בנים, האם הייתם מעדיפים לשבת ליד ערבי או בחורה יהודיה? בנות,חסדי הים
האם הייתם מעדיפים לשבת ליד ערבי או גבר יהודי?
(נגיד, באוטובוס וכדומה)
ברור גבר יהודיהשאלה.
איך השאלה עלתה לך?
התבלבלתי. בשאלה לבנות, היה צריך להיות כתוב 'ליד ערביה'.חסדי הים
השאלה עלתה כשהייתי ברכבת, והתלבטתי.
אני אשב לי ערביה ולא ליד גבר יהודיציף
אחי אתה הקרשים..יאאלה רבותי!!
אחי אתה בקרשים..יאאלה רבותי!!אחרונה
לא אשב ליד ערביה.השאלה.
תלוימחפשת^
איפה יש חלון,
אני מעדיפה גם לא ליד גבר יהודיציף
אם אין לי ברירה אשב רחוק מהמושב
מצד אחדקוד אבל פתוח
צניעות זה חשוב.

מצד שני, יהיה לי קשה לשבת ליד מישהו שמשתייך לעם האוייב שלי. וגם אין שום איסור (לדעתי) לשבת ליד אישה. אז כנראה אעדיף לשבת ליד יהודייה. מה שלא נכון לגבי רוסי/ אמריקאי וכל גוי אחר...

מה שיכול לשנות את התמונה, זה שאני פנוי, ומדובר בדוסית (למרות שתכלס אני לא אעשה שום צעד, אלא אם כן אצליח להתרשם שהיא עם מידות טובות או שיש בה משהו מיוחד)
מתוך הרגל אני לא מתיישבת ליד גברים בלי קשר לגזעם.ענבל

בס"ד

 

איזו סיבה יש לי לא להתיישב ליד ערביה?

חוץ מפחד אולי אבל זה כבר תלוי סיטואציה...

ערביברגוע
לישיבה הקודמת נסעתי באוטובוס של ערבים כך שזה היה מעשי..
ערבי...נגרינסקי
זה פשוט יותר כיף...
יותר מעניין...
תתחיל לדבר איתו...נפש חיה.
זה באמת מה שהייתי עושה...נגרינסקי

וזה קרה לי לא פעם...

איך היה? איך הגיבו לך?נפש חיה.
לא הגיבו ,ניגבומשיח בן דוד


נחמד...נגרינסקי

מעניינים מאוד...
בכלל, אנשים שונים, מעולם שונה ותרבות שונה תמיד יהיו מעניינים...

 

לכן תמיד אעדיף בהזדמויות שונות לפתוח שיח עם אנשים שעולמם שונה משלי...

הם לא התפלאו על היאהוד שמדבר איתם פתאום?נפש חיה.
לא...נגרינסקי

אני בטוח שגם להם היה נחמד לדבר איתי...

מה דברתם?נפש חיה.
לא זוכר...נגרינסקי
לעמודבוז
ברור שערבייה עדיפה מגבר, אין איסור לגעת בה.
ערבים הם גם בני אדם.
מח' בתוס' בתחילת כתובות...אניוהוא
@כל הביינישים
אלא מה הם?בוז
"בשר חמורים בשרם"ימ''ל

"'אדם אתם' - אתם קרואים אדם ואין אומות העולם קרויים אדם" (אם אני זוכר נכון).

"וזרמת סוסים זרמתם"ע מ
תוספת חשובהימ''ל
😷
לא נוח לי לשבת בכלל ליד אנשים, אבל אם הייתי מוכרח, אזחסדי הים
הייתי מעדיף יהודיה.
עדיפות לרבקה עם צמה וסומקמשיח בן דוד

 

 

שאלה קשה.אניוהוא
יש איסור להתייחד עם גוי - שסתם גויים חשודים על הנפשות.
מה יהיה הדין ברבים כיום - לאחר שידוע שערבים חשודים כל נפשות גם ברבים?
גבר ערבי או גבר יהודי? קלללללל שערבי <צ>שמן פשתן


אגב, יצא לי בטיסה שבא להתיישב לידי בחור ערבישמן פשתן

כמעט מתתי במקום.

4 שעות צמוד?!??!

 

(מייד ביקשתי מאישה שתעשה טובה ותשב לידי והוא ישב במקום שלה

אח''כ היה לי על המצפון כי התברר שהמקום שלה היה ליד 2 בנות יהודיות שעכשיו הן נתקעו עם הערבי.

אבל כבר לא היה מה לעשות. ניחמתי את עצמי שלפחות הן לא היו דתיות, אז חצי מהבעיה לא היתה להן)

לי קרה שהייתי בטיסה, והיינו בשלוש מקומות בי, ויצא שהיינו שניחסדי הים
גברים וחרדיה באמצע.
כשהיא הגיעה, הייתי כבר באמצע ללמוד, אבל ראיתי את הפנים שלה ששידר בהלה וגועל.
כמובן היא החליפה עם מישהו.
איכס... גבר...נגרינסקי


אשב ליד יהודיה, כמובןדעתן מתחיל
ליד מי שמריח/ה פחות לא נעיםימ''ל


חסדי הים
זה היהודיה בטוח (מנסיון)
סליחה, אבל ערבים באמת מסריחים.
שכחתי לצייןימ''ל

יוצא מהכלל - בכל מקרה לא אשב ליד בת בעלת חזות דוסית שאני מניח שזה יהיה לה לא נעים, מצד בין אדם לחברו.

 

ובכל זאת הסבר:

פעם לא ישבתי ליד בנות בכלל, אבל עם הזמן הבנתי שאין בזה שום ריח של איסור (לא מדבר על מגע בלי כוונה, שגם זה אפילו לא איסור דרבנן, אלא על ישיבה ליד) וגם לא גורם לי לשום הרהור כך שזה מותר. לכן אם זה מה שיש אני לא נשאר לעמוד, גם כי זה לא נוח אבל בעיקר בגלל "אל תהיה צדיק הרבה... למה תשומם".

לגבי ערבים - גם הסלידה שלי מהם פחתה (אם יש קשר בין השניים? בעקיפין נראה לי שכן).

עריכה: הרגע אחד לחץ לי את היד, אוטומטית ניגבתי אותה אח''כ.

נכון. חשוב מאד להתחשב בחוש הריח הרגיש של הבנות הדוסיות.שמן פשתן

ובהזדמנות אשמח להדגמה איך מריח ריח של איסור.

מסתבר שלא רק חוש הריח רגישימ''ל

חשבתי שזה ברור אבל בכל זאת הנה הסבר:

משמעות 'ריח' בעגה תורנית הוא דבר מותר אבל קרוב לאיסור (על משקל "ריח אין בו ממש" בדיני איסור והיתר), כשאומרים שאין בדבר ריח איסור הכוונה היא שלא רק שאין בדבר חשש איסור אלא אפילו לא קרוב אליו.

 

(אם היה לי מצב רוח הייתי מתבדח על ריחות של איסור כמו בשמים של ע''ז והנאה מריח של חמץ אבל אין לי כרגע. משאיר לשאר הבינישים מקום להתגדר בו)

העתקתי לשרשור ההוא של פו הדב שמן פשתן


ימ''ל

לגמרי שלא בצדק 

למה לא?שמן פשתן

גם כן מסביר את ה'ביטוי' ריח של איסור...

כיימ''ל

היה לי ברור שלא הכותרת ולא התוכן נכתבו ברצינות.

 

מה שכן הבנתי (תקני אותי אם טעיתי) שהתגובה שלי לא מצאה חן בעינייך (מובן למה) ורצית להגיב בציניות (משעשעת מי שמצב הרוח הנכון יש לומר), בכותרת כביכול אני נזהרר להציל אותן מהצחנה שלי ובתוכן כלפי הזלזול שלי ב'איסור' של לשבת ליד בן המין השני. ובכל זאת מחמת מצב רוחי כי רע החלטתי להגיב ברצינות.

אוישששמן פשתן

טעית ביותר.

התגובה שלי לא באה לשפוט, ולא היו בה יותר מידי כוונות.

אם כבר רצינות- אז דוקא היא מצאה חן בעיני בגלל הכנות שבה, ובגלל שאני מזדהה עם הקטע של הדוסות רק בהפוך.

 

 

לפחות הבנת שלא כתבתי ברצינות.

מתסכל כשלא מבינים אותך.

 

טובימ''ל

אז השתווינו

נראה לי שליד יהודיה.ע מ
לא יצא לי אף פעם. כשיקרה נדע.
ליד מי לשבת?נושאת עיניים

בגדול לא נעים לי לשבת ליד בנים (וזה קורה ממש בשעת הדחק), לכן אעדיף ערבייה אבל לא לפני שעשיתי לה "סקירת מערכות"חושף שיניים.

האמת? לבדפסידונית

יש הרבה יותר מקום ככה.

מזל..בסדר גמור
מזמן לא היה משהו רדוד בפורום.. כבר התחלתי לדאוג
אין לייק בערוץקוד אבל פתוח
אני בדיוק עכשיו עובד על משהו חדשמשיח בן דוד


סומכים עליךאניוהוא
ערבי..זבשר


לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוטאחרונה
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עליאחרונה

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוטאחרונה


המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויקאחרונה
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניהאחרונה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים

שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"

(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')

איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?

הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..

כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.

או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
מלאי ביקורת עצמית על עצמינו, אכזבה מעצמינו, תחושת פספוס, כעס על עצמינו על דברים שעשינו/לא עשינו בעבר, רגשי אשמה. או קנאה באחרים והרגשה שאנחנו לא שווים, או שאין לנו מה שצריך להיות, או תחרות עם אחרים והרגשת נחיתות
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים

מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.

בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה

מקומות מהיבטים שונים.

בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.

אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:

"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".

ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים

כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.

משפט נכוןשם פשוט

הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך

זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.

וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.

בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים. 

כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!

הטוב


מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?

מה מגדיר משהו כטוב?

מה בעצם מיוחד בדברים טובים?

ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?


מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה

זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק

אשמח למחשבות שלכם

את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו

מעניין ממשאוי טאטע!

תודה


האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל

כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי

אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה

כש...נחלת

כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים

לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,

כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.

כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם

לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים

שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו

תמיד בכל זמן ובכל מקום.

את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
אבל אני מנסה למצוא איזה מכנה משותף יותר יסודי ושורשי
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
במו"נ, וגם הוא מודה כשעובדים את ה' ולא עוסקים בפילוסופיה, עושים את זה שהאל ציווה כמבואר במשנה תורה.
בהחלטנחלת

מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.

צריך למצוא אותם.  אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא

הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר.  אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן

כיוון מחשבה...

 

מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,

מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.

הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.  

 

אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר  - עם ביקורת ומחשבה.

להשוות לחכמינו, לדרך התורה.

 

בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.

ועדייןנחלת

מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?

כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
הרצויה לאל.
בתמצותבמשפנחלת

במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.

 

אולי, זה הטוב.

אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
כתובות קיא ע"ב: "וכמו שבקבלת התורה מסרו נפשם בדביקות להשי"ת וירד עליהם ט"ל והחיים, כן האדם בעסקו בתורה לשמה ומיחד כל איבריו וכל עצמות בחינותיו בעין השכלי לאמתות אחדות הבורא יתברך שורש נשמתו אז הטל הוא מחייהו ומתפשט בכל בחינותיו ובכל איבריו חיות פנימי, והוא שאמר הכתוב [דברים ד ד] ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום, רצ"ל כולכם כל בחי' רמ"ח איברים ושס"ה גידים מתפשט בהן מצות עשין ולאוין כמ"ש חז"ל את האלקים ירא זו מצות ל"ת ואת מצותיו שמור זו מצות עשה כי זה כל האדם באיבריו וגידיו ומחייה אותם. ומ"ש היום הוא ענין שאמר עולמך תראה בחייך שמרגיש בנפשו חיות פנימי הוא בחינת התחיה אשר יהי' לעתיד נגלה לעין כל."
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקד

אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.

אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר

לכאורה ככל שמשהו הוא יותר קשור לחייםנקדימוןאחרונה
ככל שמשהו מוסיף חיים, בכמות או באיכות, אז זה טוב. ככה חשבתי פעם. זו שאלה עמוקה מאוד.


ולגבי איפה ה' בסיפור? ובכן, הוא זה שיצר את המערכת ואת האדם, ולכן הוא יודע מה עובד הכי "טוב" כלומר מה מתאים לחיים בצורה המושלמת.


מרגיש לי קצת שטחי, אבל אולי זה מועיל כנקודת פתיחה כלשהי.

אולי יעניין אותך