מה?
אני מאד בורה בנושא.
אבל אני גם רוצה לרדת על הנחותים יותר, ובשביל לדעת מי מהם יותר מעפן אני צריכה בכלל לדעת מה זה.
@פסידונית
@עוד אנשים שיודעים (בעיקרון כולם פה חוץ ממני)








עברי אנכי
בוזקו זה ישיבות מאוד "קוקניקיות" (ע"ש הרב קוק) אבל עפ דרכו של הרב טאו. (בשונה ממרכז, בית אל ועוד שהן גם עפ הרב קוק אבל.. יש להן כמה חילוקי דעות עם הרב טאו.). נחשבות די סגורות. יש שיגידו מקובעות.
ישיבות גוש אלה בעיקר מה שנקרא "ישיבות פתוחות" יותר.
פחות הרב קוק, יותק הרב סולבצ'יק
בדכ מה שנקרא "תנך בגובה העינים" את תראי שם.
מעייןןןהן פשוט לא עפ הרב טאו
נניח. סמארטפון.
הרב טאו נגד זה קשות. (למרות שאני מכיר מלא קווניקים צדיקים עם..)
שמעתי מחבר שלי שאחד הרבנים בישיבת הגוש מעודד סמארטפון ואפילו בלי סינון.
עברי אנכי
עברי אנכיישיבת כסא רחמים היא בבני ברק...
נגרינסקישבציבור החרדי האליטות נחשבות אשכנזיות.
על אפליה שלא מקבלים בחורים ספרדים לישיבות אשכנזיות
אני מתפלא על הספרדים איך הם נכנעים לגאווה האשכנזית החרדית וזה כבוד להיות בישיבות שלהם... ה' ירחם...
ספרדי אמיתי עם ראש היה מבין מה זה ישיבה חרדית אשכנזית ובורח ממנה...
אין להם מה להיות עצובים על האפליה הזו...
והרב מאזוז באמת צודק... באמת בעייתי שבציבור החרדי האליטות נחשבות אשכנזיות...
אחד הסיבות שאני מעריץ את הרב מאזוז... מאנשי האמת שבדורינו...
גם מי שלא מסכים איתו יודה שהוא שם פס על העולם ואומר את האמת שלו עם כל הנימוקים ועם כל הדברים.
קוראים לזה חרדי ספרדי כי מתלבשים שחור-לבן ו.. זה בבני ברק ו..לא מתגייסים ו.. לאיודע. חרד לדבר ה
מצווה גדולה להתגייס לצהל (במסגרות שמתאימות לאדם דתי..).
רק שמי שלומד תורה ומתכנן להמשיך בשארית חייו ככה - שלא יתגייס.
אבל ככלל - שירות בצהל זה מצווה עצומה!!!
ואני רוצה להיות שם.
אז לא.
"קוראים לזה חרדי ספרדי כי מתלבשים שחור-לבן ו.. זה בבני ברק ו..לא מתגייסים ו.. לאיודע. חרד לדבר ה"
נראלך בסדר?!
נגרינסקיה' ירחם...
הפכו הקערה על פיה...
התנגד לזה! להפריד בין תלמודי תורה! אותו דבר בנות..
הסרטון המכר עם הגוייבה! גאווה...
יש סמינר עטרת רחל שהוא של כסא רחמים
שם נניח כל המורות הן בלי פאה אלא מטפחת וכו..
מקום ספרדי.
משם בע"ה אי"ה אשתי 
גם בבית אל סוג של מעודדים סמרטפונים, אבל עם סינון כמובן.
גושניקים זה פתוח.
תנך בגובה העינים זה לשפוט את הדמויות בתנך לפי הבנתך גם אם אתה מוציא אותם רע.
קח את הדת בקטע טוב - שמעי, לא. יש המון צדיקים בישיבת הגוש עתניאל ומעלה אדומים. המון.
אבל מכוון שהם יותר פתוחים אז יש גם הרבה כאלה שהם לוקחים ת'דת בקטע טוב כשבא להם
אבל יש גם ישיבות חרדליו"ת (=דוסיות) שהם לא קו,
כמו מרכז/בית אל/מצפה יריחו ועוד ועוד..
שהם גם דוסים רציניים, פשוט ישיבות הקו סבורות שרק הרב טאו הבין כמו שצריך את הרצי"ה ולכן צריך להקשיב רק לו.
תתכונני לשרשור עם מאות תגובות..
נניח. סמארטפון.
הרב טאו נגד זה קשות.
שמעתי מחבר שלי שאחד הרבנים בישיבת הגוש מעודד סמארטפון
יש עוד הבדל- כולם רואים את המדינה בתור דבר קדוש, אבל ישיבות הקו עוד יותר..
לכן הם נגד סירוב פקודה (בפינויים) למשל, כדי לא לפגוע במדינה ובצה"ל.
להתחמק. או לבקש בשקט.
ו..בדכ מי שמבקש בשקט מתחשבים בו. וזו האמת.
מי שיוצא בהפגנות נגד כנראה יסבול.
אבל אם בכל זאת לא מתחשבים הם יגידו לבצע את הפקודה
ברגועאבל זה מה שיוצא (לדעתי) מההתנגדות לסירוב פקודה
אחרת.
לדעתם אתה נגד העם והארץ.
ברור שבאופן כללי הם לא נגד שלימות הארץ.
אבל מההוראה שלהם לא לסרב פקודה יוצא פגיעה לדעתי בשלימות הארץ.
יש פה מחלוקת, אין עניין לטשטש אותה.
וגם לדעתי זה יוצר פגיעה.
אבל להצהיר שהם לא אוהבים את העם והארץ זה לא כמו להגיד זה יוצר פגיעה.
ברור שהם בעד שלימות הארץ.
אלא שבמקרה שיש סתירה, הם בחרו בשמירה על המדינה (ואולי גם שלימות העם) על פני שלימות הארץ.
אנחנו מתקרבים אבל עדיין לא.
יש לזה נפק"מ למצוות התלויות בארץ.

יש פסוקים וגמ' מפורשים שקיבוץ גלויות והפרכת א"י זה סימן לגאולה.
בלי שלטון יהודי בארץ הם לא יכולים כמעט להתקיים.
ועובדתית אחרי הקמת המדינה שני הדברים האלה קרו הרבה הרבה יותר מאשר לפני.
ובהקמת המדינה גם התחדשה מצוות ישוב הארץ-
בזכות המדינה מלא יהודים עלו ארצה.
ככל שיש יותר יהודים בארץ מתקרבת הגאולה.
יש שלטון יהודי. שזה כבר שיפור עצום לעומת מה שהיה! הוא לא דתי. ויש המון מה לשפר - אבל יהודי!!!
יש לנו צבא משלנו! כמו פעם! שוב. צבא עם המון בעיות. אבל יהודי!!
זה דרך.
שיסרב.
כי זה לא סירוב למדינה, זה סירוב להשקפת עולם שהפמינסטיות בכניסו לצבא ולכן זה מותר.
והרב אבינר קווניק רצחחחח
גם הרב סדן.
לכן הם אוכלים אותה קשה.
כי חשבנו שאור לסררב פקודה אז מה פתאום כן וכאלו.
אבל אני אומר שמתאים לך להתחתן עם הר המורניק. תחי האירוניה.
בימי הקבוצה ז"ל העליזים תמיד צחקת עלינו שאנחנו קווניקים, ותמיד אמרתי לך שבסוף תתחתני עם הרהמורניק.
הרב צבי הירש קלישר, הרב יהודה אלקלעי, הרב אליהו גוטמכר??
שמשיח בן יוסף לא ימות ע"י ארמילוס?
במשיח בן יוסף מתגלה התכונה של לאומיות ישראל מצד עצמם. אמנם התכלית האחרונה אינה התגדרות התיחדות הלאומיות בלבדה כ"א השאיפה לאחד כל באי עולם למשפחה אחת לקרא כולם בשם ד', ואע"פ שזה צריך ג"כ מרכז מיוחד מ"מ אין הכונה כולה רק המרכז כ"א פעולתו ג"כ על הכלל הגדול. וכשצריך העולם לעבור ענין הלאומיות אל הכללות צריכה להיות ג"כ כעין הריסה אל הדברים שהושרשו מצד הלאומיות המצומצמת, שיש עמה המגרעות של אהבה פרטית יתרה. על כן עתיד משיח בן יוסף ליהרג, ומלכות אמתית וקימת תהי' משיח בן דוד. וכשמדת הכוסף אל הטוב הכללי מגיעה לביטול ערכה של התיחדות הלאומיות, הנה עוד צעד אחד והרע יהי' מבוער ג"כ מחיי היחידים, נמצא שביטול יצר הרע והריגת משיח בן יוסף קרובים הם בענינם זל"ז. לפיכך נחלקו חז"ל בפ' החליל על הפסוק והביטו את אשר דקרו, אם הוא על משיח בן יוסף שנהרג או על יצר הרע שנהרג.
הוא אומר שהתכלית זה שכל הגויים יתאחדו איתנו, "נכון יהיה הר ה... ונהרו אליו כל הגויים".
משמע מדבריו שמשיח בן יוסף יהרג בוודאות (בשונה מהאר"י ז"ל שאמר שצריך להתפלל עליו שלא ימות - כי זה לא בטוח. ונראלי שגם הגרא אמר את זה).
אממ.. אוקי. יש גם דעות שהוא וודאי נהרג. נניח והרב סובר ככה, שהוא בוודאי יהרג - האם הרצל נרצח ע"י ארמילוס הרשע? הרצל היה חולה.. ונפטר מהמחלה..
בס"ד
"והנה, בתור עקבא דמשיח בן יוסף, נתגלה חזיון הציונות בדורנו..." ושם בהמשך ההתיחסות הכי ישירה להרצל בכל המספד - "עד שהמנהיג הראשי נפל חלל...", ויש עוד בהמשך הפסקה.
על פי חז"ל[7] בעקבות נבואת זכריה וקרב מגידו בעקבות הפסוק בנביא "וְהִבִּיטוּ אֵלַי אֵת אֲשֶׁר דָּקָרוּ", עתיד משיח בן יוסף להיהרג, לפני בואו של משיח בן דוד. דעה מקובלת היא שהוא ייהרג במלחמה כנגד ארמילוס הרשע[8] - מלכם של אנשי אדום, במלחמת גוג ומגוג[9]. על פי התנ"ך יהיה מצב של פילוג, שבו יספדו למשיח בן יוסף כל קבוצה בפני עצמה. לפי גרסה נוספת המופיעה ב'קול התור', ארמילוס הרשע היינו שר הערב רב.
גם המהר"ל סבר כי משיח בן יוסף ייהרג, בשל ההתנגדות הגדולה של הגויים לעם ישראל בתחילת מלכות המשיח בעת מלחמת גוג ומגוג, ולכן המעלה שהוא מייצג בעם ישראל תתבטל[10].
החל מתקופתו של האר"י אנו מוצאים מסורת של תפילה על חייו של משיח בן יוסף.[11]
גם הגר"א האמין שאין הכרח שמשיח בן יוסף ייהרג (ואף חיבר תפילה מיוחדת "לבקש על חייו של משיח בן יוסף") ובמקומו כל תנועה ואדם שעוסקים באופן מעשי בענייני הכלל וגאולת ישראל שמתבטלים או נהרגים, הם תחליף לגזרה קדומה זו, ויש לראות בהם ניצוצות של משיח בן יוסף שנהרג[12].
הרב אברהם יצחק הכהן קוק חיבר את המאמר המספד בירושלים כהספד לבנימין זאב הרצל חוזה המדינה (ללא אזכור מפורש של שמו), בו ראה ביטוי של משיח בן יוסף[13]. הרב קוק הסביר את מותו של משיח בן יוסף בכך שהכח הלאומי הצר של ישראל, שמייצג משיח בן יוסף, שיש בו גם אהבה פרטית יתירה עתיד להתבטל, כדי לפנות מקום לכוחו האוניברסלי של משיח בן דוד, שמטרתו היא לאחד את כל האנושות למשפחה אחת, שתקרא בשם ה'[14].
את לא יודעת שאני לא מייצג כלום חוץ מאת עצמי?!חוני המעגל פינותבס"ד
כאמור, הרב הגדיר את הרצל כ*עיקבא ד*משיח בן יוסף בלבד.
אבל אין ספק שלהיות מרכזניק כולללהיות בטוח שאני יודע מה ה' חושב. בעצם, מי לא חושב ככה?
בס"ד
אתם זן נדיר (כלומר, זה עניין של מינונים, אין הרבה אנשים שרואים את עצמם כ"יודע דעת עליון", אבל בקוים כלליים- בהחלט כן).
קיבוץך גלויות.
שלטון בהנהגה יהודית (לא אמרתי עפ חוקי היהדות אלא יהודי עומד בראש)
מותר לקיים מצוות בפומבי.
זה לא מובן מאליו!
קל לומר שהכל חילוני ובאסה והכל.
אבל זה לא היה!!
אתם מהחבדניקים שחור לבן או צבעוני?
(סתם.. מתעניין.. אין סיבה במת..
)
אבל.. מה הדעות שלך? משיחיסטיות?
איך מתלבשים אצלכם במשפחה? שחור-לבן?

את נשמעת דוסית 
יופי. זה טוב.
עברי אנכיאת חושבת?
לאיודע. אני נגד הדעה המשיחיסטית.. אמ.. אבל טוב. נראלי שאת מכירה את חבד טיפה יותר טוב ממני 
על המון אנשים חשבו שהם המשיח.
הארי זל, מהרחו, בר כוכבא..
וכשהם מתו גילינו בעוונות שזה לא הם. שאנחנו עוד לא ראויים.
גם הרבי הגדול הצדיק ואין לי שמץ של זלזול בו!!!
נניח חשבו שהוא המשיח (לא הייתי חי באותה תקופה. לאיודע..)
אז כשהוא נפטר גילינו שלא..
ולכתוב על ספר שזה נכתב ע"י כ"ק אדמו"ר שליט"א ולא זצ"ל קצת מוזר לי...
מאי שנא?
חוני המעגל פינותברור שאפשר לומר על זרמים ושיטת מקוריים יותר ומקוריים פחות...
השאלה היא האם שינוי מסויים הוא לגיטימי או לא...

חוני המעגל פינותשל הקיבוץ גלויות ושהארץ נותנת פריה?
איך אפשר לכתוב "שום תהליך של גאולה לא קורה לפני שמשיח יגיע"
אם רואים בפועל שיש התקדמות ענקית ממה שהיה לפני הקמת המדינה?
גמ' מפורשת שהגאולה מגיע 'קמעה קמעה'.
כמה יהודים היו פה לפני הקמת המדינה וכמה היום?
כמה פירות היו לפני וכמה היום?
תראי את גוש קטיף היום אחרי שהמדינה הפקירה אותה לערבים.
איך אפשר לומר שאין קשר למדינה?
מספר הערבים הוכפל, אבל זה לא סותר שהיה (ועדיין) קיבוץ גלויות של מיליוני יהודים.
למה החלטת שהברכה היא שהארץ מעצמה תגדל פירות?
מי אמר שזה לא קשור להשתדלות שלנו?
המדינה מפריעה לישוב הארץ?
אולי במיקרים ספצפיים.
אבל אם לא הייתה מדינה יהודים לא היו יכולים לחיות בכלל בגוש קטיף וביו"ש ובהרבה מקומות אחרים (בעצם בכל הארץ, כי הבריטים והערבים לא בדיוק נתנו לנו לעלות לארץ ולהקים ערים).
המדינה היא זאת ששיחררה אותם ושומרת עליהם היום מכל המיליארדי ערבים שלא רוצים אותנו פה!! (כמובן שהכל מה', אבל רואים בחוש שהוא מציל אותנו באמצאות המדינה).
בלי המדינה לא היה לנו צבא כ"כ חזק.
ובלי הצבא לא היינו שורדים פה שנייה היום.
בלי הקמת המדינה היהודים היו נשארים בחו"ל והייתה בהם עוד שואה,
או שואה שקטה כמו שיש היום בהתבוללות בחו"ל.
המדינה לא מושלמת, אבל איך אפשר לומר שהיא רק מפריעה אן עובדתית לפני הקמת המדינה בקושי היו פה יהודים. והיה מאוד קשה ליהודים לעלות לארץ, ולפתח אותה (כולל החממות שדיברת עליהם).
עובדתית גם המדינה היום היא המממנת הכי גדולה של עולם התורה.
בחו"ל אין הרבה שיושבים בכוללים, כי המדינות שם לא משלמות להם.
בקשר למצווה יישוב הארץ, תקראי את הקישור שהבאתי לך אתמול על המצווה הכללית שמתקיימת רק כשיש שלטון יהודי (קרי מדינה) בארץ.
המציאות היא לא שחור לבן.
נכון שהמדינה לא מושלמת, אבל בזכותה קרו וקורים כ"כ הרבה דברים טובים.
את בוחרת להסתכל על השמינית כוס הריקה.
כתבתי בערך את כל מה שיש לי לומר בנושא,
אז לא מבטיח שאמשיך להגיב פה.
לא יודע אם הגבת ברצינות
אז..
ברור שלא התקיים עדיין קיבוץ גלויות השלם,
אבל איך אפשר לומר שמיליוני יהודים שעלו לארץ זה לא נחשב לפחות התחלה של קיבוץ גלויות?
המשיח יסיים את הקיבוץ גלויות, אולי גם עשרת השבטים.
אבל א"א לבטל ככה מיליוני יהודים שעלו לארץ בתקופה כ"כ קצרה אחרי 2000 שנה שלא היו פה הרבה יהודים.
קמנו ונתעודדבס"ד
אם זה לא היה עצוב, לא הייתי כועס על עצמי שאני צוחק
.
משפטים זה אחד הדברםי שיכולים להתמחזר באופן אינסופי, זה מה שנפלא בהם
לעלות ארצה.
וכשתנועת המזרחי התאחדה איתם פנו אל הרב ריינס ושאלו אותו איך אתם מתאחדים עם החילונים הציונים?! תניו תנועה דתית ציונית!! וזהו.
והוא ענה להם שזו התחברות מכוון שאנחנו בעלי אותה מטרה. לעלות ארצה. זו לא התחברות כדי להיות חבר (=התחברות שתכלתיה התחברות) אלא זו התחברות שמתחברים יחד כדי להגיע לתכלת משותפת (=התחברות של בעלי אותם אמצעים להגיע למטרה)

המדינה היא כלי- ריבונות של עמ"י בא"י ("יסוד כסא ה' בעולם"), והיא באמת קדושה וצריך להזהר לא לפגוע בה.
הממשלה- ביבי וכו' הם זמניים, ואותם באמת אפשר לבקר בלי בעייה.
את החילוק הזה הרצי"ה עשה.
אין לי בעייה לבקר את המדינה או לסרב פקודה.
אבל אני כן אומר הלל ביום העצמאות, ואני לא פועל נגד המדינה (רק במקרים ספציפיים שהיא נגד התורה),
כי היתרונות עולים על החסרונות.
המדינה כיום היא בהחלט לא המצב השלם,
אבל היא כן אתחלתא דגאולה.
חוני המעגל פינות

שזה לא סירוב למדינה אלא סירוב לאידיאולוגיה שהפמינסיטות הכניסו לשם. או כלשונו "אג'נדה"
אבל כן, כולם יכולים להגיע לשם.
אני לא חושבת שרק הוא יודע לקרוא ולהבין אותם. אני לא קווניקית.
הכתבים של הרב קוק עמוקים מאוד,
והרצי"ה הסביר אותם לתלמידים שלו.
עכשיו השאלה היא מי הבין טוב את הרצי"ה.
מאוד בעייתי.
ששימשו אותו הרבה.
אנא אל תשתמש במילה "רק".
בס"ד
מעניין אותי מה הם יגידו...
(בעצם אני יודע, אבל יהיה נחמד לשמוע שוב)
בס"ד
(ומסתמא גם הוא שיקף אליך את שלו)
אז למה לי אסור?
בס"ד
ושמעתי את זה מהם בשם הרצי"ה, אני נמנע מלהביא את הסיפורים במלואם דווקא מפאת כבודו של הרב טאו.
פסידונית
זה בקטע שונה
תנך בגובה העניים זאת אומרת
לייחס את מעשי אבותינו הקדושים כמעשים של אנשים בדורנו בעלי יצרים כמו אנשים בדורנו,
והקווניקים מתנגדים לכך.


חוצמזה. הר חומה זה לא מרכזי בעליל.עברי אנכי
עברי אנכי




עברי אנכיקווניק זה ישיבות קו...
שיעור ב.
הוא ממש בעד.
באמת.. די התפלאתי מעצמי שהצלחתי לענות לבנאדם שכבר שנתיים בישיבה שמנסתם כבר חפרו לו למה הדרך הזו נכונה לטעמם.
סיימנו את זה ביפה. וקטלתי אותו המון.
מעניין.
מה שכן - אני מת על הבנאדם הזה 
ב. מה העניין בלקטול אנשים?
נכון, יש מקורות חזל ודברים.
מפשט הכתוב - דוד חטא. מפשט הכתוב - הוא בעייתי.
אני אמרתי (והוא הסכים) שלחזל היו המון סיבות לכתוב מה שהם כתבו.
יש סיכוי סביר ביותר אם לא יותר מזה אפילו.. שחזל כתבו שדוד לא חטא בדיני אדם - כדי שנכניס לנו לשכל. הוא לא חטא.
ויש לזה גם הוכחות לפי הפשט.
תשמעו, יש למשל פשט של ילד בן 5. ויש פשט יותר פשוט.
יש המון מקומות שאגדות חזל באו לומר לנו את הדבר המסויים שהם אמרו כדי שלא יעלה על דעתנו מה שהיינו מבינים מהפשט.
על פי הפשט X. אבל זה לא.
אני צריך ללכת. ארחיב כשיהיה לי זמן למה התכוונתי במילים "פשט פשוט יותר"
לכי לכי.לומדים אליבא דהלכתא. מה אתם? ספרדים?!!? 
עברי אנכיבסוף זרקו על שכן שלי, אבל באסה להם כי הוא בדיוק נסע למילואים.
הם ברחו. ביאוס.
אם תקחי מדגם של אנשים ותזהי מי הערבי לפי הטומאה על הפנים שלו נוכל לדבר. אני לא בטוחה שזה מה שיקרה.
(ובכל מקרה, את מזהה טומאה עם כיעור. מי אמר שזה נכון? יש מספיק אנשים נהדרים וטהורים וכעורים נורא. זה לא הוגן כלפיהם.)
בוזאני יכולה לחלק אנשים לפי טובים ורעים. זה הגיוני גם אם דיכוטומי במקצת
אבל לא לפי מכוערים ויפים, זה מרגיש לי לא מוסרי.
היא מסכימה איתי
אנשים מסכימים איתי מלא בזמן האחרון
האם זה אומר שאני הופכת להיות פרובינציאלית 
פסידוניתטוב. זה כבר נושא אחר לגמרי
(הכללות זה טוב בדרך כלל. אבל אין לי עצבים להיכנס לזה)


סתם כל אחד פה מגיב על הישיבה שלו כאילו היא אלוקים 
אבל ההבדל הוא שאני צודק

הרציה - הרב צבי יהודה קוק. הבן של הרב קוק המקורי.
ראית מה הגבתי לו?
שלא רק הוא מבין - אלא הוא ה-תלמיד שלו. ידוע.
כמובן שיש. שיחות הרציה ועוד. אבל.. הוא הקדיש את חייו בשביל להפיץ את התורה של אביו.

פוסעת@חוני המעגל פינות יעשה לך הסבר.
אלה שחושבים, אלה שלא חושבים ואלה שחושבים יותר מידי.
אש קודש
באמת על הגבול בין החרדים לדתל (לטענתם, כך שמעתי פעם את הרב טל)
לומדים אליבא דהלכתא.
אמ.. באמת יש לה שם מצויין
עברי אנכיאבל לא נראלי שאת מכירה אותי 
אש קודש


אתה לא חייב לבוא
קווניקים זה היהדות האמיתית, גושניקים הם סתם חילונים
סתם סתם ח"ו
כמו שכתבו, קו יותר דוסים ויותר סגורים, בדרך הרב קוק ע"פ הרב טאו. גושניקים יותר ליברליים ויותר פתוחים יותר בדרך הרב סולובייצ'יק ע"פ הרב ליכטנשטיין והרב עמיטל. זה מתבטא בהמון דברים, לדוג' בישיבות הגוש תראי לפטופים בבימ"ד ובישיבות הקו הרבה הרבה פחות, וכן סמרטפונים, חברה מעורבת, הר הבית וכו'...
זה השקפות שונות ממש. אבל בסופו של דבר- הכל תורה אחת, כולם צדיקים, כולם קדושים, כולם יהודים אהובים.
ענבל
עברי אנכיבס"ד
וסיכמתי עם צבי לפני החתונה שלומדים פעם אחת בשבוע הרב קוק ופעם אחת הרב סולובייציק כדי לאזן 
ענבלגושניקים הם גם מאוד פתוחים בקטע של.. נניח יש לי חבר מהגוש שכשיש מסורת, והוא ראה מחקר נוגד אותה.. הוא יאמין למחקר שנעשה ע"י כמה גויים מאשר מסורת ישראל.
למה?
כי הם פתוחים, משתנים, ו.. דברים לא נשמרים.
מזל ב"ה שכתבו את הגמרא כי אם הכל היה ככה... אז הכל היה משתנה.
יש דברים שצריך, חשוב ואפילו חובה להיות סגורים.
חבד לא פתוחים כמו הגוש עד כמה שאני יודע..
אבל את רואה עובדה חיה שכל מי שהלך בדרך הרב קוק, הפתוחים יותר והסגורים כולם בעד המדינה ללא יוצא מן הכלל.
וכן. יש גושניקים שמברכים על ההלל ביום העצמאות.
נכון, יש מקורות חזל ודברים.
מפשט הכתוב - דוד חטא. מפשט הכתוב - הוא בעייתי.
אני אמרתי (והוא הסכים) שלחזל היו המון סיבות לכתוב מה שהם כתבו.
יש סיכוי סביר ביותר אם לא יותר מזה אפילו.. שחזל כתבו שדוד לא חטא - כדי שנכניס לנו לשכל. הוא לא חטא.
בס"ד
הרצי"ה דווקא ידע להיאבק, רק שיש מי שמסביר כל מיני אוקימתות.
כל מה שחוני הסביר בתגובה הארוכה (ואני הסברתי למעלה בקצרה) זה ההבדל בין ישיבות הקו לישיבות המרכזניקיות.
הגוש זה עוד סיפור אחר..
מרכז זה הרב קוק לא עפ הרב טאו והם יחסית פתוחים ביחס להר המור
אבל מרכז יותר שמרנים מהם (חרדלניקי"ם),
הגוש מאוד פתוחים לעולם שבחוץ.
אין לזה קשר ליחס למדינה.
ברגועבכללי הציונות הדתית לא מקובעת.
אצל החרדים "חדש אסור מן התורה", אצלנו בודקים כל דבר לגופו.
אני חושב שאפילו הר המור פחות מקובעים מהחרדים (המייסטרים)
את חושבת שיש פרובוקציה אחת שאין לי אליה תשובות?!חוני המעגל פינות
חוני המעגל פינותיש את ישיבת הקו הר המור בראשות הרב טאו, ושאר ישיבות הקו הולכות בדרך (הקו) שלו- מתבטלים לרב טאו.
אין כ"כ מושג כזה ישיבות מרכזנקיות, יש את ישיבת מרכז הרב שרוב הרבנים יצאו משם, אבל שאר הישיבות לא מתבטלות לרב יעקב שפירא (רה"י במרכז היום).
בס"ד
הרב חנן פורת הקים את הישיבה, הרב עמיטל עמד בראשה, וביקש מהרב ליכטנשטיין להצטרף אליו.
אבל המושג 'שוגניק' לא קשור לאף אחד מהאישים האלה או לישיבה, שבה תכל'ס רק לומדים תורה ולא מתעניינים בשאלות השקפתיות, זה פשוט בליל של שאריות מתנועת המזרחי כפי שהיתה לפני בואם של הרב והרצי"ה, פלוס גורמים מהקיבוץ הדתי, שמתוך הרצון להשיג לעצמם לגיטימציה לדרך שלהם נתלים באשלי רברבי ומספרים לכולם ש"הנה, לא כולם מסכימים עם מרכז, תראו את הגוש".
בס"ד
אני בטוח שהבנת שאני אמנם מעריך אתכם כאנשים, אבל לא מחזיק מתפיסת העולם שלכם כי פשוט תכל'ס אין שום תפיסת עולם שיכולה להוות אלטרנטיבה לתפיסה המרכזניקית
(ושנינו יודעים שאין קשר בין מה שמכונה בפי העם 'גושניקים' לבין הרב עמיטל והרב חנן פורת, וגם הרב ליכטנשטיין, זצ"ל כולם).
ענבללגבי הסיפא, ראוי לציין שלענ"ד גם הקו חושבים שהתורה היא מעל הכל וגם מעל המדינה, והראייה לזה היא מפקדות השירות המשותף שאמרו שאם לא יסדרו את זה הם יורו לתלמידים לא להתגייס...
והרבה. אבל הפעם אבחר בשתיקה.
בס"ד
אם וכאשר תבחר לדבר, רק תדע לך שזה לא אמירה של כמה ליצנים צעירים.
זה שרשורפלצת גם כך...
נראה.
מה אתה מרכזניק או הר המורניק?
גם אני בעז"ה אהיה שם.
נראה שכבר בחרת מכל ההודעות שלך בפורום?

אני כבר די בטוח שאני יודע מי אתה.
אולי גם אני אזכה לדבר איתך פנים בפנים יום אחד?
או שזה כבר קרה, גם אפשרות.
חוני המעגל פינות
חוני המעגל פינות
)
עברי אנכיסתם. בהתחלה בהתחלה יש תגובות שמסבירות מזה מה
כי בא אורך
אז מי שקרא את התגובה הזו ויודע שיתמצת הכל לתגובה אחת - כאן אצלי- וזהו ![]()
ענבלממש לא דומה.
יש אמנם מחלוקת אידאולוגית (שגם היא לא ממש גדולה) אבל אין שום יריבות.
לא תראה אצלנו מכות בין בחורים או זריקות לבן על רבנים.
בס"ד
עוד לא הייתה אלימות בישיבות האלה על בסיס מחלוקת.
בוא נגיד שפוניבז' עוד לא נהיינו.
יוניאתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול
הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
דוגמאות בשיעור:
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים?
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר?
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי?
ועוד...
נושאים בשיעור:
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי
נושאים בשיעור:
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת
וכן ב הלכות ברכות
בהצלחה בלימוד