מנסה להבין מה הולך בעולםשלמה גר

פתאום מלא מלא אנשים יהודים וגויים נמשכים לבני מינם -

 

נתון של הרב אהרלה הראל שפורסם בערוץ 7 :"מהניסיון שלי שכולל טיפול באלפי בני ובנות נוער, למעלה מ10% מהאוכלוסייה הם בעלי משיכה לבני מינם, וכ-2.5% נמשכים רק לבני מינם" -

 

אני יודע שהרב קוק ואחריו החרה הרב שגר קראו את התופעות המתחדשות בעולם ולמדו מהם לעולם הקדושה, כגון הרב קוק ראה את החילוניות שלפני העליה לארץ ואמר שהיא מורה על הצימאון לעבודת השם של ארץ ישראל (וכן במאמר הדור הוא מברר שהנפילות של הדור לא נובעות מקטנותו כ"א מגדלותו מהצימאון שלו לדברים גדולים = לדבקות בשכינה המאירה בארץ ישראל, לשונו באורות כמדומה: החילוניות היא נסירה לשיבה לארץ ישראל ויש מקור נוסף באיגרות)

אני יודע שהרב שג"ר הסתכל בתופעת הניו איג' = חיפוש הרוחניות שהחל בעולם כולו בפרט אצל היהודים ואמר שהיא מורה על התחדשות בעבודת השם על התחלת תחיית הקודש שעינינה השיבה אל הפרט כגילוי הכלל שבא לידי ביטוי בלימודי החסידות מתוך תורת הרב קוק (היינו פרט = חסידות כגלוי הכלל = מרן הרב קוק) שהתחדשו על ידי הרב שג"ר

 

מה אתם חושבים מורה לנו "תופעת הנטיות התוך מגדריות" שמתחדשות בדורנו!?

בירור על דרך השלילה. "וברותי מכן המורדים והפושעים בי"-קדימהנפש חיה.

עגבניות


סתם.



שאלה יפה מאד.



אשמח לשמוע את העניין.

לא זכיתי להבין מה כתבתשלמה גר


אהה, ואם כבר את שואלת מה אני חושבשלמה גר

אז לדעתי ההבנה בזה היא על דרך החיוב!! מסתתרת מתחת לנטיה הזו עולמות שלמים של אור שצריכים להתגלות !

 

ואם תרצי אז אני ירחיב בפעם אחרת 

מה הכוונה על דרך.החיוב?!מאזין אל הקולות
נשמח אם תרחיב כאן...
תודה.
וואי אחשלי מצטער שעדיין לא הרחבתישלמה גר

כי זה מצריך הרבה הפשטה של המושגים וסיגנון נגיש ויקח לי זמן עד שאעשה את זה

הבנתי אותך.מאזין אל הקולות
בנחת. ובהזדמנות...
הדברים מבוססים על שיעורים ששמעתי מדוד שלי שליט"א ר"מ בישיבהשלמה גראחרונה

בס"ד

ברור לי שעצם זה שלאדם מסוים יש נטיה לבני מינו (אינני עוסק ממה נובעים "דברים אסורים" שיש מבעלי הנטיות התוך מגדריות שעושים אותם אלא ממה נובע "עצם זה שיש להם משיכה לבני מינם" שלמיטב ידיעתי זה מתחיל כבר מנערותם) לא נובע מכך שנפשן היא נפש פחותה ולכן מתווספת אצלם גם נטיה לבני מינם אלא בדיוק להיפך הנטיות התוך מגדריות באנשים מסוימים נובעים מגדלות הנשמה שבהם!!         

 

ואני ינסה להסביר את הדעה האמיתית הזאת, צריך לדעת שישנם שלושה חלקים בנפש חלק פנמי, חלק ממוצע וחלק חיצוני, החלק הפנמי הוא "הדבקות במהות האלוקות" כביכול ולא רק בגילויים שלה (כתבתי "כביכול" ע"פ מאמר ייסורין ממרקין שבאורות וכ"כ בפינקס מא' וציין שם בהערות למקור בספר קבלי), והאלוקים הלא הוא מהות אחת שבה הכל כלול (ראו לשון שער ההקדמות "אחדות אחת פשוטה") ולכן הדבק באלוקים חווה את הכל כחלק ממנו שהרי כולנו אחדות אחת והיא האלוקים, וכדברי הרב קוק בכמה וכמה מקומות בכתביו שהנשמות הגדולות אוהבות את הכל – את ישראל, את האנושות ואת הטבע וידוע המעשה המפורסם על הרב קוק עצמו שכתב ריב אריה לוין :"מימי נזהרתי לא לקטוף צמח ללא תועלת כי כל אבן לוחשת סוד וכל צמח אומר שירה"                                                                 

 

א"כ ראינו שיש מדריגה גבוהה שבה האדם חווה את הכל כחלק ממנו מתוך ההתאחדות שלו עם האלוקים ובשפה של הנביאים קוראים למדריגה הזאת "דעת השם", אך צריך לדעת שרק יחידי יחידים שהם היו נשמות שהקדימו את זמנם ובאמת היו שייכים לדורות עתידיים זכו להשיג את המדריגה הזו כגון הרמח"ל והרב קוק זיע"א (וראיה לדברים מהמובא בספרי הרב נריה שהרב קוק אמר ש"ככל שיתרחקו ממני יבינו אותי" וכעי"ז עולה מדברי הרב חרל"פ בשני מקומות – וזאת משום שהרב קוק הקדים את זמנו ולכך אנשי דורו כולל תלמידיו השותים בצמא את דברו לא יכלו להשיג באמת את דעותיו ואת דרכיו אולם הם יכלו לדבר על מדריגות אלו כחיצוניות להם ע"פ הסברים שנכתבו ברב קוק וברמח"ל ומתוך כך להסביר את דברי חז"ל והנביאים במדריגות האלו), וכשהרב קוק מדבר על נשמות גדולות שזוכות להשיג מדריגה זו ואלו הדומות לה כוונתו על העתיד על תקופה שהוא מכנה אותה "תחיית הקודש" הוי אומר תקופה שבה עיקר התחיה היא הרוחניות של האומה מה שנקרא השראת שכינה ולא שעיקר התחיה היא בנין הגשמיות של האומה בתקומת מדינת ישראל והארת השכינה היא בצורה מצומצמת (שני תקופות אלו מפורשות באורות התחיה ועוד והם הם תקופות מב"י ומב"ד המפורסמות וכמבואר בהקיצו ורננו ואכמ"ל) מ"מ דווקא על תקופת תחיית הקודש נאמר בנביא "ומלאה הארץ דעה את השם כמים לים  מכסים" כי רק שם מתגלית המדריגה הגבוהה המדוברת, כיום בדור שלנו כותבים רבנים ובראשם הרב החלבן שליט"א והרב שרקי שליט"א ועוד שהחלה תחית הקודש (ולדעתי אלו הם דברי הרב שג"ר בכלים שבורים ובלחות ושברי לוחות על העליונות הגדולה שהוא רואה בבחורי ישראל שיביאו התחדשות עצומה בעבודת השם ר"ל לדעתי הוא אמר שהחלה כבר תחית הקודש והנשמות כבר שייכות למדריגות גבוהות ובאמת דעת תלמידו הרב אודיה צוראלי העורך של כלים שבורים בספרו מעברים שבדורנו החלה תחית הקודש אך לא ברור האם זו דעתו האישית או שזה בדעת רבו) אם כי הם אומרים שצריך להוציא כישרון זה מהכוח אל הפועל הוי אומר עדיין המדרגות הגבוהות לא נמצאות אצל בני דורנו אבל יש להם שייכות ופוטנציאל להשגת המדריגות האלו, ולדעתי הנשענת על דברי רבנים גדולים הסימפטום של אי יציאתה לפועל הוא הוא "הנטיות התוך מגדריות" וכמו שיתבאר להלן                                         

אמנם ראינו שהמדריגה של השגת השם השייכת לתקופת תחיית הקודש כבר הגיעה בדורנו ובנשמות של הבחורים שלנו יש פוטנציאל וצורך לבוא אל המדריגה הגבוהה הזאת אך עדיין לא ביארנו מדוע אי המימוש של המדריגה הזאת השייכת לדורנו מביא את הנטיות התוך מגדריות – וההסבר פשוט ומבוסס על כתבי האר"י ואמר לי אותו דודי שליט"א שהיות והנשמה שלהם שייכת אל האחדות עם הכל אבל אינה מתגלית בפועל בקדושה בצורה של דביקות בה' הכולל כל, אז הנפש שלהם מממשת את המדריגה הזאת בדרך של טומאה בצורה של משיכה מינית היינו רצון לחיבור פיזי אל הכל גם אל בני מינם כי בכך כביכול יתמלא חסרונם שהוא הרצון להתאחד עם הכל, אך האמת היא מרה נורא הטומאה היא שקר ואחר מעשה הם מרגישים מאוד מאוד רע הן מבחינה נפשית בכך שכל כולם מפורדים וחשוכים נורא עד כדי כך שהתפרסם במחקר בארה"ב (הוו"ד בעולם קטן) שאחוזי חוליי הנפש בציבור הלהטב"י הינו עצום לאין ערוך מהציבור הרגיל הנורמלי והן מבחינה גופנית בכך שהוא נחלש יותר ממעשים מיניים עם אישה, כי הורדת האחדות האלוקית למציאות התחתונה "כי קב"ה נתאווה לדור בתחתונים" אינה מתאפשרת אלא עם אישה שהיא שלך כפי מצוות התורה הקדושה שבכך מתהווה גילוי נורא של האחדות הרוחנית "ובמורא גדול זה גילוי שכינה" וכדברי הגמ' בסוטה "זכו שכינה בניהם לא זכו אש אוכלתם" (ראו רש"י שם) ואכמ"ל בעינין הנשואין אך מ"מ לעינינו הדבר נרמז בכך שבאמת לא שייך חיבור פנים בפנים בין שני בנים רק אחור באחור שבכך אין באמת אחדות אחת כ"א שני דברים נפרדים המתחברים זל"ז וכן בין שני בנות לא שייך בכלל חיבור רק קירבה כי במעשים אלו מתהוה ההיפך לגמרי מהרצון האמיתי של עושיהם (שלרוב הם לא מודעים לו בכלל) והיא השראת האחדות הרוחנית במציאות התחתונה.

כמה פיסקאות של הרב קוק:

"נפשי כמהה לאור עליון, לאור אין סוף, לאור אלהים אמת, אלהי חיי. אלהים חיים, חי העולמים. והכמהון אוכל את כחי החומרי והרוחני, כי אין לי כשרון ולא הכנה ראויה איך לספק את המילוי של הכמהון הגדול הזה. והנני מלא התנפלות לפני מלך עולמים, הפותח את ידו ומשביע לכל חי רצון, השביע נא רצוני והשביעני באור יפעתך, ומלא את צמאוני לאורך, האר פניך ונושעה".

"המחשבה של הדבקות האלהית, כשהיא מתגברת באדם, היא פותחת לפניו פתחים של ציורי אורה, של אומץ העז של השפעת חיים לכל היקום. הולך הוא האדם ומתגדל אז בעזוז רצונו, רואה הוא אז, חש ומרגיש, איך שהוא ברצונו האדיר בהאדיריות האלהית, בהבהקת אור אמונת אלהים חיים, מפשט הוא אז רוח רצונו לכל היקום כולו, וכל החי ומתקיים, וכל ההוה ומצוי שואב הוא ויונק ממנו חפץ קדוש ואידיאלי, הנשגב בקודש".

"כל מה שהאדם הוא יותר גדול, צריך הוא יותר לחפש את עצמו, יותר מסתתרת היא מהכרתו נשמתו העמוקה, עד שהוא צריך להרבות בהתבודדות, בהתעלות הרעיון, בהתעמקות המחשבה, בהשתחררות הדעה, עד שסוף כל סוף תתגלה אליו נשמתו, על ידי הזרחת קצת מזיוי אוריה. ואז ימצא את אשרו, יתעלה מכל ההשפלות, ויתרומם על כל מעשים, בזה שישתוה ויתאחד עם כל המעשים".

התופעה לא "מתחדשת".לך דומיה תהילה

בתרבויות עתיקות זה היה דבר מקובל, אפילו משובח.

יוון ורומא היו מלאות מזה.

 

נראה כי תפוצת התנ"ך צמצמה, או לפחות הורידה למחתרת, את הזימה הזו,

אבל היא הייתה כאן מאז ומעולם. לא שמענו עליה במעגלים הקרובים לנו ולא

הייתה סיבה שנשמע.

 

יש תמיכה - יוצאים בגלוי.

אין תמיכה - לא יוצאים.

 

"אל תאמר מה היה שהימים הראשנים היו טובים מאלה כי לא מחכמה שאלת על זה..."

 

(לגבי האחוזים, צריך להבדיל בין משיכה בלעדית לאותו מין לבין משיכה "דו-כיוונית").

נכון שביוון העתיקה זה היה נפוץ אבל כדבריך זה נעלם אלפי שניםשלמה גר

גם אצל הגויים וכ"ש אצל היהודים - ובדור שלנו זה חוזר ובעוצמה ענקית גם אצל היהודים שלא נדבר אצל הגויים ולכן פשוט שיש פה "תופעה מחודשת"

 

לגבי האחוזים אכן הנתונים שצינתי בשם הרב אהרלה הראל מבחינים בין נטיה תוך מגדרית בלעדית לבין דו כוונית (דו כוונית - 10 אחוז, בלעדי - 2.5 אחוז)

לא אמרתי שנעלם.לך דומיה תהילה


אבל כך היתה המציאותשלמה גר


זו תופעה שלא "נעלמה" אף פעם,איוושה

היא הייתה קיימת לאורך כל הדורות, פשוט לא ניתן לה מקום כמו בימינו. 

 

עד לפני 40 שנים היא נחשבה כמחלת נפש ובמדינות רבות כעבירה פלילית. רק ב-1973 היא הוצאה מה-DSM, ומאז התחיל תהליך נרחב של מתן לגיטימציה (במישור הפילוסופי) וזכויות (במישור הפרקטי).

 

מה שאנחנו רואים היום זה התגשמות של תופעת המטוטלת; אסביר.

 

המערכת האנושית נעה בין שני קטבים: התכחשות מוחלטת, ראייה של התופעה כחטא מוחלט - השקפה שהתלוותה בעיקר לעליית קרנה של הדת ברחבי העולם,

 

וקבלה מוחלטת, הגאווה, מה שמתחולל בימינו - מה שבא דווקא בגלל הסבל שהיה מנת חלקם של בעלי הנטייה לאורך הדורות. 

אמירה של - אנחנו חזקים על אף מה שניסיתם לעולל לנו. לכן זה חוזר בעוצמה כל כך גדולה.

 

כשאני אומר נעלמה אני לא אומר שלא היו בכלל מקרים של משכב זכרשלמה גר

כוונתי שמשכב זכר "כתופעה" היינו בתפוצה מרובה, לא היה בדורות קודמים חוץ מתקופת יוון ורומא (אריסטו כמדומה תיאר חברה שלמה שבנויה על חיבור עם בני אותו המין וגם עם ההורים והאחיות רח"ל) ובדורנו

 

ולדעתי צריך לתת את הדעת להבין את שורש התופעה בקודש כשם שעשו הרב קוק והרב שג"ר זצוק"ל ועוד

זה לא היה רק בתקופת יוון ורומא. זה היה גם במזרח, וגם בצפוןהדוכס מירוסלב

אמריקה וגם במצרים.

בכל חברה עתיקה "מתקדמת" זה היה. ובמקביל גם בחברות הכי פחות מפותחות.

נכון עכשיו אני ניזכר שזה היה גם במצריים ואתה מחדש לי שזה היהשלמה גר

גם בצפון אמריקה (כוונתך על האנדיינים?) אבל כל אלו היו בערך באותה תקופה קדומה!? לא?

 

ומה שבטוח אני חושב שגם אתה מסכים שדורות על גבי דורות היה הצטמצמות רחבה והנה בדורנו זה שב ומתרבה בכמויות גדולות ואפ"י אצל היהודים

הכוונה לאינואיטים. היו מגדלים בנים "יפים" כבנות ומוכרים אותםהדוכס מירוסלב

להיות נשים לעשירים. "אישה" כזאת הייתה סימן לעושר.

גם במזרח הייתה הנטיה הזאת, ושם בכלל לא היה קיים האיסור מצד החוק או הדת, אבל זה היה דבר שמבזבז אנרגיות רוחניות ע"פ כמה וכמה תורות רוחניות שם.

 

הצד השלילי מרים את הראש שלו בכל דור. תמיד יהיו כאלה שיטענו שזאת האמת, וכל השאר פרמיטיבים.

ובכל דור בצד שלנו קמים כאלה שרוצים ליפות את התופעה בתואנה של לימוד זכות. קראו להם מתיוונים בחלק מההיסטוריה.

 

אין בתופעה הזאת יותר מהמשכות אחרי תאווה עד כדי הרס פנימי של האדם.

כידוע המוח משתנה מבחינה נוירולוגית לפי ההתנהגות של האדם.

כמו שרואים כאן, מח של הומוסקסואלים עובד כמו של בני המין השני

https://www.wired.com/2008/06/scientists-link/

דברים יפים אתה כותבשלמה גר

ציינת להרבה מחקרים החסימה לא נותנת לי לפתוח אותם - אולי תגיד בשני משפטים מה כל המחקרים האלה אומרים?

 

אני יודע דבר פשוט גם בחורים שכל חייהם עסקו בתורה מגלים כבר בגילאים צעירים שהם נמשכים לבנים לא פחות מכך שהם נמשכים לבנות, ומי שנותן לעצמו להשתקע בנטיה התוך מגדרית הזאת אט אט נחלשת לו הנטיה לבנות, ומצב זה של נטיה תוך מגדרית הוא מרובה מאוד גם בחברה היהודית והתורנית על כל מגזריה!!!

למה אתה מתכוון ב"להשתקע"?איוושה

זו לא ביצה שמדשדשים בה, שעצם הדשדוש מביא לשקיעה.

זו הליכה על קרקע קשה יציבה - מצב נתון שלצערם לא יכול להשתנות...

ודאי שכן, כמו כל תאווה.הדוכס מירוסלב

די לצייר את זה בצבעים בהירים ונחמדים.

אם ה' גזר שאסור, משמע שאפשר להתמודד, עם כל הכבוד לקושי.

תיכף כל בעלי המשקל העודף יגידו לנו שאי אפשר בלי אכילת חזיר (דבר בהרבה פחות חמור)

בואי נגיד ככה אני מעדיף לא להרחיב בנקודות האלושלמה גר

אבל בשפה כללית יש יכולת לבחור להילחם ולא להסתכל על בני מינו בסיטואציות מסוימות שמעוררות בו מחשבות לא טובות וגם אם הוא נקלע בכל כורחו הוא מסתלק מהסיטאוציה וכן מסלק את ההרהורים ממחשבתו ולא נותן לעצמו להינות מהמחשבות הלא טובה שעולה בו וכו', - לזה אני קורא "לא להתשקע"

 

ומספיק שהוא מעד כמה וכמה פעמים במלחמה הקשה שתיארתי הוא הולך ומתקבע בנטיתו לבנים וזה בא על חשבון נטייתו לבנות, וזה כבר לא פשוט בכלל שהנטיה לנשים תשאר אותו דבר אבל לרוב היא נשארת אם כי לא כמו בעבר

נראה לי שלא שייך לדון על זה בפרטי פרטים עם בנותהדוכס מירוסלב


נסיתי לדבר בצורה כללית ולא פרטניתשלמה גר

ולמרות זאת אני כבר מתחרט על זה

 

חחח הפרעתי לך לערוך? 😅הדוכס מירוסלב


כןשלמה גר

התחרטתי ורציתי להשמיד את ההודעה

 

בגדול שאין לזה תירוצים יותר מדי...הדוכס מירוסלב


ועוד דברשלמה גר

אני לא עוסק במניעי החוטאים עצמם! אלא בעצם הנטיה לבני אותו המין שמתחדשת פתאום בעוצמה גדולה בדורנו גם אצל אנשים טהורים וצדיקים!!

יש עניין לעבוד על המידות ולהבין את השורש שלהםהדוכס מירוסלב

קוראים לזה בשפתנו הקדושה "אהבות נפולות".

וזה לא משנה אם זה לאישה, חגבר, לקיר, או לאיזה יצור אחר.

לא ממש יודעת מה הולך בעולם.. ואני גם לא יודעת מה היה בעבר.מור ולבונה
מנסה לחשוב תוך כדי תגובה מה השתנה.

יתכן שמימדי התופעה לא השתנו- רק האוזנים שלנו חשופות ליותר מידע.
בעידן הנוכחי, העולם הוא כפר גלובלי והמדיה משחקת תפקיד מאוד מהותי במגרש של תופעות כאלו ואחרות.
אתה שומע יותר ויותר על מקרים כאלו כי יש יותר אמצעים לקבל את המידע.
(חדשות, עיתונות, ספרים, מצעדים וכד'...)

מעבר לכך יש מעבר מעולם שפועל לפי הדת - לעולם חופשי מדת.
אני לא יודעת איך הנצרות והאיסלם מתייחסות לכך אבל לא נראלי שזה אהוד במיוחד.
ביום שהכנסיה איבדה את מעמדה זה נתן לאנשים לבטא את עצמם גם אם הדברים סותרים את האמונה המקובלת (שהתחילה להיות פחות מקובלת).

זה בא לידי ביטוי אפילו בחוקים או בפרשנות של בית המשפט.
בעבר היה פס"ד של עובד אל על שרצה לממש הטבה שניתנת לעובד ובת הזוג שלו. (הוא היה עם גבר ) , אלעל סירבה להעניק לו את ההטבה כי הם התכוונו לבן- ובת.
בית המשפט העליון קבע כי העובד יקבל את ההטבה ובכך קבע נורמה חדשה (גם ברמה המשפטית וגם בתודעה של הציבור).
יש עוד דוגמאות של חקיקה ופסיקה.


ככל שיש יותר אנשים שקופצים למים ונשארים בחיים- זה גורם לעוד אנשים שעד עתה פחדו מהקפיצה, להבין כי הם יוכלו לשרוד ויתכן שגם יקבלו רפסודה נוחה.


יש לנו דור גדול. דור הגאולה הוא דור עם כוחות עצומים!
אנחנו צריכים לתעל את הכוח לפן החיובי.. אבל באותה הנשימה הכוח יכול גם ללכת לצד השלילי שלו.
קחי נתוןבך לי קר

יש אחוז גבוה יותר של ילדים שחושבים שהם הומואים אצל צמד גברים שאימצו את אותם ילדים.

 

אני לחלוטין מאמין שרבים מהחבר'ה האלו היום זה אנשים שבילבלו אותם כהוגן בילדותם,

והם נתנו מקום בנפש להיותם כאלו

ואז יצרו משיכה לבני מינם.

 

אני יכול להראות לך איך הארגונים האלו מכווינים בגנים את הגננות לבלבל כמה שאפשר את הילדים. אין אבא ואמא אלא "הורים" מתארים גם משפחות מורכבות. לא להראות תמונות ברורות של בנים ובנות אלא ילדים בבגדים שתואמים את שני המינים.

 

האהבה וכל תחומה, מורכבת מנפש, נשמה, וגוף. קל מאוד לבלבל אדם כבר בילדותו, ולגרום לו ליצור בעצמו תאוות לבני מינו.

 

כיוון מחשבה אפשרי לתופעהשום וחניכה

שמעתי מהרב שרקי בנוגע לחטאת סדום ועמורה, שהייתה בעיקר בשני תחומים: איסור לסייע לזולת, ואיסור משכב זכר.

 

בהסתמך על הרבה נתונים מהמקרא ומדברי חז"ל בנוגע לסדום הוא הרכיב את התמונה הבאה:

סדום חיה חיים מושלמים. היא הייתה כגן ה'. לא חסר להם דבר. אידיליה במיטבה. החיים האוטופיים הללו הובילו אותם למחשבות משיחיות שהם הם הדור המושלם, הם כבר ימות המשיח, וכל ביטוי של חיסרון איים להעיב על התפיסה האידאלית הזאת (טעותם, אגב, הייתה שרק הם היו באותו מצב משוכלל ולא שאר העולם).

לכן נחקק שם חוק שאוסר לסייע לאחר, כי הצורך לסייע מצביע על חיסרון, וחיסרון הוא מושג שלא יתכן במציאות שחיו בה.

כמו כן הנטייה למשכב זכר. תפקידו הפשוט של היצר הרע הוא לשם פריה ורבייה. להעמיד עוד דור. בימות המשיח כאשר האנושות תגיע לקו הסיום ותעמוד על תכליתה כבר לא יהיה בו צורך. הוא יתבטל (או יתמתק). אנשי סדום התיימרו לשאוף מאוויר הפסגות הזה של ימות המשיח, וממילא ראו בהעמדת תולדות ודור המשך כנתון המכחיש את תפיסתם הכללית, ולכן לא ידעו אשה. את יצרם, שמה לעשות, היה שם, הפנו ליצור כמה שיותר דומה להם, כי היו מרוכזים באהבה עצמית ולא יכלו לצאת מעצמם אל הזולת כנ"ל. עד כאן דברי הרב.

 

אם נקבל את הדברים, ונוסיף לקבל עוד שתי הנחות/עקרונות, אולי נוכל להתוות כיוון מחשבה בנושא:

א. דורינו הוא דורו של משיח.

ב. בטרם כל ביאת תופעה מבורכת לעולם, היא באה בצורה פגומה ומעוותת, עד שהיא הולכת ומזדקקת ומתבררת, ועומדת על צביונה המקורי והרצוי (כמו שתמיד בטבע הקליפה קודמת לפרי).

 

לפי זה יתכן באמת שריבוי המקרים, ובמיוחד האידיאליזציה שנעשית לתופעה, כוללים בתוכם ניצוץ טוב למרות כל החושך הסמיך העולה בראייה פשוטה. יתכן שבאנושות כבר מתחילה לקשקש רוח פעמי המשיח, והאינטואיציה הסמוייה הזאת מולידה תופעות חדשות שכרגע יוצאות בצורתם המושחתת (דוגמא לדבר: החוצפה הפושה, כמו שידועים דברי הרב קוק בעניין). יתכן שהתופעה הזאת היא סממן מקדים ופגום של ביטול יצר המין הטבעי שיאופיין בו העולם הבא, סממן שאולי כרגע מרים ראש, אך עתיד להתמצות לכדי הטוב שבו.

וואו מדהים ממש - אין עליךשלמה גר


התחבר לי לקטע הזה...מור ולבונה

כשהרב אומר "אשרי" על אלה שלא נופלים בתאוות, מכלל הן אתה למדהדוכס מירוסלב

לאו.

זה בכלל לא דומה למה שניסו להתפלפל למעלה.

הרב קורא פה לאותם הנ"ל סתם תאוותנים שבמקום למצוא את האמת בוחרים בדרך הקלה ומנסים לקבור את הזעקה של הנשמה ע"י מעשים שלא יעשו.

 

זאת הוצאה מהקשר לעילא.

ממש לא (ערוך)גמני
הוא אומר בפירוש שאותם אנשים מרגישים כאב לב נוקב שקשה להתמודד איתו. אשרי אלה שמצליחים להתמודד.

זה פן נוסף מעבר למה שהסביר שום וחניכה.
יותר רחוק מזה קשה ללכתהדוכס מירוסלב

הוא אומר אשרי אלה שלא נופלים בתאוות. מה יותר ברור מזה?

אדם שעובר עבירה ודאי לא ראוי ל"אשרי".

נראה לי לא הבנת את כוונת המשורר (והמגיב).גמני
נראה לי שאתם אלה שלא מביניםהדוכס מירוסלב

אין פה שום לימוד זכות על אותם שעוברים עבירות ומצדיקים את זה ויוצאים נגד התורה וכל עם ישראל.

האידאל הוא אדם שהערכים שלו תואמים את התורה.

למטה מכך הוא האדם שמחפש את האמת ומבין שמה שמציק לו זה החוסר באמת - על זה הרב אמר אשרי.

למטה מזה הוא האדם שמחפש את האמת ולא מבין מה מציק לו ונלחם במה שהוא חושב לעשות במקום - על זה אני בספק גדול אם הרב אמר אשרי.

למטה מזה הוא האדם שמחפש את האמת ועושה מעשים מכוערים כדי לקבור את זעקת הנפש. עליו אומרים את ההפך מאשרי.

לא!!!גמני
איזה לימוד זכות? מי אמר שיש?
מה שמשתמע פה הוא שמנסים להגיד שמרן הרב זצ"ל אומר שהם מסכניםהדוכס מירוסלב

ואוי אוי אוי.

ממש לא.

הרב כותב שחור על גבי לבן שאלה תאוות שבאות כדי שהאדם לא יצטרך ללכת עם הנשמה שלו לכיוון ה'.

לא יודע.. הלכת רחוקגמני
אתה קורא דברים מחוץ להקשרםהדוכס מירוסלב

ע"ע הפוסט בבלוג שהוכרז כאן לא לפני יותר מדי זמן

אחי. אני לא מבין אתה רוצה.. סורי 😞גמני
איך אני אוהבת שמדברים עליי ומתיימרים להבין אותי!מור ולבונה
לפחות תזמינו אותי

בוא ואסביר לך...
מוקדם יותר כתבתי כך-
אז בכל זאת.. תגובתי. - צעירים מעל עשרים

רק הבעיה היא שאין קשר בין תגובתי שם לתגובתי כאן.
לו יצוייר שיש קשר, אני גם לא מבינה את הבעיה.
לא הכשרתי את השרץ ולא נתתי לגיטימציה למעשים הללו.
(דרך אגב @פלוני מפונפן, הבנתי את דברי הרב קוק מצויין.
הלכת באמת רחוק.. תעשה רוורס)

אבל הכי כיף לקרוא ולהשליך על אדם מה שבא לך
קראתי כברגמני
את השרשור הזה ובאמת אני לא חושב שהוא קשור לכאן.

מה שבסך הכל אמרתי זה שמה שהבאת זה עונה לשאלה של פותח השרשור בצורה מאד יפה כמו גם התשובה של שום וחניכה
בלוג מעולה פתחת פה הדוכס מירוסלב


תודה על הקומפלימנט כיף לסגור ככה יום. חודש טוב כולם!מור ולבונה
מישהו אמר לעצום עיניים?דור =)
מישהו אמר שהוא לא קיים ציווי של "לא תעמוד על דם רעך" והוא לא היה אדם מאוד מוסרי וערכי?
מה שאני אומר זה שhttps://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t887800#9703006
...מור ולבונה
@צריך עיון , אז כנראה שאין מנוס
דור, בן כמה אתה?מור ולבונה
אני מקווה שאתה מספיק גדול כדי לסלול לך את החיים שמתאימים לך.

אני כתבתי עובדות, קשה לך איתן ואתה חושב שזה לא נכון להתעסק בזה אז פשוט אל.
גם להגיב לי על כל נושא כזה זו התעסקות (איך שלא תסובב את זה).

את הנושאי שיחה שלי תשאיר לי,
ביום שאשאל את דעתך מוזמן לחוות דעה.

לא כתבתדור =)
עובדות לעניין הרדידות.
אין בעיה לשבח אותו, לספר שהיה זמר, כיראוגרף וגם כל הסיפור הזה שקרה לו אבל לא את זה.
ומה רדוד בזה..
לא ביקשת ממנה עובדותגמני
אבל היא עונה לי שהיא כתבה עובדותדור =)
בהקשר לזה שכתבתי שזה רדוד..
העובדות שהיא כתבה זה משהו אחד.גמני
מה שאתה מחפש זה משהו אחר.
יפה מאוד מה שאתה אומרדור =)
רק חבל שהיא כתבה את זה ביחס למה שאמרתי לפני, שזה רדוד
תראה.גמני
זה שיש נושא שלא נעים לך לדבר עליו או אפילו רק לשמוע עליו - לא מונע ולא אוסר על אחרים לדבר עליו.
שמעדור =)
אנשים שמצהירים את עצמם ככאלה ומתגאים בזה זה רדוד, לכולם.
אז מה?גמני
אז התורה נגד לדבר על דברים רדודים ולהיות רדודדור =)
איפה?גמני
איפה מה?דור =)
איפה כתוב?גמני
"לְאַהֲבָה אֶת יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם לָלֶכֶת בְּכָל דְּרָכָיו וּדור =)
ומי מחליט מה רדוד ומה עילאי?גמני
עכשיו אתה חוזר אחורה?דור =)
אנשים שמצהירים את עצמם ככאלה ו"מתגאים" בדבר הזה שהוא לא כדרך הטבע זה רדוד
עיין פה:גמני
אני לא בא להביע עמדה - אקטואליה וחדשות

כבר מאוחר. לא יודע אם אוכל להגיב.
בגלל זה כתבתי *כדרך* הטבע.דור =)
ברור שזה בטבע, אבל זה לא הנוהל הרגיל
מי אמר לך מה הנוהל הרגיל?גמני
התורהדור =)
איפה?גמני
"כִּי יִקַּח אִישׁ אִשָּׁה"דור =)
זה לא מראה על שום טבע.גמני
אדרבה מחזק את מה שהבאתי בקישור. גדלותה של התורה היא בזה שהיא מראה לנו את הדרך ללכת נגד הטבע ולהילחם ביצר, שבלי התורה היה טבעו להשתלט על האדם.
קודם כל שאלת על הנוהל הרגילדור =)
דבר שני למה לא כתוב אחרת מזה?
תשובה- כי זה הנוהל הרגיל.
אה.גמני

תן לי לתמצת את מה שאתה רוצה להעביר בכמה מילים: 

"אני יודע מה התורה רוצה ואני יודע גם למה היא מתכוונת". 

 

יש"כ על דברי הנבואה הנאמרים מתוך רוח הקודש. לא ציפיתי.

המשמעות שאיש מתחתן עם אישהדור =)
אם משכב זכר זה איסור בתורה אז איך אפשר להסיק בדיוק שזה הנוהל הרגיל?
עכשיו יותר מובן?
תקרא שובגמני
את הקישור ואז תבין. אל תשחק איתי משחקים. לא הבנת? תמשיך לקרוא.
אם התורה מגדירה שנישואים זה איש ואישה- אז זה הנוהל הרגיל.דור =)
התורה לא מגדירה לכתחילהגמני
התורה מצווה כנגד. טבע היצר לכיוון אחד, ובאה התורה ומלמדת אותנו איך לפנות לצד השני.

אה.דור =)
יש"כ על דברי הנבואה הנאמרים מתוך רוח הקודש. גם אני לא ציפיתי.

בכ"א, בינתיים התורה מורה לנו להסתכל על דרך החיים שבטבע ובאמת רואים בנתונים גבוהים למדי שאחוז משיכה שכזאת נמוך מאוד ביחס למשיכה של איש ואישה.
שום נבואה.גמני
מי שלומד יודע. אל תתיימר להיות משהו שאתה לא.
אוקידור =)
עכשיו הבנת? יש נתונים. סתכל למעלה ואל תשחק איתי משחקים.
לא.גמני
בניגוד אליך, אני לא מבין מה שבא לי. ואני לא חוזר אחריך כי אין לי מה להגיד.
הנתונים מוכיחים את הנוהל הרגיל.דור =)
אם על זה אתה אומר לא בלי להסביר למה, אז או שאתה כופר בנתונים או שאתה מבין מה שבא לך.
וזה נראלי בסדר לחזור אחרי דברים שאתה אומר אם זה בא ביחד עם התגובה שלי בנוסף כמובן

עד שלא תסביר מהי הסיבה מהשניים אחשיב זאת כאילו אין לך מה להגיד. מש"ל
תקשיב,גמני
זה לא מלחמה פה אני מולך. יש טיעונים מכל צד, ואתה חוזר על אותם טיעונים כל פעם. חזרת על המילים "רדוד" ו"נוהל" פעם אחר פעם וכל הוכחותיך באו מסברות בלבד.
באמת שאין לי מה לענות לסברות שלך. זה לא פילוסופיה.
חפש פורום פילוסופיה ברשת, ואת טיעוניך ההלכתיים אתה יכול לכתוב בפורום בית המדרש או לחילופין פה, בתנאי שאתה לא אומר לחברים מה מותר להם לכתוב ומה אסור להם לכתוב, וכמו שראית השרשור ההוא לא ננעל בגללך. כל הכבוד על הנחישות אבל זה לא מוביל לשום מקום. וְיִהְיוּ כָל מַעֲשֵׂינוּ לְשֵׁם שָׁמָיִם.
הנתוניםדור =)
שהומואים הם מיעוט למדי מוכיחים שזה לא הנוהל הרגיל.
די להתבכיין, אתה רק מוציא את עצמך לא טוב שכאן אתה גם ממשיך לנסות..
אני חוזר בכוונה על אותם מילים כדי שלא תוציא את הדיון מהקשרו. שתבין גם יותר טוב ;)
כמה טוב לצחוק כשאין מה להגיב..דור =)
רבי עקיבא צחק וזה לא נבע ממחסור של מילים.מור ולבונה
זה אפילו העיד על גדולתו.


רק מעדכנת אותך שאני לא מתייחסת בכל אופן לתגובות שלך.
אז אתה מוזמן לרשום כמה שבא לך.
אשתדל להימנע מלהגיב כי אני לא רואה בכך טעם.

בהצלחה
לא במצב כזהדור =)
אני מבין שגם לך אין מה לענות.
אז כמו שאמרתי- על מצפונך "השלם" בלבד.
אם יורשה לי, אפנה אליך במסר...הדוכס מירוסלב


בכבודדור =)
גם אני יודעגמני
וּלְדָבְקָה בוֹ"דור =)
אנשים מחכים לתגובתך..דור =)
אוקיי.. אז אכבד אותך ואגיב.מור ולבונה
יש הבדל בין לציין עובדה לבין לתעסק ולדון בכל מיני דברים שקשורים לעובדה הזו.

צר לי לומר לך, רבנים לא מתעסקים בדברים רדודים.
אז הנחת היסוד שלך היא שגויה.

בפעם האחרונה שבדקתי, אני יכולה לרשום מה שאני רוצה איפה שאני רוצה.
אז תגיד שאני רדודה.
יש לך כאן מתחרים שכבר נתנו לי כינויים של כופרת אז רדודה זה ממש מחמאה

אני יודעת שכתבתי משפט שיכול לעורר ויכוח,
אבל לנוכח ההיכרות שלי עם יושבי הפורום ישנם קומץ (2 כנראה) שיעמדו על רגלים אחרויות - בלי שום סיבה נראת לעין.
אבל אם התגובות המבקרות הללו גורמות לך להרגיש יותר בן תורה - תאמר לי ופשוט אקבל אותן באהבה ואממע מלהגיב.
בעקבות שרשורך הנעול.דור =)
מכיר את המשפטמור ולבונה
מספיק טיפש אחד כדי לשרוף יער שלם?

בשירשור הראשון כבר היה אחד כזה- לכן בך לי קר ביקש לנעול את השירשור.
בשירשור שלי הקדמתי תרופה למכה.
לא כי חשבתי שזה בעייתי , פשוט לא סמכתי שלא יקום הטיפש הבודד שבעיניי מספיק כדי להרוס את כל הרצון שלי לשמור על כבודו הנפטר.
אולי כי חששת שלא יהיה לך מה להגיב כמו שאת לא מגיבה עכשיו.דור =)
דיברתי על הסוגיא עצמה, לא על הנפטר. לא יעזור לך לשחק על מצפון כבוד הנפטר, אם כבר הטיפש הוא מי שגורם שיהרסו את כבוד הנפטר.
ועדיין צריך לעשות כך.
גם טיפשה מתקבל באהבה מור ולבונה
מוזמן להמשיך.. אני מחפשת עוד תארים להוסיף לרזומה.

מה שאלתך בנוגע לסוגיה?
אם אני מתחרטת שכתבתי שאדם מסוים הוא הומו?
לא אני לא מתחרטת, אני יכולה לציין עובדות גם אם מהותית אני לא מסכימה איתן.


רק אפשר שאלה?
איך אתה מעיר לי על עיסוק בעניינים רדודים ובאותה נשימה דוחק אנשים לדון בנושאים אלו?
אין קורלציה בין הרצונות שלך לתגובות שלך.

מוזמנת להמשיך את מה שהתחלת..דור =)
מזה קשור שזה אסור, אני אומר לך שזה רדוד
ויופי שהבנת את הסוגיא
בנוגע לשאלתך יש צורך בכך.
להתייחס אפילו לעובדה זו גם רדידות.דור =)
אלא אם כן את מוכרחת להגיד את זה וזה לא משהו שאת יוזמת, נגיד שמישהו אחר התחיל לדבר איתך על זה.
רבנים מתעסקים בזה איפה שיש צורך בכך.
ממש נהדר שאת יכולה לרשום מה שאת רוצה, כמה חבל שזה עניין של דקויות ואדמין לא יכול למחוק דברים כאלו -
ומדובר בדבר שאפשר להגדיר לגמרי כלא ראוי. פשוט מוותרים לך כמו הדוגמא עם המנהלת.
על מצפונך בלבד.
העניין הוא כזהמור ולבונה
גם אם זו עובדה שיטחית לכל הדעות- זו עובדה.
לא ראיתי מקור הלכתי כלשהו שכותב לא לכתוב עובדות שאין בהם עומק.
אתה על עצמך מחמיר, וכותב רק דברים בעלי טעם?
(שאלה שלא על מנת לקבל תשובה).

אם כן ואם לא, אל תחיל עליי את ההתנהלות שלך.

לדעתי, יותר רדוד לתת לאנשים ביקורות על התגובות שלהם.

חמוד, גם שאתה מגיב למישהו ומסביר לו מהי אהבה אפלטונית יש דרך ראויה יותר.
לתרץ את זה "במישהו אחר התחיל" לא מקנה לך בגרות מיוחדת. אולי אפילו להפך.



המצפון שלי שלם עם עצמו מאוד


את לא מבינהדור =)
שעצם ההתייחסות לזה בלי צורך זה רדוד?! וזה לא משנה איך זה בא ואם זו עובדה שטחית זה עדיין התייחסות

רדי מהמילה עובדה, התייחסות שלא לצורך.

למיטב זכרוני אין מקור הלכתי להרבה דברים
את יכולה להסתכל על זה שאמרתי שתמשיכי את מה שהתחלת מהנקודה הזו אבל הכוונה שלי היתה ש*את* משתמשת בביטויים מסויימים (יותר מפעם אחת) ומפילה את האשמה עלי..
טוב נו מעניין למה בחרת לחשוב ככה אולי זה אומר משהו עלייך בעצם..
עשו ניסוי והגיעו לאחוזים הרבה יותר גבוהיםהדוכס מירוסלב
עבר עריכה על ידי פלוני מפונפן בתאריך א' באב תשע"ז 00:34

מבחינת התפקוד במוח ראו שכל הנשים ה"סטרייטיות" יתפעלו ממראות לא צנועים של בנות מינם ובערך 10% מהגברים (אגב שמירת העיניים).

הפרסום המקורי של המחקר  University of Essex :: Latest news :: Getting in touch with our female... (כנראה הוסר מהאתר בגלל pc police issues).

הייתי מקשר למקורות אחרים אם לא הייתה שם בעיית צניעות וכו'.

שיחה עם החוקר הנ"ל SoundCloud - University of Essex

כמדומני שזה המחקר (הוא חוקר את התחום הזה בכלל, יכול להיות שזה מחקר אחר דומה)

The Eyes Have It: Sex and Sexual Orientation Differences in Pupil Dilation Patterns

 

 

יש עוד איזה ניסוי נוירולוגי שעשו שהראה נתונים דומים (קצת פחות בנשים).

קודם כל פעם: "לא נחשדו ישראל על משכב זכר" (בבלי קידושין פב.)חסדי הים
אם כי כנראה אצל נשים זה היה שונה, והייתה תופעה של "נשים המסוללות זו בזו".

יש כמה סיבות שדווקא צומחת תופעה זו בדורנו, אזכיר כמה:

1. 'אהבת העצמי'- אנשים בדורנו הרבה יותר נרקסיסטים ומתמקדים בעצמם.
המהר"ל כותב, וזה גם מוכח מדעית, שאיש ואשה ממש הפכים.
הרבה יותר קל להסתדר עם מי שכמוך וממש דומה לך.
לולא יצר המין, כולנו היינו נמשכים להיות עם בני המין שלנו.
אז הומואים ולסביות מעדיפים את החיבור הטבעי עם בני מינם, והצד הזה לקשר הרבה יותר חזק אצלם.

לגבי 'אהבה עצמית', זו תופעה מבורכת, אם זה במידה, כי זה נוסך באדם ביטחון ושמחה.

2. (זה בעיקר לBi) 'סקרנות'- אנשים רוצים להתנסות בכל מיני דברים חדשים ומעניינים, גם בתחום המיניות.

'סקרנות'- יכולה להוביל לגילויים מדעיים וסתרי תורה.

3. 'קבלת השונה'- היום יש טרנד לקבל את האחר במה שהוא, לכן נותנים לגיטימציה לתופעה.

'קבלת השונה הוא מעולה בהרבה מקרים, אבל לא כשנותנים לגיטימציה לחטא.


זה גם לא השתנה בדורנו והמחקר רק מאשש את דברי חז"להדוכס מירוסלב

(הבאתי את הדברים בכמה תגובות למעלה)

כבר ה'בית יוסף' מביא שזה יכול להשתנות, ובוודאיחסדי הים
בדורנו חייבים להיזהר מייחוד גם עם בן.
להלכה הפוסקים לא אומרים ככה גם היום, והמחקר גם מחזק את זההדוכס מירוסלב

וגם המחקר הוא בהווה.

מה שנזכר גם בגדר חשש הוא בעיקר במקום שהאנשים חשודים על כך.

אם כי לא הבנתי למה אתה חושב אבל שהבנתי אחרת

רק עכשיו הסתכלתי בדבריך. אם גם אתה טועןחסדי הים
שיש אחוזים גבוהים, אז צריך לחשוש לייחוד.

זה בכל מקום מתפשט, גם הרבה חרדים נתפסו בזה.

כבר עכשיו "ישראל נחשדו בזה", וחייבים להקפיד על יחוד גם עם גבר.
אכן כמדומה דברי השו"ע שכל אימת שיש חשש שהייחוד יביא למעשהשלמה גר

אסור אז אין להתייחד, ובעבר ראיתי בנטעי גבריאל שאכן קובע כמה וכמה גדרים מכוח החשש למעשה אסור בדורנו גם אצל היהודים היראי שמיים (הוא מדבר שם על ישיבות לגבי שירותים ומקלחת אני לא זוכר בדיוק מה היו הסייגים שלו וציין לכמה וכמה ישיבות חסידיות שכך היא הוראת האדמו"ר כמדומה)

 

דברים ממש מדהימים - עוד כיוון מחשבה מעניין ואמוני על התופעהשלמה גר

תודה

דעתיעדן ירושלים
לדעתי הלגיטימציה שהעולם היום נותן לכל מי שיוצא..זה מה שגורם להם לצאת כל אחד מברר את הזהות הזהות המינית שלו אם זה עניין של שניה או כמה חודשים...אבל כשיש בכלל אופציה פתוחה שצמד גברים או נשים זה נורמה אז הכל מתערבב..זה קיים אחרת זה לא היה כתוב בתורה אבל אם זה היה ניסיון בלתי אפשרי הקדוש ברוך הוא לא היה דורש מאיתנו לעמוד בזה...לדעתי זה הלגיטימציה שהעולם נותן שגורמת לאנשים לראות בזה כאופציה בכלל
אתה יודע מה הקושיה עליךשלמה גר

שגם בחורים צדיקים וטהורים שלא נפגשים בכלל עם העולם החילוני כבר מגיל צעיר הם מגלים משיכה חזקה לבני מינם וככל שהם מתבגרים זה הולך ומתחזק - כך שאני לא חושב שנקודת החידוש זה "הפתיחות שמפרסמים ארגוני ההומאים" אלא נראה יותר שמתוך התעצמות הנטיה הלזו לעומת הדורות הקודמים ממילא הולכים וקמים ארגוני הומאים שמפרסמים פתיחות לנושא

לא הבנתיעדן ירושלים
בירור היסודות שהוא אחרון לפני המלכות!!yagel


ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

אולי יעניין אותך