יודעים מה?תכלית הכוסף

לא באלי ללמוד אמונה. אוקיי?

לא רוצה כוזרי. לא רוצה מהר"ל. לא רוצה מורה נבוכים. לא רוצה.

לא רוצה להסתבך בכל מיני פילוסופיות מסובכות.

 

רוצה להאמין בפשיטות. להאמין, בלי לדעת. 

להאמין. כי אבא כ"כ טוב.

וואו, ממש.. הלוואירכה כמים


תעשה הפרדותיחידי
מהר"ל ומורה הנבוכים זה לא אותו דבר.
ועוד משהו.
זה לפעמים לא מחזיק. ואני אומר את זה בתור מישהו שסולד משיעורי אמונה, ומהעיסוק בכלל בצורה הזו.
יש שלב שמחפשים תשובות להכל ,אני פשוט עזבתי את השלב הזהאין על רבנו!
הולכת על אמונה פשוטה ותמימה
ולומדת אמונה בשביל לחזק ולהתחזק...

אשריך!
טוב נו, זה רבנו מפורש, שיחות הר"ן ה'תכלית הכוסף


שניזכה בפשטות ותמימות..Solomon
נראה ליההוד וההדר

שאתה חי בסרט שזה יחזיק כמו אמונה שמושרשת בגלל לימוד.

הבסיס צריך להיות נטו אמונה תמימהאין על רבנו!
אותי ההוכחות לא סיפקו.. הרגש ואמונה פשוטה.
וזה לא סותר שצריך לתחזק את זה כל הזמן
ללמוד אמונהההוד וההדר

בד"כ זה לא ללמוד הוכחות ללמה יש אלוקים וכו'

נכון, העניין שלפעמיים רק רוצים להרגיש שוואלה הוא שם למעלהאין על רבנו!
בלי ללמוד וכו....
ברור שצריך גם ללמוד
נראה ליתכלית הכוסף

שדווקא לא

 

וואלה לימוד אמונה זה משעמם. לא עושה לי את זה.

אפילו אם תלמד את כל אלה בסוף תגיע לאמונה פשוטה.ענבל
בס"ד

אין הוכחה לקיומו של אלוקים, זאת מהות האמונה.
גם מי שכביכול מאמין כי היגיון, בסוף הוא מבסס את עצמו על אמונה פשוטה.

אתה אולי מתכוון לאמונה תמימה ועם זה אני יכולה לפעמים להזדהות אבל לא מסכימה שזה האידיאל.
אני לא אומר שזה האידיאלתכלית הכוסף

רק אומר שאני לא רואה בזה דבר רע, ולפעמים מעדיף את זה.

תכלס כבר עיוותו בימנו את רעיון האמונה..אין על רבנו!
מה זה להאמין - ז ה שאני מאמין שיש שם מישהו למעלה שמשגיח עליי, אני מאמין בזה לא כי הוכיחו לי מדעית -פשוט כי יש לי אמונה.
היום כל כל פוחדים לאבד את הדור הזה שלפעמיים במקום שישקיעו המבוגרים בלהוות לנו דוגמא אישית,הם רק מחפשים להוכיח וכו'.

מדברת על סוג מסויים, ממש לא כל לימוד אמונה מתוק- בא מהמקום הזה!
זה לא הוכחותיחידי
אויש.
זה עולם מחשבתי/אמוני רחב. עם הרבה ידע. עם מענה לספקנות (ספקנות היא לא דבר רע. אבל כשהיא מגיעה לרמות מסויימות, צריך מענה).
הוכחות וא-לוהים. ביחד זה לא הולך.
לא הבנתי במה סתרת אותי...ענבל
לא באתי לסתוריחידי
לא משנה. סיבכתי את זה.
אם לא באת לסתור אז נראה לי הבנתי ואני מסכימה ענבל
אם ככה אתה בוחר להגדיר את זה, אז כן.תכלית הכוסף

הספקתי לקרוא את הלפני עריכה.

בן אדם שמנסה לברוח מחיפוש האמת ורוצה ללכת כמו תםלישועתך קיויתי
אז כן.
למה שלא תהיה מוסלמי נוצרי? או מוסלמי? או בכלל עובד עז?
היי!רוגע קצת!אין על רבנו!
זה ניראלי יותר בא ממקום שרוצה להאמין - כי ככה פשוט לאהוב אותו יתברך!
זה בא מרצון טוב ואמיתי !
לא סותר את זה שצריך לתחזק את האמונה
מה הבעיה בללכת כמו תם אחרי השי"ת?תכלית הכוסף

נראה שלפעמים זה עדיף מאשר להתפלסף על האמונה ולהכניס לעצמך כל מיני מחשבות שיכולות בסוף לגרום לך לכפור.

 

סבתא שלי הולכת כמו תם. ולפעמים אני מקנא בה. באמת.

מה הבעיה באמונה תמה?לישועתך קיויתי
כי אז האמונה שלך שווה לאמונה של הנוצרי, למה? ככה!
כי בעצם אתה מאמין בגלל שכך חונכת, לא מפני שזו האמת, מפני שאתה "מרגיש".
רגש לא גורם לאמת.
לא מפני שאני מרגישתכלית הכוסף

מפני שאני רואה את זה במציאות. אני קם כל יום חי בריא ונושם- זה הכל ממנו. מצליח לראות, לשמוע, לאכול, להרגיש. והשי"ת עושה איתנו ככ הרבה חסדים וטוב. אז לפעמים אני מאמין רק בגלל זה כן.

 

 

ועיין בהבהרתי לקמן...

כן, זה די ברור שהספקת לראות...לישועתך קיויתי
רק להבהירתכלית הכוסף

לא אמרתי שלא צריך ללמוד אמונה.

 

אמרתי שלפעמים זה באמת מאוד משעמם ונראה רחוק וגבוה. ושלפעמים אני מעדיף אמונה תמימה בלי הסברים.

אז רגע, למה אתה מאמין?לישועתך קיויתי
כי אתה מרגיש? אז בואו לא נאשים כופרים, הם פשוט לא מרגישים...
אויש נווו תראה מה עשית ממה שאמרתי. הפכת אותי לכופרתכלית הכוסף

גושניק טוב אתה

 

עיין לעיל מ"ש

ידועתכלית הכוסף

רק השם מסגיר אותו."רמבמיסט בנשמה". נו, גוש קלאסי.

הוא לא לומד שם,יחידי
כלומר פה. נכון?
אתה גושניק? ענבל
בכל מאודייחידי
(מאיזו בחינה? אני בכלל בן 15).
(אה אוקיי, זה מסביר את זה)ענבל
גושניקים הם לאו דווקא רמבמיסטים.ענבל
בס"ד

זה מא"ד הרמבמיסטים (אולי גם עותניאל? לא סגורה על זה. בכל מקרה מא"ד בטוח)
מא"ד הרמבמיסטיםלישועתך קיויתי
אם כי תורת הרב גם חזקה שם
מממ לא הבנת למה אני מתכוון |תוהה למה נהייתי לא מובן לאחרונה|תכלית הכוסף

לוידע אם היית פעם בשיעור עיון של גושניקים. רמב"ם זה בסיסי אצלם. רמב"ם ותוס'. 
לא שאני מזלזל ח"ו, רק אומר
 

וכן, מא"ד זה רמבמיסטים

זה מהרב סולובייצ׳יקיחידי
האהבה לרמב"ם. ומהאבא והסבא שלו.
הרב ליכטנשטיין אהב במיוחד את הרמב"ן.
נכון...תכלית הכוסף

רה"י שלי תלמיד של הרב ליכטנשטיין, וכל פעם מחדש אומר לנו ללמוד רמב"ן על התורה

מוזר, הרמב"ן הרבה יותר "מסטי" מהרמב"םלישועתך קיויתי
זה מוזר שיתמוך גם בגישה האמונית של הרמב"ם וגם של הרמב"ןלישועתך קיויתי
תעזבו את זה.. כל אחד ודרכואין על רבנו!
הרב ליכטנשטיין בבירור קרוב יותריחידי
לרמב"ן.
וזה ציטוט קצר מ"מבקשי פניך": "בהזדמנויות שונות שאלו אותי ואת בני, ר' משה שאלה זהה. כך שאלו: כאשר תגיע לעולם האמת, ותמצא שם את כל גדולי התורה של עם ישראל לדורותיו, אל מי תלך? עם מי תרצה לדבר? בלא שנדברנו, השבנו שנינו תשובה אחת: הרמב"ן.
הרמב"ן בשבילי הוא דמות אדירה לפי כל קנה מידה.
כמובן, אני יודע, יש גם גדולי עולם אחרים, אבל את הרמב"ן אני מעריץ. אמרתי פעם, בשעה שלימדתי רמב"ן בישיבה, ואני אומר זאת גם היום, לו אבד הספר "מורה נבוכים", היה זה הפסד אבל לא כביר; עם ישראל היה מחזיק מעמד. אבל אם פירושו של הרמב"ן לתורה היה הולך לאיבוד אני מרגיש שהייתה קטסטרופה" (מבקשי פניך, 39-40).
הוא מרבה וממשיך לדבר על הרמב"ן. אני לא כותב כי זה ארוך וכי די בעייתי לפרסם קטעים מספר.
אה, אז הוא אמר את הדבר לגבי המורהלישועתך קיויתי
טוב, אנחנו סוברים קצת אחרת
וזו פסקה יותר חדה:יחידי

אחפש את הציטוט מהרב ליכטנשטייןיחידי
ב"מבקשי פניך".
אשתדל.
רמב"ם זה בסיסי בכל שיעור עיון בסיסילישועתך קיויתי
נכון, אבל אצל גושניקים זה מאוד בולט.תכלית הכוסף

רה"י שלי הוא גושניק. ואני חושב שלא ראיתי דף מקורות אחד שלו ללא רמב"ם.

למדתי בשיטה של הגוש 😅ענבל
בס"ד

במובן הזה אתה צודק אבל זה לא הופך אותם לרמבמיסטים. בכלל בכלל לא.
כן? אבא כל כך טוב? לא בעולם הזה...לישועתך קיויתי
מממ דבר בשם עצמךתכלית הכוסף


דווקא תודה לריבונו של עולם טוב לי מאוד.לישועתך קיויתי
אבל מה זה צדיק ורע לו שמופיע בגמרא?
אנחנו לא יודעים חשבונות שמיים.תכלית הכוסף

הנהגת ה' בעולם זה דבר מורכב ולא הכל אנחנו מבינים.

נו,יחידי
לכן לא ברור איך אתה מכונן עולם שלם על רגש חולף.
אז איך אתה מבסס את האמונה שלך על כך שהכל טובלישועתך קיויתי
אם אתה טוען שאתה לא מסוגל להבין את הטוב והרע בעולם?
יואווו לא הבנתם למה אני מתכווןתכלית הכוסף

זה יצא מההקשר לגמרי

 

 

מחילה, עכשיו אני צריך לזוז. אם אני אזכור(כי אני סנילי ברמות) בעז"ה אני אענה שאחזור.

כן!!!הוא פשוט טוב!!!וזה כל כך פשוט!אין על רבנו!
אני הבתת שלווו!!! והוא הכי אוהב אותי בעולם!!ורוצה שיהיה לי הכי טוב!!
גם אם לי זה לא ניראה ככה באותו רגע!
שילד מקבל חיסון הוא רק רואה את הכאב שבדבר , טבל האמת היא שזה רק לטובתו!וזה שהילד לא מבין את זה זה לא אומר שזה רע!
אבליחידי
זה לא מחזיק. לא מחזיק. לא.
(לא הייתי אומר משפט כזה לניצול שואה. גם לא למאמין גדול. נגיד הרב עמיטל. האמונה שלהם לא עבדה ככה. ההרגשה הזאת לא קיימת בכל מצב. אני אפילו משער שבד"כ היא לא נמצאת. אצלי לפחות).
זה העניין לא להאמין רק שטוב לך ונח לך!אין על רבנו!
מה? יש פה סתירהיחידי
אם הדרך לאמונה היא שהכל טוב, איך אני אאמין כשאני רואה שלא טוב לי?
את אומרת ככה.
אם רע לך, זה כי אתה לא רואה את הטוב שיופיע בסוף ואם טוב לך אז הנה, זו הסיבה להאמין. כן?
לא בדיוק...אין על רבנו!
אבא שלך גם מביא לך נסיונות וגם יש את העניין של חשבונות שמיים...
הכל טוב - זה העניין שגם שלא טוב לנו להאמין שזה לטובתנו.
יפה מאוד הדוגמה על הילד...לישועתך קיויתי
את הטוב אפשר לראות רק בעולם הבא, דבר שאת מאמינה בו בגלל האמונה בה'. בעצם נכנסת ללולאה...
לופים לוגיים זה דבר חביביחידי
ואני לא מסכים איתך לגמרי.
ז"א. אני חושב שגם המחוייבות היא חלק מהאמונה, היא לא הבסיס שלה. היא הצד השני של אותו המטבע.
המחוייבות היא לא חלק מהאמונה,יחידי
היא מה שמחזיק אותה. כמו שהאמונה מחזיקה את המחוייבות.
אין בעיה, אבל אתה לא מבסס את האמונה בעזרת מחויבותלישועתך קיויתי
ברור.יחידי
היא משלימה אותה, היא לא השלב שמעל האמונה בדווקא.
מלא פעמיים רואים את הטוב וההשגחה פרטיתאין על רבנו!
שמעורבת בדבר בעולם הזה!
יותר פעמים רואים את ההעדר של א-לוהיםיחידי
ושל הטוב.
בהיסטוריה ובחיים.
יש מציאות -ואיתה היא אפשר להתווכחאין על רבנו!
אנחנו יכולים למצוא את הטוב שבמציאות ואת יד ה' שבדבר.
ואוליי לעשות חשבון נפש ו'חושבים'אם עצמנו.
ולהגיד שזה לא יד הגורל - זה איזשהו מהלך שה' עושה והוא יודע מהוא עושה.
ומלא פעמים רואים הפוךלישועתך קיויתי
וואוו כ"כסניורה


אני רוצה לרצות להאמין....אני עדיין בשלב הקודם!!!!נצח נצחים


שומע את כל אלה שאומרים לך שזה לא יחזיק?קמנו ונתעודד

בס"ד

 

אז הם טועים. זה לא שווה כלום מראש.

מה לא שווה מראש?אין על רבנו!
מה שאנשים מכנים "להאמין בלי לדעת"קמנו ונתעודד


למה אתה חושב ככה?רכה כמים


כי אין דבר כזה להאמין בלי ללמודקמנו ונתעודדאחרונה

בס"ד

 

זה משחק מילים חסר משמעות. כדי להאמין בדברים צריך לדעת מה הם.

למישהו יש קישור לסרט כפולה פרק 2 לא ביוטיוב?מישהו יפה!
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?

אולי יעניין אותך