בנפול אויביך אל תשמח- לעומת הקם להרגך השכם להורגו.פוסעת

תגובות קיצונית עדיף שתשאירו בחוץ.

איך זה מתיישב לכם בראש?

שניהם מדברים על יהודים גם בנפול וגם הקםיהדות=דרך חיים

כשאתה פוגע באח שלך אפילו במצב שאין ברירה (כי אחרת תמות) עדיין אסור לך לשמוח בזה. אתה עושה את זה רק כדי להציל עצמך...

אמ.. אני לא בטוחה.. ז"א, שמעתי גם דעות שונות.פוסעת

אסור להציל את עצמך אם זה תלוי בהרג אחר.

ברור. אבל עם זה האחר שבא להרוג אותך אז מותר...יהדות=דרך חיים

זה סיטואציות מאוד שונות...

בטוח? פוסעת


בטוח. לדעתי גם אם אצטרך להרוג מחבל רוצח זה יהיה לי קשהיהדות=דרך חיים

אני מניח שאבכה תוך כדי

גם ביהודים זה לא כ"כ פשוט.

ח  [י] כל הפורשין מדרכי ציבור, והם האנשים שפרקו עול המצוות מעל צווארן, ואינן נכללין בכלל ישראל בעשיית המצוות וכבוד המועדות, וישיבת בתי כנסייות ובתי מדרשות, אלא הרי הן כך בני חורין לעצמן, כשאר האומות, וכן המינים והמשומדים והמוסרין--כל אלו אין מתאבלין עליהן; אלא אחיהם ושאר קרוביהם לובשין לבנים ומתעטפים לבנים, ואוכלים ושותים ושמחים:  שאבדו שונאיו של הקדוש ברוך הוא, ועליהם הכתוב אומר "הלוא משנאיך ה', אשנא" (תהילים קלט,כא). (רמב"ם הלכות אבלות )

אבל ראוי להדגיש את לשון הרמב"ם שאבדו אוייבי ה' ולא אוייב פרטי שלך...

אז אם אויבי ה'-פוסעת

ערבים, הם לאו דווקא אויבי ה'.

מותר לשמוח במותם?

(כשיונה שמח לפני נינווה- הקב"ה כעס עליו)

וברור שאני מדברת על ערבים לא מזיקיםפוסעת


תלוי, לעניות דעתי כל ערבי שנמצא פה בארץ הוא בגדר אוייביהדות=דרך חיים

ורובם המוחלט היו מעדיפים במותנו,וכן הם מרגישים במלחמה איתנו ומברכים על מותנו בפיגועים

ולכן הם ללא ספק בגדר אוייב אפשר להתפלסף בזה הרבה, זה בעיקר תלוי האם האומה הרשעה הזאת במלחמה איתנו או לא, (בכל אופן אסור להם להיות בא"י)

זה לא נכון, בכלל.פוסעת

איתי באוניברסיטה היתה ערביה בסדר גמור,

ועם אמא שלי עכשיו יש ערביה שאפילו שולחת לה חג שמח בחגים...

 

הערבים ביו"ש בעייתים, השאר פחות.

שוב כמו שאמרתי תלוי בהגדרה האם אנחנו במלחמה איתם או לאיהדות=דרך חיים

אבל על זה אין לי כח להתווכח כי אף אחד מאיתנו לא ישנה את דעתו...

טוב..פוסעת


בנפול אויבך אל תשמחבן-ציון
מדובר על אויב מישראל.

ועל הגויים נאמר - ואתה על במותימו תדרוך.

מופיע במדרש כשהמן הרשע אומר למרדכי וזה מה שמרדכי עונה לו.
למדתי את זה היום^^מתיישב בנשמה


בנוסף -בן-ציון
מקובל להביא את המדרש המפורסם "מעשיי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה?!"
כתוכחה לעמ"י שאומרים שירה על נפילת המצרים.

בפועל, במדרש בכלל מדובר על תוכחת הקב"ה למלאכים.
בני ישראל יכולים וחייבים לומר שירה על טביעת המצרים, שכן "ימינך ה' נאדרי בכוח ימינך ה' תרעץ אויב", מתוך הכרת הטוב.

שמעתי בשם הרב מרדכי אליהו זצ"ל (אאל"ט, אולי הרב עובדיה יוסף זצ"ל) שהיה אומר על המדרש הנ"ל, כתשובה לאלו האומרים שזה לעמ"י -
"מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה? חכו, עוד לא סיימו לטבוע. תנו להם לטבוע עד הסוף ואז"
צריך להיות שמחים תלמד פעם הבאה טובחף אלה


...בן-ציון
על אויב מישראל? לא.

תלמד אתה לקרוא עד הסוף.
אגב, זה בחיריק, לא בשווא.בן-ציון
(בפסוק)
ומכאן ההבדל.
השכם בצערתפוז סיני
לא מורכב מדי
איפה זה כתוב?בן-ציון
מאוד פשוטפסידונית

הבא להרגך השכם להורגו

אל תשמח בהריגה הזאת.

להרוג זה מצער

אבל לפעמים חייבים לעשות גם מה שמצער

וואלה איך לא חשבתי על זהפוסעת

אבל אם מחבל מת- לא תשמחי?

באבוד רשעים רינה.בן-ציון
ואם סתם ערבי שמציק לי בעין?פוסעת


אז הוא לא רשע ואז את יוצאת הרעהפסידונית


ביאוספוסעת


אבל מותר לי לשמוח שהוא ערבי ולא יהודי, נכון?פוסעת


מממ אוליפסידונית

שאלה מוזרה קצת

גם על פיגוע בכריתים את יכולה לשמוח, שזה לא קרה לאמא שלך

כריתים?פוסעת


זו הייתה דוגמהפסידונית


מה זה?פוסעת


דוגמא למקוםפסידונית

שנקרא כריתים

אני יכולה לכתוב ניגריה אם זה עוזר לך

אוקיי... לא ממש ככה אבל.פוסעת


ברור שעדיף שגוי ימות מאש ריהודי, לא?פוסעת


הוא אשר אמרתיפסידונית

כמו שעדיף שזר ימות מאשר אמא שלך.

תתפללי שלא יהיה פה בן-ציון
"גוי אחד בארץ" מספיק לנו
אני אשמח על הרוע שאבד כמו שאמר בנצפסידונית

ההרג הוא רע.

לפעמים צריך רוע כדי להילחם ברוע רע יותר

זה לא הופך את האמצעי למקודש.

זה לא נכון.בן-ציון
כשההריגה נצרכת, כלומר כשעפ"י התורה ברור לנו שזה רצון ה'- זה צריך להעשות בשמחה.
הרג ללא מטרה הוא רע, אבל כשההרג הוא חיסול אויבי ישראל צריך לעשות אותו בשמחה, שהרי זו מצווה.

זה נובע מכך שעבודת ה' כולה, על כל חלקיה, צריכה להיעשות בשמחה. כיוון שעבודת ה' היא בכל חלקי החיים, אם זה לא עבודת ה'-לא עושים את זה. אם המעשה אינו לרצון ה' לא עושים אותו כלל, לא שעושים אותו בצער.
אבח כשהוא כן רצון ה', צריך לשמוח בהחלט.

חייל שמחסל מחבל צריך לשמוח שניתנה לו הזכות להגן על עמ"י ע"י החיסול הנ"ל, וש"כן יאבדו כל אויביך ה'".

צריך לזכור, שאויבי עמ"י הם אויבי ה'.
כמו שדוד המלך אומר לגוליית - "בשם אלהי מערכות ישראל אשר חרפת". גליית לכאורה בא רק להילחם בנו פיזית, אבל הוא בעצמו אומר שבא לחרף מערכות אלהי ישראל.

על כן מלחמה וחיסול אויבי ישראל הם משהו שיש לשמוח עליו.
מסכימה איתךפסידונית

ובכל זאת חושבת שזה מורכב יותר.

יש מצוות שקל איתן יותר ויש שקשה יותר.

על מצווה צריך לשמוח תמיד, בגלל עצם המצווה.

ואני עדיין חושבת שכשאתה עושה מעשים של רוע זה אמור להעציב אותך.

זה לא בינארי. אפשר גם וגם. וגם.

ברור שזה מורכב.בן-ציון
העולם אינו פשוט. ומי שקל לו לחסל תינוק, צריך בדיקה אם הוא יהודי בכלל. אם קל לו כי זו הגנה על חיים, או צורך מבצעי או ציווי ספציפי (עמלקי לדוג')
זה עוד מילא.

אבל עיקר העניין הוא שזה לא מעשה של רוע כשזה נצרך. זה כל העניין.
אנחנו לא עושים רע.

הקב"ה עושה דברים שנראים לנו כרע ומתברר שהם טובים בדיעבד. אבל לנו אסור לעשות משהו שבעינינו הוא רע.
וזו כל הנקודה.
עניין של טרמינולוגיהפסידונית

איך אתה מגדיר רוע ומה אתה מגדיר כרוע.

אתה יכול לקרוא לזה 'מעשה קשה' אם נוח לך יותר ככה.

לאלא, לא הבהרתי את עצמי כנראה.בן-ציון
משהו שהוא בהכרח המעשה הנכון, לא צריך (באידאל) להיות קשה לעשות אותו, כיוון שזה המעשה הנכון.
כשהמוסר שלנו מזוכך ונמצא ברמה כזו, אז לא אמורה להיות התנגדות וסתירה בינהם.

אלא שלצערנו רובנו לא כך, וגם המעשה הנכון והברור שכלית יהיה קשה לנו לפעמים ברגש.
נקודה מעניינת באמת.פסידונית

<ר>

השאלה אם עדיין היית אומר את זה כשהמעשה הוא לרצוח תינוק.

על זה דיברתי.בן-ציון
דווקא המקרה הזה, שבו המוסר האנושי הפשוט זועק לשמיים, עליו דיברתי.

רובם של בני האדם יראו ברצח תינוק מעשה זוועה ברברי.
אבל מה עם הציווי "לא תחיה כל נשמה" לגבי שבעת עממים ועמלק?

בעיה.פסידונית

זה יכול להוביל בקלות לפנאטיות שמשליכה את המוסר לטובת מסרים שאפשר להבין אותם כך או אחרת.

(הפסוק שהבאת הוא די חד משמעי ואני לא מדברת עליו.)

לכן לא זורקים משפטים.בן-ציון
זה מורכב.
הכי קל להגיד ישר להרוג את כולם, או לא להרוג אף אחד.

אגב, אנחנו בהחלט פנאטים. פשוט לא משליכים את המוסר, כלל וכלל לא.
כאשר אדם עושה דברים כאלה על סמך דעתו האישית, וכשלא מדובר באדם משכמו ומעלה - אז זה קביל.
אבל אמירות דרמטיות שכאלו הבאות מאדם עפ"י עצמו - מעידות על חוסר שכל במקרה הטוב, וחוסר מוסריות במקרה הפחות טוב.

לסיכום.
בנושאים כאלה דרושה זהירות עצומה. לא לקפוץ ישר לאמירות ומעשים קיצוניים, אבל לא לפסול אותם מראש בלי שיקול דעת של בר-סמכא (במידת האפשר).
מסכימה לגבי הסיומתפסידונית

לא כל כך הבנתי על אילו אמירות דרמטיות דיברת, ומקווה מאוד שלא לאלו שלי כי אז ההערה על חוסר השכל מופנית כלפיי ואין לך מושג עם מי הסתבכת שטן

רמזת לגבי פנאטיזם, על זה דיברתי.בן-ציון
בכלל לא זרקתי סיסמאותפסידונית

אני חושבת שבחרת לקרוא במה שכתבתי דברים שלא התכוונתי אליהם

לא קראתי לאף אחד פנאט, אמרתי שזה יכול להוביל בקלות. וזו עדיין דעתי.

 

לא אמרתי שדיברת עליי בן-ציון
ניצלתי את הכיוון שבאיזכור פנאטיזם כדי לדבר על כך, זה הכל.
אוקיי. מתקבל פסידוניתאחרונה


למישהו יש קישור לסרט כפולה פרק 2 לא ביוטיוב?מישהו יפה!
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?

אולי יעניין אותך