מעיז לכתוב. מעיז לכתוב.נחמיה17

שלום לכם שיהיה לכם צהריים טובים.

נעים מאוד. נחמיה (17) בן אדם נוראי שלא בוחן חברתית כל מילה שהוא כותב בסניו"פ ב1 בלילה.... היי!מנפנף.

 

בעקבות השרשור הזה- אנשים פה סתומים. סתומים סתומים סתומים - נסיונות פעילים

(כאן המקום לבקש תיוג המוני לכל מי שהיה שם....- @הכל משמים, @נקודונת. @just dance @פוסעת)

 

אז הנה הסברים קצרים וקולעים (כי נראלכם שיש לי זמן לבזבז עליכם את היום האחרון של בין הזמנים?! תגידו תודה שאני מבזבז אותו עכשיו... )

 

ובכן- למרות שכבר די נמאס לי לומר. השרשור שלי לא נאמר על אף אחד ספציפי, שוב לא נאמר עלאף'חד ספציפי! 

מי שכן לקח ספציפי וחשב שבפתיחה "אנשים" מדבר על 2 אנשים ספציפיים שידע שהוא טועה (כשאני קורא בהבנה הזו אני לא מבין איזה זבל חשבתם שאני, אם זה היה באמת ספציפי- זה ודאי היה בציניות). כן הוא טועה. לא מאמינים לי? יופי- אז אין לכם שום זכות לשפוט אותי אם אתם לא מוכנים באמת להקשיב.

עכשיו נסו לקרוא את זה באופן כללי, תודה!

 

לגבי עצם העניין, נקודונת אמרה-שאלה וכו'-

אין איסור שבן ידבר עם בת.

יש חובה להתרחק מן העריות. כיום כל הפנויות נידות וצריך להתרחק מכולם.

מה זה אומר להתרחק? שני דברים, אחד, נראה, נורמות חברתיות.

השני- כתוב מפורש בשו"ע אבן העזר סימן כ"א. אנא, כל מי שאומר שאין איסור ובלה בלה בלה. שיקרא קודם את הסימן הזה.

 

בחלק שכתוב בשו"ע- אסור קלות ראש עם אישה.

 

מי שיש לו/ה חבר/ה בקלות הם מגיעים לקלות ראש וקירוב דעת, זה דבר שאסור בהחלט. (דאורייתא, נלמד מהפסוק "איש איש אל כל שאר בשרו לא תקרבו לגלות ערוה")

עצם זה שהם חבר/ה זה כבר הגדרה של קירוב ׁ, ואני מזכיר- צריך ריחוק!

אז נכון, יש גבולות. אבל אין "דעות" בנושא, צריך להתרחק מבנות. או מצד אשת איש או מצד נידה. אסור קלות ראש עם אישה שאינה אשתי. אסור. אין "דעות" בנושא.

 

משום מה עולם הערכים של הרבה מהנוער מתערער.

היהדות למעשה נקראת "הלכה" ודוקא בנושא הזה מי שמגדיר את עצמו "דתי" (שזה בגדול שומר על הדת, יהדות, שזה נעשה ע"י שמירת הלכה, מי שחושב שזה לא נעשה ע"י שמירת הלכה- זו שיטה רפורמית או קונסרבטיבית.) - אותו אחד שלא מדליק אור בשבת ולא כותב בפורומים בשבת (שזה דבר שלהרבה פוסקים הוא רק דרבנן)- פתאום בזה הוא כן מסתחבק עם בנות...

 

אז היהדות היא לא תמנע מדברים פרקטיים בלבד. הקב"ה גם מצוה בתורה "והלכת בדרכיו" "ואהבת לרעך כמוך" "ובו תדבק" "כבד את אביך ואת אימך" אלו מצוות שהם גם ובעיקר על המצב הנפשי של האדם. וגם בדברים עם פרקטיקה.

הקטע הוא שבאיסור קירוב עם עריות זה דבר שהוא לא בדיוק להדליק או לא להדליק אור בשבת אלא מצב מעשי-נפשי. אל תהיה בסחבק עם בנות.

 

עולם הערכים שלי זה מה שרצון ה' זה עולם הערכים שלי.

...

 

 

גם ביהדות אוהבים להכניס פוסטמודרניזם אף רחד לא יכול לכפות על אף אחד, יש בטח עוד רבנים.

אז זהו. שכל הרבנים אומרים שאסור להדליק אש בשבת, אסור לאכול חזיר ואסור להיות בסחבק עם בנות, מי שהז קשה לו- שיעבוד על זה.

אין מה לעשות.

אז נכון כשזה מגיע להתמודדות פרטית למעשה, זה קשה וזו מלחמה תמיד, כל דבר שה' אומר משהו אחד ואני חפץ במשהו אחר- זו מלחמת היצר. וזו עבודה. ועם רוצים לעזור למישהו אז צריך לדעת להוכיח (כמ"ש "לא תשא עליו חטא")

 

אבל בפן המחשבתי- את זה אנו אמורים לדעת.

.

 

אני שונא שקר. יש בעיה? אני שונא שקר.

כתוב בתהלים "אהבת צדק, ותשנא רֶשע על כן משחך אלהים אלהיך שמן ששון מחבריך"

וכן כתוב "אוהבי ה'- שנאו רע"

אז נכון, זו לא בהכרח שנאה לאדם עצמו (לאדם עצמו אמורה להיות שנאה שונה, כן שנאה, אבל לא משהו שהוא למעשה, עיינו פסחים קיג)

אבל לדבר.

 

זה שקר גס. להיות "דתי בלב"

 

כשאדם עושה משהו מוסרי- זה לא מה שהופך אותו לדתי. מה שהופך אותו לדתי זו ההתמסרות לעשות רצון ה'.

 

ולכן לשקר על עצמי שאני מדבר עם בנות בסחבק ואני סבבה מבחינה ערכית- זו רמאות.

יש מוסר בעולם. וביהדות הוא לא נמדד (רק) לפי נורמות חברתיות (ללחוץ יד- זה גם אסור. לא רק לחבק).

זה אולי כואב לאנשים שאומרים להם את האמת בפנים, 

אבל זה מה שנכון, ואם לבן אדם שרואה שהוא באמת  שוגה בדבר- אז אולי יעשה חשבון נפש?

 

זה עניין אחד.

 

 

עוד משהו בנוגע לשרשור הנ"ל- זו הייתה שעה מאוחרת, חלק נאמר בציניות חלק לא- מי שלא פלורוסנט- הבין. מי שכן פלורוסנט- עמכם הסליחה.

 

 

מי אני שאגדיר דתיים? שוב, פוסטמודרניזם...

יש דברים ברורים.

 

מי אני שאומר זאת?

 

שלום לכם שיהיה לכם צהריים טובים.

נעים מאוד. נחמיה (17) בן אדם נוראי שלא בוחן חברתית כל מילה שהוא כותב בסניו"פ ב1 בלילה.... היי!מנפנף

 

 

שיהיה לכם כל טוב. ובהצלחה בעובדת ה' שאנו אוהבים לקרוא לה "חיים".

כתבת יפה.נפש חיה.
אמ;לקאלגאוי
יצא קצת.... המ איך לומרנחמיה17

ענק?

יפאלגאוי
אני עדיין מתלבט אם זה שווה את זה
זה שווה. די!נחמיה17


אני צריך עוד עדויות בנושאאלגאוי
כי רק אחד מכם הוא עד כשר
זה שרשור על איסורים. לא על ממון או משהו....נחמיה17


נכוןאלגאוי
אבל אף פעם אי אפשר להיות יותר מדי בטוחים
מה מה מההההה?! רוצה לראות מה זה עד כשר??....נפש חיה.
את.אלגאוי
נחמיה 17 לא כשר כי אין הנחתום מעיד על עיסתו.
את זה הבנתי כבר רבנו שליט"אנפש חיה.
אז תמצאי עוד איזה עד - שנייםאלגאוי
ואז אני אולי אקרא
זכיתיי להפנייה אישית יאיי ליפסידונית


כן טוב. נכון.נחמיה17

האמת חשוב במיוחד שתקראי דוקא בגלל שאני מעריך מאוד את דברים שאת כותבת...

וואו. תודה לך.פסידונית

אבל השתדלתי מאוד להימנע מלכתוב שם (לא ממש הצלחתי אבל באופן מסודר לא כתבתי מה דעתי) והייתי רוצהצ להשאיר את זה כך.

סופסוף מישהו אומר את זה בפנים!עמירם

רציתי לכתוב משהו דומה לרשות הדיבור לעולם קטן.

הרבה פעמים בוויכוחים בנוער על זה שאני חרדי כי אני עוזב את הסניף בגלל שיש קומונרית רציתי להגיד את זה, בד"כ לא יצא.

עולם הערכים שאתה טועןטיפה של אור
כלול בעוד כלכך הרבה דברים .
קל להביט מהצד ולהבין מה שאתה רוצה להבין .
אנא קראי שוב את החלקנחמיה17

"אז נכון כשזה מגיע להתמודדות פרטית למעשה, זה קשה וזו מלחמה תמיד, כל דבר שה' אומר משהו אחד ואני חפץ במשהו אחר- זו מלחמת היצר. וזו עבודה. ועם רוצים לעזור למישהו אז צריך לדעת להוכיח (כמ"ש "לא תשא עליו חטא")"

מניין לך שאותו אדם צריך עזרה?טיפה של אור
שוב, קל להביט מהצד במיוחד כשאתה לא יודע את כל חלקי הסיפור .

יש כ"כ הרבה דברים להתחזק בהם. למה דווקא העניין הזה?אישיות


כי אז תשאלי למה האחרים?נחמיה17

וגם כי על זה מדברים פה מלאן בפורום...

כן אבל זה נשמע שזה יצא מנהמת לבך. ספציפי העניין הזהאישיות

מעניין אותי לדעת מאיפה זה מגיע

אבל זה כבר עניין שלך

שונא שקר?נחמיה17


למה דווקא להתחזק בשבת? ובתפילה? זה יותר גרוע!עמירם

נער בגיל היצר הרע מושך אותו לשם, מאוד קל לתרץ ולברוח לדברים קלים יותר. זה משהו שאם לא מטפלים בו הוא ה-ר-ב-ה יותר חמור.

עבודה יפה, קבל קטע מוזרחוני המעגל פינות
כתבת כמו בנאדם וחמישה אנשים קראו וזה עבר להם ליד האוזן ויצא מהאוזן השניה!

אין ספק שכשכותבים בלי פרובוקטיביות זה הרבה יותר אפקטיבי ...
נכון!!!עמירם

למשל נחמיה כתב את אותו דבר בדיוק השבוע, (לפעמים אני חושב שאילו פרויד היה פה , בזמן הזה - נסיונות פעילים) ובקושי התייחסו אליו! ובבע"מ הרבה אמרו את זה (למשל אני לפני שעזבתי כשהתחיל להיות גרוע).

תקשיב נחמיה,נוצת זהב

דבק ראשון-

מעריכה את זה שכתבת יפה וברור ואפילו בצורה מכבדת,היה נעים לקרוא (בניגוד לשרשור ההוא..)

דבר שני-

יש כאן את העניין של ההלכה

נכון

ההלכה אומרת שאסור לבן לדבר עם בת!

נ כ ו ן

אבל-אם יש כאלה שכן מדברים

(אני אישית כן מדברת עם בנים)

אז אני לא אומרת שזה מותר

אני לא משקרת לעצמי ולאפאחד

לא!!!

זה אסור באמת,אני לא אומרת שזה מותר

אבל כל אחד לפי הרמה הדתית שלו והרוחנית

וכל אחד לפי מה שהוא עבר ועובר ועשה שינויים ונפל וקם

זה שונה זה בא ממקומות שונים

איפה שאני לדוגמא נפלתי-אתה לא

ואיפה שאתה נפלת(לא מחייב שזה בעניין של הבנות\בנים)

אז אני לא נפלתי שם

הכל שונה ולכן לא היה לך את הזכות לבוא ולהגיד דברים כאלה

ובכלל

לאפאחד כאן

אין זכות לבוא ולחנך והעיר

למה?

כי גם לרבנים גדולים לא כל רב יכול לבוא ולתת מוסר 

דבר שלישי-

אני גם מתנצלת אם יצאתי עוקתנית או תקיפה...תבין ת'מקום שזה בא ממנו

(וכן,זה היה קצת מורגש ושקוף שזה היה מכוון קצת לניקים (אני חלק מהם) מסוימים)

המ....נחמיה17

א- מותר לבן לדבר עם בת (שלא תתחילו פה תרגילי נחשים... <צ> )

ב- זה שאת אומרת שליפול זה לגיטימי- זו הבעיה.

לא זה לא לגיטימי ליפול ואיפה שאני נפלתי ואת לא- אני מצטער על זה כל פעם שאני חושב.

אני לא מצדיק ולא אומר שזה לגיטימי. ההלכה מחייבת כל אחד לא פעם כך פעם כך.

יש בהחלט זכויות להטיף חברתית על תרבות הדיון שכופה על אנשים בקטע הספציפי הזה.

מה שתמיד אומריםפ בניגוד לשרשור ההוא. לא יודע, אני חושב שקראו את מה שצריך לקרוא בנימה צינית רצינית ואת מה שצריך לקרוא רצינית, יש קטעים שנראה שלא קראו בכלל...

רבנים גדולים יכולים לבוא לתת מוסר וזה בדיוק כבוד תלמידי החכמים שאמור להיות לך לי ולכל אחד אחר.

זה מה אני חושב, סליחה. יודע....

טועה..נחמיה אתה טועה!!נוצת זהב

אסור לבנים לדבר עם בנות

אסור

לא כל אחד מתחבר למוסר

אני נגיד אוהבת ברסלב

שזה חסידות שהיא הההההפך ממוסר

אתה לא יכול לבוא ולהוכיח בנאדם כשהוא בכלל לא במקום הזה

אתה לא יכול לדעת מה המקומות של כל אחד מפה

ולפעמים מה שאתה יודע-זה שגוי

או לא שגוי-לא מותאם למקום הזה

 

איפהצ כתוב שאסור לבן לדבר עם בת?|מדבר עם ג'אסט|נחמיה17

אני בספק אם את מכירה את החסידות שאת טוענת שאת אוהבת....

זו לא בדיוק החסידות הכי פשרנית שאני מכיר...

בהלכה ברורה אני מעשערת..זה גדר שאסור לפרוץנוצת זהב

כדי לא להגיע לקלות ראש

...

אמא שלי לומדת וחיה ונושמת את ר' נחמן

אל תזלזל אני מבקת

זה לא חסידות פשרנית

אבל זה חסידות שמתאימהד ובעיקר לחוזרים בתשובה

לכאלה שעדיין לא ממש מנותקים לעולם הקודם

במילים אחרות-לי סבבה?

 

יש מקום בשו"ע שאומר את כל ההלכות האלהנחמיה17

ושם לא מוזכר דיבור....

 

 

א'- אולי גם אמא שלך לא באמת מבינה את ר' נחמן

ב- אולי את לא מבינה ממה אמא שלך מבינה

ג- באיזו שיטה בברסלב היא הולכת? כי מפילים על ברסלב הרבה שיטות. זה נוח....

 

 

ד-

כתוב בשיח שרפי קודש (ספר של ברסלב)

שבאו תלמידי הננמ"ח לרבנו ושאלו אותו איך להיות חסידים

נוא ענה להם:" קודם תהיו לי ליטוואקים"

זה די מראה גישה שקיימת בכל ההדרכות של רבינו.

רבינו גם אומר ללמוד שו"ע כל יום... (רמז- זה לא כדי להינות מצורת הכתיבה)

^^^עמירם

אם את ברסלב אז בעלך יהיה זברה עם שטריימל, ואת לא תדעי כמעט מה זה בנים. ואת תגורי במאה שערים ותהיי לבושה בלי סנטימטר גלוי. (אני קצת מקצין בכוונה)

 

 

התכוונת שאת ננח, וזה בכלל לא חסידות. זה כמה משוגעים שיכורים שכמעט נדרסים בכבישים. (גם כאן, סליחה שאני מקצין)

מובן לי שאתה לא מקורב לברסלב גם לא בס"מ אחדנוצת זהב

הקצנת ברמת לשני הכיוונים

בעלי לא יהיה ברסלב מוצהר

בדיוק כמוני

אבל זו דרך שאני אוהבת

לא כולם מסוממים שנדרסים בכבישים

ולא כולם זברות עם שטריימל

תהיה ראלי והגיוני

כל אחד והדרך שלו והשיטה שלו

ברסלב זה חסידות לכל דברעמירם

לא סתם חסידות, במאה שערים. ליד תולדות אהרון.

 

אני יודע שהקצנתי יש לי חברים ננחים, ואם אני אגיד להם שיש לי חברה, ישר הם יתקפו ויוכיחו אותי.

 

חסידות ברסלב – ויקיפדיה

בברסלב קיימים מלא מדזרים וחסידויות פנימיותנוצת זהב


נראה לי.....ציוני נלהב

נראה לי שהיא התכוונה לתורת ברסלב,פחות לחסידות ברסלב..אני צודק?

 

...נער מתבגרר

היא התכוונהלמה שעומד מאחויר החסדיות

 

 

 

ואחי היקר

ננח זה ממש לא זהה

מי אמר שאין לו זכות להוכיח אותך?עמירם

מצווה מהתורה! "הכח תוכיח את עמיתך ולא תישא עליו חטא"

אבל זה לא יבוא בצורה כזו אם יבוא...נחמיה17


לגבי השרשור הקודם אתה צודק, יש דרכים להוכיחעמירם

אבל להסביר כמו בשרשור הזה עוזר גם עוזר!

לא אמרו את זה. אמרו את זה ביחס לסיפא של הפסוקנפש חיה.
כע?? אתה קראת מה כתוב לגביי ההוכחה???נוצת זהב

ר' עקיבא לא היה מוכיח כי הרגיש שהוא לא ראוי לזה!!!!

 

הוא חשש לגאווה, כאן זה לא היה לשם גאווה של "אני יותרעמירם

דוס ממכם, ואתם אנשים רשעים".

 

ותראי מה כתבתי כאן:לגבי השרשור הקודם אתה צודק, יש דרכים להוכיח - נסיונות פעילים

סתם הרגשנו שהוא מתנשא והרגיש מעלנו כאלו הוא יותר צדיק?!נוצת זהב


ממש לא! הוא כתב את זה מהזדעזעות. מלא פעמים רציתי לכתובעמירם

משהו כזה, ולא היה לי את המילים

לא צריך מלכתחילה לבוא ולהגיד למה?כי ככהנוצת זהב

כי גם אם הדרך של האחרים שגויה או לא לפי דעתך כבודו

אין לך את הזכות להוכיח

גם לי היו מלא פעמים מילים ומלא מה להגיד

וכתבתי

ואז לפני ששלחתי

מחקתי

כי לא הכל מותר להגיד כאן

זה מקום ציבורי ויש נפש מאחורי המסך-חשב לזכור את זה

אני זוכר שיש אנשים מאחורי המסךעמירם

גם לחברים בישיבה אני אגיד את זה אם יהיה להם חברה

אז חבל,כי זה לא מתאים לכל אחד שתבוא ותגיד לו מה שבאלךנוצת זהב

בפרצוף...

 

טליה את צודקת. וגם כל טחד פה צודק מהנקודה שלו.נפש חיה.
אנינחושבת


שצריך לזכור שני דברים
א.לעולם יהא אדם ירא שמיים. קודם אדם. אחר כך ירא שמיים.
ב. דרך ארץ קדמה לתורה
ג. ההלכה הבסיסית
ג. הבנת מציאות קיימת שלא בהכרח עולה בקנה 1 עם ההלכה היבשה
ד. "חשוב הדיבור קודם שתוציאו מפיך" כולל שיקול של איך כמה ולמה.





@נחמיה17
זה בערך מה שהיה לי לומר..... ניסחתי בקצרה מאד
ואני מאמינה שתבין אותי.
די כבר עם הדמגוגיות האלהנחמיה17

מה שכתוב בערכין טז (ר"ע? לא נראה לי)

מדובר בכללי כי צריך לגעת מאיפה לבוא לפני שמוכיחים. הח"ח ידע את הגמ' ותראי מה הוא כותב בשער התוכחה.

מה שכן- אני לא מוכיח אותך. ל-א- -מ-ו-כ-י-ח- -א-ו-ת-ך-!!!!

זה לא עלייך ספציפית אם הייתי רוצה הייתי כותב טליה היא נוראית כי א' ב' ג' אבל זה לא הוכחה עלייך. אז תפסיקי להתייחס כאילו כן.

שאלה קיומית :איך אתה יכול להוכיח אותיחוני המעגל פינות
על כך שאיני יכול להוכיח אותך?!
ככהרוקדת בגשם
|מוכיח|
מה ניזכרת פתאום?עמירם

אין לי כוח לשרשור הזה שוב.

לא יודעתרוקדת בגשםאחרונה
חיפשתי אותו...
קפץ. לי לראש
מאיפה נזכרת בזה פתאום?בזרימה

חח וואי, ישןן

עקבתי אחרי השרשור הקודםפה לקצת
ועכשיו קראתי גם את זה (חוץ מהחלק שהבאת מהשוע)
ורק רוצה לומר לך שיש דברים שהם נכונים, אבל לא נכון לומר אותם
ויש דברים שהם נכונים ושנכון לומר אותם אבל הם נאמרים בדרך עקומה או לאנשים שלא כלי לשמוע את זה

פה זה היה שניהם לדעתי
אלה דברים נכונים, אבל אין פה כלים שיקבלו אותם, אולי גם בגלל הצורה הלא נעימה שבה הם נאמרו

בהצלחה!
ושנדע תמיד לומר את הדבר הנכון במקום ובזמן הנכונים
"כשם שמצווה לומר דבר הנשמע כך מצווה לא לומרנפש חיה.
דבר שאינו נשמע"





..-----------.....



@נחמיה17 ושות'
נעעע.... תנסו קרוא אותי באור חיובי ותראו שזה סבבה...נחמיה17

|מקבל את תוכחת נפש חיה באהבה|

 
נחמיה תאמין לי שאני רואה את החיוב שבך ושבדבריך.נפש חיה.
ואיזה כיף לי על השיר
......
אתנסח ואשוב לכאן...





השיר מקסים נחמיה!
תודה רבה רבה רבה!

אהההההההההההה!!!!!!!!!!נפש חיה.
בא
לי
לצעוק
אליך



אהההההההההההה!!!!
אני תוהה אעך הגעתי להיות מתוייגת כאן. כתבתי שלוש הודעות.נקודונת.
אבל דבר ראשון, באמת כל הכבוד.
על הפירוט וההסבר.

אני לא אגיב עכשיו על ההסבר שלך כי חשוב לי לקרוא אותו יותר ברצינות.


דבר שני, טוב שהדגשת שזה לא ספציפית על אנשים כי נפגעו פה כמה.

אני עדיין לא מסכימה עם מה שעשית, כי הכללת קבוצה ענקית ענקית של אנשים והפכת אותם להיות כלום. לא בוגרים. לא שווים כלום.
ולמה? בגלל דבר אחד שלדעתך נראה לא נכון.
אז ככה:נקודונת.
הבאת את הכל כתוב ומוסבר, יותר קל להבין ככה למה אתה מתכוון.
אז אוקי, השו"ע אומר להתרחק.
כמו בהמון דברים, אין בנושא הזה הלכה חותכת.
צריך להתרחק, אוקי.
מה רמת המרחק, מה נקרא להתרחק. זה כל אחד יחליט לעצמו.
הוא, הרב שלו, מי שהוא מתייעץ איתו.
ככה הוא יחליט מה רמת המרחק.
הנה, יש כאלה שיגידו שאסור לך לכתוב פה בפורומים בשום מצב. זה מעורב. זה בעייתי.
אתה החלטת שזה לא רמת המרחק שאתה צריך. שמותר לך לכתוב פה.

אותו דבר לגבי עולם הערכים שכתבת.
עולם הערכים *שלך*
לא לכולנו יש אותם ערכים.
לאדם יש ערכים שהוא מחליט שעקרוניים לו יותר ועקרוניים לו פחות ואף אחד לא מקבל את הזכות להחליט למישהו אחר על עולם הערכים.

לדוגמה אתה אומר שהתורה נותנת לך את כל הערכים שלך.
אני לא אומרת את זה.
הערכים שלי ממש לא מגיעים רק מהתורה.

כמוך, אני גם לא אוהבת את ההגדרה "דתי בלב"
אני חושבת שאדם צריך לשקף פנימית וחיצונית את אותו דבר. אני חושבת שאדם שלא אותו דבר מבפנים ובחוץ. עובד על עצמו.
אני לא אומרת את זה סתם, א י אומרת את זה אחרי שנים של להיות שונה חיצונית ופנימית.
ודווקא בקטע הפוך, נראיתי יותר דוסית ממה שהייתי. למה? בגלל ההורים.
ועדיין אני נראית ככה ומנסה לשנות את זה לאט לאט. זה קשה ועם המון מריבות. המון.
אבל זאת השאיפה שלי. להיות אותו דבר חיצונית ופנימית.



ולכן לשקר על עצמי שאני מדבר עם בנות בסחבק ואני סבבה מבחינה ערכית- זו רמאות.
האמת? המשפט הזה הרתיח אותי.
מי אתה שתגיד שאם יש למישהו חברה הוא לא אדם ערכי?
הוא לא אדם ערכי לפי הערכים *שלך*
הוא אדם ערכי מאד.
ערכים לא חייבים להיות רק בצורה של תורה ומצוות.
הערכים שלי זה קבלת האחר לדוג. (לא רק, יש לי המון ערכים, אני לא אתחיל לפרט)
אז בגלל שיש לי חבר אני לא אדם ערכי?
(אגב, אין לי חבר)
זה טעות בסיסית בחשיבה.
מבחינתך, כל מי שלא בדעה שלך הוא לא ערכי.
לא סתם לא ערכי, בוא סתום. הוא לא בוגר.
אתה מבין בכלל מה אתה אומר בכזאת אמירה??
אתה שם פס על ציבור שלם.
ציבור עצום. רוב עמ"י.
אתה פשוט מודיע שכולנו לא ערכיים בגלל דבר אחד.
דבר אחד שהוא לא דעתך, ואני הופכת להיות אדם לא ערכי.
זה פוגע, אני חייבת לומר. הזלזול הזה בכל מה שהוא לא אתה.


זהו. זה גם מה שהפריע לי בשרשור הקודם. הצורה שבה ניפנפת ציבור שלם. קטלת אותו בשני משפטים.

מקווה שאתה מבין על מה אני מדברת. כי זה חשוב.




ועוד שאלה קטנה.
אם אסור לי שום קשר עם גבר בגיל הזה, למה נבראנו באותו עולם?
היינו צריכים להיוולד בעולמות נפרדים ובזמן החתונה להגיע לעולם שלישית.
..נקודונת.
@נחמיה17
כדי שתשים לב לזה כי בטח יש לך עשרות התראות עכשיו וחשוב לי שתראה.
וואו מסכים!!!!!!!נער מתבגרר


קראתי שמתי לב ממש.נחמיה17

זה מלא פוסטמודרניזם...

בנוגע לריחוק.שו"ע אה"ע סימן כ"א שולחן ערוך אבן העזר כא – ויקיטקסט

סעיף א-

"צריך אדם להתרחק מהנשים מאד מאד. ואסור לקרוץ בידיו או ברגליו ולרמוז בעיניו לאחד מהעריות. ואסור לשחוק עמה, להקל ראשו כנגדה או להביט ביופיה."

 

יש שני דברים, האחד להתרחק.

השני אופן ריחוק ברור. זה לא כל הריחוק אבל זה דבר ברור. ולא נתון לויכוח.

 

יותר מזה אין לי לא כח ולא זמן....

מלא....מה?נפש חיה.
תודה! הלכתי לאיבוד שם........נפש חיה.
זה מפנה דייקא למשפט הנחוץ...נחמיה17


אני אבל לט הצלחתי להבין מהקשקשת מה הם רוצים לומרנפש חיה.
ואיך זה קשור לכאן
..נקודונת.
אתה מתעלם מקטע חשוב מאד שכתבתי.
חבל לי.



אני מעריכה את העמידה שלך על מה שחשוב לך אבל שים לב לזה שאתה בכלל לא מנסה לקבל דעה אחרת.

אומר שאני אישית הרגשתי מושפלת מההודעה הראשונה ראשונה שלך בשרשור הקודם, זילזלת, הפכת ציבור שלם לכלום.
חשוב שתשים לב לזה כי אתה לא פוגע באדם פרטי, אתה פוסל ציבור שלם.
מוזר. בד"כ אנשים נפגעו בגלל שזה היה נראה להםנחמיה17

פרטי ולא על ציבור שלם.....

אני מותח ביקורת.

זה מותר?

זה אפשר?

 

(השאלה הקיומית של חוני)

מותר לחלוטין למתוח ביקורת על מה שאתה רוצה,נקודונת.
אסור לפסול בצורה של זילזול עצום.
אין לך זכות לזלזל באף ציבור בעולם גם אם זה הציבור הכי נוראי שיש.
ניראלי שקצת קלטתי את הראש שלך, עכשיו תגיד לי אם אסור לך לזלזל בדעאש.
אז לא. זאת הדוגמה הכי טובה שיש.
על דאעש יש לי ביקורות ענקית, זה אפילו לא ביקורת, זה שנאה אליהם, זה חוסר הסכמה מטורף עם הכל.
אבל, אני לא מזלזלת בהם. ממש לא.
אם אני אזלזל זה כמו להגיד שהם לא קיימים מבחינתי.
ל. הם קיימים. ואסור לי לזלזל בהם, כי זלזול בהם זה אומר לא להתחשב בכלל במה שהם אומרים. אסור לי לעשות דבר כזה. כי מה שהם אומרים חשוב למען המלחמה בהם.
יש לי שנאה בהם, יש לי ביקורת ענקית, סלידה, אבל זלזול??
הלכתי לדןכמה קיצונית בכוונה. מקווה שהבנת למה התכוונתי.
המ... מבחינה רעיונית תפיסתית- אני אזלזל בהםנחמיה17

המוסר שלהם לא יעלה אפי' לדיון אצלי. זה מבחינתי כבר ברור.

אין צורך לדוש וללבן.

הם מושחתים וזהו.

אוקי, ואתה חושב שהגיוני שראש ממשלה יכול להתעלם מזה?נקודונת.
אתה יודע מה יקרה אם הוא יזלזל ויתעלם?
תוך חצי שנה במקסימום אין לו מדינה.
מה שאני אומרת זה שאין לך שום זכות לזלזל.
זילזול מראה שאתה מפחד להיכנס באמת לתוך זה.
אדם שמאמין בדרך שלו באמת לא מפחד לשמוע רעיונות חדשים.
הוא מקשיב להם, לא מזלזל.
מקשיב ומשם עולה למעלה יותר. כי גם מדברים אחרים אםשר לקבל.
ברגעים אלה הפכת את כל העולם לדבר שאי אפשר לקבל ממנו כלום.
כל העולם חוץ מכמות זעירה של אנשים שחושבים בדיוק כמוך.
זה מזעזע לדעתי. תסלח לי.
פסלת. את. כל. מי. שלא. כמוך.
רק שתבין את העניין, הפכת את עצמך לאלוהים.
הגזמת.
אין אף אחד שחושב שונה ממך ואתה יכול לקבל ממנו. כי הוא לא ערכי. כי כל הציבור שלו ראוי לזילזול.
הגישה הזאת כל כך מעוותת.
מאחלת לך המון בהצלחה בחיים.
אני חושבת שקשה לחיות עם כזאת גישה.
אתה מפחד להכיר את הצדדים האחרים שבך.


מצטערת אם העלבתי, הרגשתי שאני חייבת לומר את זה. הקפצת לי את כל הפיוזים.

(אגב, אני אומרת את זה בתור בנאדם שפעם היה קצת כמוך. לא ברמתך בכלל. אבל קצת.)
אני יודעת מה זה פוסטמורניזם.נקודונת.
הערה: מי אמר שפוסטמורדניזם זה נכון?עמירם

הפוסטמורדניזם. אני חולק על הקביעה. פוסטמורדניזם לא בהכרח נכון. התורה נכונה, ואם היא סותרת דעה כל שהיא אז אני מזלזל בה. לא אכפת לי מהפוסטמורדניזם

אני בדיוק באתי לכתוב את על ההודעה שלךעמירם


ועוד שאלה קטנהנחמיה17

אם אסור לי לאכול חזיר-

למה נבראתי באותו עולם עם

סכין

חזיר

סיר בישול

ופפרקיה?

תשובה יפה. קיבלתי.נקודונת.
למרות שזה נושא שמפריע לי מאד, אבל אתה לא בעניין של דיון כרגע.
...בצפייה למקדש

"לדוגמה אתה אומר שהתורה נותנת לך את כל הערכים שלך.
אני לא אומרת את זה.
הערכים שלי ממש לא מגיעים רק מהתורה."(נקודונת)

רגע אז מאיפה הערכים שלך?

לי התורה היא הערך הראשון, שהוא מעל הכל.

וזה לא רק לי. זה ההגדרה של אדם דתי, אדם ששם את התורה מעל הכל, שרצון ה', -שמתבטא בתורה ובמצוות- , חשוב לו, ועל פי זה מתנהלים חייו. 

"ולכן לשקר על עצמי שאני מדבר עם בנות בסחבק ואני סבבה מבחינה ערכית- זו רמאות."(נחמיה 17)

 כי הערך שלי-ושל כל אדם דתי באמת-, זה התורה. ולכן אם מישהו שמגדיר עצמו דתי, עובר על ההלכה במודע ובלי נסיון להשתנות, זו "רמאות ערכית". כי רגע, מה הערכים שלך, התורה או לא? אם כן, אז למה אתה מתנהג ככה?, ואם לא , אז למה אתה מגדיר את עצמך דתי?, הרי רצון ה' הוא לא ראשון במעלה אצלך... יש מבין?
@נקודונת.

לך.נקודונת.
לך הערכים הגיעו מהתורה.
לי הם הגיעו ממקומות אחרים. אני לא אתחיל לפרט כי מספיק פה דעון אחד. לא צריך עוד אחד.
זה כל הבעיהעמירם

אל תקראי לעצמך דתיה

^^^ מסכימה עם הכותרת.בצפייה למקדש


..נער מתבגרר

התורה היא לא היחידה שיש לה ערכים

גויים יש להם ערכים וואלה לא הגיעו מהתורה

 

יש המון ערכים ומוסריות שלא מגיעים מהתורה

!!

 

אולי הם מוזכרים בה אבל לא לומדים אותם ולא באים משם

תקח את הערכים שלהם, אבל אל תקרא לעצמך דתי!עמירם

דתי זה מי שחי את התורה

למה אתה מחליט שמי שלוקח ערכים ממקומות אחרים לא דתי?נער מתבגרר


כי דתי זה מי שהתורה היא הערך והחיים שלו.בצפייה למקדש


ואין לך ערכים אחרים?נער מתבגרר


יש לי, אבל שלא סותרים אותהעמירם

ורוב הערכים שלי נובעים מהתורה

אז מה העיה לומר שהבה ערכים לא מגיעים מהתורה?????נער מתבגרר


שפה זה ערכים שסותרים את התורהבצפייה למקדש


יש כמה רמות בדת..יש שמקורבים יותר לתורה ויש שפחותנוצת זהב

זה לא הופך אותם ללהיות פחות דתיים

לא דיברנו על זהעמירם

דברנו על לקחת ערכים שנוגדים את התורה ולקרוא לעצמך דתי

הערכים האלה לא יקבעו אם האדם דתי או לאנוצת זהב


אז מה קובע אם אדם דתי?בצפייה למקדש


אלוהים - לא אתםנער מתבגרר


ברור שלא. יש הגדרות בהלכה איזה בנאדם נקראבצפייה למקדש

שומר תורה ומצוות ואיזה לא.

דתי או שומר תורה ומצוות?נער מתבגרר


זה אותו דבר.בצפייה למקדש


אדם דתי הוא שומר את התורה והמצוות.בצפייה למקדש

ושומר תורה ומצוות זה מבחינתי כמו להגיד דתי. כי אני בעיקרון ממש לא אוהבת את הכינוי הזה. "דתי" בלעעע... נתפשר על עובד ה'?

מישהו שמקיים תורה ומצוות אבל מרגיש שזה מרוחק ממנו...נער מתבגרר

יענו לא מגיע ממנו אלא בגלל הסביבה 

^^^^עמירם

סופסןף אני מסכים איתך @נער מתבגרר

 

אני גם עושה חילוק עונה - נסיונות פעילים

..נער מתבגרר

(כן )

בזה חופשייי

זה מה שאמרתי מההתחלהעמירם


אבל הוויכוח הוא לא על זה. הוויכוח הוא על זה שאדם שמגדירבצפייה למקדש

עצמו יהודי דתי, ומצפצף על ההלכה, הוא מתנהג בשקריות, ויש לו רמאות ערכית. זה העניין.

אתה תגדיר מי דתי ומי לא?נער מתבגרר


כן! אז איך אתה מגדיר דתי? דתי זה אחד שהולך על פי הדתעמירם

אם אתה לא נולך על פי הדת אתה לא דתי

חולק עליך בד=גדולנער מתבגרר

האם מישהו שמקיים את הדת

אבל רק כי כתוב ואמרו

לא בגלל שהוא באמת מרגיש שזה טוב

נחשב דתי?

 

מישהו שחשוב לו הדת והוא משתדל לקיים רק חלק

הוא דתי?

מישהו שמאמין באלוהים אבל הוא יכול מקורח נסיבות לא לקיים מצוות אלא רק אחת

הוא דתי?

 

 

 

 

 

 

 

איך אתה מסוגל להחליט מי כן ומי לא

עונהעמירם

1. לא, אדם דתי מאמין בערכים של הדת וכתוצאה מזה הוא מקיים אותה.

 

2. הוא דתי שצריך להתחזק, אלא אם שהוא לא מקיים חלק כי הוא מאמין בדברים אחרים שסותרים את החלק הזה. שאז הו לא דתי

 

3. הוא דתי, תסתכל בחלק השני של 2

 

 

תסתכל כאןמסכים, חוץ משורות נקודתיות. - נסיונות פעילים הוא הביא את זה מצוין

אוקעענער מתבגרר

אז איך אפשר לומר על מישהו שעובר על חלק מהתורה שהוא לא דתי?

הבעיה שלי זה לא העובר על התורהעמירם

השאלה שלי היא על מה שהוא מאמין

אוקעע הגענו להסכמה...נער מתבגרר


זה מה שאמרתי כל הזמןעמירם


זאת אומרת, אם יש לו אידאולוגיה שסותרת את התורה...בצפייה למקדש


לא דווקאנער מתבגרר

כי אין לו כח לדוגמה...

רגע, אז מה מגדיר אותך אדם דתי?בצפייה למקדש
המצוות שאני עושה (/לא עושה)נקודונת.
בעיקר.
וגם הערכים שלי.
מעדיפה לא לדבר עלי ספציפית כי באמת אני לא מגדירה את עצמי כאדם דתי.
אני מוגדרת כאדם דתי.
וכמו שכתבתי בהודעה הראשונ , השאיפה שלי היא להיות אותו דבר פנימית וחיצונית. כרגע אני נראית דתיה ולא מרגישה דתיה ולכן קשה לי לענות על השאלה שלך.
בנתיים אני משנה את הלבוש, לאט לאט. אבל, יכול להיות שיום אחד דעתי תשתנה והפנימיות שלי תהיה כמו החיצוניות שלי.
בנתיים אני מנסה לשנות את החיצוניות כי זה מה שאני לא מסכימה איתו כרגע.
אוקי אז לא אותך. בכללי.בצפייה למקדש

ההגדרות שלך לדתי לא נכונות. הגדרה של דתי זה אדם שבשאיפה שומר את כל בתורה והמצוות.

ונשמה, מתפללת עליך שתתחזקי ותמצאי את הדרך שלך לעבודת ה'. אמן. בהצלחהנשיקה

זה בדיוק מה שאמרתי.נקודונת.
תורה ומצוות.
מעזה לקרוא. מעזה לקרוא.משתדלת יותר


לפעמים זה כבר מצחיקאני מקליד...
הרמה והכל..
אתה מרשה לעצמך מידי
להשתמש בהכל. ולא הכל מותר.
יש ככ הרבה מה להגיב שזה פשוט אי אפשר להתחילLightStar


וואו! זה ממש עשה סדר בדברים, תודה ממש.אין על רבנו!

וחשוב להבהיר דברים - שכוייח....

בוא נתקצר את זה ל:"היהדות זאת רק היהדות שלי, הערכים זה רק העLightStar

בס"ד

 

.. רק הערכים שלי, כל מי שחושב אחרת הוא או כופר או בן אדם חסר ערכים"

בא נקצר את זה ל "אני פוסטמודרניסט שנלחץ מכל ביקורת"נחמיה17


מצאת למי להפנות את זה LightStar


אמרת את מה שאמרתי בשני משפטים.נקודונת.
מי שבאמת מעניין אותי מה יאמר...נחמיה17
מסכים, חוץ משורות נקודתיות.לך דומיה תהילה

לא מסכים שמי שעובר עבירה הוא כבר רפורמי או לא דתי (הוויכוח על הגדרת הדתיות צף הרבה יותר באווירה פוסטמודרנית, אבל בפני עצמה זו הערה נכונה). הקונפליקט הרפורמי-אורתודכסי הוא בעיקר סביב עקרונות אמוניים, שהפן ההלכתי הוא רק תסמין שלו. והמילה שקר חריפה מדי.

 

היה מקום להקדיש יותר תשומת לב לניסוח, בפרט בנושא נפיץ.

 

אבל עם החוט החורז, שבהלכה בנים צריכים ריחוק, אני מסכים.

ויזכני ה' ית' לשמור ולעשות כן.

 

תודה על המחמאה.

(ו...לך דומיה תהילה

תמשיכו לתייג אותי אם אתם רוצים שאתייחס למשהו, אני לא עוקב אחרי השרשור).

אוף. זה לתייג בהכל...נחמיה17


אפשר שניה? מכולם?נחמיה17

אכפת לכם להעביר את הדיון לנוג"ה?

אפשר.. (אני גם ככה לא קשורה לזה...) אין על רבנו!


מעניין מאוד למהעמירם

אני ואתה לא נהיה לבד בין כל הפוסטמורניסטים

בהחלט פוסט-מור-ניסטיםLightStar


מה אתה תופש אותי על ד שנשכחה במילה כזאת ארוכה?עמירם


אני בהחלט פוסט-מור-ניסט LightStar


הממ לא...נחמיה17

סתם כדי להעלות את רמת הדיונים שם למעשה...

@נגרינסקי

מה שיש לי להגיד כבר ברעיון כתוב פה..סניורה
אז אני רק אגיד: קודם כל השרשור הזה היה לעניין. כתבת בצורה יפה ומסודרת ומכבת מה שאתה חושב. וזה הכי חשוב!
מה שלא אהבתי בשרשור הקודם זה היה הביטויים והצורת התייחסות לאנשים.
חוץ מזה- מה שיש לי להגיד כבר כתבו פה.
(המלצה שלי: בפעם הבאה כשמביאים מוסר צריך לחשוב טוב טוב איך לכתוב את זה, מתי ולמי ובאיזה צורה. כי אם אחד מהדברים האלה לא יהיה מתאים זה רק יגרום לשנאה ורע)
אולי מתישהו אני אגיב פה על העיקריחידי
אבל משום מה נראה לי שזורקים פה יותר מדי את המושג פוסטמודרניזם.
זה לא חכמה חברים.
להתחמק מלוגיקה זה לא פוסטמודניזם, זה חולשה ביחס ליריב האידיאולוגי.
בד"כ זורקים את המושג לצד השנינחמיה17


פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך