נשימה בחסידותסער5

מעניינת אותי השוואה להתייחסות לנשימה בחסידות להבדיל למשל מתורות המזרח (אני חוזר בתשובה).

חיפוש פשוט בגוגל העלה למשל שהרב גינזבורג פיתח שיטה כזאת. כמו כן ראיתי שבסדנה של חב"ד במזרח יש ספר להתבוננות.

השאלה האם (גם אם בתהליך מתקדם מאוד של עבודת השם) בחסידויות ובפרט בחסידות ברסלב יש התייחסות לנושא הנשימה / טכניקות נשימה. אני שואל כיוון שבעבר תרגלתי יוגה שם הנושא (למשל פאראניאמה) בפוקוס, אך אני מרגיש שצריך טכניקה יהודית. קיימות מספר טכניקות בעולם הרחב לנושא זה אך לא מצאתי משהו מספיק "נקי", טכניקה יהודית שאפשר לסמוך על המקור שלה.

 

 

שאלה אחרת: האם יש סיורים מאורגנים ומודרכים לקהל הרחב לקברי צדיקים (הבעל שם טוב, רבי נחמן, אדמו"ר הזקן וכיו"ב) ואם כן כיצד מגיעים לזה.

 

 

תודה מראש לעונים !

שבוע טוב

ממליץ על הספרים של הרב קפלן על "מדיטציה יהודית"חתול מיאו


זו שאלה חסרת טעםetamary
יש דווקא הרבה התייחסות לנשימה , אבל לא עשו עם זה כלום אף פעם.
גינזבורג והחבדניקים וגם קפלן בסך הכל העתיקו טכניקות מהמזרח שבעצם לא הבינו.
אפשר ללמוד הרבה על נשימה מליקוי מוהר"ן אבל לא היה מישהו שהפך את זה לתרגול כמו פראנהיאמה, כמו קפלאבטי.

אז ההצעה שלי זה שאם אתה מחפש תרגול , תחפש אצל מי שמבין בזה וזה בעיקר אצל היוגיסטים.
שלום, אני מכירה את הנשימות של הרב גינזבורגבצי.ג

הרב גינזבורג מתנגד לאימוץ של שיטות מהמזרח ולכן השיטה שלו היא נקייה.

דרור משה שאול כתב על זה חוברת שפעם יצא לי לעלעל בה אבל אני לא זוכרת את השם שלה.

גם זהר דוד עוסק בזה, יש כאן כמה סרטי וידאו שלו: זוהר דוד

(מניחה שהסדנה שראית במזרח בחב"ד קשורה לאחד משניהם. אם תרצה אני יכולה לנסות להשיג מספר שלהם)

 

ועל ברסלב- יש תורה על האנחות, שאנחה על משהו מבטלת אותו (בין אם הוא טוב בין אם הוא רע) והוא מפריד בין ההוצאה של האויר לבין הכנסה של רוח חדשה. תסתכל, זו תורה חזקה. זה מופיע בליקוטי מוהרן א, תורה קט. גם בתורה כב רבי נחמן משבח את האנחה.

 

בכל מקרה נראה לי שהכי מקיף והכי טהור זה מה שהרב גינזבורג עשה. מצאתי כמה דברים באתר שלו, אולי כבר ראית (יש בפנים הפניות לספרים שלו שעוסקים בזה, במיוחד לחיות במרחב אלוקי):

http://support.pnimi.org.il/%D7%90%D7%9C%D7%98%D7%A8%D7%A0%D7%98%D7%99%D7%91%D7%99/%D7%9E%D7%99%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%A7%D7%94/66799493/%D7%9E%D7%94-%D7%94%D7%94%D7%91%D7%93%D7%9C-%D7%91%D7%99%D7%9F-%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%98%D7%A6%D7%99%D7%94-%D7%9E%D7%96%D7%A8%D7%97%D7%99%D7%AA-%D7%9C%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%98%D7%A6%D7%99%D7%94-%D7%99%D7%94%D7%95%D7%93%D7%99%D7%AA.htm

החויה במדיטציה: http://support.pnimi.org.il/%D7%90%D7%9C%D7%98%D7%A8%D7%A0%D7%98%D7%99%D7%91%D7%99/%D7%9E%D7%99%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%A7%D7%94/82937584/%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%A2%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%98%D7%A6%D7%99%D7%94-%D7%99%D7%94%D7%95%D7%93%D7%99%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%94%D7%9B%D7%95%D7%95%D7%A0%D7%94-%D7%94%D7%99%D7%90-%D7%9C%D7%9B%D7%9A-%D7%A9%D7%90%D7%A0%D7%99-%D7%9E%D7%A8%D7%95%D7%A7%D7%9F-%D7%90%D7%AA-%D7%AA%D7%95%D7%93%D7%A2%D7%AA%D7%99-%D7%9E%D7%9B%D7%9C-%D7%AA%D7%97%D7%95%D7%A9%D7%94-%D7%A2%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%AA.htm

התלמיד של גינזבורג מודה שהוא למד מדיטציה בהודוetamary
אז מה הטעם אחר כך להתחיל לספר מעשיות ותירוצים?

מה שהם יודעים לעשות זה דבר אחד. לקחת את מה שהם למדו בהודו ולכתוב על האריזה שלו כל מיני שטויות.

לגבי התורה של האנחות, אין לה שום קשר לנשימה.
...אביגיל.
"ועל ברסלב- יש תורה על האנחות, שאנחה על משהו מבטלת אותו (בין אם הוא טוב בין אם הוא רע) והוא מפריד בין ההוצאה של האויר לבין הכנסה של רוח חדשה. תסתכל, זו תורה חזקה. זה מופיע בליקוטי מוהרן א, תורה קט"

לא הכרתי את התורה הזו^^
תודה על ההפניה
מה עם תורה ס'?etamary

נִמְצָא שֶׁמְּקַבֵּל בְּחִינַת הֶפְסֵק הַנְּשִׁימָה
וְעַל כֵּן הוּא בְּהֶפֶך מֵעֲשִׁירוּת שֶׁהוּא בְּחִינַת אֲרִיכוּת הַנְּשִׁימָה
כִּי כָּל מִינֵי עֲשִׁירוּת
דְּהַיְנוּ כָּל מִינֵי דָּגָן, וְכָל הָאִילָנוֹת וַעֲשָׂבִים, וְכָל מִינֵי מַתָּכוֹת
הֵם רַק עַל יְדֵי גְּשָׁמִים
וְכֵן כָּל הָאוֹצָרוֹת הֵם עַל יְדֵי גְּשָׁמִים
כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "יִפְתַּח ה' לְך אֶת אוֹצָרוֹ הַטּוֹב לָתֵת מְטַר אַרְצְך" וְכוּ'
וְהַגְּשָׁמִים הֵם מִבְּחִינַת הַנְּשִׁימָה
שֶׁמַּכְנִיסִין וּמְקַבְּלִין אֲוִיר מִן הַחוּץ
כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "מִנִּשְׁמַת אֵל יִתֶּן קָרַח וְרחַב מַיִם בְּמוּצָק"
וְזֶה בְּחִינַת: "הוֹן עָשִׁיר קִרְיַת עֻזּוֹ"
הַיְנוּ שֶׁהָעֲשִׁירוּת הוּא עַל יְדֵי בְּחִינַת הַנְּשִׁימָה
שֶׁהוּא אֲוִיר הַקַּר שֶׁמְּקַבְּלִין בְּכָל רֶגַע מִן הַחוּץ כַּנַּ"ל
וְזֶהוּ 'קִרְיַת עֻזּוֹ', בְּחִינַת: "גֶּשֶׁם מִטְרוֹת עֻזּוֹ"
וְזֶה שֶׁכָּתוּב: "הֲיֵשׁ בְּהַבְלֵי הַגּוֹיִם מַגְשִׁמִים"
כִּי 'בְּהַבְלֵי הַגּוֹיִם'
שֶׁהֵם בְּחִינַת הֶפְסֵק הַנְּשִׁימָה, בְּחִינַת 'הֶבֶל הַיּפִי' הַנַּ"ל
אֵין שָׁם בְּחִינַת גְּשָׁמִים
כִּי גְּשָׁמִים הֵם רַק עַל יְדֵי הַנְּשִׁימָה כַּנַּ"ל

גם לא הכרתי.אביגיל.אחרונה
עבר עריכה על ידי אביגיל. בתאריך כ"ד בחשון תשע"ח 17:50
מתחבר לי
תודה
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך