אז התחלתי קצת ללמוד ספרי רבנואנא עבדא

והשאלה שלי עד כמה זה דרך חיים מחייבת כי ראיתי קצת ננחים וזה לא מה שאני מחפש

דרך חיים מחייבתודה זה כבר תלוי בךחסויה55
אבל עם כל הכבוד לננחים המתוקים מאוד הם רק צד אחד מני רבים של קהילות בחסידות...לא כל מי שברסלב מאמין בפתק הקדוש ובננח יש גם ברסלב מאב שערים יש קהילת מירון יש בבת עין בכל מקום קהילת ברסלב שונה ויותר מזה מה שמדהים ופותח את הלב ברבינו זה שהוא שלך ואתה בוחר מה הדרך חיים המחייבת לך בתורתו...
רוב ברסלב הם לא ננחים.הלהבה והברוש..

(ויהיה מי שיגיד גם שננח זה לא ברסלב),
אז אתה יכול לראות רבים רבים שרואים בזה דרך חיים מחייבת

אז ככה..מבקש אמונה

קודם כל אני בטוח שהבנתי את השאלה

מה הכוונה "דרך חיים מחייבת"?

 

אבל אני אענה פחות או יותר לפי מה שהבנתי...

רבינו לא בא לחדש פה איזה דרך של סטלנים שהכל מותר העיקר תהיה בשמחה

 

מי שיקרא באמת את הספרים יראה שיש שם דרישות גבוהות מאד.. 

קודם כל להקפיד על ההלכה זה וודאי

דבר שני, להיות בקיא בתורה עד כדי שרבינו כותב בשיחות הרן עו שיהודי היה צריך לסיים את הש"ס ושלוחן ערוך, ועוד ספרים כל שנה

וכנ"ל עוד דרישות 

 

כתבתי בטעות אני בטוח. התכוונתי -אני לא בטוח מבקש אמונה


אין שום דרך חיים מחייבתetamary
הננחים אם תשאל אותי, הם דת נפרדת. הם לא קשורים לברסלב, לא קשורים לכלום. יש להם את הקטע וזכותם

לגבי אלו ממאה שערים, רובם אין להם מושג בברסלב. הם חיים באותו סירחון כמו כל השכונה שלהם וזה שהם מגיעים לאומן פעם או פעמיים בשנה כדי להשתולל, זה לא אומר כלום.

אם מישהו רוצה באמת להתקרב למשהו אצל רבי נחמן אז הוא צריך לדעת שני דברים.
א. זו עבודה לכל החיים
ב. ההלכה זה הדבר הכי פחות חשוב, מה שחשוב זה מידות , זה חשבון נפש והדברים האלו תמיד תמיד יבואו על חשבון ההלכה. מי שחזק בהלכה, חלש בברסלב . זה תמיד ככה.
כמה שטויות אפשר לדברמבקש אמונה

רבינו אמר שכל אדם חייב ללמוד כל יום שולחן ערוך,  

ואמר גם לאדם אחד שהוא יכול לחדש בתורה שלו איך שהוא רוצה,

רק שלא יעבור על סעיף קטן בשולחן ערוך.

 

 

המשפט השני שלך הוא שקר ידועetamary
והראיה שהוא לא קיים בשום ספר ברסלב אמיתי, אלא רק באסופת הקשקושים של אברם ויצהנדלר מלפני שלושים שנה.
אבל כמובן שאתה לא יודע על מה אני מדבר.

ד"א ישנה דעה שהסיבה שבאמת רבי נחמן ביקש מחסידי ללמוד שו"ע זה כדי שיגלו בעצמם עד כמה הרבנים משקרים.
יש המון סוגים של ברסלבאביגיל.
יש את השול ויש את יובל ונעה דיין
ושניהם כשרים וטובים.

תבדוק ותראה איך נכון לך ללמוד את רבנו
ברסלב זה אידאהשארקי
אין אף אחד שהוא שם
@תקוות עולמים

אבל נגיד אילו הייתי לוקח סתם בנאדם, מישהו מאנדרדוס או מישהו מהעבודה של אבא שלי, קשה היה לי להגיד עליו , בזה ובזה ובזה הוא לא ברסלב.

לעומת זאת בדוגמאות שאת נתת זה דווקא מאוד פשוט.

השול הם לא ברסלב כי ככה וככה וככה ויובל ונועה בע"מ הם לא ברסלב כי ככה וככה.

אז זה אומר דבר יפה, שמי שהוא כאילו ברסלב הכי קל להגיד עליו במה הוא לא ברסלב.
יש כל מיני אנשים שטוענים שהם ברסלבetamary

ובדרך כלל זה נשאר ברמת הטענה.

נגיד השול, הם חבורה של עלובי נפש שבסך הכל לא עושים שום דבר "ברסלבי" חוץ מלנסוע לאומן פעם בשנה וביתר הזמן הם סתם חבורה שמתחנפת לבד"ץ.

 

לגבי נועה דיין, מה עושה אותה ברסלב?

היא נכנסה לקרן והמציאה את הקמעות המגעילים האלו של ננח.

מוכרים אותם לטיפשים בתור סגולה.

זו הדרך של רבי נחמן.

 

אני יותר מכיר את מאה שערים, פחות מכיר אותה, אז קשה לי לשפוט אותה לפי המעט שאני יודע.

אין לאף אחד.ת זכויות יוצרים על רבי נחמןאביגיל.אחרונה
וא.נשים שונים מתמקדים בכיוונים שונים.
זה הגיוני, וזה בסדר. וראוי לתת לזה מקום.

אני בטוחה שרבי נחמן לא התכוון לייצר חסידות אחת עם אדמו"ר/ממשיך ברור, עם קוד לבוש ודרך אחת ללמוד. אז למה שאנחנו ננסה?
כי אני יותר צודקת מאחרים.ות?

נראה לי ממש קטנוני לנסות לייצר מועדון ברסלב סגור עם סלקציה ברורה. כל עוד אף אחד.ת לא נפגע.ת, מה אכפת לך?

ואם אתה לא מכיר, למה לצאת נגד..?
אל תסתכל על החסידים תסתכל על התורה שלואלעד

ברי לי שאם רבינו היה פה בחיים חיותו, הוא היה מחלק כאפות לרוב החסידים

 

כאפות היה מחלק?etamary
היה קורא למחלקת הדברה בעירייה.
מחייב אותך לעבוד ולהיות אמיתי עם עצמךבת 30

מחייב אותך לנסות לעשות מה שכתוב 

לא מחייב אותך להתלבש או להתנהג או לחשוב כמו אף אחד אחר. 

יש המוני אנשים ברסלברים שאף אחד לא יודע שהם כאלה...פשוט כי הם אנשים נורמטיבים לגמרי, נראים וחיים את החיים שלהם בלי לשנות "תחפושת".

 

תותייייי מה קורה?etamary
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך