שידוכים ועזרת נשים פתוחה בישיבהאנונימי (פותח)

שלום,

הבנתי שיש במכון מאיר שיעורים משותפים בהפרדה לעידוד חתונות.

אולי תעלו את העניין כהצעה לראש ישיבה שלכם

(אפשר להתקשר לרב ביגון ולשמוע ממנו מה ומי)

שפעם בשבוע בשיעור אמונה או תנ"ך בשעות הערב המאוחרות יפורסם

שניתן להגיע לישיבה בלבוש צנוע ושתהיה אשת אברך בעזרת נשים והיא תעשה מיון וקישור.

לא יהיו מפגשים פרונטליים בשטח הישיבה. אם זה מדאיג את ראשי הישיבה.

ולא יראו את הבנות. רק הן תראנה את הבנים.

ואז למשל בנות שסיימו מדרשה או שעשו רק שירות לאומי יתפסו את שכבת הגיל שעד שיעור ה'

ותמנע התקופה ש"לאחר המסגרות" שאז יש ירידה בהצעות. 

באותה מידה גם גברים לאחר ישיבה או לאחר צבא ללא עבר ישיבתי

יהיה להם מקום לבוא אליו.  וגם תהיה להם שדכנית צמודה.

אפשר לקחת דמי מנוי מהם לכיסוי השכר שלה. הם ישלמו בשמחה. 

אם יש כבר מקומות כאלה כדאי לכתוב אותם כאן. 

אם נתפוס את בני ובנות 20-26 - אולי נצליח לייבש ביצות.

ועל הדרך גם צמצנו את מספר המתרחקים.

וזה לא פחות חשוב. 

אנא שימו לינק לכאן בפורומים האחרים.

זה מאד מאד מאד חשוב. 

השיעורים האלה ממש לא לעידוד שידוכים. ומי שמכיר את הסיפור עלצקון לחש
עבר עריכה על ידי צקון לחש בתאריך כ"ג בשבט תשע"ז 17:55

עריכה: לפני הכל, אם הרעיון כל-כך חשוב בעיני פותח השרשור, למה לא לפנות לראש הישיבה ישיבות?

לא קשה להגיע אליו והוא מאוד פתוח לרעיונות חדשים.

 

כאן מה שכתבתי בהתחלה, מוקטן כדי להמנע מלהפוך את זה לדיון על מה שאני אומר. מי שאכפת לו, יתאמץ קצת. בקצרה, אני לא חושב שיש מקום לרעיון הנ"ל.

היסוד של השיעורים האלה יבין שהמציאות שבנות יגיעו בלבוש צנוע וכו' לא הכיוון של הישיבה בכלל.

 

בקצרה, הבנות רצו עומק בשיעורים כי לימוד תורה של בנים יותר רציני אז הן ביקשו את השיעור.

כל האיזור של הנשים מלא בהוראות לא להתעכב שם.

אף אחד לא יעודד שהן תתעכבנה שם בשביל שידוכים.

זאת ישיבה, לא מכון שידוכים. אנשים באים לשם ללמוד תורה ולהתחזק.

יש להם מספיק נסיונות, בטח לאור העובדה שאחוז גבוה מהישיבה חוזרים בתשובה.

 

לא יודע איזה רושם יש למכון מאיר בעיני העולם, אבל מצער אותי שעושים את זה כאילו שזאת לא ישיבה תורנית!!

 

ולגבי המי יראה מה, לא נכנס שוב לעניין המחלוקת של איך פוסקים על שמירת העיניים לנשים וכו'.

אבל צריך לזכור שהנשיא של הישיבה וע"פ פסקיו הולכים הוא מרן הרב מרדכי אליהו זצוק"ל והוא פוסק ע"פ הבן איש חי שהוא פוסק כדעת המקובלים מסתמא וד"ל.

 

ולמי שצריך שידוכים ב"ה יש את הרבנים (הרב יואב מלכא כמדומני) שמתעסקים בשידוכים בין בני הישיבה לבנות מכון אורה.

לגבי העניין שיהיה לאנשים מחוץ למסגרת תורנית מקום לבוא אליו - זה כבר ככה בהווה.

גם הישיבה וגם המכון לבנות פתוחים לקהל הרחב ולא חייבים להיות חלק מהמסגרת. עשרות באים ככה קבוע ללמוד.

יופי. זכותך המלאה.אנונימי (3)

 

רק נקודה למחשבה:

האם 1000 בתים וילדים שיהיו יותר תורניים

רק מהסיבה הפשוטה שהוקמו 

בגיל 26 ולא 30 היו משנים את דעתך?

תנסה לחשוב במאקרו. 

וזה לא פתיחת דיון. 

ניתן למצוא פתרונות טכניים מצויינים אם זה כל הבעיה. 

ואינני יודע מה הולך במכון בדיוק. וזה גם לא משנה. 

העליתי נקודה עקרונית. 

כדי לבדוק מציע שתיקח את זה ללנ"ו 

ותשאל את אלה שנמצאים אחרי האונברסיטה 

וגם בנשו"ט  לזוגות בני 26 איך נשמע להם הרעיון. 

ויתכן שנופתע.

או שפשוט אל תקטול את הרעיון. אני מאד מאד מודה לך. 

ורציתי שבני הישיבותאנונימי (3)

ידברו עם ראשי הישיבות שלהם 

במקום שאדם מבחוץ יתקשר. 

נשמע לי הרבה יותר הגיוני לא? 

נמנעתי מלכתוב דברים שהיו בישיבה בזמן שהשיעורים האלה התחילוצקון לחש

בכוונה.

אתה יכול לבדוק עם התלמידים הנוכחיים אם זה מוצא חן בעיניהם. בזמני זה היה נגד התלמידים הבנים שלא אהבו את הרעיון.

 

לא חושב שלהביא בנות לישיבה זה פתרון לרווקות מאוחרת וגם לא שיש איזשהו קשר.

ברוב הישיבות הרוב המוחלט מתחתנים מוקדם. בישיבות אין בעיה. הבעיה היא במקומות אחרים.

תקים להם גופים אחרים שיתעסקו בזה. למה להכניס נשים לישיבה כשאנשים מנסים לעשות תקופה של התרכזות בתורה?

אנשים בוחרים להסתגר במודע, אתה רוצה שראש הישיבה ידחף להם נשים לגרון?

 

קשה לי מאוד להבין את הרעיון מאחורי זה.

 

אם זה לסטודנטים/יות, תעשה את זה במדרשות שבמוסדות האקדמאים...

זה בדיוק מה שאני מנסה לעשות. לשמוע את השטח.אנונימי (4)

את דעתך הבנתי כבר פעם קודמת. 

לא צריך לכתוב ביטויים כמו "לדחוף בנות" זה סתם ניסיון להדביק תווית שלילית

למשהו שהוא לא דעתך. 

תהיה קשוח אבל הוגן. 

אם תרצה שלח לי הודעה פרטית ואסביר לך את המציאות שהייתה שםצקון לחש

ואתה תראה שזה "לדחוף" לחלוטין.

אין מקומם של נשים בישיבה. אני מקווה מאוד שזה ברור לך.

 

הישיבות של היום הן לא בתי המדרש של פעם שהיו באים לשם לשם שאלות הלכתיות.

הן חממות לבחורים צעירים שרוצים להתנתק קצת מהעולם.

אני מציע לך לאמץ מנהגאנונימי (4)

לא להלעיט את הצד השני בדעתך ולהכריח אותו לענות אמן. 

"אין מקומם של נשים בישיבה. אני מקווה מאוד שזה ברור לך."

שלום. ותודה.

אתה חושב שצריך להקים ישיבות לגברים ונשים? מקווה ש*לא* תצליחצקון לחש

בכל מקרה שאלת על מכון מאיר ספציפית. עניתי לך מה דעת הישיבה (זה לא קשור לשידוכים בכלל וזה סתם שקר שאין לי מושג מאיפה הונפץ, כתבתי לך את הסיבה האמיתי).

ועניתי לך גם מה דעת התלמידים (לא, זאת לא דעת יחיד, זאת דעת רוב התלמידים).

 

לא מתאים לך? או שתבדוק אם משהו השתנה שם או שתחפש קרקע אחרת לרעיון הזה.

זאת אמירה לא מכובדת "תחפש קרקע אחרת". בוודאי שלא בדיון שלי.אנונימי (4)

 

אנא ממך חפש לך שרשור אחר. 

דעתיהנסיך הפרסי
סליחה אנונימי, אבל אני חושב שצקון לחוש דווקא צודק. אנשים באים להתנתק (מהעולם) כדי להתחבר(לתורה) גם אני כמוהו מוכן להתחייב שזוהי דעת רוב חבריי בישיבה.
אולי צקון לחוש נסער תקיף, אך זו לא סיבה לפסול דעה... תנתק שנייה את מעטפת הניסוח ותתיחס לתוכן בלבד ..
ואם הן יוסתרו הרמטי?אנונימי (3)

 

מה אז תהיה דעתך?

 

 

זאת הצעה. אתה מוזמן לא להיות ריגשיצקון לחש


לא רואה תועלת גדולה בשיטה שאתה מציע..אדם כל שהוא

אם הנקודה היא המיון והקישור ע"י אשת אברך, אפשר לעשות את זה עם שיעורים בכל מקום אחר, אין צור שהבנות יבואו לישיבה.

אם הנקודה היא שהבנות תראנה את הבנים, [לא ברור לי איך אתה רוצה לעשות את זה, הן יכנסו לעזרת נשים, ויערכו תצפיות על סדר ערב בישיבה?] ונראה לי, שברוב גדול של המקרים, אין תועלת בהתרשמות כזו. [ואולי גם תצפית המונית כזו רק תבלבל הרבה בנות].

תודה רבה.אנונימי (3)


רעיון יפה! כמה דבריםנפש חיה.
א. כדטי לשים לב שיש הלימה בכמות וביחס בין הבנים לבנות.
ב. כדאי אולי לעשות את זה בערב מוגדר ככה שמי שלא רוצה פשוט ימצא מקום אחר ללמוד בו בערב זה לשעתיים +.
ג. לגבי האברכית- לשים לב שהיא לא מתביישת ויודעת להזיז דברים ו*מכירה* את הבחורים.
ד. אני חושבת שבית יהודה בקריית משה בירושלים עושים שיעור במתכונת דומה.


אני חושבת שככלל הרעיון מאד מבורך!

ונדמה לי שכותב השרשור כתב לי פעם בנושא זה... אם אני מבינה נכון.

אני בעד.
אני מציע שתעשו את זה במדרשות, ושהבנות יתצפתו על הבחוריםאנונימי (5)

שיגיעו לשם.

נראה יותר הגיוני לאור העובדה שהבחורי ישיבות מתנגדים לזה...

תמצא בחורים שיבואו בכלל למדרשה. ואז נדברנפש חיה.
עכשיו את מבינה את האירוניה? הבחורים לא יבואו כי הם לאאנונימי (5)

ירצו להתערבב עם בנות בזמן הישיבה... כל מי שהיה בישיבה יודע את זה

אז אני חא מבינה איך אתם רוצים להתחתן ככהנפש חיה.
את רוצה להמציא שיטות שידוך, עשי את זה לבד ותניחי לבחוריאנונימי (5)

הישיבות שכתבו לך כאן כבר כמה פעמים שהם לא מעוניינים.

אל תהיו נודניקים ונדחפים.

לא נדחפתי. הבעתי חוו"ד. זה בסדר לא לשמוע ולהציע משהו טחר.נפש חיה.
זה לא נחמד לפסול אוטומאט
גם אם זה על הנייר.
לא נחמד יהיה לחשוב על מזימות להזיק לבחורי ישיבה.אנונימי (5)

להגיד לכם מה בחורי ישיבה חושבים זה נחמד מאוד

לא משנה. סליחה וכל טוב.נפש חיה.
רעיון מצויין. באמת.אנונימי (פותח)


כתבת ב"ב." שהבחורי ישיבה יחפשו מקום מחוץ לישיבה ללמוד בואנונימי (5)

בשביל האנשים שרוצים להשתדך? זה ברצינות?

כן , יש כאלה שהסיטואציה מביכה אז אפשר למנוע מבוכה כך.נפש חיה.


את מציעה לבטל בחורים מלימוד, במקום שהם חיים בו, ולהוציא אותםאנונימי (5)

רק כי כמה בחורות רוצות לתצפת עליהם?

 

ביטול תורה הוא אחד העבירות החמורות ביותר.

הזיה!!

אתם לא מבינים מה זה ישיבה בכלל!!!

שיהיה בהצלחה. ולא הבנתם אותי בכללנפש חיה.
עוצרת את ההתכתשות הזו עכשיו
אין טעם להסביר.
מזל שהפסקת לחשוב על רעיונות שיגרמו לביטול תורה וחוסר נעימותאנונימי (5)

לבחורי ישיבות שמצווה לעזור להם.

א הה.אנונימי (6)
המטרה אינה מקדשת את צורת הדיבור שלך255

חבל.

 

טרוליאדהאנונימי (5)אחרונה


אם אתם רוצים לגלגל את זה למה אתם באנונימי? תוהה לעצמינפש חיה.


ישיבת הסדר בסגנון מכינהSnoopy821

הי

 

מחפש לבן שלי ישיבת הסדר בסגנון קרוב יותר למכינה, פחות לימודי גמרא ושילוב של הכנה פיזית.

 

תודה

לא עולה לי מקום כזהפתית שלג

אם הוא מחפש דוקא הכנה פיזית לצבא הוא יוכל למצוא את זה בעיקר במכינות.

יש מכינות בסגנון קרוב לישיבה, עם רמות לימוד שונות. ישיבות בסגנון של מכינה אני לא בטוח שקיים.

ישיבות לעומת זאת בדרך כלל מתמקדות בהכנה הרוחנית והערכית לצבא ופחות בפיזית.

 

ואם הוא מחפש בעיקר פחות לימודי גמרא, יש ישיבות הסדר שאפשר למצוא בהן את זה. או פחות לימודי גמרא, או הנגשה משמעותית הרבה יותר, וסגנון שונה של התלמידים.

יש בברוכין "ישיבה קדם צבאית"ברגוע

לא מכיר אישית, אבל נשמע מתאים למה שכתבת

עד כמה שידוע לי זה בדיוק להפךהסטורי
(גם לא מכיר מבפנים) מבחינת המסלול זה מכינה, מבחינת התוכן - ישיבה.
מנסה להבין מה בדיוק ולמההסטורי

ומה הוא רוצה?


אם לא מתאים לו לשבת ולשקוד על תלמודו, למה לעשות מסגרת של הסדר?

(כמעט אשאל, מה ההצדקה לעשות פחות מכולם צבא, למי שלא יושב ושוקד על תלמודו?)


כמובן, יש ישיבות הסדר פחות עמוסות ושיש בהן יותר לימודי אמונה וכד'. אולי מעלה אפרים תתאים, אבל צריך לדייק מה רוצים.

תגובהSnoopy821

הוא פחות מתחבר ללימודי גמרא, אני מעדיף שיתגייס במסגרת הסדר כדי שיתגייס ביחד עם החבר'ה גם אם הוא יחליט לחתום ויתור בהמשך.

אם היתה מכינה עם גיוס של החבר'ה ביחד זה היה השילוב המושלם.

ומה הוא מעדיף?הסטורי

סליחה שאני לא בדיוק עונה לשאלתך, אבל עד כאן לא כתבת מילה אחת על מה הוא רוצה, רק על מה אתה רוצה. אם מה שאתה מחפש, זה מה שהוא רוצה, תתעלם מהמשך ההודעה שלי, תבדקו אולי ישיבת ההסדר מעלה אפרים יכולה להתאים.

 

זה יפה וטוב שאתה רוצה שהוא ילמד בישיבה, אבל צריך להפנים שלכיתה א' אנחנו רושמים את הילד, לכיתה ט' בשיח עם הנער, עדיין אנחנו רושמים. לשיעור א' הבחור בוגר ורושם את עצמו למקום שליבו חפץ.

 

טוב מאוד אם יש לכם שיח פתוח וכנה, כזה שאתה מצליח להיות קשוב לבנך ולמה שמעניין אותו, למה שמטריד אותו למה שמשמעותי לו בחיים ואתה גם יכול להכווין אותו, לעזור לו למקד נכון לשוחח על סדרי עדיפויות וכד'.

 

אבל, אין יותר גרוע מהורה שמנסה לכפות על ילדיו הבוגרים את חלומותיו שלו, כשזה לא מתאים לבחור עצמו. לאורך השנים ראיתי יותר מידי פעמים, שדווקא אלו שלהורים שלהם היה מאוד ברור מה הבחור אמור לעשות כשלבחור זה לא התאים - בעטו הכי רחוק וההורים הפסיקו להיות בשבילם כתובת משמעותית, לא רק בנושא הספציפי, אלא בכלל.

 

תגובהSnoopy821

ברור שזה בתיאום אתו, אני לא יכפה עליו משהו שהוא לא רוצה.

מאחר ויש כל כך הרבה ישיבות בסגנונות שונים, חכמת המונים והמלצות אישיות זאת דרך לףשיכולה לעזור לקבל החלטה

אז כדאי שיתייעץ עם הר"מ הנוכחי שלוהסטורי
בד"כ יש להם מושג.


ישיבות גם שולחות נציגים לדבר בישיבות התיכוניות ולהציג את עצמן, שינסה לראות למה הוא מתחבר.


אגב, מאוד ממליץ לעשות שבו"שים אמתיים, של כמה ימים טובים כולל שבת. אם מגיעים למקום רק לכמה שעות, כמו שעושים הרבה חבר'ה היום, לא באמת מתרשמים מאווירה של מקום.

ממה שאני מכיר0IQ4U

נהריה - יש אפילו חדר כושר

איתמר אווירה קרובה מאוד למכינה ישיבתית,

 

 אני לא רוצה להוציא שם רע אבל רוב ישיבות ההסדר אין לימודיפ רציניים אז הם דיי דומות למכינות (יש זמן לאימונים פייזים וכמובן מנטלים והכנה לצבא מכל הבחינות גם ההלכתית וגם תמיכה של רמים בזמן השירות) ... כמעט כל ישיבת ההסדר  בלי 3 סדרי גמרא.... 

 

האלה שיותר קרובות לישיבות גבההות (אווירה יותר רצינית) זה ישיבות כמו מעלה אדמים, הגוש, כרם ביבנה, מדברה כעדן שבי חברון וכו' 
החסרתי הרבה שיובת זה בהערכה גסה מאוד שהשם יסלח לי , כל השאר בערך זה באמצע בין ממש רציני לבין אווירה של מכינה 

יש בדבריך לא מעט אי דיוקים ואולי אפילו הוצאת שם רעהסטורי

יש כשבעים ישיבות הסדר, יש בהן סגנונות שונים ומגוונים. חלקן באמת עם הרבה לימודי אמונה ואווירה יותר משוחררת. בחלק גדול, רבות מאוד ממה שציינת יש בהחלט שלושה סדרי גמרא ולימוד רציני מאוד.


(לא שזה מאוד משנה, שבי חברון היא ישיבה גבוהה, גם מדברה כעדן מוגדרת כישיבה גבוהה, למרות שאפשר לעשות שם הסדר והרוב עושים בשלב מסויים מאוחר מהסדר רגיל).

מה שתגיד .0IQ4Uאחרונה

אך אין בכוונתי להוציא לעז וידוע שיש ישיבות עם יותר או פחות שבאבניקים ואווירה יותר או פחותץ לוחצת וכזה 

מכיר מלא שעשו הסדר משני הישיבות הנל ואני יודע שכל שיעור שם עושים יוצאים הרבה להסדר אח שלי היה איתם במחלקה . לכן אני הזכרתי אותם בתור ישיבות ההסדר , יש לי גם חברים שעזבו ישיבות כמו מרכז ובית אל בשביל לעשות ההסדר...
לכן אני אומר שמבחינתי ישיבה שאפשרי לעשות בה ההסדר בלי לעזוב את הישיבה היא הסדר לא משנה לי איך קוראים לה מבחוץ, לצורך הדוגמא ישיבת איתמר נקראת ישיבה גבוהה 

אך למעשה הרב יהושוע וון דייק יותר מסתם מעודד את הבחורים לעשות ההסדר (יצא לי לעשות איתו שיחה בנדון) ויוצא שבשיעור אולי אחד או שניים עושים גבוהה והשאר ההסדר....

ביינישיםהרשפון הנודד

אשמח לדעת מה נותן לכם מוטיבציה ללימוד גמרא בישיבה?-בתוך אחד שקשה לו ממש ללמוד לימודי גמרא והלכה בגלל שזה מרגיש לי קצת מנותק ממני

היעדים הקבועים, האפשרות להעמיק, החברותאפתית שלגאחרונה
החייאה?טעמי🍫
בס"ד


אז מנסים להחיות את המקום?

יופיטעמי🍫
בהצלחה לנו✨️
איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
באזור ירושליםטעמי🍫

מעדיף לא לפרט

 

אתה?

גם באיזורשמיניסט באמ"ש
לא מפרט
גם באזוראיגנוטוס פברלאחרונה

לא מפרט

למה לא?פתית שלג

רק צריך להתקין בוט שימנע מלכתוב הודעות בזמן הסדרים..

יש כזה, אני יודע איך מתקינים לטלפוןשמיניסט באמ"ש
אגב, איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
זה נראה פורום מענייןמקפיצים נטושים

אולי נחייה אותו?

אני בעדשלג דאשתקד
יאללה לעבודה, תעלה דברים מעניינים ונגיב לך
אני במשבר. עמוק.מקפיצים נטושים

יושב בזמן סד"ע ומסתכל בפורומים של ערוץ 7.

איך יוצאים מזה?

לפי ההקפצות שלךשלג דאשתקד

נראה לי שישבת כאן כבר מסדר בוקר.

אבל יאללה תעלה סוגיה שהיית אמור ללמוד היום, או הסוגייה אחרונה שלמדת לפני המשבר, ונתחיל להתפלפל כמו בני ישיבות.

אני כאן

לאלא סד"ב לא הייתי פהמקפיצים נטושים
בלאגן, צריך לחשוב..מקפיצים נטושים

תחילת גיטין.

תקנת בפנובפ"נ,

מה קורה אם לא קויימה?

סחתן עליך!שלג דאשתקד

זה מסובך אחי,

לפי רבה - אם בית הדין חושש שהגט לא נכתב לשמה, אז אין המון מה לעשות... והחשש מתעצם לגעת תוספות (ב שבני חו"ל חולקים על ההלכה "וכתב לה - לשמה". כמובן ש"לאחר שלמדו" זה יותר קל כמו שהגמרא אומרת בהמשך. (אגב נדמה לי שהראב"ד פוסק כדעת רבה, כלומר שרבה אית ליה דרבא אז תכלס חוששים לשני הדברים).

לפי רבא, בגדול העניין יותר קל, כי הבלגן הוא למקרה שיהיה ערעור (כי אם אין ערעור אנחנו לא חוששים מעצמינו, כי משום עיגונה הקילו בה רבנן, כמו שכותב התוספות בתחילת הדיבור האחרון בדף ב.). עכשיו תראה, בעיקרון רשי בדף ג. נותן שני פירושים מה עוזר הפנוב"נ לפי רבא: 1. מרגע שהשליח אומר, הבעל יתבייש לערער. 2. הבעל עצמו כבר לא יהיה נאמן. ככה שתכלס אם לפי הפירוש הראשון, אז אין כאן עניין גדול.

מצד שני, צריך לקחת בחשבון את מחלוקת התוספות בדף ג. (בדעת ר"י), שגם אם הבעל מערער לא מאמינים לו, לעומת דעת הכפתור ופרח (נדמה לי איפשהו בפרק י) שאם הבעל עודה בלגן אז מאמינים לו ופוסלים את הגט. כך שהאמירה של בפנוב"נ או הכרחית או כמעט חסרת משמעות, ואז זה בעיקר כמו שאומר התוספות ש"בעל מידק דייק" הכוונה שמתלכחילה הוא מדייק ונזהר, וזו המטרה של האמירה.

הקיצור, לפי רבא זו תקנה שבאה להגן על מצבים מסובכים ולא ממש פותרת בעיות ספציפיות. אז זה לא נורא כל כך. אבל לפי רבה זה די בלגן אם הבחור לא אמר... (למרות שבפיכח ונתחרש לא גזרו חכמים, כך שאולי זה לא סוף העולם, כי רוב בקיאים הם).

לכבודך פתחתי את הגמרא בפנים שלג דאשתקד

מתוך רצון לא רק לקשקש מהזיכרון...

אז ככה, אם השליח לא אמר בפני נכתב וכו', זו מחלוקת בין רבי מאיר לחכמים בברייתא בדף ה:, והלכה כדעת חכמים שזה לא נורא רק שיחזור ויעשה את הפעולה ויאמר.


ולגבי השאלה מה קורה אם הבעל מערער אחרי שאמר בפנוב"נ, אז ראיתי שכבר בירודלמי יש התייחסות לזה ונאמר כך: "אמר ר' יוסי: חומר שהחמרתה עליה מתחילה שיהא צריך לומר בפני נכתב ובפני נחתם, היקלתה עליה בסוף שאם בא ועירער עררו בטל".

וואו, רצינימקפיצים נטושים

מבחינתי באמת הדיון מתחיל מהמח' תנאים הזו;

לפי ר"מ כל המשנה בגיטין ממטבע שטבעו חכמים הגט פסול, שזה מעניין כי לכ' מדאורייתא כשר, בעצם, היא עדיין נשואה ומותרת לבעלה הראשון? רק כי השליח לא אמר בפנופ"נ,
 

לפי חכמים - כשר, אז מה התוקף של התקנה? מה קורה אם לא מקיימים אותה? הכל טוב?!

לא נראה לי שחכמים כזה סבבהשלג דאשתקד

הרי הברייתא בעצמה ממשיכה "כיצד יעשה...". השאלה היא מה קורה אם הוא לא עשה את זה.

מצד שני, באמת לא מובן מה הטעם של רבי מאיר. הרי תכלס מדובר בחשש רחוק, כי רוב הדיינים בקיאים בלשמה (וכאן רבי מאיר לא אמור לחשוש למיעוטא, כפי שמסבירה הגמרא), ומן התורה עדים החתומים על השטר נעשה כמי שמחקרה עדותם בבית דין. אז למה היא פסולה מן התורה?


(נדמה לי שיש תוספות בדף ה על חלק מהנושאים האלה, אבל אני כבר צריך ללכת לישון כדי לקום מחר לסדר בוקר )

אשריך אתהשלג דאשתקד
יאללה תשתף מחר בחידושי סדר בוקר!!
אח... היה שיעור, עם המון חידושיםמקפיצים נטושים

אבל לא מספיק הייתי מרוכז בו,

 

לפתע עלתה לי התובנה שבעצם הסוגיא שלי בסדרי בוקר בשבועות האחרונים היא זו; 'ריחיים בצווארו ויעסוק בתורה'?!

תקשיב נשמה טהורהשלג דאשתקדאחרונה

מסכת גיטין אחת ה.... פשוט אחת המדהימותתת!!!

יש בה כל כך הרבה פרטים והיבטים, שהסיכוי להתעמק ולהבין הכל, זה כמעט אפסי. תסתכל רק על הסוגיה של רבה ורבא, איך אותה מדנה יכולה לקבל משמעות גם של שאלה הלכתית עקרונית (לשמה) וגם של שאלה עובדתית (קיום השטר) ואתה עומד מול משנה עם 100 דוגמאות (גבולות הארץ? סמוכות ומובלעות? עולי בבל ועולי מצרים - לפי רהינו תם?) ועוד משפטים דו משמעיים ושאלות טכניות של שליח להולכה, הבאה וקבלה; אישה שהביאה, עבד שהביא, בעל שהביא; עד נעשה דיין; עדי חתימה או עדי מסירה (וכמה שיטות מפשרות...). חתיכת סלט לא הגיוני, וזה עוד לפני שכל המצב מתהפך - לאחר שלמדו, מלתא דלא שכיחא וכו וכו.

נראה לך שאפשר לעשות את זה תוך כדי שינה? או תוך כדי ריחיים על צווארו???

עזוב אותך, אל תנסה לבלוע הכל. קח את מה שהכי הכי חשוב בישיבה: האווירה, החידוש, היצירתיות והרעיונות שעולים. אהבת תורה מהברק שלה. זה ימלא לך מצברים וזה מה שחשוב לך עכשיו!!

אתה הרי מכיר את הסיפור על "עולא אקלע לבבל" (בתענית וגם בפסחים), שבהתחלה היה מאוכזב איך אנשים שככה חוגגים לא לומדים תורה, אבל בדיעבד הוא הבין שהאנשים כל כך סובלים שצריך להודות שמישהו בכל זאת לומד תורה...

תשמח שאתה מנסה, שאתה משקיע, שאתה רוצה. תשמר את זה! בסוף תצליח ובענק!!!

ואל תשכח שאתה גם חייב: "וכי עני היית יותר מהלל?" (הסיפור הידוע ביומא)

חברים, אני בסגנון של ישיבות ברמה משכלית מאוד גבוההיונתןzxcv
עבר עריכה על ידי שדמות בחולות בתאריך כ' בשבט תשפ"ה 11:58

אני בן 25 מחפש עכשין ישיבה ברמה גבוהה כמו שיח יצחק באפרת למי שמכיר, 

כרגע מחפש באזור הצפון.

מבקש לא להכנס לדיונים על ישיבות ומה טוב ומה פחות 

אלא לגופו של עניין אם משהו יכול לעזור לי 

תודה רבה לכולם

למנהל היקר שמחק את התגובה שליפשוט אני..

היית יכול כבר לתקן את הטעות בכותרת, על הדרך

..קעלעברימבאר
עבר עריכה על ידי קעלעברימבאר בתאריך כ"ב בשבט תשפ"ה 16:38

..

אתה מחפש ישיבה בסגנון של שיח?קעלעברימבאר
אם הדגש העיקרי הוא על הרמה ההשכלתית הגבוההקעלעברימבאר

אז בצפון נראה לי זה מעלה גלבוע (לא כזה מכיר אבל נראה לי).

במרכז יותר אז יש את הר עציון, מעלה אדומים, ירוחם, עתניאל, מחנים, אורות שאול בתל אביב.

אם אתה מחפש משהו כמו שיח (סגנון הרב שגר אם אני לא טועה?) אז נראה אולי מחנים או עתניאל? לא זוכר בדיוק. בצפון לא יודע אם יש כזה סגנון אולי יש במעלה גלבוע אבל לא יודע באמת. ולא יודע מה הסגנון בנהריה או עכו

יש לך עוד פרטים על מעלה גלבוע?יונתןzxcv

וכן מחנים

לא יודע עוד. אפשר לבדוק באתר שלהם. אני יכול לשאולקעלעברימבאר

מישהו שאני מכיר שלמד במחניים, אם זה חשוב

או שיש כאן מישהו שמכיר את ישיבת מחנים טוב?קעלעברימבאר

או מעלה גלבוע?

בסגנון שיח יצחק יש את מעלה גלבועפתית שלג
מעלה גלבוע הם בסגנון הרב שגר?קעלעברימבאר
נשמע לי שכןפתית שלג

אבל אני לא מספיק בקיא בהגותו ובישיבה הנ"ל..

אגב ברוח השכלתית רוחנית ויותר שמרניתפתית שלג

יש את ישיבת ראש פינה

בית מדרש ראש פינה 

דוד שלי שם, כדאי לךימח שם עראפת
הצלחת לברר על ישיבה?קעלעברימבאר
מגדל העמקyys

ממליץ מאוד לבדוק את ישיבת חב"ד במגדל העמק.
מקום שלומדים בו ברמה מאוד גבוהה, עם סגנון חשיבה שמדמה את הסגנון המקורי של חסידי חבד לדורות - עם חקירה מעמיקה ודורשת אמת מוחלקת... שווה לנסות!

למה אתה מתכוון רמה משכלית גבוהה?קעלעברימבאראחרונה

אם הכוונה לרמת לימוד גבוהה אז יש את קרית שמונה באזור הצפון והמון ישיבות באזור המרכז וירושלים

ויתוראנונימי404

מישהו יודע אם אני חותם ויתור ואני באמצע מיונים (ספציפית עתודה) אז יגייסו אותי ישר או שהצבא נותן להמשיך להתמיין?

לימוד בשפת אמתפלוני אלמונ

מי שבקיא יודע בכתבי בעל ה"שפת אמת" על התורה והמועדים(ואולי גם בספרים אחרים) ויכול להמליץ על בין 3-4 קטעים יסודיים וחשובים בלימוד תורתו לכבוד יום פטירתו ב-ה בשבט אשמח שישלח בהודעת וואטסאפ(ואם אין אז סמס) למספר 050-220-3441

רלוונטי עד ראש חודש שבט תשפ"ה, תודה מראש

דיכאוןאנונימי404
אני שנה א ואני ממש לא מתחבר להסדר, זה עושה לי דיכאון... מה לעשות? אם אני חותם וויתור ישר מגייסים לצבא?
אם זה עושה לך רע, כדאי לעבורארץ השוקולד
אולי לצבא ואולי לישיבה אחרת, תלוי מה עושה לך רע.


אם זה דיכאון אמיתי, כדאי לשתף דמות מקצועית וגם רופא צבאי.

^^פתית שלג

ואולי למכינה

כדאי להתייעץ עם דמות בעולם האמיתי ..אגוז16
בהצלחה
דרוש כובד ראשנקדימון

ההחלטות שתקבל יכולות להיות משמעותיות ובלתי הפיכות, ולכן קודל כל חשוב שתשים לב לזה ותשקול צעדים בזהירות.


כמו שאמרו פה, ייתכנו כמה סוגי קשיים:

1. קושי בלימוד ובסף הדרישות הישיבתיות - כנראה מרבית האנשים חוטפים איזה שוק כשהם מגיעים לזה, אבל זה טבעי. האם ניסית לדבר עם ר"מ בישיבה שרתה נמצא בה? יכול להיות שבירור פנימי כזה יעזור לך להתפקס ולמצוא את המסלול שיהיה טוב לך.


2. חוסר התאמה עם הישיבה - זה קורה. למרות שחיפשנו ועשינו שבושים, אולי בחרנו לא נכון. יכול להיות שמעבר לישיבה אחרת זה כל מה שאתה צריך. סגנון לימוד אחר, סגנון חברתי אחר, סגנון אחר של גישה, מיקום אחר, וכדומה. אולי ישיבה גבוהה ולא הסדר, אולי מכינה ולא ישיבה. יש כל מיני אופציות, ואולי אתה צריך משהו מהאפשרויות האחרות.


3. רצון לצבא - יכול להיות שפשוט הצבא מדבר אליך חזק. זו גם אפשרות. באופן אישי אני חושב שתקופה בישיבות/מכינות זה חשוב לעיצוב העולם הפנימי שלך (מידות, תפישת עולם, עולם רעיוני), להרחבת ההשכלה התורנית שלך (הלכה, גמרא, ספרות אמונית, וכו), וליציבות מנטלית שנולדת משני הדברים הקודמים.

אגב, אם בעניין הצבא מה שמפריע לך זה העניין של שירות מקוצר, אז זה פתיר. אחרי שתסיים את תקופת הישיבה שלך, אתה בהחלט יכול להתגייס באופן רגיל. אבל בשביל זה אתה צריך ישיבה גבוהה או מכינה.


ואם אף אחד מאלה לא נראה לך מתאים, אולי הבעיה היא אחרת ושווה לשקול לפגוש איש מקצוע. אבל אלה החלטות שלא כדאי לקבל לבד, כדי לא לעשות טעויות אימפולסיביות.


בהצלחה רבה!

^^^ אם כי ההחלטה בסוף שלךארץ השוקולד
תתייעץ עם דמויות שמכירות אותך ואת המקומות אבל ההחלטה שלך
תמיד ההחלטה בסוף היא של האדםנקדימון
אבל מכיוון שמדובר בהחלטה שיכולה להיות בלתי הפיכה ויש לה משמעויות לשנים קדימה אז כדאי לעשות את זה בחוכמה, בשיקול דעת, ועד כמה שאפשר מתוך יישוב הדעת.
מסכיםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך