התחלת להחליק בסיבוב. מה אתה עושה?אנונימי (פותח)

הכביש מתעקל לשמאל ואתה מרגיש שהחלק האחורי של הרכב רוצה ללכת ימינה

לאן אתה מסובב את ההגה? על איזה דוושה אתה לוחץ?

לכיוון ההפוךאנונימי (פותח)


תלוי באיזה מצבה-מיוחד
אם כביש יבש ומהירות סבירה תלחץ על הגז ותחזיק חזק את ההגה. בשום פנים ואופן לא לבלום!
כביש רטוב זה ממש בעיה ואם אתה לא מקצוען זה שטויות מה שמספרים לך לסובב את ההגה לכיוון השני. אם יש לך רכב חדיש אתה במצב טוב יחסית. לדעתי הפיתרון הכי פחות גרוע ללחוץ חזק על הבלמים ולהתפלל (האמת שזה תלוי עד כמה אתה מחליק, אם אובדן שליטה אז תלחץ אם אתה עדיין בשליטה אז תמשיך, ברכבים חדישים יש חיישנים שעוזרים לרכב להישאר בשליטה)
^^^^קוד אבל פתוח
רכבים חדשים זה מבלבל, כל רכב עם מערכת בקרת יציבות.

ולסובב את ההגה לכיוון השני זה בנהיגת מרוצים, ומאוד מורכב.
אפשר ללמוד את זה בקורס נהיגה מתקדמת נראה ליצקון לחש


מקרה שהיה...אנונימי (3)
נסעתי על כביש רטוב במהירות גבוהה ביותר נכנסתי לסיבוב בהילוך חמישי מאה קמש האוטו סטה לנתיב הנגדי סובבתי את ההגה בחדות ימינה חזרה לנתיב שלי ואז שמאלה כי עמדתי להתנגש במעקה שליד הנתיב שלי, הרכב עשה כמה סיבובים סביב עצמו ואז נעצר בנתיב הנגדי באלכסון...
מה עושים באידיאל אין לי מושג... אבל זה מה שעשיתי בשטח...
לא לעשות "בחדות" במצב חירום. לא בהגה ולא בדוושותאנונימי (פותח)

זה יגרום להתהפכות. למרות שיש היום חיישנים ובקרות. אבל יש פיזיקה גם..

א. אם אין רכב מולך /גדר הפרדה סע בנתיב הנגדי ויישר את ההגה לימין מתון יותר.במהירות

   שהרכב מאפשר לך.

ב. הסיבובים זה כבר מצב שכנראה הגלגלים שלך ננעלו (נכנס מים בין הצמיג לכביש ואין אחיזה)

    ליציאה ממצב כזה צריך לתרגל את זה במסלול רטוב.

 

 

צודק על הפניה המתונהאנונימי (3)
אבל...
לך תעשה את זה כשהמקרה מגיע לך בפיתאומיות... אין זמן לחשבו אם יש רכבים או אין רכבים בנתיב הנגדי,
הייתי בלחץ אטומי לפחות יצאתי בשלום
מזלך שלא היה אף אחד על הכביש...סלמון


בהחלט מזל- נסאנונימי (3)
זה סיבוב שמשני כיווני הנסיעה לא רואים מי בסיבוב...
אם הה מגיע רכב הוא פשוט היה מתנגש בי
בעיקרון,!אנונימי (4)
אם הזנב בורח לך זה לחיצה על דוושת הדלק ותרומה מעבירה את משקל הרכב לאחור ויש יותר משקל על הסרן האחורי. אם אתה נמצא בהיגוי יתר כלומר שהראש של האוטו מחליק יותר מידי ימינה או שמאלה בסיבוב, הדבר הנכון לעשות זה לחיצה מבוקרת וחזקה על דוושת הבלם. זה יותר מצב שבו משקל האוטו נזרק קדימה ויש יותר כוח על הגלגלים ואז הם נצמדים יותר טוב לכביש.

חשוב!: כמובן כל זה בתאוריה, ואני לא ממליץ לשום אדם לנסות זאת. רוב האנשים לא מכירים את המכוניות שלהם מספיק טוב ולא יודעים איך להתנהג במצב חירום במיוחד שהיום המערכות בטיחות של הרכב עושות את העבודה ולא ממולץ לנסות זאת בכוונה שהמערכת בטיחות עובדת.
השאירו זאת לאנשים שמבינים. מכונית היא לא משחק!
הפוך. אז צריך שכולם יכירו את המכונית יותר טוב. ולאאנונימי (פותח)

להגיד להם תשאירו את זה למבינים. שכולם ישדרגו את הידע ואת ההבנה!

ולבקרת יציבות אין מגבלה שאחריה צריך לדעת מה לעשות ומה לא לעשות? בטח שיש.

כמו שאתה יודע לתאר את המצב כל אחד צריך לדעת. כי במצב אמת יש חצי שניה להתגבר על האינסטינקט

ולדחוף ברקס בסיבוב ואז להפוך את האוטו.

אכן אבל..אנונימי (4)
רוב האנשים לא מכירים את מערכות הרכב יותר מידי חוץ לשים דרייב ולהניע לצערי.
ורוב האנשים לא יכולים לעשות במצבי לחץ דברים שלא אומנו אליהם והם לא מכירים אותם
תלוי מאוד בסוג ההנעה ברכב אחורית או קדמיתשמעון מועלם

מפני שאני מניח שאת ורוב הפורום נוהגים ברכב הנעה קדמית אענה לסוג ההנעה הנל

 

המצב המתואר על ידך (היגוי יתר)

וקשה לתיקון למי שמיומן ולמי שאינו מיומן בנהיגה

 

 ולכן אענה את התשובה הקלה ביותר והטובה ביותר למי שאינו מיומן (גם מי שנוהג 30 שנה ברכבי ספורט אינו נחשב למיומן  עד שיעבור לפחות קורס נהיגה מתקדמת והבנת התאורייה על בורייה )

בלימה חזקה לפחות לכמה שניות 3+  אמורה לעזור

כל נסיון של בלימה עדינה רק תחריף את המצב

נסיון לסובב את ההכה להיגוי הפוך יכולה להסתיים בצל"ש או טר"ש ולרוב בצורה השנייה

אם המצב שתארת הרכב בסוף הסיבוב כבר אז עדיף לחיצה קלה וממושכת על דוושת התאוצה (גם במחיר של פירפור הגלגלים הקדמיים) והכב יתייצב חזרה 

טעות מסוכנת מאודתתתתתתתתת
שמעון ממליץ מאוד בשבילך לא לומר דברים שאתה לא יודע בטח שלא מסכנים חיים.
לא בולמים בזמן החלקה בטח לא חזק
ברגע שבלמת או שאתה מתהפך בגלל הפיזיקהאנונימי (פותח)

(האוטו מוריד אף +הכוח הצנטריפוגי)

או שאתה גורם לאיבוד מגע עם הכביש עקב נעילת הגלגלים

ואתה מסתובב סביב עצמך.

תבחר.

לפי מה שיצא לי להתנסות:סלמון

תלוי במהירות והקיצוניות של זריקת הזנב.

 

אם זריקת הזנב היא קיצונית - לדעתי פשוט תן לרכב לסיים את מה שהוא רוצה, אא"כ אתה מיומן למצב...

לפעמים היציבות של הרכב לא מופרת אע"פ שנכנס למצב קיצוני - עד שהנהג מתערב...

 

אם זריקת הזנב היא חלשה, הרכב רק "נמשך" טיפה לאחור לכיוון הזנב - אז להרפות טיפה מההיגוי ולהמשיך גז עדין.

 

אם לא ברור מה לעשות הכי טוב זה להמשיך בדיוק עם מה שאתה עושה ובלבד שאתה לא מתחיל להתהפך.

אם הרכב חו"ח מתרומם - כדאי להפוך כיוון היגוי.

לגבי בלימה קיצונית לדעתי זו טעות קריטית כי אם ההגה לא מיושר - יש מצב להחריף את הסיבוב ולהתהפך.

 

ומה שלא תעשה, הכי חשוב לא לעשות משהו קיצוני (בלימה, האצה או היגוי) כי אז השליטה לחלוטין בורחת ממך ואפשר להגיע לסיבסוב וגם להתהפכות.

יש מצב של היגוי יתר וזריקת זנב (לפעמים אני אוהב לעשות את זה בכוונה בכניסה לכיכר שוממת  ) אבל תגובה אינסטקטיבית ועדינה(!!!) היא הדרך הנכונה לנהל אותו.

 

במאמר מוסגר: כל ה"קורס נהיגה מונעת" של משרד התחבורה הוא קישקוש חסר תועלת!

שעה אחת במגרש החלקה מביאה את הידע והנהיגה למקום אחר לגמרי! 

מי שיכול להרשות לעצמו ללכת - שווה כל פרוטה!  מניסיון...

קוראים לזה היגוי יתרעובד
ההמלצה של אנשי מקצוע כפי שאני צער וגם ניסיתי היא לפנות קצת עם ההגה לכיוון ההחלקה(החוצה מהסיבוב)
ואז כשהרכב מתייצב לחזור לכביש בזהירות-
התשובה הנכונה היאתתתתתתתתת
נוסע על כביש רטוב לאט יותר.
מאיט לפני סיבוב ולא בתוכו.
ולא מנסה להתרגש מנסיעהברכב.
ואני עברתי קורס נהעגה קרבית ותרגול של היגוי יתר וירידה לשול וכו.
בקיצור תתבגר
מכניס מייד לניוטרל!!!!!!!אנונימי (5)
מסובב את ההגה יחד עם הסיבוב.
מזל שכולם פה אנונימיים. כמעט.תתתתתתתתת
ברגע שהתחלת להחליק בכביש רטוב זה אומר שאין חיכוך ולכן שום פעולה שתבצע ברכב לא תשפיע.
כל מי שאומר אחרת לא החליק אף פעם.. ובטח שלא מבין מה זו החלקה.
השלב היחיד שיש לך אפשרות לתקן זה בחיכוך חלקי לפחות.
אם אתה ממשיך להחמיר את ההיגוי אתה מסתכן בהתהפכות.
אם אתה לוקח נגד כיוון ההחלקה אתה צריך לעשות זאת לאט ובעדינות. להרגי את המינימום הנדרש רק כדי להישאר על המסלול.
בשום פנים ואופן לא לוחצים ברקס בזמן החלקה.
לא עדין ולא בטיח.
רק אחרי היציאה מההחלקה.
עדיף להשתפשף על המעקה מאשר להתהפך או להגיע לצד השני

תהיה רציניshindov

במקום לשאול בפורום ולסמוך על ידע כללי מוסמך או לא. פתח ספר תאוריה ותראה מה כתוב שם. או תרשם לקורס נהיגה מונעת. תדע תשובה לזה ולעוד כמה דברים.

אם רוצים אפשר לצאת לתאונה חזיתית, אני מכיר קבר טוב...אנונימי (6)


מתאנונימי (7)


מקפיץאנונימי (6)אחרונה


מה מחירי השיעורים היום?מקפיצים נטושים
אצלי זה היה 90 שח לשיעור של 40 דקותפשוט אני..
ובזה הרגע חשפת בדיוק כמה אתה זקןקפיץ
אם הייתי זקן זה היה בלירות או שקלים...פשוט אני..
שואל ברצינותמקפיצים נטושים

לא למדתי עדיין..

בשביל לדעת מחיר אתה צריך לציין איפה. המחיריםאנונימי (2)

פסיכיים ומאד שונים בין מקומות שונים

אז לא משנה מה המחירמבולבלת מאדדדד
בהמשך בטוח יהיה יותר. עדיף לך כמה שיותר מהר. ובפריפריה. 
מתחיל מ170מחפש שםאחרונה
עיר מומלצת לעבור בה טסט?אנונימי (פותח)
בגדול אעבור לכל מקום חוץ מאילת
שדרותאנונימי (3)
כרמיאלרקאני

בית שאן

אופקים

קרית ארבעעזריאל ברגר

שם עברתי טסט לפני שנים רבות, למרות שאת רוב השיעורים (ואת הטסט הפנימי) עשיתי בירושלים.

הבנתי גם שקרית מלאכימקפיצים נטושיםאחרונה
מידע מורה נהיגה בפתח תיקווהאנונימי (פותח)

אשמח אם מישהו יוכל להמליץ לי על מורי נהיגה בפתח תיקווה 

ואם אפשר גם זול 

בתודה מראש

מחפש מורה נהיגה במעלה אדומיםמתוחכם

אשמח להמלצות.

גם במייל: XPSHAROT@GMAIL.COM

אשמח לעצות..אנונימי (פותח)

אני נמצאת כרגע בשיעור 9, לומדת בעיר מאוד יקרה..

אני לא מצליחה להתקדם בשיעורים, מהסיבה שאני מאוד בלחץ. אני כל השיעור מחזיקה את ההגה בצורה ממש חזקה (הוא רועד כזה..), לוחצת גז וברקס בזמנים ממש לא נכונים, או יותר מידי גז.. בקיצור ממש ממש לא נוהגת טוב. לא יודעת למה אני ככ בלחץ..

המורה שלי טוען הרבה פעמים במהלך השיעור שאני צריכה לשנות גישה, שתכלס נהיגה זה עסק ממש קל ואני סתם מסבכת את זה.. לא יודעת למה..

אשמח מאוד לשמוע עצות, טיפים..

...אילת השחר
עבר עריכה על ידי אילת השחר בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ה 21:53

תפילה להצליח להיות ברוגע ובתפקוד נכון על הכביש,

דימיון מודרך של הצלחה, לנסות לדמיין את איך שאת רוצה להיות במהלך הנהיגה, לערב את כל החושים בדימיון הזה. 

בנוסף לזהות את גורמי הלחץ במהלך הנהיגה (מה הפחד שלך שם?) ולעשות איתם עבודה, אם צריך עם מאמנת. 

 

בהצלחה! 

 

לא טרוויאלילא שלם,משתלם
אבל אם את גרה בישוב תבקשי מאבא שלך שיעשה איתך סיבובים בשבילים צדדים עד שתתרגלי לנהיגה 
כיוון למחשבהadvfb

לקחת קלונקס או כדור הרגעה כזה או אחר. שמעתי שזה עוזר בהקשר הזה

צריך זהירות עצומהאנונימי (3)

כשממליצים למישהו על תרופות פסיכיאטריות שדורשות מרשם רופא (בדר"כ נוירוחוג או פסיכיאטר). זה לא צחוק, ולא פיתרון קסם.

על אחת כמה וכמה שאינך מכיר את השואלת, ושבעתיים ברגע שאינך איש טיפול.


ולשואלת - אם לא תצליחי להתגבר על זה, אז יש כמה אפשרויות:

1. להמתין. אני לא יודע בת כמה את, וייתכן שזה גיל קצת צעיר בשבילך. אני התחלתי ללמוד בגיל 17 ואח"כ עשיתי הפסקה והוצאתי רישיון רק בגיל 22. זה קצת באסה, בטח חברתית, אבל לא נורא.


2. אימון טכני. כמו שהציעו כאן, אולי להסתובב קצת עם אבא שלך (אם הוא יסכים לזה) בסביבות מקום המגורים שלך (חניון ציבורי, אזור שקט ודל תנועה וכדומה) בשעות הלילה.


3. אימון רגשי. אולי אימון קצר יכול לסייע לך. סי-בי-טי או משהו בסגנון הממוקד הזה.


4. אם יש לך קשיים כאלה בתחומים נוספים, אולי לשקול איש טיפול מעמיק יותר כתרפיסט/ית או פסיכולוג/ית או עו"ס/ית קליני/ת. אבל זו הצעה שנכתבת רק כדי "לצאת ידי חובה". ממש אין צורך להתחיל מהמחשבה הזו או מהכיוון הזה. לחץ ומתח ואתגרים זה דבר לגיטימי וטבעי, בדר"כ פתרונות בסגנון סעיף 1 ו2 שכתבתי הם הדרך הרגילה בחיים.

מחזקת את התגובה הזואנונימי (4)

כתבת יפה וברגישות, ומרגישים שזה בא עם ניסיון.


חשוב לי להצטרף לקריאה לזהירות עצומה כשממליצים על תרופה פסיכיאטרית, כמי שראתה את ההשפעות שלה. וחושבת שלא רק שצריך זהירות עצומה בהקשר הוירטואלי, גם אם זה היה איש טיפול מקצועי שכותב *אסור* לשלוח לקחת תרופות ככה בלי קשר ישיר בלי הכרת הרקע האישי והרפואי. וגם לא סביר שאדם עם הסמכה רפואית מתאימה, היה לוקח סיכון ושולח מישהו לקחת תרופה כזו ככה.


מה גם, שלקחת תרופה כזו צריך לדעת את המינונים המתאימים, את ההשפעות לטווח קצר וארוך, להבין שזה משפיע לא רק על תחושת הרוגע המבוקשת אלא הרבה הרבה מעבר... ולצורך העניין זו רשימת תופעות הלוואי של הקלונקס שהוזכר כאן (העתקתי את הרלוונטי לעניין) :

"תופעות הלוואי השכיחות יותר כוללות עייפות וחשק לישון, בלבול וערפול, קושי בדיבור,... סחרוחורת, קשיי שיווי משקל,..., כאבי שרירים וחולשה,...ערפול ראייה, ... תחושות שמזכירות חמרמורת, חוסר מוטבציה, הזיות וקשיי ריכוז, לחצים בחזה ועצבנות. "

לא חושבת שזה מתאים למי שמבקש לעלות על ההגה...


כן שמעתי על מי שנעזרו בתמצית המוכרת של פרחי באך שמרגיעות (רסקיו), שהיא כן בלי צורך במרשם רופא.


@advfb

תודהאנונימי (3)
יש גם קלמנרבין שעושה עבודה טובה למיטב ידיעתי. זו תרופה טבעית וצמחית ללא מרשם. גם המחיר יחסית נמוך בבית מרקחת של קופות חולים, עד כמה שאני זוכר.
ואוו מזדהה ממשרוצה להיותילד🙃

יותר בקטע של טסטים, ומשפט שאמרו לי מלא זה שאחרי הטסט הנהיגה לא בשיעורים זה ממש לא אותו דבר.

אבל בשיעורים זה כן מלחיץ אז מה שלי עזר זה להסיח את הדעת. כלומר לתת לעצמך תחושה שזה לא שיעור אלא סתם נסיעה שגרתית. אצלי  זה יותר לדבר עם המורה או לגרום לו לדבר, ולנסות להבין לאיפה מה הדרך, כל זה כדי להרגיש אחרי וקצת להסיח את הדעת מזה שאני בשיעור ופשוט לנהוג חלק, כי אני לא בשיעור מלחיץ שכל שנייה חייב להסתכל במראה. וכו' ואז זה נהיה יותר קליל וסתמי. 

חוץ מזה להיות ליד נהג שנוהג ממש חלק וזהיר וטוב כזה לטסט נתן לי ביטחון מודל לחיקוי. (נניח סבא..)

לכולם זה ככהשרה כהנא

אל תדאגי שיעור 9 זה ממש בהתחלה,ובסוף יש שיעור אחד שבו הכול נקלט ויודעים לנהוג.
שיעור 9 זה ממש סבבה

אולי לבקש שיעור אחד בכבישים צדדיים ?בננה1234

או אפילו ברחבת חנייה גדולה, קורדינציה של גז ברקס ותמרון בסיסי עם ההגה, להרגיש שאת שולטת במכונה הזו. רק כדי לצבור ניסיון וביטחון באזור לא מלחיץ שאין אף אחד.. אבל אין לי מושג אם אני מגזים, זה תלוי בך ובסיבה של הקושי. אם זה נשמע הגיוני, זה לא יכול להזיק להקדיש לזה שיעור אחד..

לא לוותרshindovאחרונה

תני לעצמך עוד כמה שיעורים. אם לא עבר הלחץ. קחי חופש. אבל תבטיחי לחזור. אין שום סיבה להיות בלחץ. הלחץ על המורה לא עלייך. תאכלי משהו לפני השיעור. תשני טוב. ותבדקי אם זה רק בנהיגה או בעוד דברים. שוב, אין סיבה להיות בלחץ.

טיפים לנהיגה על ידני?דודס

דרך אגב אתם עושים ידני או אוטומט ולמה?

שמיניסט? באת לפה כי אתה לומד נהיגה?חסום לשעבר
מחפשת משפטים מצחיקים5+

לכתוב לנהגת חדשה בשלט ברכות. למישהו יש רעיון?

או שאולי היה פה כבר שרשור דומה ויש קישור?

אולי יעניין אותך