סיפור שאני לא מצליח לגמור. חשבתי שתרצו לשמוע.לך דומיה תהילה
נעליו חרקו כשצעד במסדרון המוביל אל המשרד. הוא שקל בינו לבין עצמו האם מוטב יהיה אם יסוב על עקביו ויחזור, אך לפני שהכריע בדבר כבר הגיעו רגליו אל מפתן הדלת המבוקשת. הוא הניח יד מהוססת על הידית ופתח אותה לאט ובחשש.

באותה שעה נגלה לפניו הרב יהושע יושב רכון מעל ספריו, עט בידו ומשקפיים גדולים ועבים על אפו. דפים מדפים שונים נעוצים בין עמודי הספרים. פיו ממלמל את הטקסטים העתיקים, מתרגם אותן מן הכתוב אל הנשמע, מן התרדמה אל החיים. באור הזהוב של המנורה, הכל נראה הרמוני כל-כך. הוא חשש לקטוע את השלמות הזאת, אך ידע שהרב מחכה לו. מקוצר הזמן, עבר שבוע עד שהרב הצליח להתפנות בשבילו. כשראשו ורובו בתוך החדר, נקש קלות על לוח הדלת.

"אה... הרב, אנחנו דיברנ... אה, הרב פנוי עכשיו?", נזכר לפתע להיות נימוסי.

"או, או, כן. כן, תיכנס", הרים הרב את עיניו ומיד השפיל אותן להשלים עוד שורה אחרונה בטרם יסגור את הספר.

"טוב", התחיל הרב. "אמרנו משהו לגבי התלבטות, אז שכדיברנו, נכון?"

"כן, הרב", השיב בפשטות. הוא נשם נשימה עמוקה והמשיך: "אני תוהה על המשך דרכי בישיבה".

הרב הביט בו בעיניים עמוקות וממוקדות, סנטרו שעון על אגרופו. שתיקה השתררה והניסוחים המוקפדים הדהדו מעט לפני שנמוגו בחלל החדר.

"איפה ההתלבטות? אילו שני ערכים אתה מוצא שמתנגשים אצלך?"

"אני רוצה להישאר עוד תקופה רצינית בישיבה וללמוד. הרב תמיד לימד אותנו מה הערך של לימוד תורה, ושכתלמידים יש לנו אחריות על כלל ישראל וש...". הוא חיפש דוגמה נוספת, אבל החליט לגשת ישירות לעניין. "כרגע אני לא... לא מוצא את ה... אין לי את הכוח, אין לי את הרצון. עייפות כזאת". והקול שלו באמת נשמע עייף.

הרב הנהן והשתהה לכמה רגעים. "אז אתה רוצה או לא רוצה?", ניסה הרב לדייק.

הוא נמנע מלהשיב תשובה שקרית או בוטה מדי. כך הוא מצא את עצמו יושב שם שותק.

"תראה", התחיל הרב בלעדיו. "אתה רואה שלא כולם בבית המדרש אברכים. לא כולם יכולים, לא כולם רוצים, לא כולם בנויים לזה. אנחנו לאו דווקא מכוונים לזה. אנחנו מרוצים מזה, אבל לא מצפים מכולם להיות כאלו". הוא היטיב את ישיבתו בכיסאו והמשיך. "יש - וזה קורה לא מעט - שתלמיד לומד ברצינות ובשקידה ובסופו של דבר מרגיש שהגיע לאיזה שלב של מיצוי. טוב, לא מיצוי", מיהר לתקן את עצמו. "את התורה אי אפשר למצות, אבל הוא רואה שכרגע הוא צריך לימוד בקצב פחות אינטנסיבי. זה בסדר גמור".

"מה אתה כל כך מופתע?", צחק הרב בחיוך שניכר מבעד לזקנו העבות.

הוא תהה בינו לבין עצמו. ממה אני מופתע באמת?

"האמת", אמר ברגע של שחרור, "יותר ציפיתי שהרב ייתן לי יותר סיבות למה להישאר בישיבה".

הרב משך בכתפיו. "אני אומר מה שאני חושב. משתדל, לפחות. וכרגע אני חושב שזה הזמן בשבילך. אתה גם לא צעיר כל-כך, נכון?".

"הרב, אני מרגיש שנכשלתי", הטיח בו התלמיד.

הרב יהושע הרצין באחת.
היי, תודה על התיוג. כיף לי לקרואכמעין הנובע
אפשר גם להגיב באמת או שרק לקרוא?
(שואלת באמת).
כמעין הנובע
מאירה רק דברים שלי נראו. בטוחה שאתה מבין בזה פי אלף ממני, אז תיקח את ההסתכלות שלי ממקום טוב ולא חלילה מביקורת

בעיניי הקונספט נפלא.
הייתי מתחילה אולי אחרת ולא ממש מהאמצע (כן אמצע אבל קצת לפני). מבין אותי?
אולי אפשר גם באמצע השיחה של הרב עם התלמיד לספר פתאום קצת על חיי התלמיד. כלומר, על דברים שליבו עבר לפני כמה ימים ולכן פנה אל הרב. ואז אחרי ההסבר לחזור לשיחת הרב עם התלמיד.

מה דעתך?
תודה. לך דומיה תהילה
לקטוע את הרצף ולהוסיף רקע זה רעיון יפה. קיבלתי. (אם כי השתדלתי דווקא להשאיר הדמות שלו מעורפלת. אפילו שם לא נתתי לו, ככה שכל אחד יוכל למלא את הדמות ב'עצמו' שלו).

צודקת שהפתיחה הייתה קצרה מדי.

כשתהיה לי מוזה (וזמן) נראה איך זה משתלב לי.

תודה.

ואני לא באמת 'מבין' בזה.
רק יודע קרוא, כתוב ולהרגיש...
נכון. אבל אני בתור קוראת הרגשתי שהוא מעורפל *מידיי* ולכן לאכמעין הנובע
יכולתי להיכנס עד הסוף לדמות ולחוות אותו באמת. צריך קצת עוד חיבור בין הקורא לדמות כדי שיתחבר ויהיה סקרן להמשיך לקרוא.
מבין את כוונתי?
היה לי חסר החיבור אליו.

וזה נשמע סיפור שיכול להיות טוב או לנוער או לשיעור א'/ב'. תלוי לאן תיקח את זה
או בכלל לתחום הזוגי.
יש כאן הרבה אופציה של משחק
הסיבה שאני מתייג כאן ולא בנסיון"פ,לך דומיה תהילה
היא שאני מעדיף ששיעור א/ ב לא יקראו את זה. זה השלב עם הכי הרבה התלהבות בישיבה ואני לא רוצה לבוא עם סיכה לבלון...

נראה לי שדווקא בוגרים יבינו יותר טוב.

הערה יפה. צודקת. אני גם חושב שהסיפור, כרגע, קצר מדי וממילא לא מספיקים להזדהות איתו. באורך מלא הדברים כנראה יהיו אחרת.
אם כך, אתה מלכתחילה מייעד את הסיפור רק לבנים?כמעין הנובע
אפשר לשחק עם זה יותר.

אלא אם כן תרצה להעביר מסר חשוב ואז אני בעד לא לשחק.


ויופי בהצלחה! תעדכן על ההמשך
לא יחידתי אותו מלכתחילה לבנים.לך דומיה תהילה
יכול להיות שבעים ימצאו אותו יותר רלוונטי.

יש בעייתיות בכתיבה לשם מסר. מצד שני, בגלל שאין לי מסר גם אין לי המשך בינתיים. צריך להאריך את העלילה, להוסיף עלילת משנה. הרפתקה...

זה עוזר לי מאוד. תודה.
שבת שלום.
אין שום בעייתיות. אם סיפור נכתב באמת טוב, המסר הכי טוב יכולכמעין הנובע
להיקלט ככה ולא מתוך הוכחה דווקא.
תחשוב על זה.

שבת שלום!
לא בעייתיות ערכית,לך דומיה תהילה
זה אפשרי, זה לא דבר שלילי.

אבל באומנות (ככה אני מרגיש) המלאכותיות מכבידה על תהליך היצירה וגם הרבה פעמים ניכרת במסר. גם אמנים שיוצרים בשביל, הם כאלה שמזדהים עם היצירה. סוף סוף היא נשארת אותנטית.

מקווה שהייתי ברור... :/

יש אפילו אגרת של הרב קוק לרב צבי יהודה שהוא מזכיר משהו מעין זה לגבי שירה. אחפש בעז"ה במוצ"ש.
מבינה את כוונותיך, אבל בעיניי זה תלוי ברמת כישרון של האדם.כמעין הנובע
אני יכולה להעיד על עצמי אישית שנושאים שדורשים אצלי יותר עבודה, המסר והמוסר עליהם נכנסים לי ללב יותר ומשפיעים כאשר זה נעשה בדרך עקיפין (הולכת לשיעור תורה והרב מעלה את זה במקרה, קוראת סיפור שמכניס את הנסר יפה וכד'). כי ברגע שאדם נגוע בדבר קשה לו יותר לקרוא את המוסר ע"כ באופן ישיר. וסיפור עם מסר בעיניי זו מציאה נפלאה לכך.
ואוו. מעורר מחשבה..שריקהאחרונה

אבלאבל, אתה צריך להמשיך אותו..

 

פעם להרבה סניפים היה פורום פתוח פהמקפיצים נטושים

משום מה,

אף אחד לא חשב שזה קונספט קצת מוזר?

זה היה תחליף לקבוצת ווצאפ שיש היוםעשב לימון

והיו כאן הרבה אנשים צעירים

כן, רקה למה קבוצה שפתוחה לכל העולם?מקפיצים נטושים

חוצמזה, היה צ'אט במייל..

לא יודעת האמתעשב לימוןאחרונה

אולי הם היו סגורים בשלב מסויים ורק אחר כך פתחו את הפורומים האלה

ממש לאאנונימי (פותח)

באלי לראות אותו מחר
ממש לא באלי לראות אותו בכלל
ממש לא באלי
ממש לא
ממש.
 

אני אגידאנונימי (פותח)

לו שלא וזהו.
למה קבעתי איתו בכלל

ואוווףאנונימי (פותח)אחרונה

למה זה עלה לראשי.
אל תראו את זה אנשים

..אנונימי (פותח)

#אני מכורה לפורנו (שניה רגע אני מגדירה את עצמי מכורה?)
#אני רואה סדרות
#אני מבזבזת זמן
#יש לי מצבים של דאון כזה
#התמודדתי עם מחשבות אובדניות (ואני עדיין בלי תשובות לשאלות קיומיות)
#אני לא יודעת להגדיר את עצמי
#אני קופאת מול מצבים קשים
#יש לי אינטרנט לא מסונן
#אני עצלנית
#הרבה זמן לא התנדבתי או פעלתי למען אידיאלים
#אני מסובכת
#יש לי גנים של סרטן מכל כיוון אפשרי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(הייתיחייבתלהניחאתזהאיפשהוא)

בדיקהאנונימי (פותח)


היום כל מה שלא נגיש יותר מרשיםאנונימי (פותח)
זה נכון
זה נכון
זה נכון
זה לא נגיש וזאת הסיבה שאני רוצה את זה אבל אני לא יכולה אוף. למה אבל זה לא נגיש? כי אני רוצה? או בגלל שאני רוצה אז זה לא נגיש? פףף אני סתם פלספנית אבל צריך תשובות
...אנונימי (פותח)

פריקה

 

אני בהריון

אני לוקחת הורמונים לתמיכה

אני לוקחת עוד הורמונים לתמיכה

אני לוקחת עוד הורמונים לתמיכה

 

יש לי חולשה של הריון

יש לי---מההורמונים הראשונים

יש לי בחילה מההורמונים השניים

ההורמונים השלישיים רק התחילו

ולא נראה שהם יהיו נעימים

 

זה סוד שאני בהריון

זה סוד עוד מלפני כן

זה סוד כל ההורמונים

אבל איך אני יכולה להתנהג כרגיל?

 

בעיקרון

אני אוהבת לטייל

אני רוצה לקנות בגדים

אני רוצה להשליט סדר בחדר המבולגן

אבל זה בעיקרון

זה לא נכון להיום

 

#תודה על ההקשבה

..אנונימי (פותח)


מי כאן מבאר שבע ????שקד מהצפון


??????????????????שקד מהצפון


????????????????שקד מהצפון


הלווו הללוווו יש כאן מישהוא ????????????שקד מהצפון


נווווווווווווו מי כאן מבאר שבע ???????שקד מהצפון


טוב. אם אתם לא עונים אז אתם לא מבאר שבע ???שקד מהצפון


.........שקד מהצפוןאחרונה

מבולבלמבולבלמבולבלמבולבל

אולי יעניין אותך