שאלה שמטרידה אותי מאודעוד השנה
אף פעם לא הבנתי איך ת"ח יכולים לריב ביניהם, כלומר, המחלוקת האידיאולוגית שלהם גולשת לפסים אישיים. אני יודע שההדרכה לציבור היא לא להכניס את הראש בין שני הרים גדולים...

אבל לא מבין איך בחנוכת ישיבת הר המור הרב שטרן לא הוזמן? זה בסדר שיחלקו עליו, אבל הוא רב, ואפילו רב העיר ירושלים! למה היחס הזה?
פשוט אני אוהב את ישיבת הר המור אבל זה לא מסתדר לי בכלל היחס הזה

יתעצבנו עלי, אבל אני חושב שבבסיס רבנים הם גם בני אדםארץ השוקולד
ולצערנו גם הם מסוגלים לריב.
הבעיה היא שאנחנו רוצים ללמוד מהם מוסר ולוקחים קשה כשהם לא מוסריים כפי שהיינו רוצים, אבל אולי פשוט כדאי להנמיך ציפיות.

הסבר נוסף שניתן להביא הוא שהם חושבים שהוא מאוד בעייתי וממילא נלחמים עד הסוף ולהם אישי זה נראה כלי תקין.
כל הגדול מחברו יצרו גדול ממנואנא עבדא


וואו.הלהבה והברוש..

זו אמירה חריפה מאוד..

חריפה אבל נכונהארץ השוקולד
ולא ניסיתי להתייחס למקרה זה, כי אינני יודע מה קרה שם.

אבל לא מפיל אותי מהכיסא שרב מסוים לא התנהל כשורה.
עצוב, אבל זו המציאות
ברור שלא מפיל מהכיסאהלהבה והברוש..

אבל אתה טוען שהתנהלות מסוג זה היא התנהלות שאינה כשורה , ונובעת מהאנושיות של הרבנים
וזה החריפות שבדברים. (בעיני)

ואני עומד מאחורי הדברים הללוארץ השוקולד
חריפים ככל שיהיו...

זה מעציב מבחינה מסוימת, אבל מאידך זה מלמד שאני יכול להיות רב גם.

האמת שהייתי רציני לחלוטיןארץ השוקולד
אם מאדירים רבנים מפחידים אחרים מיכולתם להיות רבנים
לא.הלהבה והברוש..

צחקתי על סוף המשפט- זה מלמד שגם אני יכול להיות רב, וממש לא בקטע המלגלג.

אולי הזמינו והוא לא הגיע?אניוהוא
שמעתי בשם רבני הישיבה שהוזמןעמיחי אלירז


לא נכון. אני מכיר אדם שמאוד מקורב לרב שטרןיג

ולדבריו לא הזמינו את הרב, ואם היו מזמינים הוא היה בא!

פששתפוז סיני
נשמע כמו שידור חוזר של קמצא ובר קמצא.

יש לנו תקווה?!
קשה לי להאמין שהיה מגיע להר חמוראנונימי (2)
אבל כדאי ל"סערה" הזאת שתישכח
מקווה בשבילך שזה תיקון אוטומטי.אניוהוא
לא ולאאנונימי (2)
אני עצמי למדתי מעט הלכה אצל הרב הגאון מרא דאתרא דירושלים וודאי לי שכך הוא קורא לישיבה זו
לשון הרע. אסור להאמין ולך אסור לומר.אניוהוא
@מרדכי בבקשה למחוק תגובות אלו.
וכמו כן כדאי לשקול לעשות פה מה 'עשו בבית מדרש - לבטל את האנונימיות. - כל הטרולים עברו משם לפה.
בסדר תחשוב שאני טרולאנונימי (2)
אני יכול להפנות אותך למישהו שלומד בבית אל וגם הוא שמע זאת.. ליפייף את המציאות בכיף, ללכלך על רבני הישיבה הכי גדולה כיום בציבור שלנו גם כן בכיף (אהה שכחתי שהיא כבר מזמן לא בציבור שלנו אלא חרדית).
עצוב שאחת הישיבות הכי מוצלחות אצלנו הפכה להיות שק חבטות.
אני לא מלכלך על אף אחד ונמנע מלהיכנס למחלוקת באופן כלליאניוהוא
ק'ו בן בנו של ק'ו למחלוקת של תלמידי חכמים...
אשריך שאתה לאאנונימי (2)
רק רצוי לאזן את המשוואה לא ליצור סיפור לא אמיתישלכאורה רבנים מחרימים רב חשוב, בלי שאין תמונה מלאה והבנה שלה.. האופציה היותר סבירה היא פשוט לשתוק ולא להתעסק במה שהיה אלא להנות מהפריחה העצומה הן של מרכז הרב והן של הר המור, אלא שלא זה מה שקורה וצד אחד במשוואה מותקף תדיר
אני לא מבין מה אתה מנסה לטעוןאניוהוא
ובכלל לא יודע אם אותו אחד כתב את כל ההודעות

לכן אני אני לא דן פה.
כל טוב
הכתיבה שלי כמובן היא לא כנגדךאנונימי (2)
אלא כנגד הרוח שעולה מהשרשור עצמו ובכלל מהציבור
דווקא במקרה הזהקמנו ונתעודד

בס"ד

 

אפשר להבין טוב מאוד.

 

בין אם הזמינו ובין אם לאו, להגיע הוא לא היה יכול מטעמים ברורים. כמו שאף אחד לא שואל למה לא הזמינו את ר' יעקב.

זה קצת שונה, לא?ה' חייני כדברך
לרב שטרן תפקיד ממלכתי, ר' יעקב הוא ראש הישיבה, אין באמת סיבה להזמין אותו לחנוכת ישיבת הר המור.
אבל שניהם לא יגיעו מאותה הסיבה בדיוקקמנו ונתעודד


תורת א"יכי"א

יש גמרא בסנהדרין שמונה הרבה הבדלים בין תורת א"י לתורת הגלות שהרעיון המרכזי שבגלות המחלוקות מתנהלות בצורה הרבה יותר חריפה מבארץ כנראה שנשארה בנו קצת גלותיות 

יפה מאודארץ השוקולד
כנראה שהאחראים על ההזמנות לא היו רבני הישיבה.אורות מאופל
התשובות שנענו כאן מוזילות את כבוד התורה ולומדיה ומפדחות לדעתי פורום שנושא את שם הני הישיבות. גדולי תורה מאז ומעולם התווכחו ואף כתבו לפעמים בצורה חריפה, אך הנושא מעולם לא גלש לפסים אישיים או לפגיעה בכבוד התורה.

"הזהרו בגחלתם"
הרב עובדיה והרב דוד שלושארץ השוקולד
היו מסוכסכים עשרות שנים ברמה האישית עקב מחלוקת.

אז היו דברים מעולם.

סליחה אם זה פוגע בתדמית התורה שיצרת, אבל הרבנים שלי הם לא מושלמים ולכן אני יכול לנסות ללמוד מהם הן מהדברים הנכונים והן מהטעויות.

ואם אתה בייני"ש ובא לך ליפול מהכיסא, מוזמן לאישי
הם היו מסוכסכים ברמה האישיתאורות מאופל
או שכל מי שמסביבם והלאה החליט שזה אישי?
ברמה האישית, הם לא הסכימו לדבר אחד עם השניארץ השוקולד
עד השבעה על הרב יעקב יוסף ואז הרב שלוש בא לנחם את הרב עובדיה והם התפייסו אחרי המון שנים.
השאלה היא על עצם הקמת המוסד הזה?אנונימי (3)
אחרי שתבין (אני לא מבין...) מה היה ההיתר להקמת המוסד הזה, השאלה האם הזמינו או לא הזמינו מישהו, כבר לא תהיה משמעותית.
פשש... מדהים! אחת התגובות החזקות שקראתי!עמיחי אלירז

"אחרי שתבין (אני לא מבין...) מה היה ההיתר להקמת המוסד הזה..."

מרשים!

אני מבין שכבודו אחראי על חלוקת היתרי העבודה והקמת הישיבות בישראל? וואו, מרשים!

לא כבודו, ר' אברוםאורות מאופל
שפסק, הלכתית, והפסק מופיע בספר "מורשה", שאסור להם להקים ישיבה בירושלים.
אני לא הולך היכנס לוויכוח הזה, ממש לא, אבל-עמיחי אלירז

לפני שהרב אריאל אדרי התמנה לדיין, באו כמה אנשים לרב עובדיה בטענה שאסור למנות אותו לדיין כי הוא "מורה הוראה בפני רבו". הרב עובדיה הטיל על הרב עמאר לבדוק את הנושא לעומק, ומסקנתם היתה שהכל בסדר. עד כאן.

וזה קשור כי..?אורות מאופל
הפסק ההלכתי, וכל זה...עמיחי אלירז

כתבת מה אמר ר' אברום, אז סיפרתי לך על דעת הרב עובדיה בנידון. (שהרי מן הסתם על דעת רבני הישיבה אתה לא סומך)

א. לא הבנתי איך השעורים שלך קשורות לחיטים שליאורות מאופל
ב. ידוע שהרב אדרי שמר על קשר טוב עם ר' אברום גם אחרי, אולי זה מה שהרב עמאר גילה.
ג. אני לא מזלזל ולו במעט בדעת הרבנים שליט"א, להיפך. בחוברת "דרך הקודש" הם שבים ומכנים אותו "רבנו". אם אתה מחשיב את דבריהם ומבין שכל מילה שקולה, בודאי שנובע מכאן הפסק של ר' אברום, גם לולא שהיה פוסק ומפרסם אותו (מה שכנראה לא מעלה ולא מוריד בעיניך.)
הרב עמאר התייחס לנקודה של "רבו המובהק" ב"מורה הוראה בפניעמיחי אלירז

רבו", והגדיר את הרב טאו כרבו המובהק של הרב אריאל.

הרבנים בישיבה מעריצים את ר' אברום ובשיעורים מזכירים אותו די הרבה. מה הקשר? יש להם את רבם המובהק ואחריו הם הלכו.

מה שאתה אומר בודאי לא יכול להיותאורות מאופל
כיוון שהרב טאו לא היה ולא מתיימר להיות פוסק בשום דבר, ולכן אין לו דין של רבו מובהק לעניין הוראת הלכה
יש חוברת של הרב דוד ג'יאמי בה הוא מדבר על כל העניין שלעמיחי אלירז

"רב מובהק" ("אחת דיבר אלוקים") והוא אומר שם שלאדם יכול להיות רב מובהק אחד שלא בהכרח פוסק הלכה והוא "מפנה" אותו לרב פוסק. כך למשל יכול בחור ספרדי ללמוד בישיבה אשכנזית, להגדיר את ראש הישיבה למשל כרבו המובהק ולמרות זאת לפסוק כרב אליהו (לדוגמא). אם אני לא טועה, יש הסוברים בכלל שלאדם יכולים להיות כמה "רבנים מובהקים", כל אחד במקצוע אחר שבתורה- רב מובהק בהלכה, רב מובהק באמונה וכן הלאה.

אנא פרט מקורותאורות מאופל
לכאורה חידוש עצום.

ומעבר לכך, ר' אברום אמר שהוא רבם המובהק. ואין מה לדון בעניין.
מקורות:עמיחי אלירז
עבר עריכה על ידי עמיחי אלירז בתאריך א' בכסלו תשע"ח 01:18

"אחת דיבר אלוקים- בירורים בעניין מחלוקות ביהדות" לרב דוד ג'יאמי:

עמ' 38:

"באבות דרבי נתן מורחב יסוד זה יותר (ריש פרק ח'): "עשה לך רב כיצד? מלמד שיעשה לו את רבו קבע וילמד ממנו מקרא ומשנה מדרש הלכות ואגדות. טעם שהניח לו במקרא סוף שיאמר לו במשנה, טעם שהניח לו בהלכות סוף שיאמר לו בהגדה, נמצא האדם ההוא יושב במקומו ומלא טוב וברכה". ועוד שם: "היה רבי מאיר אומר: הלומד מרב אחד למה הוא דומה? לאחד שהיה לו שדה אחת וזרע מקצתה חיטים ומקצתה שעורים ובמקצתה זיתים ובמקצתה אילנות, ונמצא האדם ההוא מלט אובה וברכה, ובזמן שלומד מב' ג' דומה למי שיש לו שדות הרבה, אחת זרע חיטים ואח שעורים  ונטע אחת זיתים  ואחת אילנות ונמצא אדם ההוא מפוזר בין הארצות בלא טוב וברכה"."

עמ' 41:

"בדברי אבות דרבי נתן מבואר דבר נוסף- לא רק שאדם צריך לעשות לו רב, אלא צריך שיהיה לו רב אחד לכל מקצועות התורה (הדגשה במקור). הדרכה זו מצריכה הסבר: מובן הדבר מדוע צריך רב אחד בהלכות שבת, בהלכות תפילה ואפילו בהלכה בכל, כפי שהתבאר, אולם  מדוע אי אפשר ללמוד אצל רב פלוני הלכה, ואצל רב אחר אגדה, אצל רב פלוני תנ"ך ואצל רב אלמוני מדרש, הרי מקצועות שונים הם!

התשובה לכך היא שכל פן של אמת בתורה חורז ועובר בכל מקצועות התורה. יש קשר בין שיטתו של תלמיד חכם פלוני בלימוד תנ"ך לשיטתו בלימוד גמרא והלכה ולשיטתו בענייני אמונה: "טעם שהניח לו במקרא סוף שיאמר לו במשנה, טעם שהניח לו בהלכות סוף שיאמר לו בהגדה" (אדר"נ, שם),וכשכל לימודו של אדם הוא אצל רב אחד יש אצלו התאמה ואחדות בין מקצועות התורה השונים "ונמצא האדם ההוא מלא טובה וברכה" (שם). לעומת זאת, כשאדם לומד מכמה תלמידי חכמים, אפילו כשמדובר על מקצועות שונים בתורה, וקל וחומר כשמדובר על אותו מקצוע, הוא מתמלא סתירות פנימיות, אף שהן לא מורגשות תמיד בהשקפה ראשונה, כיוון שכל תלמיד חכם הוא עולם בפני עצמו, "ונמצא אדם ההוא מפוזר בין הארצות בלא טוב וברכה" (שם).

יש להעיר אמנם שבדברי הש"ך ביורה דעה (רמ"ב ס"ק י"ב) מבואר שיתכן מצב שיש לאדם כמה רבנים במקצועות שונים בתורה: "שלמד אצל זה רו חכמתו במקרא ואצל זה רוב חכמתו במשנה ואצל זה רוב חכמתו בש"ס ואצל זה רוב חכמתו במדרש ואגדות ואצל זה רוב חכמתו בקבלה וכיוצא בזה... אלמא דיש לו הרבה רבותיו מובהקים" (הדגשה במקור)."

עמ' 42:

"חשוב אמנם להדגיש שאין כוונתנו לשלול קבלת דברי תורה מתלמידי חכמים נוספים, שאינם רבותיו של אדם. יכול אדם להעשיר את דעתו ולשמוע צדדים ושיטות נוספות, ואין בזה כל פגם חלילה..."

עמ' 43:

"יתכן גם שרבו של אדם יכוון אותו ללמוד מקצוע מסוים בתורה מפי רב אחר, לדוגמא: רבו ידריך אותו ללמוד אמונה אצל רב פלוני, וכיוון שרבו מדריך אותו לעשות כך, אות הוא שאין בזה סתירה בין שיטות שונות".

אנקוראי שמו
כדי לתרץ את הקושיא משו"ע יורה דעה סימן רמ"ב סעיפים א'-ד'. (ועיין היטב בהג"ה בסעיף ד')

אבל ודאי שגם אם מישהו מבין את התירוץ, עדיין הקושיא לא פחות קשה, מהקושיא של פותח השרשור...
קפץ. באתי לכתוב שלא אני מחלק היתריםקוראי שמואחרונה
אלא השו"ע.

אני מניח שהם מספיק למדנים כדי לתרץ את הקושיא מסימן רמ"ב עיי"ש.

ועדיין את הקושיא של פותח השרשור יותר קל לתרץ.
פשוט משעמם. סליחה.שה"י פה"י
ישיבת הסדר בסגנון מכינהSnoopy821

הי

 

מחפש לבן שלי ישיבת הסדר בסגנון קרוב יותר למכינה, פחות לימודי גמרא ושילוב של הכנה פיזית.

 

תודה

לא עולה לי מקום כזהפתית שלג

אם הוא מחפש דוקא הכנה פיזית לצבא הוא יוכל למצוא את זה בעיקר במכינות.

יש מכינות בסגנון קרוב לישיבה, עם רמות לימוד שונות. ישיבות בסגנון של מכינה אני לא בטוח שקיים.

ישיבות לעומת זאת בדרך כלל מתמקדות בהכנה הרוחנית והערכית לצבא ופחות בפיזית.

 

ואם הוא מחפש בעיקר פחות לימודי גמרא, יש ישיבות הסדר שאפשר למצוא בהן את זה. או פחות לימודי גמרא, או הנגשה משמעותית הרבה יותר, וסגנון שונה של התלמידים.

יש בברוכין "ישיבה קדם צבאית"ברגוע

לא מכיר אישית, אבל נשמע מתאים למה שכתבת

עד כמה שידוע לי זה בדיוק להפךהסטורי
(גם לא מכיר מבפנים) מבחינת המסלול זה מכינה, מבחינת התוכן - ישיבה.
מנסה להבין מה בדיוק ולמההסטורי

ומה הוא רוצה?


אם לא מתאים לו לשבת ולשקוד על תלמודו, למה לעשות מסגרת של הסדר?

(כמעט אשאל, מה ההצדקה לעשות פחות מכולם צבא, למי שלא יושב ושוקד על תלמודו?)


כמובן, יש ישיבות הסדר פחות עמוסות ושיש בהן יותר לימודי אמונה וכד'. אולי מעלה אפרים תתאים, אבל צריך לדייק מה רוצים.

תגובהSnoopy821

הוא פחות מתחבר ללימודי גמרא, אני מעדיף שיתגייס במסגרת הסדר כדי שיתגייס ביחד עם החבר'ה גם אם הוא יחליט לחתום ויתור בהמשך.

אם היתה מכינה עם גיוס של החבר'ה ביחד זה היה השילוב המושלם.

ומה הוא מעדיף?הסטורי

סליחה שאני לא בדיוק עונה לשאלתך, אבל עד כאן לא כתבת מילה אחת על מה הוא רוצה, רק על מה אתה רוצה. אם מה שאתה מחפש, זה מה שהוא רוצה, תתעלם מהמשך ההודעה שלי, תבדקו אולי ישיבת ההסדר מעלה אפרים יכולה להתאים.

 

זה יפה וטוב שאתה רוצה שהוא ילמד בישיבה, אבל צריך להפנים שלכיתה א' אנחנו רושמים את הילד, לכיתה ט' בשיח עם הנער, עדיין אנחנו רושמים. לשיעור א' הבחור בוגר ורושם את עצמו למקום שליבו חפץ.

 

טוב מאוד אם יש לכם שיח פתוח וכנה, כזה שאתה מצליח להיות קשוב לבנך ולמה שמעניין אותו, למה שמטריד אותו למה שמשמעותי לו בחיים ואתה גם יכול להכווין אותו, לעזור לו למקד נכון לשוחח על סדרי עדיפויות וכד'.

 

אבל, אין יותר גרוע מהורה שמנסה לכפות על ילדיו הבוגרים את חלומותיו שלו, כשזה לא מתאים לבחור עצמו. לאורך השנים ראיתי יותר מידי פעמים, שדווקא אלו שלהורים שלהם היה מאוד ברור מה הבחור אמור לעשות כשלבחור זה לא התאים - בעטו הכי רחוק וההורים הפסיקו להיות בשבילם כתובת משמעותית, לא רק בנושא הספציפי, אלא בכלל.

 

תגובהSnoopy821

ברור שזה בתיאום אתו, אני לא יכפה עליו משהו שהוא לא רוצה.

מאחר ויש כל כך הרבה ישיבות בסגנונות שונים, חכמת המונים והמלצות אישיות זאת דרך לףשיכולה לעזור לקבל החלטה

אז כדאי שיתייעץ עם הר"מ הנוכחי שלוהסטורי
בד"כ יש להם מושג.


ישיבות גם שולחות נציגים לדבר בישיבות התיכוניות ולהציג את עצמן, שינסה לראות למה הוא מתחבר.


אגב, מאוד ממליץ לעשות שבו"שים אמתיים, של כמה ימים טובים כולל שבת. אם מגיעים למקום רק לכמה שעות, כמו שעושים הרבה חבר'ה היום, לא באמת מתרשמים מאווירה של מקום.

ממה שאני מכיר0IQ4U

נהריה - יש אפילו חדר כושר

איתמר אווירה קרובה מאוד למכינה ישיבתית,

 

 אני לא רוצה להוציא שם רע אבל רוב ישיבות ההסדר אין לימודיפ רציניים אז הם דיי דומות למכינות (יש זמן לאימונים פייזים וכמובן מנטלים והכנה לצבא מכל הבחינות גם ההלכתית וגם תמיכה של רמים בזמן השירות) ... כמעט כל ישיבת ההסדר  בלי 3 סדרי גמרא.... 

 

האלה שיותר קרובות לישיבות גבההות (אווירה יותר רצינית) זה ישיבות כמו מעלה אדמים, הגוש, כרם ביבנה, מדברה כעדן שבי חברון וכו' 
החסרתי הרבה שיובת זה בהערכה גסה מאוד שהשם יסלח לי , כל השאר בערך זה באמצע בין ממש רציני לבין אווירה של מכינה 

יש בדבריך לא מעט אי דיוקים ואולי אפילו הוצאת שם רעהסטורי

יש כשבעים ישיבות הסדר, יש בהן סגנונות שונים ומגוונים. חלקן באמת עם הרבה לימודי אמונה ואווירה יותר משוחררת. בחלק גדול, רבות מאוד ממה שציינת יש בהחלט שלושה סדרי גמרא ולימוד רציני מאוד.


(לא שזה מאוד משנה, שבי חברון היא ישיבה גבוהה, גם מדברה כעדן מוגדרת כישיבה גבוהה, למרות שאפשר לעשות שם הסדר והרוב עושים בשלב מסויים מאוחר מהסדר רגיל).

מה שתגיד .0IQ4Uאחרונה

אך אין בכוונתי להוציא לעז וידוע שיש ישיבות עם יותר או פחות שבאבניקים ואווירה יותר או פחותץ לוחצת וכזה 

מכיר מלא שעשו הסדר משני הישיבות הנל ואני יודע שכל שיעור שם עושים יוצאים הרבה להסדר אח שלי היה איתם במחלקה . לכן אני הזכרתי אותם בתור ישיבות ההסדר , יש לי גם חברים שעזבו ישיבות כמו מרכז ובית אל בשביל לעשות ההסדר...
לכן אני אומר שמבחינתי ישיבה שאפשרי לעשות בה ההסדר בלי לעזוב את הישיבה היא הסדר לא משנה לי איך קוראים לה מבחוץ, לצורך הדוגמא ישיבת איתמר נקראת ישיבה גבוהה 

אך למעשה הרב יהושוע וון דייק יותר מסתם מעודד את הבחורים לעשות ההסדר (יצא לי לעשות איתו שיחה בנדון) ויוצא שבשיעור אולי אחד או שניים עושים גבוהה והשאר ההסדר....

ביינישיםהרשפון הנודד

אשמח לדעת מה נותן לכם מוטיבציה ללימוד גמרא בישיבה?-בתוך אחד שקשה לו ממש ללמוד לימודי גמרא והלכה בגלל שזה מרגיש לי קצת מנותק ממני

היעדים הקבועים, האפשרות להעמיק, החברותאפתית שלגאחרונה
החייאה?טעמי🍫
בס"ד


אז מנסים להחיות את המקום?

יופיטעמי🍫
בהצלחה לנו✨️
איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
באזור ירושליםטעמי🍫

מעדיף לא לפרט

 

אתה?

גם באיזורשמיניסט באמ"ש
לא מפרט
גם באזוראיגנוטוס פברלאחרונה

לא מפרט

למה לא?פתית שלג

רק צריך להתקין בוט שימנע מלכתוב הודעות בזמן הסדרים..

יש כזה, אני יודע איך מתקינים לטלפוןשמיניסט באמ"ש
אגב, איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
זה נראה פורום מענייןמקפיצים נטושים

אולי נחייה אותו?

אני בעדשלג דאשתקד
יאללה לעבודה, תעלה דברים מעניינים ונגיב לך
אני במשבר. עמוק.מקפיצים נטושים

יושב בזמן סד"ע ומסתכל בפורומים של ערוץ 7.

איך יוצאים מזה?

לפי ההקפצות שלךשלג דאשתקד

נראה לי שישבת כאן כבר מסדר בוקר.

אבל יאללה תעלה סוגיה שהיית אמור ללמוד היום, או הסוגייה אחרונה שלמדת לפני המשבר, ונתחיל להתפלפל כמו בני ישיבות.

אני כאן

לאלא סד"ב לא הייתי פהמקפיצים נטושים
בלאגן, צריך לחשוב..מקפיצים נטושים

תחילת גיטין.

תקנת בפנובפ"נ,

מה קורה אם לא קויימה?

סחתן עליך!שלג דאשתקד

זה מסובך אחי,

לפי רבה - אם בית הדין חושש שהגט לא נכתב לשמה, אז אין המון מה לעשות... והחשש מתעצם לגעת תוספות (ב שבני חו"ל חולקים על ההלכה "וכתב לה - לשמה". כמובן ש"לאחר שלמדו" זה יותר קל כמו שהגמרא אומרת בהמשך. (אגב נדמה לי שהראב"ד פוסק כדעת רבה, כלומר שרבה אית ליה דרבא אז תכלס חוששים לשני הדברים).

לפי רבא, בגדול העניין יותר קל, כי הבלגן הוא למקרה שיהיה ערעור (כי אם אין ערעור אנחנו לא חוששים מעצמינו, כי משום עיגונה הקילו בה רבנן, כמו שכותב התוספות בתחילת הדיבור האחרון בדף ב.). עכשיו תראה, בעיקרון רשי בדף ג. נותן שני פירושים מה עוזר הפנוב"נ לפי רבא: 1. מרגע שהשליח אומר, הבעל יתבייש לערער. 2. הבעל עצמו כבר לא יהיה נאמן. ככה שתכלס אם לפי הפירוש הראשון, אז אין כאן עניין גדול.

מצד שני, צריך לקחת בחשבון את מחלוקת התוספות בדף ג. (בדעת ר"י), שגם אם הבעל מערער לא מאמינים לו, לעומת דעת הכפתור ופרח (נדמה לי איפשהו בפרק י) שאם הבעל עודה בלגן אז מאמינים לו ופוסלים את הגט. כך שהאמירה של בפנוב"נ או הכרחית או כמעט חסרת משמעות, ואז זה בעיקר כמו שאומר התוספות ש"בעל מידק דייק" הכוונה שמתלכחילה הוא מדייק ונזהר, וזו המטרה של האמירה.

הקיצור, לפי רבא זו תקנה שבאה להגן על מצבים מסובכים ולא ממש פותרת בעיות ספציפיות. אז זה לא נורא כל כך. אבל לפי רבה זה די בלגן אם הבחור לא אמר... (למרות שבפיכח ונתחרש לא גזרו חכמים, כך שאולי זה לא סוף העולם, כי רוב בקיאים הם).

לכבודך פתחתי את הגמרא בפנים שלג דאשתקד

מתוך רצון לא רק לקשקש מהזיכרון...

אז ככה, אם השליח לא אמר בפני נכתב וכו', זו מחלוקת בין רבי מאיר לחכמים בברייתא בדף ה:, והלכה כדעת חכמים שזה לא נורא רק שיחזור ויעשה את הפעולה ויאמר.


ולגבי השאלה מה קורה אם הבעל מערער אחרי שאמר בפנוב"נ, אז ראיתי שכבר בירודלמי יש התייחסות לזה ונאמר כך: "אמר ר' יוסי: חומר שהחמרתה עליה מתחילה שיהא צריך לומר בפני נכתב ובפני נחתם, היקלתה עליה בסוף שאם בא ועירער עררו בטל".

וואו, רצינימקפיצים נטושים

מבחינתי באמת הדיון מתחיל מהמח' תנאים הזו;

לפי ר"מ כל המשנה בגיטין ממטבע שטבעו חכמים הגט פסול, שזה מעניין כי לכ' מדאורייתא כשר, בעצם, היא עדיין נשואה ומותרת לבעלה הראשון? רק כי השליח לא אמר בפנופ"נ,
 

לפי חכמים - כשר, אז מה התוקף של התקנה? מה קורה אם לא מקיימים אותה? הכל טוב?!

לא נראה לי שחכמים כזה סבבהשלג דאשתקד

הרי הברייתא בעצמה ממשיכה "כיצד יעשה...". השאלה היא מה קורה אם הוא לא עשה את זה.

מצד שני, באמת לא מובן מה הטעם של רבי מאיר. הרי תכלס מדובר בחשש רחוק, כי רוב הדיינים בקיאים בלשמה (וכאן רבי מאיר לא אמור לחשוש למיעוטא, כפי שמסבירה הגמרא), ומן התורה עדים החתומים על השטר נעשה כמי שמחקרה עדותם בבית דין. אז למה היא פסולה מן התורה?


(נדמה לי שיש תוספות בדף ה על חלק מהנושאים האלה, אבל אני כבר צריך ללכת לישון כדי לקום מחר לסדר בוקר )

אשריך אתהשלג דאשתקד
יאללה תשתף מחר בחידושי סדר בוקר!!
אח... היה שיעור, עם המון חידושיםמקפיצים נטושים

אבל לא מספיק הייתי מרוכז בו,

 

לפתע עלתה לי התובנה שבעצם הסוגיא שלי בסדרי בוקר בשבועות האחרונים היא זו; 'ריחיים בצווארו ויעסוק בתורה'?!

תקשיב נשמה טהורהשלג דאשתקדאחרונה

מסכת גיטין אחת ה.... פשוט אחת המדהימותתת!!!

יש בה כל כך הרבה פרטים והיבטים, שהסיכוי להתעמק ולהבין הכל, זה כמעט אפסי. תסתכל רק על הסוגיה של רבה ורבא, איך אותה מדנה יכולה לקבל משמעות גם של שאלה הלכתית עקרונית (לשמה) וגם של שאלה עובדתית (קיום השטר) ואתה עומד מול משנה עם 100 דוגמאות (גבולות הארץ? סמוכות ומובלעות? עולי בבל ועולי מצרים - לפי רהינו תם?) ועוד משפטים דו משמעיים ושאלות טכניות של שליח להולכה, הבאה וקבלה; אישה שהביאה, עבד שהביא, בעל שהביא; עד נעשה דיין; עדי חתימה או עדי מסירה (וכמה שיטות מפשרות...). חתיכת סלט לא הגיוני, וזה עוד לפני שכל המצב מתהפך - לאחר שלמדו, מלתא דלא שכיחא וכו וכו.

נראה לך שאפשר לעשות את זה תוך כדי שינה? או תוך כדי ריחיים על צווארו???

עזוב אותך, אל תנסה לבלוע הכל. קח את מה שהכי הכי חשוב בישיבה: האווירה, החידוש, היצירתיות והרעיונות שעולים. אהבת תורה מהברק שלה. זה ימלא לך מצברים וזה מה שחשוב לך עכשיו!!

אתה הרי מכיר את הסיפור על "עולא אקלע לבבל" (בתענית וגם בפסחים), שבהתחלה היה מאוכזב איך אנשים שככה חוגגים לא לומדים תורה, אבל בדיעבד הוא הבין שהאנשים כל כך סובלים שצריך להודות שמישהו בכל זאת לומד תורה...

תשמח שאתה מנסה, שאתה משקיע, שאתה רוצה. תשמר את זה! בסוף תצליח ובענק!!!

ואל תשכח שאתה גם חייב: "וכי עני היית יותר מהלל?" (הסיפור הידוע ביומא)

חברים, אני בסגנון של ישיבות ברמה משכלית מאוד גבוההיונתןzxcv
עבר עריכה על ידי שדמות בחולות בתאריך כ' בשבט תשפ"ה 11:58

אני בן 25 מחפש עכשין ישיבה ברמה גבוהה כמו שיח יצחק באפרת למי שמכיר, 

כרגע מחפש באזור הצפון.

מבקש לא להכנס לדיונים על ישיבות ומה טוב ומה פחות 

אלא לגופו של עניין אם משהו יכול לעזור לי 

תודה רבה לכולם

למנהל היקר שמחק את התגובה שליפשוט אני..

היית יכול כבר לתקן את הטעות בכותרת, על הדרך

..קעלעברימבאר
עבר עריכה על ידי קעלעברימבאר בתאריך כ"ב בשבט תשפ"ה 16:38

..

אתה מחפש ישיבה בסגנון של שיח?קעלעברימבאר
אם הדגש העיקרי הוא על הרמה ההשכלתית הגבוההקעלעברימבאר

אז בצפון נראה לי זה מעלה גלבוע (לא כזה מכיר אבל נראה לי).

במרכז יותר אז יש את הר עציון, מעלה אדומים, ירוחם, עתניאל, מחנים, אורות שאול בתל אביב.

אם אתה מחפש משהו כמו שיח (סגנון הרב שגר אם אני לא טועה?) אז נראה אולי מחנים או עתניאל? לא זוכר בדיוק. בצפון לא יודע אם יש כזה סגנון אולי יש במעלה גלבוע אבל לא יודע באמת. ולא יודע מה הסגנון בנהריה או עכו

יש לך עוד פרטים על מעלה גלבוע?יונתןzxcv

וכן מחנים

לא יודע עוד. אפשר לבדוק באתר שלהם. אני יכול לשאולקעלעברימבאר

מישהו שאני מכיר שלמד במחניים, אם זה חשוב

או שיש כאן מישהו שמכיר את ישיבת מחנים טוב?קעלעברימבאר

או מעלה גלבוע?

בסגנון שיח יצחק יש את מעלה גלבועפתית שלג
מעלה גלבוע הם בסגנון הרב שגר?קעלעברימבאר
נשמע לי שכןפתית שלג

אבל אני לא מספיק בקיא בהגותו ובישיבה הנ"ל..

אגב ברוח השכלתית רוחנית ויותר שמרניתפתית שלג

יש את ישיבת ראש פינה

בית מדרש ראש פינה 

דוד שלי שם, כדאי לךימח שם עראפת
הצלחת לברר על ישיבה?קעלעברימבאר
מגדל העמקyys

ממליץ מאוד לבדוק את ישיבת חב"ד במגדל העמק.
מקום שלומדים בו ברמה מאוד גבוהה, עם סגנון חשיבה שמדמה את הסגנון המקורי של חסידי חבד לדורות - עם חקירה מעמיקה ודורשת אמת מוחלקת... שווה לנסות!

למה אתה מתכוון רמה משכלית גבוהה?קעלעברימבאראחרונה

אם הכוונה לרמת לימוד גבוהה אז יש את קרית שמונה באזור הצפון והמון ישיבות באזור המרכז וירושלים

ויתוראנונימי404

מישהו יודע אם אני חותם ויתור ואני באמצע מיונים (ספציפית עתודה) אז יגייסו אותי ישר או שהצבא נותן להמשיך להתמיין?

לימוד בשפת אמתפלוני אלמונ

מי שבקיא יודע בכתבי בעל ה"שפת אמת" על התורה והמועדים(ואולי גם בספרים אחרים) ויכול להמליץ על בין 3-4 קטעים יסודיים וחשובים בלימוד תורתו לכבוד יום פטירתו ב-ה בשבט אשמח שישלח בהודעת וואטסאפ(ואם אין אז סמס) למספר 050-220-3441

רלוונטי עד ראש חודש שבט תשפ"ה, תודה מראש

דיכאוןאנונימי404
אני שנה א ואני ממש לא מתחבר להסדר, זה עושה לי דיכאון... מה לעשות? אם אני חותם וויתור ישר מגייסים לצבא?
אם זה עושה לך רע, כדאי לעבורארץ השוקולד
אולי לצבא ואולי לישיבה אחרת, תלוי מה עושה לך רע.


אם זה דיכאון אמיתי, כדאי לשתף דמות מקצועית וגם רופא צבאי.

^^פתית שלג

ואולי למכינה

כדאי להתייעץ עם דמות בעולם האמיתי ..אגוז16
בהצלחה
דרוש כובד ראשנקדימון

ההחלטות שתקבל יכולות להיות משמעותיות ובלתי הפיכות, ולכן קודל כל חשוב שתשים לב לזה ותשקול צעדים בזהירות.


כמו שאמרו פה, ייתכנו כמה סוגי קשיים:

1. קושי בלימוד ובסף הדרישות הישיבתיות - כנראה מרבית האנשים חוטפים איזה שוק כשהם מגיעים לזה, אבל זה טבעי. האם ניסית לדבר עם ר"מ בישיבה שרתה נמצא בה? יכול להיות שבירור פנימי כזה יעזור לך להתפקס ולמצוא את המסלול שיהיה טוב לך.


2. חוסר התאמה עם הישיבה - זה קורה. למרות שחיפשנו ועשינו שבושים, אולי בחרנו לא נכון. יכול להיות שמעבר לישיבה אחרת זה כל מה שאתה צריך. סגנון לימוד אחר, סגנון חברתי אחר, סגנון אחר של גישה, מיקום אחר, וכדומה. אולי ישיבה גבוהה ולא הסדר, אולי מכינה ולא ישיבה. יש כל מיני אופציות, ואולי אתה צריך משהו מהאפשרויות האחרות.


3. רצון לצבא - יכול להיות שפשוט הצבא מדבר אליך חזק. זו גם אפשרות. באופן אישי אני חושב שתקופה בישיבות/מכינות זה חשוב לעיצוב העולם הפנימי שלך (מידות, תפישת עולם, עולם רעיוני), להרחבת ההשכלה התורנית שלך (הלכה, גמרא, ספרות אמונית, וכו), וליציבות מנטלית שנולדת משני הדברים הקודמים.

אגב, אם בעניין הצבא מה שמפריע לך זה העניין של שירות מקוצר, אז זה פתיר. אחרי שתסיים את תקופת הישיבה שלך, אתה בהחלט יכול להתגייס באופן רגיל. אבל בשביל זה אתה צריך ישיבה גבוהה או מכינה.


ואם אף אחד מאלה לא נראה לך מתאים, אולי הבעיה היא אחרת ושווה לשקול לפגוש איש מקצוע. אבל אלה החלטות שלא כדאי לקבל לבד, כדי לא לעשות טעויות אימפולסיביות.


בהצלחה רבה!

^^^ אם כי ההחלטה בסוף שלךארץ השוקולד
תתייעץ עם דמויות שמכירות אותך ואת המקומות אבל ההחלטה שלך
תמיד ההחלטה בסוף היא של האדםנקדימון
אבל מכיוון שמדובר בהחלטה שיכולה להיות בלתי הפיכה ויש לה משמעויות לשנים קדימה אז כדאי לעשות את זה בחוכמה, בשיקול דעת, ועד כמה שאפשר מתוך יישוב הדעת.
מסכיםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך