האם בחסידות ברסלב נוהגים ללבוש גארטל?
שבוע טובמשקפת
כןןאוהב אותך ה
כאילו בכללי זה מנהג החסידותאוהב אותך ה
על פי דברי רבינו או סתם מנהג חסידים?מבקש אמונה
כי לא זכור לי דיבור של רבינו בעניין...
יש מישהואמשקפת
שנוהג ללבוש פשוט ראיתי מספר אנשים לובשים אבל בסביבה שלי לא נוהגים ללבוש ואני שוקל אולי להתחיל
כן כל החסידות בכללי שמה אם אתה רוצה אני יכול גם להביא לך מקואוהב אותך ה
מקורות....אשרייך אח צדיק
צדיק אתהמשקפת
לובש? לא יודע אבא שלי לא נוהג בישיבה שלי לא נוהגים אני לא רוצה להתבלט יותר מדי
משתדל ...אז תשים מתחת הבגדים הרבה פעמיים אני עושה את זהאוהב אותך ה
לבישת גארטלמשקפת
מהלפני התפלה לשים מתחת לבגדים? ואז להוריד
הרוב לא לובשיםetamary
מי שהגיע מחסידי אחרת שנוהגים ככה , לפעמים ממשיך לשים אגרטל אבל לגמרי אין חובה.
כל אחד עושה מה שמתחשק לו.
אתה חושבמשקפת
שכדי לי לשים כאילו זה הלכה שרואים בשולחן ארוך אז למה לא מקפידים עליה?
מבחינה הלכתית אין חובהetamary
השולחן ערוך מדבר על מצב שאדם לא לובש תחתונים ואכן בתקופה ההיא , לא בכל המקומות היו מצויות תחתונים.
לכן הפוסקים המאוחרים יותר כמו המגן אברהם, המשנה ברורה, וערוך השולחן פסקו שאין צורך.
אם אתה לובש תחתונים, אזי הגומי שלהם משמש חציצה , ואז אין צורך בחגורה.
אז למהמשקפת
יש כאלה שבכל זאת שמים?
זה שמישהו עושה איזה דבר, לא אומר כלוםetamary
מה אכפת לך מה הוא עושה?
אתה תעשה את שלך, ברסלב זה תיקון חצות, ברסלב זה לימוד שולחן ערוך ופוסקים, התבודדות, עבודת מידות.
ברסלב זה לא מלבושים וקישקושים.
אין שום ספק שרבי נתן ותלמידיו לא הסתובבו עם שטריימלים וחלוקי זברה, אז למה בברסלב במאה שערים מתלבשים ככה?
כי היה איזה מישהו לפני ארבעים שנה שהתלבש ככה.
זה סתם מנהג של שטות.
למי אכפת?
יש סיבה לזברהבת 30
כשהיה לאשכנזים אסור לגור בירושלים בגלל החוב שלהם על בניית בית כנסת ''החורבה''- הם התחילו לאט לאט ''להתחפש'' לספרדים כדי לחיות בירושלים. וזה מה שהספרדים לבשו. שטריימל לא היה שם אצל הספרדים אני מניחה....אבל בפועל יצא שהלבוש שהכי מזוהה עם הירושלמים האשכנזים היום הוא בעצם הלבוש של הספרדים מלפני 200 שנה בערך.
כנראה שהספרדים השתדרגו מאז... היום הם לובשים חליפות כמו האשכנזים.
עולם הפוך

אם קוראים את השאלה , רואים שהתשובה נכונהetamary
לפחות ככה בתשובות שלי.
אילו היית קוראת את השאלה
להלן "למה בברסלב במאה שערים מתלבשים ככה?"
היית רואה שהתשובה שלי מצויינת.
יש לנו צילומים של חסידי ברסלב באוקראינה ובפולין.
הם לא לבשו את הלבוש הנלעג של קנאי ירושלים.
גם חסידי ברסלב שהגיעו לארץ, אחרי השואה, כמו לוי יצחק בנדר ואליהו רוזן, לא לבשו את זה?
אז מה מקור המנהג האידיוטי?
מקורו בחסיד בשם הרב שמואל שפירא, שככה הוא התלבש, כיוון שהיה ירושלמי מצאצאי ה"פרושים" וככה הם מתלבשים.
אין כאן לא כוונות ולא רוח הקודש.
זה שיש ללבוש הירושלמי הזה, איזה מקור בתקופה התורכית, זה נכון ולגמרי לא שייך לענייננו , שכאמור הוא לבוש חסידי ברסלב.
לבישתמשקפת
יש מישהוא פו שכן לובש ואם כן אז למה?
שיהיה בגד מיוחד לתפילהיהודי!!
שלום וחנוכה שמחמשקפת
אתה לובש?
לא, הרב שלי כן.יהודי!!אחרונה
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
געגועצאצא
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
תודה!רק להידבק בצדיק
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אומןאשר ברא
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!