דבר רבני ברסלב בעניין אליעזר ברלנדאריאל יוסף
בסדרברגוע
יש גם רבנים חשובים שכן בעדו.
לדוג' הרב דב קוק והרב גרוסמן.
אשמח לראיות. נראה שהאמת שונה>>>אריאל יוסף
נו בסדרברגוע
שים לב שלוחצים את הרב קוק חזק ובכ"ז לא שמעתי שום מילה רעה נגד הרב ברלנד.
הרב מדגיש שהוא לא יצא נגד הרב ברלנד, וגם מברך את הישיבה בסוף.
הוא כנראה מעדיף להתרחק מכל הפרשה.
הנה עוד רבנים גדולים שתומכים בו:
הרב גרוסמן מספר על התנאים של הרב ברלנד - כיכר השבת
הרב בעדני בפסק הלכה: מי שידבר על הרב ברלנד יקבל גיהנום - כיכר השבת
המקובל הרב שטרן: "הוא לא אשם! הוא לא עשה כלום!" - כיכר השבת
הרב שלום ארוש: "אוי לו למי שיהרהר על הרב אליעזר ברלנד" - כיכר השבת
הרב ברלנד יוסגר? זה מה שגדולי ישראל כתבו עליו רק החודש - כיכר השבת
הבאת כאן חומרים מלפני כשנתיים -אריאל יוסף
בטרם ישב בית דין ובדק את הנושא.
הציטוט שהבאת מהרב בעדני הוא ראיה לסתור:
"אני אמרתי, יש אנשים מלעיזים - צריך להגיד להם:
זה רשעות, אסור לדבר. רק בבית דין.
אף אחד לא יכול לדבר על מישהו דבר רע.
בגלל שהוא חושב כך אז זכותו לפרסם? זה לשון הרע גמור".
הוצאת שם רע, של התלמיד חכם הזה, זה זלזול בתלמידי חכמים.
לא כל אחד יחליט על השני אם הוא בסדר, זה רשעות,
מי שעושה דבר כזה - ייתן את הדין,
אסור ללכת לאף אחד - רק לבית דין, ואז הם יחליטו.
איסור חמור מאוד, יהיה לו גיהנום, לשון הרע על תלמיד חכם?"
גם אני הקטן נמנעתי מלגבש עמדה בנושא עד לאחרונה
העמדתי את ברלנד על חזקת כשרות,
ולא מפי הכרעות מערכת המשפט אנו חיים.
אין שום היתר לקבל לשון הרע או לבזות תלמידי חכם על סמך הכרעותיהם.
אחר שבית דין כשר עסק בנושא, שמע, ברר, הכריע ופסק -
יש לבחון מחדש את היחס לפרשה
גם רבני ברסלב הבינו שאי אפשר עוד להפטיר כאשתקד והצטרפו לדברי בית הדין.
לכן, אין להביא שום ראיה מדברים שנאמרו בנושא לפני שנתיים.
[כמובן שא"א להביא ראיה ממכתב ששמו לא מוזכר בו כלל,
אלא רק קריאה לסייע לו ולמקורביו כדין השו"ע המבואר במכתב עצמו שיש לסייע לאורחים וכו'
ולא מדברי תלמידיו]
ועוד בעניין הרב בעדני והרב ארוש בהקשר זה:
לא ראיתי שהרבנים האלה שינו את דעתם, כולל הרב בעדני.ברגוע
אני לא מחוייב לשמוע לב"ד שאני בכלל לא מכיר את השמות של הדיינים שם.
מבחינתי יש סיכוי טוב שהם אינטרסנטים.
רק להבהיר,
אני לא תומך בכל הפעולות שחסידי שובו בנים עושים.
אבל גם לא חושב שצריך להתרחק ולזלזל ברב ברלנד בגלל הפסק הזה.
א. הבאתי קישור על דברי הרב בעדני והרב ארושאריאל יוסף
כיום בסוף דבריי.
ב. לכן לא כתבתי בכותרת שאלו דברי בית הדין
אלא דברי רבני ברסלב שמגבים את בית הדין (המכתב השני).
מי כמוהם הכיר והיה בקשר עם ברלנד במשך השנים,
ובכל זאת פרסמו וחתמו כך.
ג. בית הדין פרסם את פסקו בתשרי האחרון והמכתב של רבני ברסלב פורסם בשבוע שעבר.
ברור שאחרי דבר כזה אי אפשר להביא ראיות מדברים שנאמרו הרבה לפני כן.
אדרבה - יש לשער שדעתם השתנתה -
בפרט אחר שהרב בעדני עצמו מדגיש שיש לברר את הנושא בבית דין וכעת הדבר נעשה.
פשוט שאי אפשר להשתמש כעת בדבריו אז בלי לברר אצלו את עמדתו העדכנית.
זה לא יגמר.. אז תגובה אחרונה ב"נ.ברגוע
"יש לשער"??
ככה בקלות אתה הופך את דעתך??
כל עוד אני לא שומע את הרב קוק הרב גרוסמן והרב בעדני יוצאים נגד(!!) הרב ברלנד,
אין סיבה שאשנה את דעתי.
לא הפכתי את דעתיאריאל יוסף
בטח לא בקלות.
כנראה שאינך מבין את משמעות העניין
של ברור נושא בבית דין.
לא בחינם הרב בעדני דרש שכך הדברים יתלבנו.
הוא מבין שזו נקודה משמעותית.
זו הלכה.
אי אפשר להרהר אחר מעשה בית דין -
וגם רבני ברסלב מבינים זאת היטב והצטרפו בצורה ברורה לפסקו.
אני לא יודע מה הרב גרוסמן אומר כעת,
וזה גם לא נ"מ.
הוא לא ישב בבית הדין שבדק ולא הובאו בפניו המסקנות.
וגם אם בכ"ז אחר שיראה את דברי בית הדין
יחליט לתמוך בברלנד (לא סביר בעיני מהסיבה שהזכרתי) -
הקושיה תהיה לא על בית הדין, אלא על הרב גרוסמן
שמתעלם מהכרעתו וממשיך לתת חזקת כשרות למי שהורשע בדין תורה.
יש לך טעותברגוע
לא חייבים לקבל פסק של כל ב"ד. הם לא הסנהדרין אם כל הכבוד.
שים לב שבמכתב שהוציאו אחרי הפסק כל הרבנים שהזכרתי לא חתומים שם.
א. אם בית דין מתיר אשה - היא מותרת.אריאל יוסף
אי אפשר לחזור ולאסור אותה.
(אם כי יש חריגים אם נתגלו ראיות חדשות בתיק או טעות בדבר משנה וכיו"ב ואכמ"ל).
כך נהגו בכל תפוצות ישראל בכל הדורות.
אין שום קשר לסנהדרין.
ב. המכתב הוא של רבני ברסלב המפרסמים
לצאן מרעיתם את דעתם ע"פ ההלכה בנושא פנימי של ברסלב.
הרבנים שהזכרת לא שם ולכן לא פנו אליהם בנושא.
גם רבנים אחרים שמתנגדים לברלנד ואינם קשורים לברסלב לא חתומים.
לא מדובר פה על התרת אשהברגוע
יש שם סיבה מיוחדת כדי שלא יהיה מצב שהיא תתחתן ואז פתאום נאסור אותה.
ולכן כל עוד אני לא שומע את הרבנים חוזרים בהם, אין סיבה שאני אשנה את דעתי.
ואני גם לא רואה שהרב ארוש והרב ארז משה דורון חתומים שם
למרות שהם בהחלט ברסלב..
כשבית דין מכריע בנושא - חובת ההוכחה עוברת לצד השני.אריאל יוסף
אם רוצים לסתור את דבריו יש להביא ראיות
ואי אפשר לבטלם במחי יד.
לאחר פסק הדין, אם הרבנים שהזכרת ירצו להמשיך לתמוך בברלנד,
עליהם לנמק ולהוכיח את דבריהם כדי להחזירו לכשרותו אחר שהורשע בבית דין.
לא ניתן סתם כך להתעלם מהכרעתו.
לגבי הרב ארוש - הוא תלמיד של ברלנד ואיני מצפה שיחתום נגדו על דברים אלו.
הדברים שהבאתי בקישור למעלה בשמו ברורים דיים.
הרב ארוש | תוצאות חיפוש | ברסלב אמת
הרב ארז משה דורון אכן חתום. בדוק שנית.

אוקי, חוזר בי מהרב ארז.ברגוע
תסתכל בספרים של הרב ארוש,
הוא בהחלט הרב שלו.
אני עוצר פה,
הפעם באמת..
זה בדיוק מה שכתבתי - הרב ארוש תלמיד של ברלנדאריאל יוסף
נכוןברגוע
חע חע חעetamary

א. אני מוחה על כינוי רבני ברסלב "בטלנים" ועל הלעג כלפיהםאריאל יוסף
ב. הדברים שהעתקת לכאן נכתבו על מכתב קודם שיצא בנושא לפני הכרעת בית הדין:

ג. בהמשך אותה תגובה שפורסמה אז כלפי מכתב זה,
נאמר: "בברסלב יש היום עשרות משפיעים ורבנים
שאף אחד מהם לא הסכים להצטרף למכתב השנאה הנ"ל".
מה שלא ניתן לומר כעת...
איני בקי בסוגיות ואיני יודע על מה בדיוק מדובר.אריאל יוסף
רק מבין שכנראה נגעתי לך בנקודה רגישה.
אני לא מכיר את רבני ברסלב עליהם אתה כותב
ומעולם לא הייתי בקשר עמם.
הם אינם רבותיי.
אבל כשמבזים תלמידי חכמים אי אפשר לשתוק.
העובדה שברלנד עובר על איסורים חמורים,
לא מתירה לעבור על איסורים אחרים
ולקרוא לרבנים "עלובי נפש" ו"חבורת אפסים".
איני יודע אם אתה מכיר אותי ומהיכן,
ומדוע הפכתי אצלך ל"אדון העתק והדבק" ועוד ביטויים מזלזלים.
רק מבין שזלזול הוא שיטה אצלך -
גם כלפי אנשים שאינך מכיר ולא עשו לך כל רע.
אבל על כבודי אני יכול למחול.
על כבוד תלמידי חכמים - לא.
לא יודע איפה הוכחת משהו למישהואריאל יוסף
ולמה העובדה שאני מפרסם קריאות רבנים היא סיבה לתקוף אותי.
לא נתתי כבוד מלכים לברלנד - לא היה לי קשר אתו...
אבל גם לא זלזלתי בתלמידי חכמים כמו שאתה עושה.
ואלה התומכים בו>>>אריאל יוסף

באופן מפתיע, מלבד הנקראים 'משפיעי אנ"ש'אריאל יוסף
חמישה חותמים הם תלמידיו - כמו שניתן לראות בערך אודותיו:
אליעזר ברלנד – ויקיפדיה
וכפי שניתן לראות - הרב דוב קוק והרב גרוסמן לא חתמו.
כבר כתבתי, שהמכתבים הללו הם מאת רבני ברסלב המפרסמים
לצאן מרעיתם את דעתם בנושא פנימי של החסידות
ולכן אין ראיה לשום צד מהעובדה שרבנים שאינם מברסלב
חתמו או לא חתמו על מכתבים אלו.
אני ספרתי שישה ברלנדים בין החותמיםetamary
והתמיכה הזו...אריאל יוסף

כאילו שמישהו לוקח אותם ברצינותetamary
הם לא יגידו עליו שום דבר רעגוזמבהאחרונה
ולהשוות>>>אריאל יוסף

זו תגובתו>>>אריאל יוסף

כן הרב או לא הרבשה אובד.
אם אין לך מה להגידetamary
תודה רבה על הדיבור הנקי שלךשה אובד.
וואלה צודקמבקש אמונה
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
געגועצאצא
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
תודה!רק להידבק בצדיק
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אומןאשר ברא
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!

