שילוב עניינים בזמן הלימוד בישיבה הגבוההמעוז דרור

יושבת לי על הראש שאלה כבדה בזמן האחרון אני מצד אחד רוצה לשקוע בלימוד התורה להקנות לעצמי דעת של תורה לפתח את אישיותי ואת הידיעה בתורה בכל הכוח ואני מבין שבשביל להגיע לתוצאות טובות צריך להתמסר ברוב הזמן ללימוד בישיבה (כמובן שקצת כושר או איזה משהוא לנפש זה מבורך )

אבל מצד שני אני רוצה לצאת להשפיע על הנוער שלנו,על הציבורים שרחוקים מהאמת ומהתורה (הפצות בלעזגבעוני) וכמובן שאני לא מוכן לשתוק על ענייני ארץ ישראל שמחולקת לכל איזה ערבי ימ''ש שדורש אותה  אז נכון בטח תגידו אחרי שתלמד תשפיע יותר אני לא שלם עם זה

 

א- עניי כולנו רואות וכלות לחוסר העצום לשליחים לדברים הנ''ל ולביקוש הרב שהדברים  דורשים וכידועה מיצווה שלא יכולה להעשות בידי אחרים חייבים לעשותה אע''פ שתגרום ביטול תורהפטיש

 

ב- חכמים לימדו אותנו שכל תורה בלי דרך ארץ (תוך כדי הלימוד ככה מובן שם ) וכל שכחמתו(הלימוד) מרובה ממעשו (המיצוות והמידות) לא שווה הרבה בעני ה' זה צריך לבוא ביחד וככה ניבנה טוב יותר את עצמינו בתור יהודים אידאלים!

 

ג-ראינו כבר הרבה שחיכו לזה שהם ''יבנו את עצמם'' ויצאו להשפיע אך מהניסיון הדבר עובר אם לא משקיעים בו בצעירות  וגם עול החיים, אישה ,ילדים ,פרנסה משכיך מהאדם את שאר העולם בדרך כלל  

 

מה לעשות מבולבלמבולבל (נ''ב אני שיעור ב'  בישיבה גבוהה) 

 

שאלה אדירה.אניוהוא
ישר כח על ההתלבטות.
עצם זה שאתה חושב על זה מראה על השאיפות שלך ושהכיוון הכללי מעולה. המשך כך!

חז'ל לימדונו שכל תורה שאינה של חסד אינה תורה.
מהי תורה של חסד? - תורה שילד איתה גומלים חסד לזולת
זה יכול להיות בהתנדבות בגמ'ח כלשהו לחלוקת מזון, זה יכול להיות ב'הפצות' וזה יכול להיות גם בתוך הישיבה - בחברותא עם בחור שקשה לו, וכדומה.
חז'ל לא כתבו שצריך כל יום לעשות, אבל צריך משהו קבוע.
ההנחיה שאני קיבלתי מרבותי- צריך שהחסד הזה לא יפגע ביכולת ללמוד. - כלומר עם בגלל החסד - בסדר תרגם/לא תוכל ללמוד - זה לא החסד הרצוי.

בכל אופן לגבי הפצות בגיל צעיר- ראיתי בחור שעסק בזה -והצליח בצורה יוצאת דופן, ראיתי גם בחורים שסתם בזבזו זמן -ובסוף גם נפגעו מזה...
אם אני לא טועה - בשם הרצי'ה אומרים- שצריך להתמלא ולהתמלא עד שהכוס גולשת וממילא מפיצה ולא ללכת להפצות כשהכוס כמעט ריקה...

לגבי א'י- הזמנים שבהם צריך ללכת להאבק ולהפגין הם באמת מועטים. אז נכון בתקופה האחרונה היו בתדירות גבוהה - אבל זה באמת היה אירוע יחסית נדיר בשנים האחרונות. וגם שם היתה אפשרות ללמוד... וגם מי שלא יכול ללמוד בכזה מקום - עדיין אין בזה ביטול תורה.


ועוד דבר -
מי שבנוי להשפיע ולהפיץ - יפיץ גם אחרי החתונה וכמה שנים בישיבה.
מי שלא באמת מתאים להפיץ - עדיף שלא יפיץ גם כשהוא צעיר...

ואסיים-
תינוק שנימול - אומרים לו 'כשם שנכנס לברית כן יכנס לתורה לחופה ולמעשים טובים'
האחרונים דנו למה מעשים טובים אחרי חופה.
ואפשר להסביר לפי מה שכתבתי קודם צריך להתמלא, גם לבנות בית זה חלק מהמילים האישי - ואח'כ אתה מתחיל להשפך החוצה.


בהצלחה!
אין הפצה יותר גדולהעוגי פלצת
מתלמיד חכם ששקד על תלמודו ומידותיו
וכל חייו מתהלך בין הבריות ואומרים
אשרי רבו שלימדו תורה
מסכים.אניוהוא
אבל דיברתי מצד 'תורת חסד'.
שצריך עם התורה לעשות משהו שקשור לחסד.
אופס צודק לא מאמין ששרשרתי לא נכוןעוגי פלצת
רציתי לשרשר לפותח

שנים זה לא קרה לייי
עעעעעעעעוגי פלצת
ההחלטה שלך.אריק מהדרום
אלה החיים שלך ואתה תחליט מה תעשה איתם.
"מה יש פה להתבלבל? מה שעושים - עושים! והעיקר לא לעשות רע חס ושלום" (רבי נחמן מברסלב).
ברור שזה החלטה שלי !מעוז דרור

אך זה לא הייתה כוונת השאלה (אם זה התשובה שהייתי מחפש לא הייתי שואל) הכוונה שלי הייתה באיזה דרך נבנים יותר בתור יהודים אידאליים (שברור שהם לא עשויים רק מתכונה אחת) איך לגדול בתורה יותר טוב מתוח יחס גם לכלל ישראל שזועק לעזרה מנפנף 

המדינה עוזרת לישיבה שלךאנונימי (2)

בכדי שתלמד. ומאותה סיבה אסור לך לעבוד.

זה שאתה יושב ולומד אתה משפיע גם בשני הנ"ל. 

פשוט לא רואים את זה. 

תעשה צבא כמו שצריך ושמה תפגש עם עם ישראל ולא רק בתור "המושיע עם הפליירים"

אלא תראה שגם לך יש מה ללמוד מהם והם ילמדו ממך.

בישיבה- לומדים. אחרי הישיבה - כל השאר. 

זאת כמובן דעתי והיא לא מחייבת אותך.

 

וודאי היא מחייבת אותואריק מהדרום
מה קרה, אם הוא בחור ישיבה הוא צריך לעשות מה שמוטל על בחור ישיבה ולא לעבוד, כמו שוטר או חייל שלא עושה את תפקידו כך גם בחור ישיבה שלא עושה את תפקידו.

אם אתה רוצה לעשות דברים אחרים שאסור לך לעשות כבחור ישיבה אז תעזוב את הישיבה, חד וחלק.
אריק אתה צודק אם אני הייתימעוז דרור

בן של המדינה ומחוייב לה אך אני למעשה בן של ה' ואני מחוייב לו. ואם אנחנו כבר כ''כ קרים וחדים אני התחייבתי בתפסים של הישיבה שאני לומד מ 7 בבוקר ועד 5 בצהריים (משהוא כזה ע''פ הזכור לי מתופס לשכת הגיוס כאשר דחיתי ) אני יעשה את הדברים הנ''ל (בלי נדר) אז סבבה ! אני חושב שגם ביבי וגם נפתלי בנט סר החינוך מעודדים את זה שבחורי ישיבה יעזרו לקהילה וכדומה למה אתה מנסה להוציא אותם חסרי שכל ?  

להוציא את מי חסרי שכלאריק מהדרום
אני לא מנסה להוציא אף אחד חסר שכל.
יש חוקים למדינה.
יש אנשים שחותמים על דחיית שירות וחותמים שאסור להם לעבוד או אוסרים על עצמם לעבוד בשעות מסוימות.
חותמים בפני לשכת הגיוס שהם לומדים תורה בשעות אלו ואלו בפני נציגי הצבא.
גם מביאים חתימה של עו"ד שיערוב לדבריהם.
אז הם צריכים לעמוד על מה שהם חותמים, אם לא זו לא רק בעיה של המדינה או הצבא, הם פשוט משקרים, משקרים לצבא, לישיבה, למשלם המיסים, לקב"ה אבל בעיקר לעצמם.
לעזור לקהילה? אם זה לא סותר את הניירות שחתמת עליהם? למה לא, אם זה סותר אז זה לא רק ראש הממשלה נתניהו או שר החינוך בנט שיבואו אליך בטענות, זה כל מי שמשלם מיסים במדינה הזאת שמממן לך את הישיבה ומקצר לך את השירות, וכל מי שנפגע ןעתיד להפגע מכך שאין מבפיק תורה בעם ישראל בגלל בחורי ישיבות שלא עומדים בצה שהם חותמים, והעקיפין גם כל האנושות וההויה.

אתה רוצה לתרום במשרה מלאה? צא לשנת שירות ותקשיב לשיעורי תורה באינטרנט, בישיבה לומדים תורה במשרה מלאה, הכל על פי מה שחתמת עליו.
לפי דעתי המדינה עוזרת לישיבה שלי בגללמעוז דרור

שהיא מחויבת לציבור הדתי שחי בתוכה ולא מתוך אמונה שזה עוזר במשהו והיא הייתה שמחה שהייתי ממיר את הלימוד בישיבה בשרות לאומי או צבא.אני לעומת זאת חושב שהתורה מעמידה את העולם ועוזרת בכל תחומי חיינו כפרת וכאומה גם אם לא רואים תוצאה מידית ובכל זאת ה' יתברך וע''פ דברו גם חז''ל קבעו לנו הרבה מצוות חוץ מלימוד תורה כן גם אם הם באות על חשבון הלימוד!.  (לעבוד זה לא דומה לכל הנ''ל מכיוון שעבודה זה למעני וכל הנ''ל הם למען עם ישראל ) לגבי כל העניין של לצאת לצבא וכו... ''רבים חללים הפילה'' מאשר ''רבים השיב מעוון'' כן יש הרבה מה לילמוד גם מחילונים  אך אפר גם הרבה להתבלבל מהם לצערנו (אני כותב את זה בכאב רב מתוך הכרות עם קרובים לי שלא ''עלו לגדולה'' מהצבא) מושיע עם פליירים זה הסתכלות נורא כתנונית מצידך אם הייתה יודע כמה הנוער שלנו זקוק למישהוא שיעזור לו וישמש לו דוגמה אישית ואוזן כשבת לא הייתה מזלזל. (וזאת רק דוגמא אחת) בכל אופן דעתך מאד עניינה אותי ושמחתי לקרוא אותה (לא בציניות אלא מכול הלב). לגבי החילוק בין הישיבה לחיים אני נורא חולק עלייך אחי היקר בכל אופן תודה   

אז תכתוב למינהלת הישיבותאנונימי (3)

האם כל מה שרשמת פה מקובל עליה. תעדכן. 

 

 

ברור צריך לשלב הפצות וכו' ביחד עם הישיבהברגוע

זה חלק מהבניין האישי שלך בשנים האלה,

אבל צריך לראות מה המינון הנכון שלא יפגע בלימוד שלך,

עמ"י צריך אותך גם (ואולי בעיקר) בישיבה!

 

זה משתנה מאחד לשני, וגם כל אחד יגיד לך משהו אחר.

אז עדיף שתשאל את הרב שלך מה הוא מדריך בכללי, וגם פרטי אליך לפי מה שהוא מכיר אותך.

 

לגבי מה שכתבת-

א- זה לא כזה פשוט, תמיד אפשר למצוא איפה אנשים צריכים עזרה, אז נסגור את הישיבות?

ב- נכון, אבל בשנים האלה עדיף להשקיע בעיקר בלימוד.

ג- ראינו גם הרבה שכן משפיעים המון אחרי שעזבו את הישיבה,

וראינו גם כאלה שיצאו יותר מידי מהישיבה והתקלקלו, או לא הגיעו לפוטנציאל המלא שלהם.

 

אשרייך! ובהצלחה!!

ותצרף גם את זה למכתב למשרד הבטחון.אנונימי (3)

וגם אתה תעדכן אותנו.

כן המפקד..ברגוע

בדחיית גיוס חותמים על מספר שעות מסויים (לא זוכר בדיוק כמה)

ותאמין לי שיש עוד הרבה זמן פנוי, ואין להם בעייה שתעשה עוד דברים

(חוץ מעבודה עם תשלום).

סבבה. אל תיקח אותי קשה. זה היה בהומוראנונימי (3)

פשוט אא להעביר את זה בכתב..

לא לקחתי קשה, עניתי גם עניינית..ברגוע

וגם אפשר לכתוב <צ> או קורץ

כדי להבין שהכל בציניות

אשריך על הסבלנות ואריכות האפייםאנונימי (2)אחרונה

שבוע טוב 

ישיבת הסדר בסגנון מכינהSnoopy821

הי

 

מחפש לבן שלי ישיבת הסדר בסגנון קרוב יותר למכינה, פחות לימודי גמרא ושילוב של הכנה פיזית.

 

תודה

לא עולה לי מקום כזהפתית שלג

אם הוא מחפש דוקא הכנה פיזית לצבא הוא יוכל למצוא את זה בעיקר במכינות.

יש מכינות בסגנון קרוב לישיבה, עם רמות לימוד שונות. ישיבות בסגנון של מכינה אני לא בטוח שקיים.

ישיבות לעומת זאת בדרך כלל מתמקדות בהכנה הרוחנית והערכית לצבא ופחות בפיזית.

 

ואם הוא מחפש בעיקר פחות לימודי גמרא, יש ישיבות הסדר שאפשר למצוא בהן את זה. או פחות לימודי גמרא, או הנגשה משמעותית הרבה יותר, וסגנון שונה של התלמידים.

יש בברוכין "ישיבה קדם צבאית"ברגוע

לא מכיר אישית, אבל נשמע מתאים למה שכתבת

עד כמה שידוע לי זה בדיוק להפךהסטורי
(גם לא מכיר מבפנים) מבחינת המסלול זה מכינה, מבחינת התוכן - ישיבה.
מנסה להבין מה בדיוק ולמההסטורי

ומה הוא רוצה?


אם לא מתאים לו לשבת ולשקוד על תלמודו, למה לעשות מסגרת של הסדר?

(כמעט אשאל, מה ההצדקה לעשות פחות מכולם צבא, למי שלא יושב ושוקד על תלמודו?)


כמובן, יש ישיבות הסדר פחות עמוסות ושיש בהן יותר לימודי אמונה וכד'. אולי מעלה אפרים תתאים, אבל צריך לדייק מה רוצים.

תגובהSnoopy821

הוא פחות מתחבר ללימודי גמרא, אני מעדיף שיתגייס במסגרת הסדר כדי שיתגייס ביחד עם החבר'ה גם אם הוא יחליט לחתום ויתור בהמשך.

אם היתה מכינה עם גיוס של החבר'ה ביחד זה היה השילוב המושלם.

ומה הוא מעדיף?הסטורי

סליחה שאני לא בדיוק עונה לשאלתך, אבל עד כאן לא כתבת מילה אחת על מה הוא רוצה, רק על מה אתה רוצה. אם מה שאתה מחפש, זה מה שהוא רוצה, תתעלם מהמשך ההודעה שלי, תבדקו אולי ישיבת ההסדר מעלה אפרים יכולה להתאים.

 

זה יפה וטוב שאתה רוצה שהוא ילמד בישיבה, אבל צריך להפנים שלכיתה א' אנחנו רושמים את הילד, לכיתה ט' בשיח עם הנער, עדיין אנחנו רושמים. לשיעור א' הבחור בוגר ורושם את עצמו למקום שליבו חפץ.

 

טוב מאוד אם יש לכם שיח פתוח וכנה, כזה שאתה מצליח להיות קשוב לבנך ולמה שמעניין אותו, למה שמטריד אותו למה שמשמעותי לו בחיים ואתה גם יכול להכווין אותו, לעזור לו למקד נכון לשוחח על סדרי עדיפויות וכד'.

 

אבל, אין יותר גרוע מהורה שמנסה לכפות על ילדיו הבוגרים את חלומותיו שלו, כשזה לא מתאים לבחור עצמו. לאורך השנים ראיתי יותר מידי פעמים, שדווקא אלו שלהורים שלהם היה מאוד ברור מה הבחור אמור לעשות כשלבחור זה לא התאים - בעטו הכי רחוק וההורים הפסיקו להיות בשבילם כתובת משמעותית, לא רק בנושא הספציפי, אלא בכלל.

 

תגובהSnoopy821

ברור שזה בתיאום אתו, אני לא יכפה עליו משהו שהוא לא רוצה.

מאחר ויש כל כך הרבה ישיבות בסגנונות שונים, חכמת המונים והמלצות אישיות זאת דרך לףשיכולה לעזור לקבל החלטה

אז כדאי שיתייעץ עם הר"מ הנוכחי שלוהסטורי
בד"כ יש להם מושג.


ישיבות גם שולחות נציגים לדבר בישיבות התיכוניות ולהציג את עצמן, שינסה לראות למה הוא מתחבר.


אגב, מאוד ממליץ לעשות שבו"שים אמתיים, של כמה ימים טובים כולל שבת. אם מגיעים למקום רק לכמה שעות, כמו שעושים הרבה חבר'ה היום, לא באמת מתרשמים מאווירה של מקום.

ממה שאני מכיר0IQ4U

נהריה - יש אפילו חדר כושר

איתמר אווירה קרובה מאוד למכינה ישיבתית,

 

 אני לא רוצה להוציא שם רע אבל רוב ישיבות ההסדר אין לימודיפ רציניים אז הם דיי דומות למכינות (יש זמן לאימונים פייזים וכמובן מנטלים והכנה לצבא מכל הבחינות גם ההלכתית וגם תמיכה של רמים בזמן השירות) ... כמעט כל ישיבת ההסדר  בלי 3 סדרי גמרא.... 

 

האלה שיותר קרובות לישיבות גבההות (אווירה יותר רצינית) זה ישיבות כמו מעלה אדמים, הגוש, כרם ביבנה, מדברה כעדן שבי חברון וכו' 
החסרתי הרבה שיובת זה בהערכה גסה מאוד שהשם יסלח לי , כל השאר בערך זה באמצע בין ממש רציני לבין אווירה של מכינה 

יש בדבריך לא מעט אי דיוקים ואולי אפילו הוצאת שם רעהסטורי

יש כשבעים ישיבות הסדר, יש בהן סגנונות שונים ומגוונים. חלקן באמת עם הרבה לימודי אמונה ואווירה יותר משוחררת. בחלק גדול, רבות מאוד ממה שציינת יש בהחלט שלושה סדרי גמרא ולימוד רציני מאוד.


(לא שזה מאוד משנה, שבי חברון היא ישיבה גבוהה, גם מדברה כעדן מוגדרת כישיבה גבוהה, למרות שאפשר לעשות שם הסדר והרוב עושים בשלב מסויים מאוחר מהסדר רגיל).

מה שתגיד .0IQ4Uאחרונה

אך אין בכוונתי להוציא לעז וידוע שיש ישיבות עם יותר או פחות שבאבניקים ואווירה יותר או פחותץ לוחצת וכזה 

מכיר מלא שעשו הסדר משני הישיבות הנל ואני יודע שכל שיעור שם עושים יוצאים הרבה להסדר אח שלי היה איתם במחלקה . לכן אני הזכרתי אותם בתור ישיבות ההסדר , יש לי גם חברים שעזבו ישיבות כמו מרכז ובית אל בשביל לעשות ההסדר...
לכן אני אומר שמבחינתי ישיבה שאפשרי לעשות בה ההסדר בלי לעזוב את הישיבה היא הסדר לא משנה לי איך קוראים לה מבחוץ, לצורך הדוגמא ישיבת איתמר נקראת ישיבה גבוהה 

אך למעשה הרב יהושוע וון דייק יותר מסתם מעודד את הבחורים לעשות ההסדר (יצא לי לעשות איתו שיחה בנדון) ויוצא שבשיעור אולי אחד או שניים עושים גבוהה והשאר ההסדר....

ביינישיםהרשפון הנודד

אשמח לדעת מה נותן לכם מוטיבציה ללימוד גמרא בישיבה?-בתוך אחד שקשה לו ממש ללמוד לימודי גמרא והלכה בגלל שזה מרגיש לי קצת מנותק ממני

היעדים הקבועים, האפשרות להעמיק, החברותאפתית שלגאחרונה
החייאה?טעמי🍫
בס"ד


אז מנסים להחיות את המקום?

יופיטעמי🍫
בהצלחה לנו✨️
איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
באזור ירושליםטעמי🍫

מעדיף לא לפרט

 

אתה?

גם באיזורשמיניסט באמ"ש
לא מפרט
גם באזוראיגנוטוס פברלאחרונה

לא מפרט

למה לא?פתית שלג

רק צריך להתקין בוט שימנע מלכתוב הודעות בזמן הסדרים..

יש כזה, אני יודע איך מתקינים לטלפוןשמיניסט באמ"ש
אגב, איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
זה נראה פורום מענייןמקפיצים נטושים

אולי נחייה אותו?

אני בעדשלג דאשתקד
יאללה לעבודה, תעלה דברים מעניינים ונגיב לך
אני במשבר. עמוק.מקפיצים נטושים

יושב בזמן סד"ע ומסתכל בפורומים של ערוץ 7.

איך יוצאים מזה?

לפי ההקפצות שלךשלג דאשתקד

נראה לי שישבת כאן כבר מסדר בוקר.

אבל יאללה תעלה סוגיה שהיית אמור ללמוד היום, או הסוגייה אחרונה שלמדת לפני המשבר, ונתחיל להתפלפל כמו בני ישיבות.

אני כאן

לאלא סד"ב לא הייתי פהמקפיצים נטושים
בלאגן, צריך לחשוב..מקפיצים נטושים

תחילת גיטין.

תקנת בפנובפ"נ,

מה קורה אם לא קויימה?

סחתן עליך!שלג דאשתקד

זה מסובך אחי,

לפי רבה - אם בית הדין חושש שהגט לא נכתב לשמה, אז אין המון מה לעשות... והחשש מתעצם לגעת תוספות (ב שבני חו"ל חולקים על ההלכה "וכתב לה - לשמה". כמובן ש"לאחר שלמדו" זה יותר קל כמו שהגמרא אומרת בהמשך. (אגב נדמה לי שהראב"ד פוסק כדעת רבה, כלומר שרבה אית ליה דרבא אז תכלס חוששים לשני הדברים).

לפי רבא, בגדול העניין יותר קל, כי הבלגן הוא למקרה שיהיה ערעור (כי אם אין ערעור אנחנו לא חוששים מעצמינו, כי משום עיגונה הקילו בה רבנן, כמו שכותב התוספות בתחילת הדיבור האחרון בדף ב.). עכשיו תראה, בעיקרון רשי בדף ג. נותן שני פירושים מה עוזר הפנוב"נ לפי רבא: 1. מרגע שהשליח אומר, הבעל יתבייש לערער. 2. הבעל עצמו כבר לא יהיה נאמן. ככה שתכלס אם לפי הפירוש הראשון, אז אין כאן עניין גדול.

מצד שני, צריך לקחת בחשבון את מחלוקת התוספות בדף ג. (בדעת ר"י), שגם אם הבעל מערער לא מאמינים לו, לעומת דעת הכפתור ופרח (נדמה לי איפשהו בפרק י) שאם הבעל עודה בלגן אז מאמינים לו ופוסלים את הגט. כך שהאמירה של בפנוב"נ או הכרחית או כמעט חסרת משמעות, ואז זה בעיקר כמו שאומר התוספות ש"בעל מידק דייק" הכוונה שמתלכחילה הוא מדייק ונזהר, וזו המטרה של האמירה.

הקיצור, לפי רבא זו תקנה שבאה להגן על מצבים מסובכים ולא ממש פותרת בעיות ספציפיות. אז זה לא נורא כל כך. אבל לפי רבה זה די בלגן אם הבחור לא אמר... (למרות שבפיכח ונתחרש לא גזרו חכמים, כך שאולי זה לא סוף העולם, כי רוב בקיאים הם).

לכבודך פתחתי את הגמרא בפנים שלג דאשתקד

מתוך רצון לא רק לקשקש מהזיכרון...

אז ככה, אם השליח לא אמר בפני נכתב וכו', זו מחלוקת בין רבי מאיר לחכמים בברייתא בדף ה:, והלכה כדעת חכמים שזה לא נורא רק שיחזור ויעשה את הפעולה ויאמר.


ולגבי השאלה מה קורה אם הבעל מערער אחרי שאמר בפנוב"נ, אז ראיתי שכבר בירודלמי יש התייחסות לזה ונאמר כך: "אמר ר' יוסי: חומר שהחמרתה עליה מתחילה שיהא צריך לומר בפני נכתב ובפני נחתם, היקלתה עליה בסוף שאם בא ועירער עררו בטל".

וואו, רצינימקפיצים נטושים

מבחינתי באמת הדיון מתחיל מהמח' תנאים הזו;

לפי ר"מ כל המשנה בגיטין ממטבע שטבעו חכמים הגט פסול, שזה מעניין כי לכ' מדאורייתא כשר, בעצם, היא עדיין נשואה ומותרת לבעלה הראשון? רק כי השליח לא אמר בפנופ"נ,
 

לפי חכמים - כשר, אז מה התוקף של התקנה? מה קורה אם לא מקיימים אותה? הכל טוב?!

לא נראה לי שחכמים כזה סבבהשלג דאשתקד

הרי הברייתא בעצמה ממשיכה "כיצד יעשה...". השאלה היא מה קורה אם הוא לא עשה את זה.

מצד שני, באמת לא מובן מה הטעם של רבי מאיר. הרי תכלס מדובר בחשש רחוק, כי רוב הדיינים בקיאים בלשמה (וכאן רבי מאיר לא אמור לחשוש למיעוטא, כפי שמסבירה הגמרא), ומן התורה עדים החתומים על השטר נעשה כמי שמחקרה עדותם בבית דין. אז למה היא פסולה מן התורה?


(נדמה לי שיש תוספות בדף ה על חלק מהנושאים האלה, אבל אני כבר צריך ללכת לישון כדי לקום מחר לסדר בוקר )

אשריך אתהשלג דאשתקד
יאללה תשתף מחר בחידושי סדר בוקר!!
אח... היה שיעור, עם המון חידושיםמקפיצים נטושים

אבל לא מספיק הייתי מרוכז בו,

 

לפתע עלתה לי התובנה שבעצם הסוגיא שלי בסדרי בוקר בשבועות האחרונים היא זו; 'ריחיים בצווארו ויעסוק בתורה'?!

תקשיב נשמה טהורהשלג דאשתקדאחרונה

מסכת גיטין אחת ה.... פשוט אחת המדהימותתת!!!

יש בה כל כך הרבה פרטים והיבטים, שהסיכוי להתעמק ולהבין הכל, זה כמעט אפסי. תסתכל רק על הסוגיה של רבה ורבא, איך אותה מדנה יכולה לקבל משמעות גם של שאלה הלכתית עקרונית (לשמה) וגם של שאלה עובדתית (קיום השטר) ואתה עומד מול משנה עם 100 דוגמאות (גבולות הארץ? סמוכות ומובלעות? עולי בבל ועולי מצרים - לפי רהינו תם?) ועוד משפטים דו משמעיים ושאלות טכניות של שליח להולכה, הבאה וקבלה; אישה שהביאה, עבד שהביא, בעל שהביא; עד נעשה דיין; עדי חתימה או עדי מסירה (וכמה שיטות מפשרות...). חתיכת סלט לא הגיוני, וזה עוד לפני שכל המצב מתהפך - לאחר שלמדו, מלתא דלא שכיחא וכו וכו.

נראה לך שאפשר לעשות את זה תוך כדי שינה? או תוך כדי ריחיים על צווארו???

עזוב אותך, אל תנסה לבלוע הכל. קח את מה שהכי הכי חשוב בישיבה: האווירה, החידוש, היצירתיות והרעיונות שעולים. אהבת תורה מהברק שלה. זה ימלא לך מצברים וזה מה שחשוב לך עכשיו!!

אתה הרי מכיר את הסיפור על "עולא אקלע לבבל" (בתענית וגם בפסחים), שבהתחלה היה מאוכזב איך אנשים שככה חוגגים לא לומדים תורה, אבל בדיעבד הוא הבין שהאנשים כל כך סובלים שצריך להודות שמישהו בכל זאת לומד תורה...

תשמח שאתה מנסה, שאתה משקיע, שאתה רוצה. תשמר את זה! בסוף תצליח ובענק!!!

ואל תשכח שאתה גם חייב: "וכי עני היית יותר מהלל?" (הסיפור הידוע ביומא)

חברים, אני בסגנון של ישיבות ברמה משכלית מאוד גבוההיונתןzxcv
עבר עריכה על ידי שדמות בחולות בתאריך כ' בשבט תשפ"ה 11:58

אני בן 25 מחפש עכשין ישיבה ברמה גבוהה כמו שיח יצחק באפרת למי שמכיר, 

כרגע מחפש באזור הצפון.

מבקש לא להכנס לדיונים על ישיבות ומה טוב ומה פחות 

אלא לגופו של עניין אם משהו יכול לעזור לי 

תודה רבה לכולם

למנהל היקר שמחק את התגובה שליפשוט אני..

היית יכול כבר לתקן את הטעות בכותרת, על הדרך

..קעלעברימבאר
עבר עריכה על ידי קעלעברימבאר בתאריך כ"ב בשבט תשפ"ה 16:38

..

אתה מחפש ישיבה בסגנון של שיח?קעלעברימבאר
אם הדגש העיקרי הוא על הרמה ההשכלתית הגבוההקעלעברימבאר

אז בצפון נראה לי זה מעלה גלבוע (לא כזה מכיר אבל נראה לי).

במרכז יותר אז יש את הר עציון, מעלה אדומים, ירוחם, עתניאל, מחנים, אורות שאול בתל אביב.

אם אתה מחפש משהו כמו שיח (סגנון הרב שגר אם אני לא טועה?) אז נראה אולי מחנים או עתניאל? לא זוכר בדיוק. בצפון לא יודע אם יש כזה סגנון אולי יש במעלה גלבוע אבל לא יודע באמת. ולא יודע מה הסגנון בנהריה או עכו

יש לך עוד פרטים על מעלה גלבוע?יונתןzxcv

וכן מחנים

לא יודע עוד. אפשר לבדוק באתר שלהם. אני יכול לשאולקעלעברימבאר

מישהו שאני מכיר שלמד במחניים, אם זה חשוב

או שיש כאן מישהו שמכיר את ישיבת מחנים טוב?קעלעברימבאר

או מעלה גלבוע?

בסגנון שיח יצחק יש את מעלה גלבועפתית שלג
מעלה גלבוע הם בסגנון הרב שגר?קעלעברימבאר
נשמע לי שכןפתית שלג

אבל אני לא מספיק בקיא בהגותו ובישיבה הנ"ל..

אגב ברוח השכלתית רוחנית ויותר שמרניתפתית שלג

יש את ישיבת ראש פינה

בית מדרש ראש פינה 

דוד שלי שם, כדאי לךימח שם עראפת
הצלחת לברר על ישיבה?קעלעברימבאר
מגדל העמקyys

ממליץ מאוד לבדוק את ישיבת חב"ד במגדל העמק.
מקום שלומדים בו ברמה מאוד גבוהה, עם סגנון חשיבה שמדמה את הסגנון המקורי של חסידי חבד לדורות - עם חקירה מעמיקה ודורשת אמת מוחלקת... שווה לנסות!

למה אתה מתכוון רמה משכלית גבוהה?קעלעברימבאראחרונה

אם הכוונה לרמת לימוד גבוהה אז יש את קרית שמונה באזור הצפון והמון ישיבות באזור המרכז וירושלים

ויתוראנונימי404

מישהו יודע אם אני חותם ויתור ואני באמצע מיונים (ספציפית עתודה) אז יגייסו אותי ישר או שהצבא נותן להמשיך להתמיין?

לימוד בשפת אמתפלוני אלמונ

מי שבקיא יודע בכתבי בעל ה"שפת אמת" על התורה והמועדים(ואולי גם בספרים אחרים) ויכול להמליץ על בין 3-4 קטעים יסודיים וחשובים בלימוד תורתו לכבוד יום פטירתו ב-ה בשבט אשמח שישלח בהודעת וואטסאפ(ואם אין אז סמס) למספר 050-220-3441

רלוונטי עד ראש חודש שבט תשפ"ה, תודה מראש

דיכאוןאנונימי404
אני שנה א ואני ממש לא מתחבר להסדר, זה עושה לי דיכאון... מה לעשות? אם אני חותם וויתור ישר מגייסים לצבא?
אם זה עושה לך רע, כדאי לעבורארץ השוקולד
אולי לצבא ואולי לישיבה אחרת, תלוי מה עושה לך רע.


אם זה דיכאון אמיתי, כדאי לשתף דמות מקצועית וגם רופא צבאי.

^^פתית שלג

ואולי למכינה

כדאי להתייעץ עם דמות בעולם האמיתי ..אגוז16
בהצלחה
דרוש כובד ראשנקדימון

ההחלטות שתקבל יכולות להיות משמעותיות ובלתי הפיכות, ולכן קודל כל חשוב שתשים לב לזה ותשקול צעדים בזהירות.


כמו שאמרו פה, ייתכנו כמה סוגי קשיים:

1. קושי בלימוד ובסף הדרישות הישיבתיות - כנראה מרבית האנשים חוטפים איזה שוק כשהם מגיעים לזה, אבל זה טבעי. האם ניסית לדבר עם ר"מ בישיבה שרתה נמצא בה? יכול להיות שבירור פנימי כזה יעזור לך להתפקס ולמצוא את המסלול שיהיה טוב לך.


2. חוסר התאמה עם הישיבה - זה קורה. למרות שחיפשנו ועשינו שבושים, אולי בחרנו לא נכון. יכול להיות שמעבר לישיבה אחרת זה כל מה שאתה צריך. סגנון לימוד אחר, סגנון חברתי אחר, סגנון אחר של גישה, מיקום אחר, וכדומה. אולי ישיבה גבוהה ולא הסדר, אולי מכינה ולא ישיבה. יש כל מיני אופציות, ואולי אתה צריך משהו מהאפשרויות האחרות.


3. רצון לצבא - יכול להיות שפשוט הצבא מדבר אליך חזק. זו גם אפשרות. באופן אישי אני חושב שתקופה בישיבות/מכינות זה חשוב לעיצוב העולם הפנימי שלך (מידות, תפישת עולם, עולם רעיוני), להרחבת ההשכלה התורנית שלך (הלכה, גמרא, ספרות אמונית, וכו), וליציבות מנטלית שנולדת משני הדברים הקודמים.

אגב, אם בעניין הצבא מה שמפריע לך זה העניין של שירות מקוצר, אז זה פתיר. אחרי שתסיים את תקופת הישיבה שלך, אתה בהחלט יכול להתגייס באופן רגיל. אבל בשביל זה אתה צריך ישיבה גבוהה או מכינה.


ואם אף אחד מאלה לא נראה לך מתאים, אולי הבעיה היא אחרת ושווה לשקול לפגוש איש מקצוע. אבל אלה החלטות שלא כדאי לקבל לבד, כדי לא לעשות טעויות אימפולסיביות.


בהצלחה רבה!

^^^ אם כי ההחלטה בסוף שלךארץ השוקולד
תתייעץ עם דמויות שמכירות אותך ואת המקומות אבל ההחלטה שלך
תמיד ההחלטה בסוף היא של האדםנקדימון
אבל מכיוון שמדובר בהחלטה שיכולה להיות בלתי הפיכה ויש לה משמעויות לשנים קדימה אז כדאי לעשות את זה בחוכמה, בשיקול דעת, ועד כמה שאפשר מתוך יישוב הדעת.
מסכיםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך