הלוואי שיתנהגו אליה ביותר כבוד
קשה לראות אדם אהוב מתפרק
אבל את ראויה להמון הערכה
ושתדעי שבשישי חשבתי לומר לך את זה
למדתי ממך שלא צריך לחכות להזדמנות מיוחדת כדי לומר למישהו שאנחנו מעריכים אותו
שכחתי, אבל שתדעי שממש רציתי
וגם למדתי ממך כנות וסלחנות מסוימת מול הפחות יפה שבאישיות
ובכללי כנות מיוחדת
את אדם ענק בעיניי
אבל מכירה ומזדהה ממש.
אני המון מרגישה לא מוכשרת בכלום. סתם אחת
(ושהלוואי שהייתי כמו תחיה ופינג ושירה. באמת)
ובכל זאת אחרי הכל נראה לי יש כשרונות גם בדברים אחרים
וצריך לראות אותם
בטח ובטח שאת
(דרך אגב, ברמה העקרונית,
היום היה לנו דיון סוער על יופי ומקומו ביהדות
והגענו למסקנה שהוא בחירה של הקב"ה, כמו הרבה נתונים מולדים אחרים (חכמה לסוגיה, משפחה, חוויות ילדות..), וכנראה שזו לא מערכת צודקת, בעיניים שלנו. כלומר, מי אמר שכולנו אמורים לזכות לאותן מתנות?
זו אמירה קשה בעולם שמעלה על נס מצליחנות, אבל זה נכון אני חושבת.
לא יודעת איך מתמודדים עם זה. נראה לי עם הרבה אמונה והתבטלות לקב"ה
אבל מותר להיות מתוסכלים כשמרגישים ככה ורצוי לבכות על זה)
(וגם לי אין מקום בשבילי
)
(מבינה ממש)
אז ככה....
חשבתי על זה.
במה אני כשרוני?
זאת אומרת. בתחרות כשרונות, מה ילדים עושים?
ג'אנגלינג. ודברים כאלה.
טוב. סבבה.
זה משהו שהם התאמנו עליו....
וגם אם הם כישרוניים בו-
איזו מן מתת אל זו היכולת להקפיץ 3 כדורים בו זמנית?
אז נראה לי עבדו עלינו.
"כשרון" שהרגילו אותנו.
זה כזה עם נצנצים שזועק לעולם "אני מיוחד"!!!!! או "תראו אותי"!!!!
זה לא באמת כשרון.
כשרון זה מלשון "כשר". מוכשר.
את רוצה לזעוק לעולם "תראו אותי. אני יודעת לרכב על חד אופן או לצייר את המונה ליזה בצבעי מים על ניר הפוך"?
לא יודע.. מה העניין?
אבל באמת. מה שבאמת כשרון.
את מהדמויות המוכשרות ביותר שפגשתי (לא משנה עד כמה הצורה של המפגש מצומצמת)
ובתכל'ס אולי את ושכמותך באים לפה דיכאוניים וכותבים על הדמוי העצמי הנמוך שלהם ולו כדי לראות כמה ישר קופצים (סתם כי רוצים לראות כל מילה בהודעה שסמוך לכותרת שלה יש באותיות קטנות שחורות כיתוב "כישוף כושל")
ואומרים לה "מה פתאום" "את נהדרת"....
אבל אני מדבר ברצינות.
את באמת מוכשרת.
יש לך כשרון להיות בת אנוש.
טוב אז זה לא "כישרון" כמו שאמרנו שזועק להראות פעולה ספציפית.
זה יותר- אני מיוחדת, כי אני, אני. אולי יש עוד 1000 כמוני ויותר טובות וטובים. אבל אני אני.
אל תראו את כל כולי. זה בסדר.
כי את כשרה.
זה כשרון ששותק לעולם.
בס"ד
עשית לי טוב
ונגעת בנקודה
כישרון של תחרות כישרונות זה בדיוק מה שאני מחפשת
משהו ממשי להציג לעולם כהוכחה שיש בי משהו
ונכון שזה קצת מטופש
ואין לי אפילו אבל
זה מטופש
ומותר לי להיות מטופשת
אתה טועה בקשר לזה שאני כותבת כדי שיקפצו
זה רחוק ממני בטירוף
אני לא שם
אני כותבת כי אני כותבת
כי אני פורקת
כי טוב לי לראות שיש עיניים שמלטפות את הרגשות שלי גם אם לא באים ועונים
הזוי שאתה מצביע דווקא על זה
מתלונותי הקבועות זה שאני שונאת את עובדת היותי בת אנוש
אנושיות היא דבר כל כך מוגבל
במידה מסוימת זה קצת כמו פרפר בקופסה
הלוואי שאצליח לשתוק לעולם
תודה שכתבת
אולי להמשיך?
אבל היי.
מה אני לא אישיות?
אני מורכב לא פחות (כאילו, אנא ערף אבל מן הסתם...)
גם לי יש משהו לפרוק.
(נותן זמן תגובה לדעת אם להמשיך)
"אתה טועה בקשר לזה שאני כותבת כדי שיקפצו
זה רחוק ממני בטירוף
אני לא שם
אני כותבת כי אני כותבת
כי אני פורקת
כי טוב לי לראות שיש עיניים שמלטפות את הרגשות שלי גם אם לא באים ועונים
הזוי שאתה מצביע דווקא על זה
מתלונותי הקבועות זה שאני שונאת את עובדת היותי בת אנוש
אנושיות היא דבר כל כך מוגבל
במידה מסוימת זה קצת כמו פרפר בקופסה"
הממ...
האמת? לא דייקתי.
למה את כותבת פה?
למה הפריקה דוקא פה?
אני חושב שאם האדם הוא עולם קטן.
הניק הוא אדם קטנטן.
זוהי נקודת מפגש זעירה לדמות מאחורי הניק.
את החלק ממך שבחרת להראות (בהנחה שהוא לא שקרי כי אז זה חלק קטן מאוד ממך)
משתמשי הפורום רואים ומכילים, כל אחד לפי מה שהוא ראה.
לפי מה שהוא מבין.
את בוחרת לפרוק את רגשותייך אלא לתוך העולם הקטן פה שמכיר את "שירה הקטנה" (בגודל, לא באיכות, כן? כאילו לאו דוקא)
זה מהווה אצלך פריקה לכתוב לתוך שירה הקטנה שלך.
כנראה שאת מרגישה פה כך. שזה יהווה אצלך פריקה.
סוג של התייחסות ל"עולם" פה בנוחות מסויימת (אין לי מילה אחרת להגדיר)
אז את הפריקה את עושה מול העולם הזה במודעות שזה דוקא נסיופ.
הרי לא תעשי את שירשוריך אלה בפורום שלא מגיבים בו. (גרעין התחיה, למשל)
את רואה את זה כפריקה, אבל למה?
את רואה בפורום הזה נקודת פריקה אולי גם קצת נחמה.
עיניים מלטפות היא גם אפשרות אבל את לא רואה את העיניים המלטפות עד שמגיבים.
(בדומה מאוד למה שכתבתי לבננית בשרשור המחשבות שלה, שעדיין לא הגבתי שם. בעוונותיי)
המ...
טוב, את בת אנוש. נבראת כזו.
יש את הצד הגס. השפל (חבדצקערס- "נפש בהמית")
שאותו מקבלים. זו העבודה שלנו.
[מישהי חכמה אמרה לי פעם.
(היא לא אמרה את זה לי.
אבל אני רוצה להתייחס לזה כך, מותר לי?)-
"למה הגוף הכבד הזה, מילא כתפים, אבל שאר הגוף?" (משהו בסגנון...), זהו לא משפט מדוייק. אבל הוא מתאר בחביבות את ייסורי הנפש מהחלק הבהמי של האדם]
המ, זה כל הפרויקט שלנו.
לעבוד עם המוגבלות.
כי עם הצד הבהמי יש את הצד המושך מעלה. חלק א-לוה ממעל.
השאלה היא כמה כשרים אנחנו.
שלא נסחפנו לצד הבהמי-אדמתי מדי.
שאנחנו מוכשרים לקבל את הנשמה.
מוכשרים להיות בני אדם כשרים.
בס"ד
מי קורא בגרעין התחיה?
כאן זה נקרא ושוקע תוך כמה דקות או ימים
אני ממזמן לא הילדה שאומרת שהציור שלה מכוער כדי שיחמיאו לה
זה נגמר בכיתה ג' היפה
אז אתה בעצם אומר שאני טובה בלהיות בעלת נפש בהמית?
א- אף אחד זו בדיוק הדוג'
ב- אם הסבה היא שזה שוקע- למה אמרת העיניים המלטפות. אני חושב שהזדהות אנושית זה מה שאת רוצה. ולאו דוקא בצורה של את מושלמת. אבל תכל'ס- לא תתאכזבי אם יענו לך "בינינו- אם אכן כך וכך- את בן אדם נוראי!"
ג- ברור! אבל גם אם כן יש בדל מסוים של זה זה יתגלה בצורה יותר בוגרת (צריך לעשות התבוננות אם אין את זה ואני לא רואה כל רע בזה שיש קצת מזה..)
ד- כן. בדיוק! את טובה בלהיות בעלת נפש בהמית. כי האישיות שלך לא נגררת אחרי הצד הזה.
הרי נפש בהמית היא העבודה. השאלה היא האם אני עובד טוב.
אני חושב שאת טובה.
טובה בלא להסחף אחרי הנפש הבהמית (מול האישיות. מול המעשים- אני מניח שיש מה לשפר...)
טוב מחר ערב חג. אחכה לתגובה שלך. אני כבר התייאשתי מעט מלכתוב את מה שרציתי...
(נ"ב- יכול להיות שחכם מצדך לשכוח מכל מה שאמרתי- כי אני עייף מאוד עכשיו, אנא- בחרי בשכלך מהו האוכל ומהי הפסולת וקבלי בהבנה.)
בס"ד
אני צריכה שיראו אותי לכן התחיה לא רלוונטית
ופה גם אם זה שוקע זה עובר קודם כל דרך כמה עיניים
אני רוצה שהכאב שלי ישאיר רושם על העולם
בין אם זה דברך שאנשים יראו או דרך דברים שהבטחתי לעצמי כבר לא לעשות
ד. אוקי אז תודה
ואופ
כי באמת כולם הרבה יותר טובים ממני ואזמה שזה רק בתוך הראש שלי
ימ''לרק אומר שאת ממש לא צריכה להרגיש ככה. זה לחלוטין לא בצדק....

סליחה על הניצלוש....

לא משנה... נפסיק את הניצלוש....
סתם כי אין לי מושג על מה אתה מדבר...
חשבתי התכוונת למשיב הרוח של הרב אבינר...
בס"ד
אני פשוט רוצה כישרון לחבק חזק ולדעת שיש בי משהו
אני רוצה שתהיה לך סיבה להעריך אותי
את מחפשת אושר ב"כשרון" ספציפי.
אבל בתכל'ס- בעלי הכשרונות הספציפים האלה כמהים למה שיש לך.
האוצר הוא בביתך....
בס"ד
כל אחד מחפש את מה שלעולם לא יהיה שלו
תמיד יש דרישה לשלמות, וטוב שכך. השאלה היא מה הדבר השייך לדרך שלי לשלמות.
מי אמר שאני מספיק כדי להיות יותר?
בס"ד
אבל ממתי הגיון הולך יד ביד עם פרפקציוניזם?
בעברית- בקשת ה'. קרבת א-להים.
בס"ד
תודה לך

בשמחה, עכשיו רק תפנימי... 
בס"ד
כאן כן
נפתלי הדגאחרונהזה מוכיח יותר מהכל
שזה לא באמת משנה מה הבנאדם באופן אובייקטיבי
משנה מה הוא מרגיש, בלי שום תלות באמת חיצונית.
(שזאת מן דרך מסובכת שלי לומר שבעיני את מיוחדת ומוכשרת ממש ושמוזר לי שאת חושבת שלא)
אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול
הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
דוגמאות בשיעור:
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים?
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר?
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי?
ועוד...
נושאים בשיעור:
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי
נושאים בשיעור:
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת
וכן ב הלכות ברכות
בהצלחה בלימוד