בשביל מה ללמוד בישיבה?אריק מהדרום
נא לא לכתוב סיסמאות.
תודה.
אני לא יודע למה ללמוד.מאיר.

אני יודע שהלכתי בראש פתוח והתאהבתי, זה ממש ממלא אותי ואני מאושר כשאני בישיבה.

 

היה ניתן לתלות את זה באופי, אבל כשאני בבין הזמנים ובבית אני מחכה לחזור וממש מאריך את הדף יומי ונספחיו כמה שיותר למען האירוע.

בשביל מה ללמוד באוניברסיטה?אניוהוא
נא לא לכתוב סיסמאות.
תודה.
אין הכי נמיאריק מהדרום
אבל לשרשור אחר.
...ברגוע
כי זה המקום הכי טוב לגדילה בתורה ויראת שמיים.
בזכות ה"חממה", הרבנים ודיבוק חברים.
להבנות עם תוכן יהודי שישאר לכל החייםמושיקו


הישלמה1212
באמת שאלה טובה. והנפ"מ באיזה ישיבה תלמד. באופן אישי הלכתי כי זה היה לי נראה מגניב להיות ביניש. למעשה זה שינה לי ת'חיים. עברתי תהליך פנימי ומצאתי את עצמי. ככה בקצרה. למדתי במצפה רמון.
באיזה שיעור אתה אגב?אריק מהדרום
א' ככה מקסימום ב'מאיר.
לבנות לעצמך השקפה, ידיעה, חיים וכו' וכו'..נער גבעות מצוי


בישיבה אתה כפשוטו בונה את עצמך.מאזין אל הקולות
וזה נשמע סיסמא, אבל אני אסביר:
אם אתה בא בראש פתוח, ו"צולל" לתוך התורה.אתה כך מברר מה תפקידך בעולם. קודם כל. כי אולי אתה צריך להיות ת"ח עצום . גדול הדור...ואת זה אי אפשר לדעת אם לא מנסים באמת. זאת הסיבה הראשונה, הלאומית.

והסיבה השניה, האישית, כיהודים שמאמינים שהתורה היא דרכנו והיא הכל ועל פיה אנו חיים ומתקדמים כל יום, אנו צריכים ללמוד את התורה . בצורה רצינית. באמת. ואת זה כמעט ולא ניתן לעשות אם לא בישיבה. בלי טרדות מבחוץ. פשוט ללמוד ולהבין איך היא תשפיע על החיים שלי. על האמונה שלי. על ההתנהגות שלי. על הקיום מצוות שלי...
ה'שכל 'שנוטעת בנו התורה הוא רחב מני ים. והוא אחר לגמרי מכל לימוד אחר. ואם זה נשמע סיסמא, פה כבר מדובר באמונה...ועל זה אי אפשר להתווכח.
ישיבה זה לא בית חרושת לרבנים וכו'אנונימי (2)
על כל יהודי להיות תח. כל אחד והשגותיו. את זה עושים בישיבה. מי שיצא גדוייל יצא גדוייל. מי שלא, לא. אבל להיות תח זה בסיסי. (רב אברום וכו')
אתה חולק עלי? כי לא בדיוק הבנתי...מאזין אל הקולות
יש הבדל עצום בין לקבוע עיתים ביומיום. ולהיות ת"ח,שעובד למשל, לבין ללמוד בישיבה...וזאת שאלת פותח השרשור. למה ללמוד בישיבה, ולא למה להיות ת"ח...
ברור שזה בסיס. השאלה לאיזה רמה מגיעים. וכמה לומדים..
בשביל לדעת מלא מלא תורהקמנו ונתעודד

בס"ד

 

בשביל מה זה? קצת יותר קשה לענות. אבל אני מרגיש פשוט רצון מאוד עמוק לזה, יותר מנגיד כל דבר אחר שעסקתי בו עד כה.

שאלה.אנונימי (2)
אם תרגיש רצון עמוק לכפור אתה תעשה את זה?!

כדי לחשוב עמוק להגיע לאמת.
לא מפריע לך שהרצון העמוק נוגד את מה שאתה מאמין בו?אנונימי (2)
מה זה רצון עמוק?...
זה בדיוק העניין, שאין דבר כזה רצון שסותר את מה שאני מאמין בוקמנו ונתעודד

בס"ד

 

כי הרצון והדעת שניהם שכליים, ומחוברים זה בזה.

אז לא הבנתיאנונימי (2)
איך אתה *פשוט מרגיש* רצון עמוק ללימוד תורה אם זה שכלי?
למה אי אפשר להרגיש דברים שכליים?קמנו ונתעודד


אולי אפשר, אבל זה רק אחרי שהבנו אותם שכלית.אנונימי (2)
קשה לי להבין למה הרגשה של רצון עמוק זה סיבה ללכת לישיבה אם אין יכולת להסביר שכלית מה המניע להרגשה. (אין לי הסבר שכלי מסודר, אם יש לך אשמח מאוד אם תכתוב)
אני חושב שרצון הוא ממש לא שכלי.אניוהוא
רצון זה ההתעוררות הנשמה/הנפש.
לכן התפילה בנויה על התעוררות הרצון
הרבה על זה באורות הקודש ח'ג.
עניין של טרמינולוגיהאריק מהדרום
הכל שאלה אם פתחת לקסיקון זה או אחר.
יש יותר זמן מרוכז ללימוד שםארץ השוקולד
ברצוני להספיק ללמוד כל מיני ספרי קודש, הזמן בישיבה נוצל לשם כך בעיקר, פשוט זמן מרוכז להרחיב אופקים.

זו כמובן הסיבה שאינני מוצא עניין להישאר בישיבה המון שנים, כי יש שלבים בחיים בהם יש יותר זמן לכל דבר.
אם כך שתי שאלות שהן אחתאריק מהדרום
1) למה אתה לא מחכה לפנסיה כדי להעמיק בתורה?
2) למה לא התחלת ללמוד בגיל 12 בישיבה?
ובכן (מסתמא הוא יסכים עם דבריי)קמנו ונתעודד

בס"ד

 

1. קודם כל, מי אמר שנזכה לפנסיה? חוץ מזה, שברור שהראש צלול יותר וההבנה טובה יותר כשצעירים, ודבר שלישי- אחרי שהעמקת בצעירותך, תוכל להמשיך ללמוד לא רע גם בקצת זמן בהמשך. אבל אם ההתנהלות היא להפך- רוב החיים האדם לא יודע ולא מסוגל ללמוד.

 

2. באמת חבל. אבל רובנו בגיל 12 לא ברשות עצמנו והחברה ככללה לא שולחת בגיל הזה לישיבות. בע"ה זה עוד ישתנה.

עם 1 אני מסכים באופן חלקיארץ השוקולד
כי אחרי שיודעים יותר, אז גם כרגע לומדים יותר.

אבל עם 2 ממש לא הסכמתי, עיין למטה בתשובתי.
לא הבנתי למה לא הסכמת עם 2קמנו ונתעודד

בס"ד

 

למה את הזמן שבו לומדים תורה לא להתחיל מוקדם יותר?

שתי סיבות שהן דומותארץ השוקולד
1. בן אדם צריך ללמוד מקצוע והרבה יותר להתקדם הלאה אחרי הבסיס. עקרונית אבא חייב ללמד את בנו אומנות, אז ברור שהוא צריך לספק לו את הבסיס הנדרש לפחות עד גיל 18.
2. אינני מאמין שיש אידיאל להיות בישיבה שנים רבות, בגיל שהאדם מעצב את דרכו חשוב שיראה שיש עוד דברים שחשוב לעשות שאינם תורה. חשוב גם ללמוד תורה ולכן אני בעד המסלול של ישיבה תיכונית, רצוי עם עידוד ללימוד עצמי בנוסף.
השאלה היא מה זה הבסיס הנדרש וכמה צריך ללמודקמנו ונתעודד

בס"ד

 

בשביל להשיג אותו.

ואני מצטער אבל איך אפשר לחשוב שילד שרואה את ההורים שלו עובדים ישלה את עצמו שאין עוד דברים חשובים מלבד תורה?

אני מכיר כאלה שלמדו בישיבה קטנהארץ השוקולד

ועובדה שהם הצליחו.

 

ישיבה היא מוסד מאוד טוטלי וקל לאנשים להיסחף לכך, קל וחומר כשאנשים צעירים ומעצבים את תפיסתם.

 

אני מאוד מחמיר בבסיס לכל כיוון.

 

אבל זו גם הסיבה שאני נגד עיון ובעד שאנשים ירכשו הרבה היקף בזמנם בישיבה.

עברת לתמוך בצד שלי? אם הצליחו אז הכל אחלה שכולם ילכו לשםקמנו ונתעודד


אני לא רוצה שאנשים ילמדו תורה כל היוםארץ השוקולד

מוזמן לעיין במקורות שהבאתי.

 

אם תרצה, אעשה חזרה (משנה בפרקי אבות פרק ג משנה ב, גמרא בברכות דף לה עמוד א, גמרא בשבת דף קנ עמוד א וברש"י שם דיבור המתחיל "ללמדו אומנות", גמרא בקידושין דף כט עמוד ב, רמב"ם הלכות תלמוד תורה פרק ג הלכה י, טור ושולחן ערוך בהלכות משא ומתן באורח חיים סימן קנו, טור ושולחן ערוך ביורה דעה סימן רמו, חתם סופר בחידושיו למסכת סוכה דף לו עמוד א דיבור המתחיל "דומה לכושי")

 

וכהנה וכהנה

תשובה אחת שתענה על שתיהן לפחות במידת מהארץ השוקולד
יש חשיבות בלהיות אדם מפרנס ולעסוק במלאכה ולא רק לשבת וללמוד כל היום, (ניתן להרחיב בכך רבות אבל בתור התחלה מוזמנים לעיין בפרקי אבות פרק ב משנה ג אם אינני טועה, גמרא ברכות דף לה עמוד א, הלכות תלמוד תורה ברמב"ם בפרק ג הלכה י, הלכות משא ומתן בטור ובשלחן ערוך בטור אורח חיים סימן קנו, הלכות תלמוד תורה בטור ובשלחן ערוך בטור יורה דעה סימן רמו סעיף כא אם אינני טועה (לא מזיק לעבור על כל הסימן ).

לכן, בגיל שאמורים לעבוד ו/או ללמוד לקראת העבודה, אז אעשה זאת וכיום אני סטודנט.
אבל יש גיל שהוא עדיין סביר לפני שמתחילים לעבוד, כגון הזמן בבית ספר/תיכון/צבא/הטיול הגדול. באותו זמן, אני יכול להקדיש חלק מאותו זמן כל עוד זה על חשבוני לשבת וללמוד תורה.

ממילא, בתיכון הציפייה היא שאלמד לקראת אומנות וגם אלמד תורה (ולמדתי תורה מעבר לדרישה הלימודית בישיבה התיכונית בה למדתי).
לכן יכלתי לפנות עד גיל 23 (שהיה נראה לי גיל סביר לא ללמוד עדיין באוניברסיטה) את הזמן כדי להרחיב את ידיעותיי בתורה.

מקווה שהיה מובן

נ.ב לא דיברתי על העמקה אלא על הרחבה והמבין יבין
מה שעבר לי בראש זהיהודה פ.

פרק זמן שבו אין לך משימות על הראש ואתה כמעט לא מחויב לשום דבר, שבו אתה יכול לצלול ולהעמיק בתורה בחופשיות ובבירורים עצמיים. זה זמן שאתה בוגר מספיק ויכול לברר בעצמך.

הישיבה נותנת לך רבנים ושיעורים ואת היכולת הנפשית לברר דברים וללמוד בחופשיות. אם היה לי את הזמן רק לא במסגרת ישיבה-אני לא בטוח שהייתי לומד ברמה של ישיבה. המקום והאנשים גם גורמים להתעלות ולרצון הזה.

אין, פשוט זמן לצלול בעולם התורה..

תגדיר ישיבהסתם 1...
בכלליות כל תחום יש ללמוד אצל המומחים בתחום ואצל מי שיודע ומתאים ללמד.

הישיבה האידיאלית צריכה למלא את התנאים הנ"ל ולהיות כתובת ללומדים כמו שהיה תמיד- בית מדרש, ישיבה.

כיום אינני יודע אם זה המקום המתאים לגדול בו בלימוד התורה אבל...
מאחר ואין מתאים ממנו, לרוב, אז נתפלל שישתפר.
אני בעד הצעהארץ השוקולד

העלית פה חומר בבקשה לפיצוץ

 

יש לי שתי בקשות:

1. אם מפתחים על זה דיון, בשרשור נפרד למען הנוחות בבקשה.

2. לקרוא לי גם, כי אני רוצה לתמוך בך

אם לא הובן, זה תגובה לסתם 1...ארץ השוקולד


חחח 👍סתם 1...אחרונה
ישיבת הסדר בסגנון מכינהSnoopy821

הי

 

מחפש לבן שלי ישיבת הסדר בסגנון קרוב יותר למכינה, פחות לימודי גמרא ושילוב של הכנה פיזית.

 

תודה

לא עולה לי מקום כזהפתית שלג

אם הוא מחפש דוקא הכנה פיזית לצבא הוא יוכל למצוא את זה בעיקר במכינות.

יש מכינות בסגנון קרוב לישיבה, עם רמות לימוד שונות. ישיבות בסגנון של מכינה אני לא בטוח שקיים.

ישיבות לעומת זאת בדרך כלל מתמקדות בהכנה הרוחנית והערכית לצבא ופחות בפיזית.

 

ואם הוא מחפש בעיקר פחות לימודי גמרא, יש ישיבות הסדר שאפשר למצוא בהן את זה. או פחות לימודי גמרא, או הנגשה משמעותית הרבה יותר, וסגנון שונה של התלמידים.

יש בברוכין "ישיבה קדם צבאית"ברגוע

לא מכיר אישית, אבל נשמע מתאים למה שכתבת

עד כמה שידוע לי זה בדיוק להפךהסטורי
(גם לא מכיר מבפנים) מבחינת המסלול זה מכינה, מבחינת התוכן - ישיבה.
מנסה להבין מה בדיוק ולמההסטורי

ומה הוא רוצה?


אם לא מתאים לו לשבת ולשקוד על תלמודו, למה לעשות מסגרת של הסדר?

(כמעט אשאל, מה ההצדקה לעשות פחות מכולם צבא, למי שלא יושב ושוקד על תלמודו?)


כמובן, יש ישיבות הסדר פחות עמוסות ושיש בהן יותר לימודי אמונה וכד'. אולי מעלה אפרים תתאים, אבל צריך לדייק מה רוצים.

תגובהSnoopy821

הוא פחות מתחבר ללימודי גמרא, אני מעדיף שיתגייס במסגרת הסדר כדי שיתגייס ביחד עם החבר'ה גם אם הוא יחליט לחתום ויתור בהמשך.

אם היתה מכינה עם גיוס של החבר'ה ביחד זה היה השילוב המושלם.

ומה הוא מעדיף?הסטורי

סליחה שאני לא בדיוק עונה לשאלתך, אבל עד כאן לא כתבת מילה אחת על מה הוא רוצה, רק על מה אתה רוצה. אם מה שאתה מחפש, זה מה שהוא רוצה, תתעלם מהמשך ההודעה שלי, תבדקו אולי ישיבת ההסדר מעלה אפרים יכולה להתאים.

 

זה יפה וטוב שאתה רוצה שהוא ילמד בישיבה, אבל צריך להפנים שלכיתה א' אנחנו רושמים את הילד, לכיתה ט' בשיח עם הנער, עדיין אנחנו רושמים. לשיעור א' הבחור בוגר ורושם את עצמו למקום שליבו חפץ.

 

טוב מאוד אם יש לכם שיח פתוח וכנה, כזה שאתה מצליח להיות קשוב לבנך ולמה שמעניין אותו, למה שמטריד אותו למה שמשמעותי לו בחיים ואתה גם יכול להכווין אותו, לעזור לו למקד נכון לשוחח על סדרי עדיפויות וכד'.

 

אבל, אין יותר גרוע מהורה שמנסה לכפות על ילדיו הבוגרים את חלומותיו שלו, כשזה לא מתאים לבחור עצמו. לאורך השנים ראיתי יותר מידי פעמים, שדווקא אלו שלהורים שלהם היה מאוד ברור מה הבחור אמור לעשות כשלבחור זה לא התאים - בעטו הכי רחוק וההורים הפסיקו להיות בשבילם כתובת משמעותית, לא רק בנושא הספציפי, אלא בכלל.

 

תגובהSnoopy821

ברור שזה בתיאום אתו, אני לא יכפה עליו משהו שהוא לא רוצה.

מאחר ויש כל כך הרבה ישיבות בסגנונות שונים, חכמת המונים והמלצות אישיות זאת דרך לףשיכולה לעזור לקבל החלטה

אז כדאי שיתייעץ עם הר"מ הנוכחי שלוהסטורי
בד"כ יש להם מושג.


ישיבות גם שולחות נציגים לדבר בישיבות התיכוניות ולהציג את עצמן, שינסה לראות למה הוא מתחבר.


אגב, מאוד ממליץ לעשות שבו"שים אמתיים, של כמה ימים טובים כולל שבת. אם מגיעים למקום רק לכמה שעות, כמו שעושים הרבה חבר'ה היום, לא באמת מתרשמים מאווירה של מקום.

ממה שאני מכיר0IQ4U

נהריה - יש אפילו חדר כושר

איתמר אווירה קרובה מאוד למכינה ישיבתית,

 

 אני לא רוצה להוציא שם רע אבל רוב ישיבות ההסדר אין לימודיפ רציניים אז הם דיי דומות למכינות (יש זמן לאימונים פייזים וכמובן מנטלים והכנה לצבא מכל הבחינות גם ההלכתית וגם תמיכה של רמים בזמן השירות) ... כמעט כל ישיבת ההסדר  בלי 3 סדרי גמרא.... 

 

האלה שיותר קרובות לישיבות גבההות (אווירה יותר רצינית) זה ישיבות כמו מעלה אדמים, הגוש, כרם ביבנה, מדברה כעדן שבי חברון וכו' 
החסרתי הרבה שיובת זה בהערכה גסה מאוד שהשם יסלח לי , כל השאר בערך זה באמצע בין ממש רציני לבין אווירה של מכינה 

יש בדבריך לא מעט אי דיוקים ואולי אפילו הוצאת שם רעהסטורי

יש כשבעים ישיבות הסדר, יש בהן סגנונות שונים ומגוונים. חלקן באמת עם הרבה לימודי אמונה ואווירה יותר משוחררת. בחלק גדול, רבות מאוד ממה שציינת יש בהחלט שלושה סדרי גמרא ולימוד רציני מאוד.


(לא שזה מאוד משנה, שבי חברון היא ישיבה גבוהה, גם מדברה כעדן מוגדרת כישיבה גבוהה, למרות שאפשר לעשות שם הסדר והרוב עושים בשלב מסויים מאוחר מהסדר רגיל).

מה שתגיד .0IQ4Uאחרונה

אך אין בכוונתי להוציא לעז וידוע שיש ישיבות עם יותר או פחות שבאבניקים ואווירה יותר או פחותץ לוחצת וכזה 

מכיר מלא שעשו הסדר משני הישיבות הנל ואני יודע שכל שיעור שם עושים יוצאים הרבה להסדר אח שלי היה איתם במחלקה . לכן אני הזכרתי אותם בתור ישיבות ההסדר , יש לי גם חברים שעזבו ישיבות כמו מרכז ובית אל בשביל לעשות ההסדר...
לכן אני אומר שמבחינתי ישיבה שאפשרי לעשות בה ההסדר בלי לעזוב את הישיבה היא הסדר לא משנה לי איך קוראים לה מבחוץ, לצורך הדוגמא ישיבת איתמר נקראת ישיבה גבוהה 

אך למעשה הרב יהושוע וון דייק יותר מסתם מעודד את הבחורים לעשות ההסדר (יצא לי לעשות איתו שיחה בנדון) ויוצא שבשיעור אולי אחד או שניים עושים גבוהה והשאר ההסדר....

ביינישיםהרשפון הנודד

אשמח לדעת מה נותן לכם מוטיבציה ללימוד גמרא בישיבה?-בתוך אחד שקשה לו ממש ללמוד לימודי גמרא והלכה בגלל שזה מרגיש לי קצת מנותק ממני

היעדים הקבועים, האפשרות להעמיק, החברותאפתית שלגאחרונה
החייאה?טעמי🍫
בס"ד


אז מנסים להחיות את המקום?

יופיטעמי🍫
בהצלחה לנו✨️
איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
באזור ירושליםטעמי🍫

מעדיף לא לפרט

 

אתה?

גם באיזורשמיניסט באמ"ש
לא מפרט
גם באזוראיגנוטוס פברלאחרונה

לא מפרט

למה לא?פתית שלג

רק צריך להתקין בוט שימנע מלכתוב הודעות בזמן הסדרים..

יש כזה, אני יודע איך מתקינים לטלפוןשמיניסט באמ"ש
אגב, איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
זה נראה פורום מענייןמקפיצים נטושים

אולי נחייה אותו?

אני בעדשלג דאשתקד
יאללה לעבודה, תעלה דברים מעניינים ונגיב לך
אני במשבר. עמוק.מקפיצים נטושים

יושב בזמן סד"ע ומסתכל בפורומים של ערוץ 7.

איך יוצאים מזה?

לפי ההקפצות שלךשלג דאשתקד

נראה לי שישבת כאן כבר מסדר בוקר.

אבל יאללה תעלה סוגיה שהיית אמור ללמוד היום, או הסוגייה אחרונה שלמדת לפני המשבר, ונתחיל להתפלפל כמו בני ישיבות.

אני כאן

לאלא סד"ב לא הייתי פהמקפיצים נטושים
בלאגן, צריך לחשוב..מקפיצים נטושים

תחילת גיטין.

תקנת בפנובפ"נ,

מה קורה אם לא קויימה?

סחתן עליך!שלג דאשתקד

זה מסובך אחי,

לפי רבה - אם בית הדין חושש שהגט לא נכתב לשמה, אז אין המון מה לעשות... והחשש מתעצם לגעת תוספות (ב שבני חו"ל חולקים על ההלכה "וכתב לה - לשמה". כמובן ש"לאחר שלמדו" זה יותר קל כמו שהגמרא אומרת בהמשך. (אגב נדמה לי שהראב"ד פוסק כדעת רבה, כלומר שרבה אית ליה דרבא אז תכלס חוששים לשני הדברים).

לפי רבא, בגדול העניין יותר קל, כי הבלגן הוא למקרה שיהיה ערעור (כי אם אין ערעור אנחנו לא חוששים מעצמינו, כי משום עיגונה הקילו בה רבנן, כמו שכותב התוספות בתחילת הדיבור האחרון בדף ב.). עכשיו תראה, בעיקרון רשי בדף ג. נותן שני פירושים מה עוזר הפנוב"נ לפי רבא: 1. מרגע שהשליח אומר, הבעל יתבייש לערער. 2. הבעל עצמו כבר לא יהיה נאמן. ככה שתכלס אם לפי הפירוש הראשון, אז אין כאן עניין גדול.

מצד שני, צריך לקחת בחשבון את מחלוקת התוספות בדף ג. (בדעת ר"י), שגם אם הבעל מערער לא מאמינים לו, לעומת דעת הכפתור ופרח (נדמה לי איפשהו בפרק י) שאם הבעל עודה בלגן אז מאמינים לו ופוסלים את הגט. כך שהאמירה של בפנוב"נ או הכרחית או כמעט חסרת משמעות, ואז זה בעיקר כמו שאומר התוספות ש"בעל מידק דייק" הכוונה שמתלכחילה הוא מדייק ונזהר, וזו המטרה של האמירה.

הקיצור, לפי רבא זו תקנה שבאה להגן על מצבים מסובכים ולא ממש פותרת בעיות ספציפיות. אז זה לא נורא כל כך. אבל לפי רבה זה די בלגן אם הבחור לא אמר... (למרות שבפיכח ונתחרש לא גזרו חכמים, כך שאולי זה לא סוף העולם, כי רוב בקיאים הם).

לכבודך פתחתי את הגמרא בפנים שלג דאשתקד

מתוך רצון לא רק לקשקש מהזיכרון...

אז ככה, אם השליח לא אמר בפני נכתב וכו', זו מחלוקת בין רבי מאיר לחכמים בברייתא בדף ה:, והלכה כדעת חכמים שזה לא נורא רק שיחזור ויעשה את הפעולה ויאמר.


ולגבי השאלה מה קורה אם הבעל מערער אחרי שאמר בפנוב"נ, אז ראיתי שכבר בירודלמי יש התייחסות לזה ונאמר כך: "אמר ר' יוסי: חומר שהחמרתה עליה מתחילה שיהא צריך לומר בפני נכתב ובפני נחתם, היקלתה עליה בסוף שאם בא ועירער עררו בטל".

וואו, רצינימקפיצים נטושים

מבחינתי באמת הדיון מתחיל מהמח' תנאים הזו;

לפי ר"מ כל המשנה בגיטין ממטבע שטבעו חכמים הגט פסול, שזה מעניין כי לכ' מדאורייתא כשר, בעצם, היא עדיין נשואה ומותרת לבעלה הראשון? רק כי השליח לא אמר בפנופ"נ,
 

לפי חכמים - כשר, אז מה התוקף של התקנה? מה קורה אם לא מקיימים אותה? הכל טוב?!

לא נראה לי שחכמים כזה סבבהשלג דאשתקד

הרי הברייתא בעצמה ממשיכה "כיצד יעשה...". השאלה היא מה קורה אם הוא לא עשה את זה.

מצד שני, באמת לא מובן מה הטעם של רבי מאיר. הרי תכלס מדובר בחשש רחוק, כי רוב הדיינים בקיאים בלשמה (וכאן רבי מאיר לא אמור לחשוש למיעוטא, כפי שמסבירה הגמרא), ומן התורה עדים החתומים על השטר נעשה כמי שמחקרה עדותם בבית דין. אז למה היא פסולה מן התורה?


(נדמה לי שיש תוספות בדף ה על חלק מהנושאים האלה, אבל אני כבר צריך ללכת לישון כדי לקום מחר לסדר בוקר )

אשריך אתהשלג דאשתקד
יאללה תשתף מחר בחידושי סדר בוקר!!
אח... היה שיעור, עם המון חידושיםמקפיצים נטושים

אבל לא מספיק הייתי מרוכז בו,

 

לפתע עלתה לי התובנה שבעצם הסוגיא שלי בסדרי בוקר בשבועות האחרונים היא זו; 'ריחיים בצווארו ויעסוק בתורה'?!

תקשיב נשמה טהורהשלג דאשתקדאחרונה

מסכת גיטין אחת ה.... פשוט אחת המדהימותתת!!!

יש בה כל כך הרבה פרטים והיבטים, שהסיכוי להתעמק ולהבין הכל, זה כמעט אפסי. תסתכל רק על הסוגיה של רבה ורבא, איך אותה מדנה יכולה לקבל משמעות גם של שאלה הלכתית עקרונית (לשמה) וגם של שאלה עובדתית (קיום השטר) ואתה עומד מול משנה עם 100 דוגמאות (גבולות הארץ? סמוכות ומובלעות? עולי בבל ועולי מצרים - לפי רהינו תם?) ועוד משפטים דו משמעיים ושאלות טכניות של שליח להולכה, הבאה וקבלה; אישה שהביאה, עבד שהביא, בעל שהביא; עד נעשה דיין; עדי חתימה או עדי מסירה (וכמה שיטות מפשרות...). חתיכת סלט לא הגיוני, וזה עוד לפני שכל המצב מתהפך - לאחר שלמדו, מלתא דלא שכיחא וכו וכו.

נראה לך שאפשר לעשות את זה תוך כדי שינה? או תוך כדי ריחיים על צווארו???

עזוב אותך, אל תנסה לבלוע הכל. קח את מה שהכי הכי חשוב בישיבה: האווירה, החידוש, היצירתיות והרעיונות שעולים. אהבת תורה מהברק שלה. זה ימלא לך מצברים וזה מה שחשוב לך עכשיו!!

אתה הרי מכיר את הסיפור על "עולא אקלע לבבל" (בתענית וגם בפסחים), שבהתחלה היה מאוכזב איך אנשים שככה חוגגים לא לומדים תורה, אבל בדיעבד הוא הבין שהאנשים כל כך סובלים שצריך להודות שמישהו בכל זאת לומד תורה...

תשמח שאתה מנסה, שאתה משקיע, שאתה רוצה. תשמר את זה! בסוף תצליח ובענק!!!

ואל תשכח שאתה גם חייב: "וכי עני היית יותר מהלל?" (הסיפור הידוע ביומא)

חברים, אני בסגנון של ישיבות ברמה משכלית מאוד גבוההיונתןzxcv
עבר עריכה על ידי שדמות בחולות בתאריך כ' בשבט תשפ"ה 11:58

אני בן 25 מחפש עכשין ישיבה ברמה גבוהה כמו שיח יצחק באפרת למי שמכיר, 

כרגע מחפש באזור הצפון.

מבקש לא להכנס לדיונים על ישיבות ומה טוב ומה פחות 

אלא לגופו של עניין אם משהו יכול לעזור לי 

תודה רבה לכולם

למנהל היקר שמחק את התגובה שליפשוט אני..

היית יכול כבר לתקן את הטעות בכותרת, על הדרך

..קעלעברימבאר
עבר עריכה על ידי קעלעברימבאר בתאריך כ"ב בשבט תשפ"ה 16:38

..

אתה מחפש ישיבה בסגנון של שיח?קעלעברימבאר
אם הדגש העיקרי הוא על הרמה ההשכלתית הגבוההקעלעברימבאר

אז בצפון נראה לי זה מעלה גלבוע (לא כזה מכיר אבל נראה לי).

במרכז יותר אז יש את הר עציון, מעלה אדומים, ירוחם, עתניאל, מחנים, אורות שאול בתל אביב.

אם אתה מחפש משהו כמו שיח (סגנון הרב שגר אם אני לא טועה?) אז נראה אולי מחנים או עתניאל? לא זוכר בדיוק. בצפון לא יודע אם יש כזה סגנון אולי יש במעלה גלבוע אבל לא יודע באמת. ולא יודע מה הסגנון בנהריה או עכו

יש לך עוד פרטים על מעלה גלבוע?יונתןzxcv

וכן מחנים

לא יודע עוד. אפשר לבדוק באתר שלהם. אני יכול לשאולקעלעברימבאר

מישהו שאני מכיר שלמד במחניים, אם זה חשוב

או שיש כאן מישהו שמכיר את ישיבת מחנים טוב?קעלעברימבאר

או מעלה גלבוע?

בסגנון שיח יצחק יש את מעלה גלבועפתית שלג
מעלה גלבוע הם בסגנון הרב שגר?קעלעברימבאר
נשמע לי שכןפתית שלג

אבל אני לא מספיק בקיא בהגותו ובישיבה הנ"ל..

אגב ברוח השכלתית רוחנית ויותר שמרניתפתית שלג

יש את ישיבת ראש פינה

בית מדרש ראש פינה 

דוד שלי שם, כדאי לךימח שם עראפת
הצלחת לברר על ישיבה?קעלעברימבאר
מגדל העמקyys

ממליץ מאוד לבדוק את ישיבת חב"ד במגדל העמק.
מקום שלומדים בו ברמה מאוד גבוהה, עם סגנון חשיבה שמדמה את הסגנון המקורי של חסידי חבד לדורות - עם חקירה מעמיקה ודורשת אמת מוחלקת... שווה לנסות!

למה אתה מתכוון רמה משכלית גבוהה?קעלעברימבאראחרונה

אם הכוונה לרמת לימוד גבוהה אז יש את קרית שמונה באזור הצפון והמון ישיבות באזור המרכז וירושלים

ויתוראנונימי404

מישהו יודע אם אני חותם ויתור ואני באמצע מיונים (ספציפית עתודה) אז יגייסו אותי ישר או שהצבא נותן להמשיך להתמיין?

לימוד בשפת אמתפלוני אלמונ

מי שבקיא יודע בכתבי בעל ה"שפת אמת" על התורה והמועדים(ואולי גם בספרים אחרים) ויכול להמליץ על בין 3-4 קטעים יסודיים וחשובים בלימוד תורתו לכבוד יום פטירתו ב-ה בשבט אשמח שישלח בהודעת וואטסאפ(ואם אין אז סמס) למספר 050-220-3441

רלוונטי עד ראש חודש שבט תשפ"ה, תודה מראש

דיכאוןאנונימי404
אני שנה א ואני ממש לא מתחבר להסדר, זה עושה לי דיכאון... מה לעשות? אם אני חותם וויתור ישר מגייסים לצבא?
אם זה עושה לך רע, כדאי לעבורארץ השוקולד
אולי לצבא ואולי לישיבה אחרת, תלוי מה עושה לך רע.


אם זה דיכאון אמיתי, כדאי לשתף דמות מקצועית וגם רופא צבאי.

^^פתית שלג

ואולי למכינה

כדאי להתייעץ עם דמות בעולם האמיתי ..אגוז16
בהצלחה
דרוש כובד ראשנקדימון

ההחלטות שתקבל יכולות להיות משמעותיות ובלתי הפיכות, ולכן קודל כל חשוב שתשים לב לזה ותשקול צעדים בזהירות.


כמו שאמרו פה, ייתכנו כמה סוגי קשיים:

1. קושי בלימוד ובסף הדרישות הישיבתיות - כנראה מרבית האנשים חוטפים איזה שוק כשהם מגיעים לזה, אבל זה טבעי. האם ניסית לדבר עם ר"מ בישיבה שרתה נמצא בה? יכול להיות שבירור פנימי כזה יעזור לך להתפקס ולמצוא את המסלול שיהיה טוב לך.


2. חוסר התאמה עם הישיבה - זה קורה. למרות שחיפשנו ועשינו שבושים, אולי בחרנו לא נכון. יכול להיות שמעבר לישיבה אחרת זה כל מה שאתה צריך. סגנון לימוד אחר, סגנון חברתי אחר, סגנון אחר של גישה, מיקום אחר, וכדומה. אולי ישיבה גבוהה ולא הסדר, אולי מכינה ולא ישיבה. יש כל מיני אופציות, ואולי אתה צריך משהו מהאפשרויות האחרות.


3. רצון לצבא - יכול להיות שפשוט הצבא מדבר אליך חזק. זו גם אפשרות. באופן אישי אני חושב שתקופה בישיבות/מכינות זה חשוב לעיצוב העולם הפנימי שלך (מידות, תפישת עולם, עולם רעיוני), להרחבת ההשכלה התורנית שלך (הלכה, גמרא, ספרות אמונית, וכו), וליציבות מנטלית שנולדת משני הדברים הקודמים.

אגב, אם בעניין הצבא מה שמפריע לך זה העניין של שירות מקוצר, אז זה פתיר. אחרי שתסיים את תקופת הישיבה שלך, אתה בהחלט יכול להתגייס באופן רגיל. אבל בשביל זה אתה צריך ישיבה גבוהה או מכינה.


ואם אף אחד מאלה לא נראה לך מתאים, אולי הבעיה היא אחרת ושווה לשקול לפגוש איש מקצוע. אבל אלה החלטות שלא כדאי לקבל לבד, כדי לא לעשות טעויות אימפולסיביות.


בהצלחה רבה!

^^^ אם כי ההחלטה בסוף שלךארץ השוקולד
תתייעץ עם דמויות שמכירות אותך ואת המקומות אבל ההחלטה שלך
תמיד ההחלטה בסוף היא של האדםנקדימון
אבל מכיוון שמדובר בהחלטה שיכולה להיות בלתי הפיכה ויש לה משמעויות לשנים קדימה אז כדאי לעשות את זה בחוכמה, בשיקול דעת, ועד כמה שאפשר מתוך יישוב הדעת.
מסכיםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך