שאלהמישי' מאפושו'

הקדמה קצרה:

אני שואלת כי זה קצת מפריע לי, זה אפילו מפחיד ומלחיץ. אני שואלת כי אני רוצה תשובה שתסביר לי את העיניין, ולא כי אני רוצה להראות מישו' או משו' בצורה לא יפה. אני מבקשת סליחה מראש אם זה פוגע במישו' ח"ו, אני פשוט רוצה להבין.

בקשה קטנה: אל תתקפו. אולי השאלה תתנסח בצורה פוגעת או חצופה, אני מבקשת סליחה על זה. אני מחפסת תשובה, זה הכל.

ולשאלה (סופסוף...)

העיניין הזה של ההיתבודדות, וה... אני לא יודעת איך להגדיר את זה... אולי ההיתקשרות לרבינו... ה.. אממ... השיגעון הזה... של היתרוממות הרוח.. הקירוב לקב"ה בצורה קצת.. משו' כמו מופרעת. כל העיניין של ברסלב... בערך...

אוף... זה לא ממש ככה... אני מקווה שתבינו...

אולי בעקבות תגובות אני אצליח לנסח את זה אחרת.

תשובהנ נח זה הכל

בס"ד בר"ה

דבר ראשון שכוייח על ההקדמה זה שינה את כל היחס שלי לשאלה אשרייך!!!!

ולתשובה..

"התבודדות היא מעלה עליונה וגדולה מן הכל" המפתח לחיים מאושרים ואמיתיים

רבינו לא סתם זרק משפט לאויר ברגע שהוא אמר את זה הוא ידע מה הוא אומר ות'כלס אפשר להרגיש את זה במוחשי שכשאדם מתבודד הוא פשוט מרגיש מחוץ לכולם ורק עם ה' ומה יותר טוב מזה ואחרי ההתבודדות אדם מרגיש כ"כ מרומם עד כדי כך שהוא מרגיש שהוא חוזר לעולם אחר ולא מה שהיה בו לפני כן...ואני מבין אותך בעניין של השיגעון לא שאני מסכים עם זה שזה שיגעון חס ושלום התבודדות זו המעלה הכי גדולה אבל מה לעשות וההתנגדות לברסלב כה עזה עד כדי כך שכשיהודי שומע התבודדות הוא ישר חושב שאנחנו משוגעים בגלל שזה מילה שברסלב "הוציאה"..לכן כל מי שאני מנסה לחזק אני אומר לו לדבר עם ה' ולא התבודדות כי שאתה אומר לדבר עם ה' זה נשמע אחרת זה כבר לא כ"כ מפחיד...ומה ש"מפחיד" אותך כביכול זה אולי הצעקות בהתבודדות אבל גם אנשים מרגישים הכי קרוב לה' שאתה צועק אליו אבאאאאאאאאאאאאאאאאאאא מה יותר קרוב מזה???

ובקשר להתקשרות לרבינו...קראתי בקיצור ליקוטי מוהר"ן (אם אני לא טועה) שיש בשמיים 12 שבילים שבהם עוברת התפילה ואנחנו לא יודעים לכוון לאיזה שביל בדיוק והצדיק כן יודע לכן אנחנו מקשרים את עצמנו אליו שהוא כביכול יעביר את התפילה שלנו בשביל הנכון לה' יתברך ..וגם שמעתי פעם שיעור בעניין של התקשרות אבל אני לא זוכר כלום הדבר ביחיד שאני זוכר זה שכשאתה מתקשר לצדיק אתה מראה ת'אהבה שלך אליו משהו כזה...וואי איזה חפירה הבאתי פה מחילה מקווה אבל שעניתי בכל מקרה שאי הצחלה בכל מעשייך..חיזקי ואימצי בעבודתך נ נח נחמ נחמן מאומן!!!!!!!

זהו המחסום!מאחורי הקו

בע"ה!

לרבי יש משל על גיבור- חיל שבא לכבוש חומר גדולה ועצומה ועל השער היו ארוגים קורי עכביש-

בדיוק כמו שהגיבור יחזור הביתה בגלל הקורים הפשוטים והרעועים על השער בלי כך טיפשי שיהודי לא יתבודד וידבר אל אבא שלו בגלל הטענה הפשוטה והמזערית הזו של "מה אנשים יחשבו עליי" וכך תיעלמנה כל החסימות...

א. תודה על החפירה...חגי עקיבא

זה עזר, אבל לא בידיוק עונה לי... אני אנסה שוב (וליפני כן, שוב סליחה ומחילה, אני פשוט רוצה להבין!!)

אני חושבת שמה שמפחיד זה לא הצעקות, זה דווקא נראלי הכי הגיוני, גם מהסיבה שכבר כתובה כאן, וגם, זה מוציא, זה משחרר. אלא העיניין שזה מזכיר לי איכשהו ע"ז

"התבודדות היא מעלה עליונה וגדולה מן הכל" המפתח לחיים מאושרים ואמיתיים

רבינו לא סתם זרק משפט לאויר (ציתות)

זה לא מדיטציה? זה לא עליונות הנפש וקישורה לגוף?

 

אוף... שוב לא הצלחתי לישאול את מה שאני מנסה לישאול... אבל זה גם משו'...

ושוב סליחה על הבוטות, אני מחפשת תשובות, וזאת נראת לי הדרך הכי טובה להסביר, פתוח.

אופס... אני כתבתי את זה.. לא חגימישי' מאפושו'
לא "רבנו" [לא , אני לא חסיד ברסלב] -אח..

"גילה" את ההתבודדות.
עוד קדמו לו הרבה ראשונים. [כמו רבנו אברהם כמדומני בנו של הרמב"ם]

תראי , "התבודדות" זה חשבון נפש.
זו מאוד נצרך לנשמה. היא צריכה את השקט הזה.
כל יום , זמן מועט - לחשוב , פשוט - מה היה היום...

אממ...לע"ז אני לא חושב שזה דומה. דרך החשיבה שלהם שונה משלנו - ממילא זה גם משפיע על הדבר הזה.
זה מדרך ההגיון. זה לא אומר שאם גם הם עושים את זה אז אנחנו דומים להם - לע"ז.
ו...אפילו אם זה "דומה" - [בטקסיות , או ברעיון -] אז מה?
גם כמרים אוכלים , אז...מה? אסור לנו לאכול?!?
ברור שמותר. אותו הדבר גם על התפילה.
כל עוד שזה תורם לאדם בעבודת ה' ולא סותר את היהדות -
בשמחה. שיעשה את זה.

במקום להתבודד - תחשבי על - לחשבן.
זה אותו הדבר. העקרון הוא:
בשניהם זה מנוחה לנפש , ובדיקת מצבה הרוחני.

שוב אזכיר לך: הרבה מאוד ראשונים שלפי מאות שנים היו בעד "התבודדות" [או אם תרצי "חשבון נפש"] -
זה לא דבר מיסטי. זה דבר פשוט שמתאים לכל פשוט עם. דבר חיוני בשביל להתקשר לה' יתברך!

עד כאן.
[שוב , אני לא "ברסלבר" ]
מקוה שהובנתי.
בשורות טובות!

אני חושב שזה לא אותו דבראנונימי (פותח)

ההתבודדות שמדברים עליה הראשונים היא לא אותו דבר. הם דיברו על חשבון נפש, כמו שאמרת, ורבי נחמן דיבר על תפילה.

ל"מישי מאיפושו" - בהקדמה להשתפכות הנפש יש הרבה הוכחות שזה היה מקובל תמיד. כדאי לך מאוד ללמוד את הספר הזה, נראה לי שיש שם תשובות לשאלות שלך.

איתבודות זה לא של רבינו זה מהקבלה!נח נחמן מאומן
*איתבודדותנח נחמן מאומן
היי צדיקה..שמחה ואמונה

בס"ד

יודעת מה אמר רבנו?-

רבנו כל החיים שלו התענה בסיגופים ועינויים משהו שאי אפשר להבין!!הוא פשוט גרם לעצמו" סבל" כדי שמשמיים יגלו לו ויעזרו לו.

ואז גילו לו על ההתבודדות.. הוא הבין מה מעלתה של ההתבודדות.

ואמר- שאם היה יודע בתחילת ימיו את המעלה שלה ובכלל היה מכיר בה ,הוא היה מזמן מדלג על כל הסיגופים ועובד על התבודדות.

זה שיש אנשים שצועקים בהתבודדות זה עניין אישי שלהם.

הרב ארוש שליט"א אומר- אדם שלא מאמין לא מדבר- אדם שמאמין מדבר.

(מחילה אם זה חפירה.. אני ממש משתדלת לקצר..).

לכן את לא חייבת לצעוק וגם לא חייבת (לבנתיים) שעה התבודדות תתחילי כמה זמן שאת יכולה וסתם דברי עם אבא שלך ספרי לו איזה קשה היה לך במבחן ספרי לו על הצחוקים שהיו לך.. תבדקי איתו איפה היו לך טעיות, האם התנהגת בצורה נאותה וכו'.

עדיף כמובן בהתבודדות לדבר על דברים יותר מהותיים אבל גם דברים סתמיים מתקבלים אצלו יתברך..

מקווה שלא חפרתי וכתבתי דברים שיעזרו לך! ב"הצלחה בהמשך דרכך  אל ה' יתברך

*היתבודדות ...מישי' מאפושו'אחרונה
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך