מטות ערים!!xxxבת-יםxxx

דרושים מתנדבים לחלוקת פליירים מצויינים, "הצבע לימין" -- ראו בסוף

אבל קודם כל: 11 ילדים עומדים להיזרק לרחוב...
 

************** משפחה עם 11 ילדים תגורש מהבית - אך לא תקבל פיצויים ***************

שוב חולקו (אתמול) צווי גירוש למשפחות הטובות ביותר שישנן במדינת ישראל (ראו מבזקים: ערוץ 7). תוך מספר ימים, הבולדוזרים  של צה"ל עלולים שוב "לבלדז" - הפעם את בתיהם של משפחת זילבר (11 ילדים), משפחת סקאלי (3 ילדים), משפחת אלברט (4 ילדים), ומשפחת גרונר (עם תינוק חדש - בן מספר ימים) - כולם מהשומרון. הפעם -- גרוע יותר אף מגוש קטיף: נקבע, שהמשפחות הללו לא יקבלו שום פיצוי - לא על הבתים, לא על כלי הבית שייהרסו כליל, ולא על המשק החקלאי.  כמו כן לא יקבלו חדר זמני במלון , או קרווילה, ולא עבודה חלופית או כל סיוע נפשי. המשפחות בסיכון הן:

  משפחת זילבר (11 ילדים) בנו בית של 160 מ"ר בהשקעה אישית של 400,000 ש"ח.

  משפחת סקאלי (3 ילדים): ברשותם משק חקלאי המפיק חלב עיזים לשוק האורגני, המשק נבנה בהשקעות והלוואות ע"ס מליוני שקלים.

  משפחת אלברט (4 ילדים) בנו בית מאבן ירושלמי וגג רעפים, השקיעו 300,000 ש"ח.

התינוק שיגורש מביתו : במשפחת גרונר המתח עצום, גירושם יכול להתבצע כל יום -ואילו ברית המילה של התינוק החדש חייב להיערך בשבת הקרובה. האם בית גרונר עוד יעמוד על תילו?

  "לא יכול להיות!"  אתה בטוח? תזכורת:  ליבנת עוזרי, אלמנת טרור ואם ל-5 פעוטות, נזרקה מביתה ("מאחז") בחברון באישון לילה במצב מאד דומה, חודש אחרי שבעלה נרצח (מרץ 2003). ליבנת הושארה ע"י רכב צבאי ברחוב ממש, בעיר זרה,  ב-2 לפנות בוקר - עם חמשת הילדים הפעוטים שלא צויידו אפילו במעילים ונעליים... וללא פיצויים כמובן.

  כל הבתים הנ"ל הוגדרו ע"י משרד הבטחון כ"מאחזים" -- אך הם אינם מכולות נטושות, מדובר כאמור בבתי מגורים מושקעים שאינם (למרות ההשמצות) "בלתי חוקיים" (ראה להלן). 

 " כיצד אוכל לעזור?"

  * את.ה תושב קו ירוק? נציגי המשפחות הנ"ל בקשו מאד  שתשלח  פקס לא מתלהם אל: * אלוף פיקוד המרכז יאיר נווה (חובש כיפה- אבל הוא יוזם - חשוב מאד), 02-5305741    וכן

* מפקד איו"ש 02-9970436 (במקרה מדובר במפקד שבאמת מוכן לשמוע אנשים - מומלץ)  וכן

* מופז (אדם שלא יודע מבחינה פוליטית איפה יהיה מחר לכן, לטובתו, בהחלט עשוי להתחשב גם בדעתנו  (03-6934209, 03-6976218).  

למשל: ניתן פשוט להדפיס את דף המידע שהנך קורא כעת, להוסיף את שמך ואת כתובתך (שיידעו שלא שלחת בעילום שם), ולפקסס. 

  * את.ה תושב יש"ע?    אנא בחר קרוב משפחה או מכר  בתחום הקו הירוק.  הסבר לו את המצב, וסכם איתו שהוא יפקסס (חשוב לוודא שעשה זאת, גם אם צריך להתקשר כמה פעמים ולהזכיר...).

  רקע: האם המאחזים באמת "לא חוקיים" כפי שטוענים בתקשורת?

 

* "מאחז" הוא פשוט נקודת יישוב קטנה, שנבנתה כיוזמה פרטית להבדיל מיוזמה ממשלתית. אין ולא יכול להיות שום חוק האוסר באופן גורף יוזמות בנייה פרטיות ביש"ע שהרי מדובר בצורך קיומי ושגרתי.

  * כשהבג"צ מנסה להתנכל למאחזים -- הוא מסתמך על "בג"צ קרית ארבע". זהו בג"צ מ-1992 שעניינה איסור בנייה שהוטל דווקא על יהודים. שם נקבע (באותה המדינה שמתעקשת שאפלייה נגד ערבים והומואים אסורה בהחלט...) שאפלייה נגד מתנחלים אינה "אפליה אסורה" אלא "אבחנה מותרת". הפסיקה הנ"ל אינה לגיטימית (מדוע מתנחלים לא זוכים לשוויון לפי חוק, וערבים והומוסקסואלים כן?) - ולכן המאחזים אינם "בלתי חוקיים".  

  * המדינה עצמה הודתה במפורש שפינוי מאחזים אינו צעד של אכיפת חוק אלא צעד מדיני. היה זה בבג"צ שדן בצווים  הראשונים שהוצאו נגד מאחזים.  לא נרשם פרוטוקול (בבג"צ להבדיל מבתי משפט אחרים כמעט ולא רושמים פרוטוקולים -- לכשעצמו דבר מאד תמוה...) אך עורכי דין ועיתונאים לרוב שמעו את דבר ההודאה מפורש יוצא מפי נציגת פרקליטות המדינה אסנת מנדל.

  * יושב-ראש ועדת חוקה חוק ומשפט בכנסת, ח"כ מיכאל איתן (בעל דיעות שמאלניות, תומך התנתקות) בדק את נושא פינוי המאחזים לעומק ומצא כי " ראש הממשלה ושר הבטחון פעלו בניגוד לחוק כשהחליטו להוציא צווים לפינוי מאחזים" (ידיעות אחרונות, 8.2.04).

* אחת מחברי ועדת חוקה חוק ומשפט בכנסת, נעמי בלומנטל, אף היא הבהירה שהמאחזים ביו"ש חוקיים מפני שזכות ההתישבות היהודית בארץ ישראל מעוגנת במגילת העצמאות-  ומגילת העצמאות היא המסמך המכונן של מדינת ישראל (כלומר: שופטי הבג"צ כפופים למגילת העצמאות - ולא להפך...).

 2 הסוגיות המשפטיות העיקריות הן:  סוגיה א. האם מותר להפלות מתנחלים לרעה?  

* הימין מציין, שעל פי עקרון השוויון, מה שמותר לערבים מותר גם ליהודים. ולכן אם לערבים מותר לבנות בשטח הפתוח ביש"ע בלי שום קושי (עבור ערבים קיים תהליך פשוט מאד וזול מאד של קבלת רשיון בניה) - אזי גם למתנחלים שהינם תושבי המקום בדיוק כמו הערבים -- גם מותר.

* ואילו השמאל מתעקש, וכך גם קבע הבג"צ ב-1992, שאפלייה נגד מתנחלים היא איכשהו "אבחנה מותרת" (בעוד אפלייה נגד ערבים, הומואים או נשים היא "אפלייה אסורה"...). לדעת השמאל, הקביעה, על מי להחיל שוויון ועל מי לא, היא סובייקטיבית ושמורה בלעדית לבתי המשפט כלומר לבג"צ. (הימין: אם ה"שוויון" השמאלני הוא סלקטיבי -- הוא אינו שוויוני ולכן גם לא חוקתי!)

 סוגיה ב' - מי מכריע בסוגיה: הבג"צ, או עקרונות היסוד של הציונות?

* השמאל טוען  שהבג"צ קיבל את עמדות השמאל  ולא את עמדות הימין, ולכן גם אם הימין מתרעם על כך  -- על הימין לציית לבג"צ.

* הימין משיב, שמגילת העצמאות, ולא הבג"צ, היא הקובעת. עצם קיומו וסמכותו של הבג"צ (כמו גם קיומם וסמכויותיהם של כל מוסדות המדינה), נגזרים ממגילת העצמאות שהוא המסמך המכונן של מדינת משראל, מסביר הימין.  מגילת העצמאות, מזכיר הימין, קובעת שיש זיקה טבעית והיסטורית בין היהודים לארצם. לכן, טוען הימין, לבג"צ אין כל סמכות  לנקוט בעמדות שסותרות את הזכות הטבעית של עם ישראל על ארצו - כפי שאין לזנבו של הכלב,  זכות לכשכש את הכלב.    

 

 * ולסיום: סיפור  "חלם וחכמיה" :  פעם אחת, לפני שנים (לא כל כך) רבות, רוה"מ ושר הבטחון של מדינת חלם חתמו על הצו הראשון לפינוי מאחזים (צו מספר 1539) והזדרזו לטעון שהמאחזים אינם חוקיים, כי  הממשלה לא אישרה אותם.  לא עברו ימים רבים, והמדינה עשתה היפוך של 180 מעלות: הנפיקה דו"ח ("דוח המאחזים של טליה ששון") שטען בדיוק את ההפך: שכל משרדי הממשלה דווקא כן אישרו את המאחזים. כן אישרו...לא אישרו... העיקר שתמיד יהיה תירוץ לטעון שהמאחזים לא חוקיים ולזרוק ילדים קטנים עם פיאות מהבית.  
  לסיכום:

* נא פקסס את מחאתך אל אלוף פיקוד המרכז,   למפקד איו"ש ולמופז:

 02-5305741  *  02-9970436 *  03-6934209  *  03-6976218

* אם אתה מכיר אישית את האלוף יאיר נווה - דחוף, נא לשוחח איתו אישית - אם הנך זקוק לחומר רקע, או יש לך שאלות, פנה   sddym@Bezeqint.net.

11 ילדי משפ' זילבר, והתינוק הקטן של משפ' גרונר, מודים לך מראש!!!

 

הגיעו פליירים, "הצבע לימין!" עם עיצוב גרפי מצויין:

בפלייר, אולמרט מכונה "תבוסתן" -- זהו אחד מקווי ההסברה החשובים - מסתמך על נאום  אולמרט התבוסתני המפורסם בניו-יורק ביוני (לפני חצי שנה) שבו


אמר: " עייפנו מהמלחמות, נמאס לנו להיות אמיצים, נמאס לנו לנצח, נמאס לנו לגבור על אויבינו".

ניתן לחלק את הפליירים בכל השיטות הבאות:

* בתיבות דואר, רצוי בשכונות עם בתי דירות                                                         *  על מכוניות חונות

* במעברי חציה סואנים (הולכי רגל מחכים לאור הירוק -- ובינתיים מעיינים בפלייר.. .)         * בכל מקום שבו יש הרבה אנשים

        *לילדי בי"ס יסודי בדרכם הביתה ("תן את זה לאבא ואמא כשתגיע הביתה, טוב? תודה רבה!")

לקבלת פליירים, פנו hazba.layamin@gmail.com  וציינו: שם, טלפון, כתובת מלאה, איפה הנך לומד (אם את.ה תלמיד.ה), איפה ועם מי תחלק, וכמה פליירים את.ה מעוניין לקבל.

הערה: סליחה למי שנרשם בשעתו לקבל סטיקרים -- הסטיקרים דאז היו נגד רוה"מ  שרון - והשבץ של שרון ארע בדיוק כשרצינו להשיק את הפליירים...לכן לא היתה ברירה אלא לגנוז אותם.

בקרוב (אנחנו מקווים): "פנים אל פנים" טלפוני...

******** מי שנשאר בבית בתקופת הבחירות - עלול להשאר בלי בית, אחרי הבחירות!! ****************

אופס שכחתיxxxבת-יםxxxאחרונה

יש עוד קצת...

-----------------------------------------------------------------------------------

אתר חברון בעברית נפתח לציבור הרחב: www.hebron.org.il

-----------------------------------------------------------------------------------

ההתיישבות העובדת
ואזרחי ישראל

עם ההתיישבות בחברון
 

כנס נהלל בחברון
כנס הזדהות ותמיכה ביום  ג'  בשעה 16:00
ב' בשבט תשס"ו    31.1.06 בחברון  בשכונת שלהבת
 

מול טירוף משתולל של עקירת התיישבות חלוצית, לא נחשה !

אנו אזרחי ישראל וחברי קיבוצים ומושבים, מכל הארץ, ממגוון תנועות ההתיישבות החלוצית שחוללו את נס התחייה של עם השב אל ארצו ואדמתו, קוראים לכל בעל מצפון אנושי לכל נאמני ההתיישבות בארץ ישראל לבוא להרים קול נגד ניסיון העקירה והחורבן הבלתי חוקי והבלתי מוסרי של חלוצי חברון .

 

"לא ארץ נוכריה לקחנו ולא ברכוש נוכרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו אשר בידי אויבנו בעת מן העיתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר הייתה לנו עת, השיבונו את נחלת אבותינו"

(מתוך מכתבו של שמעון החשמונאי לאנטיוכוס בדמשק)

 

רשימת חלקית של הדוברים :

פרופ רפי ישראלי – ירושלים,עו"ד דפנה נתניהו – ירושלים, לירון זיידין – תא כתום אוניברסיטת תל אביב- מושב בית אלעזרי, דוד כנעני – כפר יהושע,  נתן שרנסקי – ירושלים, זאב ז'בוטינסקי – תמרת. אסי יפה – נהלל, אל"מ משה פלד – בית השיטה, פרופ' חווה טבנקין- עין חרוד מאוחד, ירון עולמי  - חבר מועצת עריית הרצליה, תנה להבי – כנרת , פרופ' גדעון לדזינסקי –  כפר בילו. רותי נוסבאום– כנרת ,סגן אלוף חיים מורד . מרדכי ירדנאי – נהלל -  יואב טוביה – קיבוץ חמדיה, צפריר רונן – מולדת .ד"ר גדי אשל -  נופית, פרופ' גבי קוונצל - טכניון- מצפה טל אל.  אל"מ משה לשם – גבעון החדשה, אריה סתיו - מרכז אריאל למחקרים מדיניים , אליקים העצני – קרית ארבע. אל"מ גדעון אלטשולר – כרמי יוסף. ד"ר אילנה צור – קיבוץ שובל, שלמה חביב – קיבוץ נחשונים. ד"ר דוד בוקעי אוניברסיטת חיפה, טל הר – גבעת יואב.

פרופ. אריה זריצקי -אוניברסיטת באר שבע.

 

זוהי ארצנו ההיסטורית, בזכות היסטורית ולא בחסד גויים הקמנו את מדינת ישראל, אויבינו שאסרו עלינו מלחמה מתחילת הציונות לא יסתפקו בחבל ארץ זה או אחר, מטרתם הסופית היא לעקרנו ולגרשנו מכל הארץ.

 

לא נשאיר את חברינו חלוצי היישוב היהודי בחברון לבד במערכה הזדונית המתרגשת עליהם, נחזק אותם ונהיה אתם בשעה הקשה באשר מאבקם הוא מאבקינו.

 

מגיעים לחברון בכל דרך, בכל מזג אויר פוליטי ואחר, עת חירום היא לנו !

יהיה איתנו לחזק את הרוח
אריאל זילבר
 

 תחבורה:

חיפה : יציאה 13:00 ממרכז זיו ( ליד פרחי רירי) , מרכז חורב ליד בני ברית, מרכז הקונגרסים. אנשי קשר:: חיים לרון 0544292875, זאב נעמן 0544678686.

תל אביב , רכבת צפון  14:00  אנשי קשר : אלי לוי, 0522203434   מתי ברנע 0548198882

ירושלים, בניני האומה 15:00  .

ההסעות בתשלום.

לפרטים נוספים:  חנה: 046750450   יהודית: 029961292,

מחדשי הישוב היהודי בחברון:   029965333
לתיאומים : צפריר רונן  0522358440

 

 ----------------------------------------------------------------------------------

מאמר 'דעות',  מהג'רוזלם פוסט יום ה' כ"ו טבת – 26.1.06
חוק וסדר או פוליטיקה - דוד וילדר

 

ב-19 לינואר, גב' ציפי ליבני, שצוטטה ב"הארץ", הזהירה ש"העימות בין המתישבים והממשלה הוא מאבק על מיהו הריבון".  ממלא מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט "הכריז מלחמה על מתיישבים מפירי חוק בגדה המערבית ... ותיאר את מעשיהם הלא-חוקיים של המתיישבים כ'ערעור שלטון החוק'".


מהי הסיבה לדמגוגיה כה בוטה?


היישוב היהודי בחברון הותקף בצורה פראית עקב הפרות סדר שארעו בעיר לפני שבוע.  כיצד התייחסה המנהיגות של היישוב היהודי בחברון לתסיסה הזאת ולנוער שהשתתף בה?  פשוט.  בני הנוער האלה אינם בריונים ואינם אלימים.  הם שייכים לאנשים האידיאולוגיים ביותר בארץ כיום.  בני הנוער האלה באמת ובתמים אוהבים את ארצם, את ארץ ישראל.  הם עדיין מתאבלים וכואבים את כאב הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון.  לבותיהם מדממים עדיין עקב הפצע של נטישת ארצנו לטובת האויבים שלנו.  הם כואבים את הכאב של אלפי יהודים חסרי בית, שלא פשעו ולא עוולו וכל מה שעשו היה לגור בגוש קטיף.

בני הנוער האלה רוצים למנוע גירושים נוספים כאן בחברון, ובעמונה ובמקומות אחרים ברחבי יהודה ושומרון.  די!  מספיק!  לא עוד גירוש, לא עוד חסרי בית, לא עוד רכוש יהודי נטוש.  ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, לעם היהודי, ולאף אחד אחר אין זכות לפנות ולגרש יהודים מארצם.

ומה בדבר הקיצוניות, האלימות לכאורה?

בני שש-עשרה אינם מגיבים כמו בני חמישים.  לפעמים התגובות שלהם מוגזמות, אך צריך לזכור למען מה הם נלחמים.  אפילו המפקד הצבאי של חברון, אל"מ מוטי ברוך איבד שליטה ודרך את נשקו מול קבוצה של נוער בלתי חמוש.  האם אפשר לדרוש מבני נוער להיות יותר אחראיים מאלוף משנה בצה"ל?


האם מוטיבציה אידיאולוגית היא "מאבק על ריבונות?"  ברור שכל אדם ישר צריך להיות מסוגל לחיות עם עצמו, עם מעשיו ועם מצפונו.  שורשיה של אידיאולוגיה יהודית אמיתית הם בתורה הנצחית, הקיימת לא חמישים שנה, אלא במשך אלפי שנים.  תורה זו, כפי שאמר בן גוריון לוועדת פיל, היא הצידוק לקיומנו הלאומי בארץ ישראל.

ליהודים דתיים שומרי מצוות אין שום בעיה בשמירת חוקי המדינה, כל עוד אותו חוק אינו מכריח אותם להפר בגלוי את צו אמונתם.  אם הכנסת תעביר חוק הדורש מהעם שארוחה אחת ביום חייבת לכלול בשר חזיר, או שחובה על כל אזרח ישראלי לחלל את השבת, כמובן שחוק כזה לא יקוים.  ארץ ישראל אינה שונה.  קריעת הארץ שלנו, או דרישה שהיא תינטש בהחלט אינה פחות חמורה מאכילת בשר טריפות.  מדוע תגובה אחת מקובלת על הציבור והשניה מתקבלת בגינוי?


העימות הנוכחי אינו קשור לחוק וסדר, או בריבונות הממשלה, אלא הוא לגמרי פוליטי.  חוק בלתי כתוב של החברה הישראלית קובע שלפני בחירות או בעת שלטונה של ממשלת מעבר, נדחות פעולות והחלטות חשובות במישור הלאומי.


לדוגמה, למרות ששמעון פרס חתם על הסכמי חברון ב-1996, הוא נמנע מיישומם עקב הבחירות שהיו צפויות אז.  בינואר 2001 נזף בפומבי היועץ המשפטי דאז, אליקים רובינשטיין, בראש הממשלה אהוד ברק על כך שניהל מו"מ בקמפ דייויד עם הנשיא ביל קלינטון, בתקופה של טרום-בחירות.  הוא כתב:  "הסכם עם הפלשתינאים שנערך בערב הבחירות צריך להיות כזה שלא יעורר אפילו חשד שהוא נעשה עקב שיקולים הקשורים למועד עריכתו, כלומר, שיקולי בחירות.  לכן, נדרשת זהירות רבה ומודעות רצופה לחשדות כאלה, וקל וחומר במקרה של ממשלת מיעוט שראש ממשלתה התפטר."


כיום, היועץ המשפטי מני מזוז הורה לשרת המשפטים להימנע מכינוס פורום מיוחד של שופטים למינוי שופטים לבית המשפט העליון, עקב הבחירות המתקרבות.  הוא אפילו הרחיק לכת ואסר על מינויים חדשים במועצה הדתית קרית אונו, עקב הבחירות העומדות בפתח.


המנהיגות בחברון מצויה בהידברות רצופה עם נושאי תפקידים במשרדים ממשלתיים שונים, בניסיון להגיע להסכם שיתקבל על דעתם של כל הצדדים.  שר הבטחון שאול מופז וקצינים בכירים ביותר בצה"ל תומכים בבירור ביישוב העימות ע"י מו"מ, בניגוד לגירוש כפוי.  הממשלה כבר נתנה ביטוי לנכונותה להשכיר את המבנים הנדונים למתיישבים יהודים בחברון.  אם כך, אנו שואלים, מה החפזון?!  מדוע לא לאפשר את השלמת התהליך, ללא מחזות גירוש שישודרו בטלויזיה הישראלית והכלל-עולמית.  ואם, חס ושלום, ייכשלו הנסיונות להגיע להסכם, כי אז מבחינת הממשלה, תהיה עדיין פתוחה לפניה האפשרות המעשית לבצע אז את הפינוי.


בינואר, 2003, הוציא לאור ראש עיריית ירושלים דאז, אולמרט, יחד עם דורי גולד, ספר בן 166 עמודים, שנקרא "בנייה בלתי-חוקית בירושלים", שבו נמנו למעלה מ-6,000 דוגמאות של בנייה בלתי-חוקית ע"י ערבים בבירה.  בסיום הספר נקבע:  "בנייה בלתי-חוקית הגיעה למימדים של מגיפה".  אך רובם המכריע של אותם מבנים בלתי חוקיים עדיין עומדים.  מדוע אם כן דחוף כל כך לפנות תשע משפחות בכוח מבתיהם בחברון, ולהרוס תשעה מבנים בעמונה, כאשר מעלימים עין מכל כך הרבה מבנים בלתי חוקיים?


התשובה היא, כך נראה, שממלא מקום ראש הממשלה אולמרט, החליט להשתמש בחברון ובעמונה כאמצעי להוכיח את כוחו מבחינה פוליטית.  "גם אני יודע איך לזרוק יהודים מהבתים שלהם, ויהיה אשר יהיה המחיר."  מפקד המשטרה משה קרדי רמז כבר שהשימוש בנשק חם אינו מחוץ לתחום.  כך שהשאלה האמיתית היא:  האם אנו עוסקים בשלטון החוק והסדר, או בנסיון לתפוס בכוח את העוצמה הפוליטית לצרכים פוליטיים? 

 ----------------------------------------------------------------------------------

ב"ה

האמת על השוק
 

חיים הנגבי טוען שהוא היורש החוקי של הרכוש היהודי בחברון. הלואי, אבל זה לא המצב
נעם ארנון
 

ביום שישי כ' טבת תשס"ו (20 בינו' 06) פרסם חיים הנגבי מאמר במוסף "הארץ" תחת הכותרת "צאו לי מהשוק". בסגנונו  הגס והבוטה, הוא תוקף אותי אישית ואת חברי למפעל ההתיישבות בחברון. אם הייתי משתמש בסגנונו של הנגבי, הייתי כותב: "הנגבי פותח פה גדול ומאיים, לבל יעז איש להפריע לכנופיות הטרוריסטים הערבים ותומכיהם לטהר את עיר האבות ולנקות אותה  מיהודים, רחוב רחוב ובית בית, עד שלא יוותר בה אפילו יהודי אחד, ואוד מוצל...והוא (הנגבי) מעורר הרבה שאלות: מי בחר בו להביע את דעותיו, ומי המוסד שאישר זאת, ומי מעניק לו משכורת כדי להתקיף ולהשמיץ יהודים ולאהוד אויבים, ומי מעניק לו רכב (כן, כה הוא כותב!) ומי ממן את מחייתו..” ועוד.


כמובן שרמה כזאת אינה ראויה לתגובה, ואכן לא ארד לרמה הזאת. מה שכן ראוי לתגובה היא שאלתו המרכזית של הנגבי, נכדו של הרב חיים בג'איו (השני)  – למי שייכים נכסי הקהילה היהודית העתיקה בחברון.

ובנושא הזה מצטט הנגבי נכון את דברי – "אנחנו היורשים החוקיים של רכוש הקהילה היהודית העתיקה בחברון, אנחנו קיבלנו את כל הזכויות מידי הבעלים". וזה נכון.

 

על העובדות הרי אין מחלוקת: הקהילה היהודית העתיקה בחברון החזיקה בנכסי קרקע רבים:  כל אדמות הרובע היהודי העתיק (היום
שכונת אברהם אבינו), רוב רובם של אדמות תל חברון (תל רומידה), ועוד בתים, חנויות ואדמות חקלאיות רבות. בין הנכסים היה גם השטח אותו רכש ר' חיים המצרי (בג'איו הראשון) בשנת 1807; אלא שהוא רכש אותו לא כאדם פרטי אלא "בשם הקדש עדת היהודים", והתמורה שולמה ע"י "רכוש ההקדש היהודי" (ספר חברון עמ' 53).


 לפני 77 שנים, בשנת תרפ"ט (1929), תקפו ערבים את הקהילה, רצחו באכזריות נוראה  67 יהודים, ופצעו עשרות. הניצולים היהודים גורשו. שארית הקהילה גורשה מחברון, והרכוש נשדד ע"י הערבים.


עם הכיבוש הירדני החל שוד הקרקעות הגדול ע"י ממשלת ירדן.  באמצעות "האפוטרופוס על נכסי האויב". הרובע היהודי נהרס, בית העלמין היהודי נחרש והפך לגן ירק , בית הכנסת העתיק על שם אברהם אבינו חולל, ועל חורבותיו הוקמו דיר עזים, מזבלה ושירותים ציבוריים. במצב אומלל זה מצאנו את חברון עם שובנו אליה בשנת 1967. מסכת אירועים זו תוארה ע"י ועדת העררים של המנהל האזרחי ביהודה ושומרון, בראשות השופט העליון בדימוס אברהם חלימה, -"אין מחלוקת בין הצדדים לגבי העובדה, שהחלקה עצמה מהווה חלק ממתחם שהיה בבעלות יהודית, מאז תקופת השלטון העותמני, אך עקב הפרעות ביהודים שהתרחשו בשנת תרפ"ט נאלצו היהודים לעזוב את העיר חברון... המתחם הינו קרקע אשר נרכשה ע"י יהודי בשם חיים המצרי על פי שטר קניין מאושר ע"י בית הדין השרעי המוסלמי של חברון בשנת 1807... בתקופת השלטון הירדני נתפס המתחם ע"י האפוטרופוס הירדני על נכסי האויב. המבנים (היהודיים) שהיו במתחם נהרסו על ידי עיריית חברון, אשר הקימה במקומם את השוק הסיטונאי של העיר".


עם שיבת מדינת ישראל לחברון, ציפה כל אדם שוחר צדק להשבת הנכסים לבעליהם. לו נעשה כן, היה הרכוש הפרטי מוחזר לידי היורשים והרכוש הציבורי לנציגי ההקדש "כוללות הספרדים מגן אבות" (אגב, לא לידי חיים הנגבי). , אך הדבר לא קרה. מדינת ישראל החליטה להמשיך את הגזל והשוד ולהשאיר את הנכסים בידי הגזלנים הערבים. במשך שנים היה קצין ישראלי חתום  על חוזה שכירות בו נאמר כי "אתר בית הכנסת אברהם אבינו מושכר למטרות דיר בהמות." גישה בלתי מוסרית ומקוממת זו היא זו שהביאה לכך שיהודים רבים החלו לפעול להחזרת החיים היהודיים לנכסי היהודים בחברון. נציגי הקהילה וההקדש "כוללות הספרדים מגן אבות" ובראשם עו"ד אברהם פרנקו ז"ל, מסרו את יפויי הכח ואת הזכויות בנכסים לידי היישוב היהודי בחברון. כך נכתב ביפוי הכח -


 "הננו מבקשים מכב' לפעול בכל הנדרש למען גאולת ושמירת כל רכוש הכוללות בעיר הקודש חברון, ויישובו ביהודים. ולצורך כך נבקשכם לעשות את כל הנחוץ, להחזיק ברכוש, לשפצו, לתקנו, לבנותו וליישבו ולהשכירו, ולבצע בו שינויים וכל פעולה נחוצה על פי שיקול דעתכם למען גאולתו ויישובו בע"ה".  במלאכת קודש זו אנו עסוקים זה עשרות בשנים, אותה הפכנו למשימת חיינו, כצו היסטורי ומוסרי ראשון במעלה: להחזיר חיים יהודיים אל העיר העברית הראשונה בעולם, אל עיר האבות שהפכה לעיר ההרגה.

 

היום בית כנסת אברהם אבינו בנוי לתפארה, משוקם בדיוק על פי תבניתו העתיקה, וזקני הקהילה החברונית השיבו לתוכו בטקס מרגש את ספרי התורה שהצילו בתרפ"ט מתוך הלהבות. גם בית העלמין העתיק שוקם, וגן הירק והכרם שנשתלו בו – נעקרו. פעולת העקירה הזו ודאי היתה הוגדרה בשעתה במאמרי המערכת של "הארץ"  כמעשה ברברי ואכזרי... אבל האמת היא, שמתחת לירקות ולגפנים שכנו הקברים המחוללים של הנרצחים, בצד דורות רבים של יהודי חברון, שהובאו בה למנוחת עולמים.

 

עם השנים, ממשלות ישראל החליטו לבנות ולשקם את הרובע היהודי בחברון, באופן ממלכתי.  כך נבנו ושוקמו על ידי ממשלת ישראל בנייני מגורים, ישיבות ומוסדות חינוך  (הכל בתוך ועל גבי הרכוש היהודי), וחיים יהודיים חזרו לעיר. מי שמבקר היום בבית הכנסת אברהם אבינו ובבית העלמין העתיק – מבין את הצדק ההסטורי של מאבקנו. מי שמתארח בשכונות היהודיות בחברון, בבתים שנבנו על חורבות הרובע היהודי העתיק – מבין שלא אנחנו הגזלנים. מי שמתבונן סביב ורואה את ה"חנויות", ה"שווקים", הרפתות והוילות שבנו הערבים על האדמות היהודיות השדודות – מבין כמה רבה עוד המלאכה לפנינו, לגאול, ליישב, ולחדש את הנכסים היהודיים השדודים .


כן, גם אנחנו תומכים בהחזרת ה"שוק" בחברון לבעליו המקוריים, בפינוי נחוש של כל ה"פולשים" (הערבים), במחיקת העוול הגדול של "הרצחת וגם ירשת", ובמילוי רצונם של הנרצחים ויורשיהם, בהשבת חיים יהודיים אל המקומות מהם נגדעו בידי רוצחי תרפ"ט.  אני מצפה שכל שוחר צדק יתמוך בשאיפה זו, שאין צודקת ממנה בעולם.

 

האבולוציה המגזרית:מקפיצים נטושים

פעם ערוץ 7 היה נחשב הערוץ המגזרי הדוסי,
ואריאל נחשבה התנועה הדוסית של המגזר,
ולכן היה פה פורום תסיס ופועל,

אלא שהיום ערוץ 7 כבר נחשב פרוגרסיבי מדי,

וכל תנועת אריאל מתעדכנת באמצעים אחרים....

 

*הסיפור דמיוני ועל אחריותי בלבד*

למה ערוץ 7קעלעברימבאר
נחשב פרוגרסיבי מדי?
חחחחח לא באמת התכוונתי לזהמקפיצים נטושים

אבל אני יכול להמציא סיבות למה אם תרצה.

אני סתם נכנס לפורומים נטושים וכותב בהם משהו.

אגב מסתבר שהפורום הזה אפילו מופיע בתפריט הפורומים אז כנראה הוא דווקא פעיל כביכול...

המון להט"בים מסתובבים פה באין מפריעפשוט אני..
איך הגעת לפורום הנטוש הזה?קעלעברימבאר
קפץ לי ב''עדכני''פשוט אני..
אה בעצם הוא מופיע בראשי, כמו שאני הגעתיקעלעברימבאר
אפילו המנהלת של הפורום גאהפשוט אני..אחרונה
אתם יודעים איך הופכים סניף של עזרא לאריאל?דורין השמיני
אני רואה שהפורום צולע אבל אני ישמח שתענו מהרדורין השמיני
נראליהעי

מתקשרים לתנועה יש בטוח מספר בגוגל

לגרש את הבנות ניסית?פתית שלגאחרונה

😜

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש אגון לגבי צביעת קירות?

צובעים על דפים גדוליםתות"ח!אחרונה

מחפשים מבנה שלא אכפת לו שיצבעו עליו (אנחנו צבענו על איזה מחסן של בית כנסת ששימש לנו גם כחדר ציוד של הסניף....), הכי טוב לדוגמא מבנה שטרם צבעו אותו והוא עוד בבנייה ואז יש סיכוי גבוה שייתנו לצבוע. אפשר לנסות לדבר עם העירייה/מועצה ולצבוע ארונות חשמל או קירות בעיר (יש קירות בעיר שלנו שאיזה ארגון של נוער צבע אותם).

בהצלחה רבה

הרוב הולכים לאריאל בגלל אידיאל ההפרדהadvfb

או בגלל שזה הסניף שכל החבר'ה הולכים?

צופר לשבת קליל ואפילו מצחיק לשבת צוות דחוףףףףףףדמיינו שם
אני חייבת כמה שיותר מהר משו לא כבד
שלום חברים אני בחור חרדי שמאוד מחובר לחבר'ה הדת"ל2020דתל

מחפש מקום כמו ישיבה וכדו' שיש שם אהבת חברים באופן מיוחד ומכילים כל אחד כמו שהוא,

 

ולאו דוקא ישיבה אלא כל מי שיודע על מקום כזה אשמח2020דתל

מאוד

לא לגמרי ברור מה אתה מחפשאני77אחרונה

ישיבה קטנה? ישיבה גבוהה? מה זה "מקום כמו ישיבה"? 

בהנחה שהתכוונת למסגרת לימודית כלשהי, אז מה חשוב לך שיהיה שם?

מבחינת סגנון  דתי/חרדי, מה חשוב לך?

איפה אתה מרגיש שאתה עומד מבחינת הרצינות שלך? כלומר - בהנחה שאתה מתכוון למסגרת לימודית, יש מסגרות שמיועדות לאנשים שלא כל כך יש להם כח ללמוד, ורוצים יותר מקום עם אווירה טובה אבל מחובר לקדושה, ויש מסגרות שמיועדות לאנשים שרוצים ללמוד בכל הכח...

הכנסה נוספת 4נטע ברזני

דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗

(ללא השקעה) וללא ניסיון!

ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי

👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇

זמינות מיידית!

יש פה איראלנקים?בת סוד

בואו נעשה מאגר פעולות

אולי יעניין אותך