מהי עבודה לשמהנגביסטית
עובדתית, לכל אדם יש אינטרס אישי. לגבי כל דבר.
אם כך... מהי בעצם עבודה השם לשמה? או המושג "מסירות נפש"?
זה לא סותר?
אינטרס זה לא דבר רעגמני
השאלה היא מה האינטרס. אם האינטרס הוא להידבק באורו של הקב"ה לענ"ד זהו אינטרס חיובי. ה' רוצה שנהנה מאורו. מסירות נפש לענ"ד היא לבטל את הרצון האנכי למען מטרה יותר נעלה.
שאלה מקסימה! בהחלט מעוררת מחשבה.נפש חיה.
כדאי לעיין במשנה
"עבדין המשמשין ן את הרב שלא על מנת חקבל פרס"
שאלה מעניינת.תולעת השני

נכון, בני-אדם מונעים מעניין אישי (אינטרס).

זה לא בהכרח רע.

זה רק אומר שאנחנו מחפשים סיבות למה שאנחנו עושים. 

 

לחפש סיבה: למה אני אוכל? אני אוכל כי אני רעב / כי אוכל זה דבר טעים / כי אני זקוק לתזונה / כדי להעלות את הניצוץ האלוקי שבאוכל...

 

לעשות כל דבר שהוא "לשמה" זה לעשות משהו בשביל המשהו עצמו. 

 

מהי עבודת ה' לשמה?

לעבוד עבודת ה' לשמה זה לעבוד את ה' כדי לעבוד את ה'.

להבדיל מלעבוד את ה' כי לזה חינכו אותנו (- לא שזו סיבה לא טובה! זו סיבה מצויינת!) או לעבוד את ה' כי יש פחד מעונש על לא לעבוד את ה' (- גם כן סיבה לגיטימית. אולי לא אידיאלית, אבל לגיטימית).

 

לגבי המושג "מסירות נפש",

אפשר להגדיר מסירות נפש כמוכנות למות למען הדבר בו אנחנו מאמינים.

מוכנות למות לא אומרת שאי-אפשר להיות בעל מסירות נפש בלי למות, הכוונה הפנימית והמוכנות שמנחות אנשים בעלי במידה הזו קיימת, זה שלא העמידו אותה במבחן לא אומר שהיא לא קיימת. (ובמילים אחרות, אל תתאבדו על קיום מצוות רק כדי להוכיח משהו לעולם. עצם זה שאתם מוכנים למות, מספיקה. ובעניין אחר, הרבה יותר קשה לחיות למען הדבר בו אנחנו מאמינים מאשר למות למענו.)

 

האם יש סתירה?

 

לא, לא בהכרח.

 

משהו שחשוב לזכור:

לפעמים יש יותר מסיבה אחת ללמה אנחנו עושים דברים. 

ואפילו אם לא כל הסיבות הן נעלות, זה לא גורע מערכן.

 

אם נחזור לדוגמה של המזון: האם העובדה שאני אוכלת גם כדי להעלות את הניצוץ האלוקי שבאוכל וגם כי אני רעבה אומר שאני לא באמת אוכלת לשם שמים? לא! 

 

אנחנו מורכבים. ואנחנו יכולים להכיל מורכבות. 

 

אפשר גם לעבוד את ה' כי המשפחה שלי גידלה אותי לכך וגם כי אני מאמינה שזו הדרך הנכונה לחיות. 

אף סיבה לא גורעת מחברתה.

 

אז לא. זה לא סותר.

כמו הפירוש המילולי- לשם העבודהmatan

מה זה אינטרס אישי?
אם זה סיבה כלשהי, זה דבר אחד, אם זה "רווח" אישי, זה "פניה".

 

עבודה לשמה היא עבודה לשם העבודה, כמו שמגדיר הרמב"ם "ויאהב האמת מפני שהיא אמת ולא מפני תכלית".

כלומר- לעבוד את ה' כי עבודת ה' היא עצמה ערך שעומד בפני עצמו.
אותו דבר עם תורה- ללמוד תורה לשמה זה ללמוד תורה רק לשם מציאות הלימוד- לא לשם ידיעה, לא לשם שכר,

לא לשם "התעלות רוחנית", פשוט כי ללמוד תורה זה ערך.

אותו דבר גמ"ח- לעשות גמילות חסדים לא בגלל ש"יום אחד הוא יחזיר לי", לא בשביל להרגיש טוב עם עצמי, 
לא בשביל שמישהו יראה אותי ויגיד עלי "איזה צדיק".
 

צריך לזכור שזו מדריגה עליונה, קשה ומצריכה מידות מעולות עם עבודה עצמית עמוקה.

 

מסירות נפש, ממש לא חייבת להיות לשמה. מסירות נפש אומרת שהערך X גדול יותר מערך החיים שלי בעיני.
אבל גם את זה יש אנשים שמוכנים למסור את נפשם בשביל "פניות"- יגידו עלי שאני צדיק, אני ארוויח מיד מדריגה רוחנית בעולם הבא. לפעמים הדבר מגיע מתוך זלזול בערך העצמי של האדם ולא מתוך יקור הערך של המעשה.

 

הפניות של האדם לדברים חיצוניים לערך האמיתי של המעשה הוא קיים, הוא בהחלט מתנגד למושג- לשמה.
אבל עם זאת "לעולם יעסוק אדם בתורה ומצוות שלא לשמה שמתוך שלא לשמה בא לשמה". כלומר- זה שלב 

משמעותי ואולי אפילו מתחייב לעבוד במצב שלא לשמה כדי להגיע למדריגת לשמה.

יש דברים שעושים בלי אינטרסמבקש אמונה

יש איזה אינטרס לעזור להורים?  להביא להם כוס מים לדוגמא..?

להרגיש טוב עם עצמך, לשמור על מע' יחסים חיובית...matan

אם רוצים אפשר לתת הסבר רגשי פסיכולוגי לכל מעשה.

אוי ואבוי למי שחושב ככה...מבקש אמונה

אחי, הורים... שוב, הורים!!!

 

מה לא עשו בשבילנו... 

תבחן את עצמך באמת למה אתה עושה את זהmatan

ותהיה כנה ואמיתי עם עצמך. 

בד"כ כשחופרים עמוק מספיק מוצאים איזה "אינטרס"... או לפחות אפשר להדביק.

אגב גם כי אתה אוהב אותם ורוצה בטובתם- זה מילוי רצון שלך.

 

כלומר- אם היו משפילים ומכים אותך, מבזים ומשפילים אותך ואז היו אומרים "לך תביא מים"-

היית עושה את זה?

אני לא חושב שזה דימוי נכוןמבקש אמונה

א.  אם בורא עולם (חס וחלילה כן?)  היה מתעלל פה בכולם לשם התעללות לא הייתה שום סיבה לעבוד אותו.

כל שכן לאהוב אותו...    תקן אותי אם אני טועה..

אבל לא, היסורים שלו (כמו של הורים) זה מתוך דאגה

 

ב.נכון אני מודה שהיה לי מאד קשה לעשות את זה.. אבל זה כי יש לי יצר גאווה שמשמכיח את הטובות שעשו לי

על פי האמת, גם אחרי בזיונות הייתי צריך לעזור להם.

לא מדויקmatan

א. אין קשר בין התעללות של הקב"ה להורים. אבל גם אכן היה מתעלל עדיין היינו מחויבים לעבוד אותו, אנחנו לא עובדים את הקב"ה כי הוא לא מתעלל בנו... אנחנו עובדים אותו כי זה ערך בפני עצמו ללא שום תלות בשום עניין אחר.

ב. אתה צודק, והיצר הרע הוא זה שדוחף אותך להזדקק ל"פניות". מצד האמת- היית חייב ולעשות זאת באותה שמחה, שכן אתה פועל מתוך אותו ערך. אבל העובדה שזה היה משפיע עלייך מוכיחה שיש ערך אחר שמתוכו אתה פועל בנושא הזה ולא הערך הנקי של קיום המצווה הזו.

מאד מוזר לי מה שאתה כותב..מבקש אמונה

בחובות הלבבות שער עבודת האלוקים  תראה שהכל סובב סביב הכרת הטוב..

פתאום אתה בא ואומר לי בדיוק הפוך לכאורה.

 

לגבי ב.  אני יודע שאני לא מושלם לכן הדיון לא עלי.. אבל יש הרבה מצבים שנותנים להורים בלי שום אינטרס

 

 

הכרת הטוב היא ערך בפני עצמהmatan
וגם כיבוד הורים ערך בפני עצמו, אבל לא בגלל הכרת הטוב אלא בגלל כיבוד הורים, כלומר על הצד שילד יגדל ללא הורים(בכלל, ציור כמעט בלתי אפשרי) וההורים שלא לא עשו בשבילו כלום, הוא עדיין יהיה מחוייב לכבד אותם בלי קשר
מהגמרא משמע שזה בגלל הכרת הטוב.מבקש אמונה

כמו שכתוב לגבי אבידת אביו ואבידת רבו - "שאביו מביאו לחיי העולם הזה"  (בבא מציעא)

יש סיבה למה לכבד הורים... אחרת הם כמו כל אדם אחר ברחוב.

אבל רציתי רק להביא את זה בהקבלה לעבודת ה'... לא שיפתח על זה תת שרשור

 

בכל אופן, לא ענית לי על העניין של חובות הלבבות.. הרי הוא אומר שעבודת ה' היא בגלל הכרת הטוב.

 

 

לא עיינתי שם ולכן קשה לי לענותmatan
בקשר להורים, זה טעם, אבל גם בלי זה היה האדם מחוייב(במקרה שלא אביו הביאו), אם לדבר יש סיבה אז הוא בטל. מצד ה"חוקה חוקקתי" אין שייכות לטעם.

צריך לעיין שם, האם חובת הלבבות ר"ל שעבודת ה' תלויה בטובתו? קשה לי... צריך לראות אם הוא לא הביא טעם לקרב הלב לעבודה
קח קישור מבקש אמונה

http://www.daat.ac.il/daat/mahshevt/hovot/3-2.htm

אפילו מקריאה ברפרוף אתה כבר תשים לב למה שאמרתי..

 

 

אז אתה מחייב אותי בכיבוד הורים מצד הציווי של הקב"ה, וזה מתחבר עם מה שרציתי לשאול (לשיטתך)

 

איזו סיבה יש לי לעבוד מישהו שמתעלל בי לשם התעללות? 

איזו אמת יש כאן?  כי הוא חזק ממני?  בראבו...

 

אי אפשר ללמוד משםmatan
הרי המהלך הוא כזה: הקב"ה קיים(ייחוד) - > הקב"ה טוב - > אנחנו מבינים שאדם מחוייב בהכרת הטוב(חיוב שכלי) - > חייבים לעבוד את הקב"ה.

ואם נניח לרגע שאין חיוב שכלי של הכרת הטוב? הרי בשכל אפשר ללכת לכל כיוון, אז בטלה גם עבודת ה'?
לא כתוב שזה תלוי בזה, אלא שאם אתה מבין שהקב"ה מטיב לך ואתה מכיר בחיוב להטיב למטיב לך, אז רצה מבין שאתה מחוייב בטובתו.

אני אומר שלכבד הורים בגלל הכרת הטוב זה לא לשם כיבוד הורים. זה לשם הכרת הטוב.

על הצד שזה היה נכון- כי לכך נוצרת. וזאת הייתה האמת שלך, ואתה צריך לאהוב האמת מפני שהיא אמת, ולא כי זה הגיוני לך או נעים או נוח.
אז אני אסביר...מבקש אמונה

בעיקרון מה שכותב חובות הלבבות הוא ככה: 

שעל פי האמת האדם היה צריך לעבוד את ה' בגלל הכרת הטוב (וזה מה שאני מבין שזו עבודה לשמה)  אלא שלא כל אחד אוחז במידת הכרת הטוב, בגלל שעדיין יש לו תאוות והוא חושב בעיקר על מה חסר לו,  לכן אדם כזה מחוייב בתורה מצד שכר ועונש.   עד שגם הוא יגיע להכרת הטוב..

 

אני מקווה שעניתי על מה ששאלת...

 

אז העניין הוא שבכללי אני מקשה על מה שאתה אומר, שהיה ראוי לעבוד את מי שיצר אותי סתם ככה בלי סיבה (נכליל בזה גם את כיבוד הורים, או כל מצווה שהיא...)

איזו מן אמת זו...?  לא הסברת...   אז הוא ברא אותי נו אז?  לא ביקשתי ממנו..

 

לכאורה, אז היינו צריכים לומר במקום "אשר הוצאתי אתכם מארץ מצרים"   אשר בראתי אתכם וזהו.. זו סיבה מספיק טובה לא? 

 

 

 

מצד עצמה, כן, הרי כל הגויים מחוייבים מכוחהmatan
לנו יש קשר מיוחד והחיוב המיוחד נגזר בגלל שהקב"ה קנה אותנו לעבודתו ביציאת מצרים.

לא ענית, אתה עדיין "בתוך המהלך".

בגלל שאם נברא לעבוד אותו זו האמת שלך

אז אני לא מבין מה אתה רוצה...מבקש אמונה

בינתיים אתה לא מוכיח כלום מדבריך...

גם מה שהרמב"ם כתב "ויאהב את האמת מפני שהיא אמת" זה נתון לפרשנות...

 

מה שכן ראיתי לא מזמן, שמעבר להכרת הטוב, יש את העניין שבגלל שהקב"ה הוא כל כך טוב ומיטיב לכן ראוי לעבוד אותו...   אולי לזה התכוונת..

 

אבל סתם לעבוד מישהו כי הוא יותר חזק? או כי הוא ברא אותי? זה לא מובן.. תוכיח

את זה אני מביןmatanאחרונה

מה שאמרתי זה שחובת הלבבות מלמד מתוך מערכת שמניחה הנחות מסויימות, ואי אפשר

לקחת שלב מסויים בתוכה אחרי ההנחות האלו ולבנות ממנו תפיסה שלמה.

כלומר- אחרי שהנחנו ייחוד(שער א) ואחרי שהנחנו שיש הטבה(שער ב) ואחרי שהנחנו שיש חובה מוסרית להטיב למטיבך אז יוצא שמזה שהקב"ה מטיב לך(שער א+ב) הוא מחייב אותך בעבודתו. 
אבל אי אפשר ללמוד מזה על מה היה קורה אילו לא היה מטיב, שכן הנחת היסוד היא שהוא מטיב. ולכן אתה לא יכול להגיד מכאן שאם הקב"ה לא היה מטיב איתך אתה לא היית צריך לעבוד אותו. 

 

הכל נתון לפרשנות. קשה למצוא פרשנות אחרת למושג, וגם מקריאה של כל הפרק מובן מאוד,

גם החזרה על העיקרון - "במצוותיו ולא בשכר מצוותיו" וכו'.

 

לא התכוונתי לזה בכלל. שכן אני אומר שאפילו אם לא היה "טוב" - אזי היינו צריכים לעבוד אותו.

אי אפשר סתם לעבוד את מי שברא אותך. 
אני אגיד לך למה טענתך לא מתקבלת עליי.
אם כל הבסיס זה הכרת הטוב- יש מקום להגיד למה בכלל אני צריך הכרת הטוב,

הרי כל החיסרון שלי הוא מעשה ידיו של הבורא, אז על מה להכיר לו טובה, על שברא

אותי חסר ועכשיו הוא ממלא את החסרון שהוא יצר לי? 
ולכן אם זה הבסיס, אזי הוא נשמט, בקלות.

אדם שאומר "טוב מותי מחיי" לא יהיה מחוייב? אתה תגיד לו שמטיבים עימו? הוא לא בחר

להיברא ולא בחר להיות מדוכא בייסורים.

ולכן, קשה לי להגיד ש"הכרת הטוב" היא כל היסוד לעבודת ה'.

היא אמנם יסוד מרכזי, אבל לא ממנה נמשך החיוב. החיוב נמשך מהיותנו קנויים לו ית'

 

ולכן, גם אם היה בורא רע ומתעלל, הוא ברא אותנו לעבודתו וזה כל מה שמשנה.

הנה אמרת בעצמךגמני
לעשות למענם כי עשו למעננו. כלומר אם לא תחזיר טובה אתה תרגיש עם זה רע - קרי אינטרס.
לא כי אני ארגיש רע,אלא כדי לעשות להם טובמבקש אמונה

וזה לא נקרא אינטרס

מה יקרה אם תחליט לא להחזיר להם טובה?גמני
איך תרגיש עם זה?
ואם צדיק יפסיק לקיים מצוות, איך הוא ירגיש?מבקש אמונה


הוא ירגיש רעגמני
וכדי לא להרגיש רע הוא ימשיך לקיים מצוות, ולמנוע הרגשה רעה - זה אינטרס. שוב, כמו שכתבתי למעלה בתגובה הראשונה אינטרס זה לא דבר רע. הקב"ה רוצה שנהנה מהאור שהוא נותן ולכן אינטרס יכול להיות גם דבר טוב. ע"פ פנימיות התורה כל המטרה של בריאת העולם היא שנאיר אותו, ולא שנגיד: "לא אני לא רוצה אור, רק חושך, העיקר למען שמו באהבה"..
מעניין מה שאתה אומר..מבקש אמונה

לפי מה שאני זוכר, אני האמת הבנתי אחרת מהספרים..

 

נכון הקב"ה ברא את האדם כדי שיתענג על ה' אבל לא ראוי לעבוד אותו בשביל זה..

"הוו כעבדים המשמשים את הרב שלא על מנת לקבל פרס"

יש שלבים בעבודת ה'גמני
בלי אורו אין קיום, לכן צריך להיות תמיד עם רצון לעוד, "טעמו וראו כי טוב ה'", לחפש איפה אורו של הקב"ה עדיין לא מאיר אצלי
יש מושג די ידועגמני
שבן אדם לדוגמא מתארח אצל חברו, והוא (המארח) מציע לו אוכל, לכאורה אם יסכים הוא עשוי להיות חצוף או נהנתן, אבל החבר מסכים לקבל, אפילו אם לא לגמרי בא לו. למה? כי בזה שהוא מקבל ממנו - גם הוא עושה חסד עם הנותן, ע"י זה שעושה לו נחת רוח ומאפשר לו (לנותן) לעשות עמו חסד
יפה, אז זה כבר לא נקרא אינטרסמבקש אמונה


זה נקראגמני
לפי הקבלה (נראה לי דווקא לפי שיטת אשלג) - לקבל על מנת להשפיע. גם בשאר חסידויות תמצא שהמצוות הן כלי לקבלת האור והשפע
יש שתי גירסאותmatan

שלא על מנת- כפי שכתבת.

אבל בראשונים מופיע הרבה "על מנת שלא".

וההסבר במילים על מנת שלא- כלומר, כדי שלא תקבל את השכר כפרס אלא כראוי.

גם לאדם הכי צדיק אי פעם יש אינטרס אישיאני בן לא בת
אמנם קצת. בגלל זה הוא צדיק..
לא הבנתי...ודאי שהיו צדיקים שעשו הכל לשם שמיםמבקש אמונה

 

לא הגיוניאני בן לא בת
זה מוחשב כשם שמיים אבל זה לא שלם לגמרי כי בכל דבר יש אינטרס.
אדם שרוצה לעשות רצון ה', עושה את זה גם כי יש לו רצון לעשות מה שהוא מצפה מעצמו, והוא מרגיש טוב עם זה, שזה אינטרס.

צדיקים פחות חושבים על הנתון הזה
ומשתדלים יותר בקיום עבודת ה'.
ההשתדלות- היא הלשם שמיים והמסירות נפש.
העיקר שבצורה כללית העבודה יהיה לשמה, גם אם משתחל לשם קצתחסדי הים
אינטרס אישי.
נפש החיים שער ד:אז נרשמתי

"ענין עסק התורה לשמה. האמת הברור. כי לשמה אין פירושו דביקות כמו שסוברים עתה רוב העולם. שהרי ארז"ל במדרש שבקש דוד המע"ה מלפניו ית' שהעוסק בתהלים יחשב אצלו ית' כאלו היה עוסק בנגעים ואהלות. הרי שהעסק בהלכות הש"ס בעיון ויגיעה הוא ענין יותר נעלה ואהוב לפניו ית' מאמירת תהלים.

 

ואם נאמר שלשמה פירושו דביקות דוקא ורק בזה תלוי כל עיקר ענין עסק התורה -- הלא אין דביקות יותר נפלא מאמירת תהלים כראוי כל היום. וגם מי יודע אם הסכים הקב"ה ע"י בזה, כי לא מצינו בדבריהם ז"ל מה תשובה השיבו הוא ית' על שאלתו. 

וגם כי היה די לענין הדביקות במסכת אחת או פרק או משנה א' שיעסוק בה כל ימיו בדביקות. ולא כן מצינו לרז"ל שאמרו על ר' יוחנן בן זכאי שלא הניח מקרא משנה הלכות ואגדות כו'. והיינו כי מהעלותו על לבו תמיד כי עדין לא יצא ידי חובת עסק התורה לשמה במה שלמד עד עתה, לזאת היה שוקד כל ימיו להוסיף לקח תמיד מיום ליום ומשעה לשעה...

 

אבל האמת כי ענין לשמה פירוש לשם התורה.

והענין כמו שפירש הרא"ש ז"ל על מאמר ר"א בר' צדוק (נדרים נ"א א') עשה דברים לשם פעלן ודבר בהן לשמן. ז"ל עשה דברים לשם פעלן.  לשמו של הקב"ה שפעל הכל למענהו. ודבר בהן לשמן. כל דבורך ומשאך בד"ת יהיה לשם התורה כגון לידע ולהבין ולהוסיף לקח ופלפול ולא לקנטר ולהתגאות עכ"ל. דקדק לבאר שינוי לשונו דר"א ב"צ, שבעשיה אמר "לשם פעלן", ובדבור אמר "לשמן". לכן בענין העשיה פירש לשמו של הקב"ה שפעל הכל למענהו. ובענין הלמוד פירש לשם התורה כו'.

וכוונתו ז"ל מבואר היינו כי עשיית המצוה ודאי שצריכה להיות למצוה מן המובחר בדביקות ומחשבה טהורה שבטהורות כפי שכלו והשגתו. כדי שיתקלס עילאה לגרום תיקוני העולמות וכחות וסדרים העליונים. זהו 'לשם פעלן' כי "כל פעל ה' למענהו" וארז"ל "לקילוסו". ואם כי ודאי שגם במצות העיקר בהם לעכובא הוא העשיה בפועל. והכוונה היתירה וטוהר המחשבה אינה מעכבת כלל, כמו שנתבאר לעיל סוף שער א' על נכון בע"זה,

עכ"ז מצטרף קדושת וטוהר מחשבתו לעיקר העשי' בפועל לעורר ולפעול תקונים יותר גדולים בהעולמות משאם היתה המצוה נעשית בלא דביקות וקדושת המחשבה.

אבל על הנהגת האדם בשעת עסק התורה בדיני המצות והלכותיהן אמר 'ודבר בהן' רוצה לומר הדבור בעניני המצות והלכותיהן יהיה לשמן, פי' לשם הד"ת, היינו לידע ולהבין ולהוסיף לקח ופלפול". 

תודה רבב!נפש חיה.
עבודת ה'= להיות עבד של ה'.כהנא צדק!
בלי אינטרסים, בלבולים, שטויות, תירוצים. פשוט להיות עבד של השי"ת.
לדעתי אין דבר כזה משהו בלי אינטרס כלשהונפשי תערוג
לעניות דעתי...Talp01
אם הבנתי נכון - לשמה זה, בסופו של דבר, בשביל ה.
לדוגמה, לי אין שום אינטרס ללמוד גמרא. זה קשה לי, אין לי זמן לזה, ואני מעדיף ללמוד משהו אחר. למרות זאת, מאחר והרב שלי אמר שאני חייב, אז אני כבר עשרים שנה מכריח את עצמי. לא בשבילי, לא כי אני רואה טעם בזה - אלא נטו למען ה.
מסירות נפש - יש כמה סוגים, למשל "בכל מאודך" זה אחד מהם. כאשר יהודי מוסר את כל "מאודו" למען ה.
לא קראתי תגובות קודמות, אבל לדעתיעומק
עבודה לשמה הכוונה הבעה עצמית מקורית ביחס לאותו העניין, אפשר אולי לקרוא לזה מרחב אומנותי.
זה כתוב בחז''ל שהתורה היא כלי אומנותו של הקב''ה והתורה מתייחסת דוקא לעם ישראל, כלומר עם ישראל מביע אותה בעצם.
כלומר זה בעצם אינטרס במובן הטהור והגבוה שלו ככה שזה ממש 'לשמה'.
האם אחרי שמחת תורה התשפ"ד הפכתם לאנשים טובים יותר?זיויק

או שנשארתם אותו הדבר?

ומה המשמעות למה שעברתם? או שלא עברתם..

לצערי לא. אותו בן אדם.צעאחרונה
במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויקאחרונה
והכי חשוב להתמקצע במה שאתה טוב
דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
למקומות אחרים בשבירת הרגלים. כדוגנת מי שזולד במזל מאדים בגמרא
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
פוק חזי
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום

בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים

הרצון להשתנות תמיד מתבדה

המציאות סותרת את דבריך. אבל מביןקעלעברימבאר
ללבך❤️
נדבר עוד כמה שנים בפורום גרושים גרושותצדיק יסוד עלום
אל תדאג יהיה טוב❤️🙂קעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך