תיאוריה -  תגובה לאיפה נעלמו כל הבנות היפותקשלש
תיאוריה שקשלש ושות' העלו - תיאוריה כללית ומכלילה וכמובן יש יוצאים מהכלל
להתשדל לא להעליב בתגובות כי עדיף לא להגיב מאשר לכתבו שטויות ...
(התיאוריה בלשון נקבה מטעמי נוחות בלבד היא נכונה גם לגבי הצד השני)


מה אתם אומרת בסיפור הידוע עם ר' יהושע
שאנשים חכמים יותר בדר"כ יפים פחות
ואם היו יותר יפים היו פחות חכמים

אז האם בחורה שבעלת נתונים "חיצוניים" יותר גבוהים
בדר"כ משקיעה יותר חיצוניות מאשר בפנימיות  ??
והנגזרת מזה שבחורות שנראות פחות זוהרות ויפות "איכותיות" יותר ?!
(כי הן יותר משקיעות בפנימיות מאשר בחיצניות והן פחות עושות "פוזות")


תרבחו ותסעדו !
|לב| |לב| קשלש
אפשר להיות יפה וחכם..זה ממש לא סותר...אליסף ט
לא כולם זוכים ל2 שולחנותקשלש
גם חכמים וגם עשירים (כדיוע למעט רבי יהודה הנשיא)
בודאי שזה נכוןעדיאל
כל אחד במידה שלו
מה נכון ?!קשלש
כלומר למי הגבת ?
ואיך זה מתקשר ה2 מילים שלך אלי ?!קשלש
חחח גם אני חשבתי על זה פעם!~א.ל

ואני מסכימה עם מה שציינת בהתחלה-תאוריה כללית ומכלילה  כי בוודאי שיש יוצאים מהכלל ובוודאי שזה לא מחייב..

אבל רעיון מעניין בהחלט!

מה?!אליסף ט

לדעתי זה פשוט שטויות...אין שום סתירה! זה בכלל שני מסלולים נפרדים...פשוט לא מבין את הקשר.

>->->אלעד

תמיד טענתי שהבנות "שלנו" הרבה יותר יפות ונאות, דווקא כי הן לא עסוקות כל העת בלהתגנדר ולהתייפייף.

ואני חושב שזה נכון גם בתוך הציבור שלנו עצמו. בחורה שמודעת לכך שהיא יפה באופן מיוחד ומשקיעה בזה כוחות נפש ומחשבה (וגם כסף מן הסתם) עלולה יותר בקלות להתעלם מהצדדים הרוחניים שלה, כך שגם אם היא לא מגיעה להגרדרת הפסוק "...אשה יפה וסרת טעם", בכ"ז מרגישים שהיא רחוקה מעצמה ומהחן הפנימי-אמיתי שלה. וזה וודאי מתבטא גם בבינה היתרה שלה.

_____
יש על זה סיפור בגמרא על אדם שביקש ברכה מרבו (נדמה לי זה היה רבי חנינא בן דוסא) שאשתו חנה תתיפה, והרב התפלל ונענה וזה גרם לה להעשות נאה הרבה יותר וממילא היא התנהגה כלפי בעלה בגאווה ובגסות, עד שכבר לא עמד בזה וביקש שוב מרבו להתפלל עליה, הפעם שתתכער. ורק לאחר שהתכערה חזרה להיות אשה טובה ואוהבת.

תחזור חנה לשחרותה (תענית פ"ג)קשלש
בקיצור אני מסכים איתךעדיאל
אתה מדבר על משהו שונהאליסף ט
יותר מדי השקעה והתעסקות בחיצוניות איננה אומרת יופי. יופי ושכל אינם סותרים, התעסקות יתירה בחיצוניות זו פגם בסדר עדיפויות, זה עדיין לא סותר שכל. הקיצור יכול להיות אדם יפה שמחצין אצמו ועדיין חכם,יכול להיות אדם יפה שלא מחצין עצמו וחכם,הדברים בכלל לא על אותו מישור.
*עצמו... הנה רק דוגמא שזה גם יכול לעבוד הפוךאליסף ט

אני גם לא יפה וגם עם שגיאות כתיב...

נכון אבלקשלש
ישנה נטיה שלי מי שיש לו נתונים "טבעיים" כאלו
להבליט אותם יותר ומכאן נגזרת ההתעסקות בחיצוניות
שובאליסף ט

גם אדם שמחצין את הדברים זה לא אומר שהוא לא חכם..אתה יכול להגיד שסדר העדיפויות שלו בעייתי, אבל הוא עדיין יכול להוציא 800 בפסיכו'.

אם אנחנו מחפשים חכמה מסוג שונה,יותר תורנית,זה משהו אחר,ופה באמת אפשר להגיד שהתעסקות יתר בחיצוניות תהווה בעיה כי ישנה סתירה. אבל אני עדיין חושב שיופיי טבעי לא סותר חכמה.

הנקודה בגמרא נראה ליעדיאל
שהיא יכולה להיות חכמה יותר ממה שהיא עכשיו אילו הייתה מכוערת
זה בכלל לא עיניין של חוכמהעמית-טליה
אתה יכול להגיד את זה על ענווה וגאווה
לפעמים אנשים יפים קשה להם להיות ענווים
למרות שזה משהו שקשה לכולם ואולי אצלהם ההתמודדות במידה הזאת קשה יותר
כמו שאצל אחר כעס..

חוכמה זה משהו מולד בדיוק כמו יופי
ויש המון המון חכמים ויפים.
כן,הסיפור בגמ' מדבר בכלל על מידותאליסף ט
אם כי באמת ישנם סיפורים בגמ' על יופי וחכמה. עם רבי משהו ובת הקיסר,יין שמים בכלים פשוטים כי בכלים יפים הוא מתקלקל...
ר' יהושע בן חנניה מסכת תעניתקשלש
כמו כןעמית-טליה
אין הרבה אנשים גבוהים וענווים

אני חושבת שגובה נותן גאווה..

יש גם הלכה נדמה לי
שכאשר מרימים רב על הכתפיים הוא צריך לומר פסוקים
כדי לזכור שהכבוד הזה מגיע ממישהו אחר..

אז אפשר להסתכל על זה כמשהו מכובד ולכן צריך להוריד גאווה
אבל גם הגובה עצמו נותן גאווה מאוד גדולה.

מניסיון מרגע שאמרו לי שגבהתי ואני מטר 60 כמעט,האף שלי בשמיים לא רוצה לרדת החמור
מי אמר ש800 בפסיכו מראה שהוא חכם ?!קשלש
אולי מראה שהוא פסיכ(י)
אז מה ?!
המדד שלך שגוי מיסודו זה א'

ב' הרי ר' יהושע שטעה החרש היה ליבם במקום החודש הזה לכם
הרי זה נבע מהתעסקות יתר בחיצניות יותר משאר פנימיות
כי התורה כשלעצמה לא מקדשת התעסקות יתר במותרות
(אסור להיות יותר מדיי זרוק אבל לא יותר מידי מצועצע - רמב"ם הלכות דעות)
לא הבנתיאליסף ט

א. בסדר תמדוד לפי איי קיו,לא משנה לי,אבל כן שכל לא אומר ערכים אלא שכל אומר חשיבה יכולת לימוד וכו'.

ב. לא הבנתי...

למרות שאולי חשוב לחדד יותר~א.ל

כדי שזה ישתמע כאמירה גורפת.לא שאני אומרת שזה מה שעשית,להפך טענת שזה עלול לקרות,אבל אולי חשוב לחדד.

על רחל נאמר שהיא הייתה " יפת תאר ויפת מראה"

על יוסף:"ויהי יוסף יפה תאר ויפה מראה "

על רבקה:" והנערה טבת מראה מאד בתולה ואיש לא ידעה"... כלומר למרות שהייתה יפה שמרה על צניעות.

אומנם אי אפשר במחי יד להשוות בינינו כאנשים פשוטים לרחל,יוסף ורבקה אבל אולי אפשר להבין מזה שאין זו מציאות מחייבת.

קשלש עכשיו ממש עיצבנת!!!!אמונה ובטחון

יסלחו לי קודמי אם אמרתם זאת לפני (אני מודה שלא קראתי הכול...)

הסבור אתה כי הקב"ה שברא את העולם כולו, לא יוכל לברוא

משהיא שתהיה גם יפה וגם חכמה?! אם כן סימן שאתה מזלזל

ביכולותיו של ריבון העולמים. זה שמשהיא יפה ומטפחת את עצמה, לא אומר שהיא

 לא מסכילה ולא מבינה דבר.

ולכל הצדיקים שבנינו: צניעות זה לאו דווקא מכוערת. אפשר להיות

גם צנועה וגם יפה!!

לא שללתי אפשרות ולא אמרתי שבו"ע לא יכול לברואקשלש
כולה אמרתי שאולי משקיעים יותר בחיצוניות אלה 
בעלי הנתונים וזונחים את הפאנים האחרים שבהם 
זה כולה מה שאמרתי 

ודברי מבוססים על כמה גמרות (פורום דוסי דו"ד לא ?!)
על הגמרא עם ר' יהושע בן חנניה עם כלי פחרא והיין 
שיין צריכים דווקא כלים פחותים 

והגמרא עם ר' אלעזר בן ערך 
שנמשך אחרי החיצוניות וטעה בהחודש הזה לכם 
כי קשה להתחבר דווא לפניומיות ולחיצוניות יחד 

ועכשיו מה יש לך לומר ??????
בוא נסייג את עצמנו עם הגמרותאליסף ט
כי לא כל גמרא נרוץ להבין כפשוטא,וגם אם כן,הרי שנמצא סיפורים סותרים על ת"ח שהיו יפים... סיפורים מהגמ' לא סותרים את זה שעלייך לחשוב בהגיון. יכול להיות שתהיה סתירה בין אדם שבטבעו נראה טוב לבין השכל שלו? לענ"ד לא.
מה שרלוונטי שלתק' הגמראאמונה ובטחון

לא רלוונטי כיום. אתה גם יכול להגיד שאישה צריכה להיות

עקרת בית ולא ללמוד כלל-כי כתוב בגמרא: "כל המלמד בתו

תורה כאילו למדה טפלות". שנינו יודעים שזה לא סותר

המסקנה היא שכשם שבנות היום לומדות ומשכילות,

כך הן גם יכולות להיות יפות ומהממות-דבר שלא נוגד אחד את השני.

 

 

זו דוג' קיצונית...אנונימי (פותח)
הרי לא חסרות בנות יפות שיודעות להעמיד את היופי במקומו הראוי ולדאוג לדברים החשובים באמת..יופי לאו דווקא צריך לבא עם גאווה כשיש עבודת מידות...
נכון לא חייבקשלש
ויש יפוות וחכמות והכל 

אבל לא כולם זוכים ל2 שולחנות 
והגמרא מדברת על מציאות מסויימת..
אהלן!אשתו-של-בעלי

אתה מערבב פה כמה דברים ביחד.

יש את היופי הטבעי של הבנאדם- לא משהו שאפשר לבחור, וזה בודאי ובודאי לא קשור לחכמה בשום צורה, כי זה מולד...

ויש את הטיפוח- ההתלבשות, ההתגנדרות, התאבזרות איך שתקראו לזה... ;) שכאן אני חושבת שיש גבולות, בחור/ה שמתעסקים בלוק החיצוני שלהם יותר מדי (בלי לנקוב בכמות מסוימת) זה מראה אפעס על קצת... רדידות.

זו דעתי.

כמה הערותאנונימי (פותח)

א. יכולה אישה להיות יפה גם בלי להתעסק ביופי ובחיצוניות שלה. אדרבא, דווקא המכוערות הרבה פעמים עסוקות בלהתגנדר והלתיפות כי הן צריכות את זה יותר מאשר היפות!!

ב. הגמרא שהבאת מרבי יהושע בן חנינאהיא בהחלט לא מייצגת את עמדת ההלכה והיהדות ביחס ליופי. אין לי כאן את הזמן להאריך בעניין , ששווה מאמר ארוך. אבל בתמצית, היופי נתפס כדבר חיובי ביהדות. אין ספור פסוקים וגמרות מדגישים את העניין. אין אידאל להיות מכוער. ההפך הוא הנכון.

ג. אפילו אם היה כדבריך, כי אז זה לא משנה את המצב העובדתי בשטח, כשאני, או כל גבר בריא אחר מחפש אישה הוא מחפש להמשך אליה, ליופיה, לחכמתה, ואין מה לעשות מישהיא שאינה יפה וגרוע מכך, גם לא חכמה היא בבעיה.

ככהקשלש
א- יכול להיות 
ב- אפחד לא אמר שיש אידיאל וזה לא מה שאמרתי 
לדעתי הגמרא מתארת יותא מציאות מאאשר אידיאל שהוא ממש לא הגיוני 
ג- סבבה וצריך את שניהם 
כן. אני מסכימה עם התיאוריה הזאת.פלפלתי

ראיתי אותה כבר כמה פעמים במציאות.

מהסיבה הפשוטה - האתגרים מרימים את הבנאדם ולכן הוא עובד על הפנימיות יותר. מה גם שכשאדם יפה הוא בטוח שזה יכסה על הרבה שטויות ומעשים מעצבנים שלו רק כי החיוך או היופי ימיסו את הכל ויפחדו להתמודד איתו.

אני מסכימה עם זה. תכלס - זה נכון.

אילו לא כתבתי את ההודעה הזאתקשלש
בשביל ההסכמה הזו - דיינו !!!
אוהו... לא להתרגש... כולה הסכמה..פלפלתי

גם אם חתימה אין..

זה הרבה מאוד אחותיקשלשאחרונה
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

ברור שצריך להשתדל להתחתןחסדי הים

עם אחת שיצאו בנים צדיקים.

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולדאחרונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חושבת שהדברים מצריכים שיח מעמיק הרבה יותרנגמרו לי השמות

כדי להבין עד הסוף מה כל אחד רוצה בעצם להגיד

כלומר לפותח עצמו או לכל אחד אחר - ממש ללכת עם הסיפור כולו והתמונה השלמה והרחבה ולהעמיק בה כמה שצריך בעולם האמיתי מול האדם איתו מדברים (שיכול להיות מהמשפחה / חברים / איש מקצוע) העיקר שהדברים יהיו מבוררים.

כל אדם הוא עולם ומלואו ובפני עצמו

וכל סיטואציה היא בפני עצמה ורחבה ושלמה

וגם הצד השני בקשר שלא מובא כאן באריכות מטבע הדברים

וגם כל מה שעולה מתוך דיאלוג ישיר

מה אתה / אני / כל אדם אומר עד הסוף

מה השני שמע, מה השני הבין,

וכן הלאה דיאלוג רגיל שיכול להיעשות בזמן אמת ובצורה עמוקה שלו רק פנים מול פנים או בשיח ישיר ואמיתי.

 

כי כך בכתיבה בשרשור זה ממש מרגישה שלא ניתן להעביר עד הסוף את הדברים / או שאי אפשר להבין עד הסוף למה השני מתכוון / או שאי אפשר להעמיק כמו שצריך בכל הנקודות בצורה רחבה ושלמה באמת.

ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך