הפרסום של 'אחד לאחד'אניוהוא
נעלבתי.
בתור אברך כמה שנים, לומר שזנחנו את החזית הזו - זה עלבון גדול למאות רבות של אברכים הציבור הדתי-לאומי.
לא ראיתי את כל הפרסומים.הלהבה והברוש..

אבל אולי היא התביעה כלפי הציבור

 שזנח את התחום במובן שלא תמך בו כלכלית, לא במובן שאין אברכים.

??ברגוע

דווקא בתור אברך אתה הכי שם לב שהציבור לא תומך מספיק בעולם התורה ובפרט באברכים,

גם בכסף וגם בעידוד.

הציבור זנח את החזיק הזאת.

תזכיר לי בבקשהאריק מהדרום
מתי היו מספר יותר אברכים ציוניים וישיבות ציוניות מאשר כיום מאז הקמת המזרחי ועד היום?
מי אמר שרק בשנים האחרונות זנחנו?ברגוע


מי אמר שזחנו אי פעם?אריק מהדרום
אני.. וגם קרן אחד לאחד..ברגוע

ניסת לדחות את דברי עם אמירה הסטורית,

הגבתי לך שאני לא מדבר על התקופה האחרונה ביחס לפעם, אלא באופן כללי.

אני אשמח שתערכו לי סיור בכוכב שלכם בהזדמנותאריק מהדרום
מוזמן! הישיבה פתוחה לכולם!ברגוע


אני לא חושב שזה מופנה אל האברכים אלא לציבור הדתי לאומי בכללימרדכי
בס"ד

ובכך הם לא טועים בהרבה.
הישיבות היום ממש רודפות אחרי תרומות על מנת שהם יצליחו לשרוד, והרבה אנשים בהחלט פותחים את הכיס ועוזרים, אבל רבים גם לא מבינים את הצורך בזה. אליהם מופנה הקמפיין של אחד לאחד.

חוץ מזה, האחרונים שאפשר לבוא אליהם בתלונות שהם פוגעים באברכים זאת הקרן הזאת שפעמיים בשנה דואגת לאלפי אברכים עם תלושים לחג ובפרוייקטים נוספים שהיא עושה. הכל בשביל להרחיב את מספר האברכים בציונות הדתית.
א. זה קצת לא ברור מהקמפיים כולואניוהוא
ב. למה שאדם שרוצה לתרום לישיבה מסויימת יתרום דרך 'אחד לאחד'?
ג. המטרה לא מקדשת את האמצעים - אם את תורם לאברך ובאותו זמן משמיץ אותו - עדיף שלא תתן כלום.
ד. באמת בהתחלה המלגה שהם חילקו היתה 'הוקרה' ללומדי תורה, היה נעים לקבל את זה עם מכתב על ההערכה הרבה ללומדי התורה. לאחר מכן הם התחילו לצייר זאת בתור 'עזרה' - ואז כבר התחלתי להרגיש לא נעים לקבל והפסקתי להגיש בקשה. כיום זה מוגדר רק 'אברכים נזקקים' - - שלא יציירו את עצמן כ'מושיעי התורה בציבור הדתי לאומי. היתה תורה בציבור לפניהם ותהיה גם אחריהם.
עדיין לא מצאתי איפה הפגם בקמפיין שלהם?מרדכי

בס"ד

 

לא ראיתי שום פגיעה שלהם באברכים - ההפך.

יכול להיות שאתה אישית, לא זנחת את החזית הזאת, אבל אתה לא כל הציונות הדתית. אנחנו עדיין בודדים מאוד ונחשבים לעוף די מוזר. רבים וטובים עוזבים את הישיבות מייד בתום ההסדר ויוצאים לחיים, לא כולם משקיעים בלהשאר בישיבה ולגדול בתורה (וזה בסדר גמור, גם אני לא רואה את עצמי ממשיך במסלול הרבנות, אבל כן המשכתי ואני עדיין ממשיך בישיבה, כי אני רואה ערך בלצאת לחיים מתוך תורה).

 

הם עושים עבודת קודש בתחום הזה ועוזרים הרבה למשפחות האברכים. הזלזול בהם הוא קצת נראה ככפוי טובה, במיוחד שאתה אומר שאתה בעצמך נתמכת בהם בעבר.

 

הם לא מושיעי עולם התורה, אבל יש להם אינטרס שיהיו עוד אברכים, ולא רק כאלה שהתחתנו במהלך הצבא ונשאר להם לסיים את ההסדר. אלא אברכים שמתכוונים להמשיך לרבנות ולדיינות. זה מה שהם מנסים לעשות, ויש להם הצלחות בכך, ועל זה גם הם ראויים להערכה.

הם מראים בפרסום אדם שנרדם עם ספר על הפניםאניוהוא
מי הוא האדם הזה?

בעבר התנהלות הקרן עתה שונה מהתנהלותה כיום.
מותר לבקר גם אם פעם נתמכתי על ידם
הציבור הכללינקדימון
זה האדם שמייצג את הציונות הדתית.
נרדמנו עם הספר.
זה לא מספיק ברור.אניוהוא
חוץ מזה - שלענ'ד - וכדאי לבדוק את זה -
אחוז ניכר מהאברכים בציבור שלנו נתמכים באיזו שהיא צורה ע'י ההורים.
האם זה לא החזקת תורה?
כנראה שגם אחוז ניכר שלאנקדימון
האם ההורים יתמכו לעד? או שרק זמן קצוב?
האם התמיכה היא מאהבת התורה או מרחמים על הבן? האם זה מרצון או מכורח תנאי הנישואין? איפה התודעה הציבורית נמצאת? כמה בחורים לא התאברכו מחשש לחיי עוני?
לכל אלה- מלגה של 1000-2000 שח בחגים לא תעזוראניוהוא
לכן הם רוצים לגייס עכשיו עוד כסףברגוע


זאת החזקת תורה, האם היא מספיקה? לרוב לא.מרדכי


באמת לא ברור לך?נקדימון
הציונות הדתית נמצאת בתודעה של עשייה וצבא ופוליטיקה וכו׳ ולעומת זאת עולם התורה נשאר נמוך, גם בכמות (למרות שזה יגדל עם גודל הציבור) וגם באיכות (מהיכרות עם העולם החרדי).
הארגון הזה בקמפיין שלו מנסה ורוצה ליצור תודעה של עולם תורה איכותי במגזר שלנו.

לא הבנתי איפה בדיוק נכנסת ההשמצה שלך. אם אתה אברך אזי אתה נכלל בתוך מה שהם ׳מכנים׳ אברכים, ואומרים שכמוך יש לא מספיק בכלל.

כאשר הסכומים שהם עובדים איתם הם קטנים, אז מה לעשות ויש סדרי עדיפויות ולכן אברך נזקק קודם לאברך שאשתו מכניסה סכום/הוריו מסייעים/מלגה טובה מהישיבה וכדומה.
בהתחלה לא היה ברוראניוהוא
וגם עכשיו זה לא נראה טוב.
תראה לי תקופה אחרת בציבור הדתי לאומי שבו יותר אברכים מהיום.
ולומר שהאיכות היא פחותה מהציבור החרדי זה גם מעליב. אני מכיר אישית אברכים משני הצדדים ויש אברכים דתיים לאומיים עולים פי כמה על המגזר האחר.

לא התלוננתי על זה שהם מחזיקים את הנזקקים-
(גילוי נאות - גם בתקופה שיכלתי להקרא 'נזקק' לא ביקשתי מלגה מהם- ההרגשה היא שהם באים 'להציל' אותך)
אבל שלא יגידו שהם התומכים בעולם התורה.

ועוד נקודה - אם העניין הוא ליצור אברכים 'איכותיים' הקריטריונים לתמיכה צריכים להיות אחרים ולא היכולת הכלכלית.
לגבי הסוףברגוע

יש להם עכשיו פרוייקט של 'עילויים'

שכל ישיבה ממליצה על האברך העילוי שלה

והם מממנים אותו בהרבה כסף

כדי להצמיח את גדולי הדור הבאים.

אין כותרתנקדימון
אין גידול אמיתי, הפרופורציות נשארו בסדר גודל דומה.
ומבחינת האיכות, יש בחורים שחריפים מאוד מטבעם והם לא מהווים ראיה ואינם חלק מהסטטיסטיקה, אני מדבר על כלל. ובזה אין מה להשוות.
ובעניין המלגה, כאשר אדם נזקק האם זה לא באמת הצלה? זה לא פרס על זה שאתה לומד..
ובאמת אני לא בטוח שהם חושבים שהם ׳ה׳תומכים בעולם התורה, אבל כרגע הם נטלו את מסע ההסברה על שכמם.
ולגבי ה׳איכות׳ אכן לא הכסף יעשה איכות, אבל זה יסייע למשוך ולשמר אברכים איכותיים מצד עצמם שלא יצטרכו לצאת מהעולם הזה. ובעיקר, תודעה תודעה תודעה, זה מה שיכניס אש לעצמות שלנו.
הפרופורציות נשארו בסדר גודל דומה?אריק מהדרום
אתה מוכן להביא נתונים כדי שנבדוק אותם?
חשבונאותנקדימון
ע"פי הלמ"ס יש כ1,000,000 אנשים בציונות הדתית היום, ארגון אחד לאחד טוענים שמבדיקה שלהם יש כ3000 אברכים בלבד.
נוריד חצי כמות בגלל נשים.
חישוב פשוט מעלה שיש שני שליש אחוז (0.6) אברכים בכלל הציבור שלנו.
אני מניח שאת ההשוואה לזמן עבר אתה יכול לעשות לבד.
לא אני לאאריק מהדרום

ואני עדיין חושב שאתה טועה ומטעה.

 

אני יותר מאשמח שתתקןנקדימון
אותי בעובדות ובתובנות.
אתה הבאת רק פרופוציה אחתאריק מהדרום
הפרופורציה של היום, על כן אי אפשר להשוות אותה לאף נקודה בעבר.
דבר שני מה זאת אומרת שיש מליון דתיים לאומיים? מה ההגדרה הזו? בוגרי החמ"ד? חובשי כיפות סרוגות? ההגדרה של הלמ"ס למי שהוא דתי לאומי לא משקך דבר.

אתה רואה את עולם הישיבות שפרח בשנים האחרונות, ישיבות וכוללים בכל עיר מתוקצבים הן על ידי המדינה והן על ידי תורמים, תשווה את זה למרכז הרב בתחילת דרכה, בקושי 20-30 תלמידים שהיו אוכלים בבתי תמחוי, אה כן, לא השתנה דבר, צודק.
כמובן שזה חישוב לא מדוייקנקדימון
אבל אנחנו יודעים שביו"ש יש בערך חצי מיליון יהודים ורובם המוחלט דתיים, ויש עוד כמה מאות אלפים ברחבי הארץ וכך מקבלים מספר שאינו רחוק משל הלמ"ס.

ריבוי ישיבות אינה ראיה. ישיבות רבות הן של בקושי 50 תלמידים. כוללים בכל עיר? אשמח שתפרט את מה שאתה מכיר. כוללים יש בעיקר בישיבות הגדולות, וגם אז המספרים די סטטיים. אין גידול קריטי. מחזורים שלמים מסיימים את המסלול מבלי להשאיר אפילו אברך אחד.
הנהברגוע

https://www.inn.co.il/News/News.aspx/354270

 

"על אף הגידול הניכר במספר התלמידים שמתחילים את לימודיהם בישיבה, מספר המסיימים את מסלול ההסדר נותר כמו שהיה לפני עשור או שניים."

 

שזה אומר במילים אחרות- ירידה ביחס לגידול הטבעי.

👆 תודהנקדימון
הארגון הזה אכול קנאה מהחרדיםאריק מהדרום
ורוצה שגם הצינות הדתית תראה בדיוק כמו החרדים, בעיה.
קנאת סופרים תרבה חכמהנקדימון
עבר עריכה על ידי נקדימון בתאריך כ"ה בתשרי תשע"ח 10:29
וככל שתשאף גבוה יותר, כך הבינוניות תהיה גבוהה יותר. בפשטות ובהכללה.
מעניין שדווקא נושאי הדגל של הרב קוק שוכחים -אניוהוא
שהוא אמר שבדורנו 'קנאת סופרים תסרח'.
אנא: מקור והקשרנקדימון
אנא: מקור והקשר בתוכונקדימון
ישראל ותחיתו לח - (עי' גם פיסקא לפני)אניוהוא
חכמה שמתרבה מתוך קנאת סופרים, כיון שבאה מתוך קנאה סופה להרקב, וכל רקבון יש בו סרחון, וזאת היא חכמת סופרים שתסרח בעקבתא דמשיחא וע"י סרחון זה תתבטל צורתה הקודמת, ויוחל להיות מאיר אור הנשמה של החכמה העליונה מכל קנאה, שהיא למעלה מחכמת סופרים, היא החכמה שתצא לאור ע"י שיר חדש ושם חדש אשר פי ד' יקבנו. "ויהי כזית הודו וריח לו כלבנון".
שאלות. שואל ברצינות.נקדימון
הבמה לא מאפשרת לעשות את זה כ"כ בהדרגה ובסגנון מתפתל.

מה מיוחד בעקבתא דמשיחא בו החכמה תסרח עקב הקנאה? ועד עקבתא דמשיחא מה היה?
והאם אנחנו כבר ממש בעיקבתא דמשיחא?
ואיך מודדים סירחון? ומה זה עושה לחכמה? (חכמה בפשטות היינו מידע וידע) והאם זה אומר שאין שום ערך בכלל לחכמה שהתגדלה מקנאת סוףרים?
נראה לי שהיה על זה שירשור פעםאניוהוא
על כל פנים זה מבוסס כמדומני על גמ' בסוף סוטה

אולי @פלוני מפונפן ידע
אתה. לא יודע לענות?נקדימון
אין לי הרבה זמן לכתוב עכשיו.אניוהוא
מה גם שלדעתי הפסיקא די פשוטה... תקרא גם בפיסקא שלפני
שמעתי בזה פירוש מאחד מרבותי, זוכר אותו במעורפלהדוכס מירוסלב

אבל את הרעיון זוכר.

בגדול העניין הוא שלפני ביאת המשיח הקב"ה יאיר על כלל עם ישראל אור של נבואה, לא יהיה עדיין "ומלאה הארץ דעה", אלא נצנוצים של אותה בחינה. מאליו הרבה אנשים יזכרו לדברים שהם מדרגות של בני עליה אפילו שהם לא שייכים לאותה ה"קאסטה" (זאת הדרך של הבעש"ט זיע"א, אגב).

ואם כל אדם ילמד ישירות מה', בבחינת נבואה, בוודאי שקנאת סופרים, שהיא מניע שהוא (בכל זאת) שלילי, תסרח. אין מקום לקנאה כשכל אחד יכול להתקדם מסיבות טהורות יותר.

ופשוט וברור שלבני העליה אין גם קנאת סופרים, אלא הם עולים מעלה מעלה אך ורק לשם שמים.

 

כתבתי קצת לא מסודר. בגדול הרעיון כאן הוא הרעיון שהרמב"ם ז"ל מסביר בהקדמות על ההבדל שבין הילד שצריך תמריצים כדי להתעלות, הנער שצריך שאיפות (כבוד, שם, רבנות וכו') לבין האיש ששואף אך ורק לשם שמים.

אני מבין את הרב קוקסתם 1...
שאומר שתמיד לימוד שנובע מנקודת מוצא כזו סופו יהיה שלילי וסופו יגיע בימי עקבתא דמשיחא.

צריך לעיין ולראות למה חזל התכוונו לדעתי.

האם הם הביאו את זה בתור המלצה ושימוש ביצר הרע לתורה- ושבית שביו.
או שתיארו מה קורה ללומדים, הם רואים חכמה מפוארת וזה מדרבן אותם ללמוד טוב יותר אך לאו דווקא המליצו על זה.
את סוף דבריךנקדימון
אני מבין כך את מאמר חז"ל, בפשטות.
מ"מ חז"ל תיארו בכך מציאות, ובפשט דבריהם משמע שיש לזה מעלה.
אני יכול להבין מדברי הרב שזו מדרגה נמוכה, אם כי אני לא מבין איך זה קשור לחכמה באופן ישיר. ולהבנתי, עד שהחכמה תיסרח (בפשטות זה השימוש של האדם בה, שהוא יגש אליה ממקום שלילי בנפש) הרי היא זכה וברה.

אך השאלות שלי במקומן עומדות.
נכון, אפשר להבין כך וגם בדברי הרב קוק ישנה פרשנותסתם 1...
ממ..נקדימון
אז אני לא מבין את דברי הרב..
תוכל לנסות לבאר לי..?
רגע אחדנקדימון
האם חכמה שתסרח מוסב על חכמה שתיוולד מתוך קנאה דווקא בעקבתא דמשיחא, או שמוסב גם על חכמה שנולדה לפני 1500 שנה מתוך קנאה והיא תסרח בזמן של עקבתא דמשיחא?
נפק"מ למה שיקרה לחלק ניכר מהחכמה שתימצא בזמן עקבתא דמשיחא, שהרי יש תולדות לתולדות. |תמיהה|
אני מבין את הרב קוק בפשטות שזה שלילי בכל זמןסתם 1...
וסופה שתסרח כל ההשתלשלות הזו בעקבתא דמשיחא על כל תולדותיה
ממ..נקדימון
אני מתקשה ׳להתחבר׳ (סליחה..) להסבר הזה. ולפי הבנתי את המשמעות של ׳תסרח׳ כפי שהצגתי לעיל, אזי היא טובה עד אז.

תודה לך.
לא צריך לבקש סליחה חלילה...סתם 1...
ככה הבנתי אני.
ישנו מושג של חכמות סופרים, שכמו שציין אניוהוא מופיע בסוף סוטה לגבי עקבתא דמשיחא.
לעומתו יש קנאת סופרים. הרב קוק חיבר ביניהם ואמר איזו חכמה סופה להסריח? זו שהגיעה ממקור של קנאה ולא נבעה מטהרת המחשבה והרהורי התשובה. (אורות התחיה לז לח).

אבל באמת שאינני מתיימר להבין את הרב קוק וההסבר שלך טוב בעיני מאוד.
אח"כ שואלים למה לנו אין גדולי תורהמרדכי

בס"ד

 

ולמה אין רבנים בציונות הדתית במקומות מפתח ברבנות ובכשרות.

אז נכון, זה גם קשור לא מעט לפוליטיקה, אבל כשיהיו עוד רבנים כמו הרב אריאל, הרב ליאור ונוספים, כבר יהיה קשה מאוד להתעלם מהם.

מי שואל?אריק מהדרום
הציבור הציוני דתימרדכי


אם הוא באמת שואל את זה שיצמיח גדולי תורהאריק מהדרום
אבל אני לא חושב ש"הציבור" שואל את זה, יש אנשים בציבור ששואלים את זה אבל זה לא אומר ש"הציבור" שואל זאת.

מלבד זאת, לא זו בלבד שאני חושב שהציבור הדתי לאומי צריך לחקות את הציבור החרדי אלא אני אפילו חושב שהציבור החרדי צריך לחקות את הציבור הדתי הלאומי בעניין זה ולתקצב רק את הבחורים והאברכים שרוצים ללמוד.
אין קשר לקשיים כספיים ולאברכות, זו לא הסיבה לחוסר בת"חסתם 1...
מי שאומר שאין אברכים בגלל קשיי פרנסה סתם מתעלם מהמציאות.
וודאי שישמרדכי

בס"ד

 

אברך בלי תמיכה כלכלית ראויה שאישתו היא סטודנטית, יש יותר סיכוי שהוא יצא לעבוד. המטרה של קרן אחד לאחד הוא לעזור על מנת שהאברכים יכולו ללמוד יותר בשקט.

זה טיפול בסימפטום של הסימפטוםסתם 1...
גם אברכים לרוב עובדים להשלמת הכנסה.
מסכים חלקיתנקדימון
וודאי שיש קשר.
אבל האם זה הגורם המרכזי? לא בטוח.
וודאי שעיקר הבעיה היא תודעתית.
וכאן הרווח כפול.
גם מייצרים תודעה וגם מסייעים לאברכים.
אין קשר לקשיים כספיים ולאברכות, זו לא הסיבה לחוסר בת"חסתם 1...
מי שאומר שאין אברכים בגלל קשיי פרנסה סתם מתעלם מהמציאות.
הרב יהושע שפירא:מרדכי
אני איתך! צודק, גם לי הפריע קצת הקמפיין הזה...קופקליפטוסאחרונה

גם הנקודה הזאת שאמרת, וגם שחלקים בקמפיין הזה היו נראים לי כל הזמן באים לומר: "אנחנו רוצים גם כמו החרדים"... לדוג' הסירטון ששואלים אנשים ברחוב איזה רבנים הם מכירים וכדו'...

 

אנחנו בטוחים בדרכנו, נכון שצריך שיפור וחיזוק בצד התורני (כפי שתמיד צריך), אבל אני לא בטוח שזוהי הדרך.

ישיבת הסדר בסגנון מכינהSnoopy821

הי

 

מחפש לבן שלי ישיבת הסדר בסגנון קרוב יותר למכינה, פחות לימודי גמרא ושילוב של הכנה פיזית.

 

תודה

לא עולה לי מקום כזהפתית שלג

אם הוא מחפש דוקא הכנה פיזית לצבא הוא יוכל למצוא את זה בעיקר במכינות.

יש מכינות בסגנון קרוב לישיבה, עם רמות לימוד שונות. ישיבות בסגנון של מכינה אני לא בטוח שקיים.

ישיבות לעומת זאת בדרך כלל מתמקדות בהכנה הרוחנית והערכית לצבא ופחות בפיזית.

 

ואם הוא מחפש בעיקר פחות לימודי גמרא, יש ישיבות הסדר שאפשר למצוא בהן את זה. או פחות לימודי גמרא, או הנגשה משמעותית הרבה יותר, וסגנון שונה של התלמידים.

יש בברוכין "ישיבה קדם צבאית"ברגוע

לא מכיר אישית, אבל נשמע מתאים למה שכתבת

עד כמה שידוע לי זה בדיוק להפךהסטורי
(גם לא מכיר מבפנים) מבחינת המסלול זה מכינה, מבחינת התוכן - ישיבה.
מנסה להבין מה בדיוק ולמההסטורי

ומה הוא רוצה?


אם לא מתאים לו לשבת ולשקוד על תלמודו, למה לעשות מסגרת של הסדר?

(כמעט אשאל, מה ההצדקה לעשות פחות מכולם צבא, למי שלא יושב ושוקד על תלמודו?)


כמובן, יש ישיבות הסדר פחות עמוסות ושיש בהן יותר לימודי אמונה וכד'. אולי מעלה אפרים תתאים, אבל צריך לדייק מה רוצים.

תגובהSnoopy821

הוא פחות מתחבר ללימודי גמרא, אני מעדיף שיתגייס במסגרת הסדר כדי שיתגייס ביחד עם החבר'ה גם אם הוא יחליט לחתום ויתור בהמשך.

אם היתה מכינה עם גיוס של החבר'ה ביחד זה היה השילוב המושלם.

ומה הוא מעדיף?הסטורי

סליחה שאני לא בדיוק עונה לשאלתך, אבל עד כאן לא כתבת מילה אחת על מה הוא רוצה, רק על מה אתה רוצה. אם מה שאתה מחפש, זה מה שהוא רוצה, תתעלם מהמשך ההודעה שלי, תבדקו אולי ישיבת ההסדר מעלה אפרים יכולה להתאים.

 

זה יפה וטוב שאתה רוצה שהוא ילמד בישיבה, אבל צריך להפנים שלכיתה א' אנחנו רושמים את הילד, לכיתה ט' בשיח עם הנער, עדיין אנחנו רושמים. לשיעור א' הבחור בוגר ורושם את עצמו למקום שליבו חפץ.

 

טוב מאוד אם יש לכם שיח פתוח וכנה, כזה שאתה מצליח להיות קשוב לבנך ולמה שמעניין אותו, למה שמטריד אותו למה שמשמעותי לו בחיים ואתה גם יכול להכווין אותו, לעזור לו למקד נכון לשוחח על סדרי עדיפויות וכד'.

 

אבל, אין יותר גרוע מהורה שמנסה לכפות על ילדיו הבוגרים את חלומותיו שלו, כשזה לא מתאים לבחור עצמו. לאורך השנים ראיתי יותר מידי פעמים, שדווקא אלו שלהורים שלהם היה מאוד ברור מה הבחור אמור לעשות כשלבחור זה לא התאים - בעטו הכי רחוק וההורים הפסיקו להיות בשבילם כתובת משמעותית, לא רק בנושא הספציפי, אלא בכלל.

 

תגובהSnoopy821

ברור שזה בתיאום אתו, אני לא יכפה עליו משהו שהוא לא רוצה.

מאחר ויש כל כך הרבה ישיבות בסגנונות שונים, חכמת המונים והמלצות אישיות זאת דרך לףשיכולה לעזור לקבל החלטה

אז כדאי שיתייעץ עם הר"מ הנוכחי שלוהסטורי
בד"כ יש להם מושג.


ישיבות גם שולחות נציגים לדבר בישיבות התיכוניות ולהציג את עצמן, שינסה לראות למה הוא מתחבר.


אגב, מאוד ממליץ לעשות שבו"שים אמתיים, של כמה ימים טובים כולל שבת. אם מגיעים למקום רק לכמה שעות, כמו שעושים הרבה חבר'ה היום, לא באמת מתרשמים מאווירה של מקום.

ממה שאני מכיר0IQ4U

נהריה - יש אפילו חדר כושר

איתמר אווירה קרובה מאוד למכינה ישיבתית,

 

 אני לא רוצה להוציא שם רע אבל רוב ישיבות ההסדר אין לימודיפ רציניים אז הם דיי דומות למכינות (יש זמן לאימונים פייזים וכמובן מנטלים והכנה לצבא מכל הבחינות גם ההלכתית וגם תמיכה של רמים בזמן השירות) ... כמעט כל ישיבת ההסדר  בלי 3 סדרי גמרא.... 

 

האלה שיותר קרובות לישיבות גבההות (אווירה יותר רצינית) זה ישיבות כמו מעלה אדמים, הגוש, כרם ביבנה, מדברה כעדן שבי חברון וכו' 
החסרתי הרבה שיובת זה בהערכה גסה מאוד שהשם יסלח לי , כל השאר בערך זה באמצע בין ממש רציני לבין אווירה של מכינה 

יש בדבריך לא מעט אי דיוקים ואולי אפילו הוצאת שם רעהסטורי

יש כשבעים ישיבות הסדר, יש בהן סגנונות שונים ומגוונים. חלקן באמת עם הרבה לימודי אמונה ואווירה יותר משוחררת. בחלק גדול, רבות מאוד ממה שציינת יש בהחלט שלושה סדרי גמרא ולימוד רציני מאוד.


(לא שזה מאוד משנה, שבי חברון היא ישיבה גבוהה, גם מדברה כעדן מוגדרת כישיבה גבוהה, למרות שאפשר לעשות שם הסדר והרוב עושים בשלב מסויים מאוחר מהסדר רגיל).

מה שתגיד .0IQ4Uאחרונה

אך אין בכוונתי להוציא לעז וידוע שיש ישיבות עם יותר או פחות שבאבניקים ואווירה יותר או פחותץ לוחצת וכזה 

מכיר מלא שעשו הסדר משני הישיבות הנל ואני יודע שכל שיעור שם עושים יוצאים הרבה להסדר אח שלי היה איתם במחלקה . לכן אני הזכרתי אותם בתור ישיבות ההסדר , יש לי גם חברים שעזבו ישיבות כמו מרכז ובית אל בשביל לעשות ההסדר...
לכן אני אומר שמבחינתי ישיבה שאפשרי לעשות בה ההסדר בלי לעזוב את הישיבה היא הסדר לא משנה לי איך קוראים לה מבחוץ, לצורך הדוגמא ישיבת איתמר נקראת ישיבה גבוהה 

אך למעשה הרב יהושוע וון דייק יותר מסתם מעודד את הבחורים לעשות ההסדר (יצא לי לעשות איתו שיחה בנדון) ויוצא שבשיעור אולי אחד או שניים עושים גבוהה והשאר ההסדר....

ביינישיםהרשפון הנודד

אשמח לדעת מה נותן לכם מוטיבציה ללימוד גמרא בישיבה?-בתוך אחד שקשה לו ממש ללמוד לימודי גמרא והלכה בגלל שזה מרגיש לי קצת מנותק ממני

היעדים הקבועים, האפשרות להעמיק, החברותאפתית שלגאחרונה
החייאה?טעמי🍫
בס"ד


אז מנסים להחיות את המקום?

יופיטעמי🍫
בהצלחה לנו✨️
איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
באזור ירושליםטעמי🍫

מעדיף לא לפרט

 

אתה?

גם באיזורשמיניסט באמ"ש
לא מפרט
גם באזוראיגנוטוס פברלאחרונה

לא מפרט

למה לא?פתית שלג

רק צריך להתקין בוט שימנע מלכתוב הודעות בזמן הסדרים..

יש כזה, אני יודע איך מתקינים לטלפוןשמיניסט באמ"ש
אגב, איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
זה נראה פורום מענייןמקפיצים נטושים

אולי נחייה אותו?

אני בעדשלג דאשתקד
יאללה לעבודה, תעלה דברים מעניינים ונגיב לך
אני במשבר. עמוק.מקפיצים נטושים

יושב בזמן סד"ע ומסתכל בפורומים של ערוץ 7.

איך יוצאים מזה?

לפי ההקפצות שלךשלג דאשתקד

נראה לי שישבת כאן כבר מסדר בוקר.

אבל יאללה תעלה סוגיה שהיית אמור ללמוד היום, או הסוגייה אחרונה שלמדת לפני המשבר, ונתחיל להתפלפל כמו בני ישיבות.

אני כאן

לאלא סד"ב לא הייתי פהמקפיצים נטושים
בלאגן, צריך לחשוב..מקפיצים נטושים

תחילת גיטין.

תקנת בפנובפ"נ,

מה קורה אם לא קויימה?

סחתן עליך!שלג דאשתקד

זה מסובך אחי,

לפי רבה - אם בית הדין חושש שהגט לא נכתב לשמה, אז אין המון מה לעשות... והחשש מתעצם לגעת תוספות (ב שבני חו"ל חולקים על ההלכה "וכתב לה - לשמה". כמובן ש"לאחר שלמדו" זה יותר קל כמו שהגמרא אומרת בהמשך. (אגב נדמה לי שהראב"ד פוסק כדעת רבה, כלומר שרבה אית ליה דרבא אז תכלס חוששים לשני הדברים).

לפי רבא, בגדול העניין יותר קל, כי הבלגן הוא למקרה שיהיה ערעור (כי אם אין ערעור אנחנו לא חוששים מעצמינו, כי משום עיגונה הקילו בה רבנן, כמו שכותב התוספות בתחילת הדיבור האחרון בדף ב.). עכשיו תראה, בעיקרון רשי בדף ג. נותן שני פירושים מה עוזר הפנוב"נ לפי רבא: 1. מרגע שהשליח אומר, הבעל יתבייש לערער. 2. הבעל עצמו כבר לא יהיה נאמן. ככה שתכלס אם לפי הפירוש הראשון, אז אין כאן עניין גדול.

מצד שני, צריך לקחת בחשבון את מחלוקת התוספות בדף ג. (בדעת ר"י), שגם אם הבעל מערער לא מאמינים לו, לעומת דעת הכפתור ופרח (נדמה לי איפשהו בפרק י) שאם הבעל עודה בלגן אז מאמינים לו ופוסלים את הגט. כך שהאמירה של בפנוב"נ או הכרחית או כמעט חסרת משמעות, ואז זה בעיקר כמו שאומר התוספות ש"בעל מידק דייק" הכוונה שמתלכחילה הוא מדייק ונזהר, וזו המטרה של האמירה.

הקיצור, לפי רבא זו תקנה שבאה להגן על מצבים מסובכים ולא ממש פותרת בעיות ספציפיות. אז זה לא נורא כל כך. אבל לפי רבה זה די בלגן אם הבחור לא אמר... (למרות שבפיכח ונתחרש לא גזרו חכמים, כך שאולי זה לא סוף העולם, כי רוב בקיאים הם).

לכבודך פתחתי את הגמרא בפנים שלג דאשתקד

מתוך רצון לא רק לקשקש מהזיכרון...

אז ככה, אם השליח לא אמר בפני נכתב וכו', זו מחלוקת בין רבי מאיר לחכמים בברייתא בדף ה:, והלכה כדעת חכמים שזה לא נורא רק שיחזור ויעשה את הפעולה ויאמר.


ולגבי השאלה מה קורה אם הבעל מערער אחרי שאמר בפנוב"נ, אז ראיתי שכבר בירודלמי יש התייחסות לזה ונאמר כך: "אמר ר' יוסי: חומר שהחמרתה עליה מתחילה שיהא צריך לומר בפני נכתב ובפני נחתם, היקלתה עליה בסוף שאם בא ועירער עררו בטל".

וואו, רצינימקפיצים נטושים

מבחינתי באמת הדיון מתחיל מהמח' תנאים הזו;

לפי ר"מ כל המשנה בגיטין ממטבע שטבעו חכמים הגט פסול, שזה מעניין כי לכ' מדאורייתא כשר, בעצם, היא עדיין נשואה ומותרת לבעלה הראשון? רק כי השליח לא אמר בפנופ"נ,
 

לפי חכמים - כשר, אז מה התוקף של התקנה? מה קורה אם לא מקיימים אותה? הכל טוב?!

לא נראה לי שחכמים כזה סבבהשלג דאשתקד

הרי הברייתא בעצמה ממשיכה "כיצד יעשה...". השאלה היא מה קורה אם הוא לא עשה את זה.

מצד שני, באמת לא מובן מה הטעם של רבי מאיר. הרי תכלס מדובר בחשש רחוק, כי רוב הדיינים בקיאים בלשמה (וכאן רבי מאיר לא אמור לחשוש למיעוטא, כפי שמסבירה הגמרא), ומן התורה עדים החתומים על השטר נעשה כמי שמחקרה עדותם בבית דין. אז למה היא פסולה מן התורה?


(נדמה לי שיש תוספות בדף ה על חלק מהנושאים האלה, אבל אני כבר צריך ללכת לישון כדי לקום מחר לסדר בוקר )

אשריך אתהשלג דאשתקד
יאללה תשתף מחר בחידושי סדר בוקר!!
אח... היה שיעור, עם המון חידושיםמקפיצים נטושים

אבל לא מספיק הייתי מרוכז בו,

 

לפתע עלתה לי התובנה שבעצם הסוגיא שלי בסדרי בוקר בשבועות האחרונים היא זו; 'ריחיים בצווארו ויעסוק בתורה'?!

תקשיב נשמה טהורהשלג דאשתקדאחרונה

מסכת גיטין אחת ה.... פשוט אחת המדהימותתת!!!

יש בה כל כך הרבה פרטים והיבטים, שהסיכוי להתעמק ולהבין הכל, זה כמעט אפסי. תסתכל רק על הסוגיה של רבה ורבא, איך אותה מדנה יכולה לקבל משמעות גם של שאלה הלכתית עקרונית (לשמה) וגם של שאלה עובדתית (קיום השטר) ואתה עומד מול משנה עם 100 דוגמאות (גבולות הארץ? סמוכות ומובלעות? עולי בבל ועולי מצרים - לפי רהינו תם?) ועוד משפטים דו משמעיים ושאלות טכניות של שליח להולכה, הבאה וקבלה; אישה שהביאה, עבד שהביא, בעל שהביא; עד נעשה דיין; עדי חתימה או עדי מסירה (וכמה שיטות מפשרות...). חתיכת סלט לא הגיוני, וזה עוד לפני שכל המצב מתהפך - לאחר שלמדו, מלתא דלא שכיחא וכו וכו.

נראה לך שאפשר לעשות את זה תוך כדי שינה? או תוך כדי ריחיים על צווארו???

עזוב אותך, אל תנסה לבלוע הכל. קח את מה שהכי הכי חשוב בישיבה: האווירה, החידוש, היצירתיות והרעיונות שעולים. אהבת תורה מהברק שלה. זה ימלא לך מצברים וזה מה שחשוב לך עכשיו!!

אתה הרי מכיר את הסיפור על "עולא אקלע לבבל" (בתענית וגם בפסחים), שבהתחלה היה מאוכזב איך אנשים שככה חוגגים לא לומדים תורה, אבל בדיעבד הוא הבין שהאנשים כל כך סובלים שצריך להודות שמישהו בכל זאת לומד תורה...

תשמח שאתה מנסה, שאתה משקיע, שאתה רוצה. תשמר את זה! בסוף תצליח ובענק!!!

ואל תשכח שאתה גם חייב: "וכי עני היית יותר מהלל?" (הסיפור הידוע ביומא)

חברים, אני בסגנון של ישיבות ברמה משכלית מאוד גבוההיונתןzxcv
עבר עריכה על ידי שדמות בחולות בתאריך כ' בשבט תשפ"ה 11:58

אני בן 25 מחפש עכשין ישיבה ברמה גבוהה כמו שיח יצחק באפרת למי שמכיר, 

כרגע מחפש באזור הצפון.

מבקש לא להכנס לדיונים על ישיבות ומה טוב ומה פחות 

אלא לגופו של עניין אם משהו יכול לעזור לי 

תודה רבה לכולם

למנהל היקר שמחק את התגובה שליפשוט אני..

היית יכול כבר לתקן את הטעות בכותרת, על הדרך

..קעלעברימבאר
עבר עריכה על ידי קעלעברימבאר בתאריך כ"ב בשבט תשפ"ה 16:38

..

אתה מחפש ישיבה בסגנון של שיח?קעלעברימבאר
אם הדגש העיקרי הוא על הרמה ההשכלתית הגבוההקעלעברימבאר

אז בצפון נראה לי זה מעלה גלבוע (לא כזה מכיר אבל נראה לי).

במרכז יותר אז יש את הר עציון, מעלה אדומים, ירוחם, עתניאל, מחנים, אורות שאול בתל אביב.

אם אתה מחפש משהו כמו שיח (סגנון הרב שגר אם אני לא טועה?) אז נראה אולי מחנים או עתניאל? לא זוכר בדיוק. בצפון לא יודע אם יש כזה סגנון אולי יש במעלה גלבוע אבל לא יודע באמת. ולא יודע מה הסגנון בנהריה או עכו

יש לך עוד פרטים על מעלה גלבוע?יונתןzxcv

וכן מחנים

לא יודע עוד. אפשר לבדוק באתר שלהם. אני יכול לשאולקעלעברימבאר

מישהו שאני מכיר שלמד במחניים, אם זה חשוב

או שיש כאן מישהו שמכיר את ישיבת מחנים טוב?קעלעברימבאר

או מעלה גלבוע?

בסגנון שיח יצחק יש את מעלה גלבועפתית שלג
מעלה גלבוע הם בסגנון הרב שגר?קעלעברימבאר
נשמע לי שכןפתית שלג

אבל אני לא מספיק בקיא בהגותו ובישיבה הנ"ל..

אגב ברוח השכלתית רוחנית ויותר שמרניתפתית שלג

יש את ישיבת ראש פינה

בית מדרש ראש פינה 

דוד שלי שם, כדאי לךימח שם עראפת
הצלחת לברר על ישיבה?קעלעברימבאר
מגדל העמקyys

ממליץ מאוד לבדוק את ישיבת חב"ד במגדל העמק.
מקום שלומדים בו ברמה מאוד גבוהה, עם סגנון חשיבה שמדמה את הסגנון המקורי של חסידי חבד לדורות - עם חקירה מעמיקה ודורשת אמת מוחלקת... שווה לנסות!

למה אתה מתכוון רמה משכלית גבוהה?קעלעברימבאראחרונה

אם הכוונה לרמת לימוד גבוהה אז יש את קרית שמונה באזור הצפון והמון ישיבות באזור המרכז וירושלים

ויתוראנונימי404

מישהו יודע אם אני חותם ויתור ואני באמצע מיונים (ספציפית עתודה) אז יגייסו אותי ישר או שהצבא נותן להמשיך להתמיין?

לימוד בשפת אמתפלוני אלמונ

מי שבקיא יודע בכתבי בעל ה"שפת אמת" על התורה והמועדים(ואולי גם בספרים אחרים) ויכול להמליץ על בין 3-4 קטעים יסודיים וחשובים בלימוד תורתו לכבוד יום פטירתו ב-ה בשבט אשמח שישלח בהודעת וואטסאפ(ואם אין אז סמס) למספר 050-220-3441

רלוונטי עד ראש חודש שבט תשפ"ה, תודה מראש

דיכאוןאנונימי404
אני שנה א ואני ממש לא מתחבר להסדר, זה עושה לי דיכאון... מה לעשות? אם אני חותם וויתור ישר מגייסים לצבא?
אם זה עושה לך רע, כדאי לעבורארץ השוקולד
אולי לצבא ואולי לישיבה אחרת, תלוי מה עושה לך רע.


אם זה דיכאון אמיתי, כדאי לשתף דמות מקצועית וגם רופא צבאי.

^^פתית שלג

ואולי למכינה

כדאי להתייעץ עם דמות בעולם האמיתי ..אגוז16
בהצלחה
דרוש כובד ראשנקדימון

ההחלטות שתקבל יכולות להיות משמעותיות ובלתי הפיכות, ולכן קודל כל חשוב שתשים לב לזה ותשקול צעדים בזהירות.


כמו שאמרו פה, ייתכנו כמה סוגי קשיים:

1. קושי בלימוד ובסף הדרישות הישיבתיות - כנראה מרבית האנשים חוטפים איזה שוק כשהם מגיעים לזה, אבל זה טבעי. האם ניסית לדבר עם ר"מ בישיבה שרתה נמצא בה? יכול להיות שבירור פנימי כזה יעזור לך להתפקס ולמצוא את המסלול שיהיה טוב לך.


2. חוסר התאמה עם הישיבה - זה קורה. למרות שחיפשנו ועשינו שבושים, אולי בחרנו לא נכון. יכול להיות שמעבר לישיבה אחרת זה כל מה שאתה צריך. סגנון לימוד אחר, סגנון חברתי אחר, סגנון אחר של גישה, מיקום אחר, וכדומה. אולי ישיבה גבוהה ולא הסדר, אולי מכינה ולא ישיבה. יש כל מיני אופציות, ואולי אתה צריך משהו מהאפשרויות האחרות.


3. רצון לצבא - יכול להיות שפשוט הצבא מדבר אליך חזק. זו גם אפשרות. באופן אישי אני חושב שתקופה בישיבות/מכינות זה חשוב לעיצוב העולם הפנימי שלך (מידות, תפישת עולם, עולם רעיוני), להרחבת ההשכלה התורנית שלך (הלכה, גמרא, ספרות אמונית, וכו), וליציבות מנטלית שנולדת משני הדברים הקודמים.

אגב, אם בעניין הצבא מה שמפריע לך זה העניין של שירות מקוצר, אז זה פתיר. אחרי שתסיים את תקופת הישיבה שלך, אתה בהחלט יכול להתגייס באופן רגיל. אבל בשביל זה אתה צריך ישיבה גבוהה או מכינה.


ואם אף אחד מאלה לא נראה לך מתאים, אולי הבעיה היא אחרת ושווה לשקול לפגוש איש מקצוע. אבל אלה החלטות שלא כדאי לקבל לבד, כדי לא לעשות טעויות אימפולסיביות.


בהצלחה רבה!

^^^ אם כי ההחלטה בסוף שלךארץ השוקולד
תתייעץ עם דמויות שמכירות אותך ואת המקומות אבל ההחלטה שלך
תמיד ההחלטה בסוף היא של האדםנקדימון
אבל מכיוון שמדובר בהחלטה שיכולה להיות בלתי הפיכה ויש לה משמעויות לשנים קדימה אז כדאי לעשות את זה בחוכמה, בשיקול דעת, ועד כמה שאפשר מתוך יישוב הדעת.
מסכיםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך