שאלה...אשמח אם תיכנסו ותגיבו...רחל=)

חברה שלי רצתה להעביר בשבת פעולה בנושא תנועת אריאל. היא מדריכה של שבט די צעיר. [לא ביקשתי ממנה רשות להגיד מי היא, לכן אני רק אגיד שהיא מדריכה של גיל באיזור ג'-ו']

ניסיתי לעזור לה לבנות את הפעולה, כאשר אחד ממטרותינו היו שהחניכות לא יצאו מהפעולה ויגידו שבנ"ע דפוקים!

חיפשנו מטודות בשביל שלא כל הפעולה תהיה דיונים ורציני מידי[בכ"ז ילדות קטנות] ולשם כך התייעצנו עם כמה אנשים שקשורים לתנועה. מישהי שדיברנו איתה אמרה לנו שלדעתה זה בעייתי להעביר פעולה כזאת לבנות בגיל הזה.

אני מאוד התנגדתי למה שהיא אמרה ואמרתי שלדעתי זה בעייתי שחניכים\ות בתנועה שלנו לא יודעים עד בערך כיתה ח' [במקרה הטוב] מה האידיאלים של התנועה שלהם. נכון שיש כמה פעולות לגיל הצעיר ונושא ח"א של שורשים זה תנועת אריאל, אבל בד"כ החניכים לא קולטים בדיוק מה האידיאלים של התנועה.

רציתי לשאול- מה דעתכם?

האם אפשר להעביר פעולות ברמה גבוהה לחניכים\ות צעירים\ות? [הרעיון שאני חשבתי שחשוב להעביר זה הקטע של דרך חיים ללא פשרות וחיים ע"פ התורה]

אם כן- איך אפשר להעביר זאת בצורה שהם יקלטו? [ושוב- בלי להזכיר מילה על בנ"ע! בלי להגיד אנחנו עושים ככה לעומת בנ"ע ש...]

תודה.

לדעתי את ממש לא חייבת להזכיר את בני עקיבא!מלכה=)

אנחנו לא קיימים בזכות ההבדלים מבני עקיבא... אני בטוחה שכשמדריכה מבני עקיבא מעבירה פעולה על ערכי התנועה היא לא מזכירה בכלל את אריאל ולא משווה ביכלל-כי הם קיימים בזכות עצמם, ביזכות האידיאלים שלהם ולא בזכות ההבדל!

וככה גם אנחנו צריכים לעשות-להבין שאנחנו לא תנועה בגלל שאנחנו שונים מבני עקיבא.

לדעתי את צריכה להגיד להם שהערכים של אריאל הם כך וכך וזהו. לא לדבר ביכלל על בני עקיבא...

ועוד משו- אני עשיתי פעולה לחניכות שלי על אחדות בעמ"י ושם כן הזכרתי את בני עקיבא, כי היו מריבות בין הסניפים.... כשמדברים על עמ"י קשור מאוד להכניס את התנועות האחרות.. אבל כשמדברים רק על אריאל לא צריך..

בהצלחה!

............רחל=)

דבר ראשון- אני לא בטחוה שבבנ"ע לא מזכירים אותנו, כי ממה שהבנתי אצלינו ביישוב לפחות, בבנ"ע כן מזכירים אותנו[ומדברים נגדינו...אבל זה לא מבוסס..רק משמועות]

אבל לא כ"כ ענית לשאלות העיקריות שלי. תסתכלי שם שוב.

תודה.

אה..מלכה=)
אם אפשר להעביר פעולה ברמה גבוהה? אממ... לא יודעת בקשר לזה... חניכותי בכיתה ד' ואני לא רואה את עצמי מעבירה להן פעולה כזאת...אולי על הקטע שללכת עם הדרך שלי עד הסוף בלי להיתבייש כי תכלס זה מה שאנחנו מאמינים בתנועה.. לא? כאילו- התורה אומרת ככה(יענו בלי פשרות..) אבל החברה אומרת משהו אחר... אבל אני יודעת שזה מה שנכון ולכן אני אלך עם זה עד הסוף..
אה ועוד משומלכה=)
איך להעביר שיקלטו- אולי בקטע של לחץ חברתי.... יש לי הרבה מישחקים על זה... אם את רוצה פרוט אז תגידי..
אפשר להעביר ברמה גבוה לילדות קטנות!-אנונימי (פותח)

עובדה שכשאני הייתי בכיתה ד ה העבירו לנו פעולות ברמה יחסית מאד גבוה! (לפגזניקיות ביננו-שירה ומעין...)

אם אתם לא מאמינות אז תדעו שאחות של המדריכה שלי לקחה את הפעולה שהעבירו לנו ועשתה אותה לחניכות שלה (בלי להעלות את הרמה בהמון!...- או יותר נכון היא בקושי העלתה!...)

סתם שתדעי-קוצ'יניו
לפחות מה שאני מכירה- בסניפי בנ"ע לא מזכירים בכלל את אריאל..
זה שיא המצחיק, הקטע של "האוייבים שלנו"- זה סה"כ סניף אחר!
האם אי פעם הזכרתן בפעולה את הצופים הדתיים?...
מתאים מאוד..פגזניקית גאה!

אני בעד ממש.
הסיבה שעברתי לבני"ע, אז, בתקופתו- זה היה כי לא ידעתי מה היה האידאלים של אריאל.
חובה להעביר פעולה כזאת, גם לקטנות.

ולענ"ד, מה שחברה שלך [] העבירה להן [שמעתי ממנה..] זה אחלה דבר, והם הפנימו טוב מאוד.

לעניות דעתי:תמר_דר
בס"ד

לשאלתך הראשונה- אפשר, אפשר ושוב, אפשר להעביר פעולות ברמה גבוהה גם לחניכים קטנים! כל מה שצריך זה להאמין בהם!
אני הדרכתי שבט זרעים והיו לי איתם כמה דיונים עמוקים על כל מיני נושאים. השאלה היא כמה רחוק את מוכנה ללכת עם החניכות, אם את מסכימה להעמיד אותם בפני אתגרים, לתת להם לחשוב, להציע, להתדיין בינהם או שאת באה ל" שני משחקים, מסר והביתה".
כמובן, הפעולות צריכות להיות מותאמות לגילם. כלומר- פעולה- עמוקה ככל שתהיה- צריכה לעניין ולהיות מהנה על מנת שהמסר שלה יובן ויופנם. לכן יש שלל מתודות, משחקים ופעילויות שאפשר להכניס.
אני אתן דוגמא- לקראת עשרה בטבת עשיתי פעולה על חשיבות הזיכרון (למה אנחנו זוכרים דברים שקר לפני כ"כ הרבה זמן כמו חורבן הבית והשואה). הפעולה הייתה מהנה מאוד, אבל אני זוכרת שהם קלטו את המסר והמשיכו איתו הלאה.

דבר נוסף שצריך להבין כשבונים פעולה זה שהמסר הוא העיקר, אבל כדי שהוא יובן המתודות חייבות להיות מעניינות ומהנות.
הרבה פעמים אנחנו משקיעים במסר אבל שוכחים להשקיע במתודה מעניינת או שיש לנו משחק ועליו אנחנו מלבישים מסר שהרבה פעמים צולע...

כמה מילים לגבי בנ"ע- אריאל: אלו שתי תנועות עם ערכים שונים שמייצגות זרמים שונים (קרובים מאוד אך בכל זאת שונים). אנחנו לא צריכים להתנצל שאנחנו אריאל! אנחנו חיים ופועלים בזכות עצמנו ולא כגרורה של בנ"ע. לכן, כאשר מסבירים את ערכי התנועה אין שום צורך להתייחס לבנ"ע (כמו שאת לא מתייחסת לעזרא, הצופים והשומר הצעיר) כי אנחנו מסבירים ערכים שעומדים בפני עצמם ולא נתלים על משהו!
ברגע שאריאלניקים יפסיקו להתנצל, הם ימצאו בעצמם הרבה יותר כוחות לפעול באמונתם.

מקווה שעזרתי...
אמממ...!~אהרלה~!נתניה

יש פה שני עניינים שונים.

העניין האחד הוא: להעמיד את חניכיינו במקומם, ולהסביר להם את, ערכי תנועתינו.

העניין השני הוא: שהחניכים שלנו," לא יצאו מהפעולה ויגידו שבנ"ע דפוקים " - כדבריך.

צריך להפריד בין שני העניינים, יש ללמד את החניכים את ערכי התנועה,
ומכאן, שיחשבו לבד מה דעתם בעניין בנ"ע.

א-ב-ל לבא אליהם ולהגיד להם מפורשות, ועוד בגילם, "תשמעו, בנ"ע זה כ"כ נורא, ובלה בלה בלה.."
זה ל-א.
לא שייך, לא מתאים, ואין זה מתפקידינו, לדבר על בנ"ע בפעולותינו אנו.

לדעתי, כן שייך להעביר פעולהברמה גבוהה לחניכים/ות אבל זה תלוי באיזה כיתה הן.
לא כל פעולה שמתאימה לבנות כיתה ו' מתאימה גם לבנות כיתה ד'.

תתאימו את עצמכן לגיל/רמת החניכות שלכן.

בהצלחה.

ממ, אינלי כוכך כח לקרוא הכל- מחילה-פלספנית

בעזהי"ת

אבל מסתבר שאני היא ה"חברה" הזאת, דע... =) [רחל- יכולת לומר, ברור.]

בפועל מה שעשינו- ממ, ניסינו לקומם אותם, שנגיד שאין פעולה וסתם משחקים-בד"כ כל פ'ם שאנחנו מתבלבלות טיפה הם מתחילות להתעצבן שבטח בכלל לא הכננו פעולה- המטרה היתה שיתעצבנו, ואז נגיד להם "מה, הסניף הוא לא גם ככה מקום שנהנים בו וזהו?" ומשם נצא לפעולה- אבל זה לא הלך, אז זרמנו איתם במשחק ואח"כ התחלנו-

ממ, התחלנו להסביר-מי שרוצה לדעת מה בדיוק ואיך- באישי כי אנלי כח כרגע...- ובאיזשהו שלב הזכרנו [בטעות..] את בנ"ע לפני השלב שבו מסבירים למה גם הם צודקים... אז טיפה הסתבך- כי חניכה שלי התחילה לצעוק ש"בנ"ע בוז! אתם עוזרים לאוייבים שלנו!", אז המד"שית לקחה אותה בעדינות הצידה והסבירה לה בשקט.

אח"כ הסברנו להם את זה- אין, הם היו כוכך מתוקות! כמעט כל מי שהיתה שם ידעה בסוף לענות ש"תורת חיים בעוז זה דרך חיים לפי תורה בלי פשרות", ולהסביר מה זה אומר ובמה זה מתבטא, ובאיזשהו שלב נתנו להן להתבטא- ז"א, מי שהיה לה משו לומר הצביעה וקראנו לה- איזה מקסימות! כל אחת עושה כזה, "בנ"ע זה גם טוב- זה פשוט השקפה שונה על החיים." וכאלה...

מה שכן, עם החניכה ההיא [פיסקה 2], אח"כ קראתי לה, העמדתי אותה מול חניכה אחרת, לפני כל השבט, ונתתי להן לערוך דיון אחת מול השניה, כשהשבט עוזר להן. באיזשהו שלב זה לא כוכך הלך, אז סיכמתי את הפעולה ונגמר- אבל שתיהן נשארו לדון ביניהן, אז נשארתי איתן- אני היו כוכך מדהימות! ילדות בכיתה ה', שיושבות ועושות ביניהן דיון תרבותי, בלי וויכוחים ומריבות, כל אחת משמיעה טיעונים, אין עליהן!
סוף הוויכוח היה הכי מרגש- החניכה [מפסקה 2] אמרה "צודקת, טעיתי. בנ"ע הם לא האויבים שלנו והם לא בוז- פשוט יש להם דרך שונה משלנו להגיע לתורה.". תראו לי עוד ילדה בכיתה ה' שמסוגלת לעמוד לפני חברה שלה ולהודות בטעות של עצמה.

איזה כיף חניכות כאלו=)מלכה=)
ממש!תפוזה 1

בס"ד

אויש מוריה זה כזה אתן!! [את, המדשית, והחניכות.]

שכוייח!

כפרעליהן... =)פלספנית

בעזהי"ת

זהבה- =)

רגע!קוצ'יניו
מה זאת אומרת "להסביר שגם הם צודקים"-
לפי מה שהבנתי, הערכים של אריאל הם בדיוק כמו של בני עקיבא, חוץ מהקטע של מעורב-נפרד.
אמממ....לא הבנתי נכון? אפשר לפרט פה ווקשע את הערכים של אריאל?
לא הבנת נכון..פלספנית

בעזהי"ת

מממ, בנ"ע זה תורה ועבודה. שילוב של תורה ועבודה.

אריאל זה תורת חיים בעוז. דרך חיים לפי תורה בלי פשרות.

הבדלים משמעותיים- ווקשע בש"א או באול', אינלי כח כרגע.

מוריה?!תפוזה 1

בס"ד

בקשר לשורה האחרונה.. ממש להנציח את הרגע! ;)

תודה לכולם, אבל..רחל=)

טוב. מוריה כבר אמרה שהיא זאת שעשתה את הפעולה לחניכות שלה, אבל תהיתי גם לגבי. החניכות שלי בכיתה ד'. אף אחד כאן לא ענה לשאלה איך אפשר להעביר את זה לגיל הצעיר.

אני רוצה להסביר לחניכות שלי מה האידיאלים שלנו בצורה שהן גם יקלטו ויזכרו את זה. אני לא יכולה לעמוד מולן ולהסביר להן[הן לא יכולות לשבת יותר מידי זמן].

יש למישהו כאן רעיון איך מעבירים את זה לגיל הצעיר?

תודה.

אפשר להעביר לחניכות בדרך חוויתית...מייק

את יכולה להעביר לחניכות שלך את האידיאלים בחפש ת'מטמון, שהפרס והמסר בסוף זה המטרה של תנועת אריאל- "תורת חיים בעז", וכל פתק בדרך זה הדרך שלנו איך להגיע למטרה, עם משימה קטנה שקשורה לזה... או שבכל תחנה הן עושות סתם משימה ומקבלות חלק של פאזל ובסוף הן מרכיבות את הפאזל שיהיה כתוב בו את האידיאלים של התנועה... ואת יכולה להגיד להן שכדי להגיע למטרה הסופית שלנו במקרה הזה- ללכת עם התורה עד הסוף בלי פשרות, אנחנו צריכות לעבוד על זה... לדוגמא- הדבר שהכי רואים אצלינו בתנועה- הפרדה, הוספת קדושה וכו'....

בהצלחה(:

הפרס בסוף יכולהיותמייק
סמל של התנועה שאתן תכינו...
השאלה כמה זה נכנס בתוך משחק..רחובותית!!=)
זה בעיה..
אפשר לעשות משחק "מונופול אריאל" לכל השבט.ישי ויזנר
מד"שי ואני הכנו פעם משהו כזה, אבל הוא מחכה ליצחק שיעצב אותו מחדש, אז אתם מוזמנים ללחוץ עליו...
לא!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!מוריה צפת=)

חשוב מאוד שקודם כל נגבש שבט ושיהיה לו כיף אני חושבת שאם יהיה לבנות כיף בסניף הם לא יעזבו אותו ולא רק בגלל פילוסופיות

פילוסופיות זה חשוב מאוד אבל בגיל הזה אם עושים יותר מדי דיונים וחופרים אז שרפתם להם את האפשרות לפתוח דיונים ואת הפתיחות כשיגדלו אז זה חשוב שיבואו גם האידיאלים ואז גם הם באים בצורה נכונה אם עכשיו תעשו להם את הדיונים האלו הם ישנאו לבדוק את האידיאלים שלהם כי "זה חופר" וכו'................. הקיצור תנו להם להיות בכיף תרימו את המורל רק בלי פילוסופיות -פילוסופיות זה דבר חשוב אך לא לעכשיו

בהצלחה

אבל..רחל=)

את לא חושבת שחניך בתנועה צריך לדעת מה האידיאלים של התנועה שלו?

הרי חלק מהמטרה זה לחנך ע"פ האידיאלים. איך נוכל לחנך ע"פ האידיאלים אם הם לא יהיו ברורים לחניכים?

בטח שכן..רחובותית!!=)

זה לא אמור להיות סותר..
אנחנו לא באים לעשות רק כיף,בשביל זה יש בייביסיטר..
כמובן שמכניסים המון כיף,אבל עם זה גם מסרים..
ובטח ובטח שחניכים צריכים לדעת למה הם באריאל ואת ההבדל.
ברור שלא בחפירות של העניין..
ואת דרך העברה מתאימים לגיל ולאופי של החניכים..
(ובחייאת אל תעשו מגילאים קטנים תינוקות.
אם תאמינו בהם תראו כמה הם גדולים/ות!)

לא מסכימהתמר_דר
בס"ד

כשחניכים רואים שהם באים רק לכיף ושכל מה שעושים להם זה צחוקים ומשחקים, הם לא יחזיקו מעמד ויעזבו, כי גם חניכים קטנים מבינים שכדי לשחק עם חברים מספיק לקבוע אחה"צ, לא צריך מדריכים ומסגרת...
החניכים מחפשים את הערכים, האידיאלים- זה לא פילוסופיות רחוקות, אלא דברים קריטיים לחיים שלנו, להתפתחות תקינה (ערכים של שיתוף, גיבוש, קבלת השונה, עידוד וכו' הם נכס לחיים).
בשבטים הקטנים זה אפילו יותר חשוב ומשמעותי, כי אז הם הכי נוחים להתרשם. כשנכנסתי להדרכה לשבט זרעים, הקומונרית אמרה לי "יש לך פלסטלינה בידיים"  וזה אכן כך. מה שתשפיעו יותר בגיל קטן, כך הם יפנימו יותר  ויזכרו יותר.

כמובן, הכל בכיף, בחוויתיות ושמחה ואפילו צחוקים ושטויות, אבל לא לשכוח את המטרה שעומדת לנו מול העיניים- לחנך!

אפשר גם אפשר!אפוש

בס"ד

אני אישית ראיתי כל כך הרבה פעולות מוצלחים על נושאים מורכבים וגבוהים כמו :גוש קטיף,אחריות,כבוד וכו..שהועברו לשבטים נמוכים בסניף בצורה מדהימה! ההפך הוא הנכון לילדות יותר קל להכנס ולכן אפשר להכניס להן כל כך הרבה ערכים...

אין צורך לדחוף את בנ"ע...בנ"ע עושים עבודה יפה מאוד אבל התחומים שונים משלנו...אצלהם עובדים על לחזק ולשמור על אוכלוסיה של "תתחלן" ואנחנו עובדים בתחומים אחרים (שבדאי כולכם כבר טוחנים אז אני לא אפרט ;) )...

לפי דעתי מתודות מעניניות סיפור/הצגה..

אני מבינה שהמטרה שלך בפעולה היא לגרום להן להיות ולרצות להשאר באראיל ולכן:אולי תתחילי איתם במערכך שיתחיל ב"מי אני-לאן אני שואפת" ואכ"J על "להיות אני גם כשיש לחצים סביבתיים-חברתיים" ואכ"ח תדברי איתם על התנועה ואיך היא עולה על "מי אני ומה השאיפות שלי"...

ואו...מגילונת-ועוד עברנו את פורים...

שבת שלום

וב"הצלחה!

אפוש

המטרה..רחל=)

היא ממש לא להשאיר אותן באריאל!!!!!!!!!

המטרה היא שחניכי תנועה יבינו מה האידיאלים של התנועה שלהם!!!!!!!

סבבה...אפושאחרונה

בס"ד

עדיין זה רלוונטי מה שכתבתי לא ?! ;)

האבולוציה המגזרית:מקפיצים נטושים

פעם ערוץ 7 היה נחשב הערוץ המגזרי הדוסי,
ואריאל נחשבה התנועה הדוסית של המגזר,
ולכן היה פה פורום תסיס ופועל,

אלא שהיום ערוץ 7 כבר נחשב פרוגרסיבי מדי,

וכל תנועת אריאל מתעדכנת באמצעים אחרים....

 

*הסיפור דמיוני ועל אחריותי בלבד*

למה ערוץ 7קעלעברימבאר
נחשב פרוגרסיבי מדי?
חחחחח לא באמת התכוונתי לזהמקפיצים נטושים

אבל אני יכול להמציא סיבות למה אם תרצה.

אני סתם נכנס לפורומים נטושים וכותב בהם משהו.

אגב מסתבר שהפורום הזה אפילו מופיע בתפריט הפורומים אז כנראה הוא דווקא פעיל כביכול...

המון להט"בים מסתובבים פה באין מפריעפשוט אני..
איך הגעת לפורום הנטוש הזה?קעלעברימבאר
קפץ לי ב''עדכני''פשוט אני..
אה בעצם הוא מופיע בראשי, כמו שאני הגעתיקעלעברימבאר
אפילו המנהלת של הפורום גאהפשוט אני..אחרונה
אתם יודעים איך הופכים סניף של עזרא לאריאל?דורין השמיני
אני רואה שהפורום צולע אבל אני ישמח שתענו מהרדורין השמיני
נראליהעי

מתקשרים לתנועה יש בטוח מספר בגוגל

לגרש את הבנות ניסית?פתית שלגאחרונה

😜

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש אגון לגבי צביעת קירות?

צובעים על דפים גדוליםתות"ח!אחרונה

מחפשים מבנה שלא אכפת לו שיצבעו עליו (אנחנו צבענו על איזה מחסן של בית כנסת ששימש לנו גם כחדר ציוד של הסניף....), הכי טוב לדוגמא מבנה שטרם צבעו אותו והוא עוד בבנייה ואז יש סיכוי גבוה שייתנו לצבוע. אפשר לנסות לדבר עם העירייה/מועצה ולצבוע ארונות חשמל או קירות בעיר (יש קירות בעיר שלנו שאיזה ארגון של נוער צבע אותם).

בהצלחה רבה

הרוב הולכים לאריאל בגלל אידיאל ההפרדהadvfb

או בגלל שזה הסניף שכל החבר'ה הולכים?

צופר לשבת קליל ואפילו מצחיק לשבת צוות דחוףףףףףףדמיינו שם
אני חייבת כמה שיותר מהר משו לא כבד
שלום חברים אני בחור חרדי שמאוד מחובר לחבר'ה הדת"ל2020דתל

מחפש מקום כמו ישיבה וכדו' שיש שם אהבת חברים באופן מיוחד ומכילים כל אחד כמו שהוא,

 

ולאו דוקא ישיבה אלא כל מי שיודע על מקום כזה אשמח2020דתל

מאוד

לא לגמרי ברור מה אתה מחפשאני77אחרונה

ישיבה קטנה? ישיבה גבוהה? מה זה "מקום כמו ישיבה"? 

בהנחה שהתכוונת למסגרת לימודית כלשהי, אז מה חשוב לך שיהיה שם?

מבחינת סגנון  דתי/חרדי, מה חשוב לך?

איפה אתה מרגיש שאתה עומד מבחינת הרצינות שלך? כלומר - בהנחה שאתה מתכוון למסגרת לימודית, יש מסגרות שמיועדות לאנשים שלא כל כך יש להם כח ללמוד, ורוצים יותר מקום עם אווירה טובה אבל מחובר לקדושה, ויש מסגרות שמיועדות לאנשים שרוצים ללמוד בכל הכח...

הכנסה נוספת 4נטע ברזני

דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗

(ללא השקעה) וללא ניסיון!

ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי

👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇

זמינות מיידית!

יש פה איראלנקים?בת סוד

בואו נעשה מאגר פעולות

אולי יעניין אותך