אתם לא אמורים ללכת לביה"כ וללמוד שם כל הלילה?
בהצלחה!
אתם לא אמורים ללכת לביה"כ וללמוד שם כל הלילה?
בהצלחה!
במסר האישי? 
סתם.. אי-אפשר לדעת.
ועכשיו אני לומד בבית
גם בנות יכולות לפתוח מסילת ישרים וללמוד(כל זה בקול רך ולא מוכיח) גם יש שכר...
בצלב"א
נ.ב. לפעמים לוקחים גם הפסקות כדי להתעורר
לא שיצאלי להישאר וללמוד בביה"כ אבל נראה לי שכל החוויה זה שכולם נשארים ערים בביה"כ, זה לא ששוה להישאר בבית....
חוצמזה שבקשר למסילת ישרים אני חייבת להגיד שאתמול פתחתי אותו בפעם הרשונה...וזה ספר ממש טוב וחשוב!
חבל שניתקלתי בו רק עכשיו (ז"א תמיד ידעתי על קיומו אבל לא ממש חשבתי בכיוון של לקרוא אותו...אני לא מהאנשים שקוראים ספרים...אבל זה שווה קריאה! )
ידעתי שמרוב עייפות אני כנראה ארדם.הבית כנסת הפתוח הכי קרוב לבית שלי הוא כ20 דקות הליכה אז למדתי בבית עד שקרסתי
בעיקרון את צודקת, תורה לומדים בבית המדרש(ועיינו את הדברים המדהימים שהחפץ חיים כותב בספרו תורת הבית סוף פרק חמישי)
אני מנסה ללמוד בגלל החיוב, לא בגלל ההנאה. למרות שש הנאה
אדם שלומד תורה כי זה דבר חכם, הוא לומד תורה כמו שהוא לומד מתמטיקה, אז זה לימוד לא לשם שמים. אדם שלומד תורה, כי זה גורם לו להנאה, כי זה כיף ללמוד, אז זה כמו אדם שילמד תורה לשם כבוד וכד'.
אדם שלומד תורה משום שכיף לו ללמוד, זה לימוד תורה לא לשם שמים אלא לשם ההנאה. אדם שלומד תורה לשם שמים, ומהלימוד יש לו הנאה זה בסדר(ולא שהוא לומד לשם ההנאה), וזה אפילו מעלה יותר גדולה אדם שנהנה מלימודו(עי' בהקדמה של "אגלי טל" וכן בשו"ת יחוה דעת).
בצ"ל אריאל!
מה עם "עבדו את ה' בשמחה"? 

ממתי בנות צריכות גם להישאר ערות כל הלילה?
או שאולי האשכנזיות כן?? תרשי להסתלבט....השנה שמעתי בפעם הראשונה שנשים אשכנזיות גם נוטלות לולב...חיחיחיחי
ככל הידוע לי, גם ספרדיות יכולות ליטול לולב בלי ברכה. אשכנזיות נוטלת בברכה(על פי התוס' קידושין לא ד"ה "דלא מפדנא ועבידנא")
איני בקי הבלכות ובמנהגים. אם אני לא טועה, זו השנה הראשונה ששמעתי שנשארים ערים ללמוד
לא נכנס לדיון הברכה לבנות בקיום מצוות שהזמן גרמא, כי זה דיון מסובך(ידוע שהרב עובדיה פסק שלא תברך, אך החיד"א פסק שיכולה לברך, וספרדיה שסומכת עליו יש לה על מי לסמוך וכו').
כאשר התפרסמה ההלכה שאין לבנות לברך על מצוות כאלה, הרבה מהנשים הפסיקו ליטול לולב, כי זה הוריד להן מההתלהבות.
[מתוך "תפילת נשים"(ספרו של הרב אליעזר מלמד): כפי הנראה המנהג הרווח היה שנשים רשאיות לברך על מצות עשה שהזמן גרמא, וכך דעת ר"ת (תוס' ר"ה לג, א, עירובין צו, א), וכ"כ הרז"ה, וכן נהגו בצרפת ואשכנז ופרובנס. וכן דעת רי"ץ גיאות מראשוני הספרדים, וכן כתבו הרמב"ן קידושין לא, א, הר"ן והרשב"א והריטב"א והמאירי. ועוד רבים. לעומת זאת הסוברים שלא לברך נראה שבאים מחמת טענות הלכתיות שונות ולא מחמת מנהג, וכ"כ הרמב"ם ואחריו הסמ"ג ואור זרוע, שהיאך יאמרו "וצוונו". וכן דעת הראב"ד ואור זרוע, שסוברים שהלכה כת"ק שאין לנשים מצווה בזה, וממילא אסור להן לברך. וכ"כ רבי ישעיה הראשון, מפני שסובר שאם יברכו יעברו על בל תוסיף.
למעשה השו"ע (תקפט, ו) שנוהג לחשוש יותר לספק ברכה, הורה שלא יברכו, והרמ"א פסק על פי המנהג הרווח באשכנז שיברכו. ואף שהשו"ע הורה שלא יברכו, לא מעט פוסקים ספרדים כתבו על פי המנהג, שנשים מברכות על מצוות עשה שהזמן גרמן, וכ"כ החיד"א לגבי ברכה על נטילת לולב, וכ"כ זכור לאברהם, והובאו דבריהם בכה"ח יז, ד, ותקפט, כג. וכ"כ ברב פעלים ח"א סו"י יב, לעניין לולב. וכן נהגו במשפחת הרב עובדיה הדאיה ז"ל. וכ"כ הרב משאש בשמש ומגן ח"ב עב, ג, שרשאיות לברך. וע' בהליכות ביתה ע' 57-62. וע' ביחו"ד א, סח, וביבי"א ח"א לט-מב, וח"ה מג, שחיזק מאוד את מנהג ספרד שלא לברך, ואף הזכיר שיש מפוסקי אשכנז שהורו שלא לברך, ומהם החכם צבי והדברי חיים. ע"כ. וראוי שכל עדה תמשיך לנהוג כמנהגיה עד הכרעת הסנהדרין הגדולה שתקום בעז"ה במהרה בימינו].
בצ"ל אריאל!
לא דיברתי על בנות יהודי אשכנז(שמנהגן כן לברך), אלא דיברתי על בנות יהודי ספרד ועדות המזרח.
בצ"ל אריאל!
זה לא שיש בעיה..
גם אין בעיה להניח תפילין...(אני יודעת שזאת דוגמא מוגזמת קצת..) אבל אין שום סיבה שאני אעשה את זה...
כמו שאמרתי, רק השנה גיליתי שגם נשים אשכנזיות מניחות לולב (ככה אומרים?) אז תנו לי לעכל את זה...
דווקא תפילין זה בעייתי לבנות(וכן ציצית). ראי על זה בילקוט יוסף הנוטה בצורה רצינית לומר שאין לבנות להניח תפילין(שזה שונה משאר מצוות עשה שהזמן גרמא, בגלל כל מיני סיבות קצת חיצוניות ולא רק).
בצ"ל אריאל!
הייתי מציע לה גם לגדל פאות;)
בצ"ל אריאל!
זה מה שקורה שיש בנות שחשות את עצמן פחות שוות מהבנים כי יש דברים שהן לא צכות לעשות..
יש סיבה טובה גם לקנא בבנים.
אתם יכולים לרקוד בשמחת תורה עם הספר תורה ואנחנו לא!
(היה סיוט שלא רקדנו. הבנות...)
לא רקדנו... (אני בכלופן...
)
אבל לא היה מקום לצפות...
ואולי את חושבת עליי כל מיני דברים עכשיו...אבל בינינו, לא תמיד יש לך כח לרקוד, לפעמים את אוהבת פשוט להסתכל על כולם רוקדים וזה משמח...אז הפעם לא היתה כזאת אפשרות...ממש לא בסדר!
אני ת'אמת ליודעת... כי הלכתי להופעה..
היה ממש מעצבן אתמול!!!!!!!!!-למה תמיד הבנים יכולים לרקוד ותמיד אצלם יהיה הרבה יותר שמח משלנו???
ראיתי איך כל הבנים רוקדים וזה היה מזה יפה...אבל אצלנו הכל מסכן!!!!-אז עדיף כבר לא לרקוד....
אם יש מה לקנאות אצל הבנים זה שהם יכולים לרקוד בכל מקום בלי שום בעיה!!!!
וזה מעצבן ששומעים בת שרה אז אומרים לה:
"קול אישה ערווה.."
בואו נקים פורום נפרד!
חיחיחיחי
לא לקחנו את זה רחוק מידי?
תקראו את הספר "בת מלך" של הרב אבינר ספר תותח!
הרב אבינר כשלעצמו הוא רב תותח! (מותר להגיד ככה על רב?) זה כאילו מחמאה...
האם היית אומרת על מלך דיקטטור תותח(ולא, שרון אינו מלך דיקטטור, למרות שהוא לא שיא הדמוקרט)?
אפשר בבקשה הסבר?...
בצ"ל אריאל!
אבל ברור שלא הייתי אומרת על דיקטטור שהוא תותח!
היית אומרת שהוא זבל!
מלכות ישראל האידאלית, זו לא דיקטטוריה?...
איני רואה בעיה לומר על רב שהוא תותח. גם אני אישית עושה שימוש בלשון זו על רבנים.
בצ"ל אריאל!













אבל אל תדאגו...מעולם לא היתה לי שאיפה להיות בן...חיחי
כנ"ל דורה!
(מצחיקה... המבין יבין..)
באופן כללי הם יכולים לרקוד כל רגע וכל שניה בכל מקום
לא כמונו... (הבנות) שצריך איזה מקום סגור ולרקוד שם.
לבנים יש משהו כמו 3 מטר רבוע עם 70 אנשים שרוקדים(או יותר נכון הולכים)
ואצל הבנות איני יודע מספרים, אבל אני יודע שיש הרבה יותר מקום(אין את הבימה באמצע),
בנוסף תמיד יש את האנשים שמכניסים את בנותיהם(בנות 9-11 אם איני טועה) והן באמצע כך שממש אין מקום לרקוד.

איני חושב שכדאי אפילו בצחוק להגיד דברים אלו
מצטער שלא הבהרתי את עצמי, הרבה פעמים הבנות הם בנות של "חילוניים" שבאים לרקוד איתנו(אנו באזור ה"חילוני" של העיר, ביום כיפור הקמנו מניין בעזרת צוהר שהיה בכל נדרי 300 "חיולניים") וזה בדרך כלל 1. הבעיה היא שאחת התקועה די באמצע מונעת מעגל שלם(וזה באמת 5 מטר על 7 מטר±. לפני כן הגזמתי קצת ))
וכל דבר שם נעשה עם היתר של וועדת הרבנים(אולי כבר יש רב איני בטוח, אבל יש וועדה של כמה רבנים הקובעים)
זה רק היה עם מעט הומור..
גם אצלנו פעם ילדות קטנות (אני לא מדברת על 10 11) היו מרשות לעצמם לרדת...אבל זה הפסיק כי הרב התחיל להעיר להם...
סוד קטן: גם אני הייתי בין הבנות האלה...
פעם ערוץ 7 היה נחשב הערוץ המגזרי הדוסי,
ואריאל נחשבה התנועה הדוסית של המגזר,
ולכן היה פה פורום תסיס ופועל,
אלא שהיום ערוץ 7 כבר נחשב פרוגרסיבי מדי,
וכל תנועת אריאל מתעדכנת באמצעים אחרים....
*הסיפור דמיוני ועל אחריותי בלבד*
אבל אני יכול להמציא סיבות למה אם תרצה.
אני סתם נכנס לפורומים נטושים וכותב בהם משהו.
אגב מסתבר שהפורום הזה אפילו מופיע בתפריט הפורומים אז כנראה הוא דווקא פעיל כביכול...
מתקשרים לתנועה יש בטוח מספר בגוגל
😜
מה עושים בחודש אגון לגבי צביעת קירות?
מחפשים מבנה שלא אכפת לו שיצבעו עליו (אנחנו צבענו על איזה מחסן של בית כנסת ששימש לנו גם כחדר ציוד של הסניף....), הכי טוב לדוגמא מבנה שטרם צבעו אותו והוא עוד בבנייה ואז יש סיכוי גבוה שייתנו לצבוע. אפשר לנסות לדבר עם העירייה/מועצה ולצבוע ארונות חשמל או קירות בעיר (יש קירות בעיר שלנו שאיזה ארגון של נוער צבע אותם).
בהצלחה רבה
או בגלל שזה הסניף שכל החבר'ה הולכים?
מחפש מקום כמו ישיבה וכדו' שיש שם אהבת חברים באופן מיוחד ומכילים כל אחד כמו שהוא,
מאוד
ישיבה קטנה? ישיבה גבוהה? מה זה "מקום כמו ישיבה"?
בהנחה שהתכוונת למסגרת לימודית כלשהי, אז מה חשוב לך שיהיה שם?
מבחינת סגנון דתי/חרדי, מה חשוב לך?
איפה אתה מרגיש שאתה עומד מבחינת הרצינות שלך? כלומר - בהנחה שאתה מתכוון למסגרת לימודית, יש מסגרות שמיועדות לאנשים שלא כל כך יש להם כח ללמוד, ורוצים יותר מקום עם אווירה טובה אבל מחובר לקדושה, ויש מסגרות שמיועדות לאנשים שרוצים ללמוד בכל הכח...
דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗
(ללא השקעה) וללא ניסיון!
ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי
👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇
זמינות מיידית!
בואו נעשה מאגר פעולות