בעקבות שרשור פה על יחס הקוריאנים לעם ישראל ולתורת ישראלהדוכס מירוסלב

הגעתי תוך כדי גוגל לתגובה שפורסמה באתר חדשות אחד (שלא אשתף את שמו כי הם שמאלנים).

יש שם כמה נתונים מעניינים על גדולי ישראל, חלקם ידועים, חלקם חדשים לי לפחות.

 

והנה היא (בשם "גלעד"):

אחת התיאוריות לגבי הג'ניוס היהודי היא שמאז ומעולם היו היהודים התרבות היחידה שבחרו בני זוג לפי כושר הלימוד. תלמידי חכמים נחשבו נחשקים יותר כשידוך מאשר ילדי עשירים או סתם גבר שנראה טוב.
זאת, תודות ליהדות.

חכמולוגים שאלו אם איינשטיין למד תלמוד. התשובה היא לא, הוא לא למד. אבל אבותיו, במשך דורות ארוכים כן. אבותיו צאצאים לתלמידי חכמים שנותרו יהודים למרות רדיפות מתמשכות.

התלמוד עצמו דן כבר לפני 2000 שנים בשאלות כמו מחוייבות שוכר למשכיר דירה. מיקום אזורי תעשיה ביחס לאזורי מגורים. הגבלה אקולוגית של הכנסת מינים זרים לסביבה אקולוגית שמורה (כך קבע התלמוד שאסור להכניס בהמה דקה לישראל). ועוד כהנה וכהנה.

פרופ' אומן, זוכה הנובל על מחקריו בתחום תורת המשחקים, ניתח את סוגיית "שניים אוחזין" לפי הכלי המתקדם ביותר בתורת המשחקים-"גרעינון של משחק" והראה שהתשובות של הגמרא יכולות להסתדר רק לפי יישום כלים מתקדמים של תורת המשחקים. למרות שהסוגיות נכתבו לפני אלפי שנים.

יהודי בשם סולומון קיבל את הרעיון למה שכולנו מכירים כ"חברה בע"מ" מהתלמוד והציע אותו לפרלמנט הבריטי לפני 200 ומשהו שנים. השאר היסטוריה.

רבי יהודה הלוי, כפי שבואר בכתב העת הישראלי למתמטיקה לפני יותר מעשור, היה הראשון שציין את חישוב הln לפני כמעט 2000 שנים ובתלמוד עצמו.

התלמוד הוא אוקיינוס של חכמה, אבל לא רק חכמה, אלא גם מוסר ומדרשים-חלקים נשמעים כאגדות אך הם למעשה סוג מתקדם של לימוד והבנה.

התכחשות לגאונות שבתלמוד תוביל להתכחשות לערכנו כעם. התלמוד והתורה שמרו את העם היהודי כעם במשך אלפי שנים.

התנ"ך הביא לעולם את המוסר היהודי ואפשר את יצירת התרבות המערבית. העם היהודי בנה את בית המקדש שנחשב בזמנו למבנה היפה בעולם וניהל בישראל העתיקה את אחת הכלכלות והתרבויות המתקדמות ביותר בזמנו.

הרומאים, שהתייחסו כמעט לכל עמי העולם כאל "ברברים", התייחסו לפי היסטוריונים רומאים ויוונים של אותה תקופה אל היהודים כאל אחד העמים הבודדים שהיה מפותח והייתה לו ציוויליזציה משל עצמו.

התלמוד גם מלמד שחכמי ישראל היו בעלי ידע באסטרונומיה ואנטומיה. מאוחר יותר, לאחר הגלות, הרלב"ג -רבי לוי בן גרשום, הוחשב ע"י פרופ' יובל נאמן ז"ל-אחד הפיזיקאים הגדולים במאה ה20, כגדול המדענים בימי הביניים בשל ניסוייו בתחום הפיזיקה. רלב"ג גם היה הרב הגדול בדורו או אחד מגדולי הדור.

על הרמב"ם לא צריך להרחיב, אבל אולי כדאי שתדעו שניוטון הגוי הושפע מכתביו ועסק בהם באובססיביות-היות והיה בנוסף להיותו מדען, גם נוצרי אדוק שהתעניין עמוקות בפילוסופיה של הרמב"ם. לייבניץ המתמטיקאי אף הוא הושפע עמוקות מההגות הפילוסופית של הרמב"ם. בNew England Journal of Medicine- אולי כתב העת החשוב בעולם לרפואה, הוזכר הרמב"ם כאחד מ20 הרופאים הגדולים בכל הזמנים וכחלוץ הרפואה המונעת.

רבי אברהם זכות היה האסטרונום הראשי של ספרד ופורטוגל, ובזכות לוחות הכוכבים שכתב התאפשר גילוי אמריקה-ללא עצתו ולוחותיו קולמבוס לא היה יוצא למסע. זאת עובדה היסטורית.

העניין של יהודים באסטרונומיה ("חכמת התכונה") הגיע ישירות מחישוב החודשים וכ"ו שמקורו בהלכה היהודית.

היסטוריונים של אירופה יודעים לספר שכלכלת אירופה הייתה מפגרת בהרבה אחרי כלכלת המזרח עד שבמשך 400 שנה בנו אותה היהודים שהביאו כלים כלכליים מתקדמים כמו שטר הלוואה וכ"ו, מושגים שיש להם אזכור ולא פעם מקור, בתלמוד עצמו.

בעידן המודרני ניתן לראות שיהודים בכל העולם מצליחים הרבה יותר מסביבתם. שפינוזה, אחד מגדולי הפילוסופים החילוניים, היה תלמיד חכם מובהק בצעירותו וגמע שעות רבות של תלמוד. ז'אק דרידה, מגדולי הפילוסופים במאה ה20 ויהודי יליד אלג'יר -גם הוא נחשף לתלמוד. קלוד טנוג'י כהן-יהודי מאלג'יריה שזכה בנובל לפיזיקה לפני מספר שנים, גם הוא הגיע מבית שלמדו בו תלמוד. רבים מאוד מענקי המדע או התרבות החילוניים של העם היהודי הגיעו מבתים שלמדו בהם תלמוד או לפחות היה להם סב כזה.

התלמוד הוא לא כתב עתיק שאבד עליו הקלח, הוא הרבה יותר מזה. מצטער, אם העם היהודי היה גודל על ספרי עמוס עוז, חס וחלילה, הוא היה נעלם ובטח שלא היה מחכים.

אגב אוסיף כמה נתונים מעצמי. מוזמנים גם אתם!הדוכס מירוסלב

גילוי אמריקה לא התאפשר רק בזכות רבי אברהם זכות, אלא גם בזכות רלב"ג דלעיל.

הוא המציא את מכשיר מדידת המרחק הימי הראשון, וקרא לו "יד יעקב". קולמבוס ועוד המוני מגלי ארצות (ובערך כולם בתקופתו) השתמשו בו כדי לנווט בים.

 

ישנם מכתשים על שמם של הרמב"ן, הרלב"ג ועוד, על הירח. מתוך הערכה מדעית לפועלם.

על הרמב"ם כתבו הגויים בפסל בעיר מולדתו "מבחר המין האנושי". דמותו מופיעה גם בתבליטים של אנשים משפיעים מהעולם בבית הקונגרס האמריקאי.

 

אוסיף עוד בהמשך.

אבד עליו הכלח** ותודה! מעניין מאדנפש חיה.


לתקן אדם שלא נמצא כאן על משהו שכתב לפני 6 שנים... הדוכס מירוסלב


ווי.....באמת? פשלה....אבל לא הסתכלתי על תאריך הכתיבהנפש חיה.


לא כתבתי את התאריך, כי לא רציתי לקשר לאתר ההואהדוכס מירוסלב

אבל זה נכתב ב2011. אפשר לראות בגוגל למי שרוצה. שמירת העיניים על אחריות החַפָּש!

אז יש לי עבודה- ארכיאולוגיה. ...נפש חיה.


מה זה משנה מתי זה נכתב?!הדוכס מירוסלב


לא באמת משנה, סתם שזה שרשור ישןנפש חיה.


מגניב ביותר! צריך לקרוא יותר מפעם אחת.רחפת..
עצה דידקטית: חלק זאת לביס ביס, יש הרבה ידע מעניין שייקלט יותר טוב בחלקים!

תודה!
לא אני כתבתי, לכן לא רציתי לגעת בטקסטהדוכס מירוסלב


כמות הטעויות בטקסט עצומהעוד סתם אחד
אבל אניח לזה כי הכותב איננו כאן כדי להגיב. וגם כי כנראה לא יהיה בדברים כדי לשכנע.

זה שעמוס עוז סתם נפוח לא צריך לפנים. בטח שלא צריך לחרטט היסטוריה בשביל להגיע למסקנה הזאת (מספיק לקרוא את תגובתו של פרופ' דוד הנשקה לספרו של עוז ב"השילוח" ג'. תגובה שאיננה מתיימרת לטעון שכל ההתקדמות העולמית היא פרי המצאה יהודית,ובכל זאת מצליחה להעמיד על כשליהם הבסיסיים של הטיעונים העוזיים).
אתה מוזמן להצביע על הטעויות. אין שייכות לאם הכותב כאן או לאהדוכס מירוסלב

ישר כח על ההפרזה. כל הטקסט עצמו זעום אבל כמות הטעויות עצומה קורץ

 

רק מוסיף שהנתונים שאני אישית כתבתי, כאן

אגב אוסיף כמה נתונים מעצמי. מוזמנים גם אתם! - צעירים מעל עשרים

כולם בדוקים ואני יכול לציין להם מקורות בקלות מרובה.

 

גם על שמו של רבי אברהם זכות קרוי מכתש בירח "זגוט".

 

אנסה להתחקות אחרי מקורות לדבריו, אני מתעלם לחלוטין מהדברים שהוא הביא להם מקור במפורש (אתה מוזמן לפתוח אותם לבד).

לגבי רבי אברהם זכּוּת

http://www.maa.org/mathland/mathtrek_10_09_06.html

מויקיפדיה

הלוחות שחיבר זכות החליפו לוחות ישנים יותר שחוברו במאה ה-13, אף הם על ידי שני מלומדים יהודים. הלוחות החדשים שימשו בין היתר את כריסטופר קולומבוסבמסעותיו[3].זכות אף הדריך את קולומבוס לפני מסעו ועזר לו בידיעת חישובים שונים על מערכת השמש והירח וכן בשימוש האצטרולב.

השפעתו של זכות על מסעותיהם של הפורטוגזים הייתה כה גדולה עד שהיסטוריון בן תקופתו של זכות כתב בספרו "תולדות הודו" כי:

"לפני שציווה לצאת לגילוי הודו, הזמין המלך מנואל אליו את היהודי זכות, שהיה אסטרונום גדול, דיבר איתו בסוד ושאל אותו אם ייעץ לו להיכנס לעובי הקורה, ואם בכלל אפשר לבצע את הדבר... והוא הוסיף שלא יעשה דבר בלי עצתו."

 

לגבי הבחור בשם סלומון, אפשר לקרוא כאן. לא יודע כמה מה שהוא ציין מדוייק בתוכן

https://en.wikipedia.org/wiki/Salomon_v_A_Salomon_&_Co_Ltd

 

על הרלב"ג ציינתי בתגובה שלי, אפשר למצוא מקורות בקלות.

 

הדבר היחיד שהוא כתב שלא הצלחתי למצוא לו מקורות זה הקשר של רבי יהודה הלוי למתמטיקה.

אבל זה שזה לא פורסם באינטרנט, לא אומר שזה לא נכתב. אין לי מושג מה זה כתב העת הישראלי למתמטיקה ואין לי איך למצוא אותו.

זה באמת מרשיםעוד סתם אחד
שהטקסט זעום, ובכל זאת כמעט שאין פסקה בלי הגזמות וטעויות.

למשל המאמר של אומן, שמתייחס דווקא לדעה התנאית כמבוססת על תורת המשחקים, אך מדגיש שבתלמוד היא כבר לא הובנה כראוי ולכן העמידו אותה באוקימתות דחוקות. ועל כך יצא קצפם של רבנים מזרמים מסוימים על אומן.

למשל מה שהוא כותב על קידוש החודש ולוח השנה. עיבור שנים היה פרקטיקה מקובלת במסופוטמיה אלפי (!) שנים לפני שעם ישראל נוצר בכלל, בוודאי לפני שקיבלו את מצוות קידוש החודש ועיבור השנים.

ההיסטוריונים הרומאים רואים את היהודים כברברים עצלנים במיוחד (אשר על כן המציאו יום מנוחה אחת לשבעה ימים - מספר חסר משמעות בתרבות הרומית). האנטישמיות התבססה הרבה על כתבי טקיטוס.
מה שכן - בתרבות הרומית היו *בשלב מסוים* הרבה אנשים פשוטים שהתגיירו, מה שכנראה גם תרם לאותה שנאה אצל ההיסטוריונים.

לגבי ההצלחה של היהודים - יש היום מחקרים המצביעים על כך שזה אופייני להרבה חברות מהגרים, גם כאלו ללא תלמוד.

לתלמוד אין קשר ליצירת התרבות המערבית. אם כבר אז הוא הושפע רבות מהלך הרוח המשפטי בתרבות הרומית (יש מקבילות מרתקות בין התפתחותם של מושגים משפטיים בקודקסים הביזנטיים לבין התפתחות המושגים ההלכתיים). אשר על כן הפסקה הנוגעת לתרומת היהודים לתרבות המערבית (שוודאי קשה לערער עליה) - היא פשוט טיעון אחר שהכותב מזגזג אליו כדי להכביר בהעצמת היהודים וכך לטשטש את העובדה שמדובר בתופעה שאיננה קשורה ללב הטיעון שלו.

בקיצור - הטקסט עמוס ידע, אבל מוטה בצורה קיצונית.
הערותהדוכס מירוסלב
עבר עריכה על ידי פלוני מפונפן בתאריך כ"ז בסיון תשע"ז 13:53

לגבי פרופ' אומן אין לי מושג.

 

לגבי עיבור השנה, ה"טכניקה" הזאת נהוגה גם בשאר העולם היום, אבל בצורה אחרת, למשל אצל הנוצרים מוסיפים יום אחד כל 4 שנים (דבר שמורות אוהבות לצטט כאילו זה העיבור שלנו ).

כמה דברים שנהגו במוסופטמיה ותקופתה תואמים את התורה, כמו חוקי חמורבי ועוד שאר קודקסים עתיקים. דעת חלק מהחוקרים, בחוקי חמורבי למשל, שמדובר בדמויות מהתנ"ך, והדבר תואם את התאריכים שלנו.

כמו שידוע לנו שהיו צדיקים בכל דור שקיימו את התורה.

אין פה שום סתירה. זה שבנ"י נצטוו על קידוש החודש אחרי יציאת מצרים לא אומר שהמצוות לא היו לפני-כן. הדבר הוא אחד המדרשים הכי מפורסים.

 

הבאת ראיה מרומאי אחד ואתה רוצה להשליך על כל הרומאים? הם אולי דיברו אנטישמיות אבל בהחלט כתבו במעלת היהודים, הדבר ידוע ומפורסם וגם מופיע בכתבי רבים מהפילוסופים היוונים שאת מימיהם שותים הרומאים.

 

לגבי המחקרים האלה שמוכיחים את זה, אתה מוזמן לספק מקורות ולא להביא טענות באוויר. יש המוני חברות מהגרים, מהם גדולות ומהם קטנות מהעם היהודי, לאף אחת מהן אין את סך התרומה, זוכי פרס הנובל וכו' ביחס למספרם הכולל כמו לעם היהודי. ככה שגם אם דבריך אודות מחקר כזה אינם המצאה של איזה עיתונאי שמומחה בעיקר בפייק ניוז, המחקרים האלה בוודאי מעלים גיחוך. נראה עוד כמה מאות שנים אחרי כל תמורות ההגירה של הדור הזה ונראה כמה זוכי פרס נובל יהיו (וברור לכולם שהגירה היא לא דבר חדש).

 

אף אחד לא טען את מה שאמרת בפסקה הבאה. למרות שתראה בסוף מקורות למה שנטען לעיל וסביר להניח שקביל גם כאן.

 

בקיצור, גם הטקסט שלך עמוס ידע אבל מוט(ע)ה בצורה קיצונית... כשחז"ל, "הפוסל במומו הוא פוסל" חצי חיוך

 

אגב, אני כן יכול לספק קצת מקורות.

דעות של פילוסופים שהושפעו מהיהדות, אפשר לראות כאן, בין השאר:

Moses - Wikipedia

שמות של חלק מהפילוסופים שמוזכרים שם שכתבו על משה (חלקם הגדול בהערצה)

Hecataeus of Abdera, Diodorus Siculus, Eupolemus, Artapanus of Alexandria, Alexander Polyhistor, Manetho, Apion, Chaeremon of Alexandria, Tacitus and Porphyry.

 

אגב "טקיטוס" שהזכרת, גם אם הוא כותב דברים אנטישמיים (ואתה מוזמן לספק מקורות), הדבר מעיד כאלף עדים על ההשפעה היהודית. אתה לא שונא עד שאתה לא מושפע.

 

הגרסא היוונית לסיפור משה:

Osarseph - Wikipedia

 

כאן מובאות דעות של מתיוונים שסוברים ששורשי תרבות יוון הפילוסופית מקורם ביהדות

WAIS - World Association for International Studies

 

כאן מובאים עוד מקורות לראיה ברורה של ההשפעה היהודית.

Jewish Impact on Greek and Western Philosophy?

 

ובכלל, בספר שם הגדולים (אם אני לא מתבלבל עם סדר הדורות), מופיע שגדולי הפילוסופים היוונים למדו מחגי זכריה ומלאכי ושמעון הצדיק (לא זוכר את הסדר, אבל אלה היו אפלטון וסוקרטס אאל"ט). אם קשה לך להאמין בדברי החיד"א, אתמה נורא על האמונת חכמים כאן, במיוחד לאור הנ"ל שכתוב מפורשות 

כאן יש דעה של William Smith Jr (לקסיקוגרף) התואמת את דברי מרן החיד"א:

Did the early greek philosophers, including Plato and Aristotle make use of the Jewish sc‎riptures just as much as writings from India and Egypt? - Philosophy Stack Exchange

ועוד כמה וכמה שסברו כך

christianity - Was Plato influenced by Moses? - Philosophy Stack Exchange

 

 

חייב לציין שהנטיה הפסקנית שלך לכתוב דברים בלי מקורות תוך כדי זלזול במישהו שעושה את אותו הדבר, לא נראית הכי מחמיאה, בלשון המעטה...

יש לי דז'ה וו, אבל אשמור את המסקנות שלי לעצמיעוד סתם אחד
רק אציין גםעוד סתם אחד
שהמקור המפורש היחיד שהוא מזכיר זה מאמרו של אומן, וכאמור - הוא פשוט לא אומר את מה שהוא טוען שהוא אומר, אלא ההיפך. אני הבאתי מקורות בדיוק כמוהו ("ההיסטוריונים הרומאיים" לא יכול לשמש בדבריו כמקור ובדבריי רק כהפרחת אמירות לא מבוססות). אבל מסקנות הדז'ה וו שלי מלמדות אותי שבכל מקרה אין עניין להמשיך בדיון, אז אפרוש כאן, ברשותך. יום נעים.
חחח הורסהדוכס מירוסלב

אתה עושה חיקוי של "גלעד" ואז בורח כשאין לך מקורות להציג כנגד?

הוא אולי לא דייק בדברים לגבי פרופ', לא יודע, לא ראיתי את המאמר וזה לא ממש מעניין אותי. אבל גם אתה עשית אותו הדבר בדיוק.

 

כל טוב, ובהצלחה עם הדה ז'ה וו.

אז הנה לקט מקורותעוד סתם אחד
שנאת ישראל בעולם היווני-רומי – ויקיפדיה

בהצלחה. מומלצת גם הקריאה הנוספת הנזכרת שם
וכותבים דז'ה וועוד סתם אחד
זה שתי מלים, לא שלוש
חחחח עכשיו אתה רוצה לדון בכללי הטרנסליטרציה?הדוכס מירוסלבאחרונה
עבר עריכה על ידי פלוני מפונפן בתאריך כ"ז בסיון תשע"ז 20:47

אני לא מבין מה אתה מנסה להוכיח פה.

האם שנאה לעם היהודי סותרת את השפעתו?

תיכף תאמר לי שהיהודים בגרמניה לא השפיעו על הגרמנים... בוכה/צוחק

 

נ.ב,

בגלל שניסית לתקן אותי, אתקן אותך קלות.

deja היא הלחם של שתי מילים מצרפתית עתיקה, dès + jà.

des = מאז

ja = לשעבר

בתרגום רופף כמובן.

 

אגב, על דרך אותה התחכמות, אפשר לכתוב גם dejavu.

אז תרשה לי לתקן אותך, לפי שיטתך, "וכותבים ד'זהוו" קורץ

ישר כחך!

אם כבר הדיון הנ"ל, אשתף בכמה רשימות מויקיפדיה לגבי תרומתהדוכס מירוסלב

העם היהודי למדע.

 

רשימת המצאות וגילויים ישראלית (כלומר מאז קום המדינה)

List of Israeli inventions and discoveries - Wikipedia

 

רשימה של אסטרונומים, מדענים, מתמטיקאיים ורופאים יהודיים מזמן ימי הביניים. הרשימות האלה מזעריות כמובן, אבל הן כוללות כאלה שלא רק שהיו מספיק מוכרים כדי להחשב ותרמו רבות לעולם המדע, אלא גם היו מספיק מפורסמים שהנעבכים של ויקיפדיה יכתבו עליהם ;)

Category:Mediev‎al Jewish astronomers - Wikipedia

Category:Mediev‎al Jewish scientists - Wikipedia

Category:Mediev‎al Jewish mathematicians - Wikipedia

Category:Mediev‎al Jewish physicians - Wikipedia

 

אתר שמרכז את תרומת העם היהודי למדע לפי תחומים

The Jewish Contribution to World Civilization

 

אגב, אם תעברו על רשימת זוכי פרס הנובל הישראליים תגלו את

עדה יונת שגדלה בשכונה של דוסים (גאולה נראה לי שהיא ממשפחה דתית או דתיה),

את פרופ' אומן שהוא דוס בעצמו,

פרופ' כהנמן שבא משושלת רבנים,

ש"י עגנון שהוא דוס על חלל ובחור ישיבה,

פרופ צ'חנובר שסיפר (הופיע בעלון שבת) שבגלל ההשפעה של השיחה שלו עם הרבי מחב"ד הוא התחזק, ציטוט מויקיפדיה "צ'חנובר מגדיר את עצמו "אדם דתי" אף שאיננו שומר מצוות במובן המקובל" (המקור זה ראיון איתו בשבועון של חב"ד כמדומני למרות שלא מופיע בויקיפדיה), ובנאום הנובל דיבר על אמונתו (מקור מדף השיחה בויקיפדיה http://chabad.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=12531&CategoryID=2077),

ומנחם בגין שהיה דתי, אבל פרס נובל לשלום לא ממש נחשב חצי חיוך.

 

ישר כח!! מעניין מאד!אניוהוא
אפשר בכל זאת את המקור? לא נולדתי
כתבתי למעלה שאפשר למצוא בגוגל, אני מסיר את האחריות מהאתרהדוכס מירוסלב

השמאלני המעפן הזה. לא רוצה להפנות אליו חצי חיוך

מזכיר לי כתבה אחרת שקראתי, על המקויה:לך דומיה תהילה

"אבל אז, רגע לפני שהחגיגה הסתיימה, ביקשו מאיתנו: תשאלו שאלות שמעניינות אתכם; מה אתם רוצים לדעת על המקויה. ואני לא עצרתי בעדי ושאלתי אותם – "לכם יש רוחניות חזקה, תפילה שכמותה לא ראינו מעולם, מדוע אתם צריכים אותנו, את עם ישראל? הרי אתם יודעים מה קורה בארץ, ומבקרים רבות אצלנו, ואתם גם יודעים כיצד מתנהגים אצלנו ברמזור או בתור לסוּפר". ואז קם אחד מהם, תעשיין, נעמד על ברכיו והסביר: "א-להים יצר עולם כדי שנוכל להתקרב אליו. ואתם עם התנ"ך, עמוֹ ועֵדיו של א-להים, האח הגדול של ההיסטוריה, מלווים עם כוחותיכם הייחודיים את העמים כולם. אנחנו יודעים בדיוק מי אתם, יודעים אילו מורים גדולים הוצאתם לאחרונה – הרב קוק, מרטין בובר, הרב סולובייצ'יק, אברהם יהושע השל ופינחס פלאי, ויודעים גם שלפעמים אתם מבקשם לשכוח מכל זה. אבל אנו מבקשים מכם שתשמרו על הצביון שלכם, שלא תתביישו בעצמכם".

 

מובא כאן.

 

 

 

 

 

 

(הפסקה הזאת עושה לי לבכות בפנים עצוב)

זה טוב לא?נפש חיה.


אלה קבוצה של יפנים אוהבי ישראל כאלה... וזאת הייתה תוכחההדוכס מירוסלב

רציני למצב שלנו פה בארץ...

יעני שהגויים מחזיקים מהיהדות יותר ממה שאנחנו?נפש חיה.


כן... מצוי בהרבה מקומות בעולםהדוכס מירוסלב


מה החידוש בזה?נפש חיה.


לא חידוש, זה מצער פשוטהדוכס מירוסלב


כשיהודי לא עושה קידוש-הגוי עושה לו הבדלהנפש חיה.


יש סיפור אמיתי כזה, של הרב ארם צבר... באמת גויים עשו לוהדוכס מירוסלב

קידוש אמנם

באמת? אם אתה מכיר אשמח לקרוא איפשהו מה הלך שםנפש חיה.


יש הרצאה שלו. הוא מרצה בחסד, וגם דייקן בפרטיםהדוכס מירוסלב
תודה! אבל למה?.....משהו לא...........נפש חיה.


לא הבנתי את השאלה...הדוכס מירוסלב


אני. ....אמממממ...למה? כאילו ץ............נפש חיה.


ביקשת את הוידאו לא?הדוכס מירוסלב


כן תודה אבל...........אנלאיודעת לנסח מה מציק לי שם.....נפש חיה.


מציק לי האתר שם ובכלל........נפש חיה.


זה ביוטיוב. לא רציתי להביא קישור ישיר כי שם מופיעים דבריםהדוכס מירוסלב

מוזרים

אני...מציק לי שלוקחים נושא פנימי דברים של קבלה ועושים את זהנפש חיה.

נגיש.

הלשונית "קבלה"....והאיזכור של "מעשית" או "כוונות ב....""כמיועד לכלל...

לאיודעת.
משהו זר לי שם.

זה אתר ידוע בהיותו כזה... תתעלמי מהסביבהדוכס מירוסלב


אשתדל... תודה!נפש חיה.


אגב עד כמה שאני יודע הוא לא מנגיש, אלה שיעורים שמיועדיםהדוכס מירוסלב

ללומדי קבלה... אין שם דברים לרמות נמוכות.

אבל אין לי מושג, לא שומע שיעורי קבלה, ככה שמעתי פשוט.

אני....לאיודעת. אני גן לא מבינה בזה. אני יודעת שזה סתרי תורהנפש חיה.

וככאלה
לא מסתדר לי שכל הרוצה יוכל לגשת לאתר וללמוד ככה.

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויקאחרונה

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי היםאחרונה
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצובאחרונה
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה

אולי יעניין אותך