להצביע דחוף בעד הזכות של העם היהודי על עיר האבות:
נסיעות לחברון -- בעקבות נסיונות הממשלה להסיח את דעת הקהל משאלת זכות יהודים לחיות בבתיהם החוקיים:
*מירושלים, לחברי חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי ואורחיהם, ביום ו' הקרוב (כ' טבת, תשס"ו, 20 ינואר). ההסעה מבנייני האומה בירושלים בשעה 8:45 בדיוק, תחזור עד השעה 13:00. עלות הסיור 25₪. להרשם מראש במשרדי החוג (08-9460834 או 050-7309460 ) יש להשאיר הודעה עם שם, מספר טלפון, וכן מספר משתתפים.
* מרעננה - גם כן ביום ו' הקרוב (כ' טבת, תשס"ו, 20.1.06) ב-6 בבוקר. להרשמה: אילן, 09-7746129 או lanes@bezeqint.net
* מרחובות, בעוד שבוע, יום ה' 24.1 ב-18:00, חוזרים בחצות. 50 ש"ח. להרשמה: 089421060 או shmuels@netvision.net.il
מכתב פתוח למנהיגי הימין: הבו לנו עבודה!!
המטה למען איחוד היהדות:
מאמץ רב מושקע על ידי רבנים ואחרים בניסיון לאחד את המפלגת הדתיות והלאומיות לרוץ ברשימה משותפת לכנסת.
אם אתה\את רוצה לעזור פנו לנעם בוסקילה – 0525-977050
להחתמת העצומה: www.ichud.pri.co.il
טלפון לקבלת לתרומות: 02-6515636
כנס "חילונים בעד האיחוד-הלאומי" בעמק יזרעאל
מחר!!! יום ה' 19/01 שעה 20.00. ח"כ דר' אריה אלדד ישא דברים
לפרטים -- בעז דרומי 0528/717779
הגיע האפוד הכתום! אפודים זוהרים כתומים לנהגים, לרוכבי אופנים ולהולכי רגל עם תו תקן וכיתוב לא נשכח!
המחיר 20 שקל - ניתן לרכוש בעיר.יישוב שלך ממי שהתנדב להפיץ באזורך. פנה mpisga@gmail.com
כדי לברר האם יש מפיץ-מתנדב במקום מגוריך.
* כמו-כן דרושים מתנדבים-מפיצים נוספים, בכל הארץ, שמוכנים לרכוש לפחות 15 אפודים ולהפיץ אותם הלאה בתשלום.
* חנויות שרוצות לקנות מלאי של אפודים כתומים וכן
* מוסדות צדקה שרוצים להעניק את האפודים כשי לתורמים -- מתבקשים ליצור קשר עם מטה א"י בפסגת זאב, בדוא"ל הנ"ל או הטלפון למטה, 054-4388665
* כיתות או קבוצות של בני נוער שמעוניינים לרכוש לפחות 15 אפודים במשותף - גם כן מוזמנים לפנות
חברון:
שכונת מצפה שלהבת (ה"שוק") בחברון
ראה גם: http://www.hebron.com/news/mitzpeshalhevet.htm
http://www.hebron.com/news/invasion.htm
http://www.hebron.com/news/invasion-part2.htm
http://www.hebron.com/news/part3-invasion.htm
המקום נמצא כיום בחדשות ובמוקד התעניינות, אך הסיפור החל לפני מאות שנים, כאשר היהודים רכשו את אדמת הרובע היהודי העתיק בחברון, והקימו קהילה קדושה, ובה רבנים וגדולי תורה, בצד סוחרים ועובדי כפיים.
לפני 77 שנים, בשנת תרפ"ט (1929), תקפו ערבים את הקהילה, רצחו באכזריות נוראה 67 יהודים, ופצעו עשרות. הניצולים היהודים גורשו. הערבים גזלו את הרכוש, ושדדו את הבתים. שלטון הכיבוש הירדני השתלט על הנכסים והעביר אותם לערבים.
הרובע היהודי נחרב והפך לאשפתות. בית הכנסת אברהם אבינו הפך לשירותים ודירי בהמות. על חלקו הדרומי של הרובע בנו הערבים שוק ירקות. והיהודים - האמינו שיום יבוא, עם ישראל יחזור לעיר אבותיו, והנכסים השדודים – יוחזרו לבעליהם.
אבל, למרבה האכזבה, זה לא קרה.
בתשכ"ז שוחררה חברון, אבל הרכוש היהודי השדוד – לא הוחזר לבעליו. ממשלות ישראל המשיכו להשכיר את הנכסים היהודיים – לרוצחים ולפורעים הערבים...
בדור האחרון נגאל במאמצים רבים, חלק מהרכוש היהודי; בית הכנסת "אברהם אבינו" נבנה מחדש, ויהודים שבו לעירם. חנויות ה"שוק", שהוקם על אדמה יהודית, הועברו לפני כעשר שנים למקום חלופי, מסיבות בטחוניות. המבנים נשארו ריקים ונטושים, ולערבים אין בהם יותר כל זכויות. בעלי הקרקע, "כוללות הספרדים מגן אבות", ביקשו מהיישוב היהודי בחברון לגאול את המקום וליישבו ביהודים. אך הממשלה סרבה.
לפני כארבע שנים, לאחר רצח התינוקת שלהבת פס בירי צלף מרצח ערבי, נכנסו משפחות יהודיות למבנים העזובים, התגברו על הקשיים והצפיפות והקימו את שכונת "מצפה שלהבת", על שם התינוקת שלהבת פס הי"ד.
נושא ההתיישבות במקום הועבר לועדת ערר. רוב שופטי הועדה שדנו בנושא המליצו להשכיר את המקום לתושבים היהודים, ובכך תמכו גם משפטנים בכירים. אך היועץ המשפטי לממשלה דרש לגרש יהודים מנחלתם בת מאות השנים, אותה קנו בדמים, בנימוק המחריד: "שלא יהא חוטא נשכר"...
לפני מספר שבועות הודיעה הפרקליטות לבג"ץ כי היהודים יצאו עד 15 בינואר, ואם לא – הם יפונו עד 15 לפברואר. כמו כן הודיע משרד הבטחון כי ישנה כוונה לבטל את שכירות הערבים ומעמדם כ"דייר מוגן", ולשקול השכרת המקום ליהודים. חידוש זה הוא חשוב, אך כמובן אינו מספיק. היישוב היהודי בחברון תובע צדק מלא ומיידי, ומתכונן למאבק על נחלת אבותינו, שנקנתה בדמים ובדמים.
אך בעוד המגעים לפתרון הסוגיה בעיצומם, הגיעו כוחות משטרה והמנהל האזרחי לחלק לתושבי המקום צוי גירוש. הציבור במקום ואוהדים נאבקו בעוז נגד חלוקת הצוים, והם אכן לא חולקו. רבים עדיין מקוים ומאמינים שיש סיכוי לפתור את הנושא בהסכמה, כדי שיהודים יוכלו לשוב ולגאול את נחלתם בעיר האבות.