כמה שאלותמיכלייי

1. האם ברסלב אוהבים את חב"ד? (יש לי חברות ברסלביות ..שאומרות הרבה דברים על חבד (בקטע רע) ויורדות על חבד ואומרות שסבא ישראל אמר שחבד זה שקר...)

2. האם יש הבדל בין ברסלבים לננחים ? ומה ההגדרה של כל אחד מהם?

3. מה אתם אומרים על השירים המגוירים של ברסלב ? טוב או לא?

..ברגוע
1. לא יודע
2. ננחים הם זרם בתוך ברסלב, מתמקדים בעיקר בלהסתובב ברחובות ולשמח אנשים.
3. לא מתחבר.
מוזר שדווקא ברסלב עושים את זה, ר' נחמן הדגיש את החשיבות של מנגן כשר.
שאלות מאוד מוזרותetamary
1. אני חושב שזה מאוד אישי. אדם מיושב ונבון לא יאהב או ליאה מישהו רק בגל השתייכות דתית אבל אני מתאר לעצמי שהחברות שלך, יותר ממה שהן ברסלביות הן בעיקר מטומטמות וזה באמת עונה על השאלה.
2. המקור של הננח הוא ברסלבי אבל היום הוא כבר התפתח להיות דת אחרת .
3. השירים המגוירים, הם בעיקר אידיוטים. אני מעדיף שירים על רמה ובדרך כלל זה דורש ביצוע מקורי . יש כמובן יוצאים מהכלל כמו הביצוע של נייטוויש ל"מעבר להרים" של לד זפלין.
עונהבת 30
1. אם החברות שלך מדברות ככה על חב''ד יש שתי אפשרויות. או שהן בקטע כזה להגיד רע על אחרים כדי להצדיק את הכיוון שלהן, או שהן לא התבגרו מספיק כדי להבין שמותר ליהודי אחר ללכת בכיוון קצת שונה ועם צדיק אחר, ולא כולם חייבים להיות כמוהן.
באמת שאין שום הצדקה בעולם ש''ברסלברית'' (שבטח למדה יחסית מעט מתורת ברסלב עד כה,) תזלזל בחב''דניקים. אפשר להגיד לא מתאים לי, לא מתחברת לזה, לא מבינה את זה. אבל לא לזלזל.
אני לא יודעת אם זה מה שסבא ישראל אמר או לא. קצת קשה לי להאמין לזה...
2. נ נחים- תלמידי ר' ישראל אודסר. ממש לא כל ברסלב הם כאלה. הרוב לא. יש כאלה שמתנגדים לעצם הענין של הקמע ושל ה''נ נח נחמ נחמן מאומן''. גם מי שלא ממש מתנגד לא בהכרח עף על זה...הם עושים הרבה רעש ביחס לאחוז שלהם בברסלב....

3 השירים - בעיקר מצחיקים אותי. לא השירים שאני אשים לבנות שלי לשמוע בבית.
אגב, לא כל דבר צריך להיות טוב או לא. לאחד זה נחמד,לשני לא. אפשר פשוט לקבל שיש מציאות של משהו בעולם אבל זה לא שייך אלי, בלי להיות שיפוטיים כלפי זה.
אני מכיר ברסלב חבדניק yagel


גם באומן בר''ה יש בית חב''ד...בת 30
יש בית חב"ד ושם יש חבדניקיםetamary

ויש שם תיירים אמריקאים.

זה לא משהו שקשור לברסלב.

את המניין הזה הקימו אמריקאים שלא רצו להתפלל עם חוזרים בתשובה ולא רצו להתפלל עם חסידי מאה שערים.

 

החבדניקים לקחו עליו טרמפ.

עכשיו הם יושבים באומן בראש השנה ומפיצים תעמולה של חב"ד.

 

הם לא תערובת של חב"ד וברסלב.

הם חב"ד והם מגיעים לאומן , כמו שהם מגיעים לכל מקום שיש בו אנשים שאפשר לעבוד עליהם, כמו בהודו.

מה לעבוד עליהם .?מיכלייי

באומן בראש השנה מלא אנשים שהגיעו לרבי נחמן מגיעים לבית חב"ד ומתנחלים שם בלי לשלם שקל ......... אז שיסתמו את הפה ... אוכלים ישנים ... והולכים להתפלל על הציון...

מה לעבוד עליהם? אין לך בושה ? אתה יודע כמה אנשים הם מקרבים??

 

אין שם אוכל ואף פעם לא ראיתי מישהו ישן שםetamary

והייתי שם שש שנים

הלכת לבית חב"ד?מיכלייי


רק שש שנים שאני מתפלל שםetamary

ב2016 הייתי גם חזן בערב שבת

זה קצת מסובך יותרItas
1 לא ממש... רבינו דיבר בהשמטות בחיי מוהרן כמה פעמים נגד חבד ממש
2 עקרונית לא זה תלוי בהגדרות
3 רבינו דיבר על להעלות את המוזיקה שלהם ונראלי שהוא בעצמו היה שר מנגינות שלהם בערב שבת(לא זוכר מה המקור)
מה ? רבי נחמן דיבר נגד חב"דמיכלייי


אמרו שהוא היה ביחד עם אדמור הזקן (מייסד החסידות)מיכלייי


קישקושים של בעלי תשובהetamary

הם לא היו "ביחד".

הם נפגשו פעם אחת בליאדי

 

ראי חיי מוהר"ן קי"ג

 

גַּם תֵּכֶף בְּבוֹאוֹ מֵאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל נָסַע לִקְהִלַּת קדֶשׁ לָאדִי לְהָרַב הֶחָסִיד הַגָּאוֹן הַמְפֻרְסָם מוֹרֵנוּ הָרַב שְׁנֵיאוּר זַלְמָן זֵכֶר צַדִּיק וְקָדוֹשׁ לִבְרָכָה.
וְדִבֵּר עִמּוֹ הַרְבֵּה מֵעִנְיַן אַנְשֵׁי אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל
כִּי בְּעֵת הֱיוֹת רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, שִׁחֲרוּ פָּנָיו שָׁם שֶׁיִּהְיֶה הוּא זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה שָׁם.

כן...Itas
מה לעשות
אבלItas
לא דברו על זה בחוץ כמעט כדי שלא יהיה בלאגן איתם
תביא מקור..מיכלייי


המקורות זה כמה פעמים בהשמטות של חיי מוהרןItas
מי זה מהורן? כאילו זה רבי נחמן?מיכלייי


כןItas
זה ספר על החיים שלו
קצת יותר נדיר למצוא עם ההשמטות כי הם לא בכל הדפוסים
כן , מצאתי את המקורetamary

(ד) בעת נסיעתו לארץ ישראל נסע דרך ניקולאייב וחורסן לאדעס ושבת בחג שבועות בחורסאן, ואמר שם תורות נפלאות על פסוק (תהלים ק"ז): "יקם סערה לדממה", ועוד כמה תורות. והיו שם אנשי הרב מלאדי. והביאו לפניו תורות הרב וסתר דבריו לפני אנשיו, והראה להם שאינו כן כמו שאמר.

לא הבנתיי זה הדברים שאמר נגד חבד?מיכלייי


באותה תקופה , לא היה כזה דבר שנקרא חב"דetamary

חב"ד נוצרה אחרי התפצלות חסידות ליאדי אחרי מותו של האדמו"ר האמצעי.

 

אבל מה שכתוב הוא שרבי נחמן סתר את דברי בעל התניא

זה שהוא סתר אותו זה משהו אחדמיכלייי

הרבה רבנים וגדולים סותרים את אחד השני אבל עדיין הם מכבדים ואוהבים את אחד השני ..

אתה יכול להצדיק את חברות שלי שנטפלות עליי ויורדות על דרך החסידות שלי ? בטוח שלא ! 

כל אחד והדרך שלו !!! בתכל'ס יש הרבה רבנים כל אדם יבחור לו איזה דרך שהוא רוצה ... 

הם חושבות שהם יכולות להטיף לי על הדרך של הרבי שלי .. פשוט שיתבישו להם ! 

אני מכבדת את כל הרבנים ואפילו אם יש דברים בחסידויות או במגזרים שהם מוזרים בעני אני מכבדת אותם .. ואם זה ממש על הקצה אני שואלת ... ואני לא יטיף לילדה ברסלבית על הדרך שלה 

כי כל אחד והדרך שלו ויש 70 פנים לתורה!!!  

בזמן שלהם לא היו שירים כאלה .. טרנסים של חילוניםמיכלייי

אני בטוחה שרבי נחמן לא רוצה את זה 

הוא אמר להיות בשמחה אבל שמחה כזו זה לא שמחה זה הוללות הוא לא רצה את זה..

אבל בלי הגזמה כזו של שירים

יש מצבItas
לאיודע לגבי השירים
אני יודע שרבינו לא היה מבסוט בכלל מחבד
יש דבר טוב אחד שהוא אמר על בעל התניא הוא קרא לו "שר האלף"
אתה יודע שהצאצאים התחתנו ביחד?מיכלייי

אז אם הוא לא היה מבסוט למה הוא חיתן את המשפחה שלו עם הצאצאים של אדמור הזקן?

מה?Itas
עוד לא שמעתי על זה
אז ברוך הבא למועדון .. תלמד קצת את ההסטוריה של החסידותמיכלייי


פחח;)Itas
רק עכשיו ראיתי את התמונה של הרבי בעמוד שלך מקווה שלא שרטתי יותר מדי
לא ידעתי שאת חבדניקית
מה זה משנה ?מיכלייי


זה משנהItas
כי להגיד דברי תורה שלא נשמעים זה די בעיה
לפחות בברסלב
מה הקשר? מה דברי תורה? לא הבנתי אותך...מיכלייי


פשוטItas
עדיף לא להגיד לבנאדם דברים שהוא/היא לא יכולים להבין או לקבל
אוקי צודק לגביךך בלבד!!מיכלייי


מה?Itas
עזבי זה לא משנה העיקר שתתחזקי איפה שאת ושזה לא יבלבל אותך
החתונה הייתה הרבה אחרי שרבי נחמן מתetamary

חיה הייתה בת 10 כשאבא שלה נפטר.

רבי אהרן מקרמנצוג , היה בעלה השני והוא היה באמת נכד של בעל התניא , אבל זה היה הרבה שני אחרי שרבי נחמן נפטר.

תשובותיהדות=דרך חיים

1. כעיקרון בברסלב אין התנגדות לחב"ד ורבי נחמן אף נפגש עם האדמ"ור הזקן ושוחח עמו, אכן יש מחלוקות בדרך אבל בוודאי שהיה אחווה בין החסידויות, סבא אכן אמר דברים שכאלו באחרית ימיו כמו גם שאמר דיבורים חריפים מאוד על הרבה מאוד מגדולי ישראל באחרית ימיו ולענ"ד יש לקחת דברים אלו בעירבון מוגבל.

2. ננחים הם מעין פלג בתוך ברסלב שהקים רב ישראל דב אודסר, הם שונים בתכלית מרוב ברסלב גם השקפתית 3. לענ"ד תופעה עקומה 

2. ננח זה זרם מסויים בתוך ברסלבאביגיל.אחרונה

כשחלק מהעקרונות או ה"קווים המנחים" שונים במידה מסויימת.

 

3. שאם כבר מגיירים שירים, היו צריכים לעשות את זה טוב.

הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך