר עם העירייה/מועצה ולצבוע ארונות חשמל או קירות בעיר (יש קירות בעיר שלנו שאיזה ארגון של נוער צבע אותם).

בהצלחה רבה

הרוב הולכים לאריאל בגלל אידיאל ההפרדהadvfb

או בגלל שזה הסניף שכל החבר'ה הולכים?

צופר לשבת קליל ואפילו מצחיק לשבת צוות דחוףףףףףףדמיינו שם
אני חייבת כמה שיותר מהר משו לא כבד
שלום חברים אני בחור חרדי שמאוד מחובר לחבר'ה הדת"ל2020דתל

מחפש מקום כמו ישיבה וכדו' שיש שם אהבת חברים באופן מיוחד ומכילים כל אחד כמו שהוא,

 

ולאו דוקא ישיבה אלא כל מי שיודע על מקום כזה אשמח2020דתל

מאוד

לא לגמרי ברור מה אתה מחפשאני77אחרונה

ישיבה קטנה? ישיבה גבוהה? מה זה "מקום כמו ישיבה"? 

בהנחה שהתכוונת למסגרת לימודית כלשהי, אז מה חשוב לך שיהיה שם?

מבחינת סגנון  דתי/חרדי, מה חשוב לך?

איפה אתה מרגיש שאתה עומד מבחינת הרצינות שלך? כלומר - בהנחה שאתה מתכוון למסגרת לימודית, יש מסגרות שמיועדות לאנשים שלא כל כך יש להם כח ללמוד, ורוצים יותר מקום עם אווירה טובה אבל מחובר לקדושה, ויש מסגרות שמיועדות לאנשים שרוצים ללמוד בכל הכח...

הכנסה נוספת 4נטע ברזני

דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗

(ללא השקעה) וללא ניסיון!

ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי

👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇

זמינות מיידית!

יש פה איראלנקים?בת סוד

בואו נעשה מאגר פעולות

אולי יעניין אותך