יש לי שאלה..tomerittal

בס"ד

אהרלה וענת - מראש אני מצטער שזה לא ממש קשור לפורום..

נתקעתי ברמב"ם, וממש לא הבנתי.. אולי מישו מכיר אותו ויוכל לעזור לי..

"אישה שלמדה תורה...ואף על פי שיש לה שכר-ציוו חכמים שלא ילמד את ביתו תורה, מפני שרוב הנשים אין דעתן מוכנת להתלמד, אלא הן מוציאות דברי תורה לדברי הבאי לפי עניות דעתן. ..כל המלמד את ביתו תורה, כאילו לימדה תיפלות.. במה דברים אמורים? בתורה שבע"פ.אבל תורה שבכתב לא ילמד לכתחילה, ואם לימדה- אינו כלימדה תפלות" [רמב"ם הל' ת"ת, יג']

זה לא נראה כאילו הרמב"ם הפך את הבנות למטומטמות? וגם.. אם מלכתחילה לא צריך ללמד תורה שבכתב, אז למה עושים אתזה היום?

חבל שהמורה שלי לא ראתה את זה...מלכה=)
כי יש לי מחר מתכונת בתושב"ע! תיתפללו עלי!!
לא שאני יכולה לענות אבל...אפוש

בס"ד

א. אנחנו לא מטומטמות!

ב.נראלי שהיום זה גזרה שהציבור אינו יכול לעמוד בה...הנשים משכילות...הפחד היה שהנשים יבינו לא נכון את התורה שהן לומדות ..משהו כזה לא?!?

ג.איפה כל הצדיקים של הפורום ? תענו! זה מעניין אותי!

טוב... נסיתי לחפש כמה תשובות בשו"תים אם זה לאינוקא

החפץ חיים פסק שבימינו אשה חייבת ללמוד תורה כדי שתתחזק באמונתה ובקיום מצוות התורה. בעבר כשאישה קיבלה את כל חינוכה דרך המסורת המשפחתית לא היה הכרח בדבר. ובתקופה שבה הנשים בעולם כולו היו חסרות השכלה אישה ידענית הייתה חריגה ומשונה בעיני עצמה ובעיני אחרים. אולם בימינו כשכל הנשים בעולם רוכשות השכלה ומקצוע משלהן לא ייתכן שתהיינה בורות ועם-ארציות דווקא בתורה. לכן כל אישה צריכה ללמוד מה שמתאים לפיתוח אישיותה הרוחנית. אין מינון קבוע. הדבר שונה מאישה לאישה.(הרב יעקב אריאל
אבל עדיין מההמשך של מה שהרב כתב, משמע שלא מדובר דוקא בגמרא אלא הרב דיבר דוקא על אמונה וכו.

לכן הבאתי עוד מקור:


נשים חייבות בלימוד תורה ולכן הן מברכות כל בוקר ברכת התורה.

וסיבת הענין היא כי יש לימוד תורה שנשים חייבות בו לא פחות מגברים והוא כל מה ששיך אליהן. כל מה שקשור באמונה, תורה נביאים וכתובים, מוסר ועומק האמונה.

כמובן שכל ההלכות השייכות אליהם וכד' - מותר להן והן צריכות ללמוד.

לכן נשים מברכות ברכת התורה. אם לא היו חייבות - לא היו מברכות. 
  ר' אליעזר אומר :"כל המלמד את בתו תורה כאילו מלמדה תיפלות.." בניגוד לדברי ר' בן עזאי שסובר שחייב אדם ללמד את בתו תורה. ולאור אמרתו של ר' אליעזר בן הורקנוס לבנו (לאחר שמטרונה שפנתה אליו בשאלה ), "ישרפו דברי תורה ואל ינתנו לנשים".
נאמרו על נשים שרצו ללמוד תורה בפילפול כמו גברים. בסגנון של גברים במלחמתה של תורה בהתנצחות וכד' שלא שייכים כלל לנשים.

הסיבה שהדברים נאמרו על ידי רבי אלעזר בתקיפות היא בגלל שכנראה היה חשש לסחף ציבורי בגלל מעמדה החזק של השואלת. שם מסופר על גברת אחת שהיתה נדבנית של בית המדרש והיתה מן הסתם אשה חזקה ותקיפה. כל זה טוב אם לא היתה מנצלת את מעמדה לשנות סדרי בראשית בניגוד לדרך התורה. היא רצתה ללמוד תורה כמו גברים.
על כן ראה רבי אלעזר לדחות אותה בתקיפות יתירה.

בימינו התירו גדולים ללמד תורה לנשים בלי פיקפוק, ואף על פי כן אני סובר שלמען השלמות ראוי לנשים שתלמדנה את האמירות הרכות של התורה "כה תאמר לבית יעקב" ולא הדברים הקשים כגידים "ותגד לבני ישראל"
לימוד הגמרות הקשות עלול להביא אותן לראות את התורה בצורה התקיפה שלה וזה לא מה שישמח אותן. וחבל כי דברי התורה צריכים למלא את האדם בשמחה ובבנין ולא בידע בלבד...לו היו שואלים אותי הייתי מיעץ להרבות במדרשות אלו בלימוד אמונה וחסידות, הלכות הבית ולא הלכות בית המקדש. 

(הרב שמואל אליהו)

א'קיצר לסיכום: החפץ חיים פסק שבימינו נשים צריכות ללמוד תורה בגלל שהיום הן מקבלות השכלה בהרבה נושאים אז רק בתורה הם לא יקבלו?!

והרב שמואל אליהו כתב שבגלל ש"ראוי לנשים שתלמדנה את האמירות הרכות של התורה" ...ו"לימוד הגמרות הקשות עלול להביא אותן לראות את התורה בצורה התקיפה שלה וזה לא מה שישמח אותן...

בצלב"א הלל

 

 עונה למישהו על השאלה אני אנסה לחפש עוד תשובות*ינוקא

 

לא ממש הבנתי את מה שהרב אליהו אמר..tomerittal

אם כך, הרמב"ם לא סובר שנשים צריכות ללמוד "כה תאמר לבית יעקב"?

ולפי מה שהבנתי את דברי הרמב"ם, זאת בידיוק אותה סיבה שאסור לנשים ללמוד גמרא. ואם אתה אומר שפעם לנשים לא הייתה השכלה, הרמב"ם פסק משהו רק לתקופה מסויימת?! הוא ידע שזה ישתנה והעולם יתפתח!

אני לא חושבינוקא
שזאת בעיה שהפסקים ישתנו מדור לדור. בכל דור פוסקים לפי צורך הדור
היי =]פגזניקית גאה!
למדנו אתזה פעם בפעולת חב"ב, אאל"ט.
בעיקרון מה שהרמב"ם אומר זה שנשים בד"כ פועלות לפי רגש, ולכן לא טוב ללמד אותם תורה, הם צריכות ללמוד רק תורה שבכתב, כדי לדעת מה הם צריכות לעשות- אבל תורה שבע"ם, תפלה להם, לא שייכת אליהם.
דברים היו אמורים לאז, שבאמת העולם לא היה מפותח, ולא היה מקובל שנשים ילמדו. אבל כיום, העולם התפתח, נשים לומדות כמעט את כל המקצועות של הגברים [תקנו אותי אם אני טועה] ולכן גם הפסק של הרמב"ם השתנה בהתאם.
בעצם, מה שהרמב"ם אמר- זה שאישה חייבת ללמוד רק את מה שהיא חייבת לדעת, אז-- זה היה רק התורה שבכתב, הלכות תכלס.
היום, אישה שחיה בעולם מודרני חייבת לדעת את כל האמונה, גם מבחינת "דע מה השב לאפיקורס" וגם שהיא עצמה לא יכולה למלא מצוות בשלמות, אם היא לא מבינה למה היא עושה אותם, ולכן היא גם חייבת ללמוד תורה שבע"פ.
וואי חפרתי, וזה לא נראלי יצא ברור..
קיצור, לאז- הפסק של הרמב"ם היה תקף, אבל בגלל שאנחנו בעולם מודרני- ואישה לא יכולה לחיות חיי תורה נורמאלים בלי ללמוד אמונה, היא לומדת אמונה..

מקווה שהייתי ברורה, אם לא- דברו איתי.

העסק פה קצת אחר..אנונימי (פותח)

יש המון הבדלים בין נשים לגברים אחד מהם זה שכל ורגש..

אשה מפרשת כל מקרה לפי רגש,ונכנסת לקטנות של פייר ולא פייר ושטויות כאלה.

לכן בחשיבה הכי פשוטה--גמרא צריך לפרש לפי השכל!!!הרמב"ם לא הופך ת'נשים למטומטמות,וההלכה לא השתנתה.-ועצם זה שנשים כיום לומדות מקצועות של גברים זה עוד משו שאפשר לומר שהוא לא פסדר...פשוט אישה יכולה להתחיל להסתבך עם כל המקרים בגמרא(ויש מקרים מאד מוזרים)ולהתחיל להכניס רגש--"הוא לא בסדר""למה זה ככה"וכאלה ויוצא שדברי תורה קדושים מתעוותים!!!

 

ודרך אגב לפגזניקית גאה..אנונימי (פותח)

אם הנשים היו לומדות רק תורה שבכתב היינו רפורמיות..ולכן לומדים גם תורה שבע"פ ולא בגלל שהזמנים השתנו הרי גם פעם היו הלכות כשרות וכ'ו.. 

לעניות דעתי--

ההלכה מתייחסת בעיקר לגמרא.. 

איזה נשים פועלות ע"פ הרגש, אה?פלספנית

בעזהי"ת

גבר ואישה הולכים לקנות, מממ, מכונית למשל. הגבר- ישר יתפעל מהאיכות, מהחברה, מהדגם, מהצבע...
האישה- קודם כל תבדוק האם יש ברכב מספיק מקומות לכל הילדים, האם הוא נוח לנסיעה משפחתית וכאלה.

אז תגידו לי, מי הרגשן פה?!

אבל בהחלט, מכירה את הרמב"ם- ודי ענו פה בכללי, שזה בגלל שפעם היה נהוג שבנות לא לומדות בכלל במוסדות חינוך, ככה שיצא שלא היה להם רב/מורה וכאלה שידריכו אותם איך ללמוד תורה, והיה חשש שהם יבינו לא נכון.

מה הקשר בין קניית מכונית ורגש??אנונימי (פותח)

לא מדברים על קניית מכונית..ואם כבר מדברים אז נראה לך שזה שהגבר בודק איכות צבע ודגם-זה רגש?להיפך!!!והאישה בודקת אם זה נוח זה גם לא רגש...כי כמה כבר רגש יש להכניס בקניית מכונית?קיצר,לא דוגמא טובה... 

ואם אפשר הסבר למה את רואה גברים בוכים פעם ב--- ונשים מתרגשות מכל סרט??

ברור שנשים פועלות לפי רגש!!!

---הסנה-בוער

לה"ו

התגובה של ינוקא עונה על הכל,
אבל רק הי'יתי רוצה להוסיף- שהרמבם דיסר בזלזול גם על עגלות מעופפות... - זה לא בא לזלזל ברמבם, אלא פשוט, יש דברים שרבנים םגדולים אמרו, ואני ממש מכבדת אותם וכו', אבל יש דברים שלא מתאימים לתקופה שלנו, פשוט. העולם מתחדש, ואיתו גם כל מיני מסקנות וכאלה. 

תגובה לסנה בועראנונימי (פותח)

אני לא בא להרתיח פה את הרוחות, אבל מהתשובה שלך ממש אפשר להבין למה אסור לתת לנשים להביע דעה

בנושאים הלכתיים,

 מי אנחנו שנחלוק על הרמב"ם!!!! ענק הענקים...

פסיקת ההלכה בימינו בנויה בעיקר על שלושה פוסקי הלכה מהדורות הקודמים, אחד מהם זה הרמב"ם

אפשר להביא לך המון הלכות יומיומיות שאנחנו מקיימים שלקוחים מדברי הרמב"ם.

מי אנחנו שנקבע מה רלוונטי לדורנו ומה לא????? 

נ.ב

אני מבין מדבריך שאת מכבדת את הרמב"ם,

אבל צריך להבין שחלק מכיבוד חכמים הוא לקבל דבריהם ללא עוררין, ובעיקר אנחנו שלא מגיעים לקצה קרסוליהם...

חשוב מאוד וצריך, לשאול,לברר, ולנסות להבין הבנה עמאית בדברי חכמים,

 אבל תמיד צריך לצאת מנקודה, שבמקום שאני נמצא אני לא יכול לחלוק על רבנים בקנה מידה כזה!

 

אלי!!חחח.. קרעת אותי!!!!tomerittal

בס"ד

אני לא ממש מסכים. נכון שהרמב"ם הוא היה כ"כ ענק, ואפ' ממש!!

אבל.... לא כולם פוסקים הלכה לפי הרמב"ם. מה לעשות.. זה כמו המציאות היום[להבדיל] שהרב עובדיה שליט"א הוא פוסק ענק, ולא כולם הולכים תמיד לפי הפסקים שלו בכל מצב בגלל שהוא אחד האנשים הצדיקים שיש.

 

כן תומר, אבל זה לא אומר שהתורה (והפסיקות) כבר!~אהרלה~!נתניה

לא אקוטואלים!!

(כמו שהגברת סנה ניסתה לטעון..)

ו*אנחנו* לא יכולים להחליט מה תקף ומה לא.שוברת גלים

בע"ה

ב"ה יש לנו לא מעט גדולי דור בדורינו שיחליטו הם.אותם תשאל את השאלה הזו,  לא אותנו..הפשוטים שבעם. [ואם יש כאן איזה צדיק נסתר שלא ידעתי עליו..מחילה.]

 

נראלך שהרמב"ם כתב דברים כ"כ חשובים רק לתקופתו?tomerittal

אם זה ככה, עוד כמה וכמה שנים השו"ע כבר לא יהיה רלוונטי!

תומר, יכול להיות יש הלכות שלא יהיו תקפות לדורינוקא

הבא! אם כל הפסיקות היו תמיד נשארות בשביל מה צריך את הפוסקים בכל דור הרי ההלכה בכל אופן היתה קבועה

 

חחח... זה בדיוק מה שאמרתי!!!!~אהרלה~!נתניה

הגברת סנה, ניסתה לטעון שהתורה כבר לא אקטואלית( אני בכוונה מקצין..)

ואז אני אמרתי, ש...אמממ...זה לא נכון!

 

וואלה?? זה לא נכון?? דווקא חשבתי...~תמר~

והקצנתם ממש!! הפכתם אותה לכופרת לגמרי..

------------------------------------------------------------

ניצלו"ש: אוף!! אני חולה בבית ויש היום חתונה ראשונה למישי מהשכבה שלי!! וזה פשוט מבאס לחשוב שכולם שמה נהנים, ואני כמו מסכנה פה!!! אוווףףף!! איזה מזל גרוע יש לי!!! סורי, הייתי חייבת לפרוק...

---הסנה-בוער

לה"ו.
טוב שלא הפכתם אותי לכופרת...
ממש לא התכו'ונתי למה שהובן.
אבל יש כל מיני אימרות שרבנים אמרו פעם, והם לא מתאימים לתקופתנו הי'ום.
פעם גם לא הי'ו מחיצות בריקודים- זה אומר שהי'ום לא צריך? צריך!
כמו שיש דברים שצריך להחמיר בהם, יש דברים שאי אפשר ולא צריך לקי'ים.
ואני לא מדברת על דברים מהתורה, הלכות ברורות, קיצושו"ע וכיו"ב.
התורה שלנו היא נצחית ממש- ולדעתי עם הזמן ככל שהעולם מתפתח רק מגלים רק כמה שהיא מדהימה.

ועוד משהו- אני לא חושבת שחי'יבים להסכים עם כל דיעה של רב. בתור אריאלניקים- אתם בעצם עוברים על כמה דיעות של כמה רבנים מכובדים מאוד, שטוענים שצריך לעשות סניפים מעורבים לכתחילה. ובתור ארצישראילים, אתם עוברים על שלושת השבועות, שנשבעו רבנים נ ו ר א  נ ו ר א גדולים! וזה רע? לא! כי לכל אחד יש זכות לבחור לו רב, ולכל אדם יש שכל והגי'ון. די ללכת ראש בקיר!
יש גם עני'ין בגמרא [אאל"ט] [ולא, אני לא לומדת גמרא- למי שיגיד שרק בגלל זה לא צריך לתת לבנות ללמוד- ודווקא בעני'ין זה אני חושבת שבנות לא צריכות ללמוד גמרא], שכותבים שם שמה שי'וצא לאשה מהחתונה זה בעיקר שהבעל מפרנס אותה. אם כן, יכלנו לומר שהי'ום, שיש נשים שמרו'ויחות משכורות מכובדות בהרבה י'ותר מגברים, לא צריך להתחתן, או פחות קיצוני, לכבד את בעלן. אבל לא!! כי אנחנו מבינים שדברים משתנים, ויש דברים שכבר לא רלו'ונטי'ים להי'ום. [זו סתם דוגמא, ברור שיש עוד סיבות להתחתן (דההה Iבלח"יI), מי שיתחיל להתפלסף עכשי'ו יחטוף ממני.. Iנתני'יתיI]

ואנשים- אתם צריכים להבין, שבעולם הגדול שלנו- והוא באמת גדול- קורה, לפעמים, בטעות, בלי כו'ונה, במקרים מסוי'ימים ומעטים; שאנשים אחרים חושבים קצת-לא בדי'וק-ממש-טיפל'ה שונה ממכם! כן, כן! ואבקש לא לקרוא לי גברת סנה, אלא"כ במקרה מקרה שם משפחתו של בעלי י'הי'ה סנה, ואז אתם תוזמנו בשמחה, אבל כרגע זה מעצבן ואפילו טיפונת מזלזל. ב"ה יש לי שם. ואם אתם לא יודיעם אותו, יש כרטיס אישי. ואם אתם לא אוהבים אותו, אפשר לקרוא לי ע"ש כינוי'י המלא, 'הסנה-בוער'. תודה.

שימו לב >>>>>>>>>>>>שוברת גלים

בע"ה

(מחילה על הכותרת, חשוב לי שתכנסו)

אני בדיוק עוברת קורס מונחה בנושא 'אשה לומדת תורה' , נתקלתי בקטע הבא, בעניין הרלוונטיות של: "כל המלמד את בתו תורה, כאילו למדה תפלות"

במכתב שששלח ה"חפץ חיים" לשרה שנירר (מייסדת 'בית יעקב') כתב:

"כל החששות והפקפוקים מאיסור ללמד את בתו תורה, אין שום מקום לחשוש לזה בימינו אלה, כי לא כדורות הראשונים דורותינו..ועל כן בכל עוד רוחינו ונפשינו עלינו להשתדל ולהרבות בתי ספר כאלו ולהציל כל מה שביכולתינו להציל"

בכל הנוגע למאמרו של התנא ר' אליעזר (:'כל המלמד את בתו תורה'..) הבהיר לימים ה"חפץ חיים":

"כל זה דווקא בזמנים שלפנינו, שכל אחד גר במקום אבותיו וקבלת אבותיו היה חזק מאוד אצל כל אחד ואחד..בזה היינו יכולים לומר שלא תלמד תורה ותסמוך בהנהגה על אבותיה הישרים.אבל כעת בעוונותינו הרבים שקבלת אבות מתרופף מאוד..בוודאי מצווה רבה ללמדן חומש וגם נביאים וכתובים ומוסרי חז"ל..כדי שיתאמת אצלן עניין אמונתינו הקדושה, שאם לא כן עלול שיסורו לגמרי מדרך ה'."

 

אודה ואתוודה שלא קראתי את כל התגובות ומחילה אם אני חוזרת כן על דברים שנאמרו:

בלימודי הבנתי עוד מספר דברים: אמרה זו נאמרה לא בגלל שאין הנשים מסוגלות להבין את התורה, מבחינת שכלית [שכן בנות צלופחד היו למדניות גדולות מאוד, דבורה הנביאה, חולדה הנביאה שבאו רבים לשמוע מפיה..קיצר, לא חסר.]
אלא כל הציווי דווקא ללמד את הבנים ("ולמדתם אותם את בניכם", חז"ל: בניכם ולא בנותיכם ועוד דוגמאות) נועד בכדי להקל על האשה, שהרי לה יש את הכשרון לטיפול בכל בני הבית , והיא עיקרו של הבית ואם הייתה מצווה בלימוד התורה כמו שהגבר מצווה ("ולא ימוש ספר התורה הזה מפיך...והגית בו יומם ולילה" ) הרי שהאשה לא הייתה מסוגלת לטפל גם בדברים האחרים שלשמם נועדה.
(ולא, היא לא נועדה רק לחנך ילדיה-זו התכלית המשנית. אלא גם להגשים עצמה-וזו התכלית הגדולה. > וזה לא אני אמרתי, מובא בשם ר' יצחק עראמה)

 

בכל מקרה,
המון גדולי דור עסקו בשאלה זו לפנינו, ויש לה המון פירושים.
'שבעים פנים לתורה' ו'אלה ואלה דברים אלוקים חיים'..וכל אחד יילך על פי גישת רבו בנושא הזה.


זהו. מעניים אם מישהו קרא עד הסוף.השקעתי!


 

 

 

זה לא הלכה, ואל תשווה אתזה לשו"ע.פגזניקית גאה!
תשובה מקוצרת:אנונימי (פותח)

"אמרו חכמים כל המלמד את בתו תורה כאילו למדה תפלות.
במה דברים אמורים? בתורה שבעל פה, אבל תורה שבכתב לא ילמד אותה לכתחלה, ואם למדה אינו כמלמדה תיפלות".

קפיש?  

על זה כל הדיון,ינוקא

להבין מה שעכשיו כתבת!

 

 

מה??? זה כזה מסובך?אנונימי (פותח)
הכבד ושב בביתך!האריאלניקהנאמן
תומר האלן- זה חגי...חג'ג

בס"ד

ישנה הלכה ידועה (לצערי לא זוכר איפה...) שבעל לא ילמד עם אשתו "חברותא" קבועה בגמרא!!!!!!!

למה? מה היא שונה? למה בכלל נשים מצוות ללמוד תורה? (גמ' מפורשת בקידושין "ולימדתם אותם את בניכם" שם לומדת הגמ' בנים ולא בנות...) למה זה לא הפליה?

אני אשאל אותך שאלה אחרת: למה בנים לא יולדים ילדים? למה יש דברים שבנות הרבה הרבה יותר מוצלחות מאיתנו הבנים? למה יש בכלל הבדל בין בנים לבנות???????

 

צריך להבין שלגברים יש ציוויים ולנשים ישנם ציוויים וזה לא תמיד חופף!!!

בעולם וביהדות (בכובעדה ולא כהתנשאות) הגברים יותר שליטים- למה? כי ככה הטבע קבע!

יש בנות שיחשבו שזה לא שיוויוני ולא הוגן, ויש נשים שיבינו שלבנים יש צד חזק אבל גם להן יש צדדים חזקים!!!

במקום לחשוב שאם אסור לנשים להניח תפילין זה בגלל שבטח יש להן ידיים רגישות או שאר שטויות אחרות פשוט להבין- תפילין לבנים ולא לבנות! למה? הלכה למשה מסיני (כמעט בטוח שזה הלכה למשה מסיני ולא דאורייתא!)

בקיצור אסור ללמד בנותיו תורה - ודאי שחובה ללמדן הלכות שקשורות לבישול ולשמירת שבת וחגים והלכות צניעות ושאר הלכות שנוגעות לנשים אבל ככלל - לא, אסור!

אם ננסה ממש להבין צריך שיעור שלם אבל העיקרון הוא לא שכל פיזי (יש הרבה דברים שבהם אחיות שלי הרבה יותר טובות ממני... למשל אחותי קומונרית יותר טובה ממני... יש לה רעיונות הרבה יותר טובים ומקוריים ממני - אז אין לה שכל ח"ו - פשוט לא וזהו...)

ואחרי כ"כ הרבה דברים ללא הרבה קשר בניהם- באמת אפשר לשאול רב אבל פה כל התשובות תהיינה חלקיות בלבד!

והרמב"ם לא כתב שום דבר שלא רלוונטי לימינו!

כמו שהגמ' לא כתבה שום דבר שלא רלוונטי לימנו!

חגי

וכו' וכו' 

חגי! "..מחיה מתים!"tomerittal

בס"ד

אתה צודק.. יש דברים לבנים ויש דברים לבנות.

הרמב"ם בפרוש כתב שלא ללמד לכתחילה תורה שבכתב. אז למה היום בנות כן לומדות תנ"ך וכ'ו?

 

אין בעיה בתנ"ך...חג'ג

אם אני לא טועה הבעיה היא בעיקר בחלקים היותר עיוניים...                            למרות שגם בנות לומדות תנ"ך עם מפרשים... אבל בכל זאת יש בעיה...

אבל אמרתי לך- הכי טוב לשאול רב כלשהוא...!

נ.ב דיברת איתי לפני יומיים בטלפון- מה "מחיה המתים"??????????

בכל מקרה נראלי שבמוצאש"ק אנו נפגשים שוב... אנא דבר עם אלעזר... הוא אמור לארגן ישב"צ... נדבר...

תומר ...על המת הזה היינו מוותרים שיקום...;(מיסטר דום
לא שכחתי ולא סלחתי ואני יזכור לעד...כל עוד נשמתי באפי אני לא ישכח...
תקראו את מה שכתב החפץ חיים על הנושאשוברת גלים

בע"ה

בתגובה שלי למעלה ^^^^

(כן, זו פרסומת! )

 

סליחה?!הסנה-בוער

לה"ו

[הצילו, אין כאן בנות?!]
זה פשוט שוביניסטי ברמות מטורפות!

"בקיצור אסור ללמד בנותיו תורה - ודאי שחובה ללמדן הלכות שקשורות לבישול ולשמירת שבת וחגים והלכות צניעות ושאר הלכות שנוגעות לנשים אבל ככלל - לא, אסור!"
מה אנחנו, בורות? כי כן, ראינו מה קרה בתקופת ההשכלה, כשסרבו ללמד בנות תורה- והן פשוט הלכו ללמוד מקצועות חול, והתחלנו...
אני לא חושבת ששני המינים שווים, ואני בכלל לא חושבת שיש מקום לעשות השוואה. לכל אחד היתרונות והחסרונות שלו. לכל אחד הייחודיות שלו, וזה מה שמהמם בעולם, שגבר ואשה הם שני חצאים שמשלימים זה את זו וזו את זה.
אבל לומר שבנות לא יכולות ללמוד בכלל תורה? ומה תאמר על נחמה ליבוביץ? שהיא כופרת? לדעתי היא אשה מדהימה, ולא בגלל שהיא איזו אשה חלוצה או איזה משהו כזה- אלא בגלל שהיא פשוט היתה חכמה בעני'יני התורה.
אני לא חושבת שעכשי'ו בנות צריכות להתחיל לשרוץ בבתי המדרש כל הי'ום ולהתחיל להתפלפל.
אבל אין בעי'ה בזה שאשה תלמד- וכמובן לא עם בנים- תורה, משנה, מוסר, הלכה, וכיו"ב. אני לא מדברת על גמרא- לפחות לא באופן קבוע. אבל כן, גם נשים מחוי'יבות במצוות לימוד תורה.
ולומר לנו שאנחנו צריכות ללמוד רק הלכות בישול וצניעות? כי זה העולם שלנו?! בגדים ואוכל?! צר לי לאכזב, אבל יש כ"כ המון נשים משכילות שהן מדהימות וזה לא פוגם בי'הדות שלהן...

ואני ממש ממש ממש ממש מעריכה את הרמב"ם, אבל הרמב"ם הוא לא אלוהים.

בכל אופן, גם אם ונניח שהי'יתי מסכימה עם זה שפעם לא הי'ה צריך שבנות ילמדו תורה. אבל בדיעבד- ולא שאני מסכימה עם זה, אבל נניח- שבנות כן לומדות במוסדות לימוד- עדיף שהן ילמדו כל הי'ום רק מקצועות חול, ולא גם תורה? ואל תאמרו לי שילמדו את ההלכות שקשורות אלי'הן. אולי פעם בנות הי'ו טאטלא שישבו בבית ומילמלו פרקי תהילים והיתה להן אמונה תמימה. הי'ום, לצערכם או לשמחתכם, זה לא ככה. הבנות גם רוצות לחקור, לדעת. הן גם צריכות ללמוד על העבר של העם שלנו, על היסוד עלי'ו כל חי'ינו מושתתים...

C המסכימה איתך!מלכה=)
באתי לעודד... אף פעם לא חקרתי תנושא אז אין לי כל כך מה להגיד חוץ מזה שאני לא מסכימה לשבת בבית ולבשל...סורי!
מסכים... אבל נראה לי הוצאת את דברי הרמב"ם מהקשרם..מלמעלה אלוקים

אני מאז ומתמיד אמרתי ויצאתי מהנקודת הנחה שלך...
וזה הכי נכון- שני המינים הנשים והגברים משלימים אחד את השני- לשניהם יש צדדים רעים ולשניהם יש צדדים טובים...

לא נראה לי שהרמב"ם כתב את מה שהעתקת פה, כי זה לא נשמע כמו הלשון שלו וזה גם לא הראש שלו...

אני היום למדתי את סוגית לימוד תורה לנשים בקידושין- ומה שכתוב בגמרא לא כתוב בתור אסור ללמוד, כתוב בתור זה שהאב לא צריך ללמד את בנותיו תורה, ונכון עדיף שלא גמרא אבל תורה ושאר דברים- בזכות נשים צדקניות נגאל! חז"ל במפורש אמרו ש"בינה יתירה באישה" והם חושבים שבנות לא צרכים ללמוד גמרא כי הן מעל הגברים הן לא צריכות את זה! הן הרבה מעל... הנשים יותר אלוקיות...
אני מניח שבתור בנות הנשים פה לא לומדות גמרא- אבל אני יכול לספר לך שהגמרא מ-ל-א-ה בסיפורים על נשים צדיקות ובעיקר בשבח על נשים!
המינים משלימים זה את זה ולכל אחד יש את הצד שיותר חזק בו... זה כמו שתקרעי פזל מורכב לשתיים- יהיה חצי עם הרבה מאוד חלקים (תכונות) ויהיה עוד חצי עם הרבה מאוד תכונות ולרוב- הם יהיו שונים לגמרי! וזה ב-ד-י-ו-ק מה שמשלים!

טוב... מיציתי... גם כך נכנסתי ע"מ לכתוב הודעה על שבט הגבורה אבל זה מסוג השירשורים היותר מענינים שהיו איי פעם ואשרינו שזכינו שבפורום של אריאל יהיה את זה!

ציטטתי את חג'ג'...הסנה-בוער
אולי זה כתוב ככה בגללטוביה

שבנים לא יודעים ללמד תורה???

למה אתם נדבקים לדרך חשיבה אחת? תבחנו את זה מכל ההיבטים!!!!

'כל המלמד את ביתו תורה, כאילו לימדה תיפלות' - כן. זה הופך לתיפלות בגלל שהוא בן ,ובנים,כמו שראיתם כאן למעלה, מסתכלים על דברים מכיוון אחד ובלתי מספק.

אם הבעיה הייתה בבנים,SIMI

אז איך זה שדווקא לבנים יש את המצווה והחיוב ללמוד תורה?

ברור שהבעיה היא לא בדרך שבה הם לומדים/מלמדים תורה.

אלא בדרך בה אישה בנויה, שאינה מסוגלת ללמוד תורה, לפחות לא כמו הגבר.

למה, למען ה', אנשים מתייחסים אלי ברצינות???טוביה
אז אני קצת סהרורית - אסור?
לא גם פה.פגזניקית גאה!אחרונה

[אם הייתי מנהלת פה, הייתי מעיפה אותך, באמת! :]
שיר, חיכיתי שתגיב פה.
אולי תחפש בספר "בת מלך" איזה ציטטה בנושא?
[אם-אתה-בכלל-תקרא-את-זה-]

האבולוציה המגזרית:מקפיצים נטושים

פעם ערוץ 7 היה נחשב הערוץ המגזרי הדוסי,
ואריאל נחשבה התנועה הדוסית של המגזר,
ולכן היה פה פורום תסיס ופועל,

אלא שהיום ערוץ 7 כבר נחשב פרוגרסיבי מדי,

וכל תנועת אריאל מתעדכנת באמצעים אחרים....

 

*הסיפור דמיוני ועל אחריותי בלבד*

למה ערוץ 7קעלעברימבאר
נחשב פרוגרסיבי מדי?
חחחחח לא באמת התכוונתי לזהמקפיצים נטושים

אבל אני יכול להמציא סיבות למה אם תרצה.

אני סתם נכנס לפורומים נטושים וכותב בהם משהו.

אגב מסתבר שהפורום הזה אפילו מופיע בתפריט הפורומים אז כנראה הוא דווקא פעיל כביכול...

המון להט"בים מסתובבים פה באין מפריעפשוט אני..
איך הגעת לפורום הנטוש הזה?קעלעברימבאר
קפץ לי ב''עדכני''פשוט אני..
אה בעצם הוא מופיע בראשי, כמו שאני הגעתיקעלעברימבאר
אפילו המנהלת של הפורום גאהפשוט אני..אחרונה
אתם יודעים איך הופכים סניף של עזרא לאריאל?דורין השמיני
אני רואה שהפורום צולע אבל אני ישמח שתענו מהרדורין השמיני
נראליהעי

מתקשרים לתנועה יש בטוח מספר בגוגל

לגרש את הבנות ניסית?פתית שלגאחרונה

😜

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש אגון לגבי צביעת קירות?

צובעים על דפים גדוליםתות"ח!אחרונה

מחפשים מבנה שלא אכפת לו שיצבעו עליו (אנחנו צבענו על איזה מחסן של בית כנסת ששימש לנו גם כחדר ציוד של הסניף....), הכי טוב לדוגמא מבנה שטרם צבעו אותו והוא עוד בבנייה ואז יש סיכוי גבוה שייתנו לצבוע. אפשר לנסות לדבר עם העירייה/מועצה ולצבוע ארונות חשמל או קירות בעיר (יש קירות בעיר שלנו שאיזה ארגון של נוער צבע אותם).

בהצלחה רבה

הרוב הולכים לאריאל בגלל אידיאל ההפרדהadvfb

או בגלל שזה הסניף שכל החבר'ה הולכים?

צופר לשבת קליל ואפילו מצחיק לשבת צוות דחוףףףףףףדמיינו שם
אני חייבת כמה שיותר מהר משו לא כבד
שלום חברים אני בחור חרדי שמאוד מחובר לחבר'ה הדת"ל2020דתל

מחפש מקום כמו ישיבה וכדו' שיש שם אהבת חברים באופן מיוחד ומכילים כל אחד כמו שהוא,

 

ולאו דוקא ישיבה אלא כל מי שיודע על מקום כזה אשמח2020דתל

מאוד

לא לגמרי ברור מה אתה מחפשאני77אחרונה

ישיבה קטנה? ישיבה גבוהה? מה זה "מקום כמו ישיבה"? 

בהנחה שהתכוונת למסגרת לימודית כלשהי, אז מה חשוב לך שיהיה שם?

מבחינת סגנון  דתי/חרדי, מה חשוב לך?

איפה אתה מרגיש שאתה עומד מבחינת הרצינות שלך? כלומר - בהנחה שאתה מתכוון למסגרת לימודית, יש מסגרות שמיועדות לאנשים שלא כל כך יש להם כח ללמוד, ורוצים יותר מקום עם אווירה טובה אבל מחובר לקדושה, ויש מסגרות שמיועדות לאנשים שרוצים ללמוד בכל הכח...

הכנסה נוספת 4נטע ברזני

דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗

(ללא השקעה) וללא ניסיון!

ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי

👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇

זמינות מיידית!

יש פה איראלנקים?בת סוד

בואו נעשה מאגר פעולות

אולי יעניין אותך