מחפש ישיבה...ציוני נלהב

שלום לכולם משתמש חדש, נעים להכיר....

למדתי בישיבה קטנה,ועכשיו בסוף כיתה י בעקבות כך שלא ניצלתי מספיק את הזמן החלטתי לעבור ישיבה.....בוכה 

מחפש ישיבה תורנית עם מסגרת אבל לא חונקת,אשמח לרעיונות!מבולבל

ממליץ לך בחום לדבר על כך עם מישהו שאתה מעריךאנונימי (2)

ושיהיה עם משפחה ומעל גיל 30.

אולי תגיע למסקנה שכדאי להוציא תעודת בגרות לצד הקודש.

בהצלחה.

מצד שני תמיד אפשר להסתדר.

אבל צריך להיות מודע לענין תמיד.

 

לא מבין.....ציוני נלהב

למה חשוב שיהיה עם משפחה ומעל גיל 30?

האנונימי רומז לך שתעשה בגרות... ולא תלמד בישיבה קטנהאניוהוא
אני חושב שאתה יכול למצוא את עצמך בישיבה קטנה באדר'ת בת ים.
"לצד הקודש" אל תסלף חבראנונימי (2)


כדי שיראה את החיים כמבוגר.אנונימי (2)

עם צרכים של חול (פרנסה ומשפחה) ולא רק קודש. 

אני מבוגר בעל משפחה, עברתי את גיל 30אניוהוא
ואני אומר תלמד קודש!
אם אתה מסוגל ובנוי לזה תשאר בזה!

אם תרצה להשלים בגרויות- תעשה את זה בשנה. חבל לבזבז כמה שנים על זה
אל תשאר בזהאנונמי
זה לא טוב
תודה לך שאתה יודע מה טובאניוהוא
גבר אאיפה למדת ומתייאנונמי


למה זה רלוונטי לדיון?אניוהוא
כן נראה עם אתה מחובר עלינואנונמי
או עוד סתם מישהו שמדבר מלמעלה
תחפש קצת בהודעות קודמות שליאניוהוא
פה ושם פיזרתי פרטים
אני (מהפרנסה) דיברתיאנונימי (2)
מלמעלה???
אני בא אלייך הכי מלמטה אחי
יכולת התפרנסות זה לפני תורה.
תראה את הביקורת של חזל על תח שהניחו נשותיהם בבבבל ובאו ללמוד תורה בארץ. רק המלצצתי אחי. האחריות היא שלך.
אתה מחפש ישיבה קטנה או תיכונית?ברגוע

ובאיזה איזור בארץ?

מחפש........ציוני נלהב

מחפש ישיבה תיכונית אבל תורנית, המיקום בארץ פחות משנה אבל אם יש אז בצפון....

מגדל העמק!!ברגוע

ישיבה תיכונית מאוד תורנית

יחס אישי מהרבנים

מסגרת לא לוחצת מידי

משלבים גם אווירה חסידית (אם זה מתאים לך..)

ובצפון..

 

ממליץ בחום!

הזורעים נשמעת אופציה מעולהנפתלי הדג
יותר לכיוון המרכז אולי מקו''ח/ישלצ/דרכי נעם
מגימזו?פועל במה

מגימזו?

לא אחי,מורשה.................ציוני נלהב


ציוני מה אתה מתלהב לעשות....................................אנונימי (3)

חלאס רואים שאתה דג שלמדת בישיבה קטנה

תעשה הכל רק מתוך מחשבה ושיקול דעתאנונימי (2)

שאתה הוא האחראי היחידי לפרנסת משפחתך. 

ואל תשלח את אשתך לשאוב מים ולחטוב עצים.

ואל תתפרנס מקיצבאות של מעל מיליארד שקל שכל עם ישראל העובד בזעת אפיו תורם לך 

ללא שישאלו לדעתו אם הוא מסכים שיקחו ממנו. 

לך תהיה ר"מ, מלמד, שוחט, סת"ם.

רק לא להיות עלוקה חסרת יכולת התפרנסות עצמית.

לא בבבל, לא באירופה בשום נקודת זמן לא היתה מציאות של התפרנסות על גבי אחרים.

כהשילדים ירצו לעשות בר מצווה עם במבה ולא רק ביסלי ולא יהיה לך. אתה בבעיה.

בהצלחה.

 

מכיר הרבה אנשים ש'אחראים לפרנסת משפחתם'אניוהוא
והם לומדים תורה כל היום.



מאידך מכיר גם כאלה שעובדים כל היום- והמצב הכלכלי שלהם גרוע עשרת מונים ממה שכתבת.
מי שעובד כל היום מצבו כבר יותר טובאנונימי (2)
כי הוא מממן במיסים את זה שלא ביקש ממנו רשות.רוצה קודש? אהלן וסהלן. רק בלי קבלת שקל מהמדינה לאחר גיל 22. תמצא ספונסר.
הרב אליהו יצא לרבנות ברגע שהתמלא בתורה. לשבת ולהתפלפל בתוך הישיבה זה לא המטרה.
זאת דעתי. שלום.
א. גם לומדי תורה משלמים מיסים. מע''מ בלו על הדלק ארנונה ועואניוהוא
ב. משלם המיסים מממן גם כדורגל בשבת ו'תרבות'.
ג. לא כל אחד הרב אליהו אז אין מה להשוות


בלעדינו לא היית אברך. אל תסובבאנונימי (2)
את זה. תהיה גאה ותגיד: אני בוחר להשען על אחרים בגיל 30 ( !) כי אני יכול. כי אני לומד תורה. כי אני מהמעמד העליון של תופשי התורה. אתה משלם רבע ארנונה. כל לומד תורה צריך לצאת לרבנות. ואם אתה לא ברמה מספקת אז תפסול את עצמך מלהשתייך לסיירת.המטרה היא קידום הציבור. לאקידום האברך החביב.
אתה חצוף. מניח הנחות בלי לבדוק.אניוהוא
אי לי שום הנחה בארנונה. ואני ג ר באחת הערים עם בארנונה הגבוהה ביותר.
מה שאני מקבל מ'לשען על אחרים' זה אפילו רבע מה שאתה חושב. 700₪ זה מה שהמדינה נותנת לי כדי שאלמד. זה נקרא להשען על אחרים?

ואתה לא יודע מה אני עושה למחייתו והאם אני משמש ברבנות או לא.
אז כמו שאמרתי - אתה מניח הנחות בלי ביסוס.
כו. גם שקל וחצי זה להשען על אחרים.אנונימי (2)
אין שום הצדקה לקבלת כסף.
מיליארד שח לאברכים. מיליארד נקודה אחד.
תכפיל את הכולה 700 ב50 אלף.
אני לא דיברתי אלייך אישית. אל תרתח.
לענד זה דבר פסול ורע. ומותר לי לומר את דעתי. כנל לגבי אי נשיאה בעול צבא.
חצוף? יכול להיות.
אגב קח את המיליארד האלואנונימי (2)
ותפתח בימ"ד בכל שכונה. או תתקצבמוסרי שעורים שעסתובבו בכל המדינה. עדיף. זאת המטרהיותר תורהבכל העם.
ואיך יהיו רבנים בבתי מדרש האלו?ברגוע

הם גם צריכים לצמוח איפושהו כמה שנים טובות..

עיין לעיל. בדיוק מה שאמרתיאנונימי (2)
להתגדל ולצאת לרבנות. גיל 26 , 7 וזהו החוצה.
ואיך יהיו דיינים?ברגוע

דיינות לוקחת 10 שנים אאל"ט

לדיין אין לי שום טענה.אנונימי (2)
דיברתי על אברכים ללא שום קשר עם הציבור. שיושבים ומתפלפלים בתוך עצמם. גם למסור שיעור שבועי זה לאמספיק. מגיל 30 רבנות או לך תעבוד.
אני מסכים איתךברגוע

ואני חושב שגם

@אניוהוא

לא. הוא לא.אנונימי (2)
ודאי שלא.אניוהוא
תורה היא ערך בעם ישראל גם אם היא לא 'כלכלית'.

מאד חשוב שיהיו דיינים, רבנים וכו',
אבל גם צריך אנשים שילמדו.
ויותר חמור הוא לאעשאנונימי (2)
יותר חמור הם מתיריםלעצמםאנונימי (2)
לא לעשות צבא כי הם שומרי הגחלת. וזה טוב ויפה רק למי שברמה של רבנות שכונה וצפונה. כל מי שמתחת לזה אין לו שום הצדקה להשתמטות מעול הצבא.
אבל נשאיר את זה לפעם אחרת. שלום.
פה טמונה הנקודה הבעיתית בדבריךאניוהוא
אתה לא מעריך לימוד תורה.

רק לימוד שנותן 'תעודה' נחשב בעיניך
לכן לדעתך רק מ'רבנות שכונה וצפונה'

רק תסייג ותגיד "אם אני מבין אותך נכוןאנונימי (2)

אז דעתי עליך היא שאתה לא מעריך לימוד תורה".

כי פשוט לא הבנת נכון. 

ממש לא נכון.

המטרה היא להיות לוי. שמסבב בעיירות ובכפרים ומרביץ תורה. 

צריך לעשות מיון בגיל 23 מי יכול להיות רב שכונה (מבחינת יכולת תורנית ואישיותית)

ורק הם ילכו על מסלול אברכות עד גיל 30 ורק הם יקבלו פטור מצבא  (למרות שאפשר להסתדר יופי עם צבא הסדר)

ובגיל 30 יצאו להיות "לויים" בעם ישראל.

כל השאר שיחזיקו את עצמם מהשקל הראשון ושיקבלו סבסוד

לשעור תורה/פעילות תורנית כלשהי בסביבתם. 

רוצה לשבת ללמוד תורה? אהלן וסהלן. רק תעשה את זה ללא המדינה.  

ואל תפזול לתאטראות ולסרטים. צריך לעשות את האמת. 

ולא כי אחרים עושים ככה וככה. 

לא בבבל ולא בפולין לא היה דבר כזה. 

מסר"נ על התורה? חשוב מאד אבל: 

תנאי א': לא על חשבון אשתך. לסחוט לה את המיץ בעבודות ובגידול ילדים.

תנאי ב': לא על חשבון אחרים והמדינה.

זאת דעתי והיא לא מחייבת את כבוד תורתו. 

תורה לשם הרחבת ידע היא תורה עקרה. לא עושה פרי.

אא ללכת ללמד גמרא חצי יום בי. תיכונית? להיות מורה לתנ"ך חצי משרה? מה קרה?

חז'ל חולקים עליךאניוהוא
הוא כותבים ש'אלף נכנסים להוראה ואחד יוצא...'
למה הם לא עשו מבחני אישיות כמו שהצעת?
כי אי אפשר לדעת מי מתאים להיות 'לוי' כמו שהגדרת.

חוץ מזה- שכדי לגדל גדולי דור חייבים כאלו שימשיכו ללמוד
נזרום איתך. תבחר איזה גיל שאתה רוצהאנונימי (2)

 

ומעליו אין כניסה לכולל. ובא לציון גואל. 

חוץ מזה- גדולי ישראל הרב אליהו ושפירא זצ"ל יצאו להוראה בגיל 28 לענ"ד.

צא ולמד שזו הדרך.

לא מגלים יהלומים פתאום בגיל 40. 

העיקר הוא לא ללמוד בתוך עצמך. ולהחזיק את עצמך בכוחותיך ולא על חשבון סביבתך.

מיון לא מיון זאת לא הנקודה.

יותר מזה דיין מתכוון להתפרנסאנונימי (2)
בזכות עצמו. שזה בסיסי. לא להשען על אחרים.
עיין כאן ברב אליעזר מלמאנונימי (2)
ואם עדיין לא השתכנעת- תשאל אותו בעצמך.
עיין כאןאנונימי (2)
Besheva 756
בשבע של פרשת עקב
אתה זוכר שמדובר בתלמיד כיתה י'?מרדכי
בס"ד

פרנסה לא אמורה להטריד אותו כרגע. ואם הוא מחפש ישיבה קטנה כיצהוא רוצה להשקיע בלימודי הקודש, זה לא אומר שבגיל 23 הוא יהיה נטל על הציבור.

אתה יכול בשמחה לקדם את האידיאולגיה שלך נגד אברכים שמתפרנסים מהציבור, אבל הפעם נפלת על השירשור הלא נכון...
א. התפרנסות מן הצבור זאת עובדה.אנונימי (2)
לא אידיאולגיה. (דעתי היא שזה הפך התורה אבל זה לא העניין )
עניין הפרנסה קשור מאד לישיבה קטנה ולגיל 16. כי ברגע שאין בסיס כל ההמשך נדפק. זאת דעתי והיא לא מחייבת אף אחד. וזה קשור קשר הדוק גם לנושא האברכים. כי שניהם רוצים מערה של ר שמעון ולשרוף את השוורים.
עיין כאןאנונימי (2)
תוכל לכוון אותי בבקשה לעמוד ספציפי ובמה אני אמור לעיין?מרדכי
סליחה! אצלי הקישוראנונימי (2)

מגיע ישר לדף.

הרב מלמד עמ' 48 

יש מתג הזזה בתחתית הדף. 

סליחה!

דפדף לעמ' 48. רביבים.אנונימי (2)


הלו אנשים תעצרו שנייהברגוע

הבחור מחפש בכלל ישיבה תיכונית...

מחפש........ - בני הישיבות

 

יכולים להמשיך להתווכח בשרשור נפרד..

האברכים קפצו עליי. לא התחלתי.אנונימי (2)
אני ממליץ לךההוד וההדר

לבדוק בישלצ(אני לומד שם). לדעתי מקום מדהים, שהוציא המון ת"ח ואנשי מעשה חשובים ממנו . אבל וזה משהו חשוב :מי שבא לשם צריך לדעת לשמור על עצמו במסגרת שהיא באמת לא חונקת אבל מי שלא ישמור על עצמו בה יכול לרדת שם הרבה.

קיצר אם אתה רוצה מקום להתפרק בו אני לא ממליץ לך אבל אם אתה מחפש ללמוד תורה טוב ולהוציא בגרות נורמלית רק יותר בנחת ממורשה כדאי לך.

ישיבת המקדש בראשות הרב אריאלאוהב אותך ה


ישיבה קטנה דגל ירושליםסמיילי...


תבדוק ב-אנונימי (4)

קודם כל גילוי נאות, אני מישלצ לשעבר. באמת מקום טוב

שכדאי לנסות, אבל צריך להיות עם אישיות ברזל, כי אם לא

בסוף 4 שנים אתה יוצא עם תחושת פספוס.

אבל זה לא אומר, כי רבים מהחבר'ה שבזבזו את הזמן שם,

פתאום בישיבת הסדר/גבוהה תפסו את עצמם ונהיו ת"חים.

אני חושב שזה משהו שהתבשל בתוכו במשך השנים בישלצ,

ושלא צריך להיבהל מהבטלנות ששוררת שם לפעמים.

מקום  - לפי ההתרשמות שלי מבחוץ, נראה לי שהרב גזבר 

(רה"י החדש, ר"מ במרכז) מכניס דם חדש שמכניס עוד רצינות לישיבה.

בסגנון זה סטייל מרכז. נותנים לך לבנות את עצמך. דגש מאוד גבוה

על אמון בתלמיד, ויצירת חופש (שיש שסוברים יותר מדי) לתלמיד.

 

מלבד זה, מהתרשמות חיצונית, אני יכול להגיד שבנווה יש לבחורים 

יראת שמים, והם נראים מאוד בריאים נפשית, ובנויים מאוד רוחנית. 

בהשקפה הם הרמורניקים.

בני צבי - רציניים, בגרות מאוד מצומצמת. סגנון בית אל, אם אתה מכיר.

דגל ירושלים - ישיבה צעירה מאוד, נראים יראי שמיים, ונראה שהיא נותנת

פייט לישיבות האחרות ומציבה רף גבוה.

ההשקפה כפי שהבנתי - גם בערך הר המור.

הזורעים - ג"כ בראותו סגנון, נוטה לצד ה"סביבתי". בריאות נפשית. 

סגנון - לא מכיר מספיק.

שומריה - ישיבה קטנה הכי קרוב לתיכונית שאני מכיר.

סגנון - אני אומר בזהירות, שנראה לי גם שהם הר המור.

 

זה בערך כל הישיבות התיכוניות ה"דוסיות".

אחי נראה לי אני מכיר אותך יש לך בול אותו סגנון כמו חבראוהב אותך ה


אותי? ההודעה האחרונה?אנונימי (5)


והוא גם למד בישלץ והוא אומר אותו דבר בולאוהב אותך ה


תן עוד פרטהנודד הבודד


איזה מחזורהנודד הבודד


איזה שנתים בערךאוהב אותך ה


מאיפה כמה למה?אנונימי (5)


חכחכרכאנונימי (5)

איפה גר בערך מאיפה אנחנו מכירים לדעתך

מרכז מהסניףאוהב אותך ה


לא נראה ליאנונימי (5)

אני אריאלניק

קוראים לא ש.ד.ו.?

טוב אז לא ...אבל יש לך אותו דיבור כמו חבר משילץאוהב אותך ה


תן ראשי תיבות של השם שלואנונימי (5)


א.חאוהב אותך ה

או יותר נכון א.מ.ח 

מהמחזור שליהנודד הבודד

לומד עכשיו בבית אל, נכון?

למד הוא עזב ולומד במרכזאוהב אותך ה


אה נכון, שכחתי...אנונימי (5)

בנאדם גבר רצח!

לסיכום הדיון המרתק שלנו אפשר להגיד שאם אנחנו אומרים דברים דומים כנראה שזה די קרוב לאמת.

באמת שהוא גבר.

אחחחח... הגעגוע.

שפיץ על, הוא.

אתה מ"ח?ההוד וההדר


עכשיו ראיתי כרטיס אישי שלךההוד וההדר

אז לא מ"ח.

דווקא כןהנודד הבודד

איך ידעת?

פשוט סתם תקעתי תאריך בכרטיס אישי.

אחד שעבר מבית אל למרכזההוד וההדר

בזמן האחרון עם ראשי תיבות כאלה שלמד בישל"צ והוא במחזור שלך... ד"א אני מנ"א. 

וואי איזה ניצלו"שההוד וההדר


יענו אתה חמשוש שליהנודד הבודדאחרונה

צחוקים

ישיבת הסדר בסגנון מכינהSnoopy821

הי

 

מחפש לבן שלי ישיבת הסדר בסגנון קרוב יותר למכינה, פחות לימודי גמרא ושילוב של הכנה פיזית.

 

תודה

לא עולה לי מקום כזהפתית שלג

אם הוא מחפש דוקא הכנה פיזית לצבא הוא יוכל למצוא את זה בעיקר במכינות.

יש מכינות בסגנון קרוב לישיבה, עם רמות לימוד שונות. ישיבות בסגנון של מכינה אני לא בטוח שקיים.

ישיבות לעומת זאת בדרך כלל מתמקדות בהכנה הרוחנית והערכית לצבא ופחות בפיזית.

 

ואם הוא מחפש בעיקר פחות לימודי גמרא, יש ישיבות הסדר שאפשר למצוא בהן את זה. או פחות לימודי גמרא, או הנגשה משמעותית הרבה יותר, וסגנון שונה של התלמידים.

יש בברוכין "ישיבה קדם צבאית"ברגוע

לא מכיר אישית, אבל נשמע מתאים למה שכתבת

עד כמה שידוע לי זה בדיוק להפךהסטורי
(גם לא מכיר מבפנים) מבחינת המסלול זה מכינה, מבחינת התוכן - ישיבה.
מנסה להבין מה בדיוק ולמההסטורי

ומה הוא רוצה?


אם לא מתאים לו לשבת ולשקוד על תלמודו, למה לעשות מסגרת של הסדר?

(כמעט אשאל, מה ההצדקה לעשות פחות מכולם צבא, למי שלא יושב ושוקד על תלמודו?)


כמובן, יש ישיבות הסדר פחות עמוסות ושיש בהן יותר לימודי אמונה וכד'. אולי מעלה אפרים תתאים, אבל צריך לדייק מה רוצים.

תגובהSnoopy821

הוא פחות מתחבר ללימודי גמרא, אני מעדיף שיתגייס במסגרת הסדר כדי שיתגייס ביחד עם החבר'ה גם אם הוא יחליט לחתום ויתור בהמשך.

אם היתה מכינה עם גיוס של החבר'ה ביחד זה היה השילוב המושלם.

ומה הוא מעדיף?הסטורי

סליחה שאני לא בדיוק עונה לשאלתך, אבל עד כאן לא כתבת מילה אחת על מה הוא רוצה, רק על מה אתה רוצה. אם מה שאתה מחפש, זה מה שהוא רוצה, תתעלם מהמשך ההודעה שלי, תבדקו אולי ישיבת ההסדר מעלה אפרים יכולה להתאים.

 

זה יפה וטוב שאתה רוצה שהוא ילמד בישיבה, אבל צריך להפנים שלכיתה א' אנחנו רושמים את הילד, לכיתה ט' בשיח עם הנער, עדיין אנחנו רושמים. לשיעור א' הבחור בוגר ורושם את עצמו למקום שליבו חפץ.

 

טוב מאוד אם יש לכם שיח פתוח וכנה, כזה שאתה מצליח להיות קשוב לבנך ולמה שמעניין אותו, למה שמטריד אותו למה שמשמעותי לו בחיים ואתה גם יכול להכווין אותו, לעזור לו למקד נכון לשוחח על סדרי עדיפויות וכד'.

 

אבל, אין יותר גרוע מהורה שמנסה לכפות על ילדיו הבוגרים את חלומותיו שלו, כשזה לא מתאים לבחור עצמו. לאורך השנים ראיתי יותר מידי פעמים, שדווקא אלו שלהורים שלהם היה מאוד ברור מה הבחור אמור לעשות כשלבחור זה לא התאים - בעטו הכי רחוק וההורים הפסיקו להיות בשבילם כתובת משמעותית, לא רק בנושא הספציפי, אלא בכלל.

 

תגובהSnoopy821

ברור שזה בתיאום אתו, אני לא יכפה עליו משהו שהוא לא רוצה.

מאחר ויש כל כך הרבה ישיבות בסגנונות שונים, חכמת המונים והמלצות אישיות זאת דרך לףשיכולה לעזור לקבל החלטה

אז כדאי שיתייעץ עם הר"מ הנוכחי שלוהסטורי
בד"כ יש להם מושג.


ישיבות גם שולחות נציגים לדבר בישיבות התיכוניות ולהציג את עצמן, שינסה לראות למה הוא מתחבר.


אגב, מאוד ממליץ לעשות שבו"שים אמתיים, של כמה ימים טובים כולל שבת. אם מגיעים למקום רק לכמה שעות, כמו שעושים הרבה חבר'ה היום, לא באמת מתרשמים מאווירה של מקום.

ממה שאני מכיר0IQ4U

נהריה - יש אפילו חדר כושר

איתמר אווירה קרובה מאוד למכינה ישיבתית,

 

 אני לא רוצה להוציא שם רע אבל רוב ישיבות ההסדר אין לימודיפ רציניים אז הם דיי דומות למכינות (יש זמן לאימונים פייזים וכמובן מנטלים והכנה לצבא מכל הבחינות גם ההלכתית וגם תמיכה של רמים בזמן השירות) ... כמעט כל ישיבת ההסדר  בלי 3 סדרי גמרא.... 

 

האלה שיותר קרובות לישיבות גבההות (אווירה יותר רצינית) זה ישיבות כמו מעלה אדמים, הגוש, כרם ביבנה, מדברה כעדן שבי חברון וכו' 
החסרתי הרבה שיובת זה בהערכה גסה מאוד שהשם יסלח לי , כל השאר בערך זה באמצע בין ממש רציני לבין אווירה של מכינה 

יש בדבריך לא מעט אי דיוקים ואולי אפילו הוצאת שם רעהסטורי

יש כשבעים ישיבות הסדר, יש בהן סגנונות שונים ומגוונים. חלקן באמת עם הרבה לימודי אמונה ואווירה יותר משוחררת. בחלק גדול, רבות מאוד ממה שציינת יש בהחלט שלושה סדרי גמרא ולימוד רציני מאוד.


(לא שזה מאוד משנה, שבי חברון היא ישיבה גבוהה, גם מדברה כעדן מוגדרת כישיבה גבוהה, למרות שאפשר לעשות שם הסדר והרוב עושים בשלב מסויים מאוחר מהסדר רגיל).

מה שתגיד .0IQ4Uאחרונה

אך אין בכוונתי להוציא לעז וידוע שיש ישיבות עם יותר או פחות שבאבניקים ואווירה יותר או פחותץ לוחצת וכזה 

מכיר מלא שעשו הסדר משני הישיבות הנל ואני יודע שכל שיעור שם עושים יוצאים הרבה להסדר אח שלי היה איתם במחלקה . לכן אני הזכרתי אותם בתור ישיבות ההסדר , יש לי גם חברים שעזבו ישיבות כמו מרכז ובית אל בשביל לעשות ההסדר...
לכן אני אומר שמבחינתי ישיבה שאפשרי לעשות בה ההסדר בלי לעזוב את הישיבה היא הסדר לא משנה לי איך קוראים לה מבחוץ, לצורך הדוגמא ישיבת איתמר נקראת ישיבה גבוהה 

אך למעשה הרב יהושוע וון דייק יותר מסתם מעודד את הבחורים לעשות ההסדר (יצא לי לעשות איתו שיחה בנדון) ויוצא שבשיעור אולי אחד או שניים עושים גבוהה והשאר ההסדר....

ביינישיםהרשפון הנודד

אשמח לדעת מה נותן לכם מוטיבציה ללימוד גמרא בישיבה?-בתוך אחד שקשה לו ממש ללמוד לימודי גמרא והלכה בגלל שזה מרגיש לי קצת מנותק ממני

היעדים הקבועים, האפשרות להעמיק, החברותאפתית שלגאחרונה
החייאה?טעמי🍫
בס"ד


אז מנסים להחיות את המקום?

יופיטעמי🍫
בהצלחה לנו✨️
איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
באזור ירושליםטעמי🍫

מעדיף לא לפרט

 

אתה?

גם באיזורשמיניסט באמ"ש
לא מפרט
גם באזוראיגנוטוס פברלאחרונה

לא מפרט

למה לא?פתית שלג

רק צריך להתקין בוט שימנע מלכתוב הודעות בזמן הסדרים..

יש כזה, אני יודע איך מתקינים לטלפוןשמיניסט באמ"ש
אגב, איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
זה נראה פורום מענייןמקפיצים נטושים

אולי נחייה אותו?

אני בעדשלג דאשתקד
יאללה לעבודה, תעלה דברים מעניינים ונגיב לך
אני במשבר. עמוק.מקפיצים נטושים

יושב בזמן סד"ע ומסתכל בפורומים של ערוץ 7.

איך יוצאים מזה?

לפי ההקפצות שלךשלג דאשתקד

נראה לי שישבת כאן כבר מסדר בוקר.

אבל יאללה תעלה סוגיה שהיית אמור ללמוד היום, או הסוגייה אחרונה שלמדת לפני המשבר, ונתחיל להתפלפל כמו בני ישיבות.

אני כאן

לאלא סד"ב לא הייתי פהמקפיצים נטושים
בלאגן, צריך לחשוב..מקפיצים נטושים

תחילת גיטין.

תקנת בפנובפ"נ,

מה קורה אם לא קויימה?

סחתן עליך!שלג דאשתקד

זה מסובך אחי,

לפי רבה - אם בית הדין חושש שהגט לא נכתב לשמה, אז אין המון מה לעשות... והחשש מתעצם לגעת תוספות (ב שבני חו"ל חולקים על ההלכה "וכתב לה - לשמה". כמובן ש"לאחר שלמדו" זה יותר קל כמו שהגמרא אומרת בהמשך. (אגב נדמה לי שהראב"ד פוסק כדעת רבה, כלומר שרבה אית ליה דרבא אז תכלס חוששים לשני הדברים).

לפי רבא, בגדול העניין יותר קל, כי הבלגן הוא למקרה שיהיה ערעור (כי אם אין ערעור אנחנו לא חוששים מעצמינו, כי משום עיגונה הקילו בה רבנן, כמו שכותב התוספות בתחילת הדיבור האחרון בדף ב.). עכשיו תראה, בעיקרון רשי בדף ג. נותן שני פירושים מה עוזר הפנוב"נ לפי רבא: 1. מרגע שהשליח אומר, הבעל יתבייש לערער. 2. הבעל עצמו כבר לא יהיה נאמן. ככה שתכלס אם לפי הפירוש הראשון, אז אין כאן עניין גדול.

מצד שני, צריך לקחת בחשבון את מחלוקת התוספות בדף ג. (בדעת ר"י), שגם אם הבעל מערער לא מאמינים לו, לעומת דעת הכפתור ופרח (נדמה לי איפשהו בפרק י) שאם הבעל עודה בלגן אז מאמינים לו ופוסלים את הגט. כך שהאמירה של בפנוב"נ או הכרחית או כמעט חסרת משמעות, ואז זה בעיקר כמו שאומר התוספות ש"בעל מידק דייק" הכוונה שמתלכחילה הוא מדייק ונזהר, וזו המטרה של האמירה.

הקיצור, לפי רבא זו תקנה שבאה להגן על מצבים מסובכים ולא ממש פותרת בעיות ספציפיות. אז זה לא נורא כל כך. אבל לפי רבה זה די בלגן אם הבחור לא אמר... (למרות שבפיכח ונתחרש לא גזרו חכמים, כך שאולי זה לא סוף העולם, כי רוב בקיאים הם).

לכבודך פתחתי את הגמרא בפנים שלג דאשתקד

מתוך רצון לא רק לקשקש מהזיכרון...

אז ככה, אם השליח לא אמר בפני נכתב וכו', זו מחלוקת בין רבי מאיר לחכמים בברייתא בדף ה:, והלכה כדעת חכמים שזה לא נורא רק שיחזור ויעשה את הפעולה ויאמר.


ולגבי השאלה מה קורה אם הבעל מערער אחרי שאמר בפנוב"נ, אז ראיתי שכבר בירודלמי יש התייחסות לזה ונאמר כך: "אמר ר' יוסי: חומר שהחמרתה עליה מתחילה שיהא צריך לומר בפני נכתב ובפני נחתם, היקלתה עליה בסוף שאם בא ועירער עררו בטל".

וואו, רצינימקפיצים נטושים

מבחינתי באמת הדיון מתחיל מהמח' תנאים הזו;

לפי ר"מ כל המשנה בגיטין ממטבע שטבעו חכמים הגט פסול, שזה מעניין כי לכ' מדאורייתא כשר, בעצם, היא עדיין נשואה ומותרת לבעלה הראשון? רק כי השליח לא אמר בפנופ"נ,
 

לפי חכמים - כשר, אז מה התוקף של התקנה? מה קורה אם לא מקיימים אותה? הכל טוב?!

לא נראה לי שחכמים כזה סבבהשלג דאשתקד

הרי הברייתא בעצמה ממשיכה "כיצד יעשה...". השאלה היא מה קורה אם הוא לא עשה את זה.

מצד שני, באמת לא מובן מה הטעם של רבי מאיר. הרי תכלס מדובר בחשש רחוק, כי רוב הדיינים בקיאים בלשמה (וכאן רבי מאיר לא אמור לחשוש למיעוטא, כפי שמסבירה הגמרא), ומן התורה עדים החתומים על השטר נעשה כמי שמחקרה עדותם בבית דין. אז למה היא פסולה מן התורה?


(נדמה לי שיש תוספות בדף ה על חלק מהנושאים האלה, אבל אני כבר צריך ללכת לישון כדי לקום מחר לסדר בוקר )

אשריך אתהשלג דאשתקד
יאללה תשתף מחר בחידושי סדר בוקר!!
אח... היה שיעור, עם המון חידושיםמקפיצים נטושים

אבל לא מספיק הייתי מרוכז בו,

 

לפתע עלתה לי התובנה שבעצם הסוגיא שלי בסדרי בוקר בשבועות האחרונים היא זו; 'ריחיים בצווארו ויעסוק בתורה'?!

תקשיב נשמה טהורהשלג דאשתקדאחרונה

מסכת גיטין אחת ה.... פשוט אחת המדהימותתת!!!

יש בה כל כך הרבה פרטים והיבטים, שהסיכוי להתעמק ולהבין הכל, זה כמעט אפסי. תסתכל רק על הסוגיה של רבה ורבא, איך אותה מדנה יכולה לקבל משמעות גם של שאלה הלכתית עקרונית (לשמה) וגם של שאלה עובדתית (קיום השטר) ואתה עומד מול משנה עם 100 דוגמאות (גבולות הארץ? סמוכות ומובלעות? עולי בבל ועולי מצרים - לפי רהינו תם?) ועוד משפטים דו משמעיים ושאלות טכניות של שליח להולכה, הבאה וקבלה; אישה שהביאה, עבד שהביא, בעל שהביא; עד נעשה דיין; עדי חתימה או עדי מסירה (וכמה שיטות מפשרות...). חתיכת סלט לא הגיוני, וזה עוד לפני שכל המצב מתהפך - לאחר שלמדו, מלתא דלא שכיחא וכו וכו.

נראה לך שאפשר לעשות את זה תוך כדי שינה? או תוך כדי ריחיים על צווארו???

עזוב אותך, אל תנסה לבלוע הכל. קח את מה שהכי הכי חשוב בישיבה: האווירה, החידוש, היצירתיות והרעיונות שעולים. אהבת תורה מהברק שלה. זה ימלא לך מצברים וזה מה שחשוב לך עכשיו!!

אתה הרי מכיר את הסיפור על "עולא אקלע לבבל" (בתענית וגם בפסחים), שבהתחלה היה מאוכזב איך אנשים שככה חוגגים לא לומדים תורה, אבל בדיעבד הוא הבין שהאנשים כל כך סובלים שצריך להודות שמישהו בכל זאת לומד תורה...

תשמח שאתה מנסה, שאתה משקיע, שאתה רוצה. תשמר את זה! בסוף תצליח ובענק!!!

ואל תשכח שאתה גם חייב: "וכי עני היית יותר מהלל?" (הסיפור הידוע ביומא)

חברים, אני בסגנון של ישיבות ברמה משכלית מאוד גבוההיונתןzxcv
עבר עריכה על ידי שדמות בחולות בתאריך כ' בשבט תשפ"ה 11:58

אני בן 25 מחפש עכשין ישיבה ברמה גבוהה כמו שיח יצחק באפרת למי שמכיר, 

כרגע מחפש באזור הצפון.

מבקש לא להכנס לדיונים על ישיבות ומה טוב ומה פחות 

אלא לגופו של עניין אם משהו יכול לעזור לי 

תודה רבה לכולם

למנהל היקר שמחק את התגובה שליפשוט אני..

היית יכול כבר לתקן את הטעות בכותרת, על הדרך

..קעלעברימבאר
עבר עריכה על ידי קעלעברימבאר בתאריך כ"ב בשבט תשפ"ה 16:38

..

אתה מחפש ישיבה בסגנון של שיח?קעלעברימבאר
אם הדגש העיקרי הוא על הרמה ההשכלתית הגבוההקעלעברימבאר

אז בצפון נראה לי זה מעלה גלבוע (לא כזה מכיר אבל נראה לי).

במרכז יותר אז יש את הר עציון, מעלה אדומים, ירוחם, עתניאל, מחנים, אורות שאול בתל אביב.

אם אתה מחפש משהו כמו שיח (סגנון הרב שגר אם אני לא טועה?) אז נראה אולי מחנים או עתניאל? לא זוכר בדיוק. בצפון לא יודע אם יש כזה סגנון אולי יש במעלה גלבוע אבל לא יודע באמת. ולא יודע מה הסגנון בנהריה או עכו

יש לך עוד פרטים על מעלה גלבוע?יונתןzxcv

וכן מחנים

לא יודע עוד. אפשר לבדוק באתר שלהם. אני יכול לשאולקעלעברימבאר

מישהו שאני מכיר שלמד במחניים, אם זה חשוב

או שיש כאן מישהו שמכיר את ישיבת מחנים טוב?קעלעברימבאר

או מעלה גלבוע?

בסגנון שיח יצחק יש את מעלה גלבועפתית שלג
מעלה גלבוע הם בסגנון הרב שגר?קעלעברימבאר
נשמע לי שכןפתית שלג

אבל אני לא מספיק בקיא בהגותו ובישיבה הנ"ל..

אגב ברוח השכלתית רוחנית ויותר שמרניתפתית שלג

יש את ישיבת ראש פינה

בית מדרש ראש פינה 

דוד שלי שם, כדאי לךימח שם עראפת
הצלחת לברר על ישיבה?קעלעברימבאר
מגדל העמקyys

ממליץ מאוד לבדוק את ישיבת חב"ד במגדל העמק.
מקום שלומדים בו ברמה מאוד גבוהה, עם סגנון חשיבה שמדמה את הסגנון המקורי של חסידי חבד לדורות - עם חקירה מעמיקה ודורשת אמת מוחלקת... שווה לנסות!

למה אתה מתכוון רמה משכלית גבוהה?קעלעברימבאראחרונה

אם הכוונה לרמת לימוד גבוהה אז יש את קרית שמונה באזור הצפון והמון ישיבות באזור המרכז וירושלים

ויתוראנונימי404

מישהו יודע אם אני חותם ויתור ואני באמצע מיונים (ספציפית עתודה) אז יגייסו אותי ישר או שהצבא נותן להמשיך להתמיין?

לימוד בשפת אמתפלוני אלמונ

מי שבקיא יודע בכתבי בעל ה"שפת אמת" על התורה והמועדים(ואולי גם בספרים אחרים) ויכול להמליץ על בין 3-4 קטעים יסודיים וחשובים בלימוד תורתו לכבוד יום פטירתו ב-ה בשבט אשמח שישלח בהודעת וואטסאפ(ואם אין אז סמס) למספר 050-220-3441

רלוונטי עד ראש חודש שבט תשפ"ה, תודה מראש

דיכאוןאנונימי404
אני שנה א ואני ממש לא מתחבר להסדר, זה עושה לי דיכאון... מה לעשות? אם אני חותם וויתור ישר מגייסים לצבא?
אם זה עושה לך רע, כדאי לעבורארץ השוקולד
אולי לצבא ואולי לישיבה אחרת, תלוי מה עושה לך רע.


אם זה דיכאון אמיתי, כדאי לשתף דמות מקצועית וגם רופא צבאי.

^^פתית שלג

ואולי למכינה

כדאי להתייעץ עם דמות בעולם האמיתי ..אגוז16
בהצלחה
דרוש כובד ראשנקדימון

ההחלטות שתקבל יכולות להיות משמעותיות ובלתי הפיכות, ולכן קודל כל חשוב שתשים לב לזה ותשקול צעדים בזהירות.


כמו שאמרו פה, ייתכנו כמה סוגי קשיים:

1. קושי בלימוד ובסף הדרישות הישיבתיות - כנראה מרבית האנשים חוטפים איזה שוק כשהם מגיעים לזה, אבל זה טבעי. האם ניסית לדבר עם ר"מ בישיבה שרתה נמצא בה? יכול להיות שבירור פנימי כזה יעזור לך להתפקס ולמצוא את המסלול שיהיה טוב לך.


2. חוסר התאמה עם הישיבה - זה קורה. למרות שחיפשנו ועשינו שבושים, אולי בחרנו לא נכון. יכול להיות שמעבר לישיבה אחרת זה כל מה שאתה צריך. סגנון לימוד אחר, סגנון חברתי אחר, סגנון אחר של גישה, מיקום אחר, וכדומה. אולי ישיבה גבוהה ולא הסדר, אולי מכינה ולא ישיבה. יש כל מיני אופציות, ואולי אתה צריך משהו מהאפשרויות האחרות.


3. רצון לצבא - יכול להיות שפשוט הצבא מדבר אליך חזק. זו גם אפשרות. באופן אישי אני חושב שתקופה בישיבות/מכינות זה חשוב לעיצוב העולם הפנימי שלך (מידות, תפישת עולם, עולם רעיוני), להרחבת ההשכלה התורנית שלך (הלכה, גמרא, ספרות אמונית, וכו), וליציבות מנטלית שנולדת משני הדברים הקודמים.

אגב, אם בעניין הצבא מה שמפריע לך זה העניין של שירות מקוצר, אז זה פתיר. אחרי שתסיים את תקופת הישיבה שלך, אתה בהחלט יכול להתגייס באופן רגיל. אבל בשביל זה אתה צריך ישיבה גבוהה או מכינה.


ואם אף אחד מאלה לא נראה לך מתאים, אולי הבעיה היא אחרת ושווה לשקול לפגוש איש מקצוע. אבל אלה החלטות שלא כדאי לקבל לבד, כדי לא לעשות טעויות אימפולסיביות.


בהצלחה רבה!

^^^ אם כי ההחלטה בסוף שלךארץ השוקולד
תתייעץ עם דמויות שמכירות אותך ואת המקומות אבל ההחלטה שלך
תמיד ההחלטה בסוף היא של האדםנקדימון
אבל מכיוון שמדובר בהחלטה שיכולה להיות בלתי הפיכה ויש לה משמעויות לשנים קדימה אז כדאי לעשות את זה בחוכמה, בשיקול דעת, ועד כמה שאפשר מתוך יישוב הדעת.
מסכיםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך