שאלה מציקהשירה כים

כפי שהבנתי תנועת "אריאל" מחזיקה במדיניות הפרדה מלאה בין בנים לבנות שאני מצדיקה אותה לגמרי. אך כעת אני קוראת ספר[הנקרא לשם שמיים] שם המחבר כותב שעצם העירוב בין בנים לבנות בסניפים של בני עקיבא הוא"עת לעשות לד' הפרו תורתך". מה אתם אומרים? הדעה\השקפה הזאת נכונה או פסולה מיסודה? כי הרי הצניעות היא אבן הבוחן של עמ"י שכתוב "והיה מחנך קדוש  ולא-יראה בך ערוות דבר, ושב מאחריך." שהקב"ה מסלק את שכינתו ממחננו בגלל חוסר צניעות!!! האם צריך וכדאי לקחת סיכון? והכי חשוב! האם הקב"ה שמח מיזה???

אשמח לשמוע את דעתכם בעיניין..

תעשי חישוב,תפוזה 1

בס"ד

אם תנועת אריאל "מחזיקה במדיניות הפרדה מלאה", אז מה מן הסתם תהיה דעתינו בעניין?

חלאס. חלאס. חלאס. לחפור בעניין. מצטערת.

הוספה-תפוזה 1

בס"ד

מצטערת על ההתקפה קודם, אבל באמת הדייונים האלה כבר לא מועילים לכלום.

תסתכלי בהסטוריה של הפורום, תמצאי שם תשובות בשפע.

ליל"ט.

תפוזה 1שירה כים
שמעתי לעצתך ודיפדפתי ודיפדפתי ודיפדפתי ו..כן בסוף יתעייפתי אז אשמח מאוד אם כן יענו לי..
נועלה,SIMI

בבני עקיבא מאמינים שכשהתנועה מעורבת, זה מושך יותר בני נוער להגיע, (מה שלצערינו נכון...) ולכן התנועה הינה מעורבת, כך שמצד אחד יש את בעיית הצניעות, אבל מצד שני, כביכול בזכות הבעיה הזאת, יותר בני נוער מצטרפים לתנועה ותורמים דרכה.

באריאל לעומת זאת, כמו שאילת השחר(אוריה שמחה) כבר אמרה, דוגלים בללכת עם האמת עד הסוף, ולכן התנועה היא נפרדת. ב"ה התנועה מתרחבת כל הזמן, ובני נוער ממשיכים להצטרף לתנועה (...), למרות-לדעת בני עקיבא, ובגלל- לדעת אריאל: האמת, וההפרדה.

 לסיכום: כל אחד ינהג לפי הדרך שבה הוא מאמין ודוגל.

נועלה, שבי עם עצמך ותנסי לחשוב איפה האמת שלך נמצאת...

מקווה שעזרתי...

הערה - נקודת ההנחה שאומרת שאם יהיה מעורב יותרהאריאלניקהנאמן
ילדים יגיעו היא פשוט לא נכונה, כי ילדים בכיתה ג, ד, ה,לא רק שלא אכפת להם אם זה מעורב או נפרד הם פשוט לא רוצים להיות בקרבת בנות. 
סימי, אין עליך!!!! רואים שאת מפאתח (או שלא).....הודיה...=)
הודיה!תודה!SIMI

ולגבי הפאתח,

לא נורא, פאתח, כפר גנים,

אנחנו לא קטנוניים... ;)

העמדה הזאת היא לא עמדת רוב רבני בנ"ע היוםgross

רק הרב שרלו אולי....

רובם אומרים שצריך להפריד אבל א"א פתאום, כי אז באמת אלו שהתרגלו לא יבואו. אבל לאט-לאט כן להפריד (תקראי את הספר שלהרב אבינר:  "חסד נעורייך"

"לאט, לאט"?SIMI

ממש סליחה על הבוטות, אבל איך זה קורה בפועל ה"לאט" הזה?

ובבקשה אל תגיד את סניפי בני עקיבא הנפרדים, כי  זה סניפים מסוימים בלבד וזה לא צעדים שמייצגים את התנועה כולה.

מעניין אותישירה כים

מאוד לדעת מיזה הרב שרלו הזה..

סליחה על הבוטות אבל יש לו תורה נפרדת משל עצמו???

שום רב בעולם לא יכול לתת לגיטימציה ורשות לתופעה הזאת!!!

מצטערת...

לצערנו!~אהרלה~!נתניה

כנראה שכן.. יש לו תורה משלו..

זהירות לא לזלזל בטעות..רחובותית!!=)
אנלא יודע אם זה "תורה משלו", פשוט הואtomerittal
רואה את כל העניין בצורה שונה לגמרי..[לא רק במקרה הזה]
תשאלי את הרב מה דעתו. נראלי שאין פה תלמידים שלו.מ.מ.י.ר
הייי!! הוא הגיע להביא לנו שיחה בישיבה,tomerittal

כדי לשכנע אותנו ללכת לישיבה שלו, ולפניכן חבר שלי שאל אותו מה דעתו על חברה מעורבת בבנ"ע, והייתי ליידו ושמעתי הכל.. אז ככה שלא חייבים תלמיד שלו

ומה הוא אמר?ינוקא
אני תלמיד של הרב יובל שרלו.עוזיה

אני מבקש, שמי שמתחיל לקרוא את ההודעה הזאת, יקרא את כולה בלי דילוגים. אתם יודעים למי מראים חצי עבודה.

לרב שרלו אין "תורה משלו". הרב שרלו פוסק ע"פ השולחן ערוך כמו כל אדם ואדם.
אלא מה, ישנה מחלוקת גדולה בעולם הפוסקים, האם ההלכה עשויה להשתנות. רוב הפוסקים סבורים שכן, הלכה משתנה עם הזמנים בהתאם לתקופה. כמובן שלא יותר מידי, אבל ההלכה לא נשארת מקובעת, אלא ערה לצרכים של הדור. הסנהדרין בזמנה, ביטלה את עונש המוות לאחר שראתה שרבו מחללי שבת, ואי אפשר לבצע הרג המוני בכל מחלל שבת.
כיום, הלכות רבות השתנו עם הזמן והתקופה. לא בסדר גודל של דיני נפשות, אולם בדברים כמו מלאכות שבת מדרבנן, ועוד מצוות רבות(בדר"כ כאלו שנגעות להלכות עדות, נשים, משפחה וכדו'). גם בדיני צניעות היה צורך לשנות הלכה. למשל: מקובל לומר שאורך השרוול לבנות חייב לכסות את המרפק, ומי שלא הולכת כך פורצת את גדרי הצניעות(מורדת בדת יהודית). משמעות אחרת של פריצת גדרי הצניעות, היא שאפשר לגרש את האישה בגלל זה בעל כרחה. מכיון שרבו הבנות שהולכות עם שרוול קצר, ברור שהיום לא נקרא לכל אחת שהולכלת עם חולצת טריקו קצרה "מורדת בדת יהודית".

עם הזמן, נוסחו כללים מתי מותר לשנות הלכות. לדוגמה: כאשר יש לך פוסק גדול להיתלות בו, כאשר אתה מוכיח שאתה צודק(לא נכנס להגדרה של הוכחה הלכתית), או למשל כאשר יש צורך גדול, ואנו באים למנוע קלקול.


לרב שרלו, יש השקפת עולם האומרת שמצב הנוער בארץ, מצריך עירוב החברה. לפני שאפרט את דעתו של הרב שרלו, אציין כי זו השקפת עולמו, וניתן להתווכח עימה, אך הוא פועל מתוך הלכה ולא מתוך "מה שבא לו", ולכן משפטים כמו "יש לו תורה משלו" אינם אלא זלזול בתלמידי חכמים, ואין לי עניין להתעמת עימם.

ראשית, הרב שרלו מדגיש שוב ושוב כי הוא מדבר על חברה צנועה מעורבת, וכי הוא מתנגד ל'חברה מעורבת'. הרב שרלו טוען שבימינו אנו, להפריד את רוב הנוער זו פעולה שנידונה לכישלון, ואף היא אינה הוגנת. שכן, עולם המבוגרים הוא מעורב, תרצו או לא. הרב שרלו מציע ליצור חברה מעורבת, אך לחנך על שמירת מקסימום ההלכות. הרוחח מכאן הוא, שכאשר הנער מתבגר, הוא יודע כיצד להתמודד עם חברה מעורבת בעולם המבוגרים. עד כאן על רגל אחת, אני אצרף קישור העוסק בכך. http://www.ypt.co.il/show.asp?id=28688

כאמור לעיל - זו דעתו של הרב שרלו, וניתן להתווכח עימה וכפי שהוא כותב, שהוא מעוניין שדבריו יבחנו בזכות עצמם, ושידונו בהם רבנים. גם הוא עצמו סובר שלא ניתן כיום ליישם זאת בבת אחת, אלא מדובר בתהליך ארוך של חינוך והטמעת ערכי הצניעות בקרב הנוער. הקישור שהבאתי אמנם מדבר על 'למה לא להפריד את בנ"ע', והרב כותב שאחת הסיבות היא שלמעוניינים יש אריאל.

מקווה שההודעה נוסחה במספיק בהירות, אני אשתדל להגיב יותר בהמשך.

עוזיה.

היה מעניין לראות מתי תגיבהאריאלניקהנאמן

גם אני לא כ"כ הרגשתי בנוח עם ההגדרה שהרב שרלו ממציא תורה משלו, בין אם זה משום שזה גופא לא נכון, או בין אם את הטענה הזאת ממש טוענים על רה"י שלי...

לענ"ד הגדרתו שלרב שרלו בנוגע לעולם מבוגר מעורב, והשפעתו על עולם הצעירים אינה הגדרה מדויקת, למרות שאיני מחזיק בעצמי אדם שיכול לקבוע, או לחלוק ח"ו על הרב שרלו. מצד שני איני חושב שדעתו שלרב שרלו צריכה בחינה, לתת לקבוצה שלצעירים לנהוג בחברה מעורבת צנועה (אפילו בהשגחת רבנים) נידונה לכשלון, וזה גופא הבעיה ב"תנועה שלעם" חינוך שלענ"ד אינו נכון שיש בו הרבה עיוותים, ולא רק בנושא הצניעות. ולכן אריאל אינו מצב שלבדיעבד עד שנהיה מספיק 'בוגרים' להנהיג בציבור חברה מעורבת צנועה, אלא זה ממש רצון ה', להבדיל מהתנועה השנייה שלענ"ד (עם כל הטוב שעושה) אינה רצון ה' כלל. אם יהיה עניין לשנות את דרכנו בעיקר בנושא זה, אני מאוד מקווה שאלו הסהנהדרין שיקבעו זאת

לסיכום: למען האמת קצתי בכל מיני בדיחות על כל מיני רבנים מסוימים (כן גם הבדיחה עם ה-מקום פטור...) (גם כשהם נאמרות בשם גדולי הדור)

(עוזי-ה אע"פ שהרבה זמן לא כתבת עדיין יכולותיך ללכת בין הטיפות, בנושאים רגישים כגון עולה, עדיין ''בכושר'') בחייאת כתוב משהו לט"ש...

זה בידיוק מה ששמעתי מהרב!tomerittal

בס"ד

אבל.. עלתה לי קושייה: איך יכולה להיות חברה מוערבת צנועה? זה 2 דברים סותרים אחד את השני לגמרי! [זה כמו שאני אגיד לבן בצבע שחור]..

ועוד משו לא הבנתי. אם החברה של המבוגרים לא בסדר, אז אנחנו צריכים להיות גם לא בסדר? וזה מתיר לנו מלכתחילה להיות מעורבים?

הרב שרלו טוען לפי מה שהבנתי, שזהו האידיאלהאריאלניקהנאמן
אך איני מבין כיצד הוא מגדיר ומשווה את העירוב בין עולם המבוגרים לעירוב אצל הצעירים, לדוג' ראיתי כמה וכמה פעמים שמביאים בשמו (או שהוא בעצמו מביא) את הדוגמא שלמוכרת בסופר, כלשונם (בערך) : "מה בגלל שהיא אשה לא תקנה ממנה?!" וזו הגדרתם לחברה מעורבת, לדידי מיפרשא לי שאין זו כלל וכלל הגדרתה שלחברה מעורבת, חברה מעורבת הינה עחבר'ה שלערבוביא בתוכה יש תפקיד משמעותי (כמו בבנ"ע, בצופים הדתיים, ובחברה החילונית) דבר שהוא קיים אגב אורחא ללא שום משמעות, אין זה מקרי חברה מעורבת. מה גם שאיני מבין איך אפשר לחיות בתוך ראש שלחברה מעורבת שכן את האדם הבוגר לא אמורה לעניין אף אחת מלבד אשתו, אז אין נפקא מינה בשביל האדם הנשוי (המתוקן, כמובן) בין אם החברה מעורבת או נפרדת, הרי יש לו את אשתו.(ע"פ בגן השלום...) היחידים שיש להם נפקא מינה אלו הם שנפגעים ראשונים מכל הערבוביא - הצעירים.
אין כזה דבר תורה משלואנונימי (פותח)

בס"ד

הרב שרלו הוא רב גדול שיש לו הבנה גדולה והוא לא סתם נבחר להיות רב, זה שאתה לא מסכים איתו (ואולי גם קצת אני) לא אומר שלרב הזה יש תורה משלו. אולי זה אתה שלא מבין אותו..

 

   אני שעלבוק גאה!!

אריאל בנשמה

אין כזה דבר תורה משלואנונימי (פותח)אחרונה

בס"ד

הרב שרלו הוא רב גדול שיש לו הבנה גדולה והוא לא סתם נבחר להיות רב, זה שאתה לא מסכים איתו (ואולי גם קצת אני) לא אומר שלרב הזה יש תורה משלו. אולי זה אתה שלא מבין אותו..

 

   אני שעלבוק גאה!!

אריאל בנשמה

קראתי את הספר הזה.הסנה-בוער
לה"ו.
וכן, זו היתה אולי מחשבה נכונה לאז. שימי לב על איזו תקופה הספר נכתב.
ואל תתקפו אותה, הספר הזה באמת עושה סוויץ בראש וגורם לך לברר המון. עיצה שלי: אל תזרקי עכשי'ו פתאום הכל, תבררי עוד צדדים. הוא מביא שם רק שני צדדים חזקים מאוד, אבל לא את כולם.
אם זה חשוב לך, את מוזמנת למסר"ש.
הספר"חסד נעורייך"??שירה כים

כדאי לקרוא את הספר הזה בכלל?? ז"א אם הוא מביא רק 2 צדדים חזקים מאוד ולא את כל התמונה אז איך אפשר להחליט?? אולי זה סתם יבלבל..

לא, לשם שמי'ים.הסנה-בוער
יכול להיות!אבל..אנונימי (פותח)
אני מאמינה שזה יכול להיות אבל רק אם הם באמת יעשו דברים לשם שמים הבעיה עכשיו היא שהם לא עושים את זה רוב רובו של הסניפים!
דעתי הבלתי מחייבת..יוכי
(קצת ארוך, אבל תקראו...)

המון זמן לא כתבתי פה, אבל ממש עשית לי חשק...

אני חושבת שהעניין של "עת לעשות לה' הפרו תורתך" הוא נכון במקומות מסויימים, יש סיטואציות מסויימות, שבהן גדולי תורה יכולים להחליט שבמצב היום אפשר להקל קצת במצווה מסויימת, ע"מ לחזק את עמ"י ולהעלותו. ולכן, כל העניין של "והיה מחניך קדוש" הוא נכון מאד, אבל בתקופה הזו, בתחום הזה, אפשר לומר שיש סוג של "היתר" לנהוג כך.

יש מקומות שבהם אם בנ"ע לא הייתה תנועה מעורבת לא היו סניפים. בנ"ע עושים עבודת קודש בהחזרת אנשים בתשובה וקירוב רחוקים. אני מעריצה את התנועה הזו, ואני חושבת שיש הרבה אנשים בעולם (ואני ביניהם) שהיו חולמים להגיע למדרגה כזו של עשייה ותרומה לעם ישראל.

ובכ"ז, יש מקומות וציבורים שיכולים כבר לעלות עוד שלב, להתקדם ולחיות את חייהם בקדושה, ולהשתדל להימנע מגירויי העולם הזה. שיהיה ברור זה לא פשוט בכלל, וזה שכולם כאן לוקחים הכל כמובן מאליו, זה מקסים, אבל צריך להיזהר מאד מאד לא לזלזל באנשים שלא נוהגים ככה. אני חושבת שתנועת אריאל פונה לאנשים הללו, ובעצם אומרת- בואו איתנו, ונעבוד את ה' בצורה אחרת.

ונקודה אחרונה וכואבת, עם כל האידיאלים שכולם פה מנפנפים בהם, כבוד לתלמידי חכמים זה גם מאד חשוב. אולי אתם לא מסכימים עם כל הדעות של הרב (כן כן הרב..) שרלו, ויש לכם מחלוקות על דרך החיים שלו, אבל קצת כבוד לאדם שלמד הרבה יותר תורה מכם ויודע דבר אחד או שניים מחייו לא יזיק לכם.

שנשמע בשורות טובות
יוכי
זה היה פעםמוריה צפת=)
היום ניפרד מתחיל להיכנס לתודעה ואנחנו צריכים להכניס אותו לגמרי!
האבולוציה המגזרית:מקפיצים נטושים

פעם ערוץ 7 היה נחשב הערוץ המגזרי הדוסי,
ואריאל נחשבה התנועה הדוסית של המגזר,
ולכן היה פה פורום תסיס ופועל,

אלא שהיום ערוץ 7 כבר נחשב פרוגרסיבי מדי,

וכל תנועת אריאל מתעדכנת באמצעים אחרים....

 

*הסיפור דמיוני ועל אחריותי בלבד*

למה ערוץ 7קעלעברימבאר
נחשב פרוגרסיבי מדי?
חחחחח לא באמת התכוונתי לזהמקפיצים נטושים

אבל אני יכול להמציא סיבות למה אם תרצה.

אני סתם נכנס לפורומים נטושים וכותב בהם משהו.

אגב מסתבר שהפורום הזה אפילו מופיע בתפריט הפורומים אז כנראה הוא דווקא פעיל כביכול...

המון להט"בים מסתובבים פה באין מפריעפשוט אני..
איך הגעת לפורום הנטוש הזה?קעלעברימבאר
קפץ לי ב''עדכני''פשוט אני..
אה בעצם הוא מופיע בראשי, כמו שאני הגעתיקעלעברימבאר
אפילו המנהלת של הפורום גאהפשוט אני..אחרונה
אתם יודעים איך הופכים סניף של עזרא לאריאל?דורין השמיני
אני רואה שהפורום צולע אבל אני ישמח שתענו מהרדורין השמיני
נראליהעי

מתקשרים לתנועה יש בטוח מספר בגוגל

לגרש את הבנות ניסית?פתית שלגאחרונה

😜

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש אגון לגבי צביעת קירות?

צובעים על דפים גדוליםתות"ח!אחרונה

מחפשים מבנה שלא אכפת לו שיצבעו עליו (אנחנו צבענו על איזה מחסן של בית כנסת ששימש לנו גם כחדר ציוד של הסניף....), הכי טוב לדוגמא מבנה שטרם צבעו אותו והוא עוד בבנייה ואז יש סיכוי גבוה שייתנו לצבוע. אפשר לנסות לדבר עם העירייה/מועצה ולצבוע ארונות חשמל או קירות בעיר (יש קירות בעיר שלנו שאיזה ארגון של נוער צבע אותם).

בהצלחה רבה

הרוב הולכים לאריאל בגלל אידיאל ההפרדהadvfb

או בגלל שזה הסניף שכל החבר'ה הולכים?

צופר לשבת קליל ואפילו מצחיק לשבת צוות דחוףףףףףףדמיינו שם
אני חייבת כמה שיותר מהר משו לא כבד
שלום חברים אני בחור חרדי שמאוד מחובר לחבר'ה הדת"ל2020דתל

מחפש מקום כמו ישיבה וכדו' שיש שם אהבת חברים באופן מיוחד ומכילים כל אחד כמו שהוא,

 

ולאו דוקא ישיבה אלא כל מי שיודע על מקום כזה אשמח2020דתל

מאוד

לא לגמרי ברור מה אתה מחפשאני77אחרונה

ישיבה קטנה? ישיבה גבוהה? מה זה "מקום כמו ישיבה"? 

בהנחה שהתכוונת למסגרת לימודית כלשהי, אז מה חשוב לך שיהיה שם?

מבחינת סגנון  דתי/חרדי, מה חשוב לך?

איפה אתה מרגיש שאתה עומד מבחינת הרצינות שלך? כלומר - בהנחה שאתה מתכוון למסגרת לימודית, יש מסגרות שמיועדות לאנשים שלא כל כך יש להם כח ללמוד, ורוצים יותר מקום עם אווירה טובה אבל מחובר לקדושה, ויש מסגרות שמיועדות לאנשים שרוצים ללמוד בכל הכח...

הכנסה נוספת 4נטע ברזני

דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗

(ללא השקעה) וללא ניסיון!

ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי

👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇

זמינות מיידית!

יש פה איראלנקים?בת סוד

בואו נעשה מאגר פעולות

אולי יעניין אותך