אני התקרבתי בחציהשנה האחרונה ברוך ה' לברסלב..אחת מהעם הנבחר
ויש דבר אחד שממש מציק לי.. אומן ראש השנה, חיפשתי על זה תשובות ולא מצאתי תשובה מספקת.
למה לעזוב את הארץ בראש השנה ולטוס לאומן?
רבנו אמר לטוס לאומן ראש השנה כשעוד היינו בגלות ואז שם זה היה הרבה יותר קדוש מאשר בכל מקום אחר. ועכשיו אנחנו אומנם עדיין בגלות אבל יש לנו את ארץ ישראל ופה ראש השנה זה יום ממש קדוש וכו, אז למה ביום הקדוש הזה לטוס לאומן??
אל תטוסיetamary
לא צריך טובות.
מה?אחת מהעם הנבחר
אני באמת מתעניינת.. למה לענות ככה בחוצפה?
אני ממש מבין אותךברגוע

יש הרבה רבנים (בעיקר בציבור התד"ל) שנגד הטיסה לאומן.

וחלקם אומרים כמוך- שר' נחמן התכוון רק למי שבחו"ל.

 

אבל מבחינה הלכתית יש היתר לצאת מהארץ לקיברי צדיקים.

תגיעי תרגישי תביני...ניסו


בברסלב אין גאולהשארקי
הדת החרדלית והדת הברסלבים הן שתי דתות שונות.
בדת החרדלית יש התחלת דגאולה ותורת ארץ ישראל והתיישבות והתנהלות ונוער הגבעות ויום ירושלים וריקוד הדגלים.

בברסלב אין.
אין בכלל.
בברסלב האדם הוא בודד ומסכן ועלוב ועזוב והוא בנפילות והתגלגלויות והיאוש וכל הזמן בגלות.
ובברסלב בנאדם נמצא תמיד בחושך ויאוש וזה שהוא בארץ זה חסר משמעות לחלוטין.
לכן לפי הדת הברסלבית לנסוע לאומן זה הכי חשוב. שם נמצא הצדיק. אין שום חשיבות לארץ ישראל.
לפי הדת החרדלית זה לא מסתדר אבל ככה זה תמיד שאדם עושה שטות ומחזיק בשתי דתות סותרות.
תבוא לאולפנא ותראהאחת מהעם הנבחר
ששתי הדברים האלו משתלבים טוב מאוד.
אילו הייתן מבינות בזה אז זה לא היה מסתדרetamary

בגלל שבשבילכן ברסלב זה כמה סיסמאות שמודבקות על גרוטאות של חוזרים בתשובה, אז אתן באמת יכולות להיות ברסלביות מובהקות.

 

אבל אם היית יודעת בשביל מה נוסעים לאומן היית רואה שהעקרונות של תורת ברסלב הן ההפך מהאמונות החרדליות.

 

אבל את לא מבינה ולא יודעת

מאיפה לך שאני לא יודעת??אחת מהעם הנבחר
וזה ממש לא יפה לדבר ככה כאילו אני לא מבינה בזה כלום. זה ממש לא סתם סיסמא בשבילי זה ממש מעבר. ובכללי אני אומרת שכן צריך לטוס לרבנו אני רק לא מבינה למה דווקא בראש השנה.?

אבל הספיק לי התשובות שלכם פה, ממש לא יפה לדבר ככה עם מישהו שבאמת מתעניין. אני אבקש תשובות מאנשים אחרים. תודה.
הבל וכזבאנונימי (2)

"אין שום חשיבות לארץ ישראל"  - האמנם???

אם אתה אומר דבר כזה כנראה שאין לך שום טיפת קשר לרבנו ולתורות שלו

"מי שרוצה להיות איש ישראלי באמת, דהיינו שילך מדרגא לדרגא - אי אפשר כי ע"י קדושת ארץ ישראל"

כשרבנו אמר את התורה הזו, רבי נתן שאל אותו "מה כוונתכם שאמרתם שארץ ישראל גדולה כ"כ ושזה עיקר נצחון המלחמה" רבנו גער בו ואמר "כוונתי לארץ ישראל הזו בפשיטות, עם אלו הבתים והחצרות" וזה לא רק איזו בחינה 

ולכן רבנו מסר את הנפש במסירות עצומה להגיע לארץ ישראל ושיבר על זה מניעות עצומות ביותר, וכשאשתו שאלה מה יהיה עליה ועל הבנות הוא אמר לה שאין מה לעשות - הוא חייב להיות בארץ ישראל, שכן רובו כבר שם (מבחינת הנשמה) והמיעוט (הגוף) מוכרח ללכת אחר הרוב,

וכמו כן הוא השתוקק לקבורת ארץ ישראל ובסוף ויתר על זה רק בגלל שחשש שלא יפקדו את קברו כיון שיושבי ארץ ישראל באותה תקופה היו מעטים

וכן ראה בהקדמת חלק שני של ימי מוהרנת על סדר הנסיעה שלו לארץ ישראל וכמה מדבר בשבחיה, "כל אחד מישראל יש לו איזה חלק בארץ ישראל ושם חיינו, שם קדושתנו, שם ביתנו, שם ארצנו, שם אדמתנו, שם חלקנו שם גורלנו. ובחוץ לארץ אנו גרים כאורח נטה ללון המתגולל בחוצות בחוצות ובשוקים וברחובות, כי אין זו אדמתנו וחלקנו כלל. ועל כן נקראת חוץ לארץ, חוץ דווקא. כי בחוץ אנו עומדין, בחוץ ממש ואין איש מאסף אותנו הביתה עד אשר נבוא על אדמת הקודש."

 

וכתב רבנו שדייקא על ידי ארץ ישראל זוכים לביטול מידת הכעס וזוכים לאריכות אפיים, והעיד על עצמו שלהגיע לתכלית השלמות במידה הזו זכה רק לאחר שדרך בארץ ישראל

 

וכן שצריך להתפלל שלכל הצדיקים יהיה געגועים לארץ ישראל (כנראה חזה ברוח קדשו שיהיו צדיקים שיעדיפו את חו"ל בגלל כל מיני סיבות והוא דחה את שיטתם)

 

יש עוד אין סוף דברים לכתוב בנושא אך אין לי כוח

ממש נראה שזכית לביטול מידת הכעסשארקי
והצוויחות שלך הן ממש מבחינת "אריכות אפיים" ובקרוב תגיע לרוח הקודש.
עדיין לא זכיתי לבטל את מידת הכעס בתכלית השלמותאנונימי (2)

אבל "הצוויחות" שלי עליך בכלל לא נובעות מכעס, אלא מרחמנות...

ובכלל, בדברי רבנו יש הרבה פעמים שעל ידי X זוכים ל Y,

ועדיין לא זכיתי לראות בעיניי שזכיתי ל Y למרות שעשיתי את X

אבל אני מאמין באמונה שלמה שיש התקדמות וגם אם אני לא רואה את זה, יש שיפור

אתה נכשלת ותמשיך להכשלשארקי
עד שלא תבין שעבודת מידות היא עבודה.
צריך להתאמץ .
ארץ ישראל לא תעזור לך כמו שלא עזרה לצווחנים אחרים.

מי שמשקיע ישיג תוצאות , מי שלא ישקיע ימשיך לצטט ספרים שלעולם לא יבין.
בס״דברזי

דקה שארקי!!!!!!! אני קראתי מלא כאן ורק עכשיו החלטתי להגיב  אז ככה דבר ראשון תשנה תצורת דיבור שלך לעולם למה עם רבי נחמן היה חי הוא לא היה שמח שאתה מדבר ככה ואם את כל כך אוהב אותו אז תעשה מה שהוא רוצההההה נקודה 

 

 

אתה הדובר של רבי נחמן?etamaryאחרונה
אתה יודע מה היה משמח אותו?

מי בדיוק מינה אותך לתפקיד?
אנחנו לא בגלותשלמה גר
עבר עריכה על ידי שלמה גר בתאריך י"ז באב תשע"ז 15:22


ד"אברגוע

אמנם ר' נחמן הורה לכולם לבוא אליו בר"ה,

אבל היום נשים לא יכולות להגיע לאומן בר"ה...

זה ברור שנשים לא נוסעות לשם בראש השנהאחת מהעם הנבחר
שאלתי בכלליות
בכלליותברגוע

ר' נחמן אמר לבוא אליו בר"ה,

ואלה שנוסעים היום מתבטלים אליו- "זורקים את השכל"

ולא חושבים יותר מידי איך אפשר לצאת מהארץ ביום הקדוש הזה או בכלל.

הרבה מהם גם ממש מרגישים שם התעלות שעוזרת להם לכל השנה.

הרבה מאוד נשים מגיעות בראש השנהetamary

יש להן דירות מיוחדות בקומות 6 ו7 בבניין פרוסקה 19, שמשקיף על הצד האחורי של הציון.

שולחים להן מישהו שיתקע בשופר.

הייתי שם כמה פעמים.

יש את הקברי צדיקים של התנאים בארה''קחבדניק שנון

בשביל מה לנסוע לאומן? בגלל שהמציאו שר' נחמן חותם עליך בשמיים?! כל הקטע של ההתלהבות מהציון של ר' נחמן הוא משונה ונוגד את ההלכה. 

רבי נחמן ביקש שיגיעו לאומן, זאת לא המצאהשארקי
גם אין בזה שום בעיה הלכתית.
זה רק מטומטמים כאלו שטועים וטוענים שאסור לצאת מהארץ אומרים.
גם אילו רבי נחמן היה רוצה לשנות את ההלכה , הוא היה עושה את זה בשנה.

יש רק המצאה אחת, שרבי נחמן מציל אותך עם אתה בא. זו באמת שטות, המצאה של סוכני טיסות. יש אנשים שהגיעו לאומן וזה מה שגמר אותם.
הי, תרגע אחינו.הלהבה והברוש..

מי שטוען שאסור לצאת מהארץ הוא לא מטומטם, זה בטוח, 
ת"ח חשובים אומרים את זה..

 

קצת כבוד תורה.

 

(וכן, הייתי באומן)

יש שתי אפשרויותשארקי

או שהוא מטומטם

או שהוא חושב שהמאזינים שלו מטומטמים.

נכון. אתה בטוח צודק.הלהבה והברוש..

תגיד לי אחינו, אתה רציני?
אתה באמת חושב את מה שאתה אומר?

מממממש לאאאא!!א"י השלמהה

אין לי כח לצטט וזה אבל בתורה כתוב שמותר לצאת מהארץ

לצורך פרנסה, רפואה ולא זוכרת מה עוד..

ואני נגיד אנחנו לא יוצאים מהארץ, אתה כן! בסדר אין שום בעיה

אבל יש בעינין הזה מלא מלא דעות אז תכבד כל דעה גם אם זה לא הדעה שלך..

 

אין כאן הלכה, רק פוליטיקהשארקי

במשך עשרות רבות של שנים , אף אחד לא טען שאסור לצאת מהארץ.

גם אם זה היה כתוב איפהשהו, כולם כולם התעלמו מזה.

רבנים יצאו להרצאות בחו"ל,

שליחים יצאו לכל מיני קהילות

הייתה עליה לרגל המונית בשנות השמונים לרבי מלובביץ'

אנשים נסעו לעסקים

מורים ומנהלים יצאו לשנת שבתון

 

הכל היה בסדר גמור, הכל היה מותר

 

גם אם היה כתוב שאסור, כולם שמו פס, כי זו שטות, לא הלכה.

 

רק כשהתחילו הנסיעות לאומן פתאום נזכרו שהיו פעם טענות שאסור.

 

רק באומן זה התחיל.

 

למה זה התחיל באומן?

כי הרבנים החרדלים, פחדו שהנוער שלהם ייסע לאומן ויקבל כל מיני מסרים מרבנים אנטי ציוניים, או אפילו בלי כל האנטי ציוניים של אומן, מספיק שיהיו שם והם לא יהיו במאחזים ולא יעשו הפגנות ולא יציקו לערבים.

 

בשביל זה, הרבנים החרדלים עכשיו המציאו "איסור" שמאז ומעולם צפצפו עליו ולא הזכירו.

 

אז הוא כתוב, אז מה?

 

רק פוליטיקה יש כאן.

לא נכון! מה פתאום!א"י השלמהה

לפני עשרות שנים.. שמדינת ישראל לא היתה בידנו..!

אבל היום ברוך ה' יש לנו מדינה אז יש לנו איפה לגור..

ואין אם זה שום בעיה אתה יוצא ואני מכבדת את דעתך.

אני לא ועוד הרבה אנשים לא אז תכבד את דעתם זה הכל.

רק פוליטיקה , פוליטיקה של פחדניםשארקי

הם היו צריכים לקום ולהגיד שברסלב מכרסמת להם בכוח הפוליטי

ברסלב מצמצמת להם את היכולת להרים התנחלויות ולארגן הפגנות ולהטיל שררה ולהפחיד את הממשלה

 

זאת האמת

שיקומו ויגידו

ולא יפברקו הלכות משום מקום.

אתה פשוט מבלבל את המח.הלהבה והברוש..

לצורך הענין, אחד נביא דוגמא של רב שאוסר לצאת מהארץ לאומן:

הרב שלמה אבינר.

 

הרב אבינר, ידוע כאחד מהרבנים הותר ממלכתיים בציונות הדתית,
עד כדי שרבים מהפאנטים לא ממש מחבבים אותו, בשל גוש קטיף.

 

בנוער הגבעות הוא ממש לא תומך,
מאחזים זה לא בשבילו ממש לא, הוא אולי אפילו מתנגד לזה. (סביר מאוד להניח שכן, אני רק לאיודע לומר בוודאות).

אז לטעון שהוא אוסר לטוס לאומן רק בגלל שהוא מפחד שאנשים יהיו באומן ולא יקימו התנחלויות, זה פשוט חסר קשר למציאות..

את נוסעת?א"י השלמהה


אתה מצחיק גם את עצמך?שארקי
שלמה אבנר כמו הרב מלמד, כמו יהושע שפירא, כמו הרב ליאור, אלו כולם מנהיגי החרדל המובהקים וכולם נלחמים נגד אומן.
אולי בשוליים של נוער הגבעות, הם לא נחשבים להכיר קיצוניים. אולי אותו קומץ אלים וסהרורי, מאיר אינטר וחבריו רואים אותם כמתונים.

אלו שטויות.
תיקח את המופרע הכי קיצוני ותעשה אותו ראש ישיבה, מיד יצוצו כמה קיצוניים יותר שיקראו לו פשרן, יקראו לו מוסדי.

ככה זה הולך. אבל גם הרב מלמד מצד אחד מתנגד לנסיעה לאומן ומצד שני מחזיק עיתון שמפרסם חבילות נופש לאיטליה, ליוון ותורכיה.
אז הוא חושב שזה נגד ההלכה.

לא.
הוא וחבריו באמת תלמידי חכמים. הם יודעים טוב מאוד שאין שום הלכה כזו. אמממה כדי להשיג מטרות פוליטיות, הכל כשר.
איזה מטרה בדיוק הרב שלמה אבינר מנסה להשיג?הלהבה והברוש..


כמו כל פוליטיקאישארקי
הוא מחזק את מעמדו על ידי זה שהוא מחליש אחרים.
והרי לו אין שום קשר לברסלב ואפילו פרסם בזמנו מין תשובה שלא כדאי ללמוד בספרי ברסלב, אז באמצעות החלשה כזו או אחרת של ברסלב, הוא חושב שיחזק.

אבל יותר מזה, על דרך השלילה,ככל שנראה לו שברסלב מתחזקת, הוא מרגיש מאויים.
מה הוא מפסיד?הלהבה והברוש..


התאווה הגדולה ביותר היא התאווה לכוחשארקי
וממה נובע הכוח של אבינר?
הוא רב בבית אל, אבל עיקר הכוח שלו נובע מזה שהרבה אנשים מחזיקים ממנו שהוא מבין ויודע.
יש דברים שהוא יודע, אני לא אומר שלא.

בברסלב הוא לא מבין כלום.
לכן, ככל שאנשים מתעניינים יותר בברסלב הם פחות מסתמכים על אנשים כמו אבינר.
כשהם רוצים לברר משהו, הם מעדיפים ללכת למישהו שנראה להם מבין בברסלב.

מובן מאליו שזה מחליש את אבינר.
מובן מאליו שזה מכעיס אותו.

אולי זו לא תופעה כל כך גדולה היום, אבל השנים חולפות והתופעה יכולה להתפשט.

לכן כל הרבנים האלו, אפילו אלו שבעצם טוענים שהם מעבירים שיעורים בברסלב, מאוד לא מעוניינים שאנשים יתקרבו לברסלב.

יש להם הרבה מה להפסיד

מה אתה מבלבל את המוחיןגבעוני מצוי

95% מנוער הגבעות כולל מאיר אטינגר וחבריו, נמצאים באומן בראש השנה

חבל שלא אתה לא מצליח להבין את מה שאתה קוראשארקי

בהקשר של היחס לאומן ולברסלב לא דיברתי לא על אטינגר ולא על יתר המופרעים

 

דיברתי על שלמה אבינר, על הרב דוב ליאור, על הרב זלמן מלמד, על הרב יהושע שפירא.

 

הם נמצאים באומן בראש השנה?

אתה בטוח?

אתה מבלבל את המח.הלהבה והברוש..

הרב טאו לא מתנגד לאומן רה,
וכנל הרב יהושע שפירא. 
(פעם הוא התנגד, היום כבר לא),
אז תפסיק לטעון על פחד מזה שאנשים ימשכו לברסלב..

גם אתה לא ממש קורא לפני שאתה צורחשארקי

אני שאלתי את הנבער השני עם הרבנים ליאור, מלמד ושפירא , מגיעים לאומן בראש השנה.

לא שאלתי אותו על הניחושים שיש לו לגבי השקפתם על ברסלב

לא הבנתי זה שהם לא מגיעים זה אומר שהם מתנגדים למי שכן הולך??שלמה גר

אתמההה

 

אף אחד מאיתנו אינו קורא מחשבות, אבל יכול לקרוא עיתוןשארקי
נו תבין ידיד, גם בתוך ברסליו יש מחלוקת האם יש עניין לצאתשלמה גר

לחו"ל אל קבר רבינו שנאמר עליו שהוא רק בחינת א"י מאשר להתפלל בא"י עצמה - אתה מבין יש פה מחלוקת בהבנת כוונת דברי רבינו עצמו!!!! ואני אומר לך מידיעה אישית הרבנים האלה מעריצים את רבי נחמן מיחסים לו גדלות של ענק דורות!! אני אישית שמעתי משפטים כאלה אצל הרב שרקי שליט"א ועוד והם לא היחידים גם בתוך ברסליו יש בזה מחלוקת ראיתי בעניין הזה באחד מקבצי "ים החכמה" ושהיו מגדלוי ברסליו ממש שצידדו שאין עניין לעלות לרבינו כשאנו בא"י!!!
אתה מבין אותי?

הוכחתי שהרבנים החרדלים מתנגדיםשארקי
לא צריך לקפוץ ולבלף ולסלף ולעוות ולהמציא מחלוקות בברסלב ולגלגל עיניים ולקשקש בקומקום.

צריך להוריד את הראש ולהגיד "נכון, צודק, הרבנים החרדלים מתנגדים לברסלב" ואם אתה לא מצליח בפעם הראשונה, אתה יכול להתאמן.
מה הקשר מגיעים או לא מגיעים.הלהבה והברוש..

גם הרב שכטר לא מגיע רה,
זה עדיין לא אומר שהוא מתנגד (יכול להיות שהוא מתנגד, לאיודע).

 

 

בכל מקרה,
אתה רצית לטעון שהם מתנגדים כי הם מפחדים שמי שיתקרב לברסלב כבר לא ישמע להם ואז לא יהיה להם כח פוליטי,
ואני טענתי,
שהם לא מתנגדים, זה הכל..

אז גם אתה מוזמן לקרוא את אותו העיתוןשארקי
דיברתי על הרב שפירא והרב טאו.הלהבה והברוש..


הוכחתי שחלים מתנגדיםשארקי
הנושא נסגר
החרדלים מתנגדיםשארקי
ידידי, חובה לדבר בכבוד כלפי גדולי תורה!!!שלמה גר
עבר עריכה על ידי שלמה גר בתאריך י"ח באב תשע"ז 16:16

ולא לחשוד אותם בפוליטקה , בפרט שגם כלפי כל אדם אסור הוא "החשד" כך נפסק בהלכה שכל אימת שיש לך אפשרות לדון אותו לזכות אתה חייב לעשות זאת (אני לא מדבר שכל הטיעונים שאמרת הם מופרכים לגמרי לגמרי כי רק הרב אבינר דיבר שיש להמנע מללמוד ברסליו בצורה מסוימת (הוא לא מנע לגמרי!!) אולם שאר הרבנים כמו הרב מלמד בישיבה שלו יש שיעורים עם רבנים שמסבירים תורות בליקו"מ!!! אתה יכול לראות אותם באתר ישיבה!! וככה זה גם אצל הרב יהשוע שפירא ועוד)

הרב יהושע מעביר שיעורים בליקומ..הלהבה והברוש..


כן אני יודע כתבתי שגם בישיבהשל הרב יהושע שליטא מלמדים ליקו"משלמה גר


הרבנים האלו עיקר עניינם ועיסוקם בפוליטיקהשארקי

חלילה לחשוד בהם שהם עוסקים בדברים אחרים

טוב קלטתי אותך - אתך מחפש לבזות כבוד תורה, אין טעם להגיב לךשלמה גר

אתה לא מחפש את האמת,

מי שמחפש את האמת מדבר לענייןשארקי
לא כל הזמן קופץ וצווח "ביזוי התורה" ובלה בלה בלה
אין שום תועלת לדיון הזה.. כל אחד והדעות שלו.א"י השלמהה


אממעברי אנכי

מלא רבנים יוצאים נגד זה מהרבה סיבות.

היציאה לחו"ל היא לא בעייתי כי יש שם לימוד תורה, ומרן החיד"א התיר לצאת לחו"ל על מנת ללכת לקברי צדיקים. וסומכים עליו. הרבה פעמים.

 

הבעיה היא שיש שם מלא מסוממים, שיכורים, גוים שיודעים מתי אנחנו שם ו... קיצר מסוכן (וזה עוד רק בראש השנה, שכולם שם. שלא לדבר על הסכנה התמידית בחור הזה...). הרבה יצאו נגד זה.

והרב עובדיה היה אומר שמי שהולך יצא שכרו בהפסדו... אז הוא הולך.. ומשאיר את האישה והילדים בבית, מי יחנך את הילד מה זה תפילת ראש השנה? מה אשתך תעשה כל החג? תאכל עם עצמה??

 

יש שאמרו שכדאי לבקר שם פעם אחת... אבל זה היה פעם. לפני שהיה ממש מסוכן שם...

 

ועוד בכלל שכל חסידי ברסלב המקוריים נמצאים במאה שערים. יושבים ולומדים כל היום (לא מעשנים על מכונית עם מוזיקה...)

זה ממש חבל שאותם השליחים של החסידות הזו... שאמורים לקרב (והם כן..) נוסעים לאומן וזה העיקר. 

יש עיקר ויש טפל.

העיקר זה לימוד התורה. (וגם יש את אלה שכן לומדים... אבל הם קוראים תיקון הכללי כל היום במקום גמרא עיון או הלכה...)

 

אני כמובן מכליל, ואני יכול למנות על 2 ידים חברים שלי שהתחזקו בזכות החסידות הזאת.

אבל אנחנו יהודים דתיים, ועדיין אסור לנו לעשן. ואנחנו מחוייבים בלימוד תורה וקים המצוות כמו כולם. וכל זה...

ואני חושב שמבינים לאן אני חותר

 

הערה: אני מדבר ממש בכלליות. ממש לא בקטע של לפגוע. סביר מאוד להניח שיש הרבה שזה לא נכון לגביהם

נראה לי שבחיים לא הכרת את חסידי מאה שעריםשארקי

אני מכיר אותם מצויין.

הידע שלהם בספרי הוא בערך אפס מאופס.

הרבה בחורים בישיבות הסדר לומדים את ספרי רבי נחמן והם יודעים הרבה יותר מאשר אותם "חסידים של מאה שערים" וגם הם לא ממש מבינים.

 

אם תיקח את הרוב המוחלט של אלו יושבים ב"ישיבות ברסלב" רוב מה שהם לומדים זה מספרים מפוברקים כמו הספרים של שיק ועם פעם בשנה הם פותחים ליקוטי הלכות , אז הם מסתכלים על הטקסט כאילו הוא טורקית.

 

נסה להציג מולם תורה מסובכת בליקוטי מוהר"ן כמו תורה כ"ז, אז הם יסתבכו ויתבלבלו במשך חצי שעה ואז יגידו "אמרתי לך"

 

כל מה שעושה אותם כאילו "ברסלב" , זה שהם נוסעים לאומן ומתפללים בקלויז וחושבים שהננחים הם זבל של אנשים.

יעבור.בת 30

כלומר ההרגשה שזה מציק לך פשוט תעבור....

 

הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך