היחס למדינה ולעם ישראלשמעון
ראיתי שזה נושא בוער- רק בעמוד זה כמה מהשרשורים עוסקים בו אז החלטתי להצטרף. לפני כמה חודשים כתבתי מאמר שהחטתי לא לפרסם, אך עכשיו שיניתי את דעתי. המאמר נכתב כתגובה לחוברת בנושא ארץ ישראל שהוציאה מחלקת ההדרכה, חוברת שלדעתי פספסה את הנקודה העיקרית בקשר שלנו לארץ ישראל- עם ישראל. מפני שאיאפשר בנתיים להעלות בהודעות בפורום קבצים של וורד, אני מפרסם רק את המאמר עצמו ללא ציוני מקורות. מי מרוצה את המקורות יכול לשלוח לי הורעה עם אי מייל שאוכל לשלוח אליו את קובץ ה"וורד". אשמח לתגובות/ הערות וכו'. מצטער שהמאמר ארוך- אך זה נושא חשוב ומורכב, והשתדלתי לקצר ולכתוב כמה שיותר מובן ל"לא ביני"שים".

בסעיף הפותח את ספר אורות הראי"ה זצ"ל אומר ש"אי אפשר לעמוד על התוכן של סגולת קדושת ארץ ישראל ולהוציא לפועל את עומק חבתה בשום השכלה רציונלית אנושית כי אם ברוח ה' אשר על האומה בכללה, בהטבעה הטבעית הרוחנית אשר בנשמת ישראל" . כלומר- כדי להבין מה זה ארץ ישראל צריך להבין קודם כל את היחוד של עם ישראל מכל שאר האומות, את הטבע הרוחני המוטבע בו, את "רוח ה' אשר על האומה בכללה". אם כן, נתחיל בזה.
עם ישראל
סיפורו של עם ישראל מתחיל ממש מבראשית. חז"ל אומרים שישראל נבראו לפני העולם . למה הכוונה שישראל נבראו לפני העולם? איפה הם היו אם לא היה להם עולם לעמוד בו? אלא שכאשר חז"ל אומרים שמשהו נברא לפני העולם (מצאתי שמונה כאלה) הם מתכוונים לומר שכל העולם נברא בשביל להוציא את הדבר הזה לפועל, זאת המגמה של העולם. זאת אומרת שהעולם נברא בשביל להוציא לפועל את רצון ה' דרך האידאל "עם ישראל". אידאל זה נקרא גם "נשמת ישראל", או שכינה. הגוף, הכלי שיכול לקבל לתוכו נשמה זו, הוא עם ישראל, ורק כשיש שישים ריבוא מישראל הנשמה הזו יכולה לחול בארץ. זהו בעצם העניין של טבע מולד של קדושה הנמצא בעם ישראל . אין בזה בחירה חופשית- מי שנולד ליהודיה, הינו יהודי, העניין האלוקי מוטבע בו.
תורה
רק מתוך ההבנה הזו ניתן להבין מה היא התורה. לפני לימוד תורה אנו מברכים "אשר בחר בנו מכל העמים ונתן לנו תורתו". הרב צבי יהודה מסביר - "אשר בחר בנו מכל העמים" ומתוך כך "נתן לנו תורתו". גם התורה קדמה לעולם . מה הקשר בין הדברים? התורה היא שמורה לנו איך להוציא לפועל את הדרגה הנשמתית המיוחדת שיש בעם ישראל. המצוות אינם מעשה של אדם פרטי, אלא הוצאה לפועל של הנשמה הלאומית שלנו- הרי אדם אחד לא יכול להיות כהן לוי וישראל, גבר ואישה! אלא שהמצוות הם מעשה האומה, הכלל, ולא של האדם הפרטי. לאדם הפרטי יש רק את הבחירה האם הוא יוציא לפועל את הנשמה הלאומית, יהיה כלי מתאים לתת לזה לחול, או שלא. כלומר- הקישור של הפרט לאלוקים זה רק דרך האומה. הרמב"ם אומר שמי שמקיים את כל המצוות כולם אך לא כחלק מעם ישראל- אין לו חלק לעולם הבא! מי שמנתק עצמו מעם ישראל בעצם מנתק את עצמו מקדושת המצוות.
העולם נברא כדי שעם ישראל יקבל את התורה- "התנה הקב"ה עם מעשה בראשית ואמר להם: אם ישראל מקבלים את התורה אתם מתקיימין, ואם לאו אני מחזיר אתכם לתוהו ובוהו" . אנחנו עם שנוצר על ידי ה'- "עם זו יצרתי לי" כדי ש"תהילתי יספרו" .
ארץ ישראל
כאן נכנסת ארץ ישראל. עד כאן הבנו שקיום המצוות זה עניין לאומי. ברגע שמדברים על אומה אנו מדברים על מדינה, על צבא, על ארץ. עם קדוש זקוק לארץ קדושה בשביל להוציא לפועל את נשמתו הלאומית הקדושה, הנצחית. ארץ ישראל הינה ארץ מיוחדת המתאימה לעם המיוחד הזה כמו כפפה ליד. זוהי הארץ היחידה בה עם ישראל יכול לחיות כישות לאומית, רק בה הוא יכול להוציא לפועל את המגמה האלוקית של לאומיותו!
מתוך הבנה זו אנו מיישבים את ארץ ישראל. את הארץ מיישבים כשלוחים של האומה, "כחלק מהפעולה של אחיזת העם בארצו" . דרך אגב, זוהי גם ההגדרה ההלכתית של מצוות ישוב הארץ. רק במקום שעם ישראל שולט בו היחיד מקיים בישיבתו שם את מצוות ישוב הארץ הכללית. זה מה שהתחדש ביום העצמאות- הוקמה מדינת ישראל, ומתוקף זה כל יהודי מקיים בישיבתו בארץ גם את המצווה הכללית הלאומית . הכרזת העצמאות הנה שלב ברור שניתן לראות בה עין בעין את הגאולה- עם ישראל חוזר לשלוט בארץ כישות לאומית.
גלות וגאולה
החורבן והגלות הארוכה היו בגלל הפירוד בעם, בגלל שנאת חינם , שנאת החן- הנשמה האלוקית שביהודי השני, הרי אם היינו מכירים בנשמה האלוקית שבו- לא היינו יכולים לשנוא אותו. החורבן קרה בגלל חוסר ההבנה של סגולת ישראל! ה' שלח אותנו לגלות, פירק את המסגרת הלאומית שלנו כדי שנוכל לבנות מחדש את היחס שלנו לנשמה הלאומית. עכשיו, בזמן הגאולה, שהיא הפך הגלות עלינו להבין שמוטל עלינו התיקון של כל זה! הגאולה באה מתוך אהבת חינם, מתוך קישור לכלל ישראל, ללאומיות הישראלית.
בית מקדש
בסיום כל אירוע תנועתי אנו אומרים "בצפייה לבניין אריאל". האם אנו מבינים מה אנו אומרים? האם אנו חושבים מה זה דורש מאיתנו? השכינה שורה בבית המקדש רק כאשר עם ישראל מוכן לשמש כלי לקדושה זו, כאשר יש אחדות בעם ישראל. כאשר יש שנאה בעם ישראל, גם אם המקדש בנוי הרי הוא כחרב . אם אנחנו באמת מצפים לבניין המקדש, זה מחייב אותנו להקשר לעם ישראל, להתמלא באהבת חינם לעם הזה. הרי כל העניין של המקדש זה העניין הלאומי. אם ארצה לעלות עכשיו להר הבית ולבנות מזבח זה לא יהיה קדוש. העם צריך להחליט על דבר כזה!
זה צריך להיות הבסיס ליחסנו לארץ. הרב טאו אומר ש"כל מעשינו למען דביקות אחיזתנו בארץ ישראל חייבים גם הם להיות באים מכח האומה כולה ולא כמעשים פרטיים" . במציאות של היום, כשרבים בעם מנותקים מתורה ומצוות- ברור שהקשר לארץ נחלש, שהרי אמרנו שהדברים קשורים אחד לשני.
אם כן מה עלינו לעשות עכשיו?
"עיקר מגמתנו הוא להבליט ולחזק בקרב האומה את מצות ישוב ארץ ישראל הציבורית והממלכתית, היכולה להתקיים רק על ידי העם כולו הבנוי בתודעתו הבריאה ומוצקה" ו"על כן נקום ונתעודד. נלך מעיר לעיר ומכפר לכפר, נסביר, נעמיק ונרומם את הבנת ערכה האלוקי של מדינתנו, ממלכתיותנו וארצנו. הפעולה היא גדולה והדרך היא ארוכה ולא קלה. לא בבת אחת ניתן לחולל מהפיכה ברוח ובחשיבה, אולם זו היא הפעולה הנתבעת בשעה זו מכל הכיוונים, מבפנים ומבחוץ. כאשר נבין שהעשייה הרוחנית ההסברתית היא עיקר תפקידנו, אז יהיה גם ערך לישיבתינו ולהתנחלויותינו במרחבי הארץ כולה. ללא זאת כאשר המעשים מנותקים מן ההסתכלות הישירה והגישה הנכונה – עלולים הם לגרום, חלילה, לנזק ולפירוד. חלילה לנו מלפגוע כהוא זה, ולו מתוך כוונה טובה, בתודעה הממלכתית שהיא יסוד הקץ המגולה ויסוד בניין מדינתנו. אדרבה, נלך ונרומם את רוחה של האומה בתודעת ממלכתיותה, ועוד נעמיק באמונה ובעז קודש את תודעתה ביחס לתפקידה ולעתידה וביחס לשלמותה בארצה. באופן זה נהיה פועלים עם אל, ונהיה מן המסייעים לשמיא במלאכת בניין הגאולה, ואך בזה אף תקום ותפרח התיישבותינו ותקומם ותתעצם ירושתינו את ארצנו. "רצה ה' אלוקינו בעמך ישראל... ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים", ותן "שמחה לארצך וששון לעירך וצמיחת קרן לדוד עבדיך ועריכת נר לבן ישי משיחך", במהרה בימינו, אמן."
השאלה היא אם יש עם מי לעבוד?barak891
האם אותו ציבור שאותו רוצים ל'קרב' ולגרום לו להבין את חשיבות א"י, רוצה להבין בכלל את העניין הזה?

בכולופן, תודה על ההתחשבות ב'לא ביני"שים' כמו שאמרת.. ;)

שבת שלום ובצלב"א.
קשוט עצמך ואח"כ קשוט אחרים.שמעון
קשוט=אמת, בארמית. האם אנו יודעים את האמת בעצמנו? האם אנחנו לומדים ומבררים אותה? מה אנו יודעים על תורתו של הרב קוק, שעליה בנויה כל השיטה הציונית דתית?
השאלה ששאלת- האם יש פרטנר בתוך עמ"י אינה רלוונטית. אנו לא יודעים את האמת בעצמנו! את המאמר כתבתי אחרי שבועיים של ברורים ספציפיים שעשיתי עם רבנים וספרים, אך בחצי שנה שעברה מאז גיליתי שנגעתי רק בקצה הקרחון של תורת אלוקים חיים- תורה אינסופית. אם כן, יש להסתכל על המאמר כמביא רק את היסודות בצורה הכי בסיסית שלהם, בלי הרחבה, דוג' וכולי.
מה המסקנה שלי מכל זה- על הנוער שלנו, במיוחד אריאל הדוסים הגאים שמסוגלים יותר ללמוד והרבנים נגישים יותר- עלינו ללמוד אמונה! שיעורים קבועים לחב"ב בסניפים, לבקש מהתנועה סמנריונים וכו'. אם לא נעשה בעצמנו, אף אחד לא ידאג לנו.
למה אין תגובות?שמעון
1. הנושא לא מעניין
2. ההודעה ארוכה מדאי?
3. כתוב משעמם?
4. כולם מסכימים עם מה שכתבתי ואין מה להגיב?
תעשו טובה, תגיבו- האם המאמר מובן? האם משהו טרח לקרוא אותו בכלל?
2.המאמר ארוך מידי!!שרית
אמנם ארוך...מיכל-

אך שווה את הקריאה!!!

שכוייח!!

פשוט כי המאמר ארוך מידי...דורותי

ואין כח לקרוא הכל...

(ואל תתחיל עכשיו להסיק מזה שהרמה פה רדודה! פשוט, אם תכתוב דברי טעם קצת יותר קצרים, אז יענו לך, אבל בגלל שאתה כותב דברי טעם ארוכים, אין כח לקרוא. וזה לא בגלל העובדה שאלו דברים בעלי תוכן.)

ציפיתי ליותר.שמעון
מה שאת רוצה זה סיסמאות- לדחוף תוכן לתוך כמה מילים קצרות. אני מצטער, אני לא אכתוב סיסמאות (או לפחות אשתדל) כי אני לא סובל שכשאני שואל שאלה עונים לי בסיסמה.
מה האידאלים של תנועת אריאל? -תורת חיים בעז.
מה היחס לעם ישראל?- עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה.
מה צריך להיות היחס למגרשים? -ערב רב.
את מבינה מה הבעיה בסיסמאות?
גם אני נגד סיסמאות...אבל זה לא קשור...דורותי

הטכניקה היא לכתוב מאמר לא ארוך מידי (בערך שליש ממה שכתבת..) שגם יהיה רציני וגם ימשוך קוראים....

זה הרי ברור שאנשים לא יתחילו לרקרוא עכשיו מאמרים כ"כ ארוכים, וזה לא מראה על רמה רדודה..זה פשוט מראה על עייפות...

חוצמזה שהיו פה הרבה מאד דיונים עמוקים, והם לא התבססו על סיסמאות, וגם לא על מאמרים ארוכים!

אז בפעם הבאה, לפני שאתה כותב פה מאמר...תנסה לקצר קצת..וכך נזכה כולנו לקרוא אותם וליישם...

לא הבנתי....אנונימי (פותח)אחרונה

קראתי וניסתי להבין,-לא כ"כ הבנתי את השורה האחרונה,-בתכלס.

          מצטערת...

 

האבולוציה המגזרית:מקפיצים נטושים

פעם ערוץ 7 היה נחשב הערוץ המגזרי הדוסי,
ואריאל נחשבה התנועה הדוסית של המגזר,
ולכן היה פה פורום תסיס ופועל,

אלא שהיום ערוץ 7 כבר נחשב פרוגרסיבי מדי,

וכל תנועת אריאל מתעדכנת באמצעים אחרים....

 

*הסיפור דמיוני ועל אחריותי בלבד*

למה ערוץ 7קעלעברימבאר
נחשב פרוגרסיבי מדי?
חחחחח לא באמת התכוונתי לזהמקפיצים נטושים

אבל אני יכול להמציא סיבות למה אם תרצה.

אני סתם נכנס לפורומים נטושים וכותב בהם משהו.

אגב מסתבר שהפורום הזה אפילו מופיע בתפריט הפורומים אז כנראה הוא דווקא פעיל כביכול...

המון להט"בים מסתובבים פה באין מפריעפשוט אני..
איך הגעת לפורום הנטוש הזה?קעלעברימבאר
קפץ לי ב''עדכני''פשוט אני..
אה בעצם הוא מופיע בראשי, כמו שאני הגעתיקעלעברימבאר
אפילו המנהלת של הפורום גאהפשוט אני..אחרונה
אתם יודעים איך הופכים סניף של עזרא לאריאל?דורין השמיני
אני רואה שהפורום צולע אבל אני ישמח שתענו מהרדורין השמיני
נראליהעי

מתקשרים לתנועה יש בטוח מספר בגוגל

לגרש את הבנות ניסית?פתית שלגאחרונה

😜

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש אגון לגבי צביעת קירות?

צובעים על דפים גדוליםתות"ח!אחרונה

מחפשים מבנה שלא אכפת לו שיצבעו עליו (אנחנו צבענו על איזה מחסן של בית כנסת ששימש לנו גם כחדר ציוד של הסניף....), הכי טוב לדוגמא מבנה שטרם צבעו אותו והוא עוד בבנייה ואז יש סיכוי גבוה שייתנו לצבוע. אפשר לנסות לדבר עם העירייה/מועצה ולצבוע ארונות חשמל או קירות בעיר (יש קירות בעיר שלנו שאיזה ארגון של נוער צבע אותם).

בהצלחה רבה

הרוב הולכים לאריאל בגלל אידיאל ההפרדהadvfb

או בגלל שזה הסניף שכל החבר'ה הולכים?

צופר לשבת קליל ואפילו מצחיק לשבת צוות דחוףףףףףףדמיינו שם
אני חייבת כמה שיותר מהר משו לא כבד
שלום חברים אני בחור חרדי שמאוד מחובר לחבר'ה הדת"ל2020דתל

מחפש מקום כמו ישיבה וכדו' שיש שם אהבת חברים באופן מיוחד ומכילים כל אחד כמו שהוא,

 

ולאו דוקא ישיבה אלא כל מי שיודע על מקום כזה אשמח2020דתל

מאוד

לא לגמרי ברור מה אתה מחפשאני77אחרונה

ישיבה קטנה? ישיבה גבוהה? מה זה "מקום כמו ישיבה"? 

בהנחה שהתכוונת למסגרת לימודית כלשהי, אז מה חשוב לך שיהיה שם?

מבחינת סגנון  דתי/חרדי, מה חשוב לך?

איפה אתה מרגיש שאתה עומד מבחינת הרצינות שלך? כלומר - בהנחה שאתה מתכוון למסגרת לימודית, יש מסגרות שמיועדות לאנשים שלא כל כך יש להם כח ללמוד, ורוצים יותר מקום עם אווירה טובה אבל מחובר לקדושה, ויש מסגרות שמיועדות לאנשים שרוצים ללמוד בכל הכח...

הכנסה נוספת 4נטע ברזני

דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗

(ללא השקעה) וללא ניסיון!

ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי

👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇

זמינות מיידית!

יש פה איראלנקים?בת סוד

בואו נעשה מאגר פעולות

אולי יעניין אותך