בס"ד בר"ה'ק.
מה דעתכם על הלבוש הברסלברי?,האם אתה חושבים או רוצים ללכת איתו בעתיד?,האם אתם חושבים שזה נצטך באמת לעבודת השי"ת.
ב"ה.
אני לא הייתי רוצה שבעלי לעתיד יתלבש בלבוש הברסלברי. אפילו שאני ברסלברית בנשמה ונוסעת לאומן פעמיים בשנה,לא הייתי מוכנה שבעלי יתלבש כמו ברסלבר אפילו שאני מחפשת בעל ברסלבר.לפי דעתי זה לבוש גלותי ואין צורך בזה בכלל לעבודת ה' יתברך,מה אנחנו בגלות או בארץ ישראל??????,החרדים הולכים עם לבוש גלותי כי מבחינתם הם באמת חיים בגלות הכל שונה אצלם כל האווירה והתורה היא שונה לגמרי,לנו ב"ה ה' נתן לנו מתנה נפלאה בנוסף כמובן לתורת רבנו הקדוש רבנו נחמן זיע"א,שהיא תורת הרב קוק זצ"ל המאירה לנו באור נפלא ומתוק את תורת רבנו זיע"א,מי שניסה פעם ללמוד ביחד את תורת רבנו ותורת הרב זצ"ל זה הולך נפלא ביותר,אצלנו באולפנה לומדים ביחד את תורת רבנו ואת תורת הרב קוק והתוצאות מדהימות,וזה גם דרכם של הישיבות החסידיות בציבור שלנו,ישיבת רמת-גן והישיבה החדשה ברמת השרון,ויש עוד כמה בסגנון כמו עתניאל,צפת,ויש עוד כמה בטח. מי שקצת מכיר את הישיבות הללו יראה בהם אור מתוק ונפלא השילוב המדהים הזה נצטרך לנפשות הצמאות לאלוקות,מכמה סיבות ואחת מהן,על מנת שלא נישאר בגלות אנחנו צריכים את תורת הרב קוק זצ"ל,כי מי שלומד את תורת רבנו בלבד הוא יכול להישאר בגלות,וגם להישאר חסר פרופרציות לגבי כמה דברים מסוימים,אבל החיבור הנפלא בין תורת ברסלב לתורת הרב זצ"ל,היא מביאה אותנו עם החיות הנפלאה והעצות הנפלאות שרבנו נותן לנו,ומחברת את זה יחד באור ונועם נפלא של תורת ארץ ישראל. תבדקו זאת אני אומרת את זה מניסיון,אני בהתחלה למדתי רק את תורת רבנו לאחר מכן המורה שלי אמרה לי לשלב בין התורות,וב"ה התוצאות פלא גדול. רק לעבוד את ה' יתברך.
בס"ד בר"ה
זה באמת שאלה שאני חושב עליה הרבה!!
האם בע"ה אחרי החתונה אני ילבש שטריימל וזברה...לפי מה שנראה לי עכשיו אני ילך ככה בשבתות וביום יום אני ילך רגיל (לא שחור לבן)!!
בקשר לעבודת ה' אני חושב שזה מוסיף כי אדם שלבוש מכנסי דגמ"ח וחולצת טריקו ילמד אחרת מאדם שלבוש שטריימל וזברה יש לך הרגשה של בן מלך בגדים מלכותיים כאלה!!!
בס"ד בר"ה
שסבא ישראל אמר שילדים מגיל 13 צריכים להתחיל ללכת עם שטריימל!!!
שמחה, אמונה,חיות ותפילה.
מי שחושב שמי שיש לו זברה ושטריימל הוא ברסלבר ומי שלא- לא, יש לו בעיה, כי יכול להיות עובד ה' הכי גדול בלבוש נורמלי ויכול להיות יהודי עם שטריימל וזברה שמתנהג כמו מזרוחניק.
חוץ מזה ששטריימל וזברה זה לבוש גלותי מאוד שהלכו איתו לפני מאתיים שנה בפולין ואוקראינה. כיום יש לנו לבוש יהודי גאה.
אני לא חושב שאני ילך עם שטריימל וזברה.
בס"ד בר"ה
יאללה צדיקים מה זה משנה איך הולכים?? מי שרוצה ילך עם מי שרוצה ילך בלי העיקר זה לעבוד את ה' באמת!!!! תתלבש איך שבא לך העיקר עבודת ה' שמחה מקווה תיקון הכללי וכו' וכו'!!!!!!!
בס"ד בר"ה
מה שאני מדבר זה עובדות אני יקצין יותר ככה אולי יבינו....בן אדם שלומד עם גופיה זה לא כמו אחד שילמד עם דגמ"ח וטריקו....אחר הפעולות נמשכים הלבבות!!!! וברור שלבוש מוסיף!!!! וכל פעם שידברו על חיצוניות לא לשכוח ש: "אחר הפעולות נמשכים הלבבות" בדוק!!!!!!!!!!!!!!
בס"ד בר"ה
פשששששששש איזה זיקה לארץ משהו מפליא לעשות!!!!!!
אני יתן דוגמא אחת וזהו פה יגמר העניין (בתקווה לזה) מנהל הפורום היקר ר' אריה ליפו הולך עם זברה בשבת ואני לא מאמין שיש פה בינינו מישהו שיכול להעיד על עצמו יותר אוהב א"י ממנו..נקודה למחשבה!!!
וסוללת פטריות גם הרב ארוש הרב ברלנד המוהרא"ש וכו' וכו' חיים בדמיונות???? אולי את רוצה להדריך אותם??
בס"ד בר"ה
באמת הקשבתם לי שביקשתי לסיים ת'עניין????. וואי אשריכם חחחחחחחח!!!!!!!
בס"ד בר"ה
היחיד שיכול להדריך אותנו בדרך של עבודת ה' זה רבינו הקדוש הכל כתוב בספרים הקדושים!!!
אם יש שאלות מעשיות אפשר לשאול רב!!!
ומי זה בדיוק ראש הישיבה התיכונית שלך???
בס"ד
יש אמת בדברך-אבל הרשה לי לומר את דעתי:
אני מסכימה לגמרי שלא חייבים להתלבש כמו ברסלברים כדי להיות כאלה!
אבל לענ"ד כן ש עניין לשמור על המסורת- הלכו פעם ככה אז אנחנו נמשיך ללכת. ונאמר ואין שום קשר לעניין של מסורת-כמו שאמר "נ נח זה הכל" הלבוש בהחלט משפיע-וככול שהלבוש לי הוא יותר צנוע אני מגישה יותר דוסית. ולכן אם נלבש שטריימל יכול מאודלהיות שאתה תרגיש רק יותר מחובר,יותר שייך,-נכון שלא כולם אבל רובנו .
אתם לא חייבים להסכים איתי אבל לפחות תנסו לקבל אותה
חשוב לזכור-גם אם אתה לובש בגדי ברסלב-אתה ברסלב
חחח
בס"ד בר"ה
פששששש עיצה שלי נשמה יקרה!!!!!
לא כדאי לך ללכת יותר מדי בעצותיו בענין ברסלב....הוא פשוט לחוץ ממה שהורים מהישיבה אומרים לו ולכן הוא מנסה "ליישב" את הישיבה ואני מאמין שאתה יודע טוב מאוד על מה אני מדבר!!!!!!!!
בס"ד בר"ה
ובאמת נראה לך שזה שהם ככה היום זה בגלל ברסלב???
הרי זה ברור (ולא רק אני אומר) שזה בגלל מה שהישיבה היתה...הישיבה הזאת נתנה לחבר'ה חופשיות מסוימת שהם התרגלו לאוירה בלי מסגרת יענו שיש אוירה בישיבה אבל לא חייבים לעשות כלום, וגם אם חייבו זה היה רופף כזה, וזה בדיוק מה שהחבר'ה התרגלו ולכן קשה להם למצוא ישיבות כי אין ישיבות כאלה!!!!
ו"גדול דורינו" ר' שניאור לא יודע איך הוא מעז לעשות דבר כזה...להפיל את הטעויות שהוא עשה על ברסלב ולהגיד שמה שקורה לחבר'ה היום זה בגלל ברסלב ולא להודות בטעויות שלו....הרי בלי ברסלב הישיבה היתה כלום..לא חבורות לא שמחה לא קדושה לא כלום ומה שאני אומר זה עובדות בשטח!!!!!! ואתה יודע טוב מאוד שגם החבר'ה שהרב שניאור "מחזיק" מהם הם מחוברים לברסלב טסים לאומן ומקבלים ת'חיות שלהם מרבינו!!!! ובקשר למה שהרב שניאור אומר, אל תאשימו אותו הוא פשוט מסכן הוא נתון תחת לחץ..יש לו אח קטן שאומר לו מה לעשות ("הגאון" ר' מאיר) איי איי איי בחיים שלי לא ראיתי דבר כזה שאח קטן אומר לגדול מה לעשות טוב ה' יעזור...אני מקווה שעכשיו אתה מבין למה הדיעות בישיבה משתנות כל שניה!!!!! פשוט שיש כמה שרוצים ת'כבוד להיות ראש ישיבה זה מה שקורה!!!!!! ה' יעזור ברוך ה' יש את רבינו וזה מספיק לנו לא צריכים רבנים אחרים בלי רבינו הלך עלינו!!!!!!
ב"ה.
ישיבת נחלת-ישראל היקרה,היא לא דוגמה לעבודת ה' בדרך מסודרת. ניכר מתגובותך בימים האחרונים שאתה מחפש דרך בעבודת ה' מסודרת הזכרת את בעל חובת התלמידים הי"ד,אשר נדבה לבו לכונן דרך לרבים לעלות בדרך התורה והחסידות,בתוך אחד שקצת מכיר את הישיבה,לא נראה לי שזה הסגנון שבישיבה,אולי עכשיו יש שם מגמה לכונן מחדש דרך מסודרת שאולי באמת משולבת על פי תורת החסידות ביחד עם תורת הרב קוק זצ"ל,אבל בשנים האחרונות זה וודאי לא היה. אני אומר לך את זה בתור אחד שהיה מסתובב שם הרבה פעמים לא ניכר מדרכה של הישיבה שהם הכי יודעים מה הם רוצים מעצמם. ואם כבר אמרת על נ נח שהוא חי בסרט אני חושב שהמקום שבו אתה לומד כעת הוא גם סוג של סרט,אז לא סרט רגיל,בוא נגיד סערט-ויז'ניץ,אבל מה שאני מכיר את הישיבה,אני יכול לומר לך שהם בונים את דרכם מכמה וורטים של קוצק,ועוד כמה אמרות מרבי נחמן זיע"א,ומעוד כמה כוסות וודקה מחב"ד,ומחתיכת קיגעל של צאנז ועוד דג מלוח של סערט-ויז'ניץ או ויז'ניץ(תלוי לפי המלצת השף),אז מדבר כזה גם אין דרך מסודרת בעבודת ה'.
בס"ד בר"ה
אתה לא מבין מה שאתה מדבר!!! אתה פשוט עוד מסכן מהישיבה ש"הגאון" ר' שניאור עשה לו שטיפת מוח רק בשביל לצבור לעצמו חסידים שיאמינו בדרך העקומה שלו!!!!! אתה רוצה להגיד לי שהברסלב'רים של הישיבה לא מחזיקים אותה??? אני רוצה לראות איך הישיבה הייתה מתקיימת בלי דורון,לוונטל,טוהר,רוב השמינסטים וכו' וכו'!!!!!!!
בס"ד.
א. אנחנו לא מנפלטי הישיבה. אנחנו אולי מהפלטה של הישיבה ששמרנו על גחלת החום והחסידות שהיתה בישיבה,מיום היווסדה עד לרגע זה ממש.
ב.כפי שכתבתי בהודעה הקודמת,לישיבה אין דרך מסודרת. וכפי שאמרתי דרך לא בונים מאיטריות קיגל וכמה וורטים יפים, ובטח לא מדג מלוח שיש בו עצמות ואפשר להיחנק וכבר נאמר וחי בהם ולא שימות בהם. הדברים הללו יותר מתאמים לסעודה שלישית זה מוסיף המון לאווירה,במיוחד בסעודה שלישית אצלכם שכל התלמידים עם הרבנים עולים ביחד לאטמוספרה אחרת לגמרי(מניסיון,ביננו אין כמו ההגלה נא של הרב שניאור,לא ככה??)
ג:נראה שאתה צעיר בלי ניסיון מספיק,אבל החיים מלמדים המון וגם נותנים טעם טוב כמו הלימון שמוסיף המון. בעז"ה תתפקח ותראה מי צודק.
בהצלחה.
בס"ד בר"ה
אשריך על החיזוקים!!!! איזה דיבורי אמונה פששששששש!!!!!!
אוי לה לישיבה שלא זכתה בביקורו של מקווה הימים!!!!
בס"ד בר"ה
פשוט הסברתי לך את המצב שאתה נתון בו!!!!
ולפני שאתה זורק משפטים של ילדים מושפעים ושטופי מוח תחשוב קצת, איך אתה קובע שהרב שניאור יודע את כל התורה כולה?? בגלל שהוא ראש ישיבה???ראש ישיבה זה כבר מקצוע!!!
אני ישבתי ללמוד איתו כמה פעמים וצר לי לאכזב אותך אבל פשט גמרא הבן אדם לא יודע כולו מתחיל להסתבך ומסביר משהו עקום לגמרי רק כדי שלא יהיה לו פדיחה שה"ראש ישיבה" לא יודע להסביר לתלמיד!!!!
ושוב אני אומר..אולי קשה ל"רבנים" להודות אבל החסידות הקדושה ברסלב היא זאת שסידרה להם ת'ישיבה!!!!!
בס"ד בר"ה
בשביל לא לראות מה שברסלב עשתה בישיבה..הרי בלי ברסלב אני לא רוצה לחשוב איך היתה נראית הישיבה, גם אם תרצה וגם אם לא אתה חייב להסכים איתי כי על עובדות לא מתווכחים!!!!
בס"ד בר"ה
היא יודעת מה היא אומרת!!
"אשרינו שזכינו להתקרב לרבינו"
ב"ה רבינו פועל ומזרז דברים
לעולם לא תיארתי לעצמי שאתלבש או אראה ככה אפילו הייתי צוחק על זה למרות הקשר שלי לרבינו
אבל ככל שהתקרבתי יותר לצדיקי הדור ולזקני ברסלב ובכלל לאנ"ש ושאר הרבנים בשובו בנים שכולם בני עליה שרפים וחיות הקודש הרצון שלי להידבק בהם היה עז שהתבטלתי אליהם לגמרי,מה גם שבחיים לא תיארתי לעצמי שאזכה לחברותא עם חלקם וללמוד אצלהם כולל בישיבה,כולל וכו' עד שנקשר לקשר עמוק,תבינו שב-יא' כבר למדתי בשיעור א' באחת מהישיבות הגבוהות בארץ עד שהתגייסתי בסוף שיעור ב' ביטלתי את מסלול ההסדר(טעות אדירה) ונתקעתי לשלוש שנים ובקרוב מסיים תוך כד שירות עוד לךמדתי באחת הישיבות הגדולות אפילו בכולל הלכה ומי חשב על חרדים
ככל שהתקרבתי יותר ונכנסתי פנימה הבנתי שאין בכלל חילוקי דעות השקפתיות בינינו לרב(ברלנד שליט"א) ותלמידיו שהם יותר בדעות של הציבור החזק והאמיתי שלנו ונגד הממלכתיות כמו רוב רבני הציבור
ורציתי כמה שיותר להידמות אליהם,בדברים מסויימים הצלחת(לאו דווקא חיצונית)י,בכל השאר עדיין בדרך
ומקווה להגיע רחוק ככל האפשר
נ.ב למי שיעיין באמת על י הסוד לכל הדברים הנ"ל יודהם לראות ולהביןם את עומקם של הדברים
למה כובע בצורה כזאת ולמה מעיל כזה ושטריימל בשבת-צאו מהחיצוניות יש לכל טעמים בסוד
אתה שקרן כי הבן אדם יודע תורה קצת יותר ממך ואם לא בטוח המידות שלו יותר טובות משלך (דרך ארץ קדמה לתורה- גאותן שכמוך) ואח שלו הצעיר מה איתו גם הוא לא גדול בתורה אז אני רוצה לומר לך שגם מרה"י שליט"א ת"ח ענק וגם אחיו הרב מאיר יחיאל קץ שליט"א ענק בתורה.
נ.ב
אישית אני מציע לך לבקש משתיהם סליחה על ההוצאת שם רע שהוצאתה עליהם ועל הישיבה הקדושה שלהם
חצוף שכמוך
בס"ד בר"ה
וואי כמה שאני מרחם עליכם מה שעשו לכם בישיבה איזה שטיפת מוח ה' ירחם!!!! בקיצור: רק רבינו זהו!!! וכל מי שיצא על רבינו לא משנה אם הוא ראש ישיבה או לא' אז ה' ירחם עליו ויחזיר אותו בתשובה שלימה!! כמו שהרב גודלבסקי אומר: איך אתה ראש ישיבה מעז להגיד לתלמידים שלך לא לטוס לאומן?? אתה בעצמך צריך תיקון!! איך אתה מעז למנוע מאחרים תיקון נצחי!!!! ובקשר לרב מאיר לא אמרתי כלום הרב מאיר באמת חריף ויודע ללמוד אבל לא לשכוח שלימוד זה לא הכל "רחמנא ליבא בעי" ה' רוצה ת'לב שלנו לא ת'שכל אדרבה הוא לא רוצה שכל רק תמימות ופשיטות כמו שלימד אותנו רבינו הקדוש והנורא!!!!!
שהדיון הזה הפך ליריות חצים! מה זה? תרגעו!!
זה הכל עניין של השקפות-"נ נחזה הכל"= לא כולם חושבים שרבנו זה הכל-קבל את דעתם.
אלו ואלו דברי אלוקים חיים!!
תנו חיוך
שהדיון הזה הפך ליריות חצים! מה זה? תרגעו!!
זה הכל עניין של השקפות-"נ נחזה הכל"= לא כולם חושבים שרבנו זה הכל-קבל את דעתם.
אלו ואלו דברי אלוקים חיים!!
תנו חיוך
בס"ד בר"ה
אני בחיים לא כופה על אחרים דיעות שלי..מי שלא רוצה ללכת בדרך רבינו זכותו זה שהוא מפסיד זה משהו אחר אבל זכותו...אבל ברגע שמישהו מנסה להגיד לי לא ללכת בדרך רבינו אז אני כן מרשה לעצמי לתקוף ולמחות על כבודו של הצדיק!!!!! הבנת?? אני האחרון שיגיד לאנשים מה לעשות העיקר עבודת ה' לא חשוב איך!!! אההה וגם שמחה ;) 
מחילה מכבודך חחחח
כנראה הבנתי אותך לא נכון!!
יפה אמרת-שמחה ואמונה
) חחחחחחחחחחחחחחחח
בס"ד בר"ה
חחחחחח סתם אחי באמת כל הכבוד תגובה יפה אהבתי!!!
בס"ד בר"ה
חשבתי כבר שאני המשוגע היחיד!!
בס"ד בר"ה
תוציא ספר אחי..יש לי קלדן מעולה בשבילך ;)
ב"ה.
מהיכרות אישית עם הבחור הנ"ל,אני יכול להעיד עליו שאם יש מישהו נורמלי שיצא משם הוא אחד מהיחידים. כידוע בגמרא בתענית אלף נכנסים להוראה אחד יוצא,במקרה דנן,אלף נכנסים ולא יודעים לאן הם נכנסים,כי הם לא נכנסים לא להוראה ולא למקרא ולא למשנה וגם לא לחסידות. אז הבחור שלנו האמת לא ידע לאן הוא נכנס כי אם הוא היה יודע,מן הסתם שהיום הוא לא היה נמצא איפה שהוא היום,אבל מה שבטוח שהוא ידע מאיפה לצאת ויצא באופן בטוח לגמרי. אני יכול להעיד עליו שהעידו עליו שהוא יהיה ראש הישיבה הבא ואפילו יותר מזה.. היום גם הוא בתפקיד כמעט דומה... שיהיה לו בהצלחה ונראה אותו מתי שהוא
החברים מהקיבוץ ומהרפת.
בס"ד בר"ה
אנשים התלוננו שיבש פה לא?? אמרתי נעשה קצת בלאגן חחחחחח!!
בס"ד בר"ה
וואי אני מרגיש לא נעים..אני מרגיש כמו איזה פולש שהשתלט על עיר שלימה....פשוט באנו והפכנו את פורום ברסלב לפורום ישכ"ח!! חחחחחח תותחים אנחנו!!
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!