החלטתי לפתוח שרשור של דברי רבנו הקדוש.mama

כל אחד יכתוב משהו שהוא רוצה להביא והלוואי שנזכה להוסיף עלינו עוד קצת קדושה.

רבנו בעניין של לדון כל אדם לכף זכות (ליקוטי מוהר"ן איפשהו,לא כתבתי לעצמי, סליחה..):

"דע כי צריך לדון את כל אדם לכף זכות,

ואפילו מי שהוא רשע גמור,

צריך לחפש ולמצוא בו איזה מעט טוב,

שבאותו המעט אינו רשע,

ועל ידי זה שמוצא בו מעט טוב ודן אותו לכף זכות,

על ידי זה מעלה אותו באמת לכף זכות,

ויוכל להשיבו בתשובה"

והוסיף שצריך לדון גם את עצמו לכף זכות, כדי לשמח עצמו במציאת הנקודה הטובה.

 

 

 

אה. ושיהיה לכולם שבת שלום!mama

שבת של שמחה, קדושה והתעלות!    

שנזכה כולנו לגאולה אישית וכללית... 

מה את רצינית שאת לא יודעת איפה זה בליקוטי מוהר"ן??נ נח זה הכל

בס"ד בר"ה

הבסיס של כל תורת ברסלב תורה רפ"ב "אזמרה"

לצערי(או שלא) לא נולדתי ברסלבmama

אבל בכל מקרה.

תשקיעו שתי שניות, פתחו איזה ליקוטי עצות או משו אחר ותפתחו לנו ת'עיניים..

ולא לייבש!!!!!!!!!!!

נ נח זה הכל, מה אתרוצה נ נח זה הכלפונפון

היא יודעת להגיד יפה נ נח נחמ נחמן מאומן!!!

ולצורך העניין:

כל העולם כולו גשר צר מאוד והכלל והעיקר שלא לתפחד כלל

פונפון קיבלתי אחי תודה ומאמא אני מצטער אם נפגעת !!נ נח זה הכל

בס"ד בר"ה

באמת סליחה....ורבינו אמר שנחזיק עצמינו יחד אז הנה גם דיבור וגם הלכה למעשה!!

לנח נחמ נחמן מאומןאנונימי (פותח)

בעז"ה בר"ה.

 

רבנו אומר בתורה רפ"ב לדון כל אחד לכף זכות,אז איך לא דנת את מאמא לכף זכות? שהיא לא יודעת איפה זה.

לא קרה כלום... תמשיכו לכתוב!!!taltal

זה מעודד!

דברי רבנו זה תמיד מחזק! 

* taltal= mamamama

החלפתי מזמן את השם משתמש, ועכשיו נכנסתי לראות מה קורה איתו...

 

תפוח- לא אמרתי את זה בתור גנאי אלא בתור סתם כאילונ נח זה הכל

בס"ד בר"ה

מההה?!?1 את לא יודעת??? אבל יודע מה אחי טעיתי וה' יכפר לי את זה מחילה שוב מאמא

נו די. לא קרה כלום באמת! הכל בסדר.mama

העיקר שבסוף ייכתבו פה דברים אמיתיים ומחזקים...

שיהיה לכולם יום נפלא!

תפוח-קדמון ולמה אתה לא דן אותו על שהוא לא דן אותה?פונפון
וולאק תזהר לפני שאתה אוכל תפוחים...
משיבת נפשמכאל 2 3

ב"ה ית' בר"ה

משיבת נפש יג'

חח

 במקומות הנמוכים ביותר מאד ורחוקים מאד מהשם יתברך

שם דיקא מלבש חיות גבוה מאד בבחינת סתרי תרה על כן מי שנפל מאד חס ושלום

 צריך שידע זאת ששם במקומו דיקא יכול להתקרב להשם יתברך ביותר

כי שם דיקא נעלם חיות גבואה מאד וכשיזכה לשוב אל השם יתגלה

על ידו דיקא תורה גבוהה דהינו סתרי תורה!

יש שיעורים ממש מחזקים באתר אזמרה!

 

בספר של הרב דורון קראתימאחורי הקו

שרבנו אמר שכוחו הגדול והחזק ביותר של האדם הוא הגעגוע, ובעזרת געגוע ורצון וכליון רציף ואמיתי יוכל להגיע לכל מה שיחפץ אם לא יתייאש... (בפירוש למעשה מאבדת בת מלך) (לא ציטוט)

וואי זה ממש נכוןmama

אני הרגשתי את זה "על בשרי"!

לרצון ולכיסופים יש כח להפוך עולמות...

תשמעו משו!אנונימי (פותח)

רבינו אומר שמספיק שאדם יגיד בהתבודדות רבונו של עולם זה כבר אמונה!זה לא מדהים?

רצוןפונפון

רבנו אומר העיקר הוא הרצון

ופעם שאלו אותו על אותו עניין

השיב רבנו: האתה רוצה לרצות?

כלומר שצריך לרצות את הרצון!!! ולא רק לצפות לאיזו תוצאה...

וזהו הנצחון האמיתי, כשאדם מסתפק במה שהוא רוצה... אפילו כשהוא הפסיד, הוא שמח במה שרצה לנצח, אזי זהו הנצחון.

"נצחתי" וגם כשלא "ואנצח" במה שאני שמח ברצון.

משבחי הצדיק - בלי רבנו הלך עלינו!!פונפון

נתגלה לנו אור הצדיק האמת בעצמו, הוא רבנו ז"ל. אנחנו צריכים להתדבק רק אליו ולא לחפש במקומות אחרים, כי הוא דרך חדש כמו רשב"י והאר"י ז"ל והבעל שם טוב בעצמו. וממנו כבר לא יהיה חדשות עד משיח צדקנו.

וכמו שקשה, למה היה צריך לבוא רשב"י בעולם - לא היה די במשה רבנו עליו השלום שהיה כבר וכו'? כבר אמר רבנו ז"ל בחיי מוהר"ן: כי קודם שנמצא הצדיק האמת יכולין להתקרב להשם יתברך (היינו בדרכים שמקודם) וכשכבר נמצא צדיק האמת אזי אי אפשר להתקרב להשם יתברך בלתי דרכו ועצותיו, כי כי כבר נתחדש חוליי הנפש כאלו עד שמוכרח לרפואותיו.                     (מכתבי שמואל א כב)

בעל השדהפונפון
כ"ד כסלו 02:23
העתקה מספר בעל הגן. פרק "בעל השדה" י פונפון י

יא

יֵשׁ שָדֶה הָעֶלְיוֹנָה שֶׁשָּׁם גְּדֵלִים כָּל הַנְּשָׁמוֹת. וְאֵלּוּ הַנְּשָׁמוֹת צְרִיכִים בַּעַל הַשָּׂדֶה שֶׁיַּשְׁגִּיחַ עֲלֵיהֶם וְיַּעֲסוק בְּתִקּוּנָם.

וְצָרִיךְ כָּל אֶחָד שֶׁרוֹצֶה לְרַחֵם עַל נִשְׁמָתוֹ, לְבַקֵּשׁ וּלְהִתְחַנֵּן הַרְבֵּה לִפְנֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ כָּל יָמָיו, שֶׁיִּזְכֶּה לְהִתְקָרֵב לְהַצַּדִּיק הַזֶּה שֶׁהוּא בַּעַל הַשָּׂדֶה, שֶׁהוּא מִסְתַּכֵּל עַל כָּל אֶחָד לְהָבִיאוֹ אֶל הַתַּכְלִית הָאֲמִתִּי, כִּי אִי אֶפְשָׁר לָבוֹא אֶל הַתַּכְלִית הַטּוֹב הַנִּצְחִי כִּי אִם עַל יְדֵי הַצַּדִּיק הַזֶּה שֶׁהוּא בְּחִינַת בַּעַל הַשָּׂדֶה הָעֶלְיוֹנָה:                                                 (לקוטי מוהר"ן סה)

גם לי יש משהו.. שמסתובב לי בראש כבר פווול זמן..מילקי

למרות שכמעט לכולם פה מספיק להסתכל בחתימות בשביל לראות דברים שרבנו אמר...

"למאמין האמיתי, אמונה היא ראיה!" (לקו"ע, אמונה)

זה פשוט אחד החזקים.. מעניין מתי אני אפסיק לחשוב עליו..

מותר עוד אחד? [=מילקי

"כל דבר יכול לשמש כאמצעי לעבודת הבורא.
אך ככל שפוחתת האמונה, כך פונים האנשים לדרכים סבוכות יותר לעובדו."
(לקו"ת פ"ו)

עכשיו תיקנו אותי...מילקי

"כל דבר יכול לשמש כאמצעי לעבודת הבורא.
אך ככל שפוחתת האמונה, כך פונים האנשים לדרכים סבוכות וקשות יותר לעובדו."
(לקו"ת פ"ו)

תיקון קטן..

נממ... תמיד תהיתי מאיפה חושבים שיש הרשאה לשטויות.גלוק17

לק"י.

עכשיו ראיתי.

אבל האם באמת "כל דבר יכול לשמש כאמצעי לעבודת הבורא" ???

רבנו אמר שאדם צריך לשמח עצמו אפילו במילתא דשטותאmama
וכןן. כל דבר יכול לשמש כאמצעי לעבודת הבורא. זה לא מילקי אמר, זה רבנו! סמכי עליו חמודה, והכל יהיה בסדר...
אני לא מוצא שום נקודה טובה בעצמי, מה עושים?אנונימי (פותח)
אין כזה דבר...mama

רבנו אומר שאפילו באדם הכי רחוק, והכי חוטא, והכי רשע, יש נקודה טובה, שרוצה רק טוב.

אמנם יש כאלה שאצלם הנקודה מכוסה וקשה יותר למוצאה, אבל היא קיימת.

 ואסור להפסיק לחפש אותה. צריך כל הזמן לנסות למצוא בעצמו את הנקודה הזאת, הקטנה הטובה.

השם יהיה עמך.

*****

תנסה לחשוב על רצונות טובים שבך, על שאיפות למעבר, על משהו טוב שעשית שמבטא את הטוב שבך...

בכל אדם יש טוב. 

איזה דברים מתוקים כתבת מאמא!אזמרה...

אשרייך! חיזקת מאוד!

ומי שיחפש טוב בעצמו, יראה טוב בזולתו.

 ומי שמחפש טוב בזולתו, ימצא את הטוב הזה גם בעצמו.

כמו שאמר הבעל שם טוב : "הזולתי הוא הראי"-

הוא מראה המשקפת לי את פנימיותי...

איזה דברים מתוקים כתבת מאמא!אזמרה...

אשרייך! חיזקת מאוד!

ומי שיחפש טוב בעצמו, יראה טוב בזולתו.

 ומי שמחפש טוב בזולתו, ימצא את הטוב הזה גם בעצמו.

כמו שאמר הבעל שם טוב : "הזולתי הוא הראי"-

הוא מראה המשקפת לי את פנימיותי...

נשמה אתה מניח תפילין?? מתפלל??נ נח זה הכלאחרונה

בס"ד בר"ה

כבר יש בך וחוץ מזה עצם זה שאתה מנסה למצוא זה כבר נקודה טובה זה אומר שיש לך רצון וכיסופים לה' אשריך לגמרי יהי חלקי מחלקך!!!

הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך