אלו ספרים באמת כתב רבי נחמן?שארקי
למעשה, מה שקרוי ספרי ברסלב הם ספרים שרובם רבי נחמן לא כתב ואפילו לא קרא.
יכולים להיות כתובים בהם דברים שהם לגמרי נגד דעתו.
אז הייתי רוצה לציין כאן, אילו מהספרים באמת עברו איזו ביקורת של רבי נחמן
ישנם רק שלושה ספרים כאלו

1. החלק הראשון של ליקוטי מוהר"ן
2. ספר המידות
3. המקור ביידיש של "סיפורי מעשיות" .

שמח שיכולתי לעזור
אבל שאר הספרים נכתבו על ידיה' חייני כדברך
רבי נתן, איך יכול להיות שיש בהם דברים נגד רבי נחמן?
מעט מאוד ספרים נכתבו על ידי נתן מנמירובשארקי
חיי מוהר"ן
ליקוטי תניינא.
שיחות הר"ן
עלים לתרופה
ליקוטי הלכות
שבחי הר"ן
ימי מוהרנ"ת

ספרים אחרים לא
אבל גם בספרים שלכאורה נכתבו על ידי נתן מנמירוב, צריך לזכור שהוא בעצמו הודה שלא הבין את רבי נחמן לכן יכולות להיות הרבה שגיאות שם.

שלא לדבר על ספרים אחרים שרבי נתן עוד נפטר לפני שנכתבו שלהם בוודאי אין שום ביקורת ואי אפשר לשייך אותם לברסלב.
רבי נתן** מה זה נתן??Solomon
אתה מתעסק בשטויותשארקי
זה באמת לא חשוב איך קראו לו.
הדבר החשוב זה שרק שלושה ספרים יצאו מרבי נחמן באמת.

יתר הדברים מפוקפקים
שטויות זה ממש לא שטויות..Solomon
שטויות במיץשארקי
אם הוא לא הבין את רבי נחמןה' חייני כדברך
אז אפחד לא יכול להבין את רבי נחמן. ולמה באמת אתה קורא לו נתן מנמירוב?
למה לטעון טענה כל כך מוזרהשארקי
וכי נתן מנמירוב היה הכי גאון בעולם?
ככה קראו לו , מה לעשות?
הוא בעצמו מאוד התבטל מאוד לפני רבי נחמן והתנגד שיקראו לו רבי, אז אתה חושב שאתה יכול לקבוע לו?
זה מוזר שהבנאדם הכי קרוב אליו לא הבין אותוה' חייני כדברך
ואנחנו אחרי 200 שנה מאז שהוא מת נבין אותו יותר טוב. ואתה היחיד ששמעתי אי פעם שמתייחס לגבי רבי נתן ככה. ברסלברים בד"כ אוחזים לגביו כמו שמקובלים אוחזים מהמהרח"ו ביחס לאריז"ל וכמו שדתיים לאומיים אוחזים מהרצי"ה ביחס לראי"ה
אתה פשוט לא קראת ולא יודעשארקי
בהרבה מקומות , אולי עשרות מקומות, רבי נתן אומר שהוא לא מבין מה רבי נחמן אומר.

אז אתה חושב שאתה מבין יותר ממנו?
אתה היית שם?
מה קשורים כאן כל הרציה והראיה האלו? מה להם ולברסלב?
איך הגעת לזה?מבקש אמונה

כל תורה שכתוב בליקוטי מוהר"ן רבי נתן הראה לרבי נחמן מברסלב אחרי שהוא כתב אותה..

 

דבר שני, מה שהוא כותב שהוא לא הבין, זה את העומק האמיתי של הדברים

אבל את העצות שיוצאות מהתורה הוא וודאי הבין, וגם ר' נחמן אמר שהוא הבין אותו יותר מכולם

 

 

אין ספק שהוא הבין יותר ממךשארקי
כי אתה לא מבין דברים הרבה יותר פשוטים.
אני אמרתי שהספר הראשון של ליקוטי מוהר"ן הוא של רבי נחמן.
אז מה אתה מתוכוח?
או שאתה טרול או שאתה לא מבין עברית פשוטה.
טוב, עכשיו אני מבין עם מי יש לנו עסקמבקש אמונה

לפי השפה הבוטה מובן כמה אתה אוהב לעזור לעם ישראל.  

לא היה שווה להגיב אם לא היית עלול להטעות אחרים

 

 

אבל בשביל השאר אני אגיב, אתה טועה ומטעה

שני החלקים של ליקוטי מהור"ן עברו ביקורת של ר' נחמן.

שוב, כל תורה שר' נחמן אמר רבי נתן כתב והראה אותה אח"כ לר' נחמן לביקורת.. 

 

לא כתוב בשום מקום דברים שהם נגד דעתו...

כי ר' נתן הבין את המסקנות העיקריות של התורות ועל פיהם כתב חידושים.  

כמו שר' נחמן בעצמו ציווה לו לחדש בתורה שלו

 

להתראות לך.  ותפסיק לנסות להטעות אנשים

זה לא נכון עובדתיתשארקי
כי החלק השני של ליקוטי מוהר"ן הודפס לראשונה אחרי שרבי נחמן מפטר.
הוא לא יכול היה לתקן שגיאות בהדפסה כמו שעשה לספר הראשון
רבי נתן יכל לבדוק את הטעויות.. זה מספיקמבקש אמונה


גם כאן אתה טועהשארקי

כיוון שרבי נתן טוען במפורש שהוא לא יורד לעומק דעתו של רבי נחמן , בוודאי שהוא לא מסוגל לדייק את מה שהודפס.

 

זה יכול לעשות רק מי שהוא במדרגה של רבי נחמן ורבי נתן מאוד התעקש שהוא לא במדרגה כזו.

 

חוץ מזה, זו טענה שאפשר להגיד אולי רק על הספר ליקוטי תנינא, שאפשר להניח של רבי נתן היו חלק מהתורות מוגהות על ידי רבי נחמן ויכל להשוות בין מה שהודפס לבין מה שקיבל.

 

אי אפשר להגיד את זה על אף ספר אחר

באמת לא הבנתי מה אתה רוצהמבקש אמונה

לא צריך לרדת לעומק דעתו כדי לכתוב בדיוק מה שהוא אמר..  

העיקר שאלו אותן דיבורים מילה במילה.    מה שהוא שמע הוא כתב, וזה מה שהודפס

כל שכן שר' נחמן אמר שהוא הבין אותו יותר מכולם וסמך עליו שיכתוב את דבריו,  אז וודאי שאנחנו סומכים עליו.  

ולכן הוא ציווה אותו גם לכתוב את הקיצור ואת ליקוטי עצות...  אם הוא לא היה מבין אותו הוא לא היה אומר לו לכתוב את זה ויגרם שיבוש לדורות

 

 

כנ"ל לגבי שיחות הר"ן וחיי מוהר"ן   הכל רבי נתן כתב מילה במילה מה שהוא שמע

ומה שלא שמע, הוא כותב "שמעתי בשמו"  וכגון זה...

 

 

לא תמיד שומעים נכוןשארקי

ולכן הספרים של רבי נחמן אלו רק הספרים שעבר עליהם אחרי הדפסתם

 

לגבי ליקוטי תנינא, יש אפשרות שרבי נתן כתב , ואחר כך קיבל הערות מרבי נחמן אבל זה לא נכון לגבי יתר הספרים.

את עצמך הצלחת לשכנע לפחות? יופי לך מבקש אמונהאחרונה


הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך