באיזה גיל אתם חושבים שכדאי להכנס / להכניס להדרכה?
שישית? שביעית? שמינית?
בע"ה
שביעית -שמינית- שיא הלחץ של הבגרויות..לא תמיד יש זמן להשקיע. לצערינו.
שישית זה עוד בסדר, וזה כבר גיל שאתה יכול להתחיל לתרום לסביבה..
בע"ה
אוך זה קשה.
אני חושבת ששאלת השאלות צריכה להיות: "לימודים והדרכה- הילכו שניהם יחדיו"?
|נאנח|
בע"ה
בכלליות, אני אומרת לא להכנס למקובעות..
ראיתי בנות בכתה ח' שבוגרות כדי להדריך, וראיתי בנות בכתה יב' שצריכות להסגר עם עצמן עוד קצת..
אני חושבת אבל שהממוצע זה שישית..
בע"ה
תלוי מאווווד בסניף.(לפעמים- כן)
לא משנה, לדעתי הממוצע הוא שישית.
אני יאריך בקרוב.
אין לי זמן עכשיו.



שישית להיכנס להדרכה עד סוף שביעית [שזה אומר שנתיים בערך].
למרות שיש הרבה שישיסטיות שאני מכירה והם עדין לא מספיק מעוצבות-פנימית כדי להדריך, אלו השנתיים האידיאליות, כי בשמינית אין מצב להדרכה [ועכשו אני רואה את זה יותר מתמיד!], עם כל ההכתרה והשירות לאומי אין מצב לזה בכלל!
וגם לדעתי זאת לא פונקציה להדריך שנה אחת, זה פשוט מפספס את כל הקטע של ההרדכה, ואולי אני אפתח על זה שירשור נפרד, לעינינו- שישית-שביעית אלו השנים האידיאליות להדרכה.
ברור שזה לא חוק,כל מקרה לגופו..
אבל ברמת העיקרון אלא הגילאים לדעתי..
וכן,בשביעית שמינית הרבה יותר עמוס יש הרבה פחות זמן להשקיע..
בשישית באמת הרוב כבר מסוגלים להדריך..
והרבה בגרות באה גם עם ההדרכה..

זה אולי קשה יותר אבל אפשר...
ואני אומרת מניסיון!
צריך לדעת לנצל את הזמן ולנהל אותו נכון..
וכמובן לקחת הכל בפרופורציות...
והם גם יותר בוגרות מבנים (כן אני בן) אז זה בכלל יוצא הכי מתאים... אבל ל-א לפני שביעית... לפי דעתי אין הרבה אנשים ש-ב-א-מ-ת מבוגרים בשביל להדריך בשישית וקל וחומר בחמישית...
ולגבי שמינית- לי זה נראה כמו הזמן האידיאלי כי אז אנשים באמת בוגרים- השאלה היא אם הם ידריכו שנה.. ומכיוון שברוב המקרים התשובה היא לא... אז עדיף שלא בשמינית... אבל יש מקרים מיוחדים שכן....
בס"ד
קודם כל מובן שזה ממש תלוי באדם. אבל אי אפשר להכניס בת להדרכה ולשני'ה לומר 'חכי עוד שנתיים'.
הבעי'ה העיקרית היא שבגיל הזה משתנים ממש המון, וההשתנויות האלו פוגעות בחניכים... הם צריכים אנשים יציבים.
נכון שההדרכה היא חלק נכבד בעיצוב האישיות של האדם, אבל זה המון פעמים בא על חשבון החניכים.
מה שמעאפן זה שבערך משבט הרא"ה עד להדרכה הפעולות סתם נסחבות והחניכים מרגישים ביניים מדי. אז היה טוב אם בשנים האלו הם היו ממש פעילים בגרעין [שבאמת עובד], ועושים למען הקהילה וכו'. ככה הם גם יעצבו את עצמם בדרך, ולא על חשבון חניכים.
ולדעתי צריך תחילת שביעית-סוף שמינית. פחות מזה זה עוול לחניכים. ולפעמים יותר זה גם פוגע- אבל זה תלוי במדריך. נכון שיש הכתרה וכיו"ב, אבל תעשו טובה בשבת לא עושים חזרות להכתרה.. ואפשר לקחת חודש הפסקונת מהסניף, מובן שלפני זה להסביר לחניכים וכו'.
אצלנו בבנ"ע דברו על להכניס את דבר בחמישית לעוז, ואח"כ בשישית להדרכה. אבל לדעתי זה כבר היה נמאס לנו להדריך...
מספיק בוגרים בשביל להדריך, ומספיק זמן להדריך.
אגב, זה רק אני או שהשירשור הזה נראה כמו "שירשור עינייני שמיטה"?? "שביעית" "שישית"... 
למה אנחנו בכלל נותנים לילדים להדריך??
למה שלא ניתן לאנשים בני 20+ להדריך את הילדים הקטנים?
כמו שאמרת, לפעמים ילדים בני 16-17 לא מספיק בוגרים בשביל להדריך,
בשנים האלה הם עוברים הרבה שינויים שיכולים לבלבל את החניכים שלהם..
לפני שנתיים בערך הייתי בסמנריון הדרכה של בנ"ע והעלו את השאלה הזאת,
ת'אמת שעד אז בכלל לא חשבתי על העניין, הייתי נראית לעצמי מאוד בוגרת ואחראית וגם הדרכתי בנות קטנות, ככה שזה לא היה נראה לי מאוד מוזר...
עכשיו כשאני חושבת על זה, זה באמת נראה לי תמוה, כי בדיוק בשנים האלה עברתי את השינויים הכי גדולים ומשמעותיים בחיים שלי ובאמת זה היה עלול לבלבל את החניכות שהיו עדות לכל התהליכים שעברתי...
התשובה שנתנו לנו, שדי התיישבה לי טוב, הייתה כזאת-
החניכים שלנו נמצאים בעוד מסגרת של לימודים חוץ מהסניף- ביה"ס.
במה שונה ביה"ס מהסניף? גם בביה"ס מנסים להחדיר בהם ערכים..
בביה"ס- מלמדים מורים. מ-ב-ו-ג-ר-י-ם! הם-יודעים מהחיים שלהם, הם כבר מבוססים שיכלית, רוחנית, רעיונית... הם כבר יודעים!! הם- באמת יכולים ללמד! יש עליהם..
רגע.. אז למה יש סניף? אתם באמת חושבים שצריך את זה? באמת צריך שילדים שעדיין לא כ"כ סגורים על עצמם ילכו וידריכו ילדים אחרים שקצת יותר קטנים מהם?
כן! ועוד פעם כן! ועוד פעם כן! דווקא השינויים שאנחנו עוברים, הם אלה שעוזרים לנו להעביר לחניכים את הערכים. בדיוק הדברים האלה זה מה שמבדיל ביננו לבין המורים.
המורים- באים ללמד, מתוך ידע מוקדם.
המדריכים- באים ללמוד- יחד עם החניכים! ביחד הם יעלו וייתעלו, ביחד הם יעברו תהליכים שיקדמו אותם לעבר המטרה, ביחד יקדשו את שם השם בעולם!!
או אולי כמו ששמעתי מהרבנית ימימה מזרחי- יותר קל ללמוד מאנשים שלומדים, מאנשים לא מושלמים...
ולכן- אני חושבת שראוי ונכון ששישיסטים ושביעיסטים ידריכו...
אני מקווה שמישהו הגיע עד פה כי די השקעתי על התגובה הזאת ;) 
טעות פתאלית...
זה דברים שקשה לשלוט עליהם... אלה לא דברים חכמים...
אני למרות הכל לא חושב שצריך להכנס מוקדם והגיל האידיאלי מפאת המצב שלנו זה שביעיסט למרות ששמיניסט זה יותר טוב אבל אז אין מספיק זמן להדריך...
אשמח לתגובה ממך... דווקא תשובה יפה הבאת... מעניין אותי עוד....
על הכל אתה יכול לשאול "ומה אם עושים טעות?..
מצטערת להגיד לך אבל אין אנשים מושלמים, וגם בדברים האלה יכולים להיות טעויות, גדולות ככל שיהיו. גם מבחינת מי שנכנס וגם מבחינת מי שמכניס.
אני חושבת, כמו שאמרו לעיל, שבנים שאמת לא מספיק בוגרים בשישית כדי להדריך ושביעית שמינית יותר. לבנות לדעתי ממש טוב שישית שביעית, אלו השנים.
יש מצב גם שלהדריך שנה אחת, בשביעית, זה טוב יותר משישית, אבל זה כבר שאלה אחרת - כמה זמן צריך להדריך. לדעתי שנה אחת לא ממצה..
וחוצמיזה, מה שראיתי פה בתגובות בתכלס' זה שכל אחד אמר את הדעה שלו לפי מה שעושים בסניף שלו..אז אנלא יודעת כבר אם יש מקום לשאלה. תמיד הסניף שלך יהיה יותר מושלם מכולם...(;
דעתי שונה מאוד ממה שעשו בסניף שלי ז"ל (שהשריד היחיד אליו בערך נמצא בחתימה שלי...
).
לא הבנתי- למה בשביעית זה אוטומטית אומר שנה אחת???
אני יודעת על עצמי שבשישית היה לי הכי טוב עם ההדרכה,
בשביעית כבר התחלתי להתקבע על עצמי, לדעת מה אני רוצה מעצמי,
ופחות הרגשתי שאני עוברת תהליך יחד עם החניכות..
ועכשיו (שמינית) מבחינתי זה יהיה כמעט כמו מורה...
יש מצב שזה משתנה מאחד לשני..
אבל אני חושבת שמבחינת העיקרון זה ככל שאתה עובר יותר שינויים ופחות מקובע בדיעות שלך..
ככל שאתה יותר משתלם תוך כדי ההדרכה,
ככה תוכל לעבור תהליך יותר משמעותי יחד עם החניכים שלך..
ובקשר לטעויות שיכולות לקרות-
דבר ראשון- הקומונרית צריכה לפקח על הצוות!
אם היא רואה מדריך שלא מתאים היא צריכה להעיף אותו או לדאוג שבאיזשהיא צורה הוא יהיה מתאים!!
באמת יש אנשים שיותר יכולים להזיק מאשר להועיל..
דבר שני- בד"כ יש הורים... שבעצם הם החינוך העיקרי של הילד..
גם אם המדריך הכי תותח שאפשר...
כל פעם בהדרכה, כשפחדתי מטעויות קריטיות, אמרתי לעצמי- תרגעי! את לא היחידה פה! יש להן גם הורים שמחנכים אותם!
וכמובן- יש גם את הקב"ה שמכוון את ה-כ-ל!!!
מהדברים הכי טובים שאני עושה בהדרכה ועד הדברים הכי דפוקים...
והוא הכי אוהב את החניכות שלי בעולם!! והוא בטוח לא יזניח אותם עד כדי כך שהוא ייתן להן להיפגע מהטעויות שלי 

קודם כל- אני לא חושב שהתקבעתי על עצמי עד היום, ואני לא בשאיפה לעשות את זה ב-3 שנים הקרובות לפחות.
זאת אומרת- יש לי כיוון וכו', אבל אני משתדל להתפתח ולהתקדם בו כל הזמן.
דבר שני- זה לא קצת "לסמוך על הנס"?
כאילו- את מדברת פה על אנשים שלא סגורים על עצמם, בגיל עם הכי הרבה מהפכות בחיים, ואת נותנת להם להעביר את כל המהפכה הזאת לחניכים?
זה לא קצת מסוכן?
הבהרה ראשונה- כשאני אומרת שאני מקובעת על עצמי, זה לא אומר שאני לא רוצה יותר ללמוד בחיים שלי, אני רוצה בע"ה להמשיך ללמוד,להתפתח ולהתקדם לפחות עד גיל 100!!
מקובעת על עצמי זה אומר שיש לי כיוון ברור בחיים ואני יודעת מה השאיפות והמטרות בחיים שלי.
דבר שני- להדרכה לדעתי צריכים להיכנס אנשים שרוצים לדעת מה המטרות הגדולות שלהם בחיים.
ומה אני מתכוונת כשאני אומרת את זה?
יש תופעה כזאת של בני נוער שאומרים\חושבים-"יאללה, עזבו אותנו בשקט, תנו לנו לעבור תתקופה הזאת עם כמה שפחות בעיות, כמה שפחות לחשוב, פשוט לחיות.. תנו להנות בחיים!! אחרי צבא\ש"ל\שמינית\טיול בהודו וכו'.. נחשוב ונדע מה אנחנו רוצים בחיים שלנו.. כשנהיה גדולים- יטרידו אותנו השאלות האלה של מה שני יעשה בחיים ומה אני רוצה מעצמי בכלל..."
מה שאני אומרת, זה שהכל תלוי ברצון של הבנאדם. אם הבנאדם רוצה ויש לו שאיפות בחיים, הוא רוצה להגיע אל האמת, אז מובטח לנו, שבע"ה, הוא יהיה מדריך טוב! החניכים שלו ירוויחו...
וכן. זה קצת מסוכן.. אבל מי שלא מסתכן- לא מתקדם! בשביל הסיכון הזה יש לנו מערכת הבטחה שכוללת את הקומונרית, רכזים, הורים.. וכמובן- את הקב"ה...
מה שאנחנו מרוויחים מההדרכה- גדול ועצום! ובשביל זה- כדאי לנו להסתכן!
מעריך מישהיא שבגיל שלנו (שמינית) כבר סגורה על עצמה לגמרי מבחינת הדרך... זה נכון גם לי יש דרך... ואני יודע אייך הבית שלי יראה (או אייך אני רוצה שהוא יראה...) אבל לא נראה לי שאצלי היא מספיק בנויה לגמרי... צריכים לסגור עוד הרבה פינות פתוחות... ואת כל הפינות האלה בד"כ בונים בתקופה של הישיבה/שירות לאומי....
לעניינינו- טוב... כנראה אצל בנים ובנות זה שונה לגמרי...
כי אני חושב שבשישית להכניס בן זה לא חכם בכל מצב... אבל יש פה בנות שמדברות על זה שאפשר ואפילו רצוי להכניס בשישית...
זה לא קטע של מדריך תותח... כי זה קטע שלפי דעתי רק מדריך שסגור על עצמו... ויודע מה הוא רוצה מעצמו.... מדריך שהוא לא צבוע.... שהוא יודע לשם מה הוא נכנס... זה מדריך טוב... וזה לא משנה אם המדריך מדבר עם בנות או לא... הוא יכול לדבר עם בנות והוא באריאל אבל שלא יסתיר את זה מהחניכים... שיסביר להם למה הוא מדבר.... שיגיד להם באמת עם יד על הלב למה הוא מדבר עם בנות...
אני מקווה שהבהרתי את עצמי...
חוץ מזה- נראה לי שהסכמתי עם מה שכתבת.... (אני פשוט קצת הרבה ממהר...)
לא אהבתי את הדוגמא הזאת של הלדבר עם בנות, כאילו, אם אתה מדבר עם בנות- תהיה סגור עם עצמך, תפתח על זה תאוריה שלמה, כי אתה מדריך, ואתה צריך להסביר לחניכים שלך כל דבר שאתה עושה, וכנראה שאם אתה עושה את זה זה נכון..
זה לא נכון! אתה לא חייב להיות סגור על עצמך.
אתה יכול גם להעביר לחניכים שלך מורכבות. אתה גם בנאדם וגם לך מותר שיהיו כמה תהיות על החיים...
או שלא תהיות, אתה יודע מה נכון ובכל זאת יש לך חולשות...
אני שונאת שעושים מעצלנות אידיאל...
הייתה לי מדריכה כזאת וזה שיגע אותי!!
אם היא מדברת עם בנים חופשי ולא רואה בזה בעיה- כנראה שזה טוב!
היא הסבירה לנו בצורה הגיונית למה צריך לדעתה לדבר עם בנים...
כי היא כאילו הרגישה צורך להציג את עצמה מושלמת... (לפחות לעיני החניכות..)
אבל זה לא קשור.. סתם כי זה קצת עיצבן אותי.. 
הוא פשוט מדבר פתוח ואמיתי עם חניכים שלו,
מסביר להם למה הוא עושה אתזה. הוא לא אומר שזה טוב.
הוא פשוט אמיתי איתם.
אני כרגע במאמצים להפסיק לדבר עם בנות... אבל החניכים שלי צריכים לדעת את זה.... לא להבין שזה טוב... להבין שזה לא טוב!
תודה אביה...
אני זוכרת שגם לי היתה ת'שאלה הזאת...
זה מאד מאד תלוי בבן אדם . אני אישית זוכרת שככל שההפרש ביני לבין המדריכות שלי היו קטנים יותר ככה היה פחות טוב.
ויש ת'סניפים הנואשים האלה שמכניסים בגיל שיכול להיות שהוא טוב, אבל המדריך מאד לא בוגר , ורואים את זה על החניכים, חבל.
בשישית.
כבר אז בני נוער מסוגלים לתת...
יש להם מלאאאא מה לתת לאלו שמתחתם.
אני מדריכה ואני בחמישית.. צחוקים..
זה בגלל הסניף שלנו- הוא עוד שניה ניסגר, אז נכנסנו-וחוץ מזה שזה ממש קשה (וכיף) אז הכל טוב.
השבט שלי לדוגמא עלה מ-4 בנות ל-9-12 בנות
הן פשוט היו צריכות מדריכה עיקבית שתשקיע בהם ,זה הכל. אז במצבים כאלה- באמת עדיף להכניס מוקדם, למרות הכל.-כמובן- זה תלוי גם במדריכם שעומדים להיכנס-מה המצב שלהם, הם חזקים, וכולי וכולי...
פעם ערוץ 7 היה נחשב הערוץ המגזרי הדוסי,
ואריאל נחשבה התנועה הדוסית של המגזר,
ולכן היה פה פורום תסיס ופועל,
אלא שהיום ערוץ 7 כבר נחשב פרוגרסיבי מדי,
וכל תנועת אריאל מתעדכנת באמצעים אחרים....
*הסיפור דמיוני ועל אחריותי בלבד*
אבל אני יכול להמציא סיבות למה אם תרצה.
אני סתם נכנס לפורומים נטושים וכותב בהם משהו.
אגב מסתבר שהפורום הזה אפילו מופיע בתפריט הפורומים אז כנראה הוא דווקא פעיל כביכול...
מתקשרים לתנועה יש בטוח מספר בגוגל
😜
מה עושים בחודש אגון לגבי צביעת קירות?
מחפשים מבנה שלא אכפת לו שיצבעו עליו (אנחנו צבענו על איזה מחסן של בית כנסת ששימש לנו גם כחדר ציוד של הסניף....), הכי טוב לדוגמא מבנה שטרם צבעו אותו והוא עוד בבנייה ואז יש סיכוי גבוה שייתנו לצבוע. אפשר לנסות לדבר עם העירייה/מועצה ולצבוע ארונות חשמל או קירות בעיר (יש קירות בעיר שלנו שאיזה ארגון של נוער צבע אותם).
בהצלחה רבה
או בגלל שזה הסניף שכל החבר'ה הולכים?
מחפש מקום כמו ישיבה וכדו' שיש שם אהבת חברים באופן מיוחד ומכילים כל אחד כמו שהוא,
מאוד
ישיבה קטנה? ישיבה גבוהה? מה זה "מקום כמו ישיבה"?
בהנחה שהתכוונת למסגרת לימודית כלשהי, אז מה חשוב לך שיהיה שם?
מבחינת סגנון דתי/חרדי, מה חשוב לך?
איפה אתה מרגיש שאתה עומד מבחינת הרצינות שלך? כלומר - בהנחה שאתה מתכוון למסגרת לימודית, יש מסגרות שמיועדות לאנשים שלא כל כך יש להם כח ללמוד, ורוצים יותר מקום עם אווירה טובה אבל מחובר לקדושה, ויש מסגרות שמיועדות לאנשים שרוצים ללמוד בכל הכח...
דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗
(ללא השקעה) וללא ניסיון!
ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי
👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇
זמינות מיידית!
בואו נעשה מאגר פעולות