אסור ללכת לצבאתלמיד חבר

כך אמרו הגאונים האמיתיים רשכבה''ג רב איסר זלמן מלצר החזו''א הגר''ח צימרמאן הגרי'''ז  ועוד

 

לך חפש ת'חברים שלך בקרית סאטמראריק מהדרום
הגאונים האמיתיים גם אסרו אינטרנט אז שחרר אותנו מנוכחותך.
שאל א' ענה ב'.אנונימי (2)
אם יש בעיה הלכתית אז לא הולכים.
הלא כן?
יש מצווה ללכת לצבאאריק מהדרום

לך תלמד חומש.

לא רק לחרדים יש גאונים.

בזמן החומש יהושע ומשה היו המנהיגיםאנונימי (2)
לו משתמדים.
אה ורק בימי יהושע ומשה נלחמו?אריק מהדרום
עבר עריכה על ידי אריק מהדרום בתאריך ט"ו בניסן תשע"ז 20:54
כאן אתה לפחות מביא טיעון פחות דבילי שאפשר להתמודד איתו, הטיעון הקודם שלך (כך אמרו הגאונים האמיתיים) היה פשוט מטופש.
ובכן יש בכל זאת מצווה ללכת לצבא, גם רבנים אנטי ציוניים מובהקים כמו הרבי מלובביץ' זצ"ל הורו ללכת לצבא מדין פיקוח נפש.
אני אחסוך לך לעיין במקורות.
1) יש רבנים שאוסרים ללכת לצבא כי זה צבא של המדינה הציונית והמדינה הציונית היא מרידה במלכות שמים ומעשה שטן (אעפ"כ הרבי מלובביץ זצ"ל שהסכים עם האדמו"ר מסאטמר כאמור מורה ללכת לצבא מדין פיקוח נפש).
2) יש רבנים שאוסרים ללכת לצבא מחשש שהבחורים יתקלקלו רוחנית.
3) יש כאלה שאומרים שעדיך ללמוד תורה כי התורה שומרת עלינו יותר מהצבא, אבל מי שלא לומד תורה שיתגייס.
זה פחות או יותר כל הטעמים בגדול ולכולם יש תשובות.
בשורה התחתונה מדינת ישראל זה ראשית צמיחת גאולתינו ומצווה להתגייס מדין מלחמת מצווה, כיבוש הארץ, הצלת ישראל מיד צר,לא תעמוד על דם רעך ופיקוח נפש, והמנהיגים של היום לא משתמדים אגב אבל זה לדיון אחר.
אם אתה לא רוצה להתגייס, אל תתגייס,המדינה ברוב חסדה סידרה פטור למבולבלים כמוך אבל אל תבוא לפורום פתוח עם טענה מגוחכת כמו "הגאונים האמיתיים אמרו שאסור" כאילו שחסר גאונים ציוניים דתיים.
אשמח לשמוע תשובה לטיעון השני שכתבתאנונימי (2)
רק נצא מנקודת הנחה לצורך החלק הזה של הדיון שמי שהולך מתקלקל.

האם עדיין זה נכון ללכת אני מסופק, גם במקרה של פיקוח נפש ממש.

אם יש לך מקור אחר אני יותר מאשמח לשמוע.

ודאיאריק מהדרום
עבר עריכה על ידי אריק מהדרום בתאריך ט"ז בניסן תשע"ז 05:39
אם יוצאים מנקודת הנחה שמדינת ישראל היא ראשית צמיחת גאולצינו אזי גם אם מתקלקלים בצבא עדייו צריך ללכת כי זה הצבא שלנו.
וכי נייבא תיאלנדים ופיליפינים כדי שילחמו בשבילנו או שמר עובדים זרים ממזרח אירופה שיעחו בסולם הדרגות? מי שרוצה לקחת אחריות על המדינה ועל מה שקורה בה והנהגה שלה צריך לקחת חלק.
אגלה לך סוד גלוי, גם יציאה למעגל העבודה מקלקלת את האדם ובכלל יציאה מהישיבה עלולה להוריד אותו רוחנית גם בלי קשר לצבא ובכל זאת החרדים הקלאסיים יוצאים מהישיבות כיום יותר ויותר לתור אחרי פרנסה כי אין להם ברירה.
אגלה לך עוד סוד גלוי, יש דבר מקלקל את הציבור הרבה יותר מהצבא והוא האקדמיה ובכל זאת הרבה חרדים הולכים אפילו לאקדמיה!!! במסגרות חרדיות אמנן, גם בצבא יש מססגרות חרדיות, נצח יהודה, שח"ר, הרבנות הצבאית ועוד.

אין ברירה, יש גם צורכי ביטחוו ולא רק צורכי פרנסה ומישהו צריך לקחת אחריות ולהתגייס ומאוד כדאי שזה לא יהיה עובדים זרים.

חג שמח
אוקיי,אנונימי (2)
אם אתה רואה מישהו שעומד למות, ואתה יודע שבמקרה שתציל אותו -
כמעט ולא תישאר דתי.

אני עדיין מאוד מאוד מסופק אם זה לא עבירה להציל אותו.
וגם כמובן אם המישהו הזה זה אתה, פשיטא לי שעדיף למות.

הלא כך?
--

בנוגע לכך שכתבת שמתקלקלים בעבודה.

שוב, ייתכן שלא הבנת את המילה מתקלקלים

הכוונה היא מחוקים רוחנית. לא ירידה רוחנית.

וגם כלפי זה אני מאוד מסופק בדבר,
אנשים שאני רואה שיצאו לעבודה הם עדיין לומדים הרבה תורה ביום. אז אני מסכים שהייתה להם ירידה מסויימת אבל היא לחלוטין לא דרסטית כמו כאלו שהלכו לצבא ואני מכיר (הרבה) שהתקלקלו.
ובטח כאלו שהלכו לצבא ולאחר מכן לאוניברסיטה שלאחר כ4 שנים מסיום ההסדר אינם כמעט דתיים מבחינת קיום מצוות שו"ע.

אין קשר למה שכתבת ברישאאריק מהדרום
אם לא יהיה צבא כל העם היושב בציון חלילה יספה, איך אתה יכול לראות בזה בכלל עבירה.
מה שאמרת שאתה מכיר אנשים שהתקלקלו בצבא, גם אני מכיר הרבה, ומניסיוני אני אומר לך בוודאות גמורה שהאקדמיה הרבה הרבה יותר גרועה וגם שוק העבודה שוחק את האדם אם אין לו קישור אל הקודש.
יש היום מסגרות חרדיות בצבא והם הולכות ומתרבות ואף על פי כן ללא הכנה מוקדמת של לימוד אמונה בעיון גם זה לא יספיק, וצריך גם ליווי לאורך השירות.
אבל מה שבאמת צריך זה צורכי ביטחון למדינה.
הקב"ה ישלח הצלה ממקום אחר - חילוניםאנונימי (2)
פשוט לי,
שאם אדם חושב שיש סיכוי הגיוני שהוא יתקלקל בצבא.
(ואני ממש לא חושב שהדרך החרדית היא נכונה ד''א, אל תחשוב שאני חרדי בדעות. רק בנק' הזו, אם זה נקרא חרדי...)

אסור לו ממש ללכת לצבא. גם אם יש סכנה שהוא וכל ישראל יהרגו.

אפילו אסתר שנאמר עליה גדול עברה לשמה.
זה עדיין "רק" עבירה, קלקול רוחני הוא הרבה יותר גדול מעבירה.
זה פשוט מחיקה של מטרת האדם בעולם.

ואני מכיר כמה וכמה שהלכו לצבא והתקלקלו כמעט לגמרי.

ושוב, יש הבדל עצום בין אקדמיה לצבא.
ואני חושב שזה לטובת האקדמיה בצורה מוחלטת.
כמובן אני מתכוון לאדם שממשיך ללמוד במסגרת/ מסגרת עצמי (לאו דווקא ישיבה)
תורה.

חילונים זה עם ישראל ועם ישראל זה אנחנו.אריק מהדרום

מה זה משנה מה כמות המצוות שהוא מקיים ביום אם בכלל? חילוני זה עם ישראל ועם ישראל זה אנחנו.

כמו שאמרתי לך, המדינה ברוב חסדה העניקה את האפשרות למבולבלים כמוך שחוש הלוגי שלהם מסוגל בכלל להעלות סברא כזאת שעדיף שעם ישראל יעבור שואה שניה ולא ישלחו אברכי משי לעבור תקופה קצרצרה ברבנות הצבאית להיות משגיחי כשרות, איך שאתה רוצה, אתה לא חייב להתגייס.

 

כל טוב.

אני חושבאנונימי (2)
שלא הייתי ברור, אחרת אני לא יודע להסביר את הנתק בין השאלה שלי לתשובה שלך.

התכוונתי לומר שה' ישלח הצלה ממקום אחר, למשל החילונים או לא משנה מה, יגרום לכך שחיזבאללה יהיה בבוץ הסורי אמריקה תתקיף את אסד ודאע''ש אחרי זה ישתלט על סוריה ולבנון ויהרוג את חיזבאללה וכו' וכו'

בכל מקרה,
אם ברור שאדם x יתקלקל בצבא (אמרתי שזה כרגע ההנחה הראשונית לדיון כדי לבודד פרמטרים חיצוניים)

האם יש לו איזה שהוא היתר !הלכתי ! ללכת לשם מהבחינה הזו בלבד?! גם בשביל פיקוח נפש וודאי בשבילו ובשביל כל עם ישראל.
כן, גם בשואה חשבו שתבוא הצלה ממקום אחראריק מהדרום

ראשית, לא ברור ש X יתקלקל בצבא, יש גם כאלה שמתחזקים בצבא ויש אפילו שחוזרים בתשובה, אבל זה לא העיקר, העיקר שהם עוסקים במצווה.

מה זה האם יש היתר הלכתי? הרבי מלובביץ לא אישיות הלכתית? כל הרבנים גדולי עולם שהתגייסו עד עכשיו עשו את זה כי הם חיפפו? מה קרה לך? אתה רוצה שמות של רבנים ענקיים בהלכה שהתגייסו זה ירגיע אותך?

בוודאי שהם "אישיות הלכתיות" כהגדרתךאנונימי (2)
אבל מה לעשות שיותר מדי אנשים שאני מכיר התגיסו והתקלקלו.
ז''א לא רק התחלשו רוחנית אלא יותר מזה, אם זה היה התחלשות רוחנית אז ניחא. ואני מדבר גם על אברכים צעירים, הסדר,גבוהה, וחרדים

קרובים ורוחקים כאחד.

וגם זה כמובן שלא היה ביום אחד ... אלא בתהליך ארוך עד גיל 27~ בערך
שכלול בו כמובן היציאה ללימודים, אבל הסימן הראשוני זה הגיוס (על פי הבחנה שלי, ואני יותר מחושב שאני צודק בהבחנה שלי)

ואני לא יודע האם נכון להתגייס בכזה מקרה.
א. בגלל שזה לא פיקוח נפש ממש.
ב. גם אם זה מצווה ענקית (ואני לא מכחיש שזו מצווה),
אני מעדיף להניח אותה בצד במקום להיות מספר בלוטו...
ג. יש כרגע מספיק חיילים לצבא.
ד. והכי חשוב, יש לי גם חשש שאני יתקלקל בצבא. (וזה הסיבה שאני שואל את זה)
מה אתה אומר?

נ.ב
אני גם מכיר כאלו ש''רק'' התחלשו בצבא או כאלו שנשארו אותו דבר ואולי גם התחזקו.
אבל עדיין יש לי חשש שכזה עלי.
אם יש לך חשש באופן אישי על עצמך..אדם כל שהוא

ולדעתך הוא קיים גם במסגרת הסדר, ומסגרות דומות, ייתכן מאוד שזה מצדיק שלא תתגייס.

הצבא יסתדר גם בלעדייך.

מבחינה ציבורית, אני לא מספיק יודע מה קורא עם אלה שמתגייסים לצבא בלי ישיבה, אבל לגבי אלה שמתגייסים מתוך מסגרת תורנית ההתרשמות שלי שהמצב הרבה יותר טוב ממה שאתה מתאר, והמצב באקדמיה ובמקומות אחרים הרבה יותר בעייתי. 

אוקיאריק מהדרום
א) אם עד עכשיו לא שכנעתי אותך שזה פיקוח נפש ממש אני מניח שאין לי גם סיכוי לשכנע אותך שמדינת ישראל היא ראשית צמיחת גאולתינו, אני לא מבין איך עד כה לא השתכנעת אבל שיהיה.
ב) מספר בלוטו שמה? שלא תתקלקל בצבא? זה לא עניין של מספר בלוטו, זה עניין של כמה אתה נזהר, כמה אתה מכין את עצמך, כמה אתה עומד בקשר במהלך השירות עם רב שמכיר אותך אישית וגם אם התגייסת למסגרת דתית, אינו דומה מי שמתגייס לרבנות הראשית למי שמתגייס לגדוד קרקל חלילה, משל למה הדבר דומה, לאדם שלא רוצה לעשות רישיון נהיגה כי הוא לא רוצה לזכות בלוטו של אנשים שיפגעו בתאונות דרכים, יש בזה מעט היגיון, אבל רק מעט.
ג) נכון, יש כרגע מספיק חיילים בצבא, יש אפילו יותר מידי, אבל אין מספיק חיילים בחטיבת נצח יהודה והרבנות הצבאית מחפשת בנרות חבר'ה שיסכימו להיות משגיחים מטעמה, חוץ מזה, אתה צריך את זה יותר בשביל עצמך, האפשרות השניה היא ללמוד גמרא במדך עשר שנים ללא אפשרות של ממש לעבוד, אפשר אם אתה רוצה בזה, בכנות, אפשר, יש אופציה כזאת שהמדינה נותנת לך אבל האם לא עדיף לך להתגייס לשנתיים ולעשות שנת משימה אחר כך גם כן ולגמור עם החיוב הזה למדינה? זו החלטה שלך, תוכל להגיד בלשכת הגיוס שהרבנים שלך אוסרים עליך.
ד) נכון יש חשש כזה, יש חשש גם בכלל לצאת מחוץ לישיבה, להתקל במראה לא צנוע, יש חשש לחיות, זה מאוד לא בריא לחיות, מאה אחוז מהאנשים שחיו את חייהם מתו אחרי כמה עשרות (או מאות) שנים, אז מה? אז לא נחיה,זה עניין של כמה אתה מכין את עצמך לאתגר הזה, יש בחור שלא רוצה להיות חשמלאי כי מסוכן להתחשמל, מה אתה חושב לומדים בבתי הספר לחשמלאים (בין היתר) ברור שזה מסוכן ויש להתכונן לפני הצבא מבחינה רוחנית, זה לא אומר שלא נלך לצבא.
א. אם כך שמדינת ישראלאנונימי (2)
היא ראשית צמיחת גאלותינו אני יכול לקבל ואני גם מקבל. אני גם לא רואה בזה ממש בעיה לקבל זאת. אומנם היא לא יסוד כסא ה' בעולם כרגע אבל.

ב.
אני אכן לא מכיר את יחסי התלמיד רב של האלו שהלכו לצבא והתקלקלו.
אבל אני כן יודע שחלקם בוודאי היה עם קשר עם רב. (ישיבת הסדר וכו')

אם ההסתברות של בתאונות בכבישים הייתה כמו ההסתברות שאני מכיר (אני לא מכיר נתונים רשמיים של אנשים עד גיל שלושים שהתקלקלו)
אז אכן לא הייתי מוציא רישיון נהיגה בכלל.
וגם בודק פעמיים כשהייתי עובר במעבר חצייה. (פרט לכך שזה תמיד טוב)

ג.
אני מכיר גם משגיחים בצבא והם די אמרו לי שמאז ההפרטה של הרבה בסיסים אין בהם כל כך צורך.

בקשר לעשר שנים אל תדאג לה' הפיתרונים .

ד.
אני מוכן "לספוג" חטאים בודדים.
עד כמה שזה נשמע מצמרר.
אם כל הבעיות בצבא היו רק בעיות של כמה מראות צניעות הייתי מתגייס.
ואני יודע שזה נשמע נורא.
אבל מחיקה של צורת אדם זה מוגזם לספוג הלא כן?
א. אני תוההאריק מהדרום

למה אתה מתכוון שמדינת ישראל היא לא יסוד כסא ה' בעולם, אתה יודע מה המשמעות של המשפט? אם זכרוני אינו מטעני משפט זה לקוח מכתבי הראי"ה קוק אשר לא ראה בכלל את מדינת ישראל קמה, והוא כתב את זה על כנסת ישראל ולא על מדינת ישראל (וברור שכשהרב קוק כתב על כנסת ישראל הוא לא מתכוון למבנה המכוער ההוא בגבעת רם) אבל מה אתה מתכוון כשאתה כותב שמדינת ישראל היא לא יסוד כסא ה' בעולם?

 

ב. תלוי מה אתה מגדיר פגיעה בתאונת דרכים ותלוי מה אתה מגדיר התקלקלות, האם התקלקלות בעיניך היא הוספת כמה מילים גסות לאוצר המילים או שהכוונה שלך להתקלקלות זה הרבה מעבר, כאמור, אני לא מכחיש שזה אתגר אבל אפשר להתכונן לכך היטב וגם לא לצאת מהצבא בשן ועין מבחינה רוחנית כמו מרבית בוגרי ישיבות ההסדר והמכינות, כן, מרביתם לא נפגעו בצורה משמעותית בצבא מבחינה רוחנית, האם הם לא הוסיפו מילים אומללות לאוצר המילים שלהם? רובם כן, אבל זה עניין של מה בכך לעומת המצווה שהם שמרו על עם ישראל במשך שנה וארעה חודשים.

 

ג. לה' פתרונים, כן מכיר את זה רבינו.

 

ד. תגיד לי אתה אמיתי? אתה באמת רוצה להגיד לי שמה שאתה רואה שאנשים שהולכים לצבא נמחקים בתדירות גבוהה מבחינה רוחנית? באמת? אז אל תלך לצבא, אבל תהיה אמיתי עם עצמך, אתה מכניס לעצמך דימיונות לראש כאן, אתה יודע שזה לא נכון אבל אם מזה אתה חושש אז הפטור הזה נועד בשבילך.

הערה קטנה ביחס לביטוי "יסוד כסא ה' בעולם"עמיחי אלירז

"אין המדינה האושר העליון של האדם, זה ניתן להאמר במדינה רגילה, שאינה עולה לערך יותר גדול מחברת אחריות גדולה... מה שאין כן מדינה שהיא ביסודה אידיאלית... מדינה זו היא מדינתנו, מדינת ישראל, יסוד כסא ה' בעולם..." (הרב קוק זצ"ל, אורות ישראל ו', ז')

הביטוי הזה כן נאמר על מדינת ישראל, למרות שהיא עוד לא קמה בזמן הרב. הוא דיבר על מה שעתיד לקום. כמובן שצריך להבין בדיוק למה הוא התכוון ולמה הוא מכוון במילים "מדינת ישראל", אבל זה נושא ארוך... כל טוב.

תודה שהארת את עיניאריק מהדרום
אשריך
דיוקסמיילי...

"מדינת ישראל היא יסוד כסא ה' בעולם שכל חפצה ומגמתה שיהיה ה' אחד ושמו אחד"

רק שבמצב שכל העסק של הכנסת הממשלה וכו' הוא שיהיה ה' אחד ושמו אחד. לא המצב היום. ומה שמקשים על זה שהראי"ה כתב "ואף שקשה לראות בימי חושך" הכוונה שאף אם המדינה הזאת, שכל חפצה ומגמתה שיהיה ה' אחד ושמו נמצאת בזמן שמשיח לא הגיע, וזה ימי חושך, זה יעצור אותה מלהיות האושר היותר עליון. כל זה קבלי ממורי ורבי

למה הרב התכוון כשהוא כתב "מדינת ישראל"?עמיחי אלירז

למשרד המשפטים? לצה"ל? לממשלה? הוא התכוון למשהו הרבה יותר פנימי ועמוק, ל"נשמת האומה" המתגלה בצורת המלכות הנוכחית. באמת חפצה ומגמתה הפנימיים, הנשמתיים, של כנסת ישראל המתגלה במדינת ישראל הם "שיהיה ה' אחד ושמו אחד וכו'...", זו המטרה שלשמה היא נוצרה ולכך היא מכוונת בתוככי נשמתה (כמו בעוד הרבה מקומות בכתבי הרב ובמיוחד באורות, במאמר הדור וכו'), וזה מה דוחף את הפעילות המעשית. בפועל- יש קשיים. הרבה. מאוד. למה? כי בפועל לא כל עמ"י נמצא בתכלית המדרגה ויש לכל אדם בחירה חופשית, ככה שבפועל הדברים לוקחים זמן. זה שהדברים לוקחים זמן זה לא אומר שזה כבר לא נכון. צריך להביט אל מה שמניע את המאורעות בפנימיותם ולא רק לחיצוניותם. אחרת אפשר לאבד את החשבון.

הרב התכוון לסמיילי...

למדינה פיזית שכל החפץ והמגמה שלה שיהיה ה' אחד ושמו אחד. אני לא אומר את זה מעצמי ככה הרב שלי סובר

ודאי שבסוף זה יגיע לשםעמיחי אלירזאחרונה

ודאי שבסוף זה יגיע לשם, מדינתנו בסוף תכוון לשם בפועל ממש, אבל עד אז זה טמון בתוכה וזה מה שמכוון אותה לשם. רואים את זה ברב הרבה פעמים. למשל כשהרב כותב שהכפירה בדור באה "מפני שהעולם הוכשר כבר עד כדי לתבוע את ההבנה איך כל הפרטים מקושרים עם הכלל וכו'..." (אורות התשובה, ד, י) אין הכוונה שכל כופר וכופר בדורו של הרב החליט לכפור בגלל אידיאלים נשגבים ועליונים, אלא הם כפרו בגלל סיבותיהם (שהרבה פעמים נבעו מסיבות נמוכות) אבל הדחיפה הנשמתית שלהם באה בגלל אידיאלים מרוממים. מה שנתן את הכח לתהליך כל כך רחב (של כפירה גדולה כל כך בעמ"י) זה הניצוץ האידיאלי בתוך התהליך, ואותו הרב זיהה. הרב כותב די במפורש שעל זה זה מדבר ולשם הוא מכוון- "אופיה של הגאולה הבאה לפנינו שראשית צעדיה הננו חשים ומרגישים הוא בתוכיותה של כנסת ישראל. מתפתחת היא האומה בכל כוחותיה... אינה מכרת עדיין את עומק הישות העליונה שהיא כל יסוד תקומתה. עינה לארץ,ולשמים עדנה לא תביט... אמנם בלא קריאת שם, בלא מגמה מבוררת (אבל) הכל הוא אור ה' וכבודו..." אורות התחיה, ל"ב.

עם ישראל כולם חברים הדעות לא קובעותסמיילי...


אני מציע להירגעאנונימי (3)


אה, טובנפתלי הדג
לאיזה מטרה אתה כותב את זה?אדם כל שהוא

אתה מנסה לשכנע, או מנסה משהו אחר?

שואל שאלה הלכתיתאנונימי (2)
אם x זה דרך התורה אז צריכים לעשות אותו לא?

אם היה שואל על קטניות בפסח גם היית קורא לו מסיונר?
גם אם היה שואל על קטניות בפסח, לא הייתי קורא לו מסיונר..אדם כל שהוא

בדיוק כמו שעכשיו לא קראתי לו מסיונר.

 

הפניתי שאלה לפותח השרשור לגבי מטרתו.

אם אתה פותח השרשור, אתה יכול לענות עליה עם הניק שלך, ולא כאנונימי.

אם אתה לא פותח השרשור, אני רוצה לקרוא מה הוא עונה מהי מטרתו, ולא מה אתה טוען שמטרתו.

אינני פותח האשכול. אך גם אותי מעניינת התשובה.אנונימי (2)
מהכיוון שהוא שאל את השאלה, אפשר לענות בצורה פשוטה..אדם כל שהוא

שהיו תלמידי חכמים גדולים שסברו אחרת, והציבור שאליו משתייכים רוב הכותבים פה, קשור יותר אליהם ונוהג ע"פ שיטתם.

תודה, אני לא מחפש אבל תשובה לפותח האשכולאנונימי (2)
אני מחפש תשובה לשאלתי. ואני חושב שזה די ברור...
אז אשמח שתקרא ותענה
אופס. חשבתי שזה שורשר לאריק.אנונימי (2)
אז כן זה לא ברור שאני מחפש תשובה לשאלתי חח...

אם תוכל בבקשה לקרוא את מה שהתכתבי עם אריק אשמח.
הגבתי עכשיו גם לדברים שכתבת שם.אדם כל שהוא


מאיפה הבאת את ר חיים צימרמן?alezish
לא צריך לענות לכל פרובוקציה.חג'דומט


שאלה על קטניות זו פרובוקציה!?אנונימי (2)
צבא הוא עוד שאלה בהלכה שצריך לתת אליה את הדעת
כן אבל לא נראה שהוא בא לפתוח דיון פורה אלאחג'דומט

לזרוק פצצה וללכת.

 

 

 

אם לא פורה אז נפרה! תזכור שיש לדיון בחירה חופשית אנונימי (2)
(ואין זה מהיבט קולקטיבי. )
אתה חושב שאנחנו נכריע במחלוקות גדולי עולם?חג'דומט

אנחנו תלמידי הרב צבי יהודה שפסק לדחות שרות אבל לשרת. 

ישיבת הסדר בסגנון מכינהSnoopy821

הי

 

מחפש לבן שלי ישיבת הסדר בסגנון קרוב יותר למכינה, פחות לימודי גמרא ושילוב של הכנה פיזית.

 

תודה

לא עולה לי מקום כזהפתית שלג

אם הוא מחפש דוקא הכנה פיזית לצבא הוא יוכל למצוא את זה בעיקר במכינות.

יש מכינות בסגנון קרוב לישיבה, עם רמות לימוד שונות. ישיבות בסגנון של מכינה אני לא בטוח שקיים.

ישיבות לעומת זאת בדרך כלל מתמקדות בהכנה הרוחנית והערכית לצבא ופחות בפיזית.

 

ואם הוא מחפש בעיקר פחות לימודי גמרא, יש ישיבות הסדר שאפשר למצוא בהן את זה. או פחות לימודי גמרא, או הנגשה משמעותית הרבה יותר, וסגנון שונה של התלמידים.

יש בברוכין "ישיבה קדם צבאית"ברגוע

לא מכיר אישית, אבל נשמע מתאים למה שכתבת

עד כמה שידוע לי זה בדיוק להפךהסטורי
(גם לא מכיר מבפנים) מבחינת המסלול זה מכינה, מבחינת התוכן - ישיבה.
מנסה להבין מה בדיוק ולמההסטורי

ומה הוא רוצה?


אם לא מתאים לו לשבת ולשקוד על תלמודו, למה לעשות מסגרת של הסדר?

(כמעט אשאל, מה ההצדקה לעשות פחות מכולם צבא, למי שלא יושב ושוקד על תלמודו?)


כמובן, יש ישיבות הסדר פחות עמוסות ושיש בהן יותר לימודי אמונה וכד'. אולי מעלה אפרים תתאים, אבל צריך לדייק מה רוצים.

תגובהSnoopy821

הוא פחות מתחבר ללימודי גמרא, אני מעדיף שיתגייס במסגרת הסדר כדי שיתגייס ביחד עם החבר'ה גם אם הוא יחליט לחתום ויתור בהמשך.

אם היתה מכינה עם גיוס של החבר'ה ביחד זה היה השילוב המושלם.

ומה הוא מעדיף?הסטורי

סליחה שאני לא בדיוק עונה לשאלתך, אבל עד כאן לא כתבת מילה אחת על מה הוא רוצה, רק על מה אתה רוצה. אם מה שאתה מחפש, זה מה שהוא רוצה, תתעלם מהמשך ההודעה שלי, תבדקו אולי ישיבת ההסדר מעלה אפרים יכולה להתאים.

 

זה יפה וטוב שאתה רוצה שהוא ילמד בישיבה, אבל צריך להפנים שלכיתה א' אנחנו רושמים את הילד, לכיתה ט' בשיח עם הנער, עדיין אנחנו רושמים. לשיעור א' הבחור בוגר ורושם את עצמו למקום שליבו חפץ.

 

טוב מאוד אם יש לכם שיח פתוח וכנה, כזה שאתה מצליח להיות קשוב לבנך ולמה שמעניין אותו, למה שמטריד אותו למה שמשמעותי לו בחיים ואתה גם יכול להכווין אותו, לעזור לו למקד נכון לשוחח על סדרי עדיפויות וכד'.

 

אבל, אין יותר גרוע מהורה שמנסה לכפות על ילדיו הבוגרים את חלומותיו שלו, כשזה לא מתאים לבחור עצמו. לאורך השנים ראיתי יותר מידי פעמים, שדווקא אלו שלהורים שלהם היה מאוד ברור מה הבחור אמור לעשות כשלבחור זה לא התאים - בעטו הכי רחוק וההורים הפסיקו להיות בשבילם כתובת משמעותית, לא רק בנושא הספציפי, אלא בכלל.

 

תגובהSnoopy821

ברור שזה בתיאום אתו, אני לא יכפה עליו משהו שהוא לא רוצה.

מאחר ויש כל כך הרבה ישיבות בסגנונות שונים, חכמת המונים והמלצות אישיות זאת דרך לףשיכולה לעזור לקבל החלטה

אז כדאי שיתייעץ עם הר"מ הנוכחי שלוהסטורי
בד"כ יש להם מושג.


ישיבות גם שולחות נציגים לדבר בישיבות התיכוניות ולהציג את עצמן, שינסה לראות למה הוא מתחבר.


אגב, מאוד ממליץ לעשות שבו"שים אמתיים, של כמה ימים טובים כולל שבת. אם מגיעים למקום רק לכמה שעות, כמו שעושים הרבה חבר'ה היום, לא באמת מתרשמים מאווירה של מקום.

ממה שאני מכיר0IQ4U

נהריה - יש אפילו חדר כושר

איתמר אווירה קרובה מאוד למכינה ישיבתית,

 

 אני לא רוצה להוציא שם רע אבל רוב ישיבות ההסדר אין לימודיפ רציניים אז הם דיי דומות למכינות (יש זמן לאימונים פייזים וכמובן מנטלים והכנה לצבא מכל הבחינות גם ההלכתית וגם תמיכה של רמים בזמן השירות) ... כמעט כל ישיבת ההסדר  בלי 3 סדרי גמרא.... 

 

האלה שיותר קרובות לישיבות גבההות (אווירה יותר רצינית) זה ישיבות כמו מעלה אדמים, הגוש, כרם ביבנה, מדברה כעדן שבי חברון וכו' 
החסרתי הרבה שיובת זה בהערכה גסה מאוד שהשם יסלח לי , כל השאר בערך זה באמצע בין ממש רציני לבין אווירה של מכינה 

יש בדבריך לא מעט אי דיוקים ואולי אפילו הוצאת שם רעהסטורי

יש כשבעים ישיבות הסדר, יש בהן סגנונות שונים ומגוונים. חלקן באמת עם הרבה לימודי אמונה ואווירה יותר משוחררת. בחלק גדול, רבות מאוד ממה שציינת יש בהחלט שלושה סדרי גמרא ולימוד רציני מאוד.


(לא שזה מאוד משנה, שבי חברון היא ישיבה גבוהה, גם מדברה כעדן מוגדרת כישיבה גבוהה, למרות שאפשר לעשות שם הסדר והרוב עושים בשלב מסויים מאוחר מהסדר רגיל).

מה שתגיד .0IQ4Uאחרונה

אך אין בכוונתי להוציא לעז וידוע שיש ישיבות עם יותר או פחות שבאבניקים ואווירה יותר או פחותץ לוחצת וכזה 

מכיר מלא שעשו הסדר משני הישיבות הנל ואני יודע שכל שיעור שם עושים יוצאים הרבה להסדר אח שלי היה איתם במחלקה . לכן אני הזכרתי אותם בתור ישיבות ההסדר , יש לי גם חברים שעזבו ישיבות כמו מרכז ובית אל בשביל לעשות ההסדר...
לכן אני אומר שמבחינתי ישיבה שאפשרי לעשות בה ההסדר בלי לעזוב את הישיבה היא הסדר לא משנה לי איך קוראים לה מבחוץ, לצורך הדוגמא ישיבת איתמר נקראת ישיבה גבוהה 

אך למעשה הרב יהושוע וון דייק יותר מסתם מעודד את הבחורים לעשות ההסדר (יצא לי לעשות איתו שיחה בנדון) ויוצא שבשיעור אולי אחד או שניים עושים גבוהה והשאר ההסדר....

ביינישיםהרשפון הנודד

אשמח לדעת מה נותן לכם מוטיבציה ללימוד גמרא בישיבה?-בתוך אחד שקשה לו ממש ללמוד לימודי גמרא והלכה בגלל שזה מרגיש לי קצת מנותק ממני

היעדים הקבועים, האפשרות להעמיק, החברותאפתית שלגאחרונה
החייאה?טעמי🍫
בס"ד


אז מנסים להחיות את המקום?

יופיטעמי🍫
בהצלחה לנו✨️
איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
באזור ירושליםטעמי🍫

מעדיף לא לפרט

 

אתה?

גם באיזורשמיניסט באמ"ש
לא מפרט
גם באזוראיגנוטוס פברלאחרונה

לא מפרט

למה לא?פתית שלג

רק צריך להתקין בוט שימנע מלכתוב הודעות בזמן הסדרים..

יש כזה, אני יודע איך מתקינים לטלפוןשמיניסט באמ"ש
אגב, איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
זה נראה פורום מענייןמקפיצים נטושים

אולי נחייה אותו?

אני בעדשלג דאשתקד
יאללה לעבודה, תעלה דברים מעניינים ונגיב לך
אני במשבר. עמוק.מקפיצים נטושים

יושב בזמן סד"ע ומסתכל בפורומים של ערוץ 7.

איך יוצאים מזה?

לפי ההקפצות שלךשלג דאשתקד

נראה לי שישבת כאן כבר מסדר בוקר.

אבל יאללה תעלה סוגיה שהיית אמור ללמוד היום, או הסוגייה אחרונה שלמדת לפני המשבר, ונתחיל להתפלפל כמו בני ישיבות.

אני כאן

לאלא סד"ב לא הייתי פהמקפיצים נטושים
בלאגן, צריך לחשוב..מקפיצים נטושים

תחילת גיטין.

תקנת בפנובפ"נ,

מה קורה אם לא קויימה?

סחתן עליך!שלג דאשתקד

זה מסובך אחי,

לפי רבה - אם בית הדין חושש שהגט לא נכתב לשמה, אז אין המון מה לעשות... והחשש מתעצם לגעת תוספות (ב שבני חו"ל חולקים על ההלכה "וכתב לה - לשמה". כמובן ש"לאחר שלמדו" זה יותר קל כמו שהגמרא אומרת בהמשך. (אגב נדמה לי שהראב"ד פוסק כדעת רבה, כלומר שרבה אית ליה דרבא אז תכלס חוששים לשני הדברים).

לפי רבא, בגדול העניין יותר קל, כי הבלגן הוא למקרה שיהיה ערעור (כי אם אין ערעור אנחנו לא חוששים מעצמינו, כי משום עיגונה הקילו בה רבנן, כמו שכותב התוספות בתחילת הדיבור האחרון בדף ב.). עכשיו תראה, בעיקרון רשי בדף ג. נותן שני פירושים מה עוזר הפנוב"נ לפי רבא: 1. מרגע שהשליח אומר, הבעל יתבייש לערער. 2. הבעל עצמו כבר לא יהיה נאמן. ככה שתכלס אם לפי הפירוש הראשון, אז אין כאן עניין גדול.

מצד שני, צריך לקחת בחשבון את מחלוקת התוספות בדף ג. (בדעת ר"י), שגם אם הבעל מערער לא מאמינים לו, לעומת דעת הכפתור ופרח (נדמה לי איפשהו בפרק י) שאם הבעל עודה בלגן אז מאמינים לו ופוסלים את הגט. כך שהאמירה של בפנוב"נ או הכרחית או כמעט חסרת משמעות, ואז זה בעיקר כמו שאומר התוספות ש"בעל מידק דייק" הכוונה שמתלכחילה הוא מדייק ונזהר, וזו המטרה של האמירה.

הקיצור, לפי רבא זו תקנה שבאה להגן על מצבים מסובכים ולא ממש פותרת בעיות ספציפיות. אז זה לא נורא כל כך. אבל לפי רבה זה די בלגן אם הבחור לא אמר... (למרות שבפיכח ונתחרש לא גזרו חכמים, כך שאולי זה לא סוף העולם, כי רוב בקיאים הם).

לכבודך פתחתי את הגמרא בפנים שלג דאשתקד

מתוך רצון לא רק לקשקש מהזיכרון...

אז ככה, אם השליח לא אמר בפני נכתב וכו', זו מחלוקת בין רבי מאיר לחכמים בברייתא בדף ה:, והלכה כדעת חכמים שזה לא נורא רק שיחזור ויעשה את הפעולה ויאמר.


ולגבי השאלה מה קורה אם הבעל מערער אחרי שאמר בפנוב"נ, אז ראיתי שכבר בירודלמי יש התייחסות לזה ונאמר כך: "אמר ר' יוסי: חומר שהחמרתה עליה מתחילה שיהא צריך לומר בפני נכתב ובפני נחתם, היקלתה עליה בסוף שאם בא ועירער עררו בטל".

וואו, רצינימקפיצים נטושים

מבחינתי באמת הדיון מתחיל מהמח' תנאים הזו;

לפי ר"מ כל המשנה בגיטין ממטבע שטבעו חכמים הגט פסול, שזה מעניין כי לכ' מדאורייתא כשר, בעצם, היא עדיין נשואה ומותרת לבעלה הראשון? רק כי השליח לא אמר בפנופ"נ,
 

לפי חכמים - כשר, אז מה התוקף של התקנה? מה קורה אם לא מקיימים אותה? הכל טוב?!

לא נראה לי שחכמים כזה סבבהשלג דאשתקד

הרי הברייתא בעצמה ממשיכה "כיצד יעשה...". השאלה היא מה קורה אם הוא לא עשה את זה.

מצד שני, באמת לא מובן מה הטעם של רבי מאיר. הרי תכלס מדובר בחשש רחוק, כי רוב הדיינים בקיאים בלשמה (וכאן רבי מאיר לא אמור לחשוש למיעוטא, כפי שמסבירה הגמרא), ומן התורה עדים החתומים על השטר נעשה כמי שמחקרה עדותם בבית דין. אז למה היא פסולה מן התורה?


(נדמה לי שיש תוספות בדף ה על חלק מהנושאים האלה, אבל אני כבר צריך ללכת לישון כדי לקום מחר לסדר בוקר )

אשריך אתהשלג דאשתקד
יאללה תשתף מחר בחידושי סדר בוקר!!
אח... היה שיעור, עם המון חידושיםמקפיצים נטושים

אבל לא מספיק הייתי מרוכז בו,

 

לפתע עלתה לי התובנה שבעצם הסוגיא שלי בסדרי בוקר בשבועות האחרונים היא זו; 'ריחיים בצווארו ויעסוק בתורה'?!

תקשיב נשמה טהורהשלג דאשתקדאחרונה

מסכת גיטין אחת ה.... פשוט אחת המדהימותתת!!!

יש בה כל כך הרבה פרטים והיבטים, שהסיכוי להתעמק ולהבין הכל, זה כמעט אפסי. תסתכל רק על הסוגיה של רבה ורבא, איך אותה מדנה יכולה לקבל משמעות גם של שאלה הלכתית עקרונית (לשמה) וגם של שאלה עובדתית (קיום השטר) ואתה עומד מול משנה עם 100 דוגמאות (גבולות הארץ? סמוכות ומובלעות? עולי בבל ועולי מצרים - לפי רהינו תם?) ועוד משפטים דו משמעיים ושאלות טכניות של שליח להולכה, הבאה וקבלה; אישה שהביאה, עבד שהביא, בעל שהביא; עד נעשה דיין; עדי חתימה או עדי מסירה (וכמה שיטות מפשרות...). חתיכת סלט לא הגיוני, וזה עוד לפני שכל המצב מתהפך - לאחר שלמדו, מלתא דלא שכיחא וכו וכו.

נראה לך שאפשר לעשות את זה תוך כדי שינה? או תוך כדי ריחיים על צווארו???

עזוב אותך, אל תנסה לבלוע הכל. קח את מה שהכי הכי חשוב בישיבה: האווירה, החידוש, היצירתיות והרעיונות שעולים. אהבת תורה מהברק שלה. זה ימלא לך מצברים וזה מה שחשוב לך עכשיו!!

אתה הרי מכיר את הסיפור על "עולא אקלע לבבל" (בתענית וגם בפסחים), שבהתחלה היה מאוכזב איך אנשים שככה חוגגים לא לומדים תורה, אבל בדיעבד הוא הבין שהאנשים כל כך סובלים שצריך להודות שמישהו בכל זאת לומד תורה...

תשמח שאתה מנסה, שאתה משקיע, שאתה רוצה. תשמר את זה! בסוף תצליח ובענק!!!

ואל תשכח שאתה גם חייב: "וכי עני היית יותר מהלל?" (הסיפור הידוע ביומא)

חברים, אני בסגנון של ישיבות ברמה משכלית מאוד גבוההיונתןzxcv
עבר עריכה על ידי שדמות בחולות בתאריך כ' בשבט תשפ"ה 11:58

אני בן 25 מחפש עכשין ישיבה ברמה גבוהה כמו שיח יצחק באפרת למי שמכיר, 

כרגע מחפש באזור הצפון.

מבקש לא להכנס לדיונים על ישיבות ומה טוב ומה פחות 

אלא לגופו של עניין אם משהו יכול לעזור לי 

תודה רבה לכולם

למנהל היקר שמחק את התגובה שליפשוט אני..

היית יכול כבר לתקן את הטעות בכותרת, על הדרך

..קעלעברימבאר
עבר עריכה על ידי קעלעברימבאר בתאריך כ"ב בשבט תשפ"ה 16:38

..

אתה מחפש ישיבה בסגנון של שיח?קעלעברימבאר
אם הדגש העיקרי הוא על הרמה ההשכלתית הגבוההקעלעברימבאר

אז בצפון נראה לי זה מעלה גלבוע (לא כזה מכיר אבל נראה לי).

במרכז יותר אז יש את הר עציון, מעלה אדומים, ירוחם, עתניאל, מחנים, אורות שאול בתל אביב.

אם אתה מחפש משהו כמו שיח (סגנון הרב שגר אם אני לא טועה?) אז נראה אולי מחנים או עתניאל? לא זוכר בדיוק. בצפון לא יודע אם יש כזה סגנון אולי יש במעלה גלבוע אבל לא יודע באמת. ולא יודע מה הסגנון בנהריה או עכו

יש לך עוד פרטים על מעלה גלבוע?יונתןzxcv

וכן מחנים

לא יודע עוד. אפשר לבדוק באתר שלהם. אני יכול לשאולקעלעברימבאר

מישהו שאני מכיר שלמד במחניים, אם זה חשוב

או שיש כאן מישהו שמכיר את ישיבת מחנים טוב?קעלעברימבאר

או מעלה גלבוע?

בסגנון שיח יצחק יש את מעלה גלבועפתית שלג
מעלה גלבוע הם בסגנון הרב שגר?קעלעברימבאר
נשמע לי שכןפתית שלג

אבל אני לא מספיק בקיא בהגותו ובישיבה הנ"ל..

אגב ברוח השכלתית רוחנית ויותר שמרניתפתית שלג

יש את ישיבת ראש פינה

בית מדרש ראש פינה 

דוד שלי שם, כדאי לךימח שם עראפת
הצלחת לברר על ישיבה?קעלעברימבאר
מגדל העמקyys

ממליץ מאוד לבדוק את ישיבת חב"ד במגדל העמק.
מקום שלומדים בו ברמה מאוד גבוהה, עם סגנון חשיבה שמדמה את הסגנון המקורי של חסידי חבד לדורות - עם חקירה מעמיקה ודורשת אמת מוחלקת... שווה לנסות!

למה אתה מתכוון רמה משכלית גבוהה?קעלעברימבאראחרונה

אם הכוונה לרמת לימוד גבוהה אז יש את קרית שמונה באזור הצפון והמון ישיבות באזור המרכז וירושלים

ויתוראנונימי404

מישהו יודע אם אני חותם ויתור ואני באמצע מיונים (ספציפית עתודה) אז יגייסו אותי ישר או שהצבא נותן להמשיך להתמיין?

לימוד בשפת אמתפלוני אלמונ

מי שבקיא יודע בכתבי בעל ה"שפת אמת" על התורה והמועדים(ואולי גם בספרים אחרים) ויכול להמליץ על בין 3-4 קטעים יסודיים וחשובים בלימוד תורתו לכבוד יום פטירתו ב-ה בשבט אשמח שישלח בהודעת וואטסאפ(ואם אין אז סמס) למספר 050-220-3441

רלוונטי עד ראש חודש שבט תשפ"ה, תודה מראש

דיכאוןאנונימי404
אני שנה א ואני ממש לא מתחבר להסדר, זה עושה לי דיכאון... מה לעשות? אם אני חותם וויתור ישר מגייסים לצבא?
אם זה עושה לך רע, כדאי לעבורארץ השוקולד
אולי לצבא ואולי לישיבה אחרת, תלוי מה עושה לך רע.


אם זה דיכאון אמיתי, כדאי לשתף דמות מקצועית וגם רופא צבאי.

^^פתית שלג

ואולי למכינה

כדאי להתייעץ עם דמות בעולם האמיתי ..אגוז16
בהצלחה
דרוש כובד ראשנקדימון

ההחלטות שתקבל יכולות להיות משמעותיות ובלתי הפיכות, ולכן קודל כל חשוב שתשים לב לזה ותשקול צעדים בזהירות.


כמו שאמרו פה, ייתכנו כמה סוגי קשיים:

1. קושי בלימוד ובסף הדרישות הישיבתיות - כנראה מרבית האנשים חוטפים איזה שוק כשהם מגיעים לזה, אבל זה טבעי. האם ניסית לדבר עם ר"מ בישיבה שרתה נמצא בה? יכול להיות שבירור פנימי כזה יעזור לך להתפקס ולמצוא את המסלול שיהיה טוב לך.


2. חוסר התאמה עם הישיבה - זה קורה. למרות שחיפשנו ועשינו שבושים, אולי בחרנו לא נכון. יכול להיות שמעבר לישיבה אחרת זה כל מה שאתה צריך. סגנון לימוד אחר, סגנון חברתי אחר, סגנון אחר של גישה, מיקום אחר, וכדומה. אולי ישיבה גבוהה ולא הסדר, אולי מכינה ולא ישיבה. יש כל מיני אופציות, ואולי אתה צריך משהו מהאפשרויות האחרות.


3. רצון לצבא - יכול להיות שפשוט הצבא מדבר אליך חזק. זו גם אפשרות. באופן אישי אני חושב שתקופה בישיבות/מכינות זה חשוב לעיצוב העולם הפנימי שלך (מידות, תפישת עולם, עולם רעיוני), להרחבת ההשכלה התורנית שלך (הלכה, גמרא, ספרות אמונית, וכו), וליציבות מנטלית שנולדת משני הדברים הקודמים.

אגב, אם בעניין הצבא מה שמפריע לך זה העניין של שירות מקוצר, אז זה פתיר. אחרי שתסיים את תקופת הישיבה שלך, אתה בהחלט יכול להתגייס באופן רגיל. אבל בשביל זה אתה צריך ישיבה גבוהה או מכינה.


ואם אף אחד מאלה לא נראה לך מתאים, אולי הבעיה היא אחרת ושווה לשקול לפגוש איש מקצוע. אבל אלה החלטות שלא כדאי לקבל לבד, כדי לא לעשות טעויות אימפולסיביות.


בהצלחה רבה!

^^^ אם כי ההחלטה בסוף שלךארץ השוקולד
תתייעץ עם דמויות שמכירות אותך ואת המקומות אבל ההחלטה שלך
תמיד ההחלטה בסוף היא של האדםנקדימון
אבל מכיוון שמדובר בהחלטה שיכולה להיות בלתי הפיכה ויש לה משמעויות לשנים קדימה אז כדאי לעשות את זה בחוכמה, בשיקול דעת, ועד כמה שאפשר מתוך יישוב הדעת.
מסכיםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך