האם צריך לדבר אל ד"ר או פרופסור בלשון כבוד בגוף שלישי?חסדי הים
לאהדוכס מירוסלב

למה השאלה? אתה חושב שהוא נכלל בגדר תלמיד חכם?

לא תלמיד חכם, אבל חכם שצריך לכבד, כמו שצריך לכבדחסדי הים
זקן רגיל, בגלל הנסיון שלו בחיים, ק"ו אדם שקנה חכמת חול.
זקן הוא אך ורק תלמיד חכם, שיבה הוא זקן מכל סוגהדוכס מירוסלב

ולא מכבדים אותו בגלל החכמה שלו אלא בגלל ה"הרפתקאות" שעברו עליו ("דברי רבי יוחנן").

ויש בזה עניין גם בגויים, לא זוכר אם זה נפסק להלכה

נכון שלומדים ממילת 'שיבה', אבל השו"ע יו"ד רמ"דחסדי הים
ז', קורא לו 'זקן':
"אפי' חכם שהוא ילד עומד בפני הזקן המופלג בזקנה ואינו חייב לעמוד מלא קומתו אלא כדי להדרו ואפילו זקן עובד כוכבים מהדרים אותו בדברים ונותנים לו יד לסומכו".

יש ראשונים שמפרשים, שהנסיונות 'החכימו' אותו, לכן מי שקנה חכמת חול זה ק"ו.

עזוב רגע את המילולית (זה עושה סלט). ת"ח מהמילה זקןהדוכס מירוסלב

ולכן רק בתורה.

בשיבה זה לא מהחכמה אלא אך ורק מהצרות שעברו עליו ונתנו לו "חכמת חיים".

לא תמצא שיש חיוב להלכה לקום בפני פילוסוף או מדען.

 

זה רעיון מעניין בתור פלפול, אבל לא מחזיק להלכה.

אתה בכוונה פותח את השרשורים האלה לא ב"בית המדרש"? זה מקבל פחות יחס ככה...

פתחתי כאן, כי מעניין אותי לא רק הצד ההלכתי, אלאחסדי הים
גם איך אנשים מרגישים.

אני כותב ומדבר אל הפרופסורים שלי בגוף ראשון, אבל זה נשמע לי מוזר ממש, ולא שייך.
מעניין... אני הייתי בוחר לדבר אליהם בגוף שמיניהדוכס מירוסלב


תלוי בסיטואציהנירוונה
אם הוא לקוח שלך או אתם נפגשים בסיטואציה חברתית אז אין צורך. אם הוא מרצה שלך אז הם בדכ שמחים מזה, רובם
צריך? לא. ומחוץ לבית המדרש זה גם מוזר.לך דומיה תהילה

עיין מחלקת בייניש שקוראים למפקד בגוף שלישי...

תלוי אם אתה בסמסטר א של שנה א ושולח לו מייל ראשוןג'ון
כל דבר אחר, בשמו ;)
בצורה מכבדת כמובן
מה הקטע? זה דיסטנס כמו בצבא?הדוכס מירוסלב

יצא לי לכתוב מיילים לפרופסורים וכו' ואף אחד מהם לא עיקם לי פרצוף.

מוזר לי לשמוע את זה, לא חשבתי שזה ככה

התכוונתי שכשהסטודנט מתחיל אז הוא פונהג'ון
בצורה הכי מכובדת שאפשר וחלק נסחפים גם לשפה מליצית.
ואז מתעוררים ומבינים שהמרצים בני אדם בדיוק כמוהם והכל טוב
טרו סטורי:הולם במיוחד
''אממ המפקד ביקש שאגיע לפה''
''איזה מפקד?''
''המפקד.. נו.. המפקד!''
''מה אתה רוצה? דבר עברית! איזה מפקד אני שואל אותך??''

ביינישים
מה? לא הבנתיהדוכס מירוסלב


שביינישים מדברים בטעות אל המפקד בגוף שלישיהולם במיוחד
והוא לא מבין מה הם רוצים מהחיים שלו.
(הסבירה הולם ורצחה את הסיפור)
חחח פעם חייל דיבר איתי ככה*צועד*
אז החזרתי לו
בבינישיןת יתר
מזתומרת "בשמו"? צריך לכתוב פרופ' X ולא רק Xמוטיבציה
אחרת...
לא בגוף שלישי, אבל גם לא לקרוא לו בשם הפרטימוטיבציה
לא נראה לי בגוף שלישישריקה

גם, איך זה ילך?...

א. רציתי לשאול את הפרופסור אם הפרופסור יכול..

ב. רציתי לשאול את פרופסור כהן האם פרופסור כהן יכול...

ג. רציתי לשאול את פרופסור משה כהן (יש את אלה שתמיד מוזכרים בשמם המלא..) האם פרופסור משה כהן יכול...

 

מסובך!

גוף שלישי דורש ממך להשתמש בכינוי מסוים, ועוד לחזור עליו, זה ממש מעצבן,

גוף שני פוטר אותך מהצורך לקרא לו בשם..

 

 

ובמייל- כן לכתוב: פרופ' משה שלום...

אלא אם זה מישהו שאתה מתכתב איתו בתדירות (מנחה של עבודה נגיד..)

שאז אני כבר כן כותבת שם פרטי (אבל זה גם תלוי מי המרצה. יש מרצים שמאפשרים ומזמינים את זה. ויש כאלה ששומרים על יותר דיסטנס ואני אמשיך לכתוב עם תואר ד"ר\פרופ', בגוף שני)

 

היום קונים תואר בפוליטיקה וכסףאבקת רוכל
לא הייתי מייחס חשיבות מאדם שלא רכש השכלה אקדמית.
מי שאני בעיקר מדבר עליו, יש לו ידע עצום וגם גאון טבעי, ודווקחסדי הים
הוא לא נמצא במקום בולט, כי יש לו ישרות אקדמאית, והוא אוהב את עם ישראל והמנהגים. (הוא גדל בבית חילוני לגמרי, אבל הוא קיבל על עצמו לשמור שבת, וגם יש ידע עצום בתנ"ך וחז"ל).
זה באקדמיהבנדא מצוי!!
וברפואה איך תפנה אליהם?
לא?בוז
חוץ מזה, הם דואגים מספיק לכבוד של עצמם...
היתה לי מורה עם דוקטורט שהורידה לי בציון כי לא קראתי לה דוקטור

ומבחינה הלכתית גם לא חובה, אא"כ זה בתור בנאדם מבוגר ואתה רגיל לקרוא למבוגרים בגוף שלישי.
לא לדוקטור לא לפרופסור ולא לרבסתם 1...
צריך לכבד ולדבר בהתאם אבל ההמצאה המשפילה הזו של גוף שלישי זה דבר חדש.

לא מצאתי בתנך או בתושבע התבטאויות כמו "מה הרב חושב"...

גוף שלישי זה לא נוראאניוהוא
מה שהוא זה לדבר בנסתר רבים

ומסופר על זה שבוחר אחד הלך ברחוב וראה איזה יהודי מבוגר שנפל, היהודי אומר לו 'האם תוכלו בבקשה לעזור לנו?'
אז הצעיר ענה- 'תעזרו אחד לשני...'
^^ לגמרי!מור ולבונה
יש התבטאויות כמו "מאי קאמרי מר", שזה אותו רעיון.חסדי הים
גם יש חיוב להתייחס בכבוד ובנסתר כמו שיש בגמרא:חסדי הים
"שאני רבי ירמיה בר אבא דתלמיד חבר הוה והיינו דקאמר ליה רבי ירמיה בר אבא לרב מי בדלת אמר ליה אין בדילנא ולא אמר מי בדיל מר." (בבלי ברכות כז
חוץ מגמני
"אִם-מָצָאתִי חֵן בְּעֵינֵי הַמֶּלֶךְ, וְאִם-עַל-הַמֶּלֶךְ טוֹב וכו"

"וַיִּגַּשׁ אֵלָיו יְהוּדָה, וַיֹּאמֶר בִּי אֲדֹנִי, יְדַבֶּר-נָא עַבְדְּךָ דָבָר בְּאָזְנֵי אֲדֹנִי, וְאַל-יִחַר אַפְּךָ בְּעַבְדֶּךָ: כִּי כָמוֹךָ, כְּפַרְעֹה. יט אֲדֹנִי שָׁאַל, אֶת-עֲבָדָיו לֵאמֹר: הֲיֵשׁ-לָכֶם אָב, אוֹ-אָח. כ וַנֹּאמֶר, אֶל-אֲדֹנִי, יֶשׁ-לָנוּ אָב זָקֵן, וְיֶלֶד זְקֻנִים קָטָן; וְאָחִיו מֵת, וַיִּוָּתֵר הוּא לְבַדּוֹ לְאִמּוֹ וְאָבִיו אֲהֵבוֹ. כא וַתֹּאמֶר, אֶל-עֲבָדֶיךָ, הוֹרִדֻהוּ, אֵלָי; וְאָשִׂימָה עֵינִי, עָלָיו"
צודק זה נמצא בווראציות שונות בכל התנ"ך. הכי מרתקת זאתחסדי הים
חנה, שהיא מתייחסת לעצמה בענווה בלשון שלישי, " 'תמצא' שפחתך חן בעיניך".
צודקסתם 1...
אמנם ההקשר הוא התרפסות וכניעה מה שלא חיובי בקשר נורמלי , אבל צודק לחלוטין שזה קיים.
אל הרבנים אני לא מדבר בגוף שלישיצריך עיון
וואלה? אני לא מעיזהכמעין הנובע
גם לי זה היה מוזרצריך עיון
אבל ככה זה בישיבה כאן
מסיבה מסוימת?כמעין הנובע
לא משהו ספציפיצריך עיון
האווירה כאן שונה
מעניין תהנה!כמעין הנובע
משתדליםצריך עיוןאחרונה
מישהו עכשיו פנה אל הרב: "הרב אמר"
הרב שאל אותו למי הוא מתכוון...
מה פתאום???גמני
דיבור בגוף שלישי זה סממן של יראה. איזה יראה צריך מפרופסור?
לא יודעת אם צריך. למרצות שלי לא קוראת בשם פרטי..רחפת..

ובמדרשה הייתי בשוק איך מדברים לרבנים בגוף ראשון.. טבעי לי לדבר בגוף שלישי כי לזה התחנכתי. אני חושבת שרבנים מעריכים את זה.. במיוחד עם בנות.
יש הבדל בין רב למרצהשריקה

ברור שלרב אני אדבר בגוף שלישי, אבל למרצה לא..

המרצים שלי רבנים.. כנראה בגלל זהרחפת..
והמרצות.. יש כאלו שכבר בקשר ממש טוב איתן אז לא באמת אפשר דיסטאנס.
''המרצה'' - על משקל ''המורה''. לא בגוף שלישי אבל לא בשם פרטי.
אצלנו במכללה המורה/ המרצה/ שם פרטיtchdhksh
רק לאחד אנחנו קוראות בשם הפרטי.
וכמובן הרב/ הרבנית...
כמדומנירחפת..
שאנחנו לומדות באותו מקום. לא?
אני מנסה להזכר אם לרבנים במדרשה שלי הקפדתי על זהחופשיה לנפשי
או אפילו רק לראש המדרשה ואני לא זוכרת.
במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויק
והכי חשוב להתמקצע במה שאתה טוב
עבודה היא ברכה בלי קשר לתוכן שלהמשהאחרונה

מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?

האם אחרי שמחת תורה התשפ"ד הפכתם לאנשים טובים יותר?זיויק

או שנשארתם אותו הדבר?

ומה המשמעות למה שעברתם? או שלא עברתם..

לצערי לא. אותו בן אדם.צעאחרונה
דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
למקומות אחרים בשבירת הרגלים. כדוגנת מי שזולד במזל מאדים בגמרא
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
פוק חזי
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום

בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים

הרצון להשתנות תמיד מתבדה

המציאות סותרת את דבריך. אבל מביןקעלעברימבאר
ללבך❤️
נדבר עוד כמה שנים בפורום גרושים גרושותצדיק יסוד עלום
אל תדאג יהיה טוב❤️🙂קעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך