בע"ה ית'
"עיקר תיקון הצדקה הוא ע"י הגדלת כבודו יתברך" כולם תורמים להפצת סטיקרים חולצות ודגלים "ה' הוא המלך!" רוצים להוציא עוד וצריך תרומות!!.. לפרטים אפשר למסר"ש אלי או לרבי אריה ליפו.
בע"ה ית'
"עיקר תיקון הצדקה הוא ע"י הגדלת כבודו יתברך" כולם תורמים להפצת סטיקרים חולצות ודגלים "ה' הוא המלך!" רוצים להוציא עוד וצריך תרומות!!.. לפרטים אפשר למסר"ש אלי או לרבי אריה ליפו.
אבל מה כשאני בבית או בטיול עם החניכות באריאל?!?..
אין בנים!!
בס"ד
ויכול להיות שאני טועה.. אבל לעניות דעתי- אין שום בעיה שאני אפיץ את שמו של ה' יתברך בין חברותי- מה את חושבת שבנות לא יכול ללכת ולהפיץ ספרים רק בין בנות?
פעם היית בתחנה מרכזית בתל אביב? שם יש חנות פיצית של ברסלב ונחשי מה? המוכרת זאת בת!
לכן לעניות דעתי אין שום בעיה שאני אלבש את החולצה הזאת..
(פרצוף מצחיק לא?) חח
זה פשוט לא הכי צנוע..
זה מתחיל לעצבן....
לא כל שטות זה לא צנוע! תרגעו!!
לענ"ד
אין שום בעיה של צניעות בחולצות כאלו בין נשים!
ואי"ה נשמה אל תתעצבני-חבל שויכוח שעוסק בצניעות-מה שמאוד חשוב היום בדורנו- יעצבן אותך.
גם אם זה צנוע וגם אם זה לא צנוע אשרינו לגמרי שאנחנו דנות על האם ללבוש חולצה כזו האחרת זה צנוע.
כל אחת והדרגה שלה!
רק שמחה ואמונה
)))))))
נמאס לי שאם בת משתעלת ברחוב אז ישר כולם קופצות עליה "זה לא צנוע"!! [הקצנתי בכוונה]
תרגעו! יש כזה לחץ שלא נכון ולא אמיתי לגבי הדברים האלו,
בקצב הזה תתחילו ללבוש לי רעלות!!
עזבי אני לא רוצה להכנס איתך לכל פרטי הצניעות- מה שאני עברתי רק שיגע אותי יותר!
פשוט שכל אחת תעשה לפי הדרגה שלה(וכן זה כן קשור לדרגה,כי אני יכולה ב"ה ללכת עם חצאיות ארוכות אבל משהי אחרת עדין לא!) אני מסיכמה איתך שייש הרבה הקצנותבעניין הצניעות,לפעמים אנחנו באמת קצת עוברות את הגבול עם כל ההחמרות..-לכן חשוב להשקיע בבסיס.
אל תתעצבני נשמה
-אני בדיוק באותה דעה כמוך..נכון?!..
חח
זה לא שאני לא מתלבשת צנוע כן?ממש לא!,
ואני כן לובשת חולצות עם הדפסים אני חושבת שיש בהדפס בעיה.
אבל אני אומרת שהחולצה הזאת ספציפית [וכנ"ל החולצה של "בארץ ישראל אני קונה רק מיהודים], לא הכי הייתי ממליצה לבת לילבוש.זאת חולצה לא הכי מתאימה שבת תילבש.
עכשיו..
עם היה לה איזה ציור או משו, כמו החולצה של הכהנא, או באמת כמו כל חולצה אחרת שמוצאים בבית ספר לא הייתי אומרת שיש איתה בעיה.
ואגב, יש לי את 3 החולצות, ואישית, לי זה לא נוח לילבוש חולצה שהופכת אותי לשלט חולצות שמפרסם.
אם זה בין בנים אני איתך לגמרי!
אך אם זה לא, לענ"ד אין שום בעיה
)
אני לא חושבת שיש בעיה בלילבוש חולצה עם הדפס כנ"ל חולצות עם פרחים או כל דבר אחר ,להפך זה יפה.אני גם לובשת חולצות הדפסים,
אבל-
אני מדברת על החולצות האלא ספציפית שהם רק כיתוב,חולצות של פירסום של חולצות נתו,
אני לא מרגישה נעים להסתובב עם החולצה הזאת, לא אוהבת שכולם קוראים אותי מכל הצדדים.
אז אין על מה להתוכח-כל דיון עוסק בעצם על עניין השקפתי.
לדעתך זה לא יפה-סבבה
אבל סתם שתדעי לך שאומרים שבזמן התפילה אסור ללבוש חולצות עם הדפס כלשהו על הגב כי זה יכול לגרום לזה שמאחוריך לא להתרכז בתפילה..(ומנסיון זה עובד..)
לכן לדעתי האישית אין שום הבדל בין הכיתובים לבין סתם פרחים..
)שמחה ואמונהאחרונהוואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!