הסבא האשים את רבי נחמן בנטייה לשבתאות ולפרנקיזם. הוא הזהיר את אנשיו שלא יעיינו בספריו, ובפרט בספר 'ליקוטי הלכות' שחיבר רבי נתן שטרנהרץ שבו עירב קבלה והלכה. כמו כן החשיב את מה שרבי נחמן דרש מחסידיו לנסוע אליו בחיי חיותו ולעלות על קברו, בבחינת עבודה זרה, והיה צועק על כך.
הסבא משיפולי ונחמן השבתאיבנימין גורלין
קורה שטועים..מבקש אמונה
זה כל כך טרוליetamaryאחרונה
היארצייט שלו היה השבוע אגב, בו' תשריאלעד
סבא ישראל?אוהב אותך ה
חח לאאלעד
מי?אוהב אותך ה
השם ישמורetamary
איזה אנשים שיש כאן.
כן, סבא ישראל אעלק
חס ושלום ..מה אתה מזלזל אני בחיים לא יזלזל בו חשבתי שמיאוהב אותך ה
שאמר את זה יתכוון ...אחי ברוגע אני חסיד חבד ולא הבנתי במי מדובר
אתה חסיד חב"ד ולא יודע מי הסבא משפולי????etamary
זה אפילו מצייר אותך באור יותר גרוע.
הסבא משפולי היה האדמו"רים הקרובים ביותר לבעל התניא ודמותו מפארת הרבה מאוד סיפורים מהתקופה של ראשית חסידות חב"ד.
אז מילא אם היית ננח, ולא היית יודע מי זה, בסדר.
הננחים ידועים בכך שהם לאא ממש בקיאים בעניינים מחוץ לחבישת פונפונים ומוסיקת טראנס.
אבל חבד"ניק.... אוי ואבוי.
אני לא בקיא כל כך אני רק שנה נמצא בצל החסידות מה שבטוחאוהב אותך ה
שאתה מזלזל
מה יעזור לי שאתה אומר את זה במקום להשקיע מאמצים על לכתוב את זה תשקיע מאמצים כדי להסביר לי....
אתה מוזמן לקרוא על הסבא משפוליetamary
הנה קישור לחב"דפדיה.
יש שם על הסבא ועל הקשר שלו לאדמו"ר הזקן.
יש ניגון של הסבא שנקרא הפ קאזק, שהוא עדיין מאוד פופולארי בחב"ד
הנה בביצוע אברהם פריד
יש טענה שהחבדניקים כל אוהבים את הופ קוזאק בגלל שהברסלבים מתעצבנים ממנו, אבל נראה לי שהיום מרבית הברסלבים כל כך נבערים בתולדות החסידות שאין להם מושג במה מדובר.
שטויות, פרופסור גרין הוכיח שההאשמה בשבתאות היא זיוףetamary
כנראה שפיברקו את המסמך הזה ארבעים שנה לאחר מות הסבא.
היה בינהם סיכסוך על רקע כלכלי.
רבי נחמן עבר בשנת 1800 בערך לגןר בעיירה זלוטפולי ( היום נקראית נובומיהורוד באוקראינה) והעיירה הזו הייתה קרובה מאוד (כ32 קילומטר) לשפולא והחסידים בזלוטיפול שילמו פדיונות לסבא משפולי והוא חשב בצדק שרבי נחמן גוזל לו חלק מהפרנסה.
שנתיים אחר כך רבי נחמן עבר לברסלב והסכסוך הסתיים.
עוד שטות מטומטמת שנכתבה כאן זה שהסבא הזהיר את חסידיו לא לקרוא בספר הלכות.
ליקוטי הלכות הראשון יצא בסביבות 1850, הסבא נפטר ב1811. ברור שזו שטות.
מצאו הרבה ראיות לשבתאות ופרנקיזם בכתבי ברסלב , אבל המציאות האלו הן בספרים כדוגמת "שיחות הר"ן" שיצאו לאור אחרי מותו של הסבא, אז מה שנראה לי שאויבי ברסלב ניסו להשתמש במחקרים מודרניים, כדי לטעון שאלו הסיבות לסכסוך בין הסבא משפולי לרבי נחמן, אבל אין לטענה הזו שחר.
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
געגועצאצא
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
תודה!רק להידבק בצדיק
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אומןאשר ברא
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!