מעט מן ההתוועדות. (אני יודע שחלקכם יצחקו, נסו בכל זאת.)נחמיה17
 
(שירת ילדוֹת, נראה לי.)
 
שיר מקסים.
 
אבל אפשר למצוא בו קצת רמז.
 
מאדום תפרח נפשי. בובה זהבה. זהב יוצא מאדום. נוצץ.
דוב. אצל יוסף הצדיק, לפני שתי פרשות נאמר " וַיְהִי אַחַר הַדְּבָרִים וְגוֹ' הרהורי דברים היו שם מי הרהר יוסף הרהר אמר כשהייתי בבית אבא היה אבא רואה איזה מנה יפה היתה שם והיה נותנה לי והיו אחי מכניסין בי עין רעה עכשיו שאני כאן מודה אני לך שאני ברווחה אמר לו הקב"ה הטליס חייך שאני מגרה בך את הדוב"(ב"ר פ"ז ד)  יוסף הצדיק נענש בגירוי הדוב- זליכה אשת פוטיפר.
 
צחקו (רשי בראשית כא ט)- "מצחק" - ל' ע"ז כמו שנא' (שמות לב) ויקומו לצחק ד"א לשון גילוי עריות כמה דתימא לצחק בי ד"א ל' רציחה כמה דתימא (ש"ב ב) יקומו נא הנערים וישחקו לפנינו וגו'
 
עד כאן דרך רמז בלשון המליצה.
 
אבל רבניי! רבותיי! אלופיי, מיודעיי!
 
ל"מה לגרש החושך והרי הוא ילד טוב."
אויה לנו!
 
כיום עומדים רבים עלינו מכל הכיוונים ורוצים לקרוא לחושך אור.
אומר ריש לקיש (ב"ר ב ד)- חושך זו מלכות יון שהחשיכה עיניהם של ישראל.
הרי הוא ילד טוב.
 
" הוי האמרים לרע טוב ולטוב רע שמים חשך לאור ואור לחשך שמים מר למתוק ומתוק למר " (ישעיהו ה כ)
רש"י שם- 

האומרים לרע טוב - מקלסין לעכו"ם ורע בעיניהם לעבוד הקב"ה שהוא טוב

שמים חשך לאור - דבר שהוא עתיד להביא עליהם חשך אומרים שיאיר להם

שמים מר למתוק - עון שהוא עתיד להביא עליהם פורענות מר אומרים שימתיק להם

ומתוק למר - עבודת הקב"ה המתוקה אומרים מרה היא

 

ובקהלת (י"א ז)- "ומתוק האור" רש"י - מתוק הוא אורה של תורה

 

אוי לנו. כי אנו חיים בתרבות חושך.

מחשיכה עינינו!

באיזה העלם אנו מצויים!

 

צריך לקום לבוא ולומר. בשיא המוסיף והולך. להרבות אור.

להיות עזים בביישנות.

בעזות דקדושה.

לבוא ולקרוא בקול ברור.

לא! זה חושך!

לעבור על הלכה זה חושך!

שירות משותף- חושך!

סניף מעורב- חושך!

תחבורה בשבת- חושך!

פינוי יישובים- זה חושך!

 

צריך לבוא ולקרוא את זה.

בלי מורא!

 

להוסיף. אנחנו בשיא. כל יום מוסיפים- מעלין בקודש. עכשיו אנחנו בשיא. מובא אצל מהרי"ל מזאקילקוב תלמיד הנועם אלימלך- שחנוכה הוא גמר החתימה של יום הכיפורים- גמר ההמתקה. וכן באלף המגן הנותן בים דרך אלו יממים מאלול עד חנוכה.

 

להתודות בפה כמו שכותב הרמב"ם שזו מצות התשובה. (הל' תשובה א א)

"להתודות לפני האל ברוך הוא". לשים את הדברים נוכח פני ה' .

מה חושך ומה אור. מה מתוק ומה מר.

וכמו  שכותב הרמב"ם בשמונה פרקים שהחולה קורא למר מתוק ולמתוק מר.

להיות בריאית

להחזיק כסוגה בשושנים (סנהדרין ל"ז א) "סוגה בשושנים(שיר השירים ז ג)  שאפילו כסוגה של שושנים לא יפרצו בהן פרצות והיינו דאמר ליה ההוא מינא לרב כהנא אמריתו נדה שרי לייחודי בהדי גברא אפשר אש בנעורת ואינה מהבהבת אמר ליה התורה העידה עלינו סוגה בשושנים שאפילו כסוגה בשושנים לא יפרצו בהן פרצות"

 

נחזיק סוגה בשושנים כנגד כל פרצי חומות מגדלינו.

ומנותר קנקנים יעשה נס לסוגה בשושנים.

 

שנזכה!

 

(ואז שרנו בבכי וטהר לבנו)

 

וואו. חיזקת אותי אחי.נצח


ברוך ה'נחמיה17


מי שער עכשיו- מומלץנחמיה17
וואו באמת קצת שיר ילדותי אבל פירשת מהמםמשתלמת
וואי איזה פירוש! הייתי צריכה להחזיק ראש אבל היה מישתלם.אין על רבנו!
אתה יודע מה אני אוהבת בשרשורים שלך?כישוף כושל

בס"ד

 

אני מבינה נורא בקלות מה אתה מנסה לומר ואז בשאר זמן הקריאה אני יכולה להנות פשוט מהדרך בה אתה מתבטא

 

אני חושבת שלא נכון למחוק את הרוע מהעצמי אלא לאמץ את המסר שלו לכדי טוב חדש וחזק יותר

בכל רוע נעוצה טיפת אור

אחרת הוא לא היה שם

אמר לי פעם מישהונחמיה17

משיח יהפוך חושך לאור רע לטוב מר למתוק - נסיונות פעילים

צריך לדעת מה מקומם של כל השאיפות הללו יש לי מה לומר בנושא אבל מאוחר ואני רוצה לקום בבוקר מוקדם מספיק....

 

(@חוני המעגל פינות)

סקרנית לשמועכישוף כושל


השאלה היא הגדרת האני העצמיחוני המעגל פינות
חלק נרחב מתלמידי הרב זצל מפרשים את זה בתור הרצון של האדם זה הוא


ולכן הרצון הוא נקי מרוע וממגושמות העולם וממילא האני הוא רק נשגב וטהור

יש מקום שלעתיד גם הרוע יחזור בו ממש ויהיה בחינת זדוניות נהפכים לזכויות

לפי מה שהבנתי את מגדירה את האני בתור המקום שלי הרגע רע וטוב משמשים יחד
אני זה המכלולכישוף כושל
ככה את מגדירה "אני" כמו שכתבתי...חוני המעגל פינות

ונחמיה בתור תלמיד הרב קוק מגדיר "אני" כהרצון שלי...

 

 

 

ולכן אתם חולקים, עניין של טרמינולוגיה...

לא יודע...נחמיה17

זה לא מה שהתכונתי לענות.

הייתי קרוב לפחות?חוני המעגל פינות


אולי,נחמיה17

אני הרבה פעמים חושב תוך כדי כתיבה, זה היופי בכתיבה, אפשר למחוק שתי מילים לשנות למקד להוסיף ותו"כ להתבונן.

שזה מעניין כי אני לא יודע איך זה מתיישב עם דברי הרב באגרתקמנו ונתעודד
עבר עריכה על ידי קמנו ונתעודד בתאריך כ"ה באב תשע"ח 01:51

בס"ד

 

איפושהו (אין לי פה ספרים, תצטרכו לגלות לבד)

כל דבר מסתדר ולא מסתדר בדברי הרב ...חוני המעגל פינות


אשכרה עברו שנתיים!נחמיה17אחרונה


פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך