תווים של "בשלטון הכופרים"ראשון_בנשמ"ה
למישהו יש את התווים לשיר "בשלטון הכופרים אין אנו מאמינים...".
זה די דחוף לי.

בתודה מראש
אז למישהו יש?ראשון_בנשמ"ה
עצובשמעון
ששיר כזה מעניין אותך. רק רציתי להזכיר את מאמר חז"ל ש"כל הסותר לועו של ישראל (קל וחומר שובר לו את השיניים, ולא משנה איזה ישראל) כאילו סותר לועה של שכינה". אולי צריך שהחבר'ה שלנו יעברו דחוף כמה סמנריונים או ילמדו קצת אמונה כדי שיבינו את ההבדל ביננו לנטורי קרתא. אנחנו רוצים שיבנה בית מקדש, והדרך היחידה לעשות את זה זה אהבת חינם. כדאי שלא לשכוח...
בצפייה לבניין אריאל...אם רק נשתדל!
איסור כלאיים.123

אליהו הנביא מאוד כיבד את המלכות, שינס מותניו ורץ לפני המלך; אך הוא לא עירבב, וכשהיה צריך הוא אמר לאחאב בצורה ברורה: "ויאמר לא עכרתי את ישראל כי אם אתה ובית אביך, בעזובכם את מצוות ה' ותלך אחרי הבעלים".

בצ"ל אריאל!

אל תתחיל איתי, לא דיברתי על ממלכתיות אלא אהבת חינםשמעון
לא חשבתי שיש מחלוקת גם בעניין הזה...
ממלכתיות ואהבת חינם.123

היכן אתה רואה שנאת חינם?

(בשיר יש מילים עם שנאת חינם? איני מכיר את השיר, אני רק יודע שיש מילים בסגנון "בשלטון הכופרים איננו מאמינים").

בצ"ל אריאל!

לא רציתי להכנס לזה...שמעון
בשיר יש את המילים "נשבור לציונים ת'שיניים", מילים שאריאל זילבר בחר משום מה לדלג עליהם...
אם כבר נכנסנו לעניין, צריך להבין שזה נובע מאותה נקודה- הקיצוניים ביותר בנטורי קרתא משתפים פעולה בדרגות שונות עם שונאי ישראל ידועים כגון יאסר ערפת כדי למגר את הישות הציונית הארורה. הגיע הזמן שלפחות אנחנו נבין שהזדהות עם מדינת ישראל הינה הזדהות עם עם ישראל במה שעובר עליו, ו"כל הפורש מן הציבור אין לו חלק לעולם הבא"(רמב"ם הלכות תשובה).נכון, עמ"י לא נמצא במצב מושלם, אך האם זה אומר שגם אנו נתייאש ממנו, או שדווקא אנו שיודעים לאן העם העצום הזה יכול להגיע, דווקא אנו מחוייבים לרומם אותו מהיכן שהוא נמצא? אפשר לבזבז זמן על שירי שנאה לעם ישראל ולמכשיר הלאומי (המדינה) אך לבניין אריאל זה בטוח לא יביא...
אז אני איתך.123

אם יש כאלה מילים טיפשיות בשיר, אז הוא באמת פסול.

["כל הפורש מדרכי ציבור" מדובר רק במקרים מאוד מסויימים. כנגד זה אפשר להביא את מה שהרמב"ם מביא בהלכות דעות פרק ו': דרך ברייתו של אדם להיות נמשך בדעותיו ובמעשיו אחר רעיו וחבריו, נוהג כמנהג אנשי מדינתו, לפיכך צריך אדם להתחבר לצדיקים וליישב אצל החכמים תמיד, כדי שילמד ממעשיהם, ויתרחק מן הרשעים ההולכים בחושך, כדי שלא ילמד ממעשיהם... וכן אם היה במדינה שמנהגותיה רעים, ואין אנשיה הולכים בדרך ישרה, ילך למקום שאנשיה צדיקים ונוהגים בדרך טובים. ואם היו כל המדינות שהוא יודעם ושומע שמועתן נוהגים בדרך לא טובה כמו זמנינו, או שאינו יכול ללכת למדינה שמנהגותיה טובים, מפני הגייסות או מפני החולי, ישב לבדו יחידי, כעניין שנאמר ישב בדד וידום. ואם היו רעים וחטאים שאין מניחים אותו ליישב במדינה אלא אם כן נתערב עימהן ונוהג במנהגם הרע, יצא למערות ולחוחים ולמדברות, ואל ינהיג עצמו בדרך חטאים. כעניין שנאמר "מי יתנני במדבר מלון אורחים".

בצ"ל אריאל!

טוב,barak891

זה לא 'כוחות' לבוא להתוכח פה באמצע הלילה כשאין אך אחד בפורום...

חכו להזדמנות אחרת ויהיו לכם עוד כל מיני משתתפים עם דעת מגוונות בנושא... אתם נהנים ככה להתדיין לכם בלי שאף אחד יכול להפריע למלחמת ציטוטים שלכם אה? ;)

בצלב"א.
נשבור לציונים ת'שיניים.123

למה שצדיקים אמיתיים יעודדו מילים כאלה?(עי' אורות התחייה סי' כ"א).

בצ"ל אריאל!

לא הבנתי מה אתה רוצה.שמעון
הספר מולי, אז פרט יותר (חברותא בפורום? לא קצת הגזמנו?)
זה לא קשור.שמעון
אל תברח למדבר, אין שם מחשב, לא נוכל ליצור קשר... הרמב"ם לא קורא לפירוק המדינה. הוא נותן הנחייה לאנשים חלשים. למזלך, שמעתי שיש כמה צדיקים וחכמים , ושאפילו המדינה משלמת להם...מרכז התורה בעולם כולו נמצא כיום במדינת ישראל, את זה אי אפשר להכחיש. האם זה היה קורה אם לא הייתה כמה מדינת ישראל (על י די כופרים)? אני מניח שלא.
זה בסדר, גם אני ממלכתי.123

בהסתכלות ובהשקפה אני תלמיד של הרב טאו, אבל למעשה אני תלמיד של הרב זלמן מלמד(נלקח סתם כדוגמא משום שהוא רב הסניף שלך).

נשמע לך מוזר השילוב הזה? זו שיטתו של רבי ומורי ראש הישיבה שלי(לפחות ככה אני קטן מבין אותו).

בצ"ל אריאל!

איך זה הולך היחד? מאמין דבר אחד ועושה דבר אחר? (ל"שמעון
ישיבת בת-ים.123

אתה מוזמן לבוא לישיבת בת-ים ולינוק מתורתו של רבי ומורי. נשמע לך מוזר, אבל כשתשמע את הרב, תבין עד כמה זה אמיתי.

אם הייתי יכול להסביר לך קצת את השיטה, הייתי עושה זאת בשמחה. הבעיה שאני לא כ"כ יכול להסביר...(אולי בהזדמנות קצת בטלפון).

בצ"ל אריאל!

זה טובשמעון
אם אתה מודה שאתה צריך לעשות בירור. זה אומר שאני יכול לסמוך עליך שמחר בפגישה של הגרעין תלחץ על החבר'ה בכיוון של אירגון שיעורי אמונה כשלב ראשון. ישר כח!
אויש נו,שחר

יש רק כמה שוטים ששרים את זה.. כל שאר השיר - נכון בהחלט, גם הוא נשמע מרדני משהו..

מי ששר את זה, יכול להתחיל לתת לעצמו מכות..

נכנסתי היום בבוקר לפורוםראשון_בנשמ"ה
והתפלתי לראות 16 תגובות בשרשור הזה.
שמעון, אל תהיה תמים, "נשבור לציונים ת'שיניים" אלו מילים שכמה ציוניים הוסיפו לשיר כדי לעשות צחוקים. הגירסה האמיתית היא:
"בשלטון הכופרים אין אנו מאמינים
ובחוקותיהם אין אנו מתחשבים
בדרך התורה נלך באש ובמים
בדרך התורה נלך נקדש שם שמים
השם הוא לבד מלכנו ולו אנחנו עבדים
התורה הקדושה היא חיינו ולא אנחנו נאמנים"
אין פה שום שבירת שיניים/אלימות/הסתה לרצח וכד'.

אז למשהו יש את התווים?
פספסתם את הנקודה,שמעון
גם אתה וגם שחר. הבעיה היותר רצינית היא שהשיר כולו משדר התנתקות מהמדינה והתכנסות בתו איזשהוא משהו אחר. היהדות שלי כוללת את כל עם שראל ולא משאירה אף אחד בחוץ. אני עובד את ה' בציבו"ר, צדיקים בינוניים ורשעים. עבודת ה' פרטית שאינה כוללת את העולם כולו אינה עבודת ה' אלא עבודה זרה, פרודיות , והפירוד הכי גרוע זה הפירוד בעם ישראל, תמצית ההוויה. החרדים לא מבינים את זה. חבל שגם אתה הולך בדרך הבורות שלהם ולא לומד אמונה... אך את זה תןכל לתקן אם רק תרצה....
אתה פיספסת.שחר

אתה מתייחס לשיר כנגד המדינה כי הוא הפך לסיסמה בפי אלה שבאמת רוצים לשבור לצייונים ת'שיניים.

זה כמו לומר ש'עם הנצח ל מפחד מדרך ארוכה הוא שיר של 'אנטי ממלכתים' רק בגלל ששרים אותו בחסימות כבישים.

השיר נכון לחלוטין במהותו אפילו לשיטתך, למרות שהוא אכן קצת בוטה ומאד ישיר.

בא נעבור על השיר:

בשלטון הכופרים אין אנו מאמינים - משו פה לא נכון?

ובחוקותיהם אין אנו מתחשבים - אין הכוונה לחוקי מוסר אונברסליים או סתם חוקים, אלא לחוקים המנוגדים לתורה.

בדרך התורה נלך - גם אתה שמעון עושה את זה

באש ובמים - כמו שיהודים עשו את זה לאורך הדורות

בדרך התורה נלך זה תפקידינו

לקדש שם שמים! - לקדש את שמו יתברך בעולם.

נראלי שזה כל השיר.. תקנו אותי אם אני טועה.

תהיה בריא.שמעון
אני מאמין בשלטונה של מדינת ישראל.
במשפט "ובחוקותיהם" הכוונה לכל חוק- צבא, מיסים, חוקי תעבורה. לשיטתם אין אפילו דינא דמלכותא דינא כמו בשלטון גויים בחו"ל, לכן מותר (ואולי מצווה?) להפר כל חוק שאפשר. כדאי שתקרא פעם את "ויואל משה", זה יאיר לך קצת את העיניים (או יחשיך, תלוי איך מסתכלים על זה). זהו ספר המחשבה המרכזי שהציבור החרדי כולו נשען עליו בעניין היחס למדינה. ושוב- הדוגלים בקיצוניות באותה שיטה רוצים בהתפרקותה של מדינת ישראל. ברוך ה' שגרם לציונים הכופרים להקים את המדינה ולא נתננו טרף לשינייהם של שונאי ישראל מבית ומחוץ.
אני די בריאשחר

רק קצת מצונן..

אהבתי את החידוד על ה'ויואל משה'...

תקשיב שניה, לא נראלי שאליבא דסאטמר יש מצווה מן המובחר לעבור באור אדום. יכולהיות שהם נהנים להקשות על הממשל באמצעות אי תשלום מיסים.

ועכשיו, כשאני שר את השיר הזה (אני לא עושה את זה כי הוא מכוער) אני מתכוון למה שאני מוציא מהפה. לא מעניין אותי למה התכוון המשורר, אלא למה הבינו העם. גם אהוד מנור בשירו 'אין לי ארץ אחרת' לא התכוון למשו ימני במיוחד, אבל זה מה שרוב העולם הבין והפך את השיר לסיסמה ימנית. אותו כנ"ל השיר הזה, כוונתי היא שאני מציית לפקודות התורה לפני פקודות הממשל.

התורה רוצה שתציית להורואות המדינה.שמעון
אלא אם יש סתירה ברורה ביניהם, ובמקרה כזה צריך לברר. תלך תשאל פוסקים, לא יכול להכנס לזה עכשיו, חייב לזוז, אולי פעם אחרת. בכל מקרה, אתה עושה אידיאל שמקדש את ההתבדלות מהעם ומהמדינה-גם אם יש לך וורטים יפים עליו. אלוי כדאי לשיר משהו יותר חיובי? כמו שהזכרת, אני מעדיף את "עם הנצח". אני מניח שקארת את מה שכתבתי לשל שמיים האחרון... הסיפור שם אמיתי.
הוראות המדינה.123

מה המקור שרצון התורה שנקשיב להוראות המדינה?

[אם מדובר על "דינא דמלכותא דינא", אז ידוע שיש מחלוקת הפוסקים אם זה חל בא"י].

בצ"ל אריאל!

אי תשלום מיסים.123

הציבור היחיד שאינו חי על חשבון המדינה, אלא שהמדינה חיה על חשבונה, זאת חסידות סאטמר. הם לא מוכנים לקחת שקל מהמדינה. החסידות שלהם בחו"ל מזרימה להם מליארדים לחסידות פה בארץ.

בצ"ל אריאל!

יכול להיותראשון_בנשמ"ה
שמי שחיבר את השיר הזה התכוון לא להקשיב בכלל לחוקי המדינה. אבל לא אכפת לי, מבחינתי השיר הזה מתכוון שאנחנו לא מקשיבים לחוקים המנוגדים לתורה כמו למשל החוק של גירוש היהודים מגוש קטיף.
אני לא הייתי בכנס שאריאל זילבר שר בו את השיר הזה. שמעתי אותו בפעם הראשונה בחתונה של קרוב משפחה שלי שלומד בישיבת יצהר ואחות של הכלה היא צביה שריאל (למי שמכיר), בקיצור חתונה של פנאטים. אני בטוח שכשהם שרו את השיר הזה בחתונה הם לא התכוונו לא לשלם מיסים או לעבור באור אדום אלא לא לעשות חוקים שמנוגדים לחוקי התורה.

שחר, יש המשך לשיר, וגם הוא נכון:
"השם הוא לבד מלכנו ולו אנחנו עבדים" - אם יש לך מלך אחר אז זה כבר כפירה...
"התורה הקדושה היא חיינו ולה אנחנו נאמנים" - לא נראלי שיש חולק...
אתם לא מביניםשמעון
שזו שיטה שלמה? במאחז במעלה חבר אין דגל ישראל, יש דגל מדינת יהודה! וזו רק דוגמא אחת! או שגם עם זה אין לכם בעייה? מי שאוהב את העם והמדינה נראה לי שיהיה לו קצת קשה לשיר כזה שיר...
אתה נכנס לדבר מאוד מלוכלךראשון_בנשמ"ה
שנקרא "פוליטיקה". אנשים רוצים לשיר שיר פשוט עם המשמעות האמיתית של המילים ואתה מתחיל להסביר שזו שיטה שלימה וכו'. את מי זה מעניין?! אף אחד לא התכוון (לפחות אני) להחליף את דגל ישראל או להתנתק מהמדינה ומהעם אלא למשמעות האמיתית של המילים שהיא האמונה בקב"ה שהוא מלך מלכי המלכים ובתורה שהוא נתן לנו וחובה עלינו לקיים אותה!

אני באופן אשי לא מסכים עם מה שעשו במעלה חבר וזה שאני מסכים עם השיר הזה זה לא אומר שאני מסכים איתם.
דגל ישראלאנונימי (פותח)

המגרשים (מכירים אותם עם משקפי שמש...) לבשו על האפודות הכחולות דגל ישראל, וכן, קצת קשה לי להניף אותו בהתלהבות.... הרבה יותר נחמד יהיה לי להניף את הדגל של מוא"ז חוף-עזה או של ממלכת יהודה נגיד....

 

מבחינתיראשון_בנשמ"ה
המדינה מקבלת כוח מהתורה ולכן היא חשובה. אני לא מתבדל מהעם כי אני חושב שלפי התורה צריכה להיות אחדות בעם ישראל. זה מה שהשיר בה להגיד מבחינתי, שאנחנו עושים מה שהתורה מצווה, ולפי ההשקפה שלי יש עניין גדול למדינה יהודית ולאהבת ישראל מהתורה (דגש על "מהתורה").

ההבדל בינינו לחרדם צריך להיות שאנחנו מאמינים במדינה מכח התורה והם לא. לא שהם מאמינים בתורה יותר ואנחנו פחות.
לא אמרתי את זהשמעון
מה שאני אומר זה שחבל לקחת שיר כזה שלילי. זה צורם באוזניים. אתם רוצים לשנות את פניה של מדינת ישראל? רוצים לעזור לעם ישראל? לא השיר הזה. יש מספיק אחרים, ואתם יכולים לחבר גם. חבל לקחת מסאטמר, יש להם זכויות יוצרים (גם אם הם לא מכבדים את חוק זכיות יוצרים) וגם כוונת היוצר.
אם זה כ"כ צורם לךראשון_בנשמ"ה
אז תביא לי רק את התווים. אולי אפילו נצליח למצוא מילים חדשות למנגינה.
נו, באמת.אנונימי (פותח)

תהיו רציניים!

כולכם יודעים (עמוק בפנים... וגם אם לא תודו בינכם לבין עצמכם קחו דקה לחשוב...) שהתלהבתם על השיר כי הוא מבטא "נגד" ולא "בעד". יש המון שירים של "המלוכה והממשלה לחי עולמים" וכדומה - שירים של בעד מלכותו של הקב"ה. אבל השיר הזה הוא לא בעד הוא "נגד". בגלל מה שהוא במקורו ורק בגלל זה. תעשו טובה, אל תעבדו על עצמכם. התלהבתם על השיר כי הוא אנטי-מדינה, אנטי-ממסדי וכי הוא חרדי, או לפחות מבאט השקפת עולם כזאת, בואו נהיה כנים.

אני מבין את זה. יש כעס, זעם, רצון קצת להתנתק, אפילו למראית עין. בסדר, יש על מה להתווכח, ברוך ה'.

 

אבל לפחות נודה על האמת. השיר הזה לא כל-כך תמים, וכך גם מי ששר אותו...

דרך אגב,אנונימי (פותח)
גם אריאל זילבר, ככשר את השיר, לא ידע שזה המנון ה"נטורי-קרתא". כשאמרו לו זאת בראיון ל"NRG יהדות" הוא אמר "אני שומע זאת בפעם הראשונה"...
הבהרהrinrin

השיר לא נכתב נגד מדינת ישראל!

ורק אנחנו הציוניים הכנסו לשיר את המילים "נשבור לציויינים ת'שיניים" כי זה מה שאנחנו חושבים שהם חושבים עלינו ורצים לעשו לנו. 

אז באו נהיה ראלים ונסתכל באובייקטיביות מלאה ונחשוב על המילים שאנחנו שרים ונחליט אם להצטרף או לא.

דוגרי- אני ממש מסכימה עם המילים כי זה בעצם כל החיים שלנו! וזה לא קשור כהוא זה למדינת ישראל- כן אני עדין מניפה את הדגל (תלוי מתי ואיך) ואני לא מגדירה את עצמי כממלכתית! 

תמיד צריך לזכור מה קדם למה ומי הקובע כאן!!! (התורה,הקב"ה) וכשיש סטירות לדעת מה המכריע....

שנזכה לאהבת ישראל השלמה... והכי הכי ביננו הממלכתים והלא ממלכתיים כי בסה"כ אנחנו אחים (גם אחים ביולוגים וגם עצם היותו שייכים לעמ"י).

שנצליח....!! 

שלוםאנונימי (פותח)

אני מצטער על הבוטות אבל בשביל מה אתה צריך את המילים של השיר.

חוצמזה אני יודע את המילים אבל אני רוצה לדעת מה אתה חושב על השיר

אני לא צריך ת'מיליםראשון_בנשמ"האחרונה
אני צריך את התווים
האבולוציה המגזרית:מקפיצים נטושים

פעם ערוץ 7 היה נחשב הערוץ המגזרי הדוסי,
ואריאל נחשבה התנועה הדוסית של המגזר,
ולכן היה פה פורום תסיס ופועל,

אלא שהיום ערוץ 7 כבר נחשב פרוגרסיבי מדי,

וכל תנועת אריאל מתעדכנת באמצעים אחרים....

 

*הסיפור דמיוני ועל אחריותי בלבד*

למה ערוץ 7קעלעברימבאר
נחשב פרוגרסיבי מדי?
חחחחח לא באמת התכוונתי לזהמקפיצים נטושים

אבל אני יכול להמציא סיבות למה אם תרצה.

אני סתם נכנס לפורומים נטושים וכותב בהם משהו.

אגב מסתבר שהפורום הזה אפילו מופיע בתפריט הפורומים אז כנראה הוא דווקא פעיל כביכול...

המון להט"בים מסתובבים פה באין מפריעפשוט אני..
איך הגעת לפורום הנטוש הזה?קעלעברימבאר
קפץ לי ב''עדכני''פשוט אני..
אה בעצם הוא מופיע בראשי, כמו שאני הגעתיקעלעברימבאר
אפילו המנהלת של הפורום גאהפשוט אני..אחרונה
אתם יודעים איך הופכים סניף של עזרא לאריאל?דורין השמיני
אני רואה שהפורום צולע אבל אני ישמח שתענו מהרדורין השמיני
נראליהעי

מתקשרים לתנועה יש בטוח מספר בגוגל

לגרש את הבנות ניסית?פתית שלגאחרונה

😜

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש אגון לגבי צביעת קירות?

צובעים על דפים גדוליםתות"ח!אחרונה

מחפשים מבנה שלא אכפת לו שיצבעו עליו (אנחנו צבענו על איזה מחסן של בית כנסת ששימש לנו גם כחדר ציוד של הסניף....), הכי טוב לדוגמא מבנה שטרם צבעו אותו והוא עוד בבנייה ואז יש סיכוי גבוה שייתנו לצבוע. אפשר לנסות לדבר עם העירייה/מועצה ולצבוע ארונות חשמל או קירות בעיר (יש קירות בעיר שלנו שאיזה ארגון של נוער צבע אותם).

בהצלחה רבה

הרוב הולכים לאריאל בגלל אידיאל ההפרדהadvfb

או בגלל שזה הסניף שכל החבר'ה הולכים?

צופר לשבת קליל ואפילו מצחיק לשבת צוות דחוףףףףףףדמיינו שם
אני חייבת כמה שיותר מהר משו לא כבד
שלום חברים אני בחור חרדי שמאוד מחובר לחבר'ה הדת"ל2020דתל

מחפש מקום כמו ישיבה וכדו' שיש שם אהבת חברים באופן מיוחד ומכילים כל אחד כמו שהוא,

 

ולאו דוקא ישיבה אלא כל מי שיודע על מקום כזה אשמח2020דתל

מאוד

לא לגמרי ברור מה אתה מחפשאני77אחרונה

ישיבה קטנה? ישיבה גבוהה? מה זה "מקום כמו ישיבה"? 

בהנחה שהתכוונת למסגרת לימודית כלשהי, אז מה חשוב לך שיהיה שם?

מבחינת סגנון  דתי/חרדי, מה חשוב לך?

איפה אתה מרגיש שאתה עומד מבחינת הרצינות שלך? כלומר - בהנחה שאתה מתכוון למסגרת לימודית, יש מסגרות שמיועדות לאנשים שלא כל כך יש להם כח ללמוד, ורוצים יותר מקום עם אווירה טובה אבל מחובר לקדושה, ויש מסגרות שמיועדות לאנשים שרוצים ללמוד בכל הכח...

הכנסה נוספת 4נטע ברזני

דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗

(ללא השקעה) וללא ניסיון!

ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי

👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇

זמינות מיידית!

יש פה איראלנקים?בת סוד

בואו נעשה מאגר פעולות

אולי יעניין אותך