מותר או אסור לשנוא ערבי ?פגזניקית גאה!
שלום.
יש לי שאלה,
אני יודעת שזה לא הכי חכם לשאול אותה בפורום, אז אל דאגה, הרב שלי מברר לי עלזה.

מותר או אסור לשנוא ערבים?
סתם ערבי, שלא עשה לי אישית משו.
יש מצווה "למחות את זכר עמלק" ויש ת'סיפור ההוא שאבימלך [ככה קראו לו?] היה חולה ואברהם אבינו התפלל עליו..


קיצור, דיעות, מאמרים, הסברים, הלכות ושאר ירקות יתקבלו בברכה (:
ערבי פרטי - לא. האומה הערבית:אחד מאלף

בס"ד

 אין טעם לשנוא שום אדם שלא עשה לך רע.

"משנאיך ה' אשנא". כיוון שהיום האומה הערבית במלחמה איתנו אנחנו במלחמה איתם. וזאת מלחמה גם של האזרחים. אולם אני לא שונא את הערבי הפרטי. אני נלחם בו כחלק ממלחמתי באומה הערבית שפוגעת בעם ישראל.

לחסידי הרצי"ה: הסיפור של הרב צבי יהודה שאמר שאין לנו מלחמה עם אחמד ויוסוף לא סותר את מה שאמרתי.

אביה- יש שרשור בהמשך על "מוות לערבים". עייני שם...

שאלתי סתם על ערבי..פגזניקית גאה!
לא על האומה.. [למרות שנחמד לדעת שיש היתר לשנוא אותם..]
נגיד סתם ערבי עכשיו באוטובוס, אסור לי לסנן כזה "ימ"ש"?

מה הסיפור של הרצי"ה? מעניין אותי.

[איך אתה יודע איך קוראים לי?] לא, לא מצאתי ת'שירשור.
למה?אחד מאלף

בס"ד

לסנן ימ"ש- אני יודע שזה כיף. אבל מה הרעיון בזה? מה את מרוויחה?

הרצי"ה פעם נזף בכמה חבר'ה: "אין לנו עסק עם אחמד ויוסוף".

----

"אביה... המעריצה המושבעת" (אודי דווידי שם. שם)

הסינון הזה מעיד על רגש שיש לי בפנים.פגזניקית גאה!
שנאה. אני שונאת אותם.
זה אסור?

[עדיין לא הבנתי מאיפה.. אבל שיהיה..]
ערבים הם לא עמלק.הסנה-בוער

בס"ד

וכבר יש על זה שרשור...
בעקרון נראה לי שלא, אבל בגלל מה שהם מייצגים- אויבים שלנו, שחובה עלינו להרוג בגלל שהם בארץ ולא מכירים בשלטוננו, נראה לי שזה טבעי לשנוא אותם... אותו..
וכבר יש על זה שרשור.

ברור שמותר!!! ולא רק לסנן!!!!!!!!!!!!!!!!!1בת-עמי
הם האויבים שלנו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ימ"ש!!!!!!!!!   [ התעצבנתי! ]
לדעתי ערבי פרטי, שלא עשה לך כלום-אסור!SIMI

טוב, ממש הולכים להתעצבן פה על מה שאני אגיד, ובכל זאת, אני הולכת להגיד את זה:

1. א-ס-ו-ר להתגרות בגויים.

2. למה סתם לשנוא בן אדם שלא עשה לך כלום? כי הוא ערבי?

אם ככה, אז מה ההבדל בין החינוך שלנו לחינוך של הערבים? שנינו מחנכים לשנאה בלי סיבה!

ושוב- אני מדברת על ערבי פ-ר-ט-י, ולא ככלל, ועל ערבי שלא עשה לך דבר.

למה לשנוא אותו? "ומשנאיך ה' אשנא" - לא כל הערבים הם שונאי ה'.

ערבי, שלא עשה לך כלום, סתם לשנוא אותו? לדעתי זה טיפשות וזה מה שהערבים שכן שונאים אותנו, מחנכים את ילדיהם.

היהדות  לא נוהגת כך.

אוףףף!בת-עמי
כתבתי תגובה ממש ארוכה שבחיים לא כתבתי כ"כ הרבה והיא נמחקה!אז אין לי כח עכשיו לכתוב את זה אז אני רק יגיד שאני ממש לא מסכימה איתך(simi)!!!
אני לא יכולה לענות כי אני לא יודעת מה רצית לכתוב..SIMI
אני חושב שאני כן יכול לענות לה..הרועה
עזבי אותך מהחינוך שקיבלת וממה את חושבת הדיון הוא על הלכה.
אתה לא צודק...היא כתבה גם דיעות- וזה מה שאני עשיתיבת-עמי
זאת הדעה שלי...
אל תמציאי איסורים..אוריין

בס"ד

1. מותר להתגרות בגויים. מי אמר שאסור??

2. כי הוא אויב!! הוא שונא אותך! הוא רוצה להרוג אותך ובגלל זה לשנוא אותו!!

היהדות נוהגת לשנוא את האוייב. אוייב של עמ"י הוא אויב של הקב"ה.

 

 

רב אחד (נר'לי הרב אליהו) אמראנונימי (פותח)

בס"ד

שחלק מהערבים הם מישמעאל וחלק מעמלק, והישמעאלים יחזרו בתשובה ואת העמלקים נהרוג.

הרב אמר, מה אתה מתווכח...אנונימי (פותח)אחרונה
לא. אסור לשנוא.מרב.
כאילו- אם זה מחבל מצווה לשנוא.
אם זה סתם ערבי- אסור לשנוא. לא חובה לאהוב, אבל כן חובה לא לשנוא.
אבל חלק ניכר מהערבים בגדר 'תומכי לחימה'!רחלקה
מה את אומרת??אוריין

בס"ד

הערבים בארץ הם אויבים!! ואויבים שונאים!!

וחוץ מיזה ישמעל שונא ליצחק!!

אז אל תמציאי "חובה לא לשנוא".. 

 

 

***"הלכה בידוע הוא, שעשיו שונא ליעקב"רחלקה
ו.. עוד פסוק שתומך באוריין: "משנאיך ה' אשנא".
יש גם "ישמעל שונא ליצחק"..אוריין
כתגובה לדבריךSIMI

הלכה היא כידוע שעשיו שונא ליעקב, ולא להפך.

בגלל מסלפי אמונה כמוך, התברכנו בנוער "איכותי"...

אולי זאת שעת הלילה המאוחרת  או סתם התנצחות מיותרת.

עדיפות לבחור כמוך לעסוק בלימוד תורה ולא בהתרברבות חסרת בסיס שברור שמקורה בריקנות, ובחוסר מעש משווע.

עייפתי...

 

 

תגובה ל simiאוריין

בס"ד

מה הקשר?? זה לא אומר שיעקב לא אמור לשנוא לעשיו!! בגלל שעשיו שונא את יעקב יעקב כן צריך לשנוא את עשיו..!!

את מסלפת את התורה!! התורה היא לא נצרות ואין בתורה להתנהג לאויב בסבלנות כמו בן אדם ובלה בלה בלה..

 

שוב,SIMI

ברגע שזה אויב, ברור שלא צריך להתייחס בסבלנות אליו.

השאלה היא מזה אויב.

 

 

מענין לענין באותו ענין-רחלקה

מותר לירוק על ערבים ברחוב?
ועל נוצרים?

למה שיהיה מותר לירוק?אנונימי (פותח)

זה נראה לך סביר שיהיה מותר לירוק על בן אדם שלא עשה לך כלום?

או על מישהו שלא מאמין במה שאת מאמינה בו?

לא כל מי שגוי הוא אויב.

ואין שום סיבה להתיחס עליהם כך.

 

*אליהם.אנונימי (פותח)

ואני כמו שאמר אחד מאלף  נגד האומה הערבית שנלחמת בנו ולא נגד כל ערבי שלא עשה לי כלום כפרט.

ואוריין, בלי קשר לאסור או מותר, מה זה נותן לך להתגרות בבני אדם?

את מרגישה יותר גיבורה בגלל זה?

קידוש השםאוריין

בס"ד

זה מה שזה נותן..

 

אבל לפעמים זה גם חילול ה'!רחלקה
באמת, אני ממש מסכימה שצריך לשנוא, השאלה איך בתכל'ס..
תני דוגמא מתי זה חילול השם??אוריין
כשרואים בנות (בעיקר, כן?) דתיותרחלקה

הולכות ברחוב, יורקות ומקללות בקולי קולות- זה לא ממש קידוש ה'.

לא ככה ה' רוצה לראות את בנותיו, לענ"ד.

מה הבעיה??אוריין

בס"ד

זה בטוח לא חילול השם..לדעתי זה קידוש השם..  זה אולי לא כ"כ צנוע אבל זה קידוש השם..

 

אם זה לא צנוע- זה חילול ה'!רחלקה
לא נכוןן!!אוריין

בס"ד

מבחינת הערבים זה קידוש השםם!! כי הם יוצאים מושפלים מיזה שהבת ירקה עליהם!!

 

והבחורה יוצאת מושפלת מזה שירקה ברחוב..רחלקה

בעז"ה.

ועוד על מי?? על ערבי שפל ונבזה!

[אני לא אומרת מה נכון. אני בעצמי בשלב הבירורים]

למה מושפלת??אוריין

בס"ד

למה מושפלת?? מזה משנה אם בן או בת יורקים??..

 

כי בנות צריכות להיות מכובדות,רחלקה

אצילות יותר מבנים.

ותסכימי איתי שזו התנהגות בהמתית-משהו.

 

מה הקשר??אוריין

בס"ד

מה בהמתי?? אני לא מסכימה!

לפי דעתי זה משפיל שיורקים עליך בין אם זה בן ובין אם זה בת..

מותר לשנוא אותם!אנונימי (פותח)
ברור שזה משפיל את הנורק. [זה שירקו עליו]רחלקה

אך מה עם הבחורה? עליה אני מדברת.

לדעתי יש פה מימד כלשהו של השפלה לאדם היורק.
אין לי מושג איך צריך לנהוג.

מה זה השאלה הזאת?!אחד מאלף

בס"ד

עם כל הכבוד וההערכה, בדיוק כמו ש"הרועה" אמר- צריך להסתכל ב"עיניים של תורה", ולא לפעול מתוך הזעם על הגירוש בחברון או על המכות בעמונה.

אין שום היתר שבעולם לירוק על ערבי או נוצרי ברחוב. זה לא חכם מחנה טקטית (ראה הערה). זה לא נכון מבחינה מוסרית. וזה אסור. לא שמעתי מעולם רב שהתיר דבר כזה!

לגבי בנות- אין כאן שאלה בכלל. בנות לא צריכות להתעסק בשום פעולה "מלחמתית". תשאירו את זה לבנים. זה לא מכבודכם!

--------

ישנו יהודי מוערך מאוד. אדם יר"ש שעשה המון מצוות, ובין השאר: בנה כנסייה ענקית בירושלים. איך זה קרה? כשהוא היה צעיר לימים, הוא שרף כנסייה. השופטים חייבו אותו לעבוד ולשלם קנסות עצומים. בנוסף, המדינה כפיצוי בנתה כנסייה ענקית, בזכותו של אותו פנאט נטול מחשבה.

גם אוריין לא שמעה מן הסתם על רב כזה,אנונימי (פותח)

פשוט הכעס שלה מכתיב לה מה לעשות. ברור שזה צעד מטופש לעשות, מכל בחינה אפשרית.

ואוריין, זה ממש לא מקדש את שם ה'.

ההיפך הוא הנכון. מזה שהערבים מושפלים כי בת ירקה עליהם כפי שכתבת זה מקדש את שם ה'?

במה בדיוק? בזה שיהודים הולכים ויורקים ברחוב על כל מי שהוא לא כמותם?

את זכית ונולדת יהודיה, אבל זה לא אומר שכל מי שלא יהודי הוא לא בן אדם וראוי ליחס של כבוד, ולו בשל כך הקב"ה ברא אותו.

לאחד מאלף וכוכביתאוריין

בס"ד

אחד מאלף

הם אויבים שלנו! וזה לא אסור לירוק?? איפה בתורה או בהלכה כתוב שזה אסור??

אז זה לא הוא בנה זה המדינה! זה לא אשמתו מה שהמדינה הדפוקה הזאת עושה..

(ערבי זרק אבן אז מישו ירה בו ואז המדינה שילמה פיצויים לערבי..(המצאתי אבל זה יכול לקרות..)- נווו?? אשמתו של מי שירה??)

כוכבית

הם אויבים אויבים א-ו-י-ב-י-ם שלנו ושל השם!! אז זה שהם מושפלים זה קידוש השם!!

ודרך אגב אני לא קוראת לאף אחד לירוק על ערבי..אוריין

בס"ד

או נוצרי..או להרביץ לו..

 

לגבי העניין הטקטי- באמת צריך לעשות את זה במחשבה.רחלקה

לא צריך לעשות שטויות בדווקא. כמו שאמרו בזמן הגירוש (ועדיין אומרים-): אל תעצרו לחינם. חבל על הכוחות.
לכן, בכל פעולה שאנחנו עושים צריך לקחת בחשבון מה תהיה תגובת הסביבה, ואיך זה משפיע עלינו ועל מטרת-העל שלנו (בין שאר הפרמטרים).

לגבי העניין המוסרי- לא ידוע לי על רבנים מהמגזר שלנו שאומרים לירוק, אך אני מכירה לא אחד ולא שניים- בני רבנים ידועים שכן יורקים. צריך לברר את בעניין.
ולא. זה ממש לא בא מתוך רגש. כי אם מתוך הרצון שלנו להשליט נוכחות יהודית גאה. [מה לעשות שממשלתנו היקרה לא עושה את תפקידה??].

 

---------
אני מכירה מישהו (...) שתמיד ירק על כמרים ברחובות ירושלים.
פעם אחת, הנ"ל ירק על כומר, ופגע לו באף. ההוא התחיל להתעצבן. התחילו מכות.
ב"ה הענין נגמר בכי טוב, והכומר למד לקח לפחד מיהודים, ולדעת מי כאן הבוס.!

 

תגובה:אחד מאלף

בס"ד

א. תחשבו בהיגיון. ת'אמת? עד לא מזמן גם אני חשבתי ככה. אבל תנסו להפעיל גם את השכל ולא רק את הרגש שכועס בצדק.

ב. להשליט נוכחות גאה? אפשר גם בעיניים (מניסיון). ממבט קשוח ללא פחד.

ג. לגבי ה"מישהו" הנ"ל, לאחד מחברי הפורום היקרים קרה מקרה דומה שנגמר בהתנצלות ארוכה ובהרגשת עליונות טכנית ומוסרית של ה"גלח". חברנו הנ"ל ניצל ממעצר ברגע האחרון.

ד. זה כן הוא בנה. "בזכות" מעשה הגבורה שלו זה קרה. בלעדי זה זה לא היה קורה. (והדוגמה שלך, גם את מסכימה שהיא לא אותו דבר).

רחלקה- בנים של רבנים? אבא של חבר שלי, רב מפורסם ות"ח אומר תמיד לבן שלו: "אל תגדל להיות בן של רב". לי אישית יש המון מטען על בנים של רבנים. מה שהם אומרים לא מהווה בעיני שום כלום. ולפעמים, לצערי, להיפך...

תגובהאוריין

בס"ד

סבבה גם לתקוע מבטי רצח אבל מה הקשר?? זה לא אומר שאסור לירוק..

מה ההבדל בין הדוגמא שלך לשלי??..

 

אוריין, אני מאמינה שיש גם את רוח התורה.אנונימי (פותח)

ואני לא חושבת שזה לפי רוח התורה לירוק על סתם אדם.

ולא כל מי שלא יהודי הוא אויב.

כך שזה לא מקדש את שם ה' לירוק עליו.

 

 

מותר. מותר. מותר.~~אני~~
לדעתי מותר.
תראו את הרוצחים האלה, אי אפשר להתייחס אליהם בתור בני אדם. את כולם צריך לשנוא, גם בגלל שאחרת נהפך לאנשים שכביכול 'צדיקים', ולא שונאים סתם, אבל תזכרו של 'מי שמרחם על אכזרים, סופו שיתאכזר אל רחמנים'.
אין מה לעשות. הם לא בני אדם. וחוץ מזה שאין ערבי טוב. אי אפשר לא לשנוא, כי כל ערבי, אפילו קטן- הוא רוצח גדול ושונא ישראל. וכשהוא יגדל הוא ירצח אותנו בדם קר. כי ככה הם חונכו, וזה בדם שלהם- לשנוא אותנו ולהיות אכזריים.
מעצבן אותי כל ה'יפי נפש' האלה שחושבים שאסור לשנוא אותם. אין שם אדם שלא רוצה לרצוח אותנו. למה אסור לשנוא אותו?
אה וד"א ,~~אני~~
אתם אומרים שאסור לשנוא. תסבירו לי איך אתם מצליחים לא לשנוא אותם, כשאתם נזכרים בכל נרצחי הפיגועים?? איך????
תפילה ללידה קלהחירטטתי
אשמח אם תוכלו להתפלל ללידה קלה לנעמה בת רבקה 
שיהיו בשורות טובותליפא העגלוןאחרונה
משניות זרעיםלעבדך

האם לדעתכם יש מסכתות שמוטב להקדים כדי להבין מסכתות אחרות בסדר זה או פשוט ללמוד על הסדר?

שאלה מעט שונה - אם אני רוצה ללמוד תחילה את המסכות הקלות האם יש כמה [חוץ מברכות] שקלות יותר או לחילופין יש כאלו שקשות יותר?

רוב תודות..

 

אתה יכול ללמוד על הסדר. חוץ מקצת מתמטיקה אין מעכבפתית שלג

(בעיקר בפאה\כלאיים).

ממליץ מאוד ללמוד עם משניות קהתי ולעשות הספק יומי.

לא בשמים היא, מה שצריך זה בעיקר משמעת עצמית.

בהצלחה! תעדכן כשסיימת

לדעתי תשקיע בידע המקדים של המושגיםזיויק
וככה תוכל ללמוד על הסדר.


למשל, תקרא את ההקדמות של קהתי.

מבחינת ידע קודם..אדם כל שהואאחרונה
עבר עריכה על ידי אדם כל שהוא בתאריך כ' בחשוון תשפ"ו 16:57

נדמה לי שאפשר להסתפק בידע בסיסי, כמו ההקדמות של הרב קהתי שהוזכרו כאן.

לגבי קושי - נראה לי כלאיים קשה יותר, ואולי גם תרומות.

למה כשאברהם אומר לאליעזר לקחת אשה מארצי וממולדתי,קעלעברימבאר

אליעזר משנה בסיפורו למשפחת רבקה ואומר "ממשפחתי ומבית אבי". כאילו אליעזר מחליף משימה ומחליט לקחת אשה דווקא ממשפחת נחור כאילו לזה שלחו אברהם, בעוד,שאברהם שלחו לקחת אשה מארצו בין ממשפחתו ובין לא.


הראיה שאברהם אמר לו לקחת ממולדתו ומארצו: א. "כי אם אל ארצי ומולדתי תלך ולקחת אשה לבני ליצחק"

ב. שאליעזר מגיע לחרן במקום לשאול בחרן איפה משפחת נחור (מה שיעקב עושה בהגיעו לחרן) אז הוא עושה את מבחן המעיין, משמע שהוא מחפש אשה מארצו של אברהם, אך לאו דווקא ממשפחתו. ג. הוא נותן תכשיטים לרבקה ורק אז שואל בת מי את, משמע שהוא נותן את התכשיטים בלי לדעת את משפחתה בכלל, בעוד שבסיפורו הוא משנה ואומר שקודם כל שאל בת מי את ורק כשנודע לו שהיא ממשפחת נחור אז הוא נותן את התכשיטים

מהלך מוכר אומר שכל השינויים נועדו ללמד אותנו איךטיפות של אור
להיות שליח. להעמיד את המטרה מעל הטובה האישית


במקרה הזה, השינוי ל"ממשפחתי ומבית אבי" נועד להחמיא למשפחת בתואל ולגרום להם להסכים

אז:קעלעברימבאר

א. וזה מצדיק לשקר?

 

ב. בעניין המחלוקת שלנו האם הדרך ארץ בבראשית קשורה ישירות להווצרות עם ישראל - האם השינוי בין ארצי ומולדתי למשפחתי ובית אבי הוא מקרי? ולמה ה' דאג לעשות נס לאליעזר שדווקא מישהי ממשפחת אברהם תשאב ראשונה? והאם אליעזר לא למד מהנס משהו?


 

ג. למה התורה חוזרת פעמיים על הסיפור שאורך עשרות פסוקים, כאשר אנו יודעים שגופי תורה נכתבו בקצרה אך "יפה שיחתן של עבדי אבות". כאשר עיקר השינוי בפעם השניה הוא השינוי ממולדתי למשפחתי

 

ד. מרש"י על פי המדרש אפשר ללמוד שאחרי נס המעיין אליעזר מבין שאשה ליצחק תלקח דווקא ממשפחת אברהם. כי רשי מפרש את דברי אברהם בתחילת הפרשה והיית נקי מאלתי - קח לו אשה מבנות ענר אשכול וממרא. אבל אליעזר בסוף הפרשה אומר "ואם לא הגידו לי ואפנה על ימין או על שמאל" רשי - ואקח ליצחק אשה מבנות ישמעאל או לוט

 

ה. בשם מי הרעיון שכתבת?

אה אז כבר הייתה לך תשובה...טיפות של אור

כרגיל אין לי עניין בוויכוחים

 

שמעתי וקראתי את המהלך שהזכרתי הרבה. כמדומני מופיע גם במכתב מאליהו

יש לי תיאוריה חלקית, אבל אשמח לשמוע רעיונות, ואיךקעלעברימבאר
אתה מסביר את רשי שכתבתי ב ד?
שגם לוט וישמעאל ממשפחת אברהם, אבל פחות,טיפות של אור
ובכל מקרה הם לא כנענים
אז למה בתחילת הפרשה אברהםקעלעברימבאר

לפי רשי והמדרש אומר לאליעזר שאם לא ייתנו לך בארם נהריים אז קח לו אשה מבנות ענר אשכול וממרא ולא אומר לו קח מבנות לוט או ישמעאל? ולמה בסוף הפרשה רשי אומר שאליעזר אומר שיפנה ללוט או ישמעאל ולא שיפנה לשאר ארם נהריים?

כאמור אין לי עניין בוויכוחים יש על זה אריכותטיפות של אור

במפרשי רשי. על המדרש עצמו לא קשה, כי בבראשית רבה כתובה רק הדרשה על לוט וישמעאל

ענר אשכול וממרא זה לא מהמדרש?קעלעברימבאר
לא שאני מכירטיפות של אור
אוליטעמי🍫
יתכן להגיד שרשי מפרש את דברי אברהם דווקא לענר אשכול וממרא בגלל שאברהם יודע שבנות לוט כבר לא פנויות ושצאצאי ישמעאל לא מתאימים ליצחק, בעוד שאליעזר לא יודע את שני הדברים האלו ולכן כשרשי מפרש את דברי אליעזר הוא כותב את בנות לוט וישמעאל
הגיוני. אבל לאור ההבדל בין ציוויקעלעברימבאר

אברהם "ולקחת אשה ליצחק מארצי ומולדתי" לבין הבנת אליעזר אחרי נס המעיין שה' חפץ דווקא באשה ממשפחת אברהם ושינויו בסיפורו מדברי אברהם לגרסא-"ממשפחתי ומבית אבי", אז מובן למה רשי בדברי אברהם מדבר שאברהם חפץ מבנות ענר ואשכול שהרי כל הסיבה ללכת לארם נהריים היתה לא לקחת מבנות כנען, ואם אין שם אז מוטב כנעניות צדיקות.

בעוד שאליעזר מבין אחרי הנס,שאשה צריכה להיות דווקא ממשפחת אברהם, ולכן מעדיף את בנות לוט או ישמעאל הפחות צדיקות, מאשר בנות ענר ואשכול הצדיקות.

 

כלומר אליעזר מבין אחרי נס המעיין, שה' רוצה שאשה ליצחק תהיה דווקא ממשפחת אברהם, ולכן ה' סידר בנס שדווקא רבקה תבוא ראשונה ובדיוק תשאב לגמלים. 

 

ומכאן השינוי בין סיפור המקורי לסיפור אליעזר למשפחת רבקה. ולכן שיחתן של עבדי אבות יפה, כי כתלמידי האבות הם מבינים בעקרונות האבות דברים שהאבות עצמם לא הבינו, כתלמיד שמוצא בדברי רבו חידושים שרבו עצמו לא שם לב אליהם.

 

@טיפות של אור  אגב, זה התשובה שלי לשאלה

 

 

יפהנוגע, לא נוגעאחרונה
קמפיין ישיבת מצפה יריחועולה חדש

שלום,

אני תלמיד בישיבת מצפה יריחו, אני מקבל מהישיבה המון, אם ברוחניות, אם בלימודים ואם במידות.

הישיבה מכוונת למצוינות למען עם ישראל, ויש לה מאות בוגרים בצבא, בהיי-טק, ברבנות ועוד.

לישיבה גם יש מעל 7 גרעינים תורניים שפועלים למען חיזוק עם ישראל.

יצאנו בקמפיין התרמה לישיבה ע"מ להמשיך את המפעל ולהגדילו.

אשמח אם תוכלו להיות שותפים במפעל הגדול למען עם ישראל.

הוראת קבע של 100-200 שקל לשנתיים שלוש יעזרו מאד, אפילו תרומה חד פעמית של סכום נאה.

כל שקל יעזור, לקחתי על עצמי יעד גדול ואשמח שתעזרו לי לעמוד בו.

תודה רבה, מעומק הלב על פתיחת הלב שלכם, אין עליכם עם ישראל!!!

 https://causematch.com/ymy/534282

 

למען עמו באהבה

 


 

יש עם או שבט בתנך בשם הגרים או הגריים. האם זה קשורקעלעברימבאר
להגר? האם זה שבט ישמעאלי, או שמא מבני קטורה וזה מקושר לכך שקטורה היא הגר במדרש? השבט מתואר כשוכן המדבר ממזרח לארץ ישראל מקום בני ישמעאל וקטורה. מצד שני בפדט קטורה אינה הגר. וכתוב גם "לבני הפילגשים אשר לאברהם" משמע שני פילגשים הגר וקטורה. מצד שני זה יכול להיות כמו "ובני דן חושים" או כמו "בני דודים" למרות שגם הם אם הם מדוד אחד
לא קצת דחוק לומר שהיו לה בנים מבעל אחר?קעלעברימבאר

לעיתים זה סתם דמיון צלילי, כמו כוש וכושן. זה גם יכול להיות שבט ישמעאלי שנקרא על שם אמא של ישמעאל, כמו שהצידונים בני צידון בכור כנען נקראו הכנעני

עוד מראי מקומות (שחולקים)טיפות של אור
(מצאתי בחיפוש, אני הכרתי רק שזה בני הגר)


MikraotGedolot – AlHaTorah.org


MikraotGedolot – AlHaTorah.org


MikraotGedolot – AlHaTorah.org

תודה🙂קעלעברימבאראחרונה
דפי מקורות מפורטים וסדרת שיעורים ללימוד הלכות שבתעיתים לתורה

שמחים לעדכן על זמינות סדרת בהלכות שבת הכוללת דפי מקורות מפורטים ושיעורים מצולמים של הרב ירון אליה רב קהילת רינת ירושלים ביד בנימין וראש הכולל שם.

כל השיעורים כוללים מקורות מהגמרא ועד לפוסקי ימינו, על פי שיטות הפסיקה השונות למעשה לספרדים ולאשכנזים. ומותאמים לקובעי עיתים.

ניתן ללמוד מדפי המקורות לבד או בצירוף השיעור. וכן לשמוע את השיעורים בדרך בוידאו או באודיו.

 

בהצלחה רבה!

 

כבוד ועונג השבת

הדלקת נרות שבת ודין אורחים

 הלכות קידוש

הלכות הבדלה

ממצוא חפצך ודבר דבר

איסורי קריאה בשבת

הכנה משבת לחול וליום טוב

 

איסור מוקצה

מבוא להלכות מוקצה

מוקצה מחמת גופו

מוקצה מחמת חסרון כיס

כלי שמלאכתו לאיסור

בסיס לדבר האסור

 מבטל כלי מהיכנו

 

בישול בשבת

יסודות בישול בשבת

בישול בעירוי ובכלי שני ושלישי

בישול אחר בישול ואחר אפיה וצליה

איסור שהייה בערב שבת

גזירת הטמנה בערב שבת ובשבת

חזרה ונתינה בשבת ודין פלטה

 

הנאה ממעשה שבת

 אמירה לנכרי והנאה ממעשיו

מעשה שבת של ישראל

מלאכה על ידי קטן בשבת

 

מלאכות שבת

מלאכת מלבן - ניקוי בגדים בשבת

מלאכת בונה

 בנין בכלים

סתירה בכלים ופתיחת אריזות

אוהל ומחיצת ארעי בשבת

 מלאכת צד

מלאכת הקושר והמתיר

מלאכת בורר

מלאכת דש - סחיטת פירות בשבת

 מלאכת טוחן

מלאכת לש

תיקון אוכלין – צביעה, מליחה ומירוח באוכלין

מלאכת תופר והדבקה בשבת

מלאכת הכותב והמוחק

מלאכת צובע

מלאכות ממחק וממרח

 

רפואה בשבת

רפואה בשבת וגזירת שחיקת סממנים

פיקוח נפש בשבת

חולה שאין בו סכנה וקטן בשבת

 

כללי מלאכות שבת

מלאכת מחשבת א' - דבר שאינו מתכוין, פסיק רישא ומלאכה שאין צריך לגופה

מלאכת מחשבת ב' – שינוי ומקלקל

גרמא במלאכת שבת

 

 

אתגר: איך קראו לאשתו של לוט?רק אמונה
מה שמעניין השאלה אם היא היתה ילידת סדום?קעלעברימבאר

כי אז יוצא שדוד ממש צאצא של אנשי סדום.

 

לתשובה, פלוטית או עירית, לא?

לפי הת"י היא מבנות סדוםטיפות של אור

ולכן הסתכלה אחורה לראות מה קרה לבית אביה

(אבל לפי מדרשים אחרים היא הסתכלה לראות מה קרה לבנותיה שנשארו, אז אולי הם חולקים)


לפי התרגום ירושלמי היא גם עתידה לחיות בתחיית המתים

יישר כוח , חידשת לי🙂קעלעברימבאר
מהרב הדרי שמעתי שהמדרש שנעמה היא אשת נחטיפות של אור
מלמד שאין רע גמור, וגם מהשושלת של קין יצא דבר טוב


אז אני מניח שאפשר להוציא את אותו מסר מכאן - שאפילו מסדום יצא משהו טוב. אומר המדרש: 'קום קח את אשתך ואת שתי בנותיך הנמצאות' - שתי מציאות, רות המואביה ונעמה העמונית. 'מצאתי דוד עבדי' - היכן מצאתיו? בסדום.

יפה🙂קעלעברימבאר
מהמדרש משמע שלא רק שאפשר להוציא מסדום משהו טוב, אלא,שחובה להוציא זאת ועד בירור זה מלכות ישראל לא תהיה שלימה. ושהמשהו טוב הזה הוא הנתן את הכוח והחיוניות לסדום, לפי גישת הקבלה וחלק מהפסיכולוגיה, שהרע לא יכול להתקיים ללא נקודה טובה שתעמוד בבסיסו. ולפי הקבלה שכל רע בעולם הוא בעצם טוב שעוות ונכנס למקומו ושעתו הלא נכונים, שהרי אין לך דבר שאין לו מקום ושעה. ולפי הכלל של חזל שכל דבר שקר שאין לו קצת אמת לא מתקיים.


"מצאתי דוד עבדי" בסדום מצאתיו

עיריתadvfb

הרמב"ן אומר

אז מי זו פלוטית?קעלעברימבאר

ומעניין עם עירית.מלשון עיר

לא מכיר אותהadvfb

אם יוצא לכם להפגש תמסור ד"ש

הגיפיטי אומר שפלוטית היא בתו של לוטקעלעברימבאר
פלוטית הבת של לוטשפלות רוח
רוצים לדעת מניין הידיעות שלי? ממשכן שילה
דוקא אני מכיר שזה עידיתפתית שלג
אמתלאי או אמתלא?קעלעברימבאר
צללפונית או הצללפוני?
לזכרוני המנהג לא לקרוא לאדםקעלעברימבאר

על שם אדם רשע זה רק אם האדם מוזכר בשמו בתנך.  כאן זה במדרש לא בתנך. מן הסתם זה לא שמה האמיתי, אלא כוונת חזל לומר שסדום היתה העידית של ארץ ישראל. שהרי עידית זה הקרקע הכי משובחת

 

 

גרסאות במדרשיםטיפות של אוראחרונה
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 20:17

בפרקי דרבי אליעזר (למשל) עירית, בתנחומא (למשל) עידית

מה אני מפספס?בנות רבות עלי

הזוהר מביא פסוקים מסוימים מתהילים. אבל זה נראה כאילו הוא מערבב כמה פסוקים ביחד .. 

 

בכל מקרה, ציטוט של חלק מהפסוק נשמע לי מאוד מוכר ואני יודע שזה כתוב.. אבל מחיפוש שעשיתי אין את הפסוק הזה. משהו מוזר..

 

זה ציטוט של הזוהר : ועל דא אמרינן דישראל יהבי עוז לאלהי"ם, דמקיימין עלמא, אלהי"ם דא שכינתא, ואם ח"ו אי ישראל ישתכחו חייבין, מה כתיב (תהלים נז יב) רומה על השמים אלהי"ם וכו', משום דרשת הכינו לפעמי, כפף נפשי בסבת חמס ושנאת חנם, כרו לפני שיחה וגו'.

 

רומה על השמים... שייך לרשת הכינו לפעמי.. 

כפף נפשי גם כן שייך..כרו לפני שוחה שייך. 

 

אבל.. סבת חמס ושנאת חנם... לא. אני משוכנע שקראתי את הפסוק הזה בתהילים.. אבל הוא פשוט לא נמצא. משהו מטורף.

שמישהו יסביר לי מה קורה כאן.

אולי יעניין אותך