מנתק את הפאסיביות של האדם במציאות,
נותן לו שליטה על עצמו, על עצמיותו.
ההבנה של אלוקים מוכרחה להשתנות, כי כיום יש בו פחות ופחות צורך, כמדומני.
הארות? הערות? תובנות? מסקנות?
אשמח להכל, אבל בשפה מכובדת..
זה לא משנה לא פעם ולא היום אם אתה תופס את אלוקים כמו סבא זקן או כמו הרמב"ם במורה נבוכים, מה שמשנה זה שאתה מבין את המשמעות עבורך, וזה אותו דבר היום בדיוק כמו פעם, כמובן צריך להיות חכם גם פעם וגם היום
2 השורות הראשונות הן ניסוח מדוייק של מה שרציתי לומר. תודה.
אם תצא לרחוב ותשאל אנשים מה התפקיד וההגדרה של אלוקים - מנסיון.. כל אחד יענה לך תשובה אחרת.
נפש חיה.בדיוק אצל אנשי המדע)
אתה אומר משהו שנשמע די הגיוני בסופו של דבר.
אולי זאת תפיסה שתלך ותתרחב. עד היום התפיסה הייתה בהחלט דטרמניסטית.
לי אין כל כך מושג איך 
פסידוניתוזאת נהייתה דת שלמרבה האירוניה דווקא הגדולים בה לא מאמינים בה
עצם האמירה מצחיקה אותי קצת.
אם הוא קיים אז הוא רלוונטי, תמיד, להכל.
אם הוא לא קיים (רח"ל וח"ו הוסף-את-הלא-מיותר) באמת אין בו צורך מן הסתם.
הדוכס מירוסלבתודה אבל אין לי כל כך מושג למה אתה מתכוון.
מאוד מאוד חמודים. הייתי צריך מאוד להתאפק כדי להגיב כמו שהגבתי, וגם זה לא היה בעדינות ממש 
הדוכס מירוסלבהחסידות באה לתקן את מה שהלמדנות קצת הרגה, וזה הזכות של כל יהודי להיות גדול...
אגב הסיפור הזה קצת מוזר, כי כמדומני אסור למדוד ביו"ט ושבת (אלא כמתעסק בעלמא) 
לא הבנתי מי ואיפה מדבר על מטרים מרובעים ואיך זה משליך על החסידות של הבעש"ט?
זה לא הצליח לגמרי, אבל התפשט מספיק בעמ"י כדי שזה ישתלם
אם כי היו צוחקים עלי בישיבה בגלל שהייתי מקשה על סיפורי צדיקים תמיד 
החרדים שאני מכיר, וזה די הרבה, לא רואים ככה את התורה ב"ה

הדוכס מירוסלבהוא גורם הוצאות רבות ולחץ נפשי רב.
כבר אמר החזו"א "אבק זה לא חמץ ואישה היא לא קורבן פסח"
אמר יפה וחבל שאיש לא שם לב.
סליחה שאני אומרת אבל אתה מצחיק אותינפש חיה.ושם הכוח שלה
לפחות עפ"י הרב סולובייצ'יק.
מה שלא סותר את החירות והבחירה אלא מעביר אותם לשדה אחר קצת.
הדת מתגלמת בחוקים. (שוב, היהודית)
יש לה חלקים אמוניים ופילוסופיים ומטאפיזיים והכל, אבל בשורה התחתונה היא נשמרת על ידי החוקים. אני הראשונה שאתייחס למטרה שלהם ולא אליהם עצמם בתור ערך.
זה נושא שקצת קשה לי באמת להבין רעיונית.
בא אליו חסיד ואמר לו שהוא היה עשיר ונכנס לאיזה עסק ביש ועכשיו לא מלווים לא כסף והוא בצרות ובקיצור הוא רצה איזו ברכה לחזור להיות עשיר.
אז התניא קדישא שאל אותו למה כל כך חשוב לו להיות עשיר
אז החסיד התחיל להסביר לו שהוא הבטיח לבת שלו בית והבטיח לחתן אחד שלו שיפתח לו חנות והוא צריך לארגן חתונה לבת הקטנה וכן הלאה וכן הלאה
האדמו"ר לא התרגש, נתן להוא לקשקש ולקשקש על כך ההתחיבויות שלו והרצונות שלו
ואז הוא אמר לו "אתה יודע טוב מה אתה צריך, אבל בשביל מה צריכים אותך?"
זה שבשבילך או בשביל הרב סלובייצ'יק היהדות היא אותה טכנולוגיה הלכתית מפורטת כגון "האם מותר לפתוח חבילה של מגבונים בשבת חול המועד" , זו הנחה שרבים יחלקו עליה ובצדק .
השאלה היא , נניח שאת צודקת, מה הצורך ביהדות כזו? איזו תועלת היא מביאה?
(מקווה שתאמין שזו לא התחמקות. מקסימום לא תאמין, לא נורא)
בשביל זה צריך לקרוא אותו
ובשורה התחתונה אתה צודק, צריך הצדקה ממש טובה למערכת חוקים נוקשה ומורכבת (שאני חושבת שיש).
לך צורך בה' יתברך.
לי, ונראה לי שלרוב יושבי הפורום, יש.
הוא קצת יותר גדול מזה.
אני שמח שזה טבעי לי. אולי קצת צר לי שזה לא טבעי לכולם פה
הדוכס מירוסלבלקנא לו צריך.
להיבהל בשבילו לא.
הדוכס מירוסלבאבל התגובה עשתה עליי רושם של מתגוננת.
שזה בסדר גמור אגב.
בדיבור.
מי שאומר שאין לו צורך בה', או שיש לו פחות צורך, יגלה איך זה להסתדר בלי ה' בעולם.
לא ממליץ!
אתה יכול לחקור את האמת מכיוון אחר.
הלך רוח כזה, בערך: "ה' יש לי הכי צורך בך! למד אותי יותר".
כרגע לא עולה לי על הדעת, אבל אני חושש שבביטויים מהסוג הזה עוברים על כמה וכמה איסורים.
ובכלל, עצם השימוש בביטויים כאלה מחשיך את הדעת, ומונע מהאמונה להתחדד ולהתרחב.
אי אפשר לעשות דברים שאסור ולצפות לשכלול רוחני
בוזהמהות של התפילה היא חיבור חזק יותר למה שלמעלה ממך, ומה שלמעלה ממך, במהותו, הוא האמונה.
איך תהיה יותר מאמין אם לא תתפלל?
אתה יכול להשקות את הגינה שלך בלי צינור?
מקסימום ישפכו לך קצת מים פה ושם
הרב שרקי מלמד ליקוטי מוהר"ן (או היה מלמד)
מעידה קצת שיש פה קושי?
זה הזמן לעשות תשובה. אם אתה רוצה להעמיק באמונה, כדאי שתלמד איך היא עובדת.
המצוות הם עצות להתקרב לה' (לשון הזוהר תרי"ג עיטין), וכשמבטלים אחת מהן, נחשכים.
האמונה היא הפן הגבוה ביותר של היהודי, מעל השכל, מעל הרגש, מעל המעשים - ואי אפשר להשיג אותה בלי להתעלות במעשים, ברגש, בשכל. אחרת האמונה נשארת כמו חבר יקר שמלווה אותנו בלי שנראה.
האמונה היא היסוד היציב שקבוע לאדם ב"לב", לא הסרת השכל כמו שטועים המון העם לחשוב (זאת מחשבה ילדותית). אדם שהאמונה שלו חזקה, לא ישתמש בביטויים מהסוג הזה.
אדם שרוצה להתקדם באמונה, צריך לזכור את ה"סחור סחור אמרינן לנזירא" טוב מאוד.
אבל הכוונה מובנת.הייתי ממליץ יותר על אגרת הקודש בתניא אולי
פסידוניתהסוף
כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.
נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..
ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..
אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..
(לא עשיתי במלחמה..)
האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?
במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..
רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..
בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃
תודה רבה..
יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.
מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע
.
אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?
רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.
מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.
הריון ולידה
פה זה פחות רלוונטי
מה שיעזור זה להחזיר כל פעם
כל פעם
אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון
עם הזמן זה עובר.
ואתם כהורים.
אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה
כיף להיות במיטה עם אבא ואמא! לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק
והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון
לילד. אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים
באיזה הקשר זה פורום?
ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.
זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.
מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.
זו פרשנות בלבד.
כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.
חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.
בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.
אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.
לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
ומוסיפים כמה שיכולים
בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים
הרצון להשתנות תמיד מתבדה