איכס. נחמיה17

סחבק בנים בנות פה ברבע לעשר בלילה.

אתה מתכוון לפה בערוץ?שחר.
אז אתה מוזמן ללכתשחר.
סליחה על החריפות, אבל אתה מתלונן על משהו שאתה בעצמך עושה.
אם אתה רוצה לשמור על עצמך ולא "להסתחבק עם בנות ברבע לעשר בלילה" פשוט אל תעשה את זה.
אני לא מדבר עם בת שעה בסמיילי צוחק.נחמיה17

אני לפחות משתדל שלא.

ואה"נ.

כשאני עושה את זה זה איכס.

 

ואולי זה מגעיל לומר- אבל אני בוכה יותר כשאני עושה את זה מאשר כשהם עושים את זה. סנובי. אבל נכון.

זה עדיין צבוע לי מידי, סליחה.שחר.
אני לא מבקשת ממך תירוצים. פשוט תסתכל על מה שאתה עושה ורק אז תוכל אולי להרהר בקול על משהו רע (לדעתך) שאנשים אחרים עושים.

וכבר אמרתי לך את זה פעם אם אני לא טועה-
"הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלה מוסיפים טוב" משפט שמוסיף המון בחיים.
יש מישהו שהוא לא צבוע בדור שלנו?זית שמן ודבש

ונחמיה הוא מהפחות צבועים.

מה הקשר?שחר.
הוא רצה פה קדושה וצניעות.
אמרתי לו שהוא בעצמו עושה את מה שהוא מתלונן עליו.
מה הקשר לשאול אם יש מישהו שהוא לא צבוע?



ולשאלתך- כן. יש אנשים כאלה. ואפילו, תתפלא לשמוע, רוב האנשים הם טובים באמת. (אבל זה לא הנושא לדיון אז לא נפצלש לו כאן)
הבנאדם נלחם על זה . נלחם!!!!!!!!זית שמן ודבש

ודווקא משום כך הוא צועק על זה.

אז מצטערת, זו לא הדרךשחר.
אוי לי.נחמיה17

כמו שאמרתי- אה"נ.

איכס

נחמיה נופל 

אל תלקה את עצמך סתם.זית שמן ודבש


אם אתה כבר פהשחר.
אולי תסביר מה זה אהנ?
אין הכי נמינחמיה17

הסכמה לנאמר.

 

מילולי-

"כן, זה גם."

למעשה גם את מעבירה מוסרזית שמן ודבש

רק את יודעת באמת אם את במצב של להעביר מוסר לאחר.

מה בחיים לא אמרת משו שאת לא מסכימה איתו ואת עושה אותו?קשה זה טוב :-)
זה קורה.. אנחנו שואפים לנק מסויימת, וקורה גם לנו ליפול.
אז לא נגיד יותר שום דבר שאנחנט לא מתוקנים בו לגמרי?

מקווה שלא תקפתי, סליחה
מסכימה חלקיתשחר.
ברור שלא כולם מושלמים.

אבל אני לא מעירה לאנשים אחרים על משהו שאני בעצמי עושה.

מבינה את ההבדל?
ברור. אבל מי אנחנו שנטיף לו מוסר לכאורה, הוא אמר משו. בואקשה זה טוב :-)
ננסה לקבל ולקחת לתושמת לב שלנו...
לא להתקיף

ואגב...
לפעמים דדוקא משו שאני רוצה לתקן בי והוא לא טוב ואני יגיד למישו אחר אני יצליח בסוף לתקן בי9
לא יודעת למה את מסתבכתשחר.
הוא אמר משהו, הערתי לו שהוא עושה בעצמו את מה שהוא אומר.

???
כי יש פה אאווירת תגובות דוחות. לעניות דעתי.קשה זה טוב :-)
ואם הוא עושה בעצמו, אז?
מצטערת אם פגעתי במישהושחר.
אז זה תמוה מאוד שמישהו מתלונן על משהו שהוא בעצמו עושה.
זה דרכו של האדם השפלנחמיה17

כל יצר מחשבות ליבו רע כל היום.

 

היצר תופס אותך חלש ובמבט מחוץ לרוח השטות שתקפה בנפילה- אתה אומר- אייייכס.

או שאתה פשוט

בוכה.

עצם זה שאדם מכיר רע באחרחוני המעגל פינות
אומר שגם בו יש חלק מחיסרון זה
באתי למישהו ואמרתי לו "יא רשע"?נחמיה17

הבעתי גועל.

זהו בדיוק.שחר.
הבעת גועל מדבר שאתה בעצמך עושה, וזה דבר שהוא תמוהה בעיניי.
זה משפט תיאורתי לא פרקטיחוני המעגל פינות
הוכח תוכח את עמיתך
מחיית עמלק


הרב הכיר את המצוות האלו...
דווקא הוא הכי משתדל שלא להגיע למצבים כאלהזית שמן ודבש


וואי נחמיה|מתחרפן|פוסעת


אה. זה בלי קשר.נחמיה17


אתה מוציא אותי מדעתי כל פעם מחדש כשאתה כותב דברים כאלופוסעת

בוא נגיד ככה- יש חבר'ה שלא אכפת להם.

אם לך זה מפריע, כל פעם מחדש, אז למה שלא תעזוב את המקום הזה? לא בקטע רע, פשוט אם כזה מגעיל פה- אז באמת למה לא?

אבל פה גם אנשים שלא ממש נחמד להם לשמוע את זה שוב ושוב..

אבל... אבל...נחמיה17

אוך.

בדיוק כתבתי על זה לעצמי משהו בדרך למפגש היוצרים.

אבל?פוסעת

זה באמת לא ממקום רע, אני פשוט באמת לא מבינה

לכתוב עכשיו? טוב אכתוב לך.נחמיה17

|הולך להביא את המחברת|

אני לאדעת אם אשאר. טוב, נחכה.פוסעת

יש מבחן בנך והסיכומים במייל. זה לא שיש לי מה לעשות.

סליחה. הנה זה.נחמיה17

ויעצור אותי עצמי- מה אתה מתחרחר?

חפש ת'חברים ש'ך במקום אחר.

ומעצמי לעצמי אסביר בקינה

אין מקום כזה במדינה

להביע ולבגיד ולומר ולצדד

לשתף עם מישהו כדי להתמודד

ככה. בטוהר וקדושה ודבקות

איפה דגל של תורה ושל אלוקות.

 

אני רוצה לכתוב ולהתחבר ולשחר

אבל באמת.

אין מקום אחר.

אמ. בגלל זה אתה פה?פוסעת


גם.נחמיה17

וגם בגלל שפה כבר יש אנשים שכן מתאים לי מאוד ונוח להתחבר איתם. וגם יש פה קול שנגד הדברים שאני נגדם.

וגם נראה לי עם כולם פה אני סבבה. רק לא עם כל מה שהולך כאן.

וגם כי.

קשה לי לבד.

וגם

קצת.

 

 

 

כי אני חלש.

אבל זה ממש קצת.

 

 

נראלי.

אוקיי. הבנתי. סבבה. אבל, יש פה אנשים שזה לא הכי נעים להם,פוסעת

האיכסים האלו וההתבטאויות האלו, אז למה להמשיך?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(ובקשר לחלש- כמות הפעמים שרציתי לעוף מפה וזה לא קרה כל כך גדולה ואני לא היחידה, כך שתרגיש בנוח)

ולי לא הכי נעים ההתבטאויות ההפוכותנחמיה17

אני לא תוקף.

אני כואב.

טוב, סבבה שיהיה.פוסעת

אגב, אם תמצא דרך לצאת מפה- תמסור לי.

לדבר עם הרב או הרבניתעמירם

אני רוצה לעשות את זה. אני מקווה לאומץ.

לא מדברת עם רבנים או רבניות, נראה לי כבר אמרתי את זה פעם.פוסעת

וחוץ מזה שלא הבנתי איך זה אמור לעזור.

מה? למה? חבלעמירם

אצלנו בישיבה מתיעצים הרבה עם הרבנים איך לצאת מכל מיני דברים וכו'. לדוג' יש לי חבר שהיה מכור לסיגריות והרב שלי עזר לו לצאת.

למה כן? מה הקשר ביני לבינם? אולי אצל בנים זה יותר קביל.פוסעת

להתייעץ עם הרמ שלי איך לצאת מהפורומים בערוץ שבע?

כן! התמכרות כלשהיאעמירם


שוב, אני לא מתייעצת עם רבנים וכו'. בטח לא על דברים רגשיים.פוסעת

לא, גם לא עם מחנכות ולא רבניות. בקושי לפני חברות אני מעזה להיפתח.

כדאי לך. מנסיון.עמירם


קשה לי, ניסיתי.פוסעת


לאט לאט. גם לי לקח הרבה זמן.עמירם

עדיין אני לא פתוח עד כדי כך בקטע הזה. יש לי חברים שעל כל צעד קטן בדברים הכי אישיים מתייעצים עם רה"י או הר"מ. כשהגעתי לישיבה שלי לקח לי זמן להיפתח, עד שהבנתי עד כמה מרן רה"י אוהב כל תלמיד גם אם הוא נופל, ואני לא צריך להתבייש ממנו. הגעתי מישיבה שזה הרבה פחות היה ככה.

 

ונראה לי שנצלשנו יותר מדי. בכל מקרה אני זז עכשיו לשבוע וחצי הקרוב.

טוב... יפה לך ונחמד לך אני לא..פוסעת


צריך רק לשנות מוד בחשיבה. וגם ברגש. וישיהיה רב/מחנכת מתאימיםעמירם

אני מכיר ישיבות שמי שמתייעץ עם הראש ישיבה על דברים גרועים מעיפים אותו ולא באים לעזור. זה כבר בעיה שלהם.

מחנכת באה ללמד, לא מעבר.פוסעת

אולי באמת אצלכם זה משו אחר, אבל אצלי בחיים לא.

וגם אולי אצל אחרות אבל אצלי בחיים לא.

מחנכת באה *לחנך*עמירם


חזק אהבתי...חוני המעגל פינות
אני היחיד שלא הבין מהר מצחיק?ירא שמים!
חרטא עפהפוסעתאחרונה


רב זה רק בשביל התיאוריה?זית שמן ודבש


כן.. זה אותו רעיו עם מחנכת וכופוסעת


זה עוזר כי יש מישהו מחוץ להתמודדות שיכול לראות מבחוץ ולשפוטנחמיה17

ולעקוב בצמוד לאמת המושכלת.

אתה באמת חושב שמישו מבחוץ יבין למה אנשים מתמכרים לפה?פוסעת


הממ.. אם מסבירים את זה טובנחמיה17

לדוג'- חשוב לציין שמעורב פה.

ושפעיל פה.

 

שתי סוגי התמכרויות.

 

החלק הראשון הוא לרוב השפעה מינורית.

לפחות במודע.

(תמות פרויד!)

אני לא חושבת שמה שגורם לי להישאר פה זה המעורב.פוסעת

בהנחה שלפני שהגעתי לפה כל כך התנגדתי לאיזשהוא קשר לבנים וגם עכשיו אני לא מרוצה מזה.

טוב.נחמיה17

ובכ"ז המצב פה השתנה מציאותית מלפני. המצב שלך כלפי בנים שונה מלפני שהגעת לפה.

 

לפני שהגעת לפה חשבת אולי תלכי למפגש מעורב?

נכון, ולא.פוסעת


אז מה משך אותך לזה?נחמיה17

יש משהו מושך במעורב פה.

הוא מדרון במובן מסויים.

הכל עניין של יחס.

אני חושב שאפשר לצאת מפה שלם.

אני נשאר פה במודע (ואולי זה חלק מהיצר, טוב חלאס. אני נשאר פה במודע)

לראות אנשים, להכיר.פוסעת

טוב, צודק אחרי הכל.

 

ובכל זאת- אני לא עומדת לדבר על זה עם רב או מחנכת, זה מוזר מידי ואני דיי בטוחה שהם לא יבינו.

תלוי מאוד בר"מנחמיה17

מותר לי לשאול איפה את לומדת?

המ. תלוי גם באישיות שלי, לפתוח דברים זה דיי מפחיד.פוסעת

וודאי, בכפר פינס.

וגרה בהר ברכה

אה. עם זה אני מסכים.נחמיה17

אני גם מכיר את זה מקרוב.

 

למרות שאני חושב שיש גם שכלול שחשוב לעשות.

וזה לזכור שקשר טוב עם האדם הנכון ולימוד ממנו- זה נכס לכל החיים הרבה  יותר מכל הבגרויות גם יחד.

פוסעת

חוץ מזה שיש כל כך הרבה דברים שהפורומים האלו (עם כל הווירטואליות שבהם והכל) ממלאים בשבילי שאי אפשר לפתוח שזה כבר יותר מסובך.

 

נכון, ובכל זאת.

לגבי התוכןנחמיה17

על אלו בדיוק דברתי ב"למה אני פה" אולי...

אני דיי בטוחה שהבנתי שעל אלה אתה מדבר.פוסעת

לכן הרשיתי לעצמי לכתוב את זה גם.

 

אז זו עיקר הבעיה וההתמכרות, לא העירוב פה, אולי גם.

אז אנחנו מסכימיםנחמיה17

גם במה שכתבת בתוכן.

 

אני חושב שיש פתרון שלא כולל לצאת מפה.

 

ולפעמים צריך להיות מספיק ענוים כדי לדעת שבסופו של דבר ההשתדלות צריכה להיות לפי מה שמצליח ולא לפי מה שנראה לנו יותר גדול.

 

הריני להמליץ לשנינו ולעוד שאר העולם.

 
לי יש את המהדורה הישנה.
עכשיו- זה עולה כמה זוזים. לענ"ד- זה שוה מאות שקלים. הם מוכרים את זה באיזור העשרים- נראה לי בכפר פינס יש עמדה של תנועת ה' הוא המלך- צריך לבדוק אם הם מוכרים שם.
 
(אם את בכל זאת לא יכולה/ לא רוצה "לבזבז" על זה ולשלם. אני יכול להשיג לך אחד, בלנ"ד.
של מי הספר?פוסעת

פשוט יש רבנים שאם אקרא זה יעשה את הפעולה ההפוכה, יו נוו.

אני בכל זאת ממליץנחמיה17

"לפעמים צריך להיות מספיק ענוים כדי לדעת שבסופו של דבר ההשתדלות צריכה להיות לפי מה שמצליח ולא לפי מה שנראה לנו יותר גדול."

 

הספר הוא משיחות הרב שמואל טל.

עריכת אחד התלמידים או ר"מ שם. ר' אהוביה משהו.

ולא לפי מה שנראה לנו גדול יותר?פוסעת

אממ טוב. ננסה אולי.

ערכת.פוסעת

אותה תגובה.

 

פרויד מת, אגב.

ויש כל כך הרבה הפרכות לתיאוריה שלו.

..אביגיל.

כמה אנושיות

זה היה תמיד וימשיך להיות ככהנער מתבגרר
ותמיד זה איכס.נחמיה17

בוכה

למה איכס?נער מתבגרר
לך זה איכס
יש כאלה שלא אכפת להם
יש כאלו באפריקה שהם קניבליםנחמיה17

יש לי כאלה שמכורים לסמים

יש כאלה שמכורים לפורנו

יש כאלה שמכורים לסתם משהו אינפנטילי

יש כאלה שלא מתקלחים שבועיים

 

יש כאלה שרוצחים את הנשים שלהם ומתאבדים מול הילד

יש כאלה שאונסים

יש כאלה שמשאירים את הספר שלקחו על השולחן ומשאירים לתורן לסדר.

יש כאלה שעוקפים בתור.

יש כאלה שמספרים לשון הרע.

 

ולכל אלה לא אכפת.

אז מה?

 

אז זה לא איכס?

אתה באמת חושב שזו השוואה נכונה?פוסעת


שימי לב למה השוותי.נחמיה17

השותי לחוסר האכפתיות.

אתה לא חושב שחוסר אכפתיות למשהו כזה שונה מחוסר אכפתיותפוסעת

לדוגמאות שהבאת?

 

כילו, חוסר אכפתיות לאנס קצת שונה מחוסר אכפתיות לאנשימים שמדברים פה.

כן, גם אם זה נגד ההלכה.

יש דבר כזה כמה לא?נחמיה17

כלומר ברור שהחומרה יותר גרועה ושצריך הרבה יותר תשומת לב ללא לפול בדבר קטן לבין לא ליפול בדבר גדול. ועדיין.

בשניהם צריך. יותר או פחות- בשניהם צריך. כשאני מדבר על מדד של כן ולא ולא של כמה- זה פחות בעיה להשוות, לא כן?

הממממ. לא יודעת, אני לעולם לא הייתי משווה את זה.פוסעת


טוב.נחמיה17

הדמגוגיה היא טובה ביסודה.

להזכיר לנו רע מהו.

מה זה דמגוגיה?פוסעת


הפעלת מטען רגשינחמיה17

כחלק מדיון שכלתני.

את צודקתנחמיה17

לעקוף בתור זה פחות גרוע.

גם להשאיר לתורן זה פחות גרוע.

לשאר- קשה לי להשוות.

אבל אני מזכיר שאביזרייהו דעריות זה (כמעט) יהרג ואל יעבור.

אתה פשוט נותן משקל שווה לדברים שממש לא שווי משקל.פוסעת


אלוהים איזה משפט מכוער.פוסעת


הקשה לי להשוות זהנחמיה17

בקטע של אונס ורצח זה מזעזע ולהסתחבק עם בת זה בואי נאמר- פחות..

אנחנו לא יודעים באיזה מדרג חומרת העבירות בעיני ה'.זית שמן ודבש


בהודעה שאליה הגבת- לא דברתי על זה בכלל.נחמיה17


נראה לי שזה מה שהתכוונתי, אם הבנתי נכוןפוסעת


לא יודע מה הבנת.נחמיה17

אני הבנתי שהזדעזעת מה"קשה לי להשוות" כאילו הבנת שבעיניי זה שקול.

אבל אני דברתי על קושי נפשי.

זה מזעזע וזה לא מדגדג לעמות, כמעט.

אמ אוקייפוסעת


מי שמעשן לא שם לב שמסריחחוני המעגל פינות
הוא כבר בפנים
תן ליהנות מהחיים!! מה אתה כבד?רץ לשום מקום


מהחיים סבבה. אבלנחמיה17

מהחיות?

אתה מתכונן להר המור?ירא שמים!
הר המור לא מתאים לי. נראה לי.נחמיה17

במצבי.

ואני בכ"ז אלך לשם לשבו"ש.

 

 

והלוואי.

אתה התגלמות הר המור אבל!פוסעת


. הלוואי.נחמיה17

נכון שינית את דעתך מאז?

וואי ברור שכןפוסעת

שיניתי את איזו דעתי מאז מה?

לגבי ההתגלמות שבינחמיה17

מאז מה?

מאז...

 

שם.

 

(בואי נקרא לזה מאז שכתבת את זה במה בפח, כלומר בראיון עם עמירם.)

וואט? לא הבנתי את כוונתךפוסעת


את לא יודעת מה זה התגלמות הר המורעמירם


שקט, צעיר.פוסעת


זה שביקרת בהר המור (סקופ מטורף!!!) זה לא אומר שאת יודעת מהזהעמירם


שקט, צעירפוסעת


היי היא ביקרה בזכותי |עושה שריר|שעות של אמת.
נכוןפוסעת


שלחת הןכחןת? האמינו לך?שעות של אמת.
שכוייח.שעות של אמת.
מזח שצילמצ שם מכל כיוון אפשרי
לא כזהפוסעת


לך לשםמבשר שלום
הר המור היא אחת מבין עשר בריאות שנבראו בערב שבת בין השמשות
מזיקין?נחמיה17

סתם- ברור שהכתב.

ישיבה ממש חחמבשר שלום
לא מזיקין ולא כלום
לא.. פשוט אתה נהיה כבד וקיצוני מיום ליום..ירא שמים!
אתה צריך לדעת לחלק בין אישי לנסיופ..
הסבר בבקשה.נחמיה17

(באישי אם אתה רוצה)

סביב מה המשפט בתוכן נסוב?

יש הבדל בין לדבר עם בנות באישיירא שמים!
שזה אני לא קיצוני כמוך אבל אני מסכים איתך לבין להגיב בנסיופ ששם לענד אם יש בעיה זה רק בגלל שזה מדרון חלקלק..
שהם שעה מדברים ביניהם בסמיילי צוחקנחמיה17

זה בריא בעיניך?

כן.. חוקי לפחותירא שמים!
רק עכשיו ראיתי..
חייבת להגיב, סורי שאני נדחפתת.. בלי ביקורת..קשה זה טוב :-)
בענני התגובות פה טיפה מוגזמות..
אם לאנשים לא אכפת, אז מה אכפת לכם שהוא כתב? מה רע לכם שהוא משתף..?
נכון, אף אחד לא יצא פה בקטע רע וכו... אבל סתם צריך להשים לב למילים שלנו גם כשהן כתובות באינטרנט במקרה הזה. לרוב יש אדם מלא ברגשות ובדברים מאחורי המקלדת, ולרוב זה גם אדם ממש טוב!
אז בוא נשים לב למה שאנחנו אומרים ונקבל יפה אחד את השני😁😙😙😘
ערב צח אהובים
יש גיל מסויםאביגיל.

שאחריו מבינים שבנים זה לא יותר מבנים

ובנות זה לא יותר מבנות

והכל חוזר להיות שפוי ומאוזן ולא איכס

פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך