מאמינים באלהים?מאיר.
מה זו השאלה הזו?????סניורה
למה לא?קול דממה
^^^^^^^אקונה מטטה
אבל @קול דממה בחייאת אל תשאירי לי להתמודד לבד!!!!!!!!!!!!!
לא הבנתיקול דממה
מצטער שזה מה שמפריע לי עכשיו...מאיר.
למה? זו שאלה לגיטימית.טוב נו..
לא כולם כמונו, מקבלים אמונה וחינוך חב"די מגיל קטן....
וגם אם כן, לגיטימי לחלוטין לשאול..
זה המיוחדות בחב"ד, שמותר לשאול. ברוב המקומות האחרים מונעים שאלות...
מקווה שהייתי מספיק ברורה..
כןכישוף כושל
בס"ד
למה
נמ
כי נתנו לי הוכחות מעניינות לקיומו
כי חונכתי להאמין בו
כי אני מרגישה אותו
כי אני לא יכולה שלא (ונורא ניסיתי)
^^^^^^^^^אקונה מטטה
טוב.מאיר.
לגבי התשובה הראשונה, את מרגישה מחויבת כי הוא קיים?
גם אני קיים ואת לא מחויבת לשמוע לי. למה את מחויבת לתורה ומצוות?
אוקיכישוף כושל
בס"ד
זה יותר מרוכב כבר
אני יודעת שאני אמורה להיות מחיובת
ומשתדלת להתנהג בהתאם
אני לא מרגישה ככה אבל
אני מרגישה שאם אני עושה את מה שהוא 'מבקש' זה כי אני אוהבת אותו
וממלא זה קצת מחליש את קיום המצוות שלי
עליתי פה על מוקש
למה את מחויבת? כי הוא קיים?מאיר.
לאכישוף כושל
בס"ד
אמרתי בפירוש שאני לא מרגישה מחויבת
אני יודעת שהתפיסה הדתית כורסת שאני כן אבל אני לא מרגישה ככה
אז למה את מחויבת?מאיר.
אני לאכישוף כושל
בס"ד
אני מקיימת מצוות כי אכפת לי מה'
(ואופ כי זאת לא תשובה טובה ולא ככה דתיה טובה מתנהגת אבל)
לצערי יוצא שבדיוק כמו שאני אעשה כבקשתה של אמא שלי אני אעשה כמצוותיו של ה'
אני אוהבת אותו זה הכל
הכול זה בגלל אהבה אליו?מאיר.
רציונאל מבטל רגשות?כישוף כושל
לא.מאיר.
במציאות רגשות משפיעים על המעשיםכישוף כושל
להתעלם מהם זאת טעות
אולי אבל לוגית רציונלית אין לזה חשיבות בביסוסמאיר.
לא מסכימה איתךכישוף כושל
אם אתה שואל מה עומד מאחורי פעולה אתה צריך להיות מוכן לקבל תשובה של רגשות
(אתה כן יכול לשאול מה גורם לרגשות)
אוךמאיר.
זכור לי הרצאה של פרופסור שטוען שאמונה זה רגש בסיסי באדםLightStar
בס"ד
ולהתכחש לו זאת מחלת נפש +-.
עכשיו אין לי כוח להתעמק בפרטים, אבל אם זה מועיל לך אז תהנה.
לא טיעון חזק מידיפסידונית
אם מתייחסים למחלת נפש כאל משהו שסוטה מהנורמה.
אם הנורמה היא להאמין אז כן, הוא חולה.
אבל אם לא?
יש לך טעות בשימוש בשפהטהר ליבנו
מאמינים.פשוט להיות
בגלל שהוא יצר אותנו
בגלל שהוא מכוון הכל שיהיה לנו הכי טוב שאפשר.
בגלל שכל תכליתנו בחיים זה לעבוד אותו.
בגלל שהוא אבא שלנו, ואנחנו הבנים שלו
בגלל שהוא ככ אוהב אותנו..
מי אמר?עולה על הכל
מי אמר שהוא יצר אותנו?
מי אמר שהוא מכוון הכל שיהיה לנו הכי טוב שאפשר?
מי אמר שכל תכליתנו בחיים זה לעבדו?
מי אמר שהןא אבינו ואנחנו בניו?
מי אמר שהוא קיים,
גם אם הוא קיים, מי אמר שהוא אוהב אותנו?
לכן אנחנו עצם מאמינים!!!!אקונה מטטה
זה בעצם להוכיח את האמונה שיש לנו בו!!!
וגם המסורת!!!
גם למוסלמים, יש מסורת..עולה על הכל
אבל למוסלמים יש מסורת של 200 שנה!!!!אקונה מטטה
ומה היה לפני כן????
הם לא האמינו בכלוםם!!!!!!!!
ולנו יש את התורה שמתארת לנו בדיוק מה היה לני אברהם אבינו

יש לך שאלות חשובות ואני ממש פוחדת לא לענות נכון!!!
גם לנו יש 5000 שנה, ומה היה לפני כן? הם לא האמינו בכלום?עולה על הכל
וגם להם יש את הקוראן שמתאר להם בדיוק.
לנו יש את התורה!!!!!!!אקונה מטטה
ומפה זה רק האמונה!!!!!!!
איך אומרים??
האמון הוא הדבר הבסיסי לכל דבר!!!!
מה ההבדל בין התורה לבין הקוראן?עולה על הכל
מן הסתם את טוענת שהקוראן הוא המצאה של מישהו..
מי אמר שהתורה לא?
(ובעצם, אולי חבל שאני שואל את השאלות האלה כאן),
|שותק|
לא חבל בכלל!!!!!!!אקונה מטטה
אולי יום אחד מישהו ינפץ לנו את האשליות ויראה את הכללל!!!!
אבל גם לי יש שאלה אחת אלייך!!!
אתה יכול להסביר לי את העובדה שעמ"י
שהיה בגלות 2000 שנה
וחזר לארצו
המון אבל המון עמים רצו להרוג אותו
אבל בכל זאת הוא חי וקיים ובעזרת ה'!!! הוא יצליח לשרוד עד לסוף כל הימיםם!!!
סוריה לבנן עזה
בעצם אם הם היו רוצים הם היו יכולים להשמיד אותנו תוך שנייה נכון?? יופי!!!
37 תילי סקד נפלו על ישראל(!!!)
והנזק מזעריי!!!!!!!!!!!!!
אתה יכול להסביר לי את העובדה איך לא כולם מתווו???????
כאן רואים שיש התערבות מלמעלה!!!!!!!!
יש לי סיפור קטןן
שקרה לי לפני יומיים
אח שלי בצבא והוא שכח את הנעליים שלוו
אל תישאלו אותי איךך!!!!!!!!
זה היה על הבוקר לפני שהתפללתי אפילו!!!
קיצור הייתי צריכה לעלות לטרמפ למודעין לרכבת ולהביא לו אותם!!!
מה אני יומר לך?????
לוא פחות משעתיים וחצי אני מחכה שם ואפילו אותו אחד איןן!!!!!!!!!!
עד שקראתי לאחותי שתחליף אותי להתרעננות
הלכתי הבייתה אחרי חצי שעה אחותי חוזרת
והיא אמרה שהיא מצאה טרמפפ וכבר חזרהה!!!!!!!
אני שאלתי אותה למה לך זה היה תוך שנייה ולי זה היה שעתיים???
עד שהגענו למסכנה שהיא התפללה ואני לאא!!!!!!!!!!!
סוגדת למי שקרא את זהה!!!!!!!!!!!
יש פה קפיצה לוגיתמאיר.
ב. למה את חושבת שהאל לא עבר לתמוך בנצרות כמו שהם טוענים או במוסלמים?
ג. עשי לי טובה, הסיפור הזה לא קשור לכלום. אולי זה כי לא היה רכבים ופתאום אצלה היו?
טוב אמרו להפסיק פה עם זהה...אקונה מטטה
אז אם אתה רוצה אז בפרטיי....
למרות שאני לויודעת אם אני ידע להביא לך תשובות על הכלל

אמרו להפסיק?מאיר.
ךויודעת..אקונה מטטה
למה להפסיק?דרשתי קרבתך!!!!
זה ממש חשוב לשאול שאלות!!!!
כי:לחייך!!!
א. כי הוא הדבר שדרכו קיבלנו הוכחה חותכת.... ואם יש לי דבר מול העיניים אני מאמינה..... ואי אפשר לזייף את זה כי זה מיליוני אנשים! ומתישהו זה היה מתגלה אבל זה אלפי שנים!
ב. יכול להיות שהוא עבר - רק שהוא הבטיח שהוא לא יעבור וגם הוא אבא שלי! ואבא לא נוטש את הילדים שלו! ואם (עקרוני - הוא לאאא) הוא עבר למה אני לא יכולה להישאר איתו? הוא עזב אבל אני נישארתי! כמו להבדיל בשלושת הנערים - אמרו הם עדיין חלק מהמשפחה - כשכותבים מי המישפחה הם שם... בקבוצות ווטצאפ הם שם וכו..
ג. הייתי מסכימה איתך אבל זה לא סיפור אחד זה הרבה והרבה מאוד... אז הגיונית זה כבר חייב להיות מכווון
זה לא כזה ארוך
בימאית דמיונות
בגלל שהקוראן מבוסס על התנ"ךבימאית דמיונות
האמת שיש להם מסורת של 1400 שנהמתיישב בנשמה
סבבה!!!!!!!!אקונה מטטה
אבל לנו איך אומרים???
פי 18 !!!!
קראתי.עולה על הכל
נו ומה אתה אומר???אקונה מטטה
...אקונה מטטה
@עולה על הכל????
זה ממש אבל ממש טעות להאמין במשהו בגלל מסורת!~עלמה~
אני לא חושבת!!אקונה מטטה
המסורת היא האמונה שאיתה גדלנו וחונכנו!!!
אם לא הייתה מסורת לא היה את ההמשכיות!!!
החסידות לא הקימה דת חדשהברגוע
רק נתנה הדגשים אחרים ביהדות.
כמו שתנועת המוסר לא המציאה דת חדשה.
תלוי לדעת מיפוסעת
לדעת כולםברגוע
עד כמה שאני יודע אף אחד היום לא מחרים את החסידות.
בישיבות הכי לטאיות לומדים היום גם חסידות.
לעומת נגיד הרפורמים.
איך הגעת לזה למען ה'?נגרינסקי
לא אני הקפצתי
פוסעת
מי הוא זה?נגרינסקי
לא הבנתימאיר.
תקראי את הטאטולוגיה שיצרתמאיר.
כל תכליתנו בחיים היא לעובדו,מישהי=)
כי לא נראה לי שהגיוני שאדם סובל כ"כ בחייו ללא מטרה
או ללא עתיד מסויים.
זה בגדול, למה נהיה לי עם קו מתחת?
כי לחצת על זהה
אקונה מטטה
לא שמתי לב. אז שתדעו שזה בטעות
מישהי=)
חחח חבל שאי אפשר לערוך את זה
אקונה מטטה
לא נורא, התוכן יותר חשוב
מישהי=)
נכון
אקונה מטטה
מה היית אומרת על הקומוניסטים?מאיר.
שאינמצב שזה סתם כי אין כלום. בשביל מה באנו לעולם הזהמישהי=)
אם אין לו המשך או מטרה כלשהי?
למה לסבול סתם
את שואלת למה לא להתאבד?מאיר.
למה לא? כי אני לא חושבת שהגוף שלי שייך לימישהי=)
אבל זה מבחינה אמונית
זה הכל
אני לא אפרט מה אני חושבת על התאבדות כי זה לא טוב לאנשים פה
אפשר לענות לך על התאבדויות?~עלמה~
כן. אבל אני לא רוצה להתאבדמאיר.
עזוב.אני לא רוצה לפתוח אתזה פה~עלמה~
אבל בקצרה,אדם שהתאבד זה אדם שלא יודע או מפחד להתמודד עם המציאות.זה אדם פחדן.
חוץ ממקרים של ילדים וכו
זה מה שחינכו אותך או זה מה שאצ חושבת?מישהי=)
כי יש לך תכלית!!!בימאית דמיונות
שהיא?מאיר.
לא יודעת....כל אחד יכול לנחש לעצמו..בימאית דמיונות
אבל בידיעה-רק ה' יודע מה המטרה של כל אחד כאן.
בעקרון,ליהודי בכללי זה לגלות את מלכות ה' בעולם.
אבל לכל אחד דרך שונה.
וכן!
הרבה פעמים הדרך למלא את השליחות זה לא להתיאש!!
גם אם המצב באמת,אבל באמת נראה גרוע ורע!!
בהצלחה לכולנו..
שהיא?~עלמה~
כןמדענית
הוא מחברת בשבילי וזהו.
"אלוקים הוא מורפיום להמונים"..עולה על הכל
באמת יש כאלה שמשתמשים בו ככזהפסידונית
כולנו באיזשהו מקוםעולה על הכל
גם נכון.פסידונית
"אנשים הם מורפיום לאלוקים"חוני המעגל פינות
כןפסידונית
לא נראה לי סביר שלא
וככל שאני לומדת יותר זה נראה לי סביר פחות ופחות.
טוב זה בעיה מעניינת למה לא סביר שלא?מאיר.
ראיתי ששאלת ולא היה לי כוח להגיבפסידונית
אז חיכיתי שמישהו יגיב במקומי ובאמת ימל עשה את זה נהדר.
כןאקונה מטטה
אני כמו @כישוף כושל
כןמישהי=)
גם אם לא הייתי מאמינה דווקא בה'
אני חושבת שהייתי מאמינה במשהו, כי אני חושבת שבנאדם חייב לחיים שלו
להאמין.
הרי רגש אמונה יש. כלפי בני אדם, כלפי עצמך וכו',
ומאיפה השורש של זה מגיע?
חוץ מזה שלאורך ההסטוריה כל הזמן אנשים האמינו, במשהו או בכוח עליון
כי יש דברים שאין מה לעשות, לא נראים בכוח הטבע. ואם כל העולם מאמין במשהו,
סימן שיש משהו. לא חושבת שכולם נבערים מדעת או טיפשים שרוצים להאמין סתם בשומדבר.
למה בה' דווקא אני מאמינה?
כי כל שאר הדתות הן די בולשיט,
כלומר.
גם ביהדות יש דברים לא הגיוניים ודברים שלקוחים מעבודה זרה,
אבל האלוקות נראית לי אמת כי:
אני לא מאמינה שלאלוהים יכולים להיות יצרים ורגשות כמו אצל הנוצרים והמוסלמים,
דבר שני התורה שניתנה לנו די מתיישבת לי עד עתה עם ההיגיון.
דבר שלישי אני אוהבת שביהדות אפשר לשאול שאלות.
מעניין תפיסת הדת שלךמאיר.
בטח שלא הובן לי חילוק שאר הדתות מהיהדות, לכאורה יש לנו את אותו האל..
את ב. לא הבנתי, מה לא מסתדר עם האיסלאם? ג. מה ר נחמן היה חושב על מה שכתבת ומה היה חושב עליו יוחנן פאולוס?
לא הבנתי את השאלות שלךמישהי=)
א. לנו ולגויים יש אותו אל ללא יצרים וללא נקמותמאיר.
ג. מה ר נחמן היה חושב על זה שמותר לשאול שאלות לעומת יוחנן פאולוס?
נממ, לא נכוןמישהי=)
לנוצרים- הוא אהב את מריה
אצל האסלאם הגן עדן שלהם מלא בנשים
לפחות הם לא היו גייז זה כבר טוב
מסתומרת? שזה נשמע לי הגיוני כל הציווים וזה
אין לי מושג מי הוא ומה רבי נחמן חושב
עניתי מה אני חושבת
בפרשת שבוע קראת שהקב"ה זועם על בני ישראלמאיר.
נשמע לך הגיוני להרוג עמלק ? נשמע לך הגיוני שאונס נערה חייב להתחתן איתה ולא יכול לשחרר אותה? יש הרבה דברים קשים
ג. ר נחמן אמר שאסור לעשות מחקר באמונה
א. אותי לימדו שהתורה נכתבה בלשון בני אדם ונשמע לי הגיוני למדמישהי=)
וכן, וכן.
ג. אז אני לא מסכימה איתו
טוב, אז את מבינה על מה אני מדבר?מאיר.
איך ב נשמע הגיוני?
לא יצרתי דת. אני פשוט לא חושבת שאני צריכה להסכים עם כל המישהי=)
רבנים
גם אני אישיות וגם לי יש משהו שנקרא חשיבה עצמית.
איך? וואו היה על זה שרשור שלם בבת מלך..
אני לא בבת מלךמאיר.
אם כאדם חושב עצמאי תגידי שילר אוכלים חזיר נאכל חזיר כי אדם עצמאי חשב את זה
אז אני מסכימה עם רב אחר, עם רבי נחמן בזה- לא.מישהי=)
לחלוק על רבי נחמןסתרי המדרגה
הערה צדדיתסביון
איזה דברים לא הגיונים יש שביהדות?לחייך!!!
רק זהירות,גלידת לימון
מי שלא מרגיש/ה מספיק חזק באמונתו לא חושבת שכדאי שיקרא את השירשור הזה.
לא חושבת שרוצים להוביל פה לכפירה.
וככשואלים שאלות לא נכונות, את האדם הלא נכון, בזמן הלא נכון זה עלול להיות לא טוב.
למה? אני לא מסכימה. מותר לשאול שאלות, מותר להיות בספקות,מישהי=)
אדרבה, שיקראו ויפתחו לעצמם דעה.
מסכימהסניורה
כי זה יכול לפתח ספקות מיותריםגלידת לימון
ויש שאלות שצריך לשאול בגיל מסוים, ושאלות בגיל אחר.
ויש אנשים שבכלל לא עולה להם השאלות האלה עד שהם רואים אותם.
וזה חבל להתחיל לפתח ספקות אצל אנשים רק בגלל פה.
אני לא חושבת שיש גיל לשאלות. אני חושבת שדווקא זה אחלה גיל לפמישהי=)
לפתוח הכל ולשאול ולבעוט ואז להתיישב נורמלי בסוף.
מותר לשאול! זאת הגישה של היהדות, לכן אני כ"כ אוהבת אותה
את יודעת כמה שאלות אני שואלת?
למי שיש ספק וזה יציק לו הוא יברר ויגיע לעולם מהמם שנקרא אמונה
מותר לשאול הכל, גפ אני מאמינה בזה,גלידת לימון
ההבדל שאני לא חושבת שכולם יודעים לענות תשובות
ואני חושבת שכל אחד צריך לחשוב לבד על השאלות שלו, לא לחשוב על שאלות מאנשים אחרים.
למה לא? אנשים לא יודעים למה הם לא חילונייםמישהי=)
אולי הם יודעים שזה מהפחד
אז שיבררו ויבררו לעצמם את הדרך הנכונה להם לחיים
אבל מישהי בת 14?גלידת לימון
בחייאת, אני רוצה לקבוע לעצמי את הדרך חיים לפי תשובות של מישהי בת 14 ואפילו לא מישהי בת 18.
ממש לא.
וזה גם נראה לי לא נכון בכלל.
ואת חושבת שכאן, עם האנשים שכאן, בפורום ולא אחד על אחד, נכון לברר למה אני לא חילונית או נוצרית?פחות ניראה לי.
ואת חושבת שמישהי שבטוחה שהיהדות היא הדרך הנכונה ביותר ופתאום מעלים שאלות לגמרי הגיונית תיהיה עם אותו רמת ביטחון? אני פחות.
מישהי בת 14 בוגרת מספיק.מישהי=)
ואם היא בוגרת מספיק אם יש לה אמונה חזקה
היא לא תאבד אותה כי מישהו לא מאמין
ושאלות לא גורמות לא להאמין..
מה הבעיה בשאלה?
ששאלה יכולה לגרום לעלות עוד שאלותגלידת לימון
ועוד
שאלות לא נכונות, שלכאורה לא היו אמורות לעלות
(ואם כבר עלו כאלה שאלות אני בעד לשאול. ממש בעד, אבל נגד לעלות בכח את השאלות האלה)
למה לא?מישהי=)
כי יש שאלות שעולות רק אחרי עוד שאלותגלידת לימון
למה לא? כי אני לא חושבת שהגוף שלי שייך לי
למה לא תפרטי?
כי לא גיבשתי דיעה עד כמה אכפת לי מאנשים אחריםמישהי=)
אז להשתיק את השאלות?~שירוש~
ח"ו לדחות או להדחיקציף
^^^עולה על הכל
אקונה מטטה,
בגלל זה אני שותק..
אהה אוקייאקונה מטטה
וואי אבל בא לי לדעת מה אתה חושבב!!!
ממש אל תשתוק.מתישו בחיים הם יצטרכו לעמוד מול השאלות האלה~עלמה~
לא חושב ככהאני מקליד...
מזה שאלות לא נכונות?
מי שמעוניין שישאל..למה לא?
יש שאלות שלא צריך לשאולגלידת לימון
יש אנשים שלא יודעים לענות(מחילה מכל מי שענה)
יש אנשים שיכולים להטעות.
👍ציף
(היי, תודה שאת איתי)גלידת לימון
אני לא יודע מזה אומר לא יודע לענותאני מקליד...
אנשים עונים מה שנראה להם..
וגם אם לא, לא חושב שזה קשור לשאלה שנשאלת..
ומה שנראה לאנשים לא תמיד זה נכוןגלידת לימון
ועוה למה שהשואל התכוון
אז לא הבנתי את השאלה, אשמח שתסביר.
בסדר..אם יש "נכון" שכזה..אני מקליד...
אני לא יודע למה השואל התכוון..מוזמנת לשאול אותו ניראה לי..בכל מקרה אם אין תשובה מספיק נכונה או ברורה או משו זה לא מפוגג את השאלה והופך אותה לשאלה לא נכונה
ניראלי אבל שהוא סתם רוצה לראות סיבות למה אנשים מאמינים או לעשות פרובוקציה..בכל מקרה לא יודע כמה זה רע או פוגע..
יש אמת אחת, ככה לפחות אני מאמינהגלידת לימון
כשמדברים עם בנאדם אחד על אחד אפשר לנסות קצת יותר להבין אם השואל מנסה להקניט או להבין.
זה ברור לי, אבל תשובה לא נכונה יכולה להוביל לכפירה.
הוא כן, אבל אנשים מתחילים לפתח פה דיונים קצת יותר מעמיקים מזה.
יש כאלה שיחשבו שונה..בכל מקרה הקנטה או לאאני מקליד...
יש דיון אז למה לא..אני חושב שיש לאנשים מסננים מסויימים שלהם. לא לומר ככה זה קצת לשים את האמון באנשים איפושהו בנקודה נמוכה מאוד שאני לא חושב שככה צריך להיות..גם סהכ הדיון מתנהל סבבה אז למה לא
לכן לא פניתי למנהליםגלידת לימון
סתם כתבתי אזהרה.
המנהלים לא היו מוחקים את זהמאיר.
טוב..אני מקליד...
קצת מוזר הביטחון בפרובוקציה או בטיפשות השואלמאיר.
כן, גם אם נפגעת שהוא לא חבדניק הכל בסדר יש עליו עדיין חלות שם אדם
לא מדברת על השואל, וממש לא חושבת שהואל טיפשגלידת לימון
זה שאלות שצריך לשאול ואני לגמרי בעד.
הכל תלוי בזמן ובמקום.
אני ממש לא חבדניקית, יותר מתאימה למשבצת הליטאית.
אמנם יש אמת אחתסתרי המדרגה
יש אנשים שיודעים לענות?מאיר.
אני מקווה שכןגלידת לימון
אני יודעת.
פשוט התפתח פה לדיונים מעבר לאל הפרטי של כל אדם
אין לכל אדם אל פרטיפסידונית
האל הוא אחד.
התפיסה היא אישית
טרמינולוגיהמאיר.
יהיה לי קל יותר להבין אם תשתמש בעבריתפסידונית
פרש גברא וחפצא
זאת באמת אחריות גדולה לפתוח כזה שרשור.פסידונית
אולי זאת הסיבה שאני לא עשיתי את זה אף פעם.
למה? זה למהזריחה
כי אני מרגישה אותו איתי, קמה בבוקר, איך קמתי? מי שם בגוף שלי נשמה? ה', אני אומרת לו תודה ומרגישה אותו , הוא בתוכי, הוא חלק ממני
מענייןמאיר.
..זריחה
ברגעי משבר אני מרגישה את החיבור איתו יותר חזק, אני מרגישה שהוא נותן לי את הכוחות, עושה אותי חזקה להתמודד בגלל שאני ראויה לזה ואני מספיק חזקה
לא להגיד לך שזה לא קשה, אבל כשאני מיישרת מבט לשמיים ואומרת לו ה' זה קשה לי, תן לי עוד כוחות ואני מרגישה שתפילתי נענתה אני באמת יכולה להרגיש את ה'
לפעמים זה כיף לחשוב שיש מישו ששומר עליך כל הזמן~עלמה~
ומכיר אותך יותר טוב מכולם.בלי שקרים ובלי מסכות ותמיד הוא לטובתך..עזוב את כל האמונה,תחשוב עלזה זה ממש מעודד
נכוןן!!! ממש צודקת!!!אקונה מטטה
אבל לפעמים זה ממש מפחיד!!!
ובשאר הזמן, שהוא לא שומר?מאיר.
אותי לימדו שהוא תמיד שומר.ואני מעדיפה להאמין בזה~עלמה~
תלוי למה אתה שואל תשאלה הזאת.~עלמה~
אם כדי לשמוע תשובה שתספק אותך או סתאם כדי לשמוע דעות ומחשבות של אחרים
אין כזה דברזריחה
אם יש קשיים ה' הביא אותם עליך , לנסות אותך בגלל שאתה יכול להתמודד עם זה
טוב ימלמאיר.
זה נטו עבודה שלך עם עצמך~עלמה~
ולשאול תצמך למה באמת אני צריך להיות מחויב אליו.
כן..אבל הוא רוצה לדעת על אנשים אחרים..אני מקליד...
בגלל זה שאלתי, מה התשובה שלך?מאיר.
אני בתקופה של בלבול עכשיו אז אל תשאל אותי~עלמה~
אני עונה רק מסביב
אני רואה, את לא עונה את זורקת סיסמאותמאיר.
נכון.אמרתי,אני בעצמי מחפשת תשובות~עלמה~
זו שאלה אחרת לגמריימ''ל
אבל היא חייבת לבוא אחרי השאלה ששאלת, וגם התשובה אליה כרוכה בתשובה לשאלה הזו. אז טוב שהיא לא נוסחה טוב. 
אם לנסות לשמוע קצת מעבר ללשון השאלה אני מבין שיש פה בעצם שתי שאלות שונות:
א. למה אני מחויב לו.
ב. למה זה מעניין אותי.
א. אתה מחויב מוסרית - הוא ברא אותך למטרה מסוימת ולכן אתה מחויב למלא אותה.
(מה זה מוסר? מי קובע מה מוסרי? למה מוסרי למלא את הייעוד שלך? למה אני מחויב מוסרית אם לא אני בחרתי להיברא? - אין לי כרגע זמן להרחיב, אולי אחרי המבחן מחר בלילה
)
ב. נניח שזה מוסרי, מה אכפת לי? למה לי לעשות מה שמוסרי ולא, למשל, מה שבא לי?
ההנחה היא, וכך גם נאמר בתורה (שהמחוייבות אליה / האמונה בה היא עוד שאלה), שמילוי הייעוד הזה הוא גם מה שבאמת לאמיתה טוב לך - וזאת בכמה מישורים (שגם בהם אין לי זמן להרחיב אבל) שהעיקרי שבהם מתחבר לנקודה הקודמת - עשיית האמת מפני שהוא האמת כי לכך נוצרת.
ויכמ''ל, והזמן - אז''ל.
אני לא יודעמאיר.
למה אני שנולדתי למציאות קיימת אחרי יציאת מצרים ומציאות הרבה יותר מפותחת צריך שקיבלנו אותה עדיין צריך להיות מחויב לציווים שניתנו לפני 3330 שנה.
הוא ברא אותי? גם אם הוא היה מאוד רוצה בלי בני אדם זה לא היה קורה.טוב כלומר היה קורה ועדיין... אני מחפש סיבה כלשהיא שהיא לא אינרציה למחויבות שלי ולא מוצא.
זה לא היה מטריד אותי כל כך אבל שמתי לב שאין לי תשובה טובה אז שאלתי פה.
עכשיו אתה שואל שאלה שלישיתימ''ל
שתי התשובות שעניתי לך לגבי המחויבות הן סיבות עצמיות, שמעבר להיות נכונות כשלעצמן (ומתוך כך) הן גם מספקות מוטיבציה שכמובן אינה אינרציה.
(ב'מציאות קיימת' ובחלוף הזמן מיציאת מצרים אתה רומז לעניין הכרת הטוב - זה דבר שאני לא הזכרתי כגורם חיוב)
גם רלוונטיותמאיר.
אתה מערבב כמה עניינים שוניםימ''ל
ב. התשובות שעניתי לך רלוונטיות בכל זמן בלי קשר לשאלה כמה זמן עבר מבריאת העולם, מיציאת מצרים או ממתן תורה.
מובן שלאמאיר.
גם אם זה אמת לאמיתה שזה טוב, אם אין הרגשה פיזית כזו מה זה שווה?
אתה נותן לאלוקים קרדיטפסידונית
לבנות עולם שכולל את כל המורכבויות שאתה מכיר, אבל לא לכתוב תורה שתהיה רלוונטית 3300 שנה אחרי שהיא ניתנה?
(זה לא מי יודע מה הרבה זמן)
א. זה אקספמוננטמאיר.
תנסה להסביר באמצעים פחות מתמטיים?פסידונית
ואם נגיד שלא? למה אתה שואל?שִׁירָה
אם לא אז זה לא מעניין אותי. אני מחפש את השאלה השניהמאיר.
אתה באמת חושב שתמצא פה תשובות?~עלמה~
וזוויות מבט חדשות כןמאיר.
ולמה אתה רוצה את הזוויות מבט התמימות?שִׁירָה
אם יורשה לי, פשוט מעניין..
כי אני מחפש משהו פשטני בסבך מורכבמאיר.
מממפסידונית
אבל אתה 'חוזר למתיקות של אמונה תמימה' כדי להפריך אותה עם מילים גבוהות ומושבים מורכבים. (מושבים?)
זה הטריק שאני נופל בו כל הזמןמאיר.
בבקשה אל תכניס אותי למקום שאני לאפסידונית
ה'אתם' הזה לא שייך אליי
אני לא מאמינה באמונה תמימה
אני כן מאמינה שאם למישהו האמונה התמימה עושה טוב לא כדאי שאהרוס את זה.
תמימה זה לא במובן של אין שאלות ציטוט מהגננתמאיר.
אבל שוב, אתה מביס אותן באמצעות ז'רגון מתנשא וגבוהפסידונית
ואני די בטוחה שלטרמינולוגיה אין קשר לביטוי.
בדרך כלל כשאומרים אמונה תמימה מתכוונים ללהאמין כי ככה.
תמימות מתפרש כדבר שלם וכדבר בתולימאיר.
תשובות טובות באות יחד עם ז'רגון מתנשא וגבוהפסידונית
אפשר להוריד משלב אם מתאמצים.
לאמונה התמימה אין תשובות טובות כי היא לא מאמינה במתן תשובות, טובות או רעות.
ואתה שואל את זה כי אתה מאוהב בחנוך דאום זהו
מישהי=)
דווקא הוא?אני מקליד...
חנוך דאום שאל את השאלה הזאתמישהי=)
אני כבר לא מאוהב בדאוםמאיר.
ואני לא שואל בגללו
הוא עשה מניפולציה!מישהי=)
לא רק הוא ניראלי..הרבה שואליםאני מקליד...
התכוונתי שמאיר שאב את ההשראה לשאלה ממנומישהי=)
וכל הקטע שכנראה זה עובד על אנשים וזה מטומטם ככ
אה..ממ לא ראיתי אתזה..אני מקליד...
איזה סרט?פסידונית
כןלישועתך קיויתי
ב. הר סיני שבו ה' נגלה על הר סיני ומשם המסורת וכו
ולמה זה מחייב?מאיר.
מחייב מה?לישועתך קיויתי
כן, תמיד.ריעות.
אני מחויבת אליו כי אני רואה אותו בכל פרט בחיים שלי. אני שמה לב לנוכחות שלו וחיה את הטוב שלה.
אני לא חושבת שיש עבורי דרך אחרת.
כן*בננית*
(סליחה)
(ואני חייבת להוסיף*בננית*
חינוך.תפוז סיני
איך אני תמיד מפסיד את כל הכיף?טהר ליבנו
קיצור, לעניין.
המושכל הראשון הוא שלא ניתן להוכיח את קיומו של א-לוהים. המון אנשים מאוד חכמים, מהרמבם ורסג עד דקארט ושפינוזה (אולי הוא ספציפית דוגמא פחות טובה) דרך אנסלם ותומאס אקווינס ניסו לעשות את זה. ההוכחות של חלקם החזירו כמה שנים, אפילו הרבה, בסוף כולם נפלו. עד כאן החדשות הרעות.
החדשות הטובות הן שאי אפשר בעצם להוכיח כלום (אולי חוץ מאת היותנו קיימים, וגם על זה יש מי שמערער) ולכן, אם יש לנו טיפת שכל, אנחנו גם לא מנסים להוכיח, אנחנו עוברים לדיבור בשפה אחרת.
יש שתי בחינות בהעלאת טענות בעד קיומו של א-לוהים. ניתן להעלות טענות בעד א-לוהים בורא העולם (א-ל טרנסצנדנטי) וניתן להעלות טענות בעד א-לוהים נותן תורה (א-ל המתגלה בהיסטוריה).
לגבי הא-לוהים בורא העולם יש טענות לא רעות. החל מהטענה הקוסמולוגית הקלאסית לגירסותיה השונות (כשהיא מובאת הטענה ולא כהוכחה) ועוד חוסר הסבירות בטענה שבכל מקרה (מה שימ"ל אמר, אם אינני טועה). דומני כמי שמעיין בטענות אלו מגיע למצב בו כפירה בא-לוהים דומה לכפירה בחוש. אפשרי, אבל מגוחך.
העניין הוא שהא-לוהים הזה הוא לא מעניין (במחילה מכבוד תורתו). הוא יכול להיות גם הא-ל המנותק האפיקוראי. מה שמעניין מבחינתנו זה הא-ל נותן התורה.
הטענה המרכזית לקיומו של א-לוהים זה היא מעמד הר סיני, או יותר מזה - ההיסטוריה היהודית. אני חושב שבמבט על (שנמצא בתוך הקשר כמובן, אין בכך פסול) ההיסטוריה היהודית ככללה די מעוררת אמון. אפשר להתווכח על זה.
בנוסף, ואל יהיה קל בעיניהם, ניתן לטעון שאפשר לראות את יד ה' בהיסטוריה. כאשר גולת הכותרת היא תום הגלות וחזרת עם ישראל לארצו.
ההיסטוריה כלל לא משכנעתמאיר.
את הנקודה הזאת לא הבנתיפסידונית
אם קיים אל שברא אותך ואת כל מה שמסביבך זה לא הופך אותך אוטומטית למחוייב לו?
ולו רק מאותה סיבה שחנון עושה את מה שבריון הכיתה דורש ממנו.
אולי.מאיר.
אין קפיצה מסויימתפסידונית
הצד השווה בשניהם הוא הכל-יכולות שלהם (עם ההתאמות הפרופורציוניות הנדרשות)
אן לי מושג מה שירה כתבה אבל אני לא אמורה להסתדר אתה.
בנוסף, אמרתי 'ולו רק' כדי להדגיש שזו טענה ברמה די נמוכה.
אני חושבת שקיום מאהבה יכול להיבנות רק על גבי קיום מיראה*בננית*
נראה לי שרק כאשר קיים ממד היראה ניתן לאהוב באמת. וזו כמובן תצטרך להיות יראה גבוהה, יראת כבוד.
הרי על מה נשענת האהבה? על הטוב והאמת שאדם מוצא בדבר. ואלה בהכרח מחייבים - במובן של יראה.
כך לענ"ד (יש מצב שעוד צריך לעבד)
אהבה היא אגואיסטית?טהר ליבנו
אהבה במובן שטוב לי עם הדבר*בננית*
אם אני תופס אותה כמחייבת כבר יש בה ממד כלשהו של יראה ואז זה נכון בעיניי.
לא הבנתיטהר ליבנו
בכל מקרה, נראה לי אהבה זה הרגש שמכיל מחויבות. תחשבי על אהבת בעל ואישה, אהבת הורים לילדים, כולל המון תחושת מחויבות לצד הנאהב.
אני מאמינה כי אני משוכנעת שזו אמת*בננית*
אני חושבת שכל השאלה היא מהי עמדת הנפש היסודית - מחויבות לאמת, או נוחות של אותה תפיסה.
אם זה מגיע מתוך מחויבות זה כבר כולל ממד בסיסי של יראה.
(אוף. נראה לי איבדתי את ההקשר)
אני לא בטוח איפה המילה אמת נכנסה לדיון...טהר ליבנו
(נראה לי יש פער בשימוש שלנו במילים...)
אמת במובן של וודאות פנימית, לא במובן של ידיעה חיצונית*בננית*
ובכן, זו סיבה מאוד גרועה...טהר ליבנו
זאת סיבה גרועה ועדיין נכונהפסידונית
וכמו שהגבתי למאיר זו טענה ברמה נמוכה.
לא הבנתי את מה שכתבת בתוכן... מי לא חייב ומה הוא מעדיף?
אנחנו מעדיפים להימנע מסיבות נמוכות...טהר ליבנו
הוא חייב אם הוא רוצה להישאר שלםפסידונית
הבאתי את הטענה הנמוכה כי היא הפשוטה ביותר להסברה. השאר מורכבות יותר ואני לא יודעת אם אצליח להסביר אותן בכלל.
יפה, החיוב נובע מהרצון הפנימי שלוטהר ליבנו
הבנתי.פסידונית
למרות שקצת קשה לקרוא לזה 'רצון'.
יותר כמו 'פחד' אולי.
אני ארחיבטהר ליבנו
הדבר החשוב שיוצא מכאן הוא שגורמים חיצוניים יכולים לשנות רק את העולם שבחוץ, לא את עצם סידרי העדיפויות. הסדרים האלו הם ברשות האדם באופן טוטאלי
אתה מחפש סיבה למחויבות?טהר ליבנו
ולגבי ההיסטוריה. תלוי בנקודת המבט, כמובן. אתה בטח רואה לנכון להתסכל ב"משקפיים אובייקטיביות" ו"רציונליות". זה לא הכרחי כלל.
אבל שוב, כל זה לא העניין אם אתה מחפש מחויבות, דבר כזה יקח את הדיון למקומות אחרים. אשמח אם תנסי את השאלה מחדש
בסוף זה יגיע לזהמאיר.
זה אל ההיסטוריה??
אתה עושה התניה בין 'שולט בהיסטוריה' וביןפסידונית
'מכוון את ההסטוריה כך שתעמוד לצד העם החביב עליו'
זה שהוא אחראי על ההיסטוריה לא הופך אותה למתוקה ונחמדה. רק למעשי ידי האלוקות.
בגלל זה אני לא בטוח בטענה של אלוהי ההיסטורימאיר.
זה לא טיעון אלא הפרכת הטיעון שלךפסידונית
ממה שהבנתי אתה משתמש בחלקים הרעים של ההיסטוריה כדי לערער על הטענה שהיא אלוקית.
מה שאני אומרת הוא שאין סתירה.
(באופן כללי, קצת מתסכל לנהל דיון עם מישהו שבורח באמצע.)
את צודקתמאיר.
בכל מקרה, אני לא שואל על קיומו של האל, אני שואל על מחויבות אליו. זה שהוא תמידי לא אומר שאני מחויב אליו. לא?
טוב, באמת קשה לנהל ככה דיון.פסידונית
התת-דיון הנוכחי עסק באלוקות כפי שהיא מתבטאת בהיסטוריה, ולכן מה שכתבת לא ממש קשור. זאת שאלה אחרת לחלוטין שהזכרת במקום אחר.
כשתהיה פנוי וקשוב יותר אולי יהפוך לאפקטיבי.
אחלהמאיר.
בוא נחלקטהר ליבנו
לעניין הראשון, לתגובתך, כנראה לא הבנתי אותך בהתחלה נכון. אני חשבתי שהתכוונת שסיפור ההיסטוריה היהודית לא אמין בעיניך. כעת אני מבין שהאל כפי שהוא (לכאורה) מתגלה לא אמין בעיניך (שזו באמת טענה ששייכת למישור הדיון השני). אז ככה, לא אמרתי שכל מה שקורה בהיסטוריה מסובב מה'. אמרתי שקרו אירועים שבהם אפשר לראות את יד ה'. אלו שני דברים שונים. כך או אחרת, זה נמצא בכלל במישור הדיון של שאלת הקיום, שהיא אינה המרכזית כאן.
לעניין היותר משמעותי. אתה מחפש סיבה למחוייבות, כדאי קודם כל להבהיר כמה מושגי יסוד.
א. הדיון בשאלה זו אינה פילוסופי-אונטולוגי כמו השאלה הראשונה אלא קיומי וממילא כל השפה צריכה להיות שונה.
ב. מחויבות למשהו היא אף פעם לא חיצונית אליו. אין מחוייבות אובייקטיבית שניתן להשיג בשכל. מקורה של המחוייבות הוא רצונו של האדם.
לאחר ההקדמות האלו אומר בקצרה שאנחנו נפעלים על ידי האובייקטים בעולם על פי האופן בו אנו תופסים אותם. במילים אחרות, אנחנו תופסים משהו בצורה מסויימת, והתפיסה הזו מעוררת בנו רגש כלפי אותו הדבר. השכל רלוונטי במישור ההכרתי, לא במישור של הרגש כלפי הדבר המושג.
זה אומר שמחוייבות לא-לוהים נולדת מתפיסה מסויימת שלו. בגדול התפיסות האנושיות בזה מתחלקות לשלוש (ע"פ סדר):
יראת העונש - א-לוהים גדול, חזק ומפחיד ויהיה ממש לא כיף למי שיוכל נגדו ולכל כדאי לעשות את מה שהוא אומר
יראת הרוממות - נובע מתפיסה של הנשגבות של א-לוהים והתורה ביחס לאדם. מה שיגרום לאדם להעריץ את א-לוהים ומכאן מקור המחוייבות (אין לי כוח לתאר את זה במילים יפות אבל העיקרון ברור)
אהבה - האדם אוהב את א-לוהים, מה שגורם כמובן למחוייבות לדבריו ולמטרותיו.
זה על רגל אחת.
אתה מוכיח את הטענות שלי באופן מושלם.אנו_נימי (G+)
כל שאלה באמונה תמיד מופנה על השם אלוקים...
הטענות שלך הם שטויות ואני שמח שאתה מוצא להם הוכחותמאיר.
מצויין,על פי בחינה שנערכה עליך כרגעאנו_נימי (G+)
לא נראה לי שיש צורך בהתייחסות שלי לעניין ולשאלה שלך. לדעתי אתה פשוט לא מתעניין בתשובות.
מה אתה בא לומר?*בננית*
המשמעות של זה היא עמוקה מאוד.אנו_נימי (G+)
שם אלוקים מציין דין וגבורה-את הצד ה"חריף" של הקב"ה.
שם הויה מבטא את החסד והרחמים. החילונים או בעלי ספקות כבדים באמונה מתייחסים בשאלות שלהם תמיד לשם אלוקות[ובדרך כלל הם כותבים את השם הזה עם האות ה"א במקום קו"ף-מה שמראה זילזול בשם של הקב"ה(כמו שלא הייתי קורא לאבי בשמו הפרטי)]
ואז?*בננית*
יש בעיה בזה?
(בלי להתייחס לעניין הזלזול. לא בהכרח קשור)
הם לא מסוגלים לתפוסאנו_נימי (G+)
הם לא תופסיש את הצד של רחמי הקב"ה,את הכרת הטובה אליו-מה שמנתק אותם מהמחוייבות.
אם כבר ההפך, המחויבות מגיעה מבחינת דין*בננית*
למה לדעתך מחוייבות באה מהדין?אנו_נימי (G+)
הקדוש ברוך הוא דן
את כל העולם,לעומת זאת מי שמחוייב למצוות הם רק בני ישראל-העם שהקב"ה בעצמו הוציא ממצריים וכו'[בלי להתייחס לזכות אבות]
האם זה אשמתם? לא.הם תינוקות שנשבו-זו ההגדרה. האשמה של מי? תקשורת? אולי. חינוך? הגיוני שכן.
סברות עצמיות וספקולציות? כנראה. החוסר רצון למחוייבות-בברור.
אלוהים! אלוהים!LightStar
בס"ד
אם זאת הטענה שלך. ניחא
לא הבנתי.אנו_נימי (G+)
כן.תפוז סיני
נגיד הסיכוי שהוא קיים זה פיפטי פיפטי.
יש כל כך הרבה יתרונות בלבחור בחמישים אחוז שהוא קיים.
נותן משמעות לחיים, יש תקווה לעתיד, ברגעי משבר זה נותן בסיס חזק וכו'
זה קצת אגואיסטי, לא?*בננית*
איפה האגואיזם?!תפוז סיני
שזו התייחסות למה שווה לי ולא למה שנכון*בננית*
אבל מה היה קורה לו הייתה סתירה? האם עדיין הייתי מקיימת את רצון ה'? השאיפה היא שכן
צודקת.תפוז סיני
לשמחתי לא מבסס על זה אמונה. פשוט כך אדם מאוד אינטלקטואל אמר לי אתמול. יש לו הרבה נסיון חיים והוא יודע מה הוא עושה.
הדרך שלו היא כך.
הוא אומר שעם השנים מבינים שבנושאים המורכבים אין תשובה חדה וברורה. ובעיקר נושא מורכב כמו אמונה. לכן הוא יוצא מנקודת הנחה שזה חמישים אחוז נכון וחמישים לא. והמסקנה היא כל כך ברורה שאין שום סיבה שלא להאמין, היתרונות הם גדולים כל כך. הוא חילק לשלושה מישורים של יתרון- חבל שלא רשמתי, למה אני לא זוכר בדיוק.
לא הבנתי, אז זו גם הדרך שלך?*בננית*
ואגב, אמונה היא שכנוע ב-100٪, לא ב-50٪
זו לא דרכיתפוז סיני
לא הבנתי איפה האגו?! אם טוב לי ללבוש כיפה על הראש זה אגואיסטי?!
אגו זה אכפתיות מעצמי בלבד ולא מהכלל. מה הקשר בין בחירת דרך שכזו לאי אכפתיות מהכלל?
אני לא חושבת שזה קשור רק ליחס ביני לבין הסביבה*בננית*
ומה שפסידונית אמרה
בוודאי.פסידונית
אגואיסטי לא = 'רע'
אגואיסטי = עושה מה שנוח לו. (לא הגדרה מילונית.)
צודק לחלוטין!טוב נו..
מכירה מישהו שתרם לאישתו כליה, והוא עצמו הצהיר שזה מאגואיזם. איך יכול להיות? כדי שלא יצטרך לטפל לבד בילדים.. שתבינו...
אוכ נו, לא לזה התכוונתיסביון
הבנתי, הבנתי, הבנתי...טוב נו..
אבל יש בנו גם צדדים אחרים, נקיים*בננית*
גם הם נובעים מאגואיזםסביון
אוף, זה מורכב. אם יהיה לי כוח אכתוב פה מתישהו. אגואיזם זה הדבר הכי טהור ונקי שיש.
(יש מצב שכבר כתבתי על זה מגילה מתישהו, ואז צריך למצוא אותה. אבל יש לי יותר מדי הודעות בערוץ ואני לא שומר שרשורים בכ"א
)לפני לא הרבה זמן ציטט לי מישהו בצמעפסידונית
איזה רב שכתב שהיחיד שלא נגוע באגואיזם זה אלוקים
אבל אוףאוףאוף אין לי מושג איפה לחפש
הוא כתב יפה.
לקרוא לזה "נגוע" זו טעותסביון
בכל אופן אם את רוצה למצוא ולא זוכרת מי כתב אפשר פשוט לפתוח שם שרשור ולשאול...
אני גם לא בטוחה מה לשאולפסידונית
לא זוכרת איך זה הלך...
אני אנסה להיזכר כשיהיה לי זמן.
זה לא מצחיק כל כךתפוז סיני
למפרע אני רואה שצדקתחוני המעגל פינות
אוי געוואלדסביון
אם אתה מאמין במשהו בגלל החמישים אחוז שהוא נכון, אז אתה לא באמת מאמין בו. אתה לא באמת מחובר אליו, כי אתה לא בטוח שהוא קיים.
אם מלך הודו שולח לי מתנות ושליחים ואני לא בטוח אם הוא באמת קיים או שזה בוטי שעושה את כל זה (אהמ @LightStar) - גם אם אני אתחבר אליו ואעשה מה שהוא אומר זה יהיה משיקולי טובת הנאה ולא מתוך הרגשת חיבור אמיתית. אני לא באמת יכול לאהוב אותו אם אני מסופק לגבי עצם קיומו...
טוב מצטער.תפוז סיני
אוכל לתת לך את המספר שלו ותבין שזו לא סיבה גרועה למדי. הוא יודע טוב מאוד מה הוא אומר.
מעדיף שלאסביון

אתה יכול לנסות להציג את זה בצורה קצת יותר מובנת?
(הרבה אנשים יודעים מה שהם אומרים, ובכל זאת טועים. זה לא ממש משכנע אותי)
כןציף
השאלה צריכה להשאל ותשובות יש כשמחפשים רק שחושבת שהמקום כאן פחות מתאים.
לאחכ הסברת שאתה מחפש את התשובה התמימה אז הגיוני שתחפש פה..
מעלי ענו יפה ותשובות שיש לי בראש הם יותר של מהחסידות..
@ימ''ל קראתי את כל התשובות שלך כאן ונהנתי |פרצוף של נחת|
כשיהיה לך הזדמנות להרחיב אשמח.
ניצוצות תמידיים בעיניים זה שורף.המתיקות שבשכחה
כן.
למה?
בגדול? אני ספרדיה. עניין של רגש, זר לא יבין. אתה יכול לברוח אבל בסוף חוזר. אני לא צינית. זה בפנים. האמונה התמימה, לא אתיימר לומר שזכיתי בה אי פעם בשלמותה, אבל חלקיק ממנה פשוט שם. והוא תופס חזק.
חוץ מזה, מתחלק לשניים-
הרגל.
חוסר הרגל.
על א' אין מה להרחיב,
לגבי ב', אני אדם של שבירות. לפני שלוש שנים מרדתי מרד שקט, כי לעזאזל העולם. ואז פירקתי פירקתי פירקתי. סיימתי. לא נשאר כלום, בניתי. את האישיות של כעדי ואת האמונה שלי.
ומאז אני לא מפסיקה לשאול שאלות. את עצמי. אותו. ולפעמים אני נרגעת ולפעמים לא. תקופות יובש, קורה לטובים ביותר.
אתמול בדרך לאוטובוס בדיוק חשבתי על זה, עכשיו אנחנו בתקופה קצת ארוכה של כסאח וזה בסדר. זה בריא. אני צועקת מילים שאני לא צריכה לצעוק ומותר לי. (פרדוקס? בסדר. אני, בנוהל.)
בעיני אמונה בסופו של דבר זה קשר, ואם בן אדם לא מתחרפן מידי פעם בקשר, אז זה קצת אדיש. זה קצת מוות איטי שכזה. או שזה שלמות, כליל האנושות, בחיר הבריאה. אני בן אדם של טמפרמנט הזוי, אז עבורי אופציית השלמות היא בלתי אפשרית.
להסביר לך למה אני מאמינה, זה לנסות לשחזר פרוטוקול של 20 שנים (לעזאזל. לא נשאר הרבה עד ל21). זה לאסוף נקודה לנקודה ולהגדיר תהליכים שנוצרים אצל האדם, כטיפות טיפות שמתנקזות למקום אחד, אחת על גבי השנייה. יוצרות בכל רגע משהו חדש. וזה מוגזם. זו שאלה מוגזמת, לא תקבל עליה מענה. התשובות לא יתנו סיפוק כי את האמונה שלי אני לא אמצא בשום סיפור מלהיב של כל אדם אחר. זה לא נמצא שם.
אבל באופן כלשהו, אני יכולה לומר שהבלאגן, השאלות, הכעס, התסכול, ההנאה, הייאוש, הנחמה, כל השבירות האלה, כל נקודות הקצה, הם מה שגורמים לכך שהחיים מתוך הרגל (חלק ראשון), יצליחו להתקיים.
אם הייתי צריכה את כל זה במשפט, אז-
אין לי מושג איך מישהו מצליח לחיות באדישות מתמדת, או באותה מידה אבל בכיוון הנגדי, עם ניצוצות תמידיים בעיניים. זה שורף.
ולמה את מחויבת אליו?מאיר.
בחרתי בו.המתיקות שבשכחה
אם מצאתי אמת במקום מסויים, ארצה להשיג אותה. להפוך אותה לשלי.
אם אני מאמינה בו, אני בוחרת בו.
כתבת יפה.סביון
תודה.המתיקות שבשכחה
כתבת מקסים.סתרי המדרגה
מצטערת על ההתקטננות.. פשוט כתבת כלכך מקסים והיה חבל לי שזה מקלקל.
תודה.המתיקות שבשכחה
עכשיו שני דברים,
א. אני חושבת שצרם לך בעיקר כי את לא מכירה אותי וזה נכתב עם חצי חיוך שאצל מי שמכיר אותי זה היה עובר חלק יותר. זה נכתב למישהו שמכיר אותי, אז היה לי קל לבחור במילים האלה.
אם כי...
ב. יש בזה אמת.
תראי, את צודקת לחלוטין. הפערים מטשטשים ברוך ה', אנחנו בדור אחר לחלוטין, כמה שנים מהיום והפערים יקטנו כ"כ והדיבור על אשכנזים ספרדים יצא סופית מהשיח (לטוב ולרע, זה נושא אחר ולא בא לי לנצלש יותר מידי) ואני שמחה בזה.
אבל. אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש דברים בהם עדיין קיים השוני, אם תרצי שארחיב עוד, אעשה זאת בנפרד מתישהו, אבל בגדול-
דמייני שני אנשים שחזרו בשאלה ותבחני את צורת ההתייחסות שלהם לדת. אם בא לנו קיצוניות, לעשות כאן קצת שמח אז- קחי את הערס הטיפוסי וקחי סטודנט עם נמשים באקדמיה.
יש משהו במסורתיות של מישהו שיצא מבית ספרדי שהרבה פעמים לא תמצאי אצל מישהו ממשפחה אשכנזית. לא שזה מוריד חלילה מאחת המשפחות, לא עניין של חינוך או העברת ערכים, פשוט אחר.
אחר זה לא בהכרח רע.
ושוב, אכן היום הפערים מצטמצמים וכו'.
תודה על התגובה המושקעת.סתרי המדרגה

כןמתיישב בנשמה
הסבר מפורט של אחד הר"מים אצלנו
כןalezish
זה לא בחירה אלא תחושה
קר לך? למה?
תמיד יהיו את השאלות האלו.א"י לעמ'י
וגם את אלה שלא מאמינים, אני שיאה היכולה להבין אותם.
באים ממקום של למה אני מאמינה בכלל במשו בלתי נראה?
אבל אני חושבת שזה כבר הבסיס. לקרוא את ספר בראשית ולדעת ולהבין שהכל הוא לא סתם.. כי הקב'ה תמיד היה פה וברא ויצר.. ושאת מצלם אלוקים.. זה לא קל. נכון. זה קשה..
אבל אכשהוא תמיד הכל יגיע לאמונה בו.. לדוג מאיפה המדע? מי ברא אותו? האדם נכון? האדם היה לפני זה קוף(לא מאמינה שאני אומרת אתזה..) מי ברא תקוף?
סתם בא מישו ויצר קוף חי ונושםם? ממש לא. הקבה.
את צודקת, אבל רק למי שמאמין.טוב נו..
התשובה שלך נכונה, אבל זה לא ישכנע את מי שלא מאמין.
כן, כמו שהאלוהים הזה ברא יכול להיות שהקוף ברא. אולי.
ספר בראשית הוא ההוכחה? את יודעת כמה ספרים יש שלכאורה מוכיחים את הדעה האחרת? הם גם מאמינים בזה!! לכל אחד יש את הדעה שלו. זה לגיטימי לגמרי לא להאמין.
יש גם את המתחבטים, האתאיסטים, שלא מאמינים בכלום. קורה.
כולם יכולים להוכיח את הדעות שלהם, השאלה מה כל אחד לוקח איתו..
לדעתי ספר בראשית היא ההוכחה!!א"י לעמ'י
יש גם ספר שמסביר את בדעה השניה..טוב נו..
אהה ולמה אני מחוייבת לו?מישהי=)
אם אני מאמינה שהוא ברא אותי, אז זאת התשובה ללמה אני מחוייבת לו
הוא יצר אותי, מסתבר שאני חייבת לו.
נקודה.
כל זה שהתורה זה טוב לי זה בונוס
כי אנחנו יהודים
צהובה
כן, בלי אלוקים אין מוסר אין מטרה ומאוד מפחיד ולא נוחחוני המעגל פינות
אבל כשהבנאדם לבד ואין חברה שתתן את האיזון זה יכול להגמר רע...
חוץ מזה כשאין אלוקים זה אומר שאין באמת איזושהיא מטרה גדולה ששוה למות עליה, אז למה לחיות עליה?!
בלי אלוקים מפחיד מאוד לחיות, כי זה אומר שאין כלום אחרי המוות, זו מחשבה שאין שום יצור אנושי שמסוגל לחשוב בלי להשתגע
ויש בכל אחד מה הדברים המון מה להאריך...
יצורים מרתקים שזורם לי שיראו ושדעתם מעניינת אותיחוני המעגל פינות
אני יצור מרתק?פוסעת
בתור התחלה- אני אלוהים. אם אני מאמינה בצמי או לא זה תלוי תקופה.
סתם.
אמ. פשוט נראה לי רוב הדברים שכתבת יכולים להתקיים גם סתם אם אדם בעל כריזמה יגרום לך להעריץ אותו ולרצות למות למענו ויטען שיש משו אחרי המוות.
אני אישית בתקופה קצת פחות טובה ביחסיי עם אלוקים, כך שקשה לי לענות על השאלה בכותרת.
באופן כללי כזה, פלוס מינוס, 7 מ10 הייתי מפרגןחוני המעגל פינות
אף אחד לא ימות בשביל יצור בשר ודם בעל כריזמה
הוא ימות בשביל הערכים והאמת שהוא מייצג
אני תוהה לעצמי אם זו מחמאה
פוסעת
מי אמר לך?
לזו הייתה כוונתי. אם אדם הוא בעל כריזמה ויכולת שכנוע, תרצה למות בשביל הערכים והאמת שלו.
אם אפשר לקבל משו כמחמאהחוני המעגל פינות
אוקיי, אוקיי. אקח כמחמאה.פוסעת
זאת מחמאהLightStar
וואלה. אחלה.פוסעת
נקודונת.
אני מאמינה באלוהים והאמת שזה חדש.
למה? אולי בגלל שאני חייבת מישהו שאני אוכל להיאחז בו.
וגם כי אני באמת מאמינה שיש משהו בעולם, אני מאמינה שהעולם לא קרה בטעות.
להגיד אם ה' זה אלוהים? זה אני לא יודעת.
אני יודעת שאני בלי סוף מנסה להתנגד לזה ושכל פעם יש בי איזו הרגשה שאני טועה, שזה אמיתי.
אולי זו סתם תקווה ילדותית. אבל יש בי צורך שיהיה אלוהים כלשהו שקיים ולכן אני מאמינה בו.
בלי הוכחות חד משמעיות וכאלה, פשוט כי אם גם הוא לא קיים, נגמרה התקווה בעולם.
יש לי קטע כזה שאני לא אוהבת שאין הוכחות חותכות ולכן אני כל הזמן מנסה לבדוק גבולות, לבדוק אם הוא באמת קיים, אבל בפנים אני יודעת שהוא קיים. בלי יותר מידי לחרטט
גם לי קשה לקבל שתורה מן השמים...חוני המעגל פינות

#אני אף פעם לא טועה ואם אמרתי שטעיתי אז טעיתי

שים לב שמה שעשית כאן הופך המון אנשים למאמיניםסביון
ועכשיו תורך להגיד אם אתה מסכים איתי, ואין צורך בפרובוקציות

בגדול כן, ההומניזם נובע מאלוקיםחוני המעגל פינות
לכן האדם הוא נזר הבריאנ ושולט בחיות
אני לא מאמין שאני פתחתי את השרשור הזה.מאיר.
השאלה הייתה צריכה להיות לא למה אלא מה.
כלומר מיהו האלוהים בשבילכם והאם אתם מצליחים להגדיר אותו, ממילא יש לשאול למה מחוייבים לו.
השאלה שלי רעה. מאוד רעה, ולמה?
כי נתתי לך מושג וביקשתי ממך להגיד לי האם אתה מאמין במושג הזה, אבל לא נתתי לו שום תוכן, כלומר יש שם. אלוהים, עכשיו תחליט האם אתה מאמין, מבחינתי אם מישהו היה אומר שהוא מאמין בפאולו דיבאלה או במסי התשובה שלהם הייתה עונה על השאלה...
לא מתאים לי, נראה אולי נפתח הרהורים חדשים.
לא יודע מה כתבו עד לפה...ארצ'יבלד
אלוקים בשבילי הוא אדון! מכיון שקיבלתי! על עצמי לעבוד אותו
אני מחויב כי בחרתי! לעבוד אותו
בחרתי כי יש בי הרגשה שראוי לעבוד "יש" כזה.
(בדומה לכך שאתה מקבל את המוסר..)
אני לא מסוגל לקבל את הדברים שאתה כותבמאיר.
לפחות להגדיר את האל מבחינה פילוסופית אתה מסוגל?
אי אפשר להגדיר את האלארצ'יבלד
אם הוא ישנו אתה יכול להגדיר אותומאיר.
לא נכון אם הוא ישנו לא בהכרחארצ'יבלדאחרונה
הגדרתו שאין לי שום ידע עליו ולכן אי אפשר להגדיר אותו
כן.כי בא אורך
כי בדקתי עלזה.
כי אני מסתכלת על העולם ונראלי מוזר שהכל,עד הפרט הקטן,נוצר מעצמו.
כי זה נותן לי משמעות לחיים.
פורום ישל"צהאר"י פוטר
אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול
בדיקהטיפות של אור
הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
דוגמאות בשיעור:
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים?
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר?
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי?
ועוד...
נושאים בשיעור:
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי
נושאים בשיעור:
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת
וכן ב הלכות ברכות
בהצלחה בלימוד
~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
חורף בריא לכולם
- לקראת נישואין וזוגיות